| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 22:47
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | als zeeland je ramen komt lappen is ze in een MUM klaar, visser......
zo mum is zeeland nou!! |
Zou dat het zijn wat ze bedoelt?
Zat al te denken .....Mega ..... Uiterste....... maar dan hè????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 22:51
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | tuuuuurlijk kan ze dat, vrolijk. maar als petra naar iedereen terug zou knipogen, zou ze er een dagtaak aan hebben, denk ik............  |
Ze kan dat natuurlijk 's avonds ook doen , dan zijn de stratenmakers toch naar huis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 22:54
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Nog steeds niemand voor de dameslaarsjes?? |
Zijn ze voor jezelf te klein?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 22:55
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 23:00
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Wie wie nu aanvalt? Dat is toch duidelijk? Er worden zetten herhaald die in het verleden al niet hebben uitgewerkt en waarin iemand in de hoek wordt gezet als een soort van superheiden, dat is gewoon triest. Het enige wat Thomas probeerde was uiteen zetten wat Chat opnieuw aan het doen is en wat storend werkt voor de discussie. |
Oh maar ik bedoelde niemand persoonlijk meer in het algemeen, denk dat we er allemaal wel een handje van hebben. Als we nu is minder op de persoon zouden reageren, maar alleen op de opmerking, en ook niet richting een beleving. Had je al minder oorlog,en scheldpartijen, verwijten, en bannetjes (heb ik al wat van gehad in het verleden) Als onze Lieve Heer al de belevingen op de korrel zou nemen, en een keuze ging maken, ben bang dat Hij er snel uit zou zijn. Wij er slecht af van zouden komen (niemand uitgezonderd) en waarschijnlijk een planeet maakte met alleen dieren. Die lopen n.m minder te bakkeleien en hakketakken als ons mensen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 23:11
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | ha ha mum.... zat al te denken mum... is zeeland verliefd ofzo? waar staat die mum voor  |
Als het zo ver is..of zou zijn...geloof me Petra...loop ik er echt niet mee te koop hoor!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 23:17
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Zijn ze voor jezelf te klein?  |
Ik leef niet op grote voet Visser!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIAAN161
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 23:29
|
|
|
|
Vraag, zowel betreft de inhoud, als voor wat betreft de vorm; Mogen we Paulus naspreken wanneer hij zegt:
“Dwaalt niet: noch (...), noch die bij mannen liggen, (...) zullen het Koninkrijk Gods beërven.“
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 23:41
|
|
|
|
God is geen oud-gereformeerde ouderling hoor, Hij is veel groter dan Zijn mensen die het allemaal zo goed denken te weten. Daardoor is er plaats voor gescheidenen, homofielen en zelfs voor christenen die vooral schijnheilig waren en de meest genoemde zonde van de hebzucht of de hoogmoed praktizeerden. Daarom ben ik zo blij dat God oordeelt en niet de mens.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 28 september 2012, 23:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 september 2012, 23:44
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Wie wie nu aanvalt? Dat is toch duidelijk? Er worden zetten herhaald die in het verleden al niet hebben uitgewerkt en waarin iemand in de hoek wordt gezet als een soort van superheiden, dat is gewoon triest. Het enige wat Thomas probeerde was uiteen zetten wat Chat opnieuw aan het doen is en wat storend werkt voor de discussie. | Ik word er flauw van om neer gezet te worden als iemand die alleen maar een ander wil veroordelen. Mijn vraag is nl. volledig terecht. Als iedereen die de bijbel citeert maar neergezet wordt als mensen die oordelen, dom zijn, liefdeloos en wat dies meer zij, is de vraag gewoon terecht: wat betekent het begrip zonde dan nog voor jou? Hoe ga je dan om met die principes als je niet meer gelooft dat God oordeelt? Hoe beantwoord je dan de vraag van verlossing? Die is toch immers niet meer nodig, omdat je niet meer zondigt? Ik vertel uit mijn eigen ervaring met een vrijzinnige kerk hier in de buurt. Dan is het volledig terecht dat ik daar de link naar leg...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIAAN161
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 00:05
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | God is geen oud-gereformeerde ouderling hoor, Hij is veel groter dan Zijn mensen die het allemaal zo goed denken te weten. Daardoor is er plaats voor gescheidenen, homofielen en zelfs voor christenen die vooral schijnheilig waren en de meest genoemde zonde van de hebzucht of de hoogmoed praktizeerden. Daarom ben ik zo blij dat God oordeelt en niet de mens.
