| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:34
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind het allemaal prima......
Ook welterusten.....  | Goed, nu weten we dus wat we aan je hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:39
|
|
|
|
| EDWIN451 schreef: | Hoi Carmen, bedankt voor je mooie, uitgebreide reactie! Wat betreft de bergrede en het treuren: Ik heb mij laten vertellen dat Jezus hier bedoelt dat je zalig bent als je treurt om mensen, bijv. vrienden waarvan je weet dat ze Jezus niet willen aannemen als hun redder (wat mij bijv. erg treurig maakt, omdat ze dan verloren zullen gaan) en dat je sowieso begaan bent met ellendige omstandigheden van anderen. Ik bedoel, wat heeft een christen nu om zichzelf te treuren? Als je beseft dat de Almachtige God met jou is?
Wat betreft Jacobus 4: in het vers daarvoor (Jakobus 4:8) spreekt Paulus tegen de mensen die op twee gedachtes hinken, zondige gedachtes enerzijds en reine gedachtes anderzijds. Diegenen die toegeven aan die zondige gedachtes mogen zich beklagen, ze mogen huilen en jammeren van ellende, want door toe te geven aan de zonde, lopen ze Gods heerlijkheid mis! Trenminste, zo interpreteer ik het. Je kunt vers 8 niet los van zien denk ik.
Over het verkondigen van het evangelie: ik ben het met je eens. Het moet een boodschap zijn waar je overal mee aan moet kunnen komen, dus bijv. ook in de concentratiekampen of waar dan ook waar grote ellende heerst. Maar goed nieuws brengen kan soms inderdaad moeilijk zijn, als het ongeloofwaardig gebracht wordt, of gebracht wordt waar de wanhoop en bitterheid overheerst. Dan is het een kwestie van hoe je het gaat brengen, maar in de kern moet het hoe dan ook een hoopgevende boodschap zijn die de mens weer hoop, geloof en liefde geeft, m.a.w. dat ze toch weer positief gaan denken!!! Jezus maakt vrij en zodra je vrij bent, kun je de weg naar geluk en welvaart tegemoet gaan denk ik. Kijk eens hoe Job rijkelijk werd gezegend na veel ellende en zo zijn er een hoop meer voorbeelden, van mensen die na veel ellende rijkelijk gezegend werden in de bijbel.
Aan welvaart alleen hebben we niks. Aardse schatten verzamelen leidt tot niks, maar God zoeken, leidt wel tot aardse zegeningen (vroeger was dat veel land of vee of een rijke oogst, tegenwoordig kan dat een mooie auto of een mooi huis zijn). Schapen zijn m.i. net zo aards als auto’s. Ik denk niet dat het zondig is om in een dikke wagen te rijden omdat je christen bent. Als iets op je pad komt waardoor je je gezegend voelt, dan kan dat niet verkeerd zijn denk ik.
Dat we soms moeten lijden komt niet van God. Dan zit daar de duivel achter die onze vreugde heeft weggeroofd. Paulus beklaagde zich ook over de doorn in het vlees gegeven; hij had last van de vervolgingen. Nergesn wordt gesteld dat wij als christenen het gemakkelijk zullen hebben, maar Jezus vraagt wel om Zijn juk op ons te nemen, waardoor wij rust en vrede zullen krijgen. Wat niet wil zeggen dat de omstandigheden niet moeilijk kunnen zijn.
Ik voel me aangesproken als je het hebt over mensen die ‘blij en verkwikt’ uit de kerk komen en eerlijk gezegd herken ik wel wat je zegt. Wie wil niet ontvangen? Ik heb gelukkig maar weinig ellende gekend en hoe zou het zijn als ik werkelijk een crisis zou meemaken? Maar ik geef alles aan God en ik heb ook wel eens omstandigheden gehad die er niet rooskleurig uitzien. Maar juist dán breng ik het naar het kruis: “Heer, zo sta ik ervoor… ik weet het niet meer… it’s all yours! Ik raakte eens mijn baan kwijt, kreeg de maand erna hoge onkosten aan mijn huis en daarna kwam de dure en zgn. ‘gezellige’ decembermaand er aan en wist letterlijk niet meer waar ik het allemaal zoeken moest! Ik voelde me zo ellendig en vreesde dat ik mijn huis moest verkopen met veel verlies, plus dus geen baan meer. Dat was echt geen fijne periode, maar ik gaf het aan God! Met het vertrouwen dat Hij me niet zou laten vallen. Om een lang verhaal kort te maken: Ik woon nu nog altijd in dat huis en had binnen 2 maanden de baan van mijn leven gevonden en was er financieel ook flink op vooruit gegaan.
