ChristianMatch

Forum

psychiatrische ziekten en demonie.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4549 4550 4551 4552 4553 4554 4555 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
GANDALF639

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 23:48

Een psychose is idd een ziekte , maar soms kan je het ook zelf opwekken .
Bv drugsgebruik of halucinerende middellen .
Zelf kan het zo wezen ,dat iemand met geesten oproepen bezig is en daarmee stopt en dan echt aangevallen word ,waardoor er een psychose ontstaat , ik denk wel degelijk dat mensen ,en dat is ook bewezen een bepaalde gevoeligheid hebben voor de bovennatuurlijke wereld.
Je hebt dus ook een categorie die echt met occulte zaken bezig is ,wil stoppen en dan aangevallen word door de boze geesten ,demonen enz.
ik zelf ben er van overtuigd dat mensen die bv stemmen horen ,de stemmen van de geesten horen .
Gelukkig bestaan er medicijnen die deze dingen stoppen , het lijkt er op ,dat medicatie een soort schild is tegen vreemde bovennatuurlijke toestanden ,dingen die waar genomen worden ,maar er niet zijn ,maar dat daar achter wel degelijk de vijand zit ,die mensen ziek wil maken.
wat ik als laatst wil zeggen is ,dat veel mensen krankzinnig geworden zijn van geesten oproepen ,wat ook dus zeer gevaarlijk is ,gelukkig zijn wij als christenen daarvoor beschermd en moeten we ons daar abosoluut niet mee bezig houden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 00:19

ZEELAND736 schreef:
Ben de hele dag al melig....(maar wel een goed humeur!!)

Wat geweldig als je hier op het dorp goede vrienden hebt die een Chinees Restaurant runnen....
Krijg je zomaar (om 21.30u) de restanten die over zijn van een lopend buffet aan het einde van de avond!!!
Wel 6 bakken!!! Lief toch???
Ik weet dat ze dat niet alleen bij mij doen.
Ze hebben zelfs een lijst van mensen...die het geld voor deze luxe niet hebben....en het dus met recht een verwennerij is!!!

Oh wat leuk!!!
En wat een service idd.
Zo maken ze iemand blij met iets wat anders weggegooid zou worden. Beterrrrr Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 07:19

BASTIAAN161 schreef:
Vraag,
zowel betreft de inhoud, als voor wat betreft de vorm;
Mogen we Paulus naspreken wanneer hij zegt:

“Dwaalt niet: noch (...), noch die bij mannen liggen, (...) zullen het Koninkrijk Gods beërven.“

Maar we mogen toch niet oordelen!
Inderdaad! we mogen niet de moordenaar, koekjesdief of homosexueel veroordelen. Niemand mogen we veroordelen. Maar wel blijft een moord zonde, een diefstal blijft zonde, en mannen die met mannen naar bed gaan bedrijven zonde, geen liefde.
Er is een verschil tussen:
- het veroordelen van een persoon ( dat mogen we nooit omdat we nooit het hart kunnen zien en wij geen Rechter zijn),
- en een veroordeling van een handeling ( het als zondig kwalificeren van elke daad die Gods gebod overtreedt).

We moeten juist liefdevol zijn voor de homosexueel!
Exact! Maar de vraag is daarbij wat liefde is.
Ware liefde is genormeerd aan Gods geboden, en niet naar onze eigen gedachten of begeerten. Want altijd brengt de liefde tot het onthouden en tot het doen van afstand van de eigen begeerte. De vraag naar liefde, is de vraag naar je norm.
Is ons eigen begeren de norm? Is het oudtestamentische cadans van Gods opstandig volk die ‘deed wat goed was in eigen ogen’, de norm ?
We kunnen in eigen ogen menen de liefde te dienen als een man met een man naar bed gaat in een monogame relatie van trouw en toewijding. Maar het blijft liefdeloosheid en verwerping van de Liefde, indien we hiermee ingaan tegen het bevel van God.

Onze denken en doen moet altijd genormeerd worden aan de bron van alle goedheid en liefde. En dat is God en Zijn Woord. Het begrip liefde is niet iets subjectiefs. Er zijn genoeg voorbeelden van ongeoorloofde liefdes-verhoudingen waarbij men zich ook beroept op de oprechte liefde (denk b.v. aan het streven van de vereniging ‘martijn’).
Want dit is de liefde Gods, dat wij Zijn geboden bewaren; en Zijn geboden zijn niet zwaar.
Onze definitie van liefde moet worden genormeerd.
Wanneer we iemand een weg zouden voorhouden die ingaat tegen Gods geopenbaarde wil dan is het per definitie liefdeloosheid.