Thomas |
Bedankt voor je reactie. Maar mogen we nu Paulus naspreken wanneer hij zegt:
“Dwaalt niet: noch (...), noch die bij mannen liggen, (...) zullen het Koninkrijk Gods beërven.“
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 00:28
|
|
|
|
|
hmmm...dacht dat dit topic al gesloten was. Lijkt me een goed idee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 00:30
|
|
|
|
een film die ik jaren geleden zag:
the obama deception, op youtube, nl. ondertiteld. Toen iig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARELIZA249
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 00:35
|
|
|
|
Ja inderdaad, dat wist ik. Maar toch bedankt voor je reactie. Fijn weekend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 01:14
|
|
|
|
Ik begrijp wel wat het humoristische is. Maar ik begrijp ook wel wat het enge eraan is. Verder begrijp ik ook wel dat mensen het niet humoristisch vinden en ook wel dat mensen het niet eng vinden.
Laatst aangepast door
|
ROLF230
|
op zaterdag 29 september 2012, 01:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 01:39
|
|
|
|
Zo even 10 dagen niet gereageerd.
Ach ja, ik dacht dit loopt hier uit de hand, met mij, en ja, er zijn nu ook eenmaal dingen die je niet kan zeggen, prive.
@Willemijn, ja, natuurlijk, je reageerd uit jezelf :)
Ik zat zo te denken, en toen kwam deze tekst naar boven: Mat 10 34 Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn. 37 Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; 38 en wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, is Mij niet waardig. 39 Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden.
En dan met name de vette tekst.
Want ik zat zo te denken, (ja ff los van wat ik hiervoor schreef, heeft er wel enigzins mee te maken), Kijk, ja, ik ben slachtoffer, of, ik was het. Van ernstige kindermishandeling, en dan in al zijn facetten en vormen. Ik kan niet zeggen van ja, dit en dat wel, maar iig dat en dat niet, of andersom...
Kijk, bij Hilters bewind, ja, dingen zijn te verklaren, cognitieve dissonantie oa. Wat dus niet wil zeggen dat het dus ok is.... En niet iedereen deed mee, er waren er die het door hadden, had ook te maken met 'opvoeding' toendertijd, van oa 'gehoorzaamheid', zonder vragen...
En zo zijn ook bij kindermishandeling in alle vormen, of met alle vormen, dingen te verklaren. Ouder had nare jeugd, moeder laat zich intimideren en beïnvloeden door narcistische vader. Broer is zo naief, wat ook weer oorzaken heeft, en gaat mee, dus het andere kind heeft drie(alle) gezinsleden tegen zich, en door roddel en leugens kan het ook niet bij familie terecht, en ja, dingen verdraaien.
En ja, had ik maar eerder, 20 jaar terug contact met moeder en broer verbroken en niet alleen met vader...
Ja, wel verdriet, niet om me vader natuurlijk, die interessert me helemaal niet. Maar ja, moeder en broer wel.
Maar ja, verdriet en boosheid kunnen bij het leven horen. Die kan je een plek geven dat het niet overheerst. Ja, en nu kan ik ineens wel dingen. Ik voel me bevrijd. Niet elke keer kritiek, wat dan ook. Nee, ik ga gewoon gelijkwaardig met mensen om.
Ach, en dat geld waar ik over liep te zieken, ach, rook ik niet meer, en koop geen reguliere medicatie bij, wat eerst echt nodig was om het intense gevoel van angst, paniek, tezamen met een ondoorgrondelijk verdriet te onderdrukken. IIg, dat spaart mij zoveel uit, reken maar uit, 7 keer 6,50 is 45,50 per week....en dan nog zo´n 50 euro per week aan reguliere medicatie.... En dan nog enkele keren per jaar een teggemoetkoming hier en daar...
Ik krijg een klein beetje medicatie, zodat mijn bloedruk onder controle blijft, vergeet die zelfs vaak in te nemen, ben niet meer erdoor geobserdeert. Ik heb het nu over 'gele sticker' medicatie.
Bloeddruk, ja, als ik geen angst/paniek heb, is die wel normaal. en die angst paniek is verdwenen, toen ik contact ook met de rest gezin verbrak.
--
Ik weet nu waar mensen toe in staat zijn. Nee, niet dreigen met geweld, wat ook erg is. Dat bedoel ik niet.
Maar ik bedoel met woorden anderen kapot maken. en zeker gezin, ja, dat doet pijn.