Efeziers 6 brengt m.i. ook alleen maar een hoopvolle boodschap. Sowieso geloof ik niet dat de bijbel ergens een ellendige boodschap brengt. Strijd hoeft niet zozeer ellende te betekenen. Een strijd strijden, waarvan je weet dat deze eigenlijk al gewonnen is kan zelfs best leuk zijn (al is ‘leuk’ wat verkeerd uitgedrukt, maar gebruik het toch even bewust zo). Ik bedoel: een strijd strijden, terwijl je weet dat je méér dan overwinnaar bent? How fun can it be???  |
Ik kan me in het meeste wat je schrijft wel vinden.
Ik ben wel benieuwd hoe jij dan denkt over bidden en vasten. Vind je dat overbodig? Of denk je daar anders over?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:40
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Je schat me nogal in hé... in je persoonlijke uitlatingen naar mij toe de afgelopen tijd. Overgevoelig, overdreven, gemeen, niemand weet waar ie aan toe is met mij... tjonge jonge. EN nu insinuerend... ik vind het allemaal prima. | Je bent gewoon een mens, dus dan heb je ook wel eens met die dingen te maken. In dit geval insinueer je dat de stelligheid van Zwaan eigenlijk het verbergen van onzekerheid is. En van jou verwacht ik toch een iets volwassener antwoord.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:43
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Je bent gewoon een mens, dus dan heb je ook wel eens met die dingen te maken. In dit geval insinueer je dat de stelligheid van Zwaan eigenlijk het verbergen van onzekerheid is. En van jou verwacht ik toch een iets volwassener antwoord. |
de stelligheid van zwaan is niet antwoorden op bepaalde dingen die ze verkondigt en vervolgens er over heen lullen met meestal woorden van uit de bijbel, maar niet echt op d evragen ingaan dus zit wel een kern van waarheid in volgens mij die jol schrijft. En omdat mijn mening anders is als die van jou hierover, hoeven we geen ruzie te maken he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:46
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Zul je jezelf dan ook een compliment geven???? |
ik heb me vandaag getrakteert op een lekkere bosche bol
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:50
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | de stelligheid van zwaan is niet antwoorden op bepaalde dingen die ze verkondigt en vervolgens er over heen lullen met meestal woorden van uit de bijbel, maar niet echt op d evragen ingaan dus zit wel een kern van waarheid in volgens mij die jol schrijft. En omdat mijn mening anders is als die van jou hierover, hoeven we geen ruzie te maken he  | Het gaat me eigenlijk meer op de manier waarop dingen hier neergezet worden. Hoe kan iemand zich nu tegen zo'n uitspraak verdedigen? En het wordt maar wel even zo neergezet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:53
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het gaat me eigenlijk meer op de manier waarop dingen hier neergezet worden. Hoe kan iemand zich nu tegen zo'n uitspraak verdedigen? En het wordt maar wel even zo neergezet. |
heb je wel weer ergens gelijk in chat. maar komt ook misschien doordat ze zelf op sommigge vragen niet antwoord en vervolgens weer een topic opent over van alles. er staat in d bijbel bla bla over zondaren etc. dan kun je zilk soort reacties verwachten van mensen. het kom top mij over ze overal meningen neer zet, maar vervolgens niet echt op vragen ingaat als iemand daar over wil duscusieeren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:54
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Menselijk he??? Deed me ineens denken aan thuis met 4 kinderen.... Daar vlogen ook weleens woorden de ether in... Dan zei ik weleens...""Als je nu weer eens kwaad wordt...zeg je maar heel hard.. GORTEPAP....""
