| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:27
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | | Ja Maris, want je hebt dan geleefd als man en vrouw, als je binnen die relaties met elkaar naar bed bent geweest... |
De laatste relatie heb ik inmiddels bijna 2 jaar geleden verbroken. Gevoelsmatig ben ik dus gescheiden. Maar in Gods ogen nog steeds getrouwd. Ik zou dan op mijn profiel moeten invullen dat ik getrouwd ben in Gods ogen. En ik zou niet cm waardig zijn, om hier een partner te zoeken, aangezien ik dan overspel zou plegen.
Ik zou dus de rest van mijn leven als "non" moeten leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:29
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Een zelfde interpretatie wordt ook gegeven door jou en Chat over die andere opmerking die ingevuld kan worden  | Wat is er mis mee te zeggen wat voor indruk een bepaalde opmerking bij anderen achterlaat. In feite doen we dat voortdurend. Ik geef duidelijk weer welke indruk ik van iemand krijg, die invult niet in hokjes te denken. Dat is niet een mening, maar een indruk. En in tegenstelling tot wat mensen denken heeft ons handelen meer te maken met wat onze indruk is, dan wat onze mening is. En inderdaad in koor zeggen we allemaal, het zou het beste zijn als het geen probleem zou vormen in een relatie. En bij sommigen zou het misschien ook wel werken. Maar een overtuiging alleen is niet voldoende. Het zou best wel kunnen, dat je dingen voor elkaar moet opgeven, die je helemaal niet kan opgeven. Het zou ook kunnen dat je over je eigen grenzen heengaat terwille van je relatie, en dat je achteraf tot de ontdekking komt dat dat niet goed geweest is. Het zou kunnen dat je diep ongelukkig en eenzaam wordt door deze keuzes. En als je zegt dat ik een donker beeld schilder, helaas gebeurt dit heel vaak. Idealen zijn goed, zijn zelfs te verdedigen, maar wat doe je als de praktijk anders uitpakt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:33
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | De laatste relatie heb ik inmiddels bijna 2 jaar geleden verbroken. Gevoelsmatig ben ik dus gescheiden. Maar in Gods ogen nog steeds getrouwd. Ik zou dan op mijn profiel moeten invullen dat ik getrouwd ben in Gods ogen. En ik zou niet cm waardig zijn, om hier een partner te zoeken, aangezien ik dan overspel zou plegen.
Ik zou dus de rest van mijn leven als "non" moeten leven. |
tja helaas maris ohhh maar hoe moet dat dan met mij? oeps
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:41
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | En wat als je niet getrouwd bent geweest en wel relaties hebt gehad, ben je dan voor God nog steeds"getrouwd" ? |
Ik herhaal maar weer eens mijn stelling, je bent niet voor God getrouwd als je alleen maar het bed gedeeld hebt. Je laat zelf zien hoe verwarrend die stelling is en bijbels gezien totaal niet te verdedigen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:43
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | tja helaas maris ohhh maar hoe moet dat dan met mij? oeps  |
je bent net zoals ik verloren rens
maar ik wens je veel geluk met bulletje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:49
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: |
je bent net zoals ik verloren rens
maar ik wens je veel geluk met bulletje. |
tja dat denk ik dus ook ik ben echt hopeloos verloren maar de laatste telt toch nu ???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:49