Maar ja, in Hitlers tijd dan..had je die dingen ook. Ja, en er waren uitzonderingen, die dingen die anderen deden zich niet konden voorstellen.
Ja, en dan heb ik ook, ik kan mij dingen niet voorstellen. en toch..ontkennen, pesten, dingen verdraaien, liegen, alsof ik een debiel ben..
Goed, ik had ´t door, rond me 20ste begon dat, maar ja, wat met de mensen die ´t niet door hebben....Dat verklaard de vele zelfmoorden, niet eens de waarheid, maar de ontkenning ervan. En het vele huiselijk geweld, ja, ik ben alles gaan lezen en zoeken toen ik agressief was zonder dat ik daar controle over had...maar als ik die basiskennis niet had..
Goed, wou ´t hier ff bij laten, anders wordt het zo´n veels te lang stuk. Ben blij dat ik hier weer ben op dit forum, en bedankt voor de mails!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 03:34
|
|
|
|
Zo, aangezien ik wakker ben, ja, dat heb je weleens he, ga ik even forummen.
Ik ga even reageren, zonder eerst de andere psotings te lezen, want ik wil niet worden beïnvloed.
Ik had hier eerst namelijk één mening over en nu twee meningen vandaar.
Ik zal eerst even een bijbeltekst plakken.
De bekende tekst, Rom.
De schuld der heidenen en hun straf 18 Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden, 19 daarom dat hetgeen van God gekend kan worden in hen openbaar is, want God heeft het hun geopenbaard. 20 Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben. 21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart. 22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren. 24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende. 28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.
Ja, en dat stuk in het OT, dat het voor God een gruwel is, maar ja, dan zou je zoveel anderen dingen ook niet mogen....die ook een gruwel zijn, maar die gewoon normaal zijn.
Nou ja, voornamelijk het vetgedrukte stuk..hier van het NT.
De titel is ´De zonde van homoseksuele praktijk...´.
Nou, ik zal met voorbeelden komen om uit te leggen dat ik daar 2 meningen over heb. Of zienswijzen, kan ook.
Kijk, je hebt een gewoon liefdevolle, respectvolle gezin, met bijvoorbeeld twee zonen, en de ene is homo. Dat kan. Dat kan aangeboren zijn. En dat moet kunnen, vind ik. Want er kan wel degelijk sprake zijn van liefde tussen 2 mannen of 2 vrouwen. heb zoveel voorbeelden gezien, en ook van dichtbij.
Tweede voorbeeld, ja ff niet eentje uit de praktijk, maar verzonnen, en wel op zo´n manier dat ik mijn ding duidelijk kan maken.
Kijk, een gezin, met een vader waarvan zijn vader heeft gezeten voor incest met dochters. Met een moeder, uit het buitenland, die denkt dat ze zich in het beloofde land bevindt, en teruggaan zou gezichtverlies zijn... Dus met een moeder, snel beïnvloedbaar, zeker door uiterlijk vertoon, een moeder, die met een goede man een goede lieve moeder zou zijn, en met een vader, die sowieso, met elke vrouw een narcist zou zijn. Met een dochter en een paar jaar jongere zoon.
Dochter moet al als kind het huis uit, zonder opvang.... Zoon krijgt grotere kamer, muur wordt ertussen uitgehaald, nieuwe dingen, en verder alles wat dochter nooit mocht en kreeg. en wordt zeker heel erg verwend door moeder, en verdedigd ook, tegen vader... Waar de moeder meeging in negatief gedrag naar dochter toe, gaat ze nu juist de zoon verdedigen en komt voor ´m op.
Ja, en die ´rotgriet´zoals de dochter werd genoemd, is eindelijk uit huis.
Goed, hoe het kan weet ik niet, maar de zoon krijgt erg veel kapsones. Als de dochter na enkele jaren niets van zich hebben te laten horen opduikt, gelovig is geworden, haar excuses komt brengen aan ouders, dat ze zo´n moelijk kind was. Terwijl het natuurlijk andersom was...daar was ze nog niet achter, er sluimerde wel iets, ze kon er geen vinger op leggen....
Goed, de zoon, homo, wordt gelovig, maar ja, blijft zijn zus pesten ´jij hebt lekker geen opleiding ik wel´, allemaal dingen in die trant. en dan zogenaamd zich dingen niet kunnen herinneren, cynisch... Gewoon gemeen. Intens gemeen. kapsones, het ´prinsje´, zoals je dat ook weleens bij hele verwende vrouwen ziet, die denken dat ze ver verheven zijn boven alles en iedereen. Ook in sommige films en tv series kon je dat zien. Alexia van Dalles, zo´n type, maar dan als man met die vrouwelijke trekjes..