Dus hoorde je gortepap...zat het fout!!! | Pas als je gortepap gegeten hebt, weet je hoe toepasselijk dat woord is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:57
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Pas als je gortepap gegeten hebt, weet je hoe toepasselijk dat woord is... |
Dat heb ik gegeten...en dat is heerlijk!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 00:00
|
|
|
|
|
maar zwaan ik beeindig de discussie met je, zo ver het een discusie is zonder antwoorden van je, en ik geloof ook in god en lees ook d bijbel, en ben het zeker met sommigge dingen van je eens, sommigge totaal niet, en wie heeft d ejuiste waarheid? inzicht? Ik lees jouw meningen en denk er over na, en ik hoop dat je ook anderen hun meningen leest en daar over na denkt, misschien kun je daar wat van leren, je komt op mij over als een gelovige die meer over gods oordeel heeft dan over de liefde en genade van jezus, dat ene topic van je broodje veulen echt, waar houd je je mee bezig? Houd je niet teveel bezig met de tegenstander ? de zonden van anderen mensen waar je ze tegen waarschuwt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 00:00
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Dat heb ik gegeten...en dat is heerlijk!!!! |
Ieeeeuw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 00:02
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | | Ik ben niet zo'n rekenwonder tink, maar in jouw geval krijg je er 5 minuten bij. En het tijdstip lijkt me het beste vanaf het moment dat je opstaat, dan gaat dat meestal het makkelijkste volgens mij. Maar voel je vrij een ander tijdstip te kiezen, zolang het maar niet in mijn buurt is. |
es rekenen.....15 minuten is 900 seconden.... ik denk dat er slechts 18 seconden bij komen.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 00:02
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Ieeeeuw  |
Carmen..noem iets op...wat ik niet lust... (en das nou soms zo jammer)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 00:05
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | misschien sparen "wij dames" het liever een maand op...........  |
hangt van de maand af....een maand van 30 of 31 dagen....en nog de schrikkeluren er bij....das ongeveer.... 540 seconden wat gelijk staat aan 9 minuten per maand extra om te klagen en zeuren.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 00:07
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | ik heb me vandaag getrakteert op een lekkere bosche bol  |
Jammer dat ik er niet bij was.... Die zijn heel gevaarlijk voor mij... Vandaag sloeg ik een gevulde koek af... Maar een Bossche bol???
EGNIE!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 00:07
|
|
|
|
Tink schreef:
es rekenen.....15 minuten is 900 seconden.... ik denk dat er slechts 18 seconden bij komen.......
Niet zo zeuren he Tink, dit gaat iig van je tijd af.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 00:08
|
|
|
|
[quote=ROLF230]Tink schreef:
Niet zo zeuren he Tink, dit gaat iig van je tijd af.[/quo
ik zeur niet hoor, heb het even opgezocht....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 00:10
|
|
|
|
Tink schreef:
k zeur niet hoor, heb het even opgezocht....
zeurkous...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 00:11
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | heb je wel weer ergens gelijk in chat. maar komt ook misschien doordat ze zelf op sommigge vragen niet antwoord en vervolgens weer een topic opent over van alles. er staat in d bijbel bla bla over zondaren etc. dan kun je zilk soort reacties verwachten van mensen. het kom top mij over ze overal meningen neer zet, maar vervolgens niet echt op vragen ingaat als iemand daar over wil duscusieeren. | Dat kan ik me ook voorstellen, maar ik wil niet voor een ander spreken als ze er zelf ook is. Ik kan wel mijn eigen interpretatie geven, maar dan staan mensen al klaar de poten onder mn stoel weg te zagen. Ik heb voor je opgezocht of de bijbel homofilie verachtelijk noemt. Ik heb in diverse vertalingen gekeken en daar staat het dus niet. Dus technisch gezien heeft Zwaan geen gelijk. De bijbel gebruikt wel omschrijvingen die op hetzelfde duiden, daar heeft Carmen al een voorbeeld van gegeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 00:12
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | Tink schreef:
k zeur niet hoor, heb het even opgezocht....
zeurkous...  |
pffff, ik draag geeneens kousen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EDWIN451
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 00:24
|
|
|
|
Ik denk dat vasten meer kracht geeft aan je gebed. Je wordt namelijk 'gedwongen' om niet naar je lichaam (het vlees) te luisteren dat gehoorzaamd wil worden met eten en drinken, maar je daar echt vanaf te keren en je te richten op de Geest en die te gehoorzamen.
God strekt Zijn hand naar je uit en met alleen bidden kun je die hand vastpakken, maar met vasten kun je, als het ware, zijn hele arm beetpakken en zo dus letterlijk en figuurlijk nog meer grip op God krijgen, nog inniger met Hem zijn.
