ChristianMatch

Forum

Wat als...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 471 472 473 474 475 476 477 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 11:08

THOMAS968 schreef:
Lees: de parabel van de Groot-Inquisiteur uit de gebroeders Karamazov van Fjodor Michailowitz Dostojewski - en je weet het antwoord...

Thomas, idolaat van Russische schrijvers uit de 19e eeuw.

Thomas zou je me een mailtje willen sturen met de info van dat boek..
Wil der graag alles over weten, of misschien als je het zelf hebt een keer van je lenen...

Does die alles leest van los en vast zit Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 11:16

Grappig dat we nu vanuit deze vraag toch ook weer terecht komen op het buddha beeldje... Mijn vraag was hoe zouden we op Jezus reageren als hij hier iets zou posten zonder dat we zouden weten dat Hij het was...
We dwalen in mijn ogen dus een beetje af...
Buddha verhalen mogen wat mij betreft onder het buddha topic...

Maar vond het wel leuk gevonden... Wat als Jezus bij mij thuis zou komen...
Zou ik men huis extra poetsen of opruimen of wat dan ook maar?

Daar kan ik een volmondig NEE opzeggen, Want ik weet dat Hij me kent,
Me ten allen tijde ziet...Dus ook mijn huis.
Dus waarom zou ik het dan moeten opruimen als hij komt????
Om me beter voor te doen dan ik ben??
Hij weet hoe het er hier altijd uitziet en Hij weet ook wat voor beelden ik wel of niet in huis heb, Hij weet wat mij bezig houdt en waar ik mee worstel... Daarvoor is hij mijn vriend mijn raadsman en Ja ik zou Hem alles durven te laten zien...Omdat ik weet dat Hij al wetend is.Dus ik hoef me niet anders voor te doen dan ik ben...
Al vinden anderen me een niet goed christen al vinden anderen dat ik afglij of wat dan ook maar. Ik weet dat ik er voor Hem wel toe doe, Ik weet dat Hij er wel voor me wil zijn, HIJ kent mijn zorgen en mijn pijn...En dus JA Hij is ten alle tijde welkom in mijn huis.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 11:20

NISHA834 schreef:
...volgens mij wil Henk graag een buddha beeldje in jullie tuin...Knipoog smiley

Hahaha we hebben er idd toevallig 1 gezien bij de action haha zo eentje met een solarlampje met gekleurde lichtjes....
Heb em niet mee genomen....Niet omdat ik vind dat het niet mag... Maar meer omdat ik zo'n kereltje niet echt mooi vind... Maar vond die gekleurde lichtjes wel weer erg gaaf Clown smiley
Voor mij is het dus echt een beeldje niets meer niets minder...Niet een ding wat rust uitstraalt of wat dan ook maar... Maar zoals ik al eerder aangaf... Ik heb er weinig mee... Niets eigenlijk ookwel.
Heb dan toch liever een olifant met gekleurde lichtjes dus als iemand daar 1 van weet te vinden hou ik me aanbevolen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 11:36

cola en peuk pauze.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 11:39

ROBBEDOES873 schreef:
Hahaha we hebben er idd toevallig 1 gezien bij de action haha zo eentje met een solarlampje met gekleurde lichtjes....
Heb em niet mee genomen....Niet omdat ik vind dat het niet mag... Maar meer omdat ik zo'n kereltje niet echt mooi vind... Maar vond die gekleurde lichtjes wel weer erg gaaf Clown smiley
Voor mij is het dus echt een beeldje niets meer niets minder...Niet een ding wat rust uitstraalt of wat dan ook maar... Maar zoals ik al eerder aangaf... Ik heb er weinig mee... Niets eigenlijk ookwel.
Heb dan toch liever een olifant met gekleurde lichtjes dus als iemand daar 1 van weet te vinden hou ik me aanbevolen Lachende smiley

Waarom neem je eigenlijk geen tuinkabouter? Is ook nog mooier, dan zo'n dik kereltje. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 11:41

MARIJAN072 schreef:
Waarom neem je eigenlijk geen tuinkabouter? Is ook nog mooier, dan zo'n dik kereltje. Knipoog smiley