Ja, en dan laat ie zich dopen, maar ja gedrag blijft doorgaan, zus moet vergeven, meteen alles, toen ze ´er´ achter kwam wat ze had verdrongen. En ook doorkreeg dat het negatieve oneerlijke gemene gedrag van ouders ook daaruit, uit seksueel misbruik van zus als kleuter en als tiener voortkwam, en voortkomt....
Broer zit ook bij een kerk die de boel nept, zgnmde vrije groep. dus ja, ´je zus moet vergeven, en je moet je er niet mee bemoeien en je zus niet helpen´, en dan jarenlang, zelfs 20 jaar, ouders zijn inmmiddels gescheiden. ´het goede broertje met de slechte zus´ blijft spelen, naar iedereen in de omgeving. Wat nog erger wordt gemaakt door de zgnmde valse beschuldigingen van de zus...De broer leeft erop los, elke weekend dronken, verschillende partners...vader is ineens ook heel aardig volgens broer....ja, vader was altijd oa gierig, maar gaf nu regelmatig grote sommen geld aan zijn zoon. Ja, ze vrouw en ze dochter zag ie al nooit meer....dus ja, dát had ie er wel voorover..
Nou, neem mij niet kwalijk, maar ik vind de vetgedrukte tekst op zoiemand die ik van heel dichtbij ken van toepassing, helemaal, hele tekst. Ik heb geen zin om nog een uurtje dingen op te sommen. Maar ja, dit stukje, ja daar herken ik alles in, in een situatie waar ik met me neus bovenop zat...28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid.
Behalve het ´ouders ongehoorzaam´. Maar ja, dit slaat natuurlijk op een goede ouder of ouders. en geen misdadiger of misdadigers. Dat is evident. En moord..ja, karaktermoord...door het alles niet serieus nemen, behalve wat de broer zelf zegt en vindt, door niet te luisteren, maar wel zichzelf serieus neemt en eist dat iemand luisterd...door zich dingen niet te herinneren, wat gewoon niet kan dat je dát niet meer weet, door ´eenvoudige dagelijkse´dingen niet te geloven, en dat ook te zeggen waar anderen bijstaan....
Iig, in het 2de geval herken ik alles, ´bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren. 24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, ´....Ja, de broer en de vader vonden zichzelf altijd zo slim, de vader bleef maar herhalen dat iemand een keer zei dat ie zo slim is dat ie de advocaat van de duivel werd genoemd...was ie zo trots op...
Dus, et zijn mi 2 gevallen. De 1ste gaat over een gewoon liefdevol, respectvol gezin, waar de zoon gewoon als homo is geboren.
2de geval, ja, daar is het kind door ´opvoeding´ en door slechte voorbeelden en omstandigheden en doordat de moeder teveel op de zoon leunde voor steun, zo geworden, maar dan ook losbandig, teveel drank, leugens en bedrog, verwaand, onrechtvaardig, hebzucht, list kwaadaardigheid. En dan snap je de zin,´verbijsterd van verbazing´. Want als kinderen was een broer een beste vriend, spelen , dingen delen, liefde, respect onderling, vertrouwen.....en dat is dan gewoon weg, ja, broer suggereert dat hij dat nog wel heeft, en heeft ouders mee...ook moeder, want die wil broer niet kwijt aan zgnmde gelovig geworden vader...ze is ook al gescheiden....
En dit laatste heeft dus niet specifiek met losbangdigheid met hetzelfde geslacht te maken, zie Rom 10 v 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende Het kan allerlei soorten van losbandig seksueel gedrag zijn, zie Rom 10 v. 24 24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. Nou, ik denk, je kan homo´s hebben die rein leven, een partner voor het leven hebben, en fijne lieve oprechte mensen zijn, dat weet ik zeker. En je kan mensen hebben die losbandig leven, terwijl ze eerst een vrouw hadden nu met allerlei mannen seks hebben, en God heeft hun daaraan overgegeven als straf zie Rom 10 v. 27 Want er staat mannen, meervoud dus...Alhoewel iemand die zich aan kinderen vergrijpt, is iets anders dan volwassenen onderling, dus mi kan dat verlangen nooit een straf zijn voor de dader.
