| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 10:12
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | ha ha en natuurlijk lag het volgens die date allemaal aan Willemijn , niet aan hem  |
Tuurlijk het ligt nooit aan de man he altijd aan de vrouw hihi sweet dreams baby
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 10:16
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | update-je:
HAREN - De politieleiding in Haren had veel beter op rellen voorbereid moeten zijn. Bronnen binnen het korps verklaarden gisteren dat er reeds drie weken geleden serieuze aanwijzingen waren dat de zaak zou escaleren. Politiebond ACP wil de korpsleiding binnen enkele dagen op het matje roepen. |
Ik heb zaterdagavond (waar ik normaal nooit naar kijk) debat op 2 gezien!! Daar werd al snel duidelijk dat er idd al drie weken zeer duidelijke aanwijzingen waren! Dat de gemeente Haren en de politie hier allang op in hadden kunnen inspringen en participeren! Het had heel niet zo uit de hand hoeven te lopen.... maar ja het kind die de verkeerde klik had gedaan had ook degene die de boel zo op hebben lopen jutten gevraagd de link en de site te verwijderen... waarop het meisje een lachend antwoord kreeg van bekijk het even lekker!! Waarom toen al niet erop ingesprongen??? Leuk vraagstuk voor de nieuwe regering!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 10:19
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | je mag ook nooit nooit zeggen leerde ik vroeger altijd, want je weet maar nooit!  |
klopt! Ik zeg het ook NOOIT
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 10:51
|
|
|
|
|
Met de laatste bijdragen lijkt het alsof de bijbel vaag is. Zo vaag, dat je er eigenlijk niet vanuit kunt gaan, dat wat je leest echt wel zo bedoeld is. Daar ben ik het dus niet mee eens. Hoewel er verschillende vertalingen zijn of verschillende interpretaties, is de Bijbel heel duidelijk op centrale onderwerpen in de Bijbel. Zoals de kruisiging en de opstanding, de verlossing. Gods plan met de mens, hoe we als christen zouden moeten leven. De vraag is of je die eenvoud nog bezit om de bijbel op zijn waarde te schatten..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 11:27
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | | Waarom zou een engel perse sterker moeten zijn dan een mens? |
Sjee, hebbik nog nooit over nagedacht. Leek me logisch eigenlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 11:36
|
|
|
|
Genesis 35
God zegt Jacob op te breken en naar Betel te gaan. Wat mij verbaast is dat men kennelijk onderweg toch weer allerlei afgoden en afgodische attributen had verzameld. En dat Jacob daar dus vanaf wist. Hij stond het kennelijk oogluikend toe totdat er een duidelijke aanleiding was om in te grijpen. Hij begreep toch wel dat God minder blij was met al die 'concurrentie'.
Mooi hoe God Jacob en zijn hele huis weer beschermd tegen de wraak van omliggende volken ivm de affaire Sichem. Mss ook wel uit noodzaak; God had Jacob een belofte gedaan en die kan Hij natuurlijk niet meer gestand doen op het moment dat de hele familie uitgeroeid wordt.
In vers 8 wordt zonder enige inleiding of toelichting verteld over de dood en begrafenis van Debora, de voedster van Rebecca. Wonderlijk. Rebecca is kennelijk ook al gestorven, maar die komt in het hele verhaal niet meer voor.
Jammer dat er niets geschreven is over het weerzien tussen Jacob en zijn vader Isaak.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op maandag 24 september 2012, 11:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 11:44
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Maar hoe komt het dan dat er zoveel verschillende meningen over de Bijbel zijn? Als de stem van de Heilige Geest je ingeeft wat juist is? |
Daarover is ook al in de bijbel geschreven: het is lang geleden al voorspeld dat dit zou gebeuren.
"Want er komt een tijd dat de mensen de heilzame leer niet meer verdragen, maar leraren om zich heen verzamelen die aan hun verlangens tegemoet komen en hun naar de mond praten. Ze zullen niet meer naar de waarheid luisteren, maar naar verzinsels." (2 Tim.4)
Petra legt dit mooi uit in 1 van haar posts. Als je je eigen ideeën, verlangens en gedachten belangrijker vind dan die van God, dan wordt het lastig om de stem van de Heilige Geest te verstaan. Heeft alles te maken met het je onderwerpen aan de autoriteit van God zelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 11:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Met de laatste bijdragen lijkt het alsof de bijbel vaag is. Zo vaag, dat je er eigenlijk niet vanuit kunt gaan, dat wat je leest echt wel zo bedoeld is. Daar ben ik het dus niet mee eens. Hoewel er verschillende vertalingen zijn of verschillende interpretaties, is de Bijbel heel duidelijk op centrale onderwerpen in de Bijbel. Zoals de kruisiging en de opstanding, de verlossing. Gods plan met de mens, hoe we als christen zouden moeten leven. De vraag is of je die eenvoud nog bezit om de bijbel op zijn waarde te schatten.. |
Zoiets?
"Te dien tijde hief Jezus aan en zeide: Ik dank U, Vader, Heer des hemels en der aarde, dat Gij deze dingen voor wijzen en verstandigen verborgen hebt, doch aan kinderkens geopenbaard." (Matt.11)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 12:47
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Met de laatste bijdragen lijkt het alsof de bijbel vaag is. Zo vaag, dat je er eigenlijk niet vanuit kunt gaan, dat wat je leest echt wel zo bedoeld is. Daar ben ik het dus niet mee eens. Hoewel er verschillende vertalingen zijn of verschillende interpretaties, is de Bijbel heel duidelijk op centrale onderwerpen in de Bijbel. Zoals de kruisiging en de opstanding, de verlossing. Gods plan met de mens, hoe we als christen zouden moeten leven. De vraag is of je die eenvoud nog bezit om de bijbel op zijn waarde te schatten.. |
Wel voor mij vind het niet altijd zo eenvoudig wat god nu precies bedoelt chat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 13:16
|
|
|
|
Vandaag doe ik niks......effe bijkomen van het weekend...... Met de auto gestrand op de snelweg.....2 sleepbedrijven nodig gehad en een leenauto om weer thuis te komen..... Er moeten simpelere manieren zijn om te vieren dat je 1 jaar een relatie hebt....
Maar verder was het weekend een toppertje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 14:00
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Daarover is ook al in de bijbel geschreven: het is lang geleden al voorspeld dat dit zou gebeuren.
"Want er komt een tijd dat de mensen de heilzame leer niet meer verdragen, maar leraren om zich heen verzamelen die aan hun verlangens tegemoet komen en hun naar de mond praten. Ze zullen niet meer naar de waarheid luisteren, maar naar verzinsels." (2 Tim.4)
Petra legt dit mooi uit in 1 van haar posts. Als je je eigen ideeën, verlangens en gedachten belangrijker vind dan die van God, dan wordt het lastig om de stem van de Heilige Geest te verstaan. Heeft alles te maken met het je onderwerpen aan de autoriteit van God zelf. |
Maar wij hebben allemaal een duidelijk verschil van De Waarheid, ik vind dan niet dat je kan stellen dat jij of ik ons naar de mond laten praten....... ook niet dat je dan maar ten enenmale mag suggereren dat de ander de Bijbel niet leest of kent. Het is gewoon een realiteit in kerkelijk Nederland dat we verschillende ervaringen hebben met De Geest en dat we de Bijbel verschillend interpreteren..en een ieder vind dat hij zich onderwerpt aan de autoriteit van God en velen vinden dan ook nog dat zij dat zelf heel goed doen en de ander toch vooral niet........ Ik versta ook de stem van de Heilige geest maar anders dan jij dat doet.....we moeten dan ook niet van goed of fout praten, we ervaren de boodschap anders......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 14:02
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | klopt! Ik zeg het ook NOOIT  |
klopt, ik zeg het ook nooit...... Mocht niet van mijn moeder he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 14:11
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb eens meegemaakt dat ik een date had die het alleen maar over zichzelf had, ik werd er tureluurs van.....toen ik weg wilde gaan vroeg hij of hij mee naar mijn huis mocht want hij wilde even weten of het sexueel wel machte...... Ik vertelde hem dat wij bij de koffie al niet matchten omdat hij het alleen over zich zelf en zijn stuk gelopen relaties had......jammer dat ik zo kortzichtig was vertelde de goede man ook nog???? Ik heb er wel smakelijk om gelachen.... |
Sjonge...... hoe naïef kan een kerel zijn?? Die kerel was nog trouwens nog kortzichtiger......kwam niet verder dan van z'n ogen tot idd het bord voor zijn kop
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 24 september 2012, 14:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 14:14
|
|
|
|
Nee...niet veel gedaan.... Als je ene been niet mee werkt en je niet of nauwelijks kunt lopen.. Verrekte knieband.... En dus maar even bij geslapen...terwijl het hier nu buiten stormt en regent...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 14:15
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Vandaag doe ik niks......effe bijkomen van het weekend...... Met de auto gestrand op de snelweg.....2 sleepbedrijven nodig gehad en een leenauto om weer thuis te komen..... Er moeten simpelere manieren zijn om te vieren dat je 1 jaar een relatie hebt....
Maar verder was het weekend een toppertje  |
Gefeliciteerd!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 14:44
|
|
|
|
Uiteraard is het schandalig wat er gebeurd is maar ik denk dat je niet 1 schuldige aan kunt wijzen,er spelen veel factoren mee.
Volwassenen bedenken zich wel 2x voor ze op zo'n oproep ingaan maar het puberbrein werkt nou eenmaal anders en dat heeft niets te maken met hun achtergrond.Dat maakt het niet goed maar het is wel een van de oorzaken.
Wij hebben ook verbijsterd naar de live beelden gekeken en helaas ook jongeren herkend,ik weet nu dat die ouders volledig in shock waren en nog zijn........wij dachten dat onze kinderen zulke dingen gelukkig niet deden..........tot de oudste thuiskwam met de mededeling dat hij toch even met zn vrienden in Haren was wezen kijken Ze zijn direct weer vertrokken toen ze zagen hoe grimmig de stemming was (daar wagen ze echt hun zuurverdiende Golfje niet aan )maar de grens was dun........
De media aandacht was enorm,de ME joeg ze maar in het wilde weg ergens heen en die winkeliers.........die hebben de jeugd volop drank verkocht.........
Leanne,kent ook jongens die er samen met hun vader heengingen........hoe hersenloos kun je zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 14:50
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Tsja, die oproep is idd ook via Facebook gedaan, maar wordt door de gemeente weerhouden. Hareners mogen hun eigen troep wel opruimen, maar ze hebben liever geen nieuwe horde mensen richting Haren  |
Er zijn (bouw/tuin/schilder)bedrijven geweest die belangeloos mankracht en materiaal aangeboden hebben maar daar is door de gemeente ook negatief op gereageerd. Stugge lui.....die Groningers
Haren wordt niet alleen bewoond door rijke noorderlingen maar kent ook genoeg sociale woningbouw,misschien dat die een extra handje goed konden gebruiken.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 15:05
|
|
|
|
Ik neem wel aan dat je dat zo niet bedoelde dat je het specifiek over die ziekte had maar het is wel de ziekte die typisch de kenmerken vertoont die jij noemt. En op grond daarvan voer ik het dus ook op. Je veronderstelling dat iets voor wetenschappers niet bestaat als het wetenschappelijk niet is aan te tonen, is niet juist. Er is dan alleen geen uitspraak over te doen. Gods bestaan is uiteraard hoe dan ook niet aantoonbaar, noch bewijsbaar maar het falsificeren ervan kan ook niet, je kunt ook niet bewijzen dat God niet bestaat. Wetenschappelijk gezien kun je best van het bestaan van God uitgaan alleen moet je er dan bij zeggen dat het een aanname is - en dat is natuurlijk ook zo. Op die wijze kun je theologie toch als wetenschap beoefenen. Kijk verder een beetje uit om wetenschappelijk denken als antigodsdienstig te zien. We hebben onze welvaart en verbeterde en meer langdurige gezondheid er aan te danken. Insuline-afhankelijke diabeten stierven tot 1925 binnen twee jaar aan wat men toen de suikertering noemde. Dat die nu nog ongeveer dertig tot veertig jaar leven of nog langer, lijkt me een grote vooruitgang. En het is niet eerlijk naar de wetenschappelijke kennis in de Bijbel te kijken met de kennis van nu. De Bijbel is trouwens geen wetenschappelijk werk maar beschrijft veel meer de relatie tussen God en mens. En daarin ligt de grote waarde voor ons als gelovigen.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 24 september 2012, 19:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 15:15
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Maar wij hebben allemaal een duidelijk verschil van De Waarheid, ik vind dan niet dat je kan stellen dat jij of ik ons naar de mond laten praten....... ook niet dat je dan maar ten enenmale mag suggereren dat de ander de Bijbel niet leest of kent. Het is gewoon een realiteit in kerkelijk Nederland dat we verschillende ervaringen hebben met De Geest en dat we de Bijbel verschillend interpreteren..en een ieder vind dat hij zich onderwerpt aan de autoriteit van God en velen vinden dan ook nog dat zij dat zelf heel goed doen en de ander toch vooral niet........ Ik versta ook de stem van de Heilige geest maar anders dan jij dat doet.....we moeten dan ook niet van goed of fout praten, we ervaren de boodschap anders...... | Is dat zo? Volgens mij zijn er legio voorbeelden waarin de bijbel niet voor tweeërlei uitleg vatbaar is. En dan is meer de vraag, wat doe je ermee dan wat staat er nu eigenlijk.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 24 september 2012, 15:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 15:24
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Vandaag doe ik niks......effe bijkomen van het weekend...... Met de auto gestrand op de snelweg.....2 sleepbedrijven nodig gehad en een leenauto om weer thuis te komen..... Er moeten simpelere manieren zijn om te vieren dat je 1 jaar een relatie hebt....
Maar verder was het weekend een toppertje  |
Gefeliciteerd jullie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 15:24
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Nee...niet veel gedaan.... Als je ene been niet mee werkt en je niet of nauwelijks kunt lopen.. Verrekte knieband.... En dus maar even bij geslapen...terwijl het hier nu buiten stormt en regent... |
Sterkte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIRRIE240
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 15:37
|
|
|
|
Heb je inderdaad een punt. Ik merk aan mezelf dat ik enorm verlang naar iemand naast me, maar aan de andere kant, als het te dichtbij komt duw ik het meteen weer af. Soort van automatische beveiliging van mijn hart ofzo, ik weet het ook niet. Feit is wel dat een man van goede huize zal moeten komen wil hij hier door heen komen. En dan is er voor mezelf ook nog wel wat werk weggelegd.. Laten we hopen dat t met de tijd slijt, en er vanzelf weer vertrouwen zal groeien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 16:40
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Gefeliciteerd jullie |
Thanks
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 16:44
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Nee...niet veel gedaan.... Als je ene been niet mee werkt en je niet of nauwelijks kunt lopen.. Verrekte knieband.... En dus maar even bij geslapen...terwijl het hier nu buiten stormt en regent... |
Dus dan viel het verslapen ook wel erg mee.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 16:47
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Is dat zo? Volgens mij zijn er legio voorbeelden waarin de bijbel niet voor tweeërlei uitleg vatbaar is. En dan is meer de vraag, wat doe je ermee dan wat staat er nu eigenlijk. |
Voor jou niet, dat is helder...... En juist de vragen Wat die je ermee en Wat staat er nu eigenlijk worden zo verschillend ingevuld door de mens..... Wil niet zeggen dat de ander een beter of slechter christen is of de Bijbel niet kent...... Waarom denk je dat er zoveel kerkgenootschappen en scheuringen plaatsvinden, ook nu nog? Omdat we allemaal Gods woord op de juiste wijze denken te interpreteren, kijk alleen maar eens op CM wat dat teweeg brengt........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 24 september 2012, 16:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 16:48
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Hier vandaag al boerenkool  |
Gister boerenkool met een ongehoord lekkere rookworst Spruitjes ook al gegeten en vandaag kook ik een eitje want meneer AH heeft een heerlijke salade voor me gemaakt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 17:09
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Dacht dat jij geen pasta's luste  |
Klopt , geen pasta, wel bami, en ik precies andersom, ben dol op pasta maar hou niet van bami, lekker handig he!
Ik heb de boerenkool inmiddels in de vrieser liggen voor vrijdag, de spruitjes liggen in de kast voor woensdag en vanavond is het witlof uit de oven met aardappels en een bak rauwkost.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 17:19
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Er was eens een meisje in Haren Die wilde opvallend verjaren. Ze plaatste een linkje miste een vinkje nu zit heel Haren op blaren |
Die is melig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 17:25
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Uiteraard is het schandalig wat er gebeurd is maar ik denk dat je niet 1 schuldige aan kunt wijzen,er spelen veel factoren mee.
Volwassenen bedenken zich wel 2x voor ze op zo'n oproep ingaan maar het puberbrein werkt nou eenmaal anders en dat heeft niets te maken met hun achtergrond.Dat maakt het niet goed maar het is wel een van de oorzaken.
Wij hebben ook verbijsterd naar de live beelden gekeken en helaas ook jongeren herkend,ik weet nu dat die ouders volledig in shock waren en nog zijn........wij dachten dat onze kinderen zulke dingen gelukkig niet deden..........tot de oudste thuiskwam met de mededeling dat hij toch even met zn vrienden in Haren was wezen kijken Ze zijn direct weer vertrokken toen ze zagen hoe grimmig de stemming was (daar wagen ze echt hun zuurverdiende Golfje niet aan )maar de grens was dun........
De media aandacht was enorm,de ME joeg ze maar in het wilde weg ergens heen en die winkeliers.........die hebben de jeugd volop drank verkocht.........
Leanne,kent ook jongens die er samen met hun vader heengingen........hoe hersenloos kun je zijn? |
Zo zie je maar weer!! Denk dat er veel ouders geschokt hebben gekeken toen ze hun zoon/dochter zagen!! En dan mag je nog van geluk spreken Leanne dat je zoon zoiets had van wegwezen hier!
En die vaders die meegaan?? lekker voorbeeld voor je kind
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 17:27
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Klopt , geen pasta, wel bami, en ik precies andersom, ben dol op pasta maar hou niet van bami, lekker handig he!
Ik heb de boerenkool inmiddels in de vrieser liggen voor vrijdag, de spruitjes liggen in de kast voor woensdag en vanavond is het witlof uit de oven met aardappels en een bak rauwkost. |
Aha! Ik eet vandaag lekker nog een keer m'n kippesoep heb nog over en een stukkie vlees daarbij en ik ben weer tevreden!!
En ja steen de groente zitten in de soep
|
|
| Naar boven |
|
|