Om de zelfde reden dat ik geen buddha in men tuin wil Clown smiley
Heb zat aan men eigen kereltjes Clown smiley Hoef geen vreemde kerels in men tuin Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 11:42

gftkliko zit vol.
heb 3 hortensia's die vorig jar in bloei stonden moeten snoeien.
vele takken hadden de winter niet overleefd.
maar ik zag weer groen te voorschijn komen.
de hond heeft meegeholpen door de takken te verpulveren.
handig zo'n tuinhond.
hier en daar had ze ook wat onkruid weggeschoffeld.
die heeft wel een kluif verdiend.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 12:12

ROBBEDOES873 schreef:
Grappig dat we nu vanuit deze vraag toch ook weer terecht komen op het buddha beeldje... Mijn vraag was hoe zouden we op Jezus reageren als hij hier iets zou posten zonder dat we zouden weten dat Hij het was...
We dwalen in mijn ogen dus een beetje af...
Buddha verhalen mogen wat mij betreft onder het buddha topic...

Maar vond het wel leuk gevonden... Wat als Jezus bij mij thuis zou komen...
Zou ik men huis extra poetsen of opruimen of wat dan ook maar?

Daar kan ik een volmondig NEE opzeggen, Want ik weet dat Hij me kent,
Me ten allen tijde ziet...Dus ook mijn huis.
Dus waarom zou ik het dan moeten opruimen als hij komt????
Om me beter voor te doen dan ik ben??
Hij weet hoe het er hier altijd uitziet en Hij weet ook wat voor beelden ik wel of niet in huis heb, Hij weet wat mij bezig houdt en waar ik mee worstel... Daarvoor is hij mijn vriend mijn raadsman en Ja ik zou Hem alles durven te laten zien...Omdat ik weet dat Hij al wetend is.Dus ik hoef me niet anders voor te doen dan ik ben...
Al vinden anderen me een niet goed christen al vinden anderen dat ik afglij of wat dan ook maar. Ik weet dat ik er voor Hem wel toe doe, Ik weet dat Hij er wel voor me wil zijn, HIJ kent mijn zorgen en mijn pijn...En dus JA Hij is ten alle tijde welkom in mijn huis.

Heel mooi gezegd does.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 12:13

ach does.. je kan ook een fantje in je tuinzetten met de kerstverlichting versierd Knipoog smiley

o nee, de hindoes hebben ook iets met fantjes.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 24 april 2010, 20:48
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 12:22

Ding Dong ...... gaat de deurbel nou??

Shitterdeshit...zal wel weer een jehova getuige zijn. pfffffffffff.....sta ik weer een half uur met ze te kletsen.....eigenlijk helemaal geen tijd voor, ben 't terras aan t schoonspuiten.
Nou ja....ff wat anders, ik ga open doen.

'Goedemorgen' zegt de man aan de deur. 'goedemorgen meneer'. Gek ...zijn ogen komen me bekend voor, of ook weer niet.... maar ze spreken me zo aan, warme liefdevolle ogen heeft die man, denk ik.
'Ik ben Jezus, wil je even vragen of je even tijd voor me hebt.'
Oeps....t giert door mijn hoofd..... Jezus wil bij mij in huis komen.
Wat maakt t ook uit spreekt mijn gevoel, Hij is welkom, altijd, ik verlang zo naar Zijn komst en...nu is Hij er. Maar toch.... liggen er dingen die Hij niet mag zien? hm....volgens mij niet.
'Goed hoor...graag zelfs...fijn.... ben wel erg verwonderd, U hier'
'Ja Johan, ik wil altijd in jouw huis zijn, dat weet je toch?' zegt Hij. 'Natuurlijk weet ik dat, dat heeft u toch altijd gezegd, en ik veel gevraagd'

Tijdens het koffie zetten, hoor ik dat Jezus door mijn woonkamer slentert. Ik hoor Hem vragen, 'mag ik even in je CD's kijken?'. Van mij mag het.
Ik hoor hem weer zeggen 'tjonge Johan, veel gospel CD's, luister je die veel? Ik zie ook wat onbekendere muziek, nooit gehoord, weet je Johan, veel van die gospel muziek, stijgt op tot in de Hemel, dan horen wij er ook stukkies van. Maar die andere muziek ken ik niet.' 'het is goed hoor Jezus, niets mis mee, gewoon muziek met wat liefdesliedjes'. 'Oh...dan is t goed hoor, ik hou niet van muziek, waarin de duivel wordt aanbeden enzovoort', zegt hij. 'Heb ik ook niet meer Jezus, tijd geleden paar weggedaan, waar ik niet meer naar kon luisteren'
'Die boekenkast, mag ik daar ook in neuzen?' vraagt hij nu. 'Ja hoor, dat mag U' Een paar boeken kijkt Hij snel in, anderen legt Hij weer opzij, anderen bekijkt Hij geïnteresseerd. Zou Hij moeite hebben met wat boeken die ik gelezen heb, denk ik. Nee, Hij zegt niets en gaat weer op de bank zitten. 'Johan, mag ik je wat vragen?' zegt Hij. 'Ja hoor Heer, dat mag' zeg ik. 'Een paar van je boeken heb je volgens mij nog nooit gelezen. Die heb ik door anderen aan jou laten geven, omdat ik je daardoor dingen wilde vertellen. Waarom heb je er niets mee gedaan?'

Ik slik even.... Jezus heeft mij dingen willen laten zien, en ik heb er niets mee gedaan. 'Ik heb ze weggelegd en niet meer aan gedacht' verontschuldig ik me. 'Jammer' zegt Hij 'had je veel aan gehad, nu ben je er een beetje doorheen gegaan, terwijl ik je had willen leren, te vertrouwen, te luisteren naar mijn woord. Ik had je echt veel willen zeggen'

Tijdens het koffie drinken, kijkt Hij mij aan en glimlacht. 'Je zit er aan te denken hè, van die boeken?' 'Ja Heer, ik zal voortaan wat meer tijd aan besteden' 'Lees eerst dat boek maar wat op tafel ligt, Johan' Hij wijst naar t boek God speelt geen enkele rol in mijn leven, Hij is de regisseur.
Ja daar ben ik aan begonnen. 'Als je dat uit hebt, kies je maar een volgende uit. Ik zal je wel laten voelen, welke'

'Vind je t erg dat we nog even samen bidden' zegt Hij, 'Ik hoor je zo weinig, vind dat jammer, ik wil graag met je praten'
Weer moet ik mij verontschuldigen. Tijdens het bidden, voel ik een rust door mij heen gaan, die ik veel te weinig voel.
Na het bidden, zegt Hij 'zie je nou Johan, dat ik zo dichtbij je bent in het gebed? ' 'Ja Heer, ik zal meer tijd voor U nemen'

Dan staat Hij op en zegt dat Hij weer verder gaat. Ik wil Hem een hand geven, maar Hij slaat zijn armen om mij heen en zegt 'Toch moet je weten Johan, dat Ik veel van je hou'

De deur gaat dicht en ik ga zitten, ben sprakeloos, maar blij, en weet ook dat Hij er altijd is, ook als ik de tijd soms niet neem.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 12:30

MARISKA601 schreef:
gftkliko zit vol.
heb 3 hortensia's die vorig jar in bloei stonden moeten snoeien.
vele takken hadden de winter niet overleefd.
maar ik zag weer groen te voorschijn komen.
de hond heeft meegeholpen door de takken te verpulveren.
handig zo'n tuinhond.
hier en daar had ze ook wat onkruid weggeschoffeld.
die heeft wel een kluif verdiend.

Ach, jullie zijn een sterk span samen! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEVIGVR976

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 12:34

je eerste vraag, is al een vraag die eigenlijk niet kan bestaan als vraag zijnde. Is Jezus deel van de drie-eenheid. Als Jezus het niet is, is er ook geen drie-eenheid. Dus de vraag gaat dan over of Jezus wel God is? Of de vraag moet zijn : Zijn God en Jezus en de Heilige Geest verschillende fysieke personen?

drie-eenheid is voor mij altijd een vaag hoofdstuk gebleven tot ik het begon te onderzoeken. Wel ik ga dan de rol innemen als tegenstander van de drie-eenheid omdat ik er zelf gewoon niet zeker van ben.
daarbij weet ik dat mar zijn voorstelling een gissing is. Bij zulke insinuaties zijn we nooit zeker (tenzij je het met heel je hart gelooft). Dit is net als de drie-eenheid nergens staat en een gissing kan zijn van onze eerste christelijke keizer constantijn.

Voor mij is er maar Eén God, Jezus is voor mij God die mens werd, hier dus eigenlijk incognito God kwam zijn. Moet je Jezus als geheel afzonderlijk iemand zien? Nee, God, Jezus en God's Geest zijn Eén.
Goed ik volg hier maar word dit dan gezien als elke persoon als karaktereigenschap van god of meer als god met zijn 3 appart functionerende delen.Net zoals wij armen hebben,benen en hoofd...
1. God als Heilige, die niet door mensen aanschouwd kon worden, JHWH,
2. God als Jezus, die sprak, niemand heeft ooit God gezien, maar wie mij gezien heeft, heeft God gezien en
3. God's Geest- de kracht van God, waardoor wij de wereld in kunnen gaan en van God en zijn verlossing door Jezus kunnen getuigen.
Dit zou inderdaad kloppen want god heeft ooit gezegd niemand zal mij van aangezicht tot aangezicht kunnen spreken, nat als de theorie van mar want niemand spreekt tegen de maker. over deze drie-eenheid kunnen we dit ook anders opvatten:
1/ God als almachtige schepper word nooit gezien door een zondig mens
2/ Heilige geest aka ruach werkt door mensen en spreekt uit autoriteit ,net zoals profeten uit autoriteit van god spraken.
3/ Jezus neemt hierin de rol op als opperprofeet hogepriester en als "vervang-god". Hierin word de rol van jezus vergeleken met jozef met de pharao in egypte tijdens de 7 jaren van overvloed en hongersnood in egypte. God (pharao speelt hierin geen eigen rol, in feite zegt fharao hierin ga naarde onderkoning want hij regelt de zaken, hierin speelt jozef geen koning maar regeert hij als koning. Hij ontvangt voledige autoriteit van de pharao en regeert ook als hem zonder het echt te zijn.) Met andere woorden Jezus is gekomen als vervangod omdat god geen zondaren kon zien/redden. Vandaar dat dood,opstanding en verheerlijking nodig was om dit ook met de andere goed-willende mensen te kunnen doen.

Dit gooit direct de godelijkheid van jezus eruit en geeft het iets anders vandaar dat dit ook in twijfel word getrokken. Dit vloeit voort uit verschillende texten. Dit is daarbij een gissing en geen feit er kan dus over gediscusieerd worden en ook ik heb hier mijn twijfels bij.

Vraag 2, Jezus maagdelijke geboorte. Waarom wil je dit niet geloven??
Kan ik dit bewijzen? nee kan ik niet, maar ook ga ik dat niet anders doen, dan te zeggen, dat t zo in de Bijbel staat. punt
Goed, kijk voor de mensen die voor de onfeilbaarheid zijn voor de bijbel is dit een probleem. Bepaalde vertalingen geven de maagdelijke geboorte weer door als jonge vrouw wat hetzelfde betekent in het hebreeuws wat de oorspronkelijke taal is. Wat als jozef van maria nu wel de papa is en maria een jonge vrouw was en geen maagd?
Daarbij nog even een hele hoop bedenkingen die de godelijkheid van jezus in het gedrang brengen:
-Waarom staat de geslachtsregister van jozef begin matheus? (jozef is de papa niet. Waarom dan?)
-In genesis spreekt god van er zal 1 van jouw nakomelingen opstaan en de slang zal in de hiel bijten van hem en hij zal de kop van de slang verpleteren. Waarom zegt god dat een nakomeling dit zou doen als god zelf naar aarde komt en dit zou doen?
-Er staat zoon van david... (nakomeling van david) als je de geslachten van maria bekijkt weten we dat maria een dochter was uit de stam levi. Terwijl david uit de stam van juda kwam...
-In de evangelien staat jezus liet zich dopen, en de heilige geest kwam op jezus in de gedaante van een duif. Heeft god dan god nodig om god te zijn? (voor mij zijn zulke dingen heel erg verwarrendin verband met drie eenheid)
-en er staan ook geschreven en jezus groeide in wijsheid. Er staat ook god veranderd niet waarom groeit god dan in wijsheid?(god heeft de wijsheid en draagt hem in hem word god hier dan echt god? en wat was jezus dan als god daarvoor geen god was?)

Andere vraag al beantwoord hierboven. Maar als t niet duidelijk is, vraag maar gerust verder.
Ik denk dat we, zo al stof genoeg hebben om over te praten Dit is zowat een kijkje in mijn gedachten waarmee ik een beetje zit...

En de theorie waar je naar vraagt? ik neem aan de theorie van Mar, maar die is volgens mij niet kloppend, lees dan ook die uitleg
Zoals gezegd het is net een gissing net zoals onze goede vriend constantijn beweerde ,want ik weet nergens staan in de bijbel dit is god,jezus en geest de drie-ene god.

Toekomst hier op aarde? Jezus is de toekomst !! Jezus is de weg.
Verder heeft deze aarde geen toekomst.
Klopt maar moet je mee opletten. Er staan nog dingen geschreven die op deze aarde slaan het kan dus zijn dat we hier nog even langer zitten als vandaag en de komende 1000 jaar. Er staat namelijk ook een 1000-jarig vrederijk wat ik nog niet gezien heb en wat met mijns inziens nog moet komen.

'' want zie Ik maak alle dingen nieuw'' sprak Jezus, over de nieuwe hemel en nieuwe aarde en het hemelse Jerusalem.
Goed maar ik denk niet dat we losbollig kunnen leven enkel omdat alles hernieuwd gaat worden. God heeft zijn eigen wegen en wat als de aarde nog 1000 jaar langer verder moet? Wat gaan onze kinderen dan doen?
Met andere woorden hang of houdnergens aan vast behalve god en leef alsof er niks zal gebeuren. Want we weten dag nog uur wanneer de dingen zullen gebeuren die er geschreven staan.

En de tijd daartussen?..... In Jezus hebben we toekomst, daarbuiten is de toekomst soms leuk, soms minder leuk (net zoals ik het leven soms ervaar) maar uiteindelijk is er geen toekomst.
Met Jezus is er perspectief, leven, toekomst.
Amen

Laatst aangepast door
LEVIGVR976
op zaterdag 24 april 2010, 12:37
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 12:34

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd had ik de vraag gericht aan Marianne, zij heeft het topic geopend, maar ze heeft haar eigen mening nog niet gezegd.
En wat betreft masturbatie, ik vind dat een onderwerp wat ik mijn ogen te intiem is om dat hier zo openlijk te bespreken. Ik vertaal de vraag naar: doe je aan masturbatie? En eerlijk gezegd vind ik dat je daar niet op een openbaar forum over hoeft te praten. Ik heb ook geen zin om verhalen te horen over mensen die met elkaar naar bed zijn geweest. Sommige dingen kun je het best bij jezelf houden en hoeven anderen niks van te weten.

Ik vind Marianne moedig en eerlijk. Als vrouw ligt het bespreken van masturbatie nu eenmaal wat moeilijker, dat is helaas nog steeds zo. En Chat: Ik kan me best voorstellen dat je na de zeer onheuse en ondermaatse reactie op jou in de groepschat hier niet over wilt en kunt discussieren. De discussie speelt zich echter helemaal niet af op het niveau van persoonlijke ervaringen en juicy details, - dat moet ook zeker niet.
Ik heb hierboven een ondubbelzinnig standpunt gegeven en vind nadrukkelijk dat er onnodig schuldgevoelens zijn aangepraat op het gebied van sexualiteit en ook als het om masturbatie gaat. Ik merk ook dat nogal wat mensen hier er onnodig last van hebben en sommigen er zelfs zeer ongelukkig van zijn geworden, je weet ongetwijfeld waar ik op doel.
Al zijn er wel kaders: Christenen mogen zonder schuldgevoel hun sexualiteit beleven. Dat is ook beter voor het zelfrespect en een belangrijke bijdrage tot levensgeluk.

Thomas, die respect heeft voor Marianne.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 24 april 2010, 13:13
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD285

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 12:56

CHATULIEM619 schreef:
Hoe kom je aan die historische onzin? De kinderdoop werd pas gangbaar na de invoering van de erfzonde. En mensen in zonde geboren moesten gedoopt worden anders gingen ze verloren. Voor joden is het belangrijk besneden te worden, omdat dat getuigt van de afstamming, Maar je kunt dat niet zomaar naast de doop leggen. Niet onze afstamming bepaalt nl onze behoudenis, maar onze keuze voor God.

Dat jij het historische onzin vind wil nog niet zeggen dat het niet waar is, daarbij dat er in de bijbel niet expliciet staat of kinderen wel/niet gedoopt werden, betekent nog niet dat ze niet gedoopt werden.
En de besnijdenis wijst niet op afstamming, dat is pas onzin! Besnijdenis wijst op het verbond met God. Daarbij konden ook niet-Joden besneden worden om tot Gods verbond te kunnen horen.

CHATULIEM619 schreef:
Weer onzin Harald. Het woord baptismo betekent nl. onderdompeling. Dan kun je er echt wel van uit gaan dat de mensen echt ondergedompeld werden.

Onzin?? Over het woord baptismo zei Luther zelf dit: Want dit schijnt de etymologie van het woord te vereisen. Dat wil dus nog niet zeggen dat het gemeen goed was om het zo te doen.

En zoals ik al zei, Johannes was als zoon van de hoge priester opgegroeid met de Thora, en kende deze regels allemaal. Hij zou geen nieuwe manier van reiniging gaan bedenken voor het volk, en als hij dat wel zou doen, met onderdompeling zouden er dan echt zoveel mensen zich hebben laten dopen in die tijd met die Thora regels???
De enigste plek in de bijbel waar gesproken word over een onderdompeling is bij Naaman, een niet-Jood die gereinigd word van zijn huidvraat door onderdompeling, maar onderdompeling is geen onderdeel van de reinigingsregels in Numeri 13/14 waar het gaat over de reiniging van huidvraat bij Joden.

Daarbij, tijdens het Pinksterfeest waarbij 3000 mensen tot geloof kwamen, hoe werden die gedoopt? Allemaal stuk voor stuk door onderdompeling? Dat word lastig, ze bleven voor het dopen namelijk in Jeruzalem, en gingen niet naar de Jordaan, en Jeruzalem is gelegen op een berg, dus veel water is er niet, zelfs niet met het aquaduct wat Pilatus heeft laten bouwen. Dus onderdompeling lukt dan gewoon weg niet voor 3000 mensen, maar het kan wel met de manier zoals Mozes het volk reinigde in de woestijn, Paules spreekt daar ook over in Hebr. 9:19-23; 19

Want nadat door Mozes elk gebod volgens de wet aan al het volk was medegedeeld, nam hij het bloed der kalveren en der bokken met water, scharlaken wol en hysop en besprengde het boek zelf en al het volk, 20 zeggende: Dit is het bloed van het verbond, dat God u heeft voorgeschreven. 21 En ook de tabernakel en al het gereedschap voor de eredienst besprengde hij evenzo met bloed. 22 En nagenoeg alles wordt volgens de wet met bloed gereinigd, en zonder bloedstorting geschiedt er geen vergeving. 23 Noodzakelijk moesten dus hiermede de afbeeldingen van de hemelse dingen gereinigd worden, maar de hemelse dingen zelf met betere offeranden dan deze.

Laatst aangepast door
HARALD285
op zaterdag 24 april 2010, 12:58
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 13:02

Kreeg 5 minuten geleden Jehova's aan de deur. Of ik of ik op zoek was naar de waarheid..... Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley .
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 13:04

IMRE695 schreef:
Ach, jullie zijn een sterk span samen! Knipoog smiley

Zonder haar had ik nu blaren op mijn vingersen handen.
Ze ligt nu heerlijk op de bank met haar kluif.
En voor de katten die niks meer slopen in huis heb ik
balletjes gekocht een roze en een gele.
Mevrouw poes houd niet van balletjes, ondankbaar grietje is het.
Meneer kater negeerd het gele balletje. en speelt met de roze bal.
Zou hij nu , na dat hij een-je-weet -wel-kater is geworden, homo zijn geworden? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 13:17

MARISKA601 schreef:
Zonder haar had ik nu blaren op mijn vingersen handen.
Ze ligt nu heerlijk op de bank met haar kluif.
En voor de katten die niks meer slopen in huis heb ik
balletjes gekocht een roze en een gele.
Mevrouw poes houd niet van balletjes, ondankbaar grietje is het.
Meneer kater negeerd het gele balletje. en speelt met de roze bal.
Zou hij nu , na dat hij een-je-weet -wel-kater is geworden, homo zijn geworden? Smiley die vol vragen zit

Katten hebben zeven levens. Deze dieren geloven in reincarnatie, dus dat het vorige leven invloed heeft op wat er volgt. Besef je wel dat die je-weet-wel-kater van jou dus in zijn volgende leven ook geen groot minnaar zal zijn? Weet je wel wat je dat arme beestje aandoet?