En dit heb ik niet zelf bedacht, ook al klinkt het mij vrij logisch. dit heb ik gewoon tijdens mijn studie gelezen, En gezien aan gedrag van iemand die ik van heel dichtbij ken, en dat gedrag, met als straf dat God hun aan allerlei onreinhed heeft overgegeven Rom 10 v. 24
Nou, dit is mijn mening erover.
Homo of hetero zijn, en liefdevol met respect en serieus samenwonen met een partner en trouw zijn,
is iets heel anders als elke weekend stappen en in dark rooms en waar dan ook, seks hebben, met elke weekend andere mannen en vrouwen en dronken, of niet dronken, ook elke weekend.
Nou, ik stop hier, anders wordt het nog langer, volgens mij is het al erg lang..
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 29 september 2012, 03:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 05:50
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Zo, aangezien ik wakker ben, ja, dat heb je weleens he, ga ik even forummen.
Ik ga even reageren, zonder eerst de andere psotings te lezen, want ik wil niet worden beïnvloed.
Ik had hier eerst namelijk één mening over en nu twee meningen vandaar.
Ik zal eerst even een bijbeltekst plakken.
De bekende tekst, Rom.
De schuld der heidenen en hun straf 18 Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden, 19 daarom dat hetgeen van God gekend kan worden in hen openbaar is, want God heeft het hun geopenbaard. 20 Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben. 21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart. 22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren. 24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende. 28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.
Ja, en dat stuk in het OT, dat het voor God een gruwel is, maar ja, dan zou je zoveel anderen dingen ook niet mogen....die ook een gruwel zijn, maar die gewoon normaal zijn.
Nou ja, voornamelijk het vetgedrukte stuk..hier van het NT.
De titel is ´De zonde van homoseksuele praktijk...´.
Nou, ik zal met voorbeelden komen om uit te leggen dat ik daar 2 meningen over heb. Of zienswijzen, kan ook.
Kijk, je hebt een gewoon liefdevolle, respectvolle gezin, met bijvoorbeeld twee zonen, en de ene is homo. Dat kan. Dat kan aangeboren zijn. En dat moet kunnen, vind ik. Want er kan wel degelijk sprake zijn van liefde tussen 2 mannen of 2 vrouwen. heb zoveel voorbeelden gezien, en ook van dichtbij.
Tweede voorbeeld, ja ff niet eentje uit de praktijk, maar verzonnen, en wel op zo´n manier dat ik mijn ding duidelijk kan maken.
Kijk, een gezin, met een vader waarvan zijn vader heeft gezeten voor incest met dochters. Met een moeder, uit het buitenland, die denkt dat ze zich in het beloofde land bevindt, en teruggaan zou gezichtverlies zijn... Dus met een moeder, snel beïnvloedbaar, zeker door uiterlijk vertoon, een moeder, die met een goede man een goede lieve moeder zou zijn, en met een vader, die sowieso, met elke vrouw een narcist zou zijn. Met een dochter en een paar jaar jongere zoon.
Dochter moet al als kind het huis uit, zonder opvang.... Zoon krijgt grotere kamer, muur wordt ertussen uitgehaald, nieuwe dingen, en verder alles wat dochter nooit mocht en kreeg. en wordt zeker heel erg verwend door moeder, en verdedigd ook, tegen vader... Waar de moeder meeging in negatief gedrag naar dochter toe, gaat ze nu juist de zoon verdedigen en komt voor ´m op.
Ja, en die ´rotgriet´zoals de dochter werd genoemd, is eindelijk uit huis.
Goed, hoe het kan weet ik niet, maar de zoon krijgt erg veel kapsones. Als de dochter na enkele jaren niets van zich hebben te laten horen opduikt, gelovig is geworden, haar excuses komt brengen aan ouders, dat ze zo´n moelijk kind was. Terwijl het natuurlijk andersom was...daar was ze nog niet achter, er sluimerde wel iets, ze kon er geen vinger op leggen....
Goed, de zoon, homo, wordt gelovig, maar ja, blijft zijn zus pesten ´jij hebt lekker geen opleiding ik wel´, allemaal dingen in die trant. en dan zogenaamd zich dingen niet kunnen herinneren, cynisch... Gewoon gemeen. Intens gemeen. kapsones, het ´prinsje´, zoals je dat ook weleens bij hele verwende vrouwen ziet, die denken dat ze ver verheven zijn boven alles en iedereen. Ook in sommige films en tv series kon je dat zien. Alexia van Dalles, zo´n type, maar dan als man met die vrouwelijke trekjes..