Een "gruwel" wordt in gruwelijkheid niet gemeten door de overtreding zelf, maar door de openlijke verwerping van God die door de overtreding wordt bewerkt. Het gaat dan niet om het onvermogen om de zonde na te laten, maar om het bewuste kiezen om God tegen te staan en Zijn Wil te verwerpen en Zijn heiligheid door het slijk te halen. Dergelijk gedrag maakt zelfs heilige zaken tot een gruwel voor God. Spr.28: 9 Die zijn oor afwendt van de wet te horen, diens gebed zelfs zal een gruwel zijn.

Maar Homo zijn is geen keuze !!
Of we nu menen dat er wel of geen keuze is, is irrelevant.
Als illustratie; zouden we wakker liggen of pedosexualiteit wel of niet aangeboren is? ( link1, link2
) Of dat het te wijten is aan ingewikkelde biologische en psycho-sociale achtergronden, en dat daarom zo iemand wel of niet een keuze zou hebben ?
Nee. In alle gevallen is er een norm die alles overstijgt: van kinderen blijft men simpelweg af.
Dat is een norm waaraan niet te tornen valt.
Evenzo is ( voor een Christen ) een norm dat we nooit Gods geboden mogen overtreden. Dus menen dat iets geaardheid is, of genetisch, of dat iemand geen keuze heeft, is irrelevant, want staan blijft altijd: het doet in zijn geheel niet ter zake want de praxis wordt normatief beoordeeld.

Geen keuze?
Voor de praxis hebben we overigens altijd een keuze. Het is toch niet zo dat de sexuele behoefte per se vervuld moet worden? Wat doe je als je liefde krijgt voor iemand buiten je huwelijk ? Wat doe je als je het niet meer van je partner krijgt, c.q. kunt krijgen, door b.v uitgebluste liefde of door een ziekte ( b.v. opname ggz, of in coma raken, etc). ( en dat heb ik het nog niet eens over b.v. de keuze tot het celibaat) We hebben altijd een keuze. En dan ontken ik niet de zwakte van ons vlees, want misschien vallen we wel veelvuldig, maar het gaat om de keuze en intentie; waar je voor probeert te gaan. En dus bijvoorbeeld niet, zoals ik wel eens gelezen heb, dat we een overtreding van een gebod gaan goedpraten omdat we eenmaal als mens bepaalde behoeftes en neigingen hebben….

Waarom is de homosexueel het mikpunt? Zijn wij soms beter?!
Laat ik voor me zelf spreken. Ik ben niet beter. Mijn eigen geaardheid is verrot, want ik doe telkens weer opnieuw dingen die God niet wil dat ik doe.
Maar we hebben telkens weer opnieuw onze strijd te voeren tegen ons vlees. Wie zijn kruis oppakt achter onze Here Jezus Christus aan, zal ook delen in Zijn overwinning. Elk huis heeft zijn kruis. Wie een vrouw aanziet om dezelve te begeren, die heeft alrede overspel in zijn hart met haar gedaan. Wie van ons is smetteloos? Maar ware liefde is elkaar te helpen en ondersteunen met de strijd TEGEN ons vlees. Niemand is beter of slechter dan de ander; we staan allen gelijk, namelijk met lege handen voor Zijn troon. Slechts door de genade in Jezus Christus hebben we verzoening met God. We staan allemaal gelijk: de scheidslijnen in dit leven loopt niet via de mate van smetteloosheid, maar door het geloof; tussen zij die telkens weer opnieuw de wil van onze Hemelse Vader willen doen, en zij die eigen wegen wensen te gaan.

