| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 02:24
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Nog iets waar ik even over nadacht... Mag een christen eigenlijk een Buddha beeld hebben?? Ik zie er zelf niets verkeerds in... Heb er opzich niet zoveel mee, Maar soms zie ik best leuke dan denk ik hmmm zou best gaaf staan in bv de tuin... Maar kan dit nu weer wel of toch ook weer niet? Tis voor mij niet meer dan een beeld een ding voor de sier... Dus in mijn ogen kan dat wel... |
Misschien is het beter te vragen....: WIL een christen een buddha beeld in huis hebben.......?
Ik niet in ieder geval....dank je feestelijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 02:33
|
|
|
|
| BENNY340 schreef: | sommige mense mis je gewoon . knuffel aan alle superslanke dames hier. |
Is dit een hint naar Sussannah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 02:37
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Marianne, kun je zelf ook met antwoorden komen? |
Mannen...én wedervragen stellen... hoort bij elkaar...
Mijn antwoord is:
Masturberen is volgens mij een andere sexuele beleving dan de beleving in diepe liefde tussen man en vrouw...
Nou Chatuliem, nu mag jij weer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 02:46
|
|
|
|
...ik zie dat je je antwoord gevonden hebt, super!!!...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 02:48
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Dat is ook echt wel iets wat ter sprake komt in de contacten, ook bij de mensen die in hun profiel hebben staan niet in hokjes te denken. Er is dus blijkbaar geen probleem  |
Henk,,,,, ik denk dat er wel verschil is in het denken in hokjes of iemand in een hokje zetten hoor....
Laatst aangepast door
|
NISHA834
|
op zaterdag 24 april 2010, 02:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 02:51
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Sorry schiet even in de lach maar je hebt wel gelijk  |
...volgens mij wil Henk graag een buddha beeldje in jullie tuin...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 03:25
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | | Het beste idee dat ik vandaag gehoord is, dat de Belgische regering weer eens over de taalkwestie gestruikeld is...... Wat ben ik blij dat de Vlamingen niet alles goedkeuren wat de brusselaars (in feite zijn dat verfranste vlamingen, die niets meer van hun vlaamse afkomst willen weten) bedisselen...... |
Amaai..... nee toch..... We hadden ze ook nooit onafhankelijkheid moeten verlenen. Dan was Brussel nu een nederlandstalige stad geweest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 09:23
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Wat mensen zeggen...
De laatste tijd heb ik aardig wat dingen voor mijn voeten geworpen gekregen. Ik kan er boos om worden om wat mensen zeggen. Ik zou er haast depressief van worden. Het lijkt alsof al die mensen het allemaal beter weten dan ik. Ben ik slechter dan hun? Dat schijnt allemaal zo te zijn.
Allereerst ben ik satanisch bezig omdat ik in dingen geloof die de medische wetenschap heeft ondekt.
Ten tweede beweren er mensen dat ik in Gods ogen nog steeds getrouwd bent, dus hier op cm overspel pleegt door een partner te zoeken.( eigen interpretatie).
En ten derde was er iemand die mij vriendelijk verzocht om de kinderdoop te verwerpen, en de volwassen doop moet onder gaan.
Mensen waar zijn jullie mee bezig? Zijn jullie allemaal een haar beter dan ik? Wat is het toch makkelijk om te kijken naar een ander. Kijk eerst naar jezelf, leven jullie wel naar Gods wil? Iedere kerk heeft zo zijn eigen interpretatie van bepaalde bijbelteksten. De kerk waarin in gedoopt ben, hadden hun eigen uitleg over het hoe en wat van de kinderdoop.
En ja ik sta achter de kinderdoop. Ik zou God verdriet doen als ik mij zou laten herdopen.
En ja ik heb God verdriet gedaan door bepaalde dingen waar ik voor koos. Ik heb relaties gehad, en nooit getrouwd geweest, trouwen zat er gewoon niet in. Maar waarom zou ik mij zelf nog langer kwellen met de gedachte dat ik in Gods ogen getrouwd ben? Bij God is vergeving mogelijk. Is het Gods wil dan dat ik de rest van mijn leven zonder partner door het leven moet? Alleen al om het feit dat ik relaties heb gehad?