Ja, en dan laat ie zich dopen, maar ja gedrag blijft doorgaan, zus moet vergeven, meteen alles, toen ze ´er´ achter kwam wat ze had verdrongen. En ook doorkreeg dat het negatieve oneerlijke gemene gedrag van ouders ook daaruit, uit seksueel misbruik van zus als kleuter en als tiener voortkwam, en voortkomt....
Broer zit ook bij een kerk die de boel nept, zgnmde vrije groep. dus ja, ´je zus moet vergeven, en je moet je er niet mee bemoeien en je zus niet helpen´, en dan jarenlang, zelfs 20 jaar, ouders zijn inmmiddels gescheiden. ´het goede broertje met de slechte zus´ blijft spelen, naar iedereen in de omgeving. Wat nog erger wordt gemaakt door de zgnmde valse beschuldigingen van de zus...De broer leeft erop los, elke weekend dronken, verschillende partners...vader is ineens ook heel aardig volgens broer....ja, vader was altijd oa gierig, maar gaf nu regelmatig grote sommen geld aan zijn zoon. Ja, ze vrouw en ze dochter zag ie al nooit meer....dus ja, dát had ie er wel voorover..
Nou, neem mij niet kwalijk, maar ik vind de vetgedrukte tekst op zoiemand die ik van heel dichtbij ken van toepassing, helemaal, hele tekst. Ik heb geen zin om nog een uurtje dingen op te sommen. Maar ja, dit stukje, ja daar herken ik alles in, in een situatie waar ik met me neus bovenop zat...28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid.
Behalve het ´ouders ongehoorzaam´. Maar ja, dit slaat natuurlijk op een goede ouder of ouders. en geen misdadiger of misdadigers. Dat is evident. En moord..ja, karaktermoord...door het alles niet serieus nemen, behalve wat de broer zelf zegt en vindt, door niet te luisteren, maar wel zichzelf serieus neemt en eist dat iemand luisterd...door zich dingen niet te herinneren, wat gewoon niet kan dat je dát niet meer weet, door ´eenvoudige dagelijkse´dingen niet te geloven, en dat ook te zeggen waar anderen bijstaan....
Iig, in het 2de geval herken ik alles, ´bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren. 24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, ´....Ja, de broer en de vader vonden zichzelf altijd zo slim, de vader bleef maar herhalen dat iemand een keer zei dat ie zo slim is dat ie de advocaat van de duivel werd genoemd...was ie zo trots op...
Dus, et zijn mi 2 gevallen. De 1ste gaat over een gewoon liefdevol, respectvol gezin, waar de zoon gewoon als homo is geboren.
2de geval, ja, daar is het kind door ´opvoeding´ en door slechte voorbeelden en omstandigheden en doordat de moeder teveel op de zoon leunde voor steun, zo geworden, maar dan ook losbandig, teveel drank, leugens en bedrog, verwaand, onrechtvaardig, hebzucht, list kwaadaardigheid. En dan snap je de zin,´verbijsterd van verbazing´. Want als kinderen was een broer een beste vriend, spelen , dingen delen, liefde, respect onderling, vertrouwen.....en dat is dan gewoon weg, ja, broer suggereert dat hij dat nog wel heeft, en heeft ouders mee...ook moeder, want die wil broer niet kwijt aan zgnmde gelovig geworden vader...ze is ook al gescheiden....
En dit laatste heeft dus niet specifiek met losbangdigheid met hetzelfde geslacht te maken, zie Rom 10 v 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende Het kan allerlei soorten van losbandig seksueel gedrag zijn, zie Rom 10 v. 24 24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. Nou, ik denk, je kan homo´s hebben die rein leven, een partner voor het leven hebben, en fijne lieve oprechte mensen zijn, dat weet ik zeker. En je kan mensen hebben die losbandig leven, terwijl ze eerst een vrouw hadden nu met allerlei mannen seks hebben, en God heeft hun daaraan overgegeven als straf zie Rom 10 v. 27 Want er staat mannen, meervoud dus...Alhoewel iemand die zich aan kinderen vergrijpt, is iets anders dan volwassenen onderling, dus mi kan dat verlangen nooit een straf zijn voor de dader.
En dit heb ik niet zelf bedacht, ook al klinkt het mij vrij logisch. dit heb ik gewoon tijdens mijn studie gelezen, En gezien aan gedrag van iemand die ik van heel dichtbij ken, en dat gedrag, met als straf dat God hun aan allerlei onreinhed heeft overgegeven Rom 10 v. 24
Nou, dit is mijn mening erover.