Dat klinkt heel mooi, maar ik geef toe dat ik daar in de praktijk (nog) erg slecht in ben. Ik luister zelf helaas nog teveel naar mijn lichaam. ik hoop en geloof dat ik daar nog wel vordering in zal maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIAAN161
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 00:46
|
|
|
|
| WILLEM618 schreef: | Ik denk dat we makkelijk ergens een mening over kunnen hebben, mensen veroordelen, mensen een stempel opdrukken, ergens een kaartje aanhangen "mag niet volgens de Bijbel" en vervolgens lekker verder gaan met ons leven. Maar als we naar ons zelf kijken, dan is er geen behoefte om een ander te veroordelen. Maar liever, dat we mogen leven uit Liefde, en dat mogen uitstralen, een ander proberen te zien als naaste. En als iemand homo is, en het staat God in de weg, dan is het toch aan God om die mens dat duidelijk te maken? | Waarom pas je je eigen mening niet toe op jezelf? Als jij vindt dat we niet mogen veroordelen, waarom veroordeel jij me dan tot het hebben van een makkelijke en veroordelende mening? En vervolgens lekker verder gaan met je leven? Maar als we naar ons zelf kijken, dan is er geen behoefte om een ander te veroordelen. Maar liever, dat we mogen leven uit Liefde, en dat mogen uitstralen, een ander proberen te zien als naaste. En als iemand in je ogen te makkelijk oordeelt, en het staat God in de weg, dan is het toch aan God om die mens dat duidelijk te maken?
Maar jij weet waarschijnlijk precies waarom je toch meende te moeten reageren en te oordelen over mij, namelijk omdat je me opbouwend wilde laten zien wat God van ons vraagt. En dat is strevenswaardig! Alleen dan wel graag uit Gods Woord. Het is niet waar dat als er onder ons zonde heerst dat we niet daarover hoeven te getuigen. De strijd tegen het kwaad is niet ieder voor zich. Maar wees elkaar een hand en voet. En je kunt van mening verschillen wat de juiste methode is, maar DAT dit ons gemeenschappelijk doel is daarover zullen we toch niet van mening verschillen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIAAN161
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 00:46
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | betreft “Mannen die met mannen liggen evenzo vrouwen met vrouwen = ZONDE”] Als je de Bijbel zo goed kent als dat je schrijft weet je ook vast dat bij mannen liggen niet altijd betekent dat ze een verhouding hebben he? In die tijd woonden mannen ook wel met vrouwen samen zonder verhouding of wat dan ook....en als je dan je zelfbeheersing bewaart is dat een toppunt van trouw aan God...... |
Het liggen bij mannen heeft zeker wel een sexuele connotatie. We hebben het in Kor.6:9 over het woorden ‘arsenokoitai’. Een samenstelling tussen ‘arsen' en ‘koite’. 'koite'staat ook een paar keer in de bijbel en betekent ‘bed’ ( zoals b.v.in Luk.11:7), maar vaak met een sexuele connotatie: Hebr.13:4 “Het huwelijk is eerlijk onder allen, en het bed[koite] onbevlekt; maar hoereerders en overspelers zal God oordelen.” Rom.13:13 “Laten wij, als bij lichte dag, eerbaar wandelen, niet in brasserijen en drinkgelagen, niet in wellust[koite] en losbandigheid, niet in twist en nijd!” Rom. 9:10 “En niet alleenlijk deze, maar ook Rebekka is daarvan een bewijs, als zij uit één bevrucht[koite] was, namelijk Izak, onzen vader.”
Overigens, de sexuele connotatie van het “met iemand naar bed gaan” is ook in het nederlands duidelijk. ( Daarnaast is ook het Griekse woord ook gewoon in het Nederlands bekend als: Coïtus. En iedereen weet wat dat betekent ).
( Maar, hoewel daar geen goede grond voor is, je toch meent dat het in 1 Kor.6:9 gewoon om liggen gaat, ook dan mogen mannen dus klaarblijkelijk niet mannen naar bed gaan)
| SHANITA130 schreef: | Homoseksualiteit “Gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.” (Lev. 18: 22). Het lijkt duidelijker dan het in werkelijkheid is. Veelal wordt deze tekst (en anderen, zoals Lev. 20: 13) geïnterpreteerd als een duidelijke verwerping van homoseksualiteit. We moeten deze teksten echter wel in hun verband en culturele context lezen, ‘want het hermeneutische principe van de Bijbel is niet algemeenheid maar contextualiteit’*6. In de omringende Egyptische en Kanaanitische culturen weelde de homoseksuele (tempel)prostitutie. Kinderen werden aan de Moloch geweid, zelfs dieren werden misbruikt voor deze religieus-seksuele praktijken*7. Orgiën waren een soort van eredienst. De fallus werd verheerlijkt. In die context zegt Mozes dat het een gruwel is in Gods ogen. We moeten ons terecht afvragen of daarmee elke liefdevolle homoseksuele relatie wordt bedoeld. | Je geeft het antwoord zelf: Gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het Niets in de tekst en bijbelse context verwijst naar een beperking. Dit aspect gaat infeite over de omgang met de Bijbel en wat de Bijbel is. Jij zegt “Mozes zegt”. Maar geloof je dat het een goddelijk gebod is. Geloof je dat de Bijbel Gods Woord is?
