| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 19:09
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Waar komt toch die overtuiging vandaan dat de Geest van God uitsluitend lieve zachte woordjes spreekt en nooit iets of iemand veroordeelt?
In Johannes 16 staat over de Heilige Geest: "En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel; van zonde, omdat zij in Mij niet geloven; van gerechtigheid, omdat Ik heenga tot de Vader en gij Mij niet langer ziet; van oordeel, omdat de overste dezer wereld geoordeeld is."
Deze tekst spreekt helemaal niet over het toestaan van zonde, noch over het oprekken van normen of waarden. Integendeel!!
De overste van deze wereld is geoordeeld. Daar wordt satan mee bedoeld. Hij en zijn trawanten zijn volledig openbaar tentoongesteld, ontwapend en overwonnen. Zowel de satan als de duisternis en de werken van de duisternis zijn einde verhaal. De werken van de duisternis worden niet langer getolereerd in het Lichaam (of de kerk) van Jezus Christus. En, als Jezus terugkomt ook niet meer op deze aarde. Uiteindelijk zal iedereen die de duisternis doet heel verkeerd eindigen en het is veel verstandiger om daar nu alvast rekening mee te houden. |
Ik heb het over stil worden en helemaal niet over lieve zachte woordjes??????????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 19:24
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Voor die dingen is ze regelmatig gewearschuwd hoor, ze is hier al 5 jaar actief. Je hoeft je ook niet schuldig te voelen dat je tegen de stukken in ging. Er is misschien een verklaring voor het gedrag, dat is wat anders dan een excuus voor het gedrag. |
ik voel me wel schuldig nu ik weet hoe ze is, dus dit is voor mij een les die ik meeneem. ik had inderdaad milder moeten zijn, niet de irritatie moeten laten overheersen. en terecht ben ook schuldig maar ja das ook achteraf, dus ik neem die les maar mee weer in me leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 19:29
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Voor die dingen is ze regelmatig gewearschuwd hoor, ze is hier al 5 jaar actief. Je hoeft je ook niet schuldig te voelen dat je tegen de stukken in ging. Er is misschien een verklaring voor het gedrag, dat is wat anders dan een excuus voor het gedrag. |
Juist dat is het Annette... Iedere keer als ze weer kwam gebeurde dit op een gegeven moment... Het is te verklaren maar op een gegeven moment wordt het hoe dan ook vervelend.... En dan kunnen we ons schuldig gaan voelen maar dat helpt niet... Het is gewoon een feit dat ze is zoals ze is en dat mag ook maar je kan niet continu jou wil op willen leggen dat gaat irriteren en wrijven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 19:30
|
|
|
|
Eindelijk mijn studie materiaal binnen.. Of te wel de komende 1.5 jaar (hoop ik) hard aan de studie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 19:33
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Daarom ben ik overgestapt op een draadloze muis  |
Wil jij bekennen zo blond te zijn dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 19:57
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Zal ook weer mijn weg alleen moeten zoeken, heb mijn relatie helaas moeten verbreken....... |
beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 20:17
|
|
|
|
|
Wat een verdriet Roelande, maar beter pijn door een einde dan pijn zonder einde, dat is nog erger.... Z.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 20:18
|
|
|
|
Ik word er allemaal maar heel verdrietig van.wat dat betreft is internet een uitvinding met voordelen maar ook veel nadelen helaas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 20:25
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | ik voel me wel schuldig nu ik weet hoe ze is, dus dit is voor mij een les die ik meeneem. ik had inderdaad milder moeten zijn, niet de irritatie moeten laten overheersen. en terecht ben ook schuldig maar ja das ook achteraf, dus ik neem die les maar mee weer in me leven. |
Ik vind dat je jezelf dan te kort doet. We zitten hier allemaal met ons neus achter een scherm en lezen enkel wat de ander schrijft, hoe goed kan je iemand nou helemaal leren kennen hier? Had je haar juist niet te kort gedaan als je er niet tegenin gegaan was en had gedacht: ow het is Zwaan maar, laat maar zitten? Dat vind ik pas een verkeerde manier van met iemand omgaan.
De enige reden dat ik mn stukje plaatste was om je te laten weten dat er een verhaal achter Zwaan zit, niet om jou een schuldgevoel aan te praten.
En Willemijn, sommige mensen zijn niet te sturen, geloof dat dat toch wel duidelijk gebleken is in de laatste discussies.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 20:32
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik vind dat je jezelf dan te kort doet. We zitten hier allemaal met ons neus achter een scherm en lezen enkel wat de ander schrijft, hoe goed kan je iemand nou helemaal leren kennen hier? Had je haar juist niet te kort gedaan als je er niet tegenin gegaan was en had gedacht: ow het is Zwaan maar, laat maar zitten? Dat vind ik pas een verkeerde manier van met iemand omgaan.
De enige reden dat ik mn stukje plaatste was om je te laten weten dat er een verhaal achter Zwaan zit, niet om jou een schuldgevoel aan te praten.
En Willemijn, sommige mensen zijn niet te sturen, geloof dat dat toch wel duidelijk gebleken is in de laatste discussies. |
ik had wat minder hard me woorden tegen haar kunnen zeggen .op een iets vriendelijker manier. enfin ik zeg maar effe niets meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 20:34
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Mn nieuwe buurjongetje bewonderd, 2 weken oud, 1700 gram en 41 cm, zo klein en zo vreselijk schattig! |
ha ha prachtig, vandaag zag ik een babytje in een kinderwagen, ze lachte me stralend toe, was een prachtig begin van de dag. 1700 gram is wel erg klein
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 20:35
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | ik had wat minder hard me woorden tegen haar kunnen zeggen .op een iets vriendelijker manier. enfin ik zeg maar effe niets meer |
Petra... jij bent jij en je reageerde wel oprecht vanuit je hart. Dat was voelbaar en wat mij betreft gewoon okay. Het forum nodigt nu eenmaal uit om te reageren en dit was wat in jou werd opgeroepen. Je deed het met de beste intenties.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 20:36
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Eindelijk mijn studie materiaal binnen.. Of te wel de komende 1.5 jaar (hoop ik) hard aan de studie  |
succes erica
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 20:42
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Petra... jij bent jij en je reageerde wel oprecht vanuit je hart. Dat was voelbaar en wat mij betreft gewoon okay. Het forum nodigt nu eenmaal uit om te reageren en dit was wat in jou werd opgeroepen. Je deed het met de beste intenties. |
laten we er maar over ophouden, maakt niet uit, blijf me schuldig voelen, ken er wel bij , bij de rest van de lijst van schuld en zonden. Had haar op een lieve manier wat tegengas moeten geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 21:24
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | ha ha prachtig, vandaag zag ik een babytje in een kinderwagen, ze lachte me stralend toe, was een prachtig begin van de dag. 1700 gram is wel erg klein |
Ach, ik begon ook met minder dan 2000 gram en ben toch 1 meter 90 geworden, fietste indertijd door half Europa, liep 490 km Pieterpad en wat al niet meer. De moederborst geeft veel voedingsstoffen en wat ooit mijn borstrokje was heb ik later voor een pannendoek aangezien. Ik heb verder niks met vruchtwater, vandaar dat ik twee maanden te vroeg kwam. Tijdens het dopen moet ik nogal wat lawaai gemaakt hebben, weer water he. Het commentaar in de kerk was dat ze nog wel van me zouden horen. Ik leek op mijn vader waarschijnlijk.
Thomas, nog een grote mond ook.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 4 oktober 2012, 21:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 21:27
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | laten we er maar over ophouden, maakt niet uit, blijf me schuldig voelen, ken er wel bij , bij de rest van de lijst van schuld en zonden. Had haar op een lieve manier wat tegengas moeten geven. |
Petra, ik denk niet dat jij jouw manier van reageren moet plaatsen onder de noemer van schuld en zonde. Zo kwam het in ieder geval niet op mij over. Blijf vooral op jouw manier reageren! Je komt op mij eerlijk over en daar hou ik wel van!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 21:37
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Ach, ik begon ook met minder dan 2000 gram en ben toch 1 meter 90 geworden, fietste indertijd door half Europa, liep 490 km Pieterpad en wat al niet meer. De moederborst geeft veel voedingsstoffen en wat ooit mijn borstrokje was heb ik later voor een pannendoek aangezien. Ik heb verder niks met vruchtwater, vandaar dat ik twee maanden te vroeg kwam.
Thomas, nog een grote mond ook. |
als baby? of nu nog?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 21:42
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | als baby? of nu nog? |
In overdrachtelijke zin en nu nog wel soms, denk ik.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIAAN161
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 21:42
|
|
|
|
| BASTIAAN161 schreef: | Mijn buurman zegt dat hij jouw niet begrijpt, en hoe je ooit in een liefdeloze God kan geloven die Jezus liet lijden. En dat zijn God veel liefdevoller is dan jouw God. En dat Hij blij is dat ze hem niet met een vingertje wijzen over het feit dat hij loochent dat Christus geleden zou hebben voor ons.
Wat zou jij zeggen tegen deze buurman? Helemaal niets? |
[geen inhoudelijk commentaar van Willemijn]
| BASTIAAN161 schreef: | Mijn d.b. buurman vraag of ik je nog eens beleefd wil vragen of er nog een reactie hierop komt. Maar ik zei tegen hem dat ik het lastig vindt de vraag 3 keer te vragen, terwijl ze klaarblijkelijk niet wil of kan antwoorden. Ik wil niet drammen. Maar ik ben met hem eens dat dit punt uiterst cruciaal is…… Wat denk je Willemijn? |
[geen inhoudelijk commentaar van Willemijn:]
| WILLEMIJN232 schreef: | | Wat ik denk? Dat het jammer is dat je mijn tekst niet goed leest. Daar heb ik aangegeven dat wij er toch niet uitkomen in deze discussie en dat ons niets anders rest om elkaar in het geloof te respecteren...... |
| BASTIAAN161 schreef: | Mijn d.b. buurman is blij met jou. Jij hebt geen enkele inhoudelijk antwoord op zijn loochening van Christus, alleen jouw volle respect voor zijn geloof. Maar hij hoopt wel dat je ooit eens een wat liefdevoller gelooft krijgt. Maar hij respecteert ook dat je nog niet zo ver bent. |
| CHATULIEM619 schreef: | | Je ervaart hetzelfde probleem he, .... | Reageren staat haar iedereen vrij. Maar het is wel jammer dat op een onderwerp die de kern lijkt te raken die deze topic ver overstijgt en die zelf door haar aangeroerd is, geen aanspreekbaarheid blijkt tot dusver. Maar dat geeft verder niet.
Laatst aangepast door
|
BASTIAAN161
|
op donderdag 4 oktober 2012, 21:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SABINE999
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 21:57
|
|
|
|
|
Mijn account verloopt over 5 dagen en denk niet dat ik het verleng. Je merkt wel of je me nog op de heide ziet of niet ;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:00
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Mjammie...hoorde ik daar het woord oliebol????
Op kalebassen tour geweest.... 4 grote voor in de voortuin.... En nu net mijn 2 grote doorzichtige vazen gevuld met allemaal kleintjes!!!!
Oranje...geel en groen...wat een geweldig herfst gezicht!!!!
(de man waar ik ze kocht gaf me het advies om degene die buiten liggen in te smeren met zonnebloemolie...tegen het verkleuren en langer houdbaar) |
Ben m'n ouders nog altijd dankbaar dat ze niet mij maar mn broer Bas hebben genoemd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:02
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | | laten we er maar over ophouden, maakt niet uit, blijf me schuldig voelen, ken er wel bij , bij de rest van de lijst van schuld en zonden. Had haar op een lieve manier wat tegengas moeten geven. |
Ondanks dat ik de essentie miste van wat Zwaan haar drijfveer was, heb ik totaal geen schuldgevoel dat ze er niet meer is en jij hoeft dat beslist ook niet te hebben, zoals ik hier lees, komt ze wel weer eens voor de dag. Zwaan is niets mis mee maar mist misschien nog wat levens ervaring of de juiste manier van het brengen van Gods goedheid.
Wij zijn hier bezig om elkaars mening te lezen en het er mee eens of oneens te zijn. Zwaan (zo heb ik het idee) had wel de juiste intenties, maar begreep niet waar het op zo'n openbaar forum, in eerste plaats moet gaan, Jezus opdracht te leven vanuit het Grote Gebod.
Bijbelstudies leken het, wat zij hier met ons wilde delen, helaas werkt zoiets averechts op hen die "simpel" van geloof zijn en kan juist het tegenovergestelde teweeg brengen.
Ik hoop dat we hier allemaal in goed fatsoen hier met elkaar om kunnen blijven gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:05
|
|
|
|
| PETRA944 schreef: | hoezo? wil je van me af, misschien blijf ik wel nog heel lang lid om jou te jennen en dan kan ik schrijven over spannende bejaarde mannen die met schep bij me stoep staan te graven in me voortuin, zodat alle vrouwen hier kunnen meezwemelen, spannende dates met bejaardenuitjes enzo , oké 50 plus begint met fietsen.... pffff want volgens iemand hier fietsen die allemaal, dat worden ehftigge inspannende dates en dan kom je in d efase van uitjes met een bus, en dan langs die knappe man van 64 zitten, op bejaardenreisje naar museum, tussen stop bij jantje smitt effe kijken na zijn huis en halverwege met alle bejaarden na de wc.... nog spannender en zeer tijdrovend. En wat doe je aan op zon bejaardenreisje????? hmmm die fietsbroekjes van 50 plussers zijn natuurlijk heel spannend om na te kijken...... en natuurlijk zijn dan al me haren al wit dan en zie ik er dan uit als een engel met me witte haar, nog meer sjans. petra die de dag maar es gaat beginnen, afwassen en vanmiddag na de kerk en nee nee daar ga ik niet na mannen kijken , alhoewel ik graag een cristelijke man wil. |
Natuurrlijk wil ik niet van je af . Hoe verzin je het? Maar uhm .... die stratenmakers hè ..... ik kwam vanavond thuis uit m'n werk en de straat was opgebroken . Ze zijn dus in Zeeland gearriveerd. Nu zit ik met de vraag .... Moet vissertje er een halve dag vrij voor nemen om te kijken wie petra nou zo leuk vond?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:06
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | een echte kronkeltak hazelaar marianne? |
Nope.....een mega grote boom....over een aantal weken vallen de bolsters eraf. Door het vallen knallen de bolsters open. De duiven vinden de hazelnoten erg lekker......het is net of ik op de dam woon.......het ziet dan grijs van de duiven. Maar ik ben er niet zo blij mee......de bolsters laten een enorme olievlek achter op mn stoep. Die vlek verdwijnt wel weer na een maand of wat, maar toch.. Maar ik zie altijd veel mensen de tassen vullen met de bolsters en noten. Ze maken dan pasta van de noten... Tja......je moet er van houden..... Ik had liever de kronkeltakhazelaar......t is zo weer kerst....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:12
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Zal ook weer mijn weg alleen moeten zoeken, heb mijn relatie helaas moeten verbreken....... |
Oei...sterkte hoor..... T zal weer wennen zijn...........weer alleen,......maar soms kan dat de beste keuze zijn. Je moet wel allebei happy zijn in een relatie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:14
|
|
|
|
| CARMEN073 schreef: | Daarom ben ik overgestapt op een draadloze muis  |
heb je ook een draadloze telefoon?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:16
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | heb je ook een draadloze telefoon?  |
Ik wil wel een nieuwe, dus ik wacht wel af........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:18
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Als het zo ver is..of zou zijn...geloof me Petra...loop ik er echt niet mee te koop hoor!!!
 |
Met wat? Met MUM? Mummerdemummernog aan toe wat is nou MUM?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: donderdag 4 oktober 2012, 22:19
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Mjammie...hoorde ik daar het woord oliebol????
Op kalebassen tour geweest.... 4 grote voor in de voortuin.... En nu net mijn 2 grote doorzichtige vazen gevuld met allemaal kleintjes!!!!
Oranje...geel en groen...wat een geweldig herfst gezicht!!!!
(de man waar ik ze kocht gaf me het advies om degene die buiten liggen in te smeren met zonnebloemolie...tegen het verkleuren en langer houdbaar) |
Insmeren heb ik ook gedaan...geloof me, het helpt niet. 2 weken later,.... alles aan snot..... Zorg dat je ze niet op de grond hebt liggen, ze kunnen niet tegen de vorst Binnen heb je er langer plezier van.
|
|
| Naar boven |
|
|