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | sorry chat maar ik begrijp jouw verhaal absoluut niet je spreekt jezelf nu wel heel erg tegen je bent pas getrouwd als je in zijn gemeente een zegen hebt gevraagd over je huwelijk??? en je beweerde in de chatbox dat voor jou de kerkelijke inzegening niet belangrijk was zelfs dat je dat bij een tweede huwelijk niet in ging laten zegenen in de kerk snap je het zelf nog wel ?  | In mijn eigen persoonlijke beleving ga ik een stapje verder dan wat ik aan andere mensen vertel. Voor mij geldt, één keer ben ik getrouwd met een kerkelijke inzegening. De tweede keer hoeft niet in een zelfde setting. Een zegen vragen voor God en Zijn gemeente kan ook op een andere manier plaatsvinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:53
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik herhaal maar weer eens mijn stelling, je bent niet voor God getrouwd als je alleen maar het bed gedeeld hebt. Je laat zelf zien hoe verwarrend die stelling is en bijbels gezien totaal niet te verdedigen. |
Ik weet dat er dominees zij die tegen hertrouwen zijn. Zij geloven nl heel stellig dat als je 1 x getrouwd bent geweest dan is alleen de dood van de partner een rechtvaardige reden om weer te hertrouwen. Eens getrouwd.. altijd getrouwd ook al leef/woon je niet meer samen. Ik vind niet niet erg bemoedigend voor gescheiden mensen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:59
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Wat is er mis mee te zeggen wat voor indruk een bepaalde opmerking bij anderen achterlaat. In feite doen we dat voortdurend. Ik geef duidelijk weer welke indruk ik van iemand krijg, die invult niet in hokjes te denken. Dat is niet een mening, maar een indruk. En in tegenstelling tot wat mensen denken heeft ons handelen meer te maken met wat onze indruk is, dan wat onze mening is. En inderdaad in koor zeggen we allemaal, het zou het beste zijn als het geen probleem zou vormen in een relatie. En bij sommigen zou het misschien ook wel werken. Maar een overtuiging alleen is niet voldoende. Het zou best wel kunnen, dat je dingen voor elkaar moet opgeven, die je helemaal niet kan opgeven. Het zou ook kunnen dat je over je eigen grenzen heengaat terwille van je relatie, en dat je achteraf tot de ontdekking komt dat dat niet goed geweest is. Het zou kunnen dat je diep ongelukkig en eenzaam wordt door deze keuzes. En als je zegt dat ik een donker beeld schilder, helaas gebeurt dit heel vaak. Idealen zijn goed, zijn zelfs te verdedigen, maar wat doe je als de praktijk anders uitpakt? |
De mensen die aangeven NIET in hokjes te denken, zijn mensen die open staan voor anderen hun mening, beleving, gevoel, indruk of wat dan ook. Ik hang niet vast aan mijn hokje waar ik t fijn vind, waar ik mijn plek heb. En als ik iemand zou leren kennen die in een ander hokje zit, dan ben ik oud en wijs genoeg om daar over te praten. Er zijn zoveel dingen die komen kijken bij een relatie, ongelukkig wordt je niet alleen van hetgeen dat de ander in een ander hokje zit. Een relatie aangaan is mekaar zoeken in de dingen die jezelf hebt, waar je er kan zijn voor de ander, waar de ander er voor jou kan zijn. Dingen die je binden aan je huidige leven, en dat zijn er wat hoor, zijn dingen waar je samen een weg in moet zoeken. Hier wat laten, daar wat geven. En ik geef je gelijk dat iemand die naar een Hersteld Gereformeerde Kerk gaat, best wel op lastige dingen kan stuiten met iemand die naar een pinkster gemeente gaat. Maar dan heb ik t ook over wat behoorlijke tegenstellingen. Die tegenstellingen uiten zich echt niet alleen in de kerkelijke belevingswereld. Die mensen zullen veel meer vlakken hebben waar men een behoorlijke water bij de wijn actie zullen moeten uitvoeren.
Al met al....ik denk niet in hokjes, sta open voor meer dan mijn hokje En jij vindt het anders, en daarom moet je lekker vissen in je eigen vissenkom. Die ook graag binnen zijn/haar hokje vist , vist daar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:00
|
|
|
|
Heb je nog soep over.. kom ik vanaaf effe een kommetje halen  |
Het was gewoon prutsoep uit een zakje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:00
|
|
|
|
Heb je nog soep over.. kom ik vanaaf effe een kommetje halen  |
Het was gewoon prutsoep uit een zakje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:01
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | In mijn eigen persoonlijke beleving ga ik een stapje verder dan wat ik aan andere mensen vertel. Voor mij geldt, één keer ben ik getrouwd met een kerkelijke inzegening. De tweede keer hoeft niet in een zelfde setting. Een zegen vragen voor God en Zijn gemeente kan ook op een andere manier plaatsvinden. |
maar volgens mij ging je nog een stapje verder in je verhaal toen je vond ook dat je niet hoefde te wachten want je was al een keer getrouwd geweest telde het niet meer omdat je al sex had gehad in je 1e huwelijk en de kerkelijke inzegening was ook niet meer belangrijk beetje rare redenatie vind ik persoonlijk en daarbij praat je in de chat vaak heel anders over dit soort dingen dan je op het forum schrijft vind ik wel een beetje hypocriet overkomen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:01
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Het was gewoon prutsoep uit een zakje. |
smaakte die dan niet goed?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:03
|
|
|
|
[quote=MARISKA601]Vandaag lag er op mijn deurmat een groene envelop. Het was aan mij persoonlijk geadresseerd. Heel niewsgierig opende ik de brief. De inhoud gaat over overheidsbijdragen, waar wij als burger recht op hebben. Leuk omdat allemaal te weten. Ik zou wel willen weten waar ik recht op heb. Maar daar moet ik 2 dingen voor doen:
1 bijgevoegde kaart insturen. 2 een bedrag van €19,50 overmaken
Meteen bij het oud papier gegooid. Als je geen studerende kinderen hebt of inwonende ouders, maar gewoon single bent, dan krijg je bijna niks vergoed of moet je je hele financiële hebben en houwen op de tafel leggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:04
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | cursus ramen lappen volgen??? ga ik met je mee want ik kan het ook niet streeploos  |
nawrijven met prop krantenpapier, is ouderwets maar helpt geweldig je zult zien je hebt dan nog nooit zo'n glanzende ruiten gehad
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:05
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | smaakte die dan niet goed? |
Jawel, lekker soepje. Ik noem het 'prutsoep' omdat het uit zo'n zakje komt. Maar dat betekent niet dat ik de soep prut vindt smaken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:05
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | tja dat denk ik dus ook ik ben echt hopeloos verloren maar de laatste telt toch nu ???
 |
Ik ben geen dominee, en ik hou niet van moeilijk doen. Het is jullie keuze. God zou niet willen dat wij door bepaalde belemmeringen ongelukkig door het leven gaan. Belemmeringen door de keuzes die we vroeger gemaakt hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:07
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Jawel, lekker soepje. Ik noem het 'prutsoep' omdat het uit zo'n zakje komt. Maar dat betekent niet dat ik de soep prut vindt smaken.  |
Ik maak vaak soep en doe er als smaakversterker er een pakje door. En natuurlijk echte soepballetjes. Want wat is soep nou zonder die balletjes? Kale soep?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:08
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Het is weer koffietijd. Voor degenen die niet van koffie houden is het theetijd. |
Of sapjestijd.
Ik heb ook nog wel zin in een frikandel.... Speciaal..... Heeft er nog iemand uitjes?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:08
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | nawrijven met prop krantenpapier, is ouderwets maar helpt geweldig je zult zien je hebt dan nog nooit zo'n glanzende ruiten gehad  |
maar wel weer zwarte inkt op de ramen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:09
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Of sapjestijd.
Ik heb ook nog wel zin in een frikandel.... Speciaal..... Heeft er nog iemand uitjes? |
Nee ik helaas niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:10
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik maak vaak soep en doe er als smaakversterker er een pakje door. En natuurlijk echte soepballetjes. Want wat is soep nou zonder die balletjes? Kale soep? |
Eh.... vegetarische soep?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:12
|
|
|
|
'T zonnetje is vandaag niet lekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:12
|
|
|
|
[quote=IMRE695]
Idd.. ik moet in juni al weer alles klaar maken voor de eenmalige uitkering. ben vergeten bij te houden hoeveel potten pindakaas ik heb leeggegeten het afgelopen jaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:13
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: |
'T zonnetje is vandaag niet lekker  |
Hier wel. Mits je goed gekleed naar buiten ging.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:14
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Hier wel. Mits je goed gekleed naar buiten ging. |
Ik bedoelde mezelf........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:16
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik bedoelde mezelf........  |
Dicht bij de kachel blijven dan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:18
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | nawrijven met prop krantenpapier, is ouderwets maar helpt geweldig je zult zien je hebt dan nog nooit zo'n glanzende ruiten gehad  |
Weet je hoeveel ramen ik heb??? Dan maar streepjes
Hoe gaat het met de eitjes in de broedmachine???
|
|
| Naar boven |
|
|