| SHANITA130 schreef: | Het komt ook niet overeen met het volledig mens worden. Als mens mag je jezelf ontplooien. Je mag zijn wie je bent. Waarom zou dat niet gelden voor de homofiele medemens? Waarom zou hij zich niet mogen ontwikkelen tot volledig mens? Seksualiteit mag niet worden onderdrukt! De mens is geroepen om vrij te zijn. Een nieuwe levenswandel betekent niet dat de homofiel zijn gevoelens onderdrukt, maar dat hij een grondhouding van respect voor de ander koestert. Intimiteit en seksualiteit mogen een uiting van liefde zijn, nooit van dwang en onderdrukking. Dat geldt trouwens voor alle mensen, niet alleen voor de homofiel. De nieuwe levenswandel betekent dat je jezelf accepteert en aanvaart zoals je bent. Je mag jezelf zien in het licht van de Eeuwige, gewassen door het bloed van Jezus Christus. Deze God zoekt de verlorenen en redt de onderdrukten. Hij wil jou kennen zoals je bent. Bij hem mag je jezelf zijn, met je eigen specifieke seksualiteit.(..) Bron: http://www.p-loog.info/Spiritueel/seksualiteit_in_bijbels_perspect.htm |
Je zegt: “Je mag zijn wie je bent”, en “De nieuwe levenswandel betekent dat je jezelf accepteert en aanvaart zoals je bent”.
Je noemt geen bijbelteksten. Dit is dan ook een visie die niet uit de bijbel komt (als je meent dit wel te kunnen onderbouwen vanuit de bijbel dan hoor ik graag je teksten). God zegt: weest Heilig want ik ben Heilig.
Jij heb Christus leren kennen in je leven. En je hebt daar heel mooi van getuigt. Met bijzondere waardering en respect heb ik dat van je gelezen. Als door Christus Zijn Vader jouw Vader is, dan herken ik in jouw mijn Zuster. Ik weiger mijn mening te plaatsen tegenover jouw mening, want geen van beiden vormen een goed uitgangspunt. Het enige dat ik hoop is in jouw bijdrages de visie te horen van Onze Vader ( bouwend en verwijzend naar Gods Woord), en ook hoop ik jouw visie te beantwoorden met een reactie gebaseerd op Gods Woord ( en als ik daarin faal hoop ik op je bijbelse correcties)
Terug naar het onderwerp, over de nieuwe levenswandel. Mogen we bij de pakken neerleggen bij onze zondige ‘ik’ of dienen we de strijd te strijden tegen de zonde, uit dankbaarheid voor Christus zoenoffer. Efezen 4 vers 20 t/m 24 zegt: “Doch gij hebt 42Christus alzo niet geleerd; Indien gij maar Hem gehoord hebt en door Hem geleerd zijt, gelijk de waarheid in Jezus is; Te weten dat gij zoudt afleggen, aangaande den vorigen wandel, den ouden mens, die verdorven wordt door de begeerlijkheden der verleiding, En dat gij zoudt vernieuwd worden in den geest uws gemoeds, En den nieuwen mens aandoen, die naar God geschapen is in ware rechtvaardigheid en heiligheid. Daarom, legt af …”
Christus zelf zegt ook heel duidelijk in Matt.5:24 “Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis op en volge Mij.” Er zijn veel teksten hierover. Christus volgen is niet jezelf aanvaarden zoals je bent, maar je eigen wezen en verlangens afwijzen en ertegen vechten. Wij zijn niet van onszelf, maar wij zijn van Christus. Wij leggen de oude mens die wij zijn af.
Dat leidt niet tot een overgave en vrijheid van het vlees, maar tot kruisiging, en kastijding, en vrijwillige overgave tot marteling van het vlees. Geestelijk, en ook letterlijk als je de kerkelijke geschiedenis volgt.