Christus
Het is niet goed als gevoelens gezag krijgt boven het Woord van God. Want wij zijn niet van onszelf, maar wij zijn van Christus. Wij leggen de oude mens die wij zijn af. Dat leidt niet tot een overgave en vrijheid van het vlees, maar tot kruisiging, en kastijding, en vrijwillige overgave tot marteling van het vlees. Geestelijk, en ook letterlijk als je de kerkelijke geschiedenis volgt. En de nieuwe mens die wij worden, die is niet ons hele zelf, maar ons geheiligde zelf. Een geheiligd lichaam in de Geest die afstand neemt van het vlees en daartegen met alle middelen strijdt. En de Rust in Christus is dat wij deze strijd niet voeren tot overwinning van het vlees, want dat kunnen wij niet. Maar dat wij de overwinning vieren, en het vlees kruisigen - ook al hangt het ons aan en klemt het aan ons tot de dood. Maar op dat moment dat wij ons bekeren en verenigen met God is er volkomen eenheid en volkomen genade. Die eenheid krijgt vorm en waarheid in het beeld en beleving van het Heilig Avondmaal. En in Christus krijgen wij ook kracht om te volharden. En alle zonde die ons tegen onze wil blijft aankleven die wordt niet geteld en niet gerekend. Want Christus heeft betaald en in Hem volgt op bekering steeds vergeving van zonden. Maar een terugkeer tot, of een blijven in, een geheiligde staat van ons hart - dat is de tempel - is altijd onze priesterlijke taak en de roeping door God. En onze Hogepriester staat ons bij dat alles nabij tegenover God de Vader, en kan dat ook omdat hij alle smarten en verleidingen heeft gevoeld in het vlees en weet van de krachten die aan het vlees trekken. En Zijn Geest dringt ons tot doorzetten en aangrijpen en inzien hoe groot de genade is en hoe groot de lofprijzing is waartoe wij allen worden opgeroepen.
Als je één bent met Christus dan is Christus ook één met jou. Wat dan in jou is Christus? De wedergeboren geest die in alles het vlees aflegt en de wil van God zoekt, of is dat het wedergeboren vlees, dat de Geest aflegt en de wil van de mens zoekt?

de algemene richtingwijzer die God geeft is Het Woord van God, en dat snijdt diep in het vlees. En de pijnlijkheid is voelbaar niet voor een enkeling of een enkele groepering, maar in een ieder van ons: wie zich niet wil laten snijden in het vlees, is een onbesnedene van hart.
En daaraan kan ik dan tot scherping van mijzelf en ons allemaal toevoegen dat wie strijdt tegen het eigen vlees dichter tot God genaderd is dan wie zichzelf zou verhogen en rechtvaardigen door eigen gedachten te volgen. ALS je strijdt, dan kom je ook dicht tot God. Paulus zegt: strijdt de goede strijd tot het einde.
Zoek het koninkrijk van God en de rest krijg je bovendien - maar laat je daarbij niet leiden door alléén emotie, en de waan van de dag, maar door God's Woord.
Dáár vindt je de steun die ook echt opricht.

Vraag:
Verbiedt I Kor.6:9 dat mannen met mannen naar bed mogen gaan ?

Mooi verwoord.

Wat betreft de tekst die je aanhaalt: het hangt nog wel van de vertaling af.

De Nieuwe Bijbelvertaling: 9 Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? Vergis u niet. Ontuchtplegers noch afgodendienaars, overspeligen, schandknapen noch knapenschenders,

Herziene Statenvertaling: 10 Dwaal niet! Ontuchtplegers, afgodendienaars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen slapen, dieven, hebzuchtigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven.

NBG-vertaling 1951: 10 Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beërven.

Het woord schandknaap en knapenschenders roept bij mij meer de gedachte op van pedofilie.
Best lastig hoor al die bijbelvertalingen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIRRIE240

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 07:20

5 per uur, 10 per dag. maar dat geldt op mails niet op het forum. Althans, ik kan hier wel gewoon berichten achterlaten en ik ben ook proef abo..
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 09:01

JOL252 schreef:
Ik ben juist zo rebels als de neten Clown smiley en of ik voor een koningshuis ben... daar moet ik nog even over discussiëren met Pieter...

kom maar op Lachende smiley je weet dat ik er niks van moet hebben, van die enge asociale familie Van Amsberg.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 09:14

.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 22 september 2012, 09:16
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 09:14

WILLEMIJN232 schreef:
Die indruk had ik ook bij jou maar Zwaan weet het beter blijkbaar.... Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley En wat kent ze me nou. Knipoog smiley

Maar vandaag is het mooiste moment tot nu toe wakker worden met de zon door de gordijnen kierend met het vooruitzicht op een laatste handje aan de tuin en bolletjes in de grond stoppen voor onszelf of voor de volgende bewoners, even de stad in en wat dies meer zij...

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 22 september 2012, 09:15
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 09:20

PIETER649 schreef:
kom maar op Lachende smiley je weet dat ik er niks van moet hebben, van die enge asociale familie Van Amsberg.