Thomas, niet altijd serieus en met dank aan Jan Jans.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 13:22

JONATHAN890 schreef:

Shitterdeshit...zal wel weer een jehova getuige zijn. pfffffffffff.....sta ik weer een half uur met ze te kletsen.....eigenlijk helemaal geen tijd voor, ben 't terras aan t schoonspuiten.

'Goedemorgen' zegt de man aan de deur. 'goedemorgen meneer'. Gek ...zijn ogen komen me bekend voor, of ook weer niet.... maar ze spreken me zo aan, warme liefdevolle ogen heeft die man, denk ik.
Wat maakt t ook uit spreekt mijn gevoel, Hij is welkom, altijd, ik verlang zo naar Zijn komst en...nu is Hij er. Maar toch.... liggen er dingen die Hij niet mag zien? hm....volgens mij niet.
'Ja Johan, ik wil altijd in jouw huis zijn, dat weet je toch?' zegt Hij. 'Natuurlijk weet ik dat, dat heeft u toch altijd gezegd, en ik veel gevraagd'

Tijdens het koffie zetten, hoor ik dat Jezus door mijn woonkamer slentert. Ik hoor Hem vragen, 'mag ik even in je CD's kijken?'. Van mij mag het.
Ik hoor hem weer zeggen 'tjonge Johan, veel gospel CD's, luister je die veel? Ik zie ook wat onbekendere muziek, nooit gehoord, weet je Johan, veel van die gospel muziek, stijgt op tot in de Hemel, dan horen wij er ook stukkies van. Maar die andere muziek ken ik niet.' 'het is goed hoor Jezus, niets mis mee, gewoon muziek met wat liefdesliedjes'. 'Oh...dan is t goed hoor, ik hou niet van muziek, waarin de duivel wordt aanbeden enzovoort', zegt hij. 'Heb ik ook niet meer Jezus, tijd geleden paar weggedaan, waar ik niet meer naar kon luisteren'
'Die boekenkast, mag ik daar ook in neuzen?' vraagt hij nu. 'Ja hoor, dat mag U' Een paar boeken kijkt Hij snel in, anderen legt Hij weer opzij, anderen bekijkt Hij geïnteresseerd. Zou Hij moeite hebben met wat boeken die ik gelezen heb, denk ik. Nee, Hij zegt niets en gaat weer op de bank zitten. 'Johan, mag ik je wat vragen?' zegt Hij. 'Ja hoor Heer, dat mag' zeg ik. 'Een paar van je boeken heb je volgens mij nog nooit gelezen. Die heb ik door anderen aan jou laten geven, omdat ik je daardoor dingen wilde vertellen. Waarom heb je er niets mee gedaan?'

Ik slik even.... Jezus heeft mij dingen willen laten zien, en ik heb er niets mee gedaan. 'Ik heb ze weggelegd en niet meer aan gedacht' verontschuldig ik me. 'Jammer' zegt Hij 'had je veel aan gehad, nu ben je er een beetje doorheen gegaan, terwijl ik je had willen leren, te vertrouwen, te luisteren naar mijn woord. Ik had je echt veel willen zeggen'

Tijdens het koffie drinken, kijkt Hij mij aan en glimlacht. 'Je zit er aan te denken hè, van die boeken?' 'Ja Heer, ik zal voortaan wat meer tijd aan besteden' 'Lees eerst dat boek maar wat op tafel ligt, Johan' Hij wijst naar t boek God speelt geen enkele rol in mijn leven, Hij is de regisseur.
Ja daar ben ik aan begonnen. 'Als je dat uit hebt, kies je maar een volgende uit. Ik zal je wel laten voelen, welke'

'Vind je t erg dat we nog even samen bidden' zegt Hij, 'Ik hoor je zo weinig, vind dat jammer, ik wil graag met je praten'
Weer moet ik mij verontschuldigen. Tijdens het bidden, voel ik een rust door mij heen gaan, die ik veel te weinig voel.
Na het bidden, zegt Hij 'zie je nou Johan, dat ik zo dichtbij je bent in het gebed? ' 'Ja Heer, ik zal meer tijd voor U nemen'

Dan staat Hij op en zegt dat Hij weer verder gaat. Ik wil Hem een hand geven, maar Hij slaat zijn armen om mij heen en zegt 'Toch moet je weten Johan, dat Ik veel van je hou'

De deur gaat dicht en ik ga zitten, ben sprakeloos, maar blij, en weet ook dat Hij er altijd is, ook als ik de tijd soms niet neem.

Ik bedoel het niet flauw maar wat zou hij nu van mijn boeddha beeldje vinden?

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 13:24

THOMAS968 schreef:
Katten hebben zeven levens. Deze dieren geloven in reincarnatie, dus dat het vorige leven invloed heeft op wat er volgt. Besef je wel dat die je-weet-wel-kater van jou dus in zijn volgende leven ook geen groot minnaar zal zijn? Weet je wel wat je dat arme beestje aandoet?

Thomas, niet altijd serieus en met dank aan Jan Jans.

Hij houd wel van knuffelen.
Hij is dagelijks iedereen aan het poetsen.
Hij kan niet zonder mevrouw poes.
En hij zal in zijn volgende leven ook zindelijk blijven.
Dus geen kater meer die het hele huis gaat besproeien.
Allemaal positieve dingen die hij meeneemt naar zijn volgende leventje.
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 13:24

JONATHAN890 schreef:

Wat een mooie conversatie Knipoog smiley
We zouden idd meer tijd met God moeten nemen dan zullen we meer rust in ons leven ervaren en het maakt ons rijker Lachende smiley

Enne er staat tenslotte niet voor niets in Gods woord dat je je geen schatten op de aarde moet verzamelen maar idd hemel.
Wat dat betreft kan je in het echte leven ook op dingen terug geworpen worden.
En tegenwoordig zoek ik rijkdom in heel andere zaken:
*Een warm bed om in te slapen
* Een dak boven je hoofd
* Een volle koelkast met eten
Kortom God die in alles voor ziet al wat een mens behoeft!

Ik dank de Here elke dag voor wat ik mag ontvangen en weer uitdelen, als ik daar mee stop heb ik te kort dus ga ik daar heerlijk meer door.
Zegenen e tot zegen zijn Lachende smiley

Greets,
Peacedove
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 13:25

HARALD285 schreef:
Dat jij het historische onzin vind wil nog niet zeggen dat het niet waar is, daarbij dat er in de bijbel niet expliciet staat of kinderen wel/niet gedoopt werden, betekent nog niet dat ze niet gedoopt werden.
En de besnijdenis wijst niet op afstamming, dat is pas onzin! Besnijdenis wijst op het verbond met God. Daarbij konden ook niet-Joden besneden worden om tot Gods verbond te kunnen horen.

Onzin?? Over het woord baptismo zei Luther zelf dit: Want dit schijnt de etymologie van het woord te vereisen. Dat wil dus nog niet zeggen dat het gemeen goed was om het zo te doen.
Zoals ik al gezegd heb, is het historisch onjuist wat je hier schrijft, omdat de doop een doop ter onderdompeling was. Daar zijn voldoende historische bewijzen en verslagen van. Dat Luther dit zelfs niet kan ontkennen, spreekt voor zich.
HARALD285 schreef:
En zoals ik al zei, Johannes was als zoon van de hoge priester opgegroeid met de Thora, en kende deze regels allemaal. Hij zou geen nieuwe manier van reiniging gaan bedenken voor het volk, en als hij dat wel zou doen, met onderdompeling zouden er dan echt zoveel mensen zich hebben laten dopen in die tijd met die Thora regels???
De enigste plek in de bijbel waar gesproken word over een onderdompeling is bij Naaman, een niet-Jood die gereinigd word van zijn huidvraat door onderdompeling, maar onderdompeling is geen onderdeel van de reinigingsregels in Numeri 