En de nieuwe mens die wij worden, die is niet ons hele zelf, maar ons geheiligde zelf. Een geheiligd lichaam in de Geest die afstand neemt van het vlees en daartegen met alle middelen strijdt. En de Rust in Christus is dat wij deze strijd niet voeren tot overwinning van het vlees, want dat kunnen wij niet. Maar dat wij de overwinning vieren, en het vlees kruisigen - ook al hangt het ons aan en klemt het aan ons tot de dood.
Maar op dat moment dat wij ons bekeren en verenigen met God is er volkomen eenheid en volkomen genade. Die eenheid krijgt vorm en waarheid in het beeld en beleving van het Heilig Avondmaal. En in Christus krijgen wij ook kracht om te volharden. En alle zonde die ons tegen onze wil blijft aankleven die wordt niet geteld en niet gerekend. Want Christus heeft betaald en in Hem volgt op bekering steeds vergeving van zonden. Maar een terugkeer tot, of een blijven in, een geheiligde staat van ons hart - dat is de tempel - is altijd onze priesterlijke taak en de roeping door God. En onze Hogepriester staat ons bij dat alles nabij tegenover God de Vader, en kan dat ook omdat hij alle smarten en verleidingen heeft gevoeld in het vlees en weet van de krachten die aan het vlees trekken. En Zijn Geest dringt ons tot doorzetten en aangrijpen en inzien hoe groot de genade is en hoe groot de lofprijzing is waartoe wij allen worden opgeroepen.
Als je één bent met Christus dan is Christus ook één met jou. Wat dan in jou is Christus? De wedergeboren geest die in alles het vlees aflegt en de wil van God zoekt, of is dat het wedergeboren vlees, dat de Geest aflegt en de wil van de mens zoekt? de algemene richtingwijzer die God geeft is Het Woord van God, en dat snijdt diep in het vlees. En de pijnlijkheid is voelbaar niet voor een enkeling of een enkele groepering, maar in een ieder van ons: wie zich niet wil laten snijden in het vlees, is een onbesnedene van hart. ALS je strijdt, dan kom je ook dicht tot God. Paulus zegt: strijdt de goede strijd tot het einde. Zoek het koninkrijk van God en de rest krijg je bovendien -
Maar je stuk zegt dan wel weer terrecht: “Je mag jezelf zien in het licht van de Eeuwige, gewassen door het bloed van Jezus Christus. Deze God zoekt de verlorenen en redt de onderdrukten”. Dit klopt. Maar dit nieuwe leven is niet het berusten in onze zondige neigingen! "En gesmaakt hebben het goede woord Gods en de krachten der toekomende eeuw, En afvallig worden, die, zeg ik, wederom te vernieuwen tot bekering, als welke zichzelven den Zone Gods wederom kruisigen en openlijk te schande maken." ( Hebr.6:5-6)
In Christus hebben we een geweldige belofte: “Ik zal u tot een Vader zijn, en gij zult Mij tot zonen en dochteren zijn, zegt de Heere, de Almachtige. DEWIJL wij dan deze beloften hebben, geliefden, laat ons onszelven reinigen van alle besmetting des vleses en des geestes, voleindigende de heiligmaking in de vreze Gods.” ( 2Kor.6:18 t/m 7:1)
| SHANITA130 schreef: | | En dan natuurlijk niet pedofielie, waarmee je kinderen beschadigt, maar gewoon 1 op 1 volwassen relaties. | De site waar jij je teksten van haalde heeft 1 hoofddoel, namelijk ruimte scheppen relaties tussen volwassenen en minderjarige kinderen, waaronder sexuele relaties. De start woorden van de site zijn dan ook: Welkom bij "De Pedoloog" De criteria die zij gebruiken zijn exact hetzelfde als die jij aanvoerde, Namelijk het is toegestaan zolang er geen schade aangericht wordt. Zij maken dus onderscheidt tussen bepaalde schadelijke pedosexuele relaties en onschadelijke pedosexuele relaties ( zoals vrijwillig zonder dwang etc). Enkele sprekers passen dit ook toe op incestueuze relaties die volgens hun niet verwerpelijk zijn zolang er geen schade wordt aangericht.