Niet uitlokken Pieter...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 09:21

JOL252 schreef:

Maar vandaag is het mooiste moment tot nu toe wakker worden met de zon door de gordijnen kierend met het vooruitzicht op een laatste handje aan de tuin en bolletjes in de grond stoppen voor onszelf of voor de volgende bewoners, even de stad in en wat dies meer zij...

Ja, is een heerlijk gevoel als de dag zo voor je ligt en je MOET een keer niets.......dat feit is al het genieten waard.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 09:23

CARMEN073 schreef:
Misschien is het ook interessant om eens te kijken of de bijbel er zelf ook iets over zegt? Ik heb alvast 2 teksten gevonden die er wel enigszins op slaan, maar er zijn er vast meer.

Volgens Jacobus 1 doet de bijbel dienst als spiegel:
Want wie hoorder is van het woord en niet dader, die gelijkt op een man, die het gelaat, waarmede hij geboren is, in een spiegel beschouwt; want hij heeft zich beschouwd, is heengegaan en heeft terstond vergeten, hoe hij er uitzag.

En nog 1: Jesaja 55:8 (1 van mijn favo's)
Hierin kun je lezen dat God zijn Woord met een speciale bedoeling zendt; om iets te volbrengen. En het geeft aan dat Gods gedachten en wegen niet dezelfde zijn als die van ons. Als we zijn gedachten willen leren kennen dan moeten we denk ik de bijbel lezen.

"Want mijn gedachten zijn niet uw gedachten en uw wegen zijn niet mijn wegen, luidt het woord des HEREN. Want zoals de hemelen hoger zijn dan de aarde, zo zijn mijn wegen hoger dan uw wegen en mijn gedachten dan uw gedachten. Want zoals de regen en de sneeuw van de hemel neerdaalt en daarheen niet weerkeert, maar doorvochtigt eerst de aarde en maakt haar vruchtbaar en doet haar uitspruiten en geeft zaad aan de zaaier en brood aan de eter, alzo zal mijn woord, dat uit mijn mond uitgaat, ook zijn; het zal niet ledig tot Mij wederkeren, maar het zal doen wat Mij behaagt en dat volbrengen, waartoe Ik het zend."

Klopt Carmen, en uiteraard hoe we dat verschillend interpreteren? Ik zal het eens goed doorlezen......
Wat ik me wel afvraag is hoe jij nu weet dat wat je leest door de Geest van God is ingegeven of door jezelf?Je schrijft door de Bijbel te lezen leer je Gods woord kennen....Ik denk dan je leert de geschiedenis en de invloed van God kennen want de Bijbel is door mensen geschreven, verschillende mensen van verschillende pluimages en verschillende niveau's......pure belangstelling hoor.....
Ik denk dat je de Bijbel ook naar onze tijd moet vertalen en dus ook de teksten in die tijd moet plaatsen en zien....dus kan je het dan wel letterlijk nemen?
Het lastige is ook heb ik gemerkt dat je de grondteksten ook heel verschillend kan interpreteren......dus wat is nu eigenlijk de Bijbel letterlijk lezen?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 22 september 2012, 10:03
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 09:24

GANDALF639 schreef:
Zelf kan het zo wezen ,dat iemand met geesten oproepen bezig is en daarmee stopt en dan echt aangevallen word ,waardoor er een psychose ontstaat , ik denk wel degelijk dat mensen ,en dat is ook bewezen een bepaalde gevoeligheid hebben voor de bovennatuurlijke wereld.
Je hebt dus ook een categorie die echt met occulte zaken bezig is ,wil stoppen en dan aangevallen word door de boze geesten ,demonen enz.
ik zelf ben er van overtuigd dat mensen die bv stemmen horen ,de stemmen van de geesten horen .
Gelukkig bestaan er medicijnen die deze dingen stoppen , het lijkt er op ,dat medicatie een soort schild is tegen vreemde bovennatuurlijke toestanden ,dingen die waar genomen worden ,maar er niet zijn ,maar dat daar achter wel degelijk de vijand zit ,die mensen ziek wil maken.
wat ik als laatst wil zeggen is ,dat veel mensen krankzinnig geworden zijn van geesten oproepen ,wat ook dus zeer gevaarlijk is ,gelukkig zijn wij als christenen daarvoor beschermd en moeten we ons daar abosoluut niet mee bezig houden

Wat bedoel je nu met die zin: christenen zijn daar voor beschermd???
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 09:50

Kom je om 9 uur al in de winkel... zijn precies de dingen die je nodig hebt al op. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE009

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 09:56

WILLEMIJN232 schreef:
Wat bedoel je nu met die zin: christenen zijn daar voor beschermd???