En ja, ik geloof dat medische wetenschap een hele boel dingen ten goede heeft gebracht. Ik ben blij dat er bepaalde medicijnen op de markt zijn gekomen, waardoor ik kan functioneren. Als God werkelijk zou willen dat ik depressief door het leven zou moeten gaan, zou God er ook voor zorgen dat die medicijnen niet zouden werken.
Alleen God weet waarom ik bepaalde dingen in mijn leven heb gedaan. Wij mensen hebben er niet naar te oordelen.
Laten we elkaar bemoedigen in de dingen die we willen en kunnen doen.
groeten van iemand die niet zonder zonde is. |
Met het vetgedrukte ben ik het in ieder geval eens! En verder....
Mariska, bedoel je vooral mensen van CM of ook in reallife? Ik denk dat je een risico loopt, als je persoonlijke dingen op het forum zet. Ik ben me daar altijd wel bewust van! Als ik weet dat iets een gevoelig punt bij me is, ben ik voorzichtiger in het schrijven. ’t Is wel een keus, om iets wel of niet te schrijven. En als je je persoonlijk aangevallen voelt, dan kan dat aan 2 dingen liggen. Het probleem kan zitten in de ander, die een tekort aan inlevingsvermogen heeft. Vervelend genoeg voor die persoon. Maar het kan ook aan jezelf liggen, de een voelt zich eerder aangevallen dan de ander. Het kan ook iets zeggen over de (over)gevoeligheid, die een onderwerp bij jou oproept. Je schrijft ook hele persoonlijke dingen Mariska, waar ik overigens wel respect voor heb. Maar als je je te vaak gekwetst voelt door bepaalde reacties, is het misschien verstandiger om het wat zakelijker te houden. Daar bescherm je vooral jezelf mee!
Groet van iemand die je graag mag
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 24 april 2010, 09:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 09:26
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Ik denk... dat Jezus niet blij, maar verontwaardigd zou zijn met het topic boeddha-beeld...
Het verbaast me zeer dat christenen dit kunnen overwegen... Ben ik dan zo naïef?  |
Naar mijn idee ben jij niet naïef, maar zijn anderen dat! Ik ben ook verbaasd door zo'n discussie, maar allicht leer ik er weer iets van.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 24 april 2010, 09:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 09:28
|
|
|
|
Slaapt iedereen nog Of is het te mooi weer, om op een forum te schrijven. Zit ook wat in!
Een fijne dag allemaal! En geniet van het zonnetje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 09:35
|
|
|
|
Het weer: heel veel zon.
De tuin: veel onkruid.
dat word dus vandaag in de tuin spelen voor mij. beetje snoeien, schoffelen, afval in de kliko doen. tuinset buitenzetten en ontdoen van het vuil. en daarna mag ik in de tuin gaan relaxen, met een glas cola.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 09:38
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Volgende keer Marijan laten schrijven, kun jij dan schrijven, ik had het kunnen schrijven ...  |
Als Liesbeth druk is, schrijf ik wat meer. En als ik druk ben, neemt zij het stokje over. (Dat zijn mijn woorden hoor, 'k weet niet hoe Liesbeth daar over denkt )
Liesbeth, bedankt voor al je bijdragen! Ik heb een lekker rustig weekje (w.b. het forum) gehad. Zo delen we onze tijd efficiënt in hè.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 09:38
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Ik denk... dat Jezus niet blij, maar verontwaardigd zou zijn met het topic boeddha-beeld...
Het verbaast me zeer dat christenen dit kunnen overwegen... Ben ik dan zo naïef?  |
Ik ben christen en heb-bedacht ik me- inderdaad een mooi houtgesneden boeddha beeldje in mijn kamer staan, van iemand gekregen die me dierbaar is en die ik meen in thailand op vakantie was geweest. Nu zal ik wel erg naief overkomen maar ik heb er nog geen enkele andere gedachte aan gewijd dan dat ik het een mooi beeldje vind en het aardig vond dat iemand dat voor mij meenam! Leuk om iets uit Thailand te krijgen wat nog mooi is dacht ik, simpel als ik ben....... Ik spaar ook rozekransen maar ben geen katholiek...... Maar wel geinterresseerd in andere religies en wat hun bezighoudt....... Moet ik me nu een raar mens gaan vinden? Jullie brengen me een beetje in verwarring En wat zal Jezus hier nu van zeggen als ik het in mijn onschuld in mijn kamer heb staan?