Homo of hetero zijn, en liefdevol met respect en serieus samenwonen met een partner en trouw zijn,
is iets heel anders als elke weekend stappen en in dark rooms en waar dan ook, seks hebben, met elke weekend andere mannen en vrouwen en dronken, of niet dronken, ook elke weekend.
Nou, ik stop hier, anders wordt het nog langer, volgens mij is het al erg lang..  |
Volgens mij ben je hier appelen met peren aan het vergelijken, de ene zonde tegenover de andere, en dan is het goed. Volgens mijn bescheiden mening, werkt het zo niet, ja misschien in de kerk, of geloofsgemeenschap in de buurt. En als je als e.v.t boven genoemde voor de eeuwige rechter moet verschijnen, gaan die toch echt niet met je mee. En of dat enig nut zal hebben betwijfel ik ten zeerste, het is niet ons oordeel, en wij hebben er geen menging in, eigenlijk totaal niet. Je kan elkaar op deze aardkloot waarschuwen, dat iets volgens jou verkeerd is (in mijn beleving, er altijd bij zeggen) Maar iedereen moet zijn eigen verantwoorden, ook over (denk ik) het geen je tegen een ander zegt (in jou (uw) beleving) dus als dat niet goed is, wanneer jij zegt dat het wel goed is. Dat valt dan weer onder valse voorwenselen. , ook al bedoel je het heel lief, krijg je toch echt op je kloten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VROLIJK575
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 07:52
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | tuuuuurlijk kan ze dat, vrolijk. maar als petra naar iedereen terug zou knipogen, zou ze er een dagtaak aan hebben, denk ik............  |
is ze ook onder de pannen verveeld ze haar ook niet heeft ze wat te doe en wie zal zeggen wat voor uitwerking het zal hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 08:37
|
|
|
|
|
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Leanne! Een fijne dag vandaag en voor het komende jaar Gods zegen toegewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SABINE999
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 08:48
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: |  |
haha 
En Hannah, waarschijnlijk kan ik wel een autootje lenen. Dat is voor mijzelf prettiger. Mocht dit niet lukken is station ede wageningen ook goed hoor! Wanneer iemand me vandaar af op kan pikken, Maar ik kan niet beloven dat ik er van 11- 9 bij kan zijn.. dus dat is misschien dan wat lastig. Vandaar dat ik had gezegd misschien :)
Laatst aangepast door
|
SABINE999
|
op zaterdag 29 september 2012, 08:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 08:48
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik word er flauw van om neer gezet te worden als iemand die alleen maar een ander wil veroordelen. Mijn vraag is nl. volledig terecht. Als iedereen die de bijbel citeert maar neergezet wordt als mensen die oordelen, dom zijn, liefdeloos en wat dies meer zij, is de vraag gewoon terecht: wat betekent het begrip zonde dan nog voor jou? Hoe ga je dan om met die principes als je niet meer gelooft dat God oordeelt? Hoe beantwoord je dan de vraag van verlossing? Die is toch immers niet meer nodig, omdat je niet meer zondigt? Ik vertel uit mijn eigen ervaring met een vrijzinnige kerk hier in de buurt. Dan is het volledig terecht dat ik daar de link naar leg... |
Chat, even een vraagje. Hoe zullen wij straks voor God verschijnen met het feit dat we echtbreuk hebben gepleegd? Het is een klein beetje offtopic wellicht of toch niet. Want echtbrekers staan ook in het rijtje van degenen die het koninkrijk niet zullen beërven... (Ik ben zelf nog zoekende hoor naar de antwoorden op homofilie, ik heb het allemaal niet strijk en zet klaar maar ik weet wel hoe ik God ervaar in mijn leven en ook op dit moment, gescheiden en wel. Ik weet dat er hele serieus gelovige homo's/lesbies zijn die zo graag geaccepteerd zouden willen worden en het in hun leven ook serieus oppakken hoe zij willen leven met God. Dan kan de Geest hen toch niet hebben verlaten? Dat verlangen komt toch van Hem?)
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 29 september 2012, 08:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SABINE999
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 09:01
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Ja hij schijnt zwaar diabetici te zijn, vandaar zijn extreme moeheid en er zitten bij zijn darmen wel veel poliepen waarvan ook enkele grote die zijn aan het ontsteken gegaan en dat gaf het bloedbeeld ook aan, dat was de reden dat de internist dacht aan darmkanker. Nu moet hij maandag naar de internist terug en afspraak maken om de grote poliepen weg te laten halen, want het zijn goedaardige poliepen maar kan omslaan naar kwaadaardig. En naar de huisarts want hij moet nu insuline gaan spuiten, dus gelukkig zijn tot nu toe de zorgen weg! Goddank inderdaad!