Ik vind dat je als christen (wedergeboren kind van God) je niet bezig moet zijn met deze duistere wereld. Rom.13:12

Laatst aangepast door
MARIEKE009
op zaterdag 22 september 2012, 10:01
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:01

VISSER278 schreef:
Kom je om 9 uur al in de winkel... zijn precies de dingen die je nodig hebt al op. Boze smiley

Tja, is het zo erg in Zeeland????? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:02

MARIEKE009 schreef:
Ik vind dat je als christen (wedergeboren kind van God) je niet bezig moet zijn met deze duistere wereld. Rom.13:12

Dat is een andere discussie, ik was verbaasd om de zin: christenen zijn daarvoor beschermd? Waarom zijn wij daar voor beschermd?
En iedere christen is toch een kind van God???

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 22 september 2012, 10:03
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:18

ZEELAND736 schreef:
Wie heeft dit meer gehoord???

Zojuist bericht van iemand die al meer dan 30 uur...DE HIK....heeft!!!!
Kan (uiteraard) ook daardoor niet slapen....
Is nu op weg naar de dokter..ben benieuwd...

tja, accupressuur zou kunnen helpen, misschien? (het is echter wel een alternatieve geneeswijze........ Engeltje smiley )

vraag degene die de hik heeft eens om bij het eerste kootje van zijn middelvinger links en rechts flink druk te zetten op het gewricht.......een seconde of tien.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:30

MIRRIE240 schreef:
Het is precies een jaar geleden, dat er in onze relatie een knop om ging bij hem. En dan ga je een proces in, waar je helemaal niet in wilt. Het was niet mijn keuze, maar ik moest het aanvaarden.

Nu een jaar later, heb ik er een prachtig dochtertje bij, zelf bevallen, zelf gekraamd, zelf een huis opgeknapt, zelf een mooie leven opgebouwd met 2 kindjes. En ik ben er zo trots op! Trots op mijn kinderen, die ondanks alles altijd vrolijk zijn, altijd lachend de toekomst in kijken. Daar kan ik nog wat van leren, maar wat ben ik blij, dat ik het nu, een jaar later, los kan laten. De relatie is voorbij, we leven ons eigen leventje nu, maar ik kan weer vooruit kijken. En ik ben sterker en zelfstandiger dan ooit.

Vandaag, geef ik mezelf een schouderklopje! Goed gedaan meid :) Ja, ik ben trots! En tevens trots op alle andere vrouwen, die in gelijke situaties zitten/zaten!

toen ik je profiel een aantal weken geleden las, dacht ik al; PETJE AF, MEID!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:32

Mijn zoon doet er weleens bestellingen voor...je weet wel met een catering bestelbusje...
Dan belt hij op...MAM...VERKEERDE BESTELLING...kan je er wat mee???
Het zou daar zo in de vuilnisbak gegooid worden...maar nu heeft het altijd een goede bestemming...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:35

VISSER278 schreef:

DE crisis begint in Zeeland he Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:38

JOL252 schreef:

Mooi zo enjoy the weekend!! Hier net zo deed de gordijnen open en Coole smiley met zonnebril
Heerlijk ben vrolijk maar traag haha, ach het is zaterdag he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:40

De zonnnnnnnnnnn Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:42

JOSINA022 schreef:
Idd, ik lees en hoor net dat het flinke rellen geworden zijn
Zieke smiley

JA zag het ook gisteravond erg he... En het kind is te dupe zo moet je dus uitkijken met de sociale media!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:43

Heerlijk geslapen en uitgeslapen... gordijnen open en jaaaaaaaa de zon Coole smiley met zonnebril
Dus wat ga ik doen?? Jups zo onder de pomp door, dan een was aanzetten en die lekker buiten hangen, vervolgens even bloembollen scoren en poten en voor de rest??? ik zie het wel genieten van m'n dag Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:46

Het is op zn minst een ongelukkige gang van zaken zoals B & W van een ingeslapen dorpje als Haren zowel de aanloop áls de signalen m.b.t. toeloop van bijv. verkeerd volk heeft gemeend te kunnen onderschatten en daarmee voorbij is gegaan aan het écht al bekende effect van social media en daarmee niet of te laat de maatregelen hebben getroffen die een herhaling van een vergelijkbaar! feest plus dodelijke rellen in Houston U.S.A. (1 dode tiener, NB! de speelfilm Project-X is juist gemaakt n.a.v. deze rellen) hadden kunnen voorkomen...

P.S.1 De route naar een alternatief feest-terrein was onvindbaar want niet bewegwijzerd...

P.S.2 alle vorige versies van bovenstaande tekst zoals die zijn aangehaald in de reacties hieronder gelden nu als bovenstaande tekst

Laatst aangepast door
KEITH722
op maandag 24 september 2012, 14:10
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:47

GANDALF639 schreef:

Je gaat nu echt over een grens en legt feitelijk een verband tussen mensen die schizofrenie krijgen of hebben en het oproepen van geesten. Dat zijn echt twee verschillende dingen die niets maar dan ook niets met elkaar te maken hebben. Feitelijk leg je de mogelijke oorzaak van schizofrenie neer bij het oproepen van geesten en geeft deze mensen op een rottige wijze nog een zogenaamd christelijke trap na ook.

Het oproepen van geesten en dat soort flauwekul daar moet je niet aan meedoen, dat is voor alles beter, maar je moet geen verbanden leggen die uitermate stigmatiserend voor schizofrenen werken. Deze mensen hebben het al moeilijk genoeg. Psychiatrie bedrijven doe je niet via een discussieforum en zeker niet op deze wijze.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 22 september 2012, 11:58
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:50

KEITH722 schreef:
In flagrante tegenstelling tot wat burgemeester Bats van Haren meent te moeten beweren over "voorbereid zijn": Het is natuurlijk te erg voor woorden zoals autoriteiten van een ingeslapen dorpje als Haren zowel de aanloop als de signalen m.b.t. toeloop van bijv. verkeerd volk hebben menen te hebben kunnen kleineren en daarmee regelrecht voorbij zijn gegaan aan het ál bekende effect van social media en daarmee uiteindelijk niet of veel te laat de maatregelen hebben getroffen die een herhaling van een vergelijkbaar feest! plus dodelijke rellen in Houston U.S.A. (1 dode tiener, NB de film project x is gemaakt n.a.v. deze rellen!) hadden kunnen voorkomen
ff een detail, Keith. Zoals je zelf ook weet, is het geen eenvoudig dorpje. Het is het Wassenaar van het Noorden. De huizen die er staan zijn kleine kastelen, vooral aan de Rijksstraatweg. Hier woont dus de elite van het Noorden.
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:54

CHATULIEM619 schreef:
ff een detail, Keith. Zoals je zelf ook weet, is het geen eenvoudig dorpje. Het is het Wassenaar van het Noorden. De huizen die er staan zijn kleine kastelen, vooral aan de Rijksstraatweg. Hier woont dus de elite van het Noorden.

Ja én??
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:56

CHATULIEM619 schreef:

Wat bedoel je daar dan precies mee Chatuliem?
Een dorpje is een dorpje, ongeacht de waarde van de huizen die er staan.
In dit soort gevallen mag het niets uitmaken of het villa´s of sociale woningbouw is, de bevolking heeft recht op bescherming van have en goed.
Ik bedoel maar.. er werd niet zomaar een waxinelichthoudertje tegen een aftandse Skoda gegooit ofzo. Knipoog smiley

In dit land is (bijna) iedereen gelijk toch?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:59

ERIKA129 schreef:
JA zag het ook gisteravond erg he... En het kind is te dupe zo moet je dus uitkijken met de sociale media!!!

dat kind is de dupe NIET, de dorpsbewoners zijn de dupe.
dat kind verdient n flinke schop onder dr kont!
ik mag toch op zn minst aannemen dat ze dr excuses aan de buren maakt en net zolang meehelpt met opruimen tot het dorp weer schoon is.
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 10:59

PIETER649 schreef:
Wat bedoel je daar dan precies mee Chatuliem?
Een dorpje is een dorpje, ongeacht de waarde van de huizen die er staan.
In dit soort gevallen mag het niets uitmaken of het villa´s of sociale woningbouw is, de bevolking heeft recht op bescherming van have en goed.
Ik bedoel maar.. er werd niet zomaar een waxinelichthoudertje tegen een aftandse Skoda gegooit ofzo. Knipoog smiley

In dit land is (bijna) iedereen gelijk toch?

chatuliem gaat voorbij aan de strekking van mn topic, nog eens overlezen misschien?...

Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 22 september 2012, 11:35
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4549 4550 4551 4552 4553 4554 4555 ... 6194 Volgende
Pagina 4552 van 6194