De Goddeloze mens op de troon. Die zelf uitmaakt wat goed en fout is en zelf criteria aanlegt. Niets aantrekkende van Gods geboden. Criteria die op het eerste gezicht heel aannemelijk en humaan lijken. Zoals in de bijbel zo vaak staat: ze deden wat goed was in eigen ogen. Maar hoererij is het. Geestelijke hoererij als we niet meer uitgaan van Christus en Zijn geboden. Maar Ik heb tegen u, dat gij uw eerste liefde hebt verlaten, staat in openbaring 2:4.
Maar de mensen van deze website VERKONDIGEN juiste de ware en vrije liefde in hun ogen!! Hoe kan deze spraakverwarring ontstaan? Dat kan omdat de liefde moet worden genormeerd! Johannes geeft antwoord in zijn eerste brief: Hieraan kennen wij dat wij de kinderen Gods liefhebben, wanneer wij God liefhebben en Zijn geboden bewaren. Want dit is de liefde Gods, dat wij Zijn geboden bewaren ( I Joh.5:2) Al wat hiernee tegenstrijdig is, is liefdeloosheid, ook al wordt het ons verkocht onder de vlag van ‘liefde’.
.
Laatst aangepast door
|
BASTIAAN161
|
op woensdag 3 oktober 2012, 01:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIAAN161
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 00:51
|
|
|
|
| Bastiaan schreef: | Mijn buurman zegt dat hij jouw niet begrijpt, en hoe je ooit in een liefdeloze God kan geloven die Jezus liet lijden. En dat zijn God veel liefdevoller is dan jouw God. En dat Hij blij is dat ze hem niet met een vingertje wijzen over het feit dat hij loochent dat Christus geleden zou hebben voor ons.
Wat zou jij zeggen tegen deze buurman? Helemaal niets? |
Mijn d.b. buurman vraag of ik je nog eens beleefd wil vragen of er nog een reactie hierop komt. Maar ik zei tegen hem dat ik het lastig vindt de vraag 3 keer te vragen, terwijl ze klaarblijkelijk niet wil of kan antwoorden. Ik wil niet drammen. Maar ik ben met hem eens dat dit punt uiterst cruciaal is…… Wat denk je Willemijn?
.
Laatst aangepast door
|
BASTIAAN161
|
op woensdag 3 oktober 2012, 00:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 06:43
|
|
|
|
| BASTIAAN161 schreef: | Mijn d.b. buurman vraag of ik je nog eens beleefd wil vragen of er nog een reactie hierop komt. Maar ik zei tegen hem dat ik het lastig vindt de vraag 3 keer te vragen, terwijl ze klaarblijkelijk niet wil of kan antwoorden. Ik wil niet drammen. Maar ik ben met hem eens dat dit punt uiterst cruciaal is…… Wat denk je Willemijn?
. |
Wat ik denk? Dat het jammer is dat je mijn tekst niet goed leest. Daar heb ik aangegeven dat wij er toch niet uitkomen in deze discussie en dat ons niets anders rest om elkaar in het geloof te respecteren......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 06:45
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Goed, nu weten we dus wat we aan je hebben. |
Dat denk je te weten.......significant verschil........ En op vilein gedrag neem ik inderdaad niet de moeite om te reageren, daar heb je dan wel weer gelijk in......vooral als dat gedrag onder de zgn christelijke noemer valt........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 06:56
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | 1 groep lag er uit. Ws inderdaad heeft het te maken met een buitenlamp... |
Sorry de Pieten zijn bij jou in de buurt aan het oefenen geweest
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 06:59
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Waar het hart vol van is, stroomt de mond van over.... zo luidt een bekend spreekwoord.
Ik vraag me af of het daardoor komt dat er mensen zo fel op 1 bepaalde zonde ageren...  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 07:02
|
|
|
|
Het zou een fantastisch iets zijn als de redactie CM alles wat en waar men weer over homosexualiteit begint per direct de topic te verwijderen.[
Laat het forum iets zijn waar men met respect elkaars meningen kan lezen en weerwoord geven, maar houd complete Bijbelstudies weg hier, Bijbelstudie is niets mis mee, maar daar staat internet ook vol mee.
Voor sommigen LEER TE LEVEN ipv zwartdenkerij bijbelteksten gebruiken om zich zelf een zwaar leven aan te meten, JEZUS IS OOK WEER OPGESTAAN EN HIJ LEEFT ALS GEEN ANDER lleef volgens Zijn opdracht
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op woensdag 3 oktober 2012, 07:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |