| Auteur |
Bericht |
|
SJAOULSKI206
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 21:31
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ha sjaoel, - ik gebruik geen heidense tradities bij mijn geloofsuitingen - maak geen verschil tussen belangrijkheid van oude en nieuwe testament - denk volgens Goddelijke verordeningen te leven - denk dat de geboden en verboden nog steeds gelden\\\\ - ik denk het ware geloof te volgen; of liever; de God van dat geloof.
EN VELEN MET MIJ
dus hoef je denk ik niet meer te strijden, en kunnen we als broeders en zusterzs samenleven (op deze site) wat mij betreft. of mis ik iets?
ps. mooie reactie harald!! |
Zuster Hanna, Ik ben blij om te lezen dat je geen heidense gebruiken en invloeden toepast bij het Goddelijke Geloof. Wat ik meer naar wilde verwijzen is bijvoorbeeld de feest- en gedenkdagen en de Sjabbat gebod die door mensen zijn veranderd. Ik denk dat je je dan moet afvragen WAAROM IS HET VERANDERD? en WANNEER IS HET VERANDERD? en IN WELKE CONTEXT IS HET GEBEURT? Het zijn geen makkelijke vragen en de antwoorden zijn misschien nog lastiger. Ik BESTRIJD geen broeder of zuster in Yeshua, maar ik spreek met de hoop uit Liefde dat mijn Broeders en Zusters gaan onderzoeken wat de Echte Goddelijke Verordeningen zijn, en wat Hij nu van ons vraagt in het manier van Leven en Samen zijn om Zijn Heilige Naam te Eren en te Prijzen. Dat is alles.
Geloof me Zuster, dat sinds de Eeuwige mijn ogen heeft geopend, ik Hem vaak heb gevraagd waarom Hij deze last aan mij heeft gegeven? Zeker toen ik de opdracht van Hem gekregen heb om met Broeders en Zusters erover te praten. Ik bedoel niet alleen christelijke broeders en zusters, maar ook joodse broeders en zusters. Deze opdracht is zelfs bevestigd door 10 verschillende mensen met de gave van profetie zonder dat ik daar om vroeg en zonder dat zij dat wisten. Ook geloof me dat ik vaak naar de Eeuwige ga en huil om wat ik zie van koppigheid van broeders en zusters en zelfs tijdens mijn Smeekgebeden op Jom HaKippoerim speciaal voor mijn Broeders en Zusters de middag gebruik om voor hun te bidden en de Eeuwige verzoeken voor hun behoudenis. Je moet misschien weten dat de Middag Smeekgebed van Jom HaKippoerim zijn eigenlijk bedoeld om zelf als persoon in het reine te komen met de Eeuwige en je fouten in te zien en de Eeuwige te Smeken deze te wissen. Vanuit zo\\\'n liefde spreek ik jullie en niet uit haat.
Moge de Eeuwige G\\\'d van Yisrael je Zegenen en je maken zo Groot als Sarah, Lea en Revka. In de Naam van Adonai Yeshua, Amen.
In Zijn Heilige Naam, Sjaoul
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 21:34
|
|
|
|
Hahaha...die Edwin!
Ik zit hier echt met een grote glimlach achter m'n laptop.
Je zou bijna aan jezelf gaan twijfelen,hé? Die mannen(en in jouw geval vrouwen) die ons afwijzen weten gewoon niet wat ze missen!!!)
Ik las ooit een artikel waarin iemand zei: "Als ze mij niet leuk vinden,zijn ze gewoon niet leuk.." En dat vond ik een hele rake opmerking. Je kan niet meer doen als jezelf zijn. Op jouw eigen unieke manier. En als mensen dat niet aanspreekt zijn ze jou gewoon niet waard. Het klinkt misschien lekker cliché,maar het blijft een feit
En tot die tijd blijven we hopen.....
Laatst aangepast door
|
ANITA412
|
op woensdag 10 oktober 2012, 21:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 21:35
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | annette is ook alweer 32 he, ondertussen... hard op weg naar de 40  |
das nog altijd 12 en half jaar jonger dan jij he, ouwtje
ik wist dat dat diploma bejaardenverzorgster ooit nog eens van pas ging komen, eet je zelf of moet ik je voeren zaterdag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJAOULSKI206
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 21:42
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | Sjaoul ,
ik zei het toch ? niet aan beginnen ..... voor je het weet valt de hele club je aan.
Je energie steken in mensen , die over de eigen vooroordelen willen stappen en verder zien .......zul je hier helaas niet vinden. Bereid je maar voor op veel minachting en goedpraten van allerlei anti-semitisme. |
Broeder Corazar, Dit is nog niets van wat ik heb mee gemaakt in kerken en gemeenten als ik mensen verwees naar het Woord van de Eeuwige. Ook is het niet aan mij om te beslissen waar en wanneer ik moet spreken. De Eeuwige Hij stuurt mij en geeft mij opdrachten. Onthoud ook mijn Broeder de mooie woorden van Koning David: Adonai Li, Lo Ira. Ma Ja'aseli Adam. (vertaling. De Eeuwige is met mij, Ik heb geen Angst. Wat zal een mens mij aan kunnen doen?) Dit is niet alleen woorden van hoop, maar een belofte. Ook is het de Plicht van ieder van ons Jood of geen Jood zijn broeders en zusters bij verkeerde gedrag dit te wijzen en te vertellen hoe het anders kan/moet. Daar geloof ik en WEET ik, door de Eeuwige HaSjem. Dus ik vrees geen enkele reactie, en ik zal een aanmanende boodschap niet verbloemen zodat ik geliefd word. Maar boven al broeder, ik vind het niet zo fijn als er slecht over broeders of zusters word gesproken. Moge de Heilige Almachtige G'd je Zegenen met Zijn Woorden en Liefde, Amen. In Zijn Heilige Naam, Sjaoul Bin-David
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 21:48
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | das nog altijd 12 en half jaar jonger dan jij he, ouwtje
ik wist dat dat diploma bejaardenverzorgster ooit nog eens van pas ging komen, eet je zelf of moet ik je voeren zaterdag  |
Moet ik effe slappie regelen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJAOULSKI206
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 21:49
|
|
|
|
| SVEN797 schreef: | | Misschien, hebben de romeinen minder moeite gehad met de Zoon van God, dan het joodse volk in die tijd. |
Broeder Sven, De Romeinen waren de ergste in die tijd die tegen Yeshua waren. Niet voor niets hebben zij hem gekruisigd en min geacht. Wat je benadrukt in je woorden, laten alleen zien dat je misschien niets hebt begrepen uit de boek Handelingen. Hierin lees je dat er duizenden tot geloof in Yeshua kwamen. Het waren geen romeinen, maar mensen uit Het Volk die de Eeuwige heeft Apart gezet om Zijn Heiligheid en Macht te tonen aan de Wereld. Pas toen Rabbi Sjaoul (Paulus) ook buiten de Joodse gemeenschap ging verkondigen wat de Eeuwige heeft gedaan voor ons als mensen, kwamen wat Heidenen tot geloof in Yeshua. Dus Broeder ik verzoek je om zowel de Bijbel als de geschiedenis na te kijken. In Zijn Zegen en Liefde, Sjaoul Bin-David
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 21:52
|
|
|
|
|
Geen oog contact maken en idd slechte Hygiëne echte afknapper!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 21:52
|
|
|
|
| QSJE546 schreef: | mannen...waar knappen jullie nou op af bij een vrouw?  |
Blijkbaar niks ze zwijgen ow ik mag hier niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 21:55
|
|
|
|
Ik zat ook al in het verkeerde topic, Erika.
Even correct herplaatst:
Achterstallig onderhoud bij het schoonhouden van zichzelf. Ik hou niet zo van een meur als geur. 
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 10 oktober 2012, 21:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJAOULSKI206
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 22:06
|
|
|
|
Beste Broeders en Zusters,
Als Messians Jood en als persoon zie ik helaas dat wat ik wilde zetten als begin van een onveroordeelde liefdevolle discussie nu uit loopt op verwijten met weinig liefde. Laat ons niet vergeten dat 1 van de geboden is dat we altijd liefdevol met elkaar spreken, ook al zijn we aan het aanmanen van iemand. Het aanvallen van een persoon is altijd de werk van de Satan. Daarom verzoek ik jullie als Broeder om hem niet tussen ons te laten komen, maar laat een ieder van ons als hij iets schrijft het schrijven met de Liefdevolle Woorden van de Heilige Heer!
Ook zie ik mooie meningen en zuivere bedoelingen in de meningen, en ongeacht of ik mee eens ben of niet, dat is de manier van met elkaar spreken en discussieren. Zeker als we aan het praten over de Eeuwige en Zijn verordeningen.
Als ik door mijn woorden andere intentie heb laten zien, dan vraag ik jullie om mij hierin te vergeven.
Misschien zou dit een hele leuke discussie onderwerp voor een keer af te spreken en face to face erover te hebben en te bestuderen.
Als een kleinzoon van een Cohen, wil ik jullie Zegenen en Wensen dat de Eeuwige in ons allemaal Zijn Werk zal doen voor Zijn Glorie en Grootheid.
Sjalom B'Adonai Yeshua HaMasjiach,
Sjaoul Bin-David
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EDWIN451
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 22:18
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ontwijkend oogcontact ... Na-papegaaien | WHAHAHAHAHA... ik zie opeens het volgende beeld voor me: Man en vrouw zijn op date... man zit met zijn rug naar de vrouw toe, om oogcontact te vermijden. Vrouw: "Waarom zit je met je rug naar mij toe?" man (heel kinderachtig overdreven): "Waarom zit je met je rug naar mij toehoe???"
HAHAHAHAHA flauw he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QSJE546
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 22:20
|
|
|
|
maar wel leuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QSJE546
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 22:21
|
|
|
|
laat ik nou net een heerlijk geurtje gekocht hebben...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QSJE546
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 22:26
|
|
|
|
als ik jullie was zou ik onmiddelijk gaan daten met elkaar hahaha twee super leuke mensen bij elkaar,dat moet matchen toch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 22:56
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | das nog altijd 12 en half jaar jonger dan jij he, ouwtje
ik wist dat dat diploma bejaardenverzorgster ooit nog eens van pas ging komen, eet je zelf of moet ik je voeren zaterdag  |
ff luisteren puppy.. sinds jij dat diplomaatje opa en opoe-wassen gehaald hebt, zijn bejaarden mondiger geworden en nou ken je je wel beroepen op 12 en een half jaar jonger, maar zo groot is dat verschil niet! ik zit straks als fitte 81.jarige opgescheept met een of andere ouwe opoe van 68
enne... zaterdag eet ik mn bordje wel leeg, tenzij ik dat megamenu bestel dat mario vorige keer had natuurlijk. ik hoop alleen maar dat jij je weet te gedragen want als die jonkies opeens lang op mogen blijven.... worden ze vaak stikvervelend.
mensen het gaat helemaal gezellig worden zaterdagavond! en er kunnen dr nog n paar bij! laat ik bij deze het aanvangsuur meteen maar bijstellen naar 18.59 uur!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EDWIN451
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 22:57
|
|
|
|
| QSJE546 schreef: | als ik jullie was zou ik onmiddelijk gaan daten met elkaar hahaha twee super leuke mensen bij elkaar,dat moet matchen toch | Jij bent toch ook leuk?
Wat moet ik hier nu toch op zeggen??? Of we matchen weet ik niet. En als ik het al zou weten zou ik dat hier nog niet vertellen. Ook ga ik hier niet vertellen dat ik me sinds vanavond afvraag hoe het zou zijn om politieman in Gorinchem te zijn. Maar we hebben al eens gedate, min of meer, want het was een groepsdate en ik heb toen inderdaad erg gelachen met Anita. We hebben in ieder geval wel dezelfde smaak, tenminste in een bepaald chinees restaurant hahahaha
Laatst aangepast door
|
EDWIN451
|
op woensdag 10 oktober 2012, 22:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 22:59
|
|
|
|
| QSJE546 schreef: | laat ik nou net een heerlijk geurtje gekocht hebben...  |
old spice ? of gewoon 4711?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 23:00
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | old spice ? of gewoon 4711?  |
Fresh up?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 23:01
|
|
|
|
ff rekenen en nadenken, er zijn 3 personen en 5 hoeden. De hoeden zijn verdeeld in 3 witte en 2 rode. Men zet van de 5 ieder een hoed op in willekeurige volorde, du se rblijven 2 over, zo dat men niet eigen kleur kan zien.
Alle 3 komen achter elkaar t estaan zodta d e achterste de 2 vorhem wel kan zien en de middelste alleen de voorste, d evoorst edu sniets.
Men vraagt aan de achterste welek kleur hij op heeft en hij kan geen antwoord geven ondanks dat hij 2 hoeden zag. Dus de middelste gevraagd en die wist het ook niet.
Toen men aan de voorste (die niets zag) vroeg welke kleur hij op had, gaf hij het juiste antwoord, wat voor kleur had hij op en waarom wist hij dit?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 23:06
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Tarsus, met de pofbroeken die mannen daar dragen.

Uploaded with ImageShack.us |
Zelf ook 1 gekocht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 23:07
|
|
|
|
Borsthaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 23:08
|
|
|
|
|
Neus peuteren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 23:08
|
|
|
|
|
Je niet aan het woord laten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 23:09
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Efeze; de bibliotheek.

Uploaded with ImageShack.us |
Staat die bibliotheek niet tegenover het huis van lichte zeden??? Waar vandaan jij dus die foto maakte????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 23:14
|
|
|
|
| QSJE546 schreef: | laat ik nou net een heerlijk geurtje gekocht hebben...  |
Fijn he die toilet verfrisser
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 23:15
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | ga ik volgende week zeker eens uitproberen! |
Magere spekjes toch????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 23:21
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Borsthaar  |
En haar op de rug dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 23:42
|
|
|
|
| CORTAZAR588 schreef: | ik had dez bijgrage ook niet neergezet voor de mensen , die zonder zich in de materie te verdiepen , een oordeel gaan vormen. Dat is mij nu wel bekend dat je en niet teveel met het ......etc etc etc etc .
en de andere kletsopmerking bangmakerij of doemdenken is ook uit de oude doos.
kunnen jullie niets anders en originelers bedenken ? of zijn jullie daar te oud voor ?
voor de mensen , die en de moeite nemen om deze man aan te horen of iig over allerlei bekrompen nederlandse voel goed evangelie gedachten heen te stappen en niet meteen het in hun broek doen omdat er wellicht iets anders wordt gezegd dan ze verwachten .............
en ik ben Zwaan niet , ik laat me niet overbluffen en door allerlei geitenwollen muesli vreters op mn nummer zetten. wellicht een raad om eerst eens te horen wat mensen zeggen en dan pas je bek open te scheuren ? |
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt, waar je heen wil: wat als je God wil volgen, zeg maar, om 't zo ff uit te drukken, en je hebt impulsen waarvan je zeker weet dat die tegen de bijbel ingaan, zeg maar, en je kan er toch niets aan doen, je hebt tig keer voor je laten bidden, al de genezingsdiensten etc, afgelopen, en je blijft die impulsen, waar je echt niets aan kan doen houden. Met andere woorden je blijft dingen doen, die je niet wil doen, alsof, (en dat is dan ook zo) je er geen controle over hebt.
Ja, ik ben zelf gaan onderzoeken hoe en waar het vandaan kwam, en met behulp van psychologen ed. en zelf veel lezen ben ik eruit gekomen, als je wéét waar iets vandaan komt, heb je al de helft gewonnen. Je kan voor sommigen dingen bidden, maar net als sommigen ziekten, zoals diabetes, ja, ik noem maar wat, moet je ook hulp krijgen van een atrs, en dus ook zo bij psychische dingen, van een psycholoog. Ja, je kan bidden wat je wil, maar vaak is toch medische hulp nodig. Ja, dan kan je wel bidden dat die hulp gaat werken.
Kijk, net zo goed als God ook artsen wijsheid heeft gegeven zo ook psychologen, en er is steeds meer kennis, en als je er zelf ook veel over gaat lezen kan je als het ware meewerken met de psycholoog...
Ja, ik zeg wat ik denk dat zo kan zijn, dat betekend dus niet dat 't zo is, enkel dat ik denk dat het zo zou kunnen zijn....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 12 oktober 2012, 13:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 23:42
|
|
|
|
ik denk dat mannen als een van de eerste dingen op arrogantie afknappen en met bepaalde tijden zijn ze meer op zoek, zoals nu nu de herfst komt, vraag me af of ze ook zo,n aanval net voor kerst krijgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
|