Bedankt voor jullie meeleven! |
Ook niet fijn van diabetes natuurlijk, Maar gelukkig is het te "verhelpen" Sterkte nog met de operatie van je vader.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 09:03
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | God is geen oud-gereformeerde ouderling hoor, Hij is veel groter dan Zijn mensen die het allemaal zo goed denken te weten. Daardoor is er plaats voor gescheidenen, homofielen en zelfs voor christenen die vooral schijnheilig waren en de meest genoemde zonde van de hebzucht of de hoogmoed praktizeerden. Daarom ben ik zo blij dat God oordeelt en niet de mens.
Thomas |
Inderdaad bij God is er plaats voor een ieder die hem aanneemt, voor zowel hoogmoedigen, schijnheiligen, homofielen, hebzuchtigen en gescheidenen. Dan kunnen en mogen we zonder angst verder leven en er op vertrouwen dat God ons als Zijn kind ziet en ons niet zal veroordelen.
Vorige week vrijdag schreef ik: Wat mij steeds opvalt op het forum is dat er mensen zijn die een grote stapel stenen klaar hebben liggen en direct gaan gooien, zodra iemand iets zegt dat volgens hen afwijkt van dat wat er in de bijbel staat. Ik vind dat getuigen van een weinig christelijke houding. En ik schaam me diep dat we zo ook vaak als christenen bekend staan. Ik vraag me dan ook af waarom dit gedaan wordt? Denken wij het voor God op te moeten nemen en voor Hem te moeten strijden? Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waar die behoefte om met stenen te gooien vandaan komt?! Laten we elkaar hier als medechristenen zien, als wij Christus hebben aangenomen en onszelf als kind van God zien waarom zou een ander(sgeaarde) dat dan niet kunnen (zijn)! Laten we het oordeel aan God overlaten en laten wij als christenen hier op aarde ons licht laten schijnen voor alle mensen, voorlopig hebben wij daar nog onze handen vol aan en komen we aan stenen gooien niet toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 09:14
|
|
|
|
Leanne...Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag....
Hopelijk een hele fijne dag...met allen die je lief en dierbaar zijn..
Ik wens je alles toe wat je nodig hebt...in je nieuwe levensjaar!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 09:28
|
|
|
|
Pfff,..........vandaag doe ik mee aan de open-huizen-dag! soppen, poetsen, opruimen, weggooien, zemen, boenen, vegen, zuigen, stoffen, wassen....... Nu nog even de laatste dingen opruimen. Dat er maar veel mensen mogen komen........
(en als er niemand komt is mijn huis weer eens helemaal schoon!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 09:30
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Pfff,..........vandaag doe ik mee aan de open-huizen-dag! soppen, poetsen, opruimen, weggooien, zemen, boenen, vegen, zuigen, stoffen, wassen....... Nu nog even de laatste dingen opruimen. Dat er maar veel mensen mogen komen........
(en als er niemand komt is mijn huis weer eens helemaal schoon!) |
Suc6!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 09:30
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Pfff,..........vandaag doe ik mee aan de open-huizen-dag! soppen, poetsen, opruimen, weggooien, zemen, boenen, vegen, zuigen, stoffen, wassen....... Nu nog even de laatste dingen opruimen. Dat er maar veel mensen mogen komen........
Moest in eens denken aan iets wat ik gisteren las... Heb jij ook de geur van een versgebakken appeltaart??? (geloof erin...geloof er niet in)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 09:39
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Moest in eens denken aan iets wat ik gisteren las... Heb jij ook de geur van een versgebakken appeltaart??? (geloof erin...geloof er niet in) |
Nee, daar geloof ik dan weer niet in. `k Heb zelf wel een lekker luchtje op, zou dat helpen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 29 september 2012, 09:52
|
|
|
|
het doet me denken aan een paar jaar terug, jans, toen ik ook mee deed aan de openhuizen-dag.
het duurde tot drie uur als ik me goed herinner, en om tien over drie kwamen er mensen binnen; "of ze misschien alsnog even een rondje konden maken?" en voila; het huis is aan hen verkocht.
dus voor diegenen die deze week grote schoonmaak gehouden hebben; houd moed!!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |