ChristianMatch

Forum

Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4556 4557 4558 4559 4560 4561 4562 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 13:56

ANNA415 schreef:
Mooi verwoord.

Wat betreft de tekst die je aanhaalt: het hangt nog wel van de vertaling af.

De Nieuwe Bijbelvertaling: 9 Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? Vergis u niet. Ontuchtplegers noch afgodendienaars, overspeligen, schandknapen noch knapenschenders,

Herziene Statenvertaling: 10 Dwaal niet! Ontuchtplegers, afgodendienaars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen slapen, dieven, hebzuchtigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven.

NBG-vertaling 1951: 10 Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beërven.

Het woord schandknaap en knapenschenders roept bij mij meer de gedachte op van pedofilie.
Best lastig hoor al die bijbelvertalingen.

het was in die tijd gebruikelijk dat een wijze man een leerling had die hij onderwees, een jonge man dus........En dat beperkte zich niet alleen tot de geestelijke wijsheid.....

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 14:41

http://youtu.be/Gu6Uge1wSLQ

Prachtig lied van Claudia de Breij, lesbienne, met een prachtig lied over liefde en trouw.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 23 september 2012, 14:42
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 15:00

Op deze zondagmiddag even een mooi Taizelied.....mooie tekst ook...

[url]/DpmlQOTFEeEhttp://youtu.be[/url]
Naar boven

Auteur Bericht
JOHAN850

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 16:31

MIRRIE240 schreef:
Het is precies een jaar geleden, dat er in onze relatie een knop om ging bij hem. En dan ga je een proces in, waar je helemaal niet in wilt. Het was niet mijn keuze, maar ik moest het aanvaarden.

Nu een jaar later, heb ik er een prachtig dochtertje bij, zelf bevallen, zelf gekraamd, zelf een huis opgeknapt, zelf een mooie leven opgebouwd met 2 kindjes. En ik ben er zo trots op! Trots op mijn kinderen, die ondanks alles altijd vrolijk zijn, altijd lachend de toekomst in kijken. Daar kan ik nog wat van leren, maar wat ben ik blij, dat ik het nu, een jaar later, los kan laten. De relatie is voorbij, we leven ons eigen leventje nu, maar ik kan weer vooruit kijken. En ik ben sterker en zelfstandiger dan ooit.

Vandaag, geef ik mezelf een schouderklopje! Goed gedaan meid :) Ja, ik ben trots! En tevens trots op alle andere vrouwen, die in gelijke situaties zitten/zaten!

Mirrie, het ook iets waar je trots op mag zijn, die zelfstandigheid, het leven weer oppakken, er voor je kinderen zijn, Jwe hebt de Kracht gekregen. Ik ben blij voor je. Je hebt ook een leerproces doorgemaakt wat je je verder leven bij zal blijven.
Naar boven

Auteur Bericht
JOHAN850

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 16:40

Afgelopen week had ik de eerste date na mijn scheiding. Een lieve vrouw waar ik direct respect voor had. Samen hadden we best veel overeenkomsten en raakvlakken. En toch gaan het niet verder. Jammer maar ik heb begrip en respect voor haar. Wat kunnen menselijke relaties moeilijk en gecompliceerd zijn zeg. Wat kan het verleden het heden beschadigen of onzeker doen zijn.

Laatst aangepast door
JOHAN850
op zondag 23 september 2012, 16:41
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 16:43

http://www.youtube.com/watch?v=NQb0x_7eLRU&feature=related

Pracht tekst, we kunnen alleen door Hem vaste grond onder onze voeten krijgen

Ook Elvis heeft mooie christelijke muziek gemaakt
http://www.youtube.com/watch?v=Q4h81A36KTY
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:10

ANNA415 schreef:
Of een pluspunt, kun je lekker rustig kijken....

Dit is ècht niet meer leuk hoor Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:14

VISSER278 schreef:
Dit is ècht niet meer leuk hoor Boze smiley
serieus??????

we hebben het over je plusplunten, want ja is een pluspunt inderdaad en zo maken we relame voor je, voor alle vrijgezelle dames hier, wie weet hoeveel mails je nu krijgt? Niets fijners toch als een man die onder spannende programmas voor vrouwen in slaap valt, kun je lekker rustig kijken en een beetje tegen hem aanleunen Lachende smiley en hij praat er niet door heen Lachende smiley kraakt niet met chips Lachende smiley is ideaal Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:14

Vanavond geen uitzending. Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:26

Vandaag is het broertje van mijn pleegdochter gedoopt, en zag ik mijn oudste pleegkind weer, die twee jaar geleden is verhuist..........
hem even twee minuten aan te kunnen kijken bij het afzetten; heerlijk!
het lijntje van liefde blijft bestaan, ook als je elkaar nauwelijks meer ziet!!
het blijft een prachtig kind................

ik ben zó dankbaar dat hij zulke fijne, warme, gelovige pleegouders heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
GANDALF639

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:29

Hallo herma

Ja dat stukje van die adelaar kan ik helaas niet terug vinden ,zou graag dat nog eens willen zien.
En dat we straks in de fase komen van de laatste 7 jaar ,weten we natuurlijk ,alleen wanneer het begin zou zijn ,weet niemand ,het laaste nieuws is ,dat vandaag duitsland en frankrijk en meerdere europese landen het vetorecht van landen in de EU willen opheffen en dat er dus per 2014 een Federale Europese staat zou moeten komen .de man Barussu zou dat hebben gezegd en er zitten meerdere figuren daar ,die dat willen ,de EU word ook beheerst
door olie .daardoor zijn het best erg bang om een conflict met de arabische landen te hebben
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:33

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb eens meegemaakt dat ik een date had die het alleen maar over zichzelf had, ik werd er tureluurs van.....toen ik weg wilde gaan vroeg hij of hij mee naar mijn huis mocht want hij wilde even weten of het sexueel wel matchte......
Ik vertelde hem dat wij bij de koffie al niet matchten omdat hij het alleen over zich zelf en zijn stuk gelopen relaties had......jammer dat ik zo kortzichtig was vertelde de goede man ook nog????
Ik heb er wel smakelijk om gelachen....

en daar liep het op stuk? tjohhhhhhhhh ......... JAMMER!! Clown smiley Clown smiley Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:34

JOHAN850 schreef:
Afgelopen week had ik de eerste date na mijn scheiding. Een lieve vrouw waar ik direct respect voor had. Samen hadden we best veel overeenkomsten en raakvlakken. En toch gaan het niet verder. Jammer maar ik heb begrip en respect voor haar. Wat kunnen menselijke relaties moeilijk en gecompliceerd zijn zeg. Wat kan het verleden het heden beschadigen of onzeker doen zijn.

Heel herkenbaar Johan...zo voel ik het ook vaak...!!
Naar boven

Auteur Bericht
GANDALF639

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:38

Hallo

ik leg geen verband tussen geesten oproepen en al die mensen die ziek zijn.
Ik heb gezegd een bepaalde categorie is daar mee bezig geweest.
niet iedereen dus.
Je mag zeker weten als christen ,wat voor gevaren er allemaal zijn,
Occulte zaken ,mag je best weten ,waar sommige mensen zich mee bezig houden .
En wat bedoel ik met een christen is beschermd? Ik bedoel dat normaal gesproken , zie de bijbel ,we als christen meer als overwinnaars zijn.
en dat niemand ons kan scheiden van de liefde van Jesus.
Ik spreek trouwens uit ervaring ,ik heb me voor mijn bekering met occulte zaken bezig gehouden ,ik wou stoppen en het was dus echt zo ,dat die geesten me ziek wouden maken ,ze wouden dat ik niet zou stoppen ,maar ik kwam er achter dat het niet van God was.
ze doen zich voor alsof het goed is .
Uiteindelijk heeft Jesus dus zelf ingegrepen en mij gered.
maar door die ervaring weet ik dus ,dat stemmen horen ,ook de geesten kunnen zijn .
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:38

Het begint nu wèl heeeeeeeeeel donker te worden.
Denk dat het met het mooie weer in Zeeland gebeurd is. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:40

PETRA944 schreef:
serieus??????

we hebben het over je plusplunten, want ja is een pluspunt inderdaad en zo maken we relame voor je, voor alle vrijgezelle dames hier, wie weet hoeveel mails je nu krijgt? Niets fijners toch als een man die onder spannende programmas voor vrouwen in slaap valt, kun je lekker rustig kijken en een beetje tegen hem aanleunen Lachende smiley en hij praat er niet door heen Lachende smiley kraakt niet met chips Lachende smiley is ideaal Lachende smiley

Tja raar Vissertje he Boze smiley Zit je ze pluspunten in de picture te zetten, nog niet goed Huilende smiley, smiley in tranen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:41

VISSER278 schreef:
Vanavond geen uitzending. Lachende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Oeps ga jij ff slaap tekort krijgen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
GANDALF639

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:45

hallo Tomas

ik denk dat jij het idd helemaal niet begrepen hebt ,wat ik schreef.
ik heb niet gezegd alle mensen!!!
een bepaalde categorie ,ik heb mensen gezien ,die zich met wicca of andere vreemde paranormale dingen bezig hielden en die idd ziek waren.
maar dus ff bij mijn punt te blijven , ik heb niet gezegd alle mensen.
ik blijf wel denken dat alle mensen een bepaalde gevoeligheid voor bovenatuurlijke zaken hebben ,ik zie dat best veel in de GGZ.
Ik ken zelfs iemand ,die was ziek en werd paranormaal verklaard in de GGZ
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:50

ZEELAND736 schreef:
Heel herkenbaar Johan...zo voel ik het ook vaak...!!

Clown smiley
en ik maar moeite doen om een date te krijgen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:51

Pffffffffff wat een wind. Boze smiley

Mooi dom om te gaan mountainbiken met de wind in de rug...
Die terug weg zeg Huilende smiley, smiley in tranen Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:55

VISSER278 schreef:
Het begint nu wèl heeeeeeeeeel donker te worden.
Denk dat het met het mooie weer in Zeeland gebeurd is. Huilende smiley, smiley in tranen

Ja en jullie delen graag he Boze smiley
het is hier ondertussen ook nat en koud Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:56

ANNA415 schreef:
Tja raar Vissertje he Boze smiley Zit je ze pluspunten in de picture te zetten, nog niet goed Huilende smiley, smiley in tranen Smiley die vol vragen zit

T'is een zeeuw nooit tevreden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GANDALF639

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:56

hallo Tomas

ik snapte ff niet met je opmerking een christen een trap nageven .
maar nu snap ik denk ik wat je bedoelt , je bedoelt zeker ,dat ik bedoel , dat een christen geen psychose zou moeten kunnen krijgen ,ik denk dat je dan zo heb opgvat.
wat ik met bescherming bedoel ,is dat als een christen een psychose zou krijgen ,dat God ze niet in de steek laat en bij ze is en ze helpt.
misschien snappen meerdere mensen niet ,wat ik met bescherming bedoelde
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:57

HANNAH810 schreef:
en daar liep het op stuk? tjohhhhhhhhh ......... JAMMER!! Clown smiley Clown smiley Clown smiley Knipoog smiley

En vergeet niet onbegrijpelijk Verraste, verbaasde smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:58

Als het nu toch herfst is, wil ik er wel storm en regen bij!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:59

HANNAH810 schreef:
Vandaag is het broertje van mijn pleegdochter gedoopt, en zag ik mijn oudste pleegkind weer, die twee jaar geleden is verhuist..........
hem even twee minuten aan te kunnen kijken bij het afzetten; heerlijk!
het lijntje van liefde blijft bestaan, ook als je elkaar nauwelijks meer ziet!!
het blijft een prachtig kind................

ik ben zó dankbaar dat hij zulke fijne, warme, gelovige pleegouders heeft.

Mooi Hannah te weten dat het met hem ook goed is gekomen geeft rust denk of niet!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:59

JANS221 schreef:
Als het nu toch herfst is, wil ik er wel storm en regen bij!

Zeg zeide gij zot geworden Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 18:05

Vers kippe soepie staat te trekken en is bijna klaar.
Daarna een lekkere boerenschnitzel en gebakken krieltjes,
of te wel een zondags menu Kwijlende smiley

Het wachten is op m'n ma en dan eten maar Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 18:08

HERMA135 schreef:
Nou, dat kan ik me van de adelaar wel voorstellen Knipoog smiley ...'k geef het beest geen ongelijk...maar ga maar eens op zoek naar video's en commentaren van wat er zich allemaal heeft afgespeeld tijdens de inzegening van Obama.

Ik ga het hier niet allemaal neerzetten, want de meesten willen graag een happy end met deze wereld, en hebben hun oren afgesloten voor het gezonde evangelie..... maar dat happy end gaat niet komen, niet voor deze wereld
Het enige wat uitredding brengt is je hart aan Jezus geven, en dagelijks je kruis op je nemen.Hem niet verloochenen, Hem de leiding over je leven geven.
Kijk dat is nu de ellende met dat evangelisch geroddel. Ze geloven alleen maar in het slechte van de mens en zijn uiterst gevoelig voor complottheoriëen. president Obama heeft eigenlijk alleen maar de troep kunnen opruimen die zijn voorganger Bush, een zeer geliefd christen, achtergelaten heeft. De regering Bush heeft deze crisis veroorzaakt door banken te verplichten iedereen een hypotheek te verschaffen die dat wilde. De regering Bush heeft voor extreme deregulatie gezorgd, waardoor banken hun gang maar konden gaan. Dat Obama de schuld krijgt van de puinhopen van Bush is uiterst onterecht.
Obama heeft twee oorlogen beëindigd, die Bush begonnen is. Obama heeft ervoor gezorgd, dat iedereen eindelijk een normaal ziekenfonds krijgt. Iets wat voor ons al jaren vanzelfsprekend is, is het daar helemaal niet. Dat zijn de dingen waar ik naar kijk, en waarom ik mij erop verheug als hij weer president wordt. Want als ik zou moeten kiezen tussen het beleid van Obama of het beleid van Bush, zou ik nog steeds kiezen voor Obama.
Naar boven

Auteur Bericht
GANDALF639

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 18:16

wat ik ook nog wou zeggen ,dat ik dus ook 2 mensen ken ,die nooit ziek waren.
de 1 was een student , op een avond rookte hij door verleiding van verkeerde vrienden ,angel dust , toen is het helemaal mis met hem gegaan.
hij schoot in een psychose ( had die nog nooit gehad) en kwam zelfs bij de GGZ in een isoleercel terecht.
dan ken ik nog iemand ,die voor het eerst ( door omstandigheden) hij was alles kwijt door een scheiding .
dus voor het eerst cocaine snoof . waardoor die ook zo n klap kreeg ,dat die ook een psychose kreeg ,wat die nog nooit had gehad .
uiteindelijk zijn deze mensen dus levenslang nu kwetsbaar en moeten medicatie gebruiken er tegen ,helaas.
maar dat zeg ik er ff weer bij nu voor de duidelijkheid , niet ieder mens komt zo in een psychose terecht.
ik ken ook veel mensen ,die hebben allerlei vreemde spirituele boeken ,en daar is dus ook een categorie van ziek .
ik ben er wel eens op visite geweest en dan dacht ik zelf : gooi die troep toch weg .
maar ja dat kan je zomaar maken omdat te zeggen
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4556 4557 4558 4559 4560 4561 4562 ... 6194 Volgende
Pagina 4559 van 6194