Willemijn
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 24 april 2010, 09:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 09:44
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik ben christen en heb-bedacht ik me- inderdaad een mooi houtgesneden boeddha beeldje in mijn kamer staan, van iemand gekregen die me dierbaar is en die ik meen in thailand op vakantie was geweest. Nu zal ik wel erg naief overkomen maar ik heb er nog geen enkele andere gedachte aan gewijd dan dat ik het een mooi beeldje vind en het aardig vond dat iemand dat voor mij meenam! Leuk om iets uit Thailand te krijgen wat nog mooi is dacht ik, simpel als ik ben....... Ik spaar ook rozekransen maar ben geen katholiek...... Maar wel geinterresseerd in andere religies en wat hun bezighoudt....... Moet ik me nu een raar mens gaan vinden? Jullie brengen me een beetje in verwarring
Willemijn |
Hmm....is ook weer heel leuk, om zo'n souvenir te krijgen. Ik zie dat iets anders, dan bewust naar de winkel gaan om zo'n beeld te kopen. Ik bedenk me nu dat ik ook een bijzonder beeld van houtsnijwerk uit Papoea heb meegebracht, die zou ik niet zo gauw weg doen. Daar kan ook een verhaal achter zitten, waar ik niet achter sta.
Nu breng je mij weer in verwarring, Willemijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 09:50
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Als Liesbeth druk is, schrijf ik wat meer. En als ik druk ben, neemt zij het stokje over. (Dat zijn mijn woorden hoor, 'k weet niet hoe Liesbeth daar over denkt ) |
Dit stukje zou door mij geschreven kunnen zijn... Zo goed Cross? 
En Marijan, ik had je al een beetje gemist... Ik dacht, ze zal toch niet in een ho(e)kje gekropen zijn? Zijn we meteen weer ontopic...
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op zaterdag 24 april 2010, 10:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 09:55
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Nog iets waar ik even over nadacht... Mag een christen eigenlijk een Buddha beeld hebben?? Ik zie er zelf niets verkeerds in... Heb er opzich niet zoveel mee, Maar soms zie ik best leuke dan denk ik hmmm zou best gaaf staan in bv de tuin... Maar kan dit nu weer wel of toch ook weer niet? Tis voor mij niet meer dan een beeld een ding voor de sier... Dus in mijn ogen kan dat wel... | Does, in mijn ogen ben je bezig af te glijden. Eerst reiki, en nu een Buddha beeld.....Weet waar je mee bezig bent. Dat beeld is niet zomaar een beeld. Het is een ingang van de duivel om je hart in bezit te nemen. En dat gaat heel geleidelijk. Je zegt dat reiki een manier is waarop de Heilige Geest door mensen heen werkt. Wij hebben je toen al aangegeven dat dat niet zo was. En nu de volgende stap, een beeld van Buddha. En allemaal onder het mom van het moet kunnen. Zonder jou als persoon te veroordelen, en ik hoop dat je het niet zo opvat, zou ik je erop willen wijzen dat dit een hele grote valkuil is. Je weet dat ik je bijdragen op het forum enorm waardeer, en dat ik je als persoon ook waardeer, maar hoed je er aub voor om je niet mee te slepen naar de duisternis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:11
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | Mannen...én wedervragen stellen... hoort bij elkaar...
Mijn antwoord is:
Masturberen is volgens mij een andere sexuele beleving dan de beleving in diepe liefde tussen man en vrouw...
Nou Chatuliem, nu mag jij weer... | Eerlijk gezegd had ik de vraag gericht aan Marianne, zij heeft het topic geopend, maar ze heeft haar eigen mening nog niet gezegd. En wat betreft masturbatie, ik vind dat een onderwerp wat ik mijn ogen te intiem is om dat hier zo openlijk te bespreken. Ik vertaal de vraag naar: doe je aan masturbatie? En eerlijk gezegd vind ik dat je daar niet op een openbaar forum over hoeft te praten. Ik heb ook geen zin om verhalen te horen over mensen die met elkaar naar bed zijn geweest. Sommige dingen kun je het best bij jezelf houden en hoeven anderen niks van te weten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:13
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | 1) nee, uitzetten doen we niet. Niet de boeren, maar industrie en verkeer zijn de grootste veroorzakers van de niet-natuurlijke broeikasgassen. 2) volzetten is een groot woord, maar er moeten heel wat windmolens en zonnepanelen bij. Ook moet eens werk gemaakt worden van energiebesparing en energie uit uitwisseling van zoet en zout water. 3) wie dat wil organiseren mag dat doen! maar dat is niet waar het bij mij om gaat. 4) niet elke vulkaan heeft veel invloed op het wereldwijde klimaat. De meest recente vulkaan laat weinig sporen na. (de vulkaan uit 1783 heeft wél een paar jaar lang veel invloed op het klimaat gehad!)
Momenteel gebeurt er weinig voor het milieu; het lijkt erop dat de politieke aandacht helemaal weg-ebt..... | Ter informatie. De Pinatubo heeft voor twee jaar zure regen gezorgd en het gat in de ozonlaag vergroot.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:22
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Slaapt iedereen nog Of is het te mooi weer, om op een forum te schrijven. Zit ook wat in!
Een fijne dag allemaal! En geniet van het zonnetje.  |
Heb al heel veel gedaan, maar niet in mijn huisje, dus de plicht roept nu helaas....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:28
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Jullie brengen me een beetje in verwarring En wat zal Jezus hier nu van zeggen als ik het in mijn onschuld in mijn kamer heb staan?
Willemijn |
Ik denk dat ieder voor zich deze vraag moet beantwoorden. Ik spreek voor mezelf dat ik het niet zou kunnen verantwoorden, ook al had ik het als souvenir gekregen van een dierbaar iemand. Er zou een smet liggen op het souvenir. Dat ik er op deze manier mee zou omgaan, heeft ook te maken met het feit dat ik veel moeite heb met halfslachtigheid...
In verwarring gebracht worden kan niet altijd kwaad... soms moet een mens even wakker geschud worden...
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op zaterdag 24 april 2010, 10:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:29
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Slaapt iedereen nog Of is het te mooi weer, om op een forum te schrijven. Zit ook wat in!
Een fijne dag allemaal! En geniet van het zonnetje.  |
Ik heb, met een kleine onderbreking, bijna 12 uur geslapen. Heerlijk hoor! Ik had het nodig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:31
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ter informatie. De Pinatubo heeft voor twee jaar zure regen gezorgd en het gat in de ozonlaag vergroot. |
Moraal van dit verhaal: de natuur kan het altijd beter: het klimaat in de war sturen. Beste oplossing voor het milieu: ontvolking van de aarde ipv ontbossing.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:35
|
|
|
|
[quote=HANNAH810]Mèn, is er ook een hoekje waar groot èn klein grut een dutje kan doen?
En voor die bekertjes water: ik trek m'n zwembroek wel aan. Zeker als jullie ergens een pierebadje neerzetten.
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op zaterdag 24 april 2010, 10:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:40
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Ik denk dat ieder voor zich deze vraag moet beantwoorden. Ik spreek voor mezelf dat ik het niet zou kunnen verantwoorden, ook al had ik het als souvenir gekregen van een dierbaar iemand. Er zou een smet liggen op het souvenir. Dat ik er op deze manier mee zou omgaan, heeft ook te maken met het feit dat ik veel moeite heb met halfslachtigheid...
In verwarring gebracht worden kan niet altijd kwaad... soms moet een mens even wakker geschud worden...  |
Geldt dat nu voor jou of voor mij?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:42
|
|
|
|
Poor me poetry:
Zoals ik eenmaal beminde, Zo minde er op aarde nooit een. Maar ’k vond, tot wie ik mij wendde, Slechts harten van ijs en steen. Toen stierf mijn geloof van vriendschap, Mijn hoop en mijn liefde verdween. En, zoals mijn hart toen haatte, Zo haatte er op aarde nooit een. En sombere, bittere liedren Zijn aan mijn lippen ontglêen. Zo somber en bitter als ik zong, Zo zong er op aarde nooit een. Verveeld heeft mij eindelijk dat haten, Dat eeuwig gezang en geween. Ik zweeg, en zoals ik nu zwijg, Zo zweeg er op aarde nooit een.
Uit: Immortellen, 1850-1852.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:45
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Geldt dat nu voor jou of voor mij?  |
In dit geval kies ik er voor om te blijven slapen... Ik was tenslotte ook niet in verwarring...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:50
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | | Henk,,,,, ik denk dat er wel verschil is in het denken in hokjes of iemand in een hokje zetten hoor.... |
Idd... en er zijn ook hokjes met lage hekjes...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 10:54
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | maar hoed je er aub voor om je niet mee te slepen naar de duisternis. |
Onlangs zag ik een boeddhabeeldje staan in een Chinees restaurant. Gelukkig heb ik geen vreemde zaken gemerkt. Er waren b.v. geen onverklaarbare koude luchtstromingen of lampen die zomaar aan en uit floepten. Toch voelde ik me niet zo happy met dit soort oosterse invloeden. Zolang er een beetje het imago van occult-zijn aan kleeft, hou ik me graag verre van dat soort zaken! Al denk ik wel dat het beeldje daar meer voor de sier staat, maar toch........
Niet lang daarna kwam ik in een wereldwinkel ook een boeddhabeeldje tegen. Weer zo'n raar dik, vet mannetje. Gelukkig ook daar geen vreemde dingen gemerkt. Maar ook hier voelde ik me niet zo op mijn gemak.
Ik weet echt niet waarom sommige mensen zo'n boeddhabeeldje zo leuk vinden. Het past gewoon niet bij onze cultuur! Bij mij komt zo'n beeldje never en nooit het huis binnen!!!
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op zaterdag 24 april 2010, 10:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 11:05
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Does, in mijn ogen ben je bezig af te glijden. Eerst reiki, en nu een Buddha beeld.....Weet waar je mee bezig bent. Dat beeld is niet zomaar een beeld. Het is een ingang van de duivel om je hart in bezit te nemen. En dat gaat heel geleidelijk. Je zegt dat reiki een manier is waarop de Heilige Geest door mensen heen werkt. Wij hebben je toen al aangegeven dat dat niet zo was. En nu de volgende stap, een beeld van Buddha. En allemaal onder het mom van het moet kunnen. Zonder jou als persoon te veroordelen, en ik hoop dat je het niet zo opvat, zou ik je erop willen wijzen dat dit een hele grote valkuil is. Je weet dat ik je bijdragen op het forum enorm waardeer, en dat ik je als persoon ook waardeer, maar hoed je er aub voor om je niet mee te slepen naar de duisternis. |
Ik pik even de reactie van Chat eruit... Niet omdat hij het is maar omdat hij als laatste reageerd.... Ik heb NOOIT gezegd dat ik een buddha beeld in men tuin of huis zou willen hebben!!! Wel lezen aub... Ik vroeg me gewoon af of een christen dat zou doen... Persoonlijk heb ik er niets mee, en heb ook niet de behoefte om zoiets in men huis danwel tuin te zetten ( hou het wel bij men olifanten al schijnen daar ook weer verkeerde tussen te zitten ) Maar het viel me gewoon op dat je die beelden eigenlijk best veel tegen komt bij tuincentra's en andere winkels met prutjes voor in huis. Nogmaals ik zie zo'n beeld niet als een afgod of een weet ik veel wat... Maar gewoon als beeld en tja sorry vind ze 9 van de 10x geen eens mooi...Maar das mijn persoonlijke mening. Ik was gewoon nieuwsgierig hoe anderen hier overdachten. En eeh wat dat afglijden van mij betreft... Ik weet en voel dat mijn geloof met de dag sterker wordt... Ik vraag dagelijks om Zijn hulp en raad! En zoals ik al in een ander topic of was het nu de chat(weet het echt niet meer) heb gezegd. Niemand kan bij een ander naar binnen kijken, niemand weet hoe mijn relatie met God is dan alleen God en ik... Dus dan denk ik een ander kan ook niet oordelen of ik al dan niet afglij, Als men dat wil denken prima, Gelukkig weet ik beter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 11:06
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Geldt dat nu voor jou of voor mij?  |
Hoi Willemijn, Ik vind dat je het niet zwaarder moet maken dan het is. Om dat nu alsl zondig te betitelen, vind ik ver gaan. Veel mensen zien de boedha als symbool van vredelievendheid, en het is in de mode, ze denken daar verder niet over na. Iets wat je uit liefde gegegeven wordt moet je met 2 handen aangrijpen, en dat kan kostbaar voor je zijn. Hoewel, als ik erover nadenk, als je nou een voodoo poppetje zou krijgen?..... Nee, gekheid hoor! Groet, Grace
|
|
| Naar boven |
|
|