| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 20:10
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Uiteindelijk blijft de wil van god geopenbaard in de bijbel. En gedrag mogen we altijd veroordelen. Geloof je eigenlijk wel in zonde Willemijn? Het doet me denken aan de vrijzinnige kerk hier, toen ik op het matje geroepen werd omdat ik de kinderen iets gezegd had over zonde. Is dat bij jullie in de kerk ook een verboden woord? |
Het lijkt wel of je vol walging zit naar andersdenkenden in het algemeen en Willemijn in het bijzonder. Waar is de Chatuliem gebleven die scherpe maar wel redelijke standpunten innam? Ik dacht even dat we nog een fatsoenlijke en respectvolle discussie zouden krijgen maar als het deze op de man of vrouw gespeelde kant weer uitgaat, is het beter dit topic ook maar dicht te gooien. Dit soort (gebrek aan) discussie hebben we genoeg gezien en daar heeft iedereen, ongeacht het standpunt in deze zaak, eigenlijk genoeg van. Het gaat te ver als je mensen met een andere mening beticht van bovenstaande. Iemand die ouderling is en een theologische studie heeft gevolgd, is niet bij voorbaat een type zoals je die neerzet. Verder vraag ik me af of we gedrag altijd wel mogen veroordelen. Ik ben ook opgevoed met de opvattingen zoals die onstaan zijn vanuit het letterlijk interpreteren maar zie inmiddels het onrecht in dat veel mensen er mee wordt aangedaan en ook hoe ver het van het Evangelie verwijderd is. Christus had oog voor de mens die nu eenmaal onvolkomen is, zeker in een verstarde wettische samenleving zoals de toenmalige Joodse maatschappij was. Ik had nog de neiging een bijdrage te leveren over het omgaan met de Joodse reinheidswetten maar als het deze kant weer opgaat, is er waarschijnlijk geen fatsoenlijke discussie meer te voeren.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 28 september 2012, 20:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 20:18
|
|
|
|
9. Waar blijven die BARMANNEN????? ......................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 20:25
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het lijkt wel of je vol walging zit naar andersdenkenden in het algemeen en Willemijn in het bijzonder. Waar is de Chatuliem gebleven die scherpe maar wel redelijke standpunten innam? Ik dacht even dat we nog een fatsoenlijke en respectvolle discussie zouden krijgen maar als het deze op de man of vrouw gespeelde kant weer uitgaat, is het maar beter dit topic ook dicht te gooien. Dit soort (gebrek aan) discussie hebben we genoeg gezien en daar heeft iedereen ongeacht het standpunt in deze zaak, eigenlijk genoeg van. Het gaat te ver als je mensen met een ander standpunt te betichten van bovenstaande. Iemand die ouderling is en een theologische studie heeft gevolgd is niet bij voorbaat een type zoals je die neerzet. Verder vraag ik me af of we gedrag altijd wel mogen veroordelen. Ik ben ook opgevoed met de opvattingen zoals die onstaan zijn vanuit het letterlijk interpreteren maar zie inmiddels het onrecht in dat veel mensen er mee wordt aangedaan en ook hoe ver het van het Evangelie verwijderd is. Christus had oog voor de mens die nu eenmaal onvolkomen is, zeker in een verstarde wettische samenleving zoals de toenmalige Joodse maatschappij was. Ik had nog de neiging een bijdrage te leveren over het omgaan met de Joodse reinheidswetten maar als het deze kant weer opgaat, is er waarschijnlijk geen fatsoenlijke discussie meer te voeren.
Thomas |
Kan me hier alleen maar bij aansluiten!!! Met stijgende verbazing weer gelezen, dacht dat de rust was weergekeerd jammer heel jammer!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 20:26
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | 9. Waar blijven die BARMANNEN????? ...................... |
10 welke kroeg nemen we
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 20:32
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | 10 welke kroeg nemen we  |
Kroeg blijft nog ff geheim
Datum voorstel: 31 september....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 20:50
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Uiteindelijk blijft de wil van god geopenbaard in de bijbel. En gedrag mogen we altijd veroordelen. Geloof je eigenlijk wel in zonde Willemijn? Het doet me denken aan de vrijzinnige kerk hier, toen ik op het matje geroepen werd omdat ik de kinderen iets gezegd had over zonde. Is dat bij jullie in de kerk ook een verboden woord? |
Zonde is je doel missen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 20:55
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Kroeg blijft nog ff geheim ... |
Moeten we dan niet eerst ff een rondje kroegen doen, om de kroeg te vinden met de allerleukste barmannen????
(enige eis: ze moeten er minstens zoveel leuke barmannen hebben, als dat er leuke vrouwen meegaan, natuurlijk )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 20:59
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Je moest eens weten...hoe MUM...ik ben... |
MUM????????????? Wat is dàt nou weer voor een afkorting? Daar kan je echt alles voor invullen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 21:00
|
|
|
|
Ja hij schijnt zwaar diabetici te zijn, vandaar zijn extreme moeheid en er zitten bij zijn darmen wel veel poliepen waarvan ook enkele grote die zijn aan het ontsteken gegaan en dat gaf het bloedbeeld ook aan, dat was de reden dat de internist dacht aan darmkanker. Nu moet hij maandag naar de internist terug en afspraak maken om de grote poliepen weg te laten halen, want het zijn goedaardige poliepen maar kan omslaan naar kwaadaardig. En naar de huisarts want hij moet nu insuline gaan spuiten, dus gelukkig zijn tot nu toe de zorgen weg! Goddank inderdaad!
Bedankt voor jullie meeleven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 21:08
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het lijkt wel of je vol walging zit naar andersdenkenden in het algemeen en Willemijn in het bijzonder. Waar is de Chatuliem gebleven die scherpe maar wel redelijke standpunten innam? Ik dacht even dat we nog een fatsoenlijke en respectvolle discussie zouden krijgen maar als het deze op de man of vrouw gespeelde kant weer uitgaat, is het beter dit topic ook maar dicht te gooien. Dit soort (gebrek aan) discussie hebben we genoeg gezien en daar heeft iedereen, ongeacht het standpunt in deze zaak, eigenlijk genoeg van. Het gaat te ver als je mensen met een andere mening beticht van bovenstaande. Iemand die ouderling is en een theologische studie heeft gevolgd, is niet bij voorbaat een type zoals je die neerzet. Verder vraag ik me af of we gedrag altijd wel mogen veroordelen. Ik ben ook opgevoed met de opvattingen zoals die onstaan zijn vanuit het letterlijk interpreteren maar zie inmiddels het onrecht in dat veel mensen er mee wordt aangedaan en ook hoe ver het van het Evangelie verwijderd is. Christus had oog voor de mens die nu eenmaal onvolkomen is, zeker in een verstarde wettische samenleving zoals de toenmalige Joodse maatschappij was. Ik had nog de neiging een bijdrage te leveren over het omgaan met de Joodse reinheidswetten maar als het deze kant weer opgaat, is er waarschijnlijk geen fatsoenlijke discussie meer te voeren.
Thomas | Eerljk gezegd begrijp ik niet waar je je druk om maakt. In mijn bijdrage ben ik Wmijn aan het bevragen, juist terwille van de discussie. Want als iemand de bijbel wil citeren, wordt het hem gewoon onmogelijk gemaakt. Dan vliegen de woorden van veroordeling je over de oren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VROLIJK575
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 21:08
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | Zeg het niet, de man bedoelt het vast misschien wel lief, toch vind ik het beetje maf, ik ga toch ook geen knipoog sturen naar een jongen van 22, ha ha |
kun jij knip ogen nooit niets van gemerk nog minder dat er antwoord op terug komt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 21:18
|
|
|
|
Wie valt wie nu aan Puntjes lezen, of vergeten te zetten, en de storm breekt weer los Als iemand een standpunt heeft, verander je daar in de regel niets aan. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, en het kan nu eenmaal niet dat alle vogeltjes het zelfde zingen. Ook al vindt het ene vogeltje dat de ander vals zingt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 21:21
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Het gaat om zijn baardje geloof ik  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 21:22
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Kroeg blijft nog ff geheim
Datum voorstel: 31 september.... |
Ja heb ik wat aan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 21:22
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Moeten we dan niet eerst ff een rondje kroegen doen, om de kroeg te vinden met de allerleukste barmannen????
(enige eis: ze moeten er minstens zoveel leuke barmannen hebben, als dat er leuke vrouwen meegaan, natuurlijk ) |
Als we in elke kroeg een barman gekoppeld krijgen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 21:41
|
|
|
|
| SABINE999 schreef: | Is dat een goed of slecht teken ?  |
always take the bright side, sabine...................
you're welcome, gerrit.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 21:43
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | always take the bright side, sabine...................
you're welcome, gerrit.........  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 21:43
|
|
|
|
is er soms iemand die sabine aan vervoer kan en wil helpen? er moet toch haast wel iemand langs regio 0342 komen, denk ik?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 21:45
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | waarom is het voor mannen moeilijker ? volgens mij is het in deze maatschappij sowieso een probleem als je gevoelig bent lijkt me.
maar het schijnt dat HSP verder gaat toch ?
ik probeer me altijd voor te stellen wat het is ......maar ik denk dat ik me het niet kan indenken.
ik ken iemand , die zich zelf helemaal dol maakt met allerlei gedachten en gevoelens. en als het te veel wordt is diegene enkele dagen helemaal het spoor bijster.
eigenlijk is het een handicap .......of zie ik dat niet goed? een overprikkelbaar zintuigsysteem of een te veel aantrekken van dingen. |
Een handicap? ik denk dat je je eerder eens zou moeten afvragen wat "normaal" zou moeten zijn in deze maatschappij waar alles snel en gevoelloos lijkt... Ik vind het bijvoorbeeld juist een gebrek als men zintuiglijk aan alles voorbij gaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 21:51
|
|
|
|
| VROLIJK575 schreef: | kun jij knip ogen nooit niets van gemerk nog minder dat er antwoord op terug komt  |
tuuuuurlijk kan ze dat, vrolijk. maar als petra naar iedereen terug zou knipogen, zou ze er een dagtaak aan hebben, denk ik............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 22:11
|
|
|
|
Alleen begrijp ik 1 ding nog niet.... Had die arts wel tegen jullie MOGEN...zeggen dat hij DACHT...dat het kanker was..??? Zoiets mag toch nooit...?? Beter kun je als arts dan toch zeggen...we weten het niet maar daarom gaan we juist ook verder onderzoek doen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 22:19
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | MUM????????????? Wat is dàt nou weer voor een afkorting? Daar kan je echt alles voor invullen. |
als zeeland je ramen komt lappen is ze in een MUM klaar, visser......
zo mum is zeeland nou!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIRRIE240
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 22:24
|
|
|
|
|
Ik hoorde laatst, melk voor penstrepen. Kende hem nog niet, dus dacht, ik deel hem even!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 22:24
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Je moest eens weten...hoe MUM...ik ben... |
ha ha mum.... zat al te denken mum... is zeeland verliefd ofzo? waar staat die mum voor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 22:26
|
|
|
|
leuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 22:29
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Wie valt wie nu aan Puntjes lezen, of vergeten te zetten, en de storm breekt weer los Als iemand een standpunt heeft, verander je daar in de regel niets aan. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, en het kan nu eenmaal niet dat alle vogeltjes het zelfde zingen. Ook al vindt het ene vogeltje dat de ander vals zingt  |
Wie wie nu aanvalt? Dat is toch duidelijk? Er worden zetten herhaald die in het verleden al niet hebben uitgewerkt en waarin iemand in de hoek wordt gezet als een soort van superheiden, dat is gewoon triest. Het enige wat Thomas probeerde was uiteen zetten wat Chat opnieuw aan het doen is en wat storend werkt voor de discussie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 22:29
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | ha ha mum.... zat al te denken mum... is zeeland verliefd ofzo? waar staat die mum voor  |
haha ik zal maar niet zeggen waar ik denk dat ie voor staat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 22:31
|
|
|
|
|
Bij mij heeft mijn dochter de ramen gelapt van binnen en van buiten terwijl ik nog aan het werk was!!
|
|
| Naar boven |
|
|