| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:36
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Pffff is dat bij de vrouwen nog steeds niet veranderd? Doe maar drop dan.....
Thomas,  |
Mjammie, maar ik ga toch voor de warme voeten. Helaas Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:36
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Pffff is dat bij de vrouwen nog steeds niet veranderd? Doe maar drop dan.....
Thomas,  |
Ik heb liever warme voeten.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:37
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | ja  |
Wist je wel dat Petra vlak bij mij woont.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:39
|
|
|
|
| IFAN841 schreef: | | Ik was niet getrouwd. Bovendien zoek ik nóg geen vaste relatie... Eerst maar eens een vriendschap met iemand aangaan... Dan kijken we wel verder. Overigens ken ik zeker wel wat van dat rouwproces. Je gaat door een hel! Het voelt alsof er iets van je afscheurt... |
Precies, en vooral dat afgesneden zijn doet zo'n pijn.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:40
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Oh.. help ik lach wat af ...alleen niet altijd voor de spiegel  |
Kietel jij jezelf zo vaak dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:41
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | mijnkoudevoetenwarmenaanjouwvoeten is voor mij het toppunt van zaligheid....alhoewel......drop doet het ook altijd goed  |
Hey Inge, ik ga toch voor ``jouw warme trui``, ipv ``jouw voeten``. En met een zakje drop erbij, klinkt het nog beter!
En die ``jouw warme trui`` laat wat langer op zich wachten, dan die storm en regen.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 24 september 2012, 18:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Precies, en vooral dat afgesneden zijn doet zo'n pijn..... |
Precies...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Met de laatste bijdragen lijkt het alsof de bijbel vaag is. Zo vaag, dat je er eigenlijk niet vanuit kunt gaan, dat wat je leest echt wel zo bedoeld is. Daar ben ik het dus niet mee eens. Hoewel er verschillende vertalingen zijn of verschillende interpretaties, is de Bijbel heel duidelijk op centrale onderwerpen in de Bijbel. Zoals de kruisiging en de opstanding, de verlossing. Gods plan met de mens, hoe we als christen zouden moeten leven. De vraag is of je die eenvoud nog bezit om de bijbel op zijn waarde te schatten.. |
heb er over na zitten denken, het koninkrijk van het god is eenvoudig, hoe je tot jezus kan komen, maar de hele bijbel begrijpen, een kind zal openbaringen niet snel pakken, kom tot geloof met de eenvoud van een kind, is wat anders als de bijbel begrijpen helemaal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | maakt het uit of je nu wel of niet getrouwd was? Ik vind het ook vreemd dat je alweer zo snel op zoek bent naar een ander... |
Nou, als je voor het O-tje word gehouden dan praat je wel anders hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:42
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Precies, en vooral dat afgesneden zijn doet zo'n pijn..... |
mij werd 5,5 jaar geleden onvriendelijk verzocht mn koffers te pakken. je kan dit afgesneden noemen.... what´s in a name. noem het zo je wilt,, voor mij was het de mooiste dag van mn leven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMA135
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:42
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb liever warme voeten.....  |
Is allebei ook een optie....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:43
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | heb er over na zitten denken, het koninkrijk van het god is eenvoudig, hoe je tot jezus kan komen, maar de hele bijbel begrijpen, een kind zal openbaringen niet snel pakken, kom tot geloof met de eenvoud van een kind, is wat anders als de bijbel begrijpen helemaal |
Wie begrijpt nu de Bijbel wel helemaal? Waarom blijven mensen jaren studeren in de Bijbel en komen steeds weer tot vernieuwende inzichten????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:43
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | | Maar het is wel wat Petra zegt: ieder heeft zijn eigen verhaal en zijn eigen redenen. |
Ik bedoel maar...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:45
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | mij werd 5,5 jaar geleden onvriendelijk verzocht mn koffers te pakken. je kan dit afgesneden noemen.... what´s in a name. noem het zo je wilt,, voor mij was het de mooiste dag van mn leven!  |
Achteraf of op dat moment??????
Je kan wel opgelucht zijn maar dan kan nog dat gevoel van afgesneden zijn er wel zijn.....is mijn ervaring in ieder geval..... Ik ben 25 jaar getrouwd geweest dus ik ervoer dat wel even zo......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:47
|
|
|
|
| HERMA135 schreef: | Is allebei ook een optie....  |
wissel ik de drop in voor een glaasje rode wijn en een stukje pure chocola....(is gezonder )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:48
|
|
|
|
Of neem een echte computer, een Mac. Ik heb XP, Windows7, Windows8 probeerversie en Ubuntu Linux desnoods naast elkaar. Met het programma Parallels een fluitje van een cent. Ik gebruik Windowsprogramma's naast die van mijn Mac - en tegelijkertijd. Knip en plak tussen alle systemen. En ervaar elke keer dat maar een systeem in alle opzichten superieur is: MacOS X, Mountain Lion. Alles synchroon met iPad en iPhone. Het gebeurt zelden dat er vastlopers zijn maar door de gescheiden soft- en hardwarelaag is dat altijd maar één programma. Dat alles op een heerlijk groot scherm. Een Mac doet het gewoon. In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?
Thomas niet.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 24 september 2012, 18:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:53
|
|
|
|
| IFAN841 schreef: | | Ik was niet getrouwd. Bovendien zoek ik nóg geen vaste relatie... Eerst maar eens een vriendschap met iemand aangaan... Dan kijken we wel verder. Overigens ken ik zeker wel wat van dat rouwproces. Je gaat door een hel! Het voelt alsof er iets van je afscheurt... |
En dan heb je daar toch iets meer tijd voor nodig dan drie weken Succes met vriendschap zoeken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:55
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | En dan heb je daar toch iets meer tijd voor nodig dan drie weken Succes met vriendschap zoeken. |
Nou, als je voor het O-tje word gehouden dan ben je gauw klaar hoor met rouwen. Kijk, als je verdriet omslaat in woede dan treur je ook niet meer om iemand...
Laatst aangepast door
|
IFAN841
|
op maandag 24 september 2012, 18:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:58
|
|
|
|
| IFAN841 schreef: | | Nou, als je voor het O-tje word gehouden dan ben je gauw klaar hoor met rouwen. Kijk, als je verdriet omslaat in woede dan treur je ook niet meer om iemand... |
Nou.................dat is wel krasse taal hoor. Persoonlijk heb ik liever met een treurend persoon te maken dan met iemand die woedend is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:58
|
|
|
|
| IFAN841 schreef: | | Nou, als je voor het O-tje word gehouden dan ben je gauw klaar hoor met rouwen. Kijk, als je verdriet omslaat in woede dan treur je ook niet meer om iemand... |
Nee, woede helpt je los te komen en weer grip te krijgen... maar is net zo goed deel van het rouwproces...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 18:59
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Je wilt gewoon niet begrijpen of aanvaarden dat jou wijze van denken niet de enige juiste hoeft te zijn....Jammer dat je dan maar met één voorbeeld uit de kerkgeschiedenis komt.....Niet meer gehad op je jaar Bijbelschool? | Heb ik dat ergens gezegd dan dat ik dat niet wil begrijpen? Mijn stelling is dat de Bijbel echt wel duidelijker is dan dat jij ons de hele tijd maar doet denken. Het gaat veel meer om wat je ermee wil doen. Dat je daar een veroordeling in leest vind ik wel vergezocht hoot.
| WILLEMIJN232 schreef: | Het enige wat ik hier wil neerzetten is dat we elkaar ook de ruimte moeten geven of in ieder geval accepteren dat we het anders zien, zonder dat daar een oordeel over hangt.... En als je een beetje weet van kerkgeschiedenis wet je ook dat de Bijbel en het lezen en interpreteren daarvan voor veel leed heeft gezorgd en en dat nu nog doet.......Beter over kerkgrenzen heen kijken Chatuliem en niet gelijk zo oordelen over andersdenkenden...... Als jij op vrijdagavond naar de kerk gaat en je hebt daar je reden voor, wie ben ik dan om te denken dat het goed of fout is? En ook al praat jij een hele avond in tongen? Als jij dat zo beleefd is dat zo....een beleving is een beleving....... Ik heb juist op mijn Hebreeuwse les geleerd afgelopen winter dat je de grondteksten zo anders kan opvatten......en ik vind dat juist mooi, zo kom je steeds tot andere inzichten, net als dat je de Bijbel leest..... | En wil je niet zo denigrerend doen over de meerjarige opleiding die ik gevolgd heb? Dat is niet gepast. Je zet een beeld neer wat gewoon niet klopt. Het is toch duidelijk dat je de Bijbel anders benadert dan ik. Mag ik daar dan een mening over hebben? De argumenten die je gebruikt vind ik niet juist. Je maakt van de bijbel een onleesbaar boek en dat is zeker niet de bedoeling. Net zoals Petra zei, met een eenvoudig gelovig hart kom je verder.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 19:00
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Hey Inge, ik ga toch voor ``jouw warme trui``, ipv ``jouw voeten``. En met een zakje drop erbij, klinkt het nog beter! En die ``jouw warme trui`` laat wat langer op zich wachten, dan die storm en regen. |
Dat mag hoor Jans ik tob mijn hele leven al met koude voeten dus ik ga voor de voeten blijven de truien voor jou over
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 19:02
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Of neem een echte computer, een Mac. Ik heb XP, Windows7, Windows8 probeerversie en Ubuntu Linux desnoods naast elkaar. Met het programma Parallels een fluitje van een cent. Ik gebruik Windowsprogramma's naast die van mijn Mac - en tegelijkertijd. Knip en plak tussen alle systemen. En ervaar elke keer dat maar een systeem in alle opzichten superieur is: MacOS X, Mountain Lion. Alles synchroon met iPad en iPhone. Het gebeurt zelden dat er vastlopers zijn maar door de gescheiden soft- en hardwarelaag is dat altijd maar één programma. Dat alles op een heerlijk groot scherm. Een Mac doet het gewoon. In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?
Thomas niet. |
Wat moet jij een gelukkig man zijn.......en dan ook nog een bril
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IFAN841
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 19:03
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Of neem een echte computer, een Mac. Ik heb XP, Windows7, Windows8 probeerversie en Ubuntu Linux desnoods naast elkaar. Met het programma Parallels een fluitje van een cent. Ik gebruik Windowsprogramma's naast die van mijn Mac - en tegelijkertijd. Knip en plak tussen alle systemen. En ervaar elke keer dat maar een systeem in alle opzichten superieur is: MacOS X, Mountain Lion. Alles synchroon met iPad en iPhone. Het gebeurt zelden dat er vastlopers zijn maar door de gescheiden soft- en hardwarelaag is dat altijd maar één programma. Dat alles op een heerlijk groot scherm. Een Mac doet het gewoon. In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?
Thomas niet. |
Nou, ik heb triple boot en zie inderdaad ook verschillen. Linux is voornamelijk veel sneller dan Windows. Maar voor alle grote OSes geld: hoe groter ze worden, hoe meer kansen op bugs. OSes van nu moeten teveel kunnen. Dat is het probleem. En dat probleem speelt OS X ook parten.
En dan jouw quote: yep, you're right...
Laatst aangepast door
|
IFAN841
|
op maandag 24 september 2012, 19:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 19:04
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Nee, woede helpt je los te komen en weer grip te krijgen... maar is net zo goed deel van het rouwproces... |
Liefde, haat en woede liggen niets voor niets zo dicht bij elkaar.......gelukkig gaat ook dat over....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 19:04
|
|
|
|
denk jij, je bent nog maar drie weken verder, mijn man kon het niet laten om vreemd met iedereen te gaan, maakte kind bij een ander 2 dagen na de geboorte van een kind werd er ergens anders ook een kindje geboren, dus weet hoe het voelt om voor het ootje te worden gehouden, en ja dan komt er boosheid, later komen er andere fases van het rouwproces, verdriet, acceptatie, vergeving, alleen verder gaan, je leven weer oppakken. hoeft niet persee in die volgorde, maar zoals was het inge ? eerder al schreef, je kan pas verder met een nieuwe relatie als je je ouwe hebt losgelaten helemaal. Dat doe je niet effe in drie weken, je komt toch door een soort rouwproces. Waar jij nu in zit is boosheid, de andere moet je nog door heen. sterkte ermee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 19:09
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Wie begrijpt nu de Bijbel wel helemaal? Waarom blijven mensen jaren studeren in de Bijbel en komen steeds weer tot vernieuwende inzichten???? | klopt, daarom ben ik het er niet mee eens wat chat schrijft over eenvoud van een kind.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMA135
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 19:14
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | wissel ik de drop in voor een glaasje rode wijn en een stukje pure chocola....(is gezonder ) |
Is jouwwarmevoeten, samen met jouw warme trui, een glaasje wijn, een stukje pure chocola, een dropje en een open haardvuur ook een optie.... .....
(Dan bedoel ik niet jóuw voeten en jóuw warme trui hoor.....
Laatst aangepast door
|
HERMA135
|
op maandag 24 september 2012, 19:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 19:15
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Achteraf of op dat moment??????
Je kan wel opgelucht zijn maar dan kan nog dat gevoel van afgesneden zijn er wel zijn.....is mijn ervaring in ieder geval..... Ik ben 25 jaar getrouwd geweest dus ik ervoer dat wel even zo...... |
zowel achteraf als op t moment zelve. ik ben geen 25 jaar getrouwd geweest, wel heb ik 7 jaar bitter geleden, dat vind ik achteraf 7 jaar te lang.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 24 september 2012, 19:17
|
|
|
|
| HERMA135 schreef: | Is jouwwarmevoeten, samen met jouw warme trui, een glaasje wijn, een stukje pure chocola, een dropje en een open haardvuur ook een optie.... .....
(Dan bedoel ik niet jóuw voeten en jóuw warme trui hoor.....  |
Komt aardig in de richting......
|
|
| Naar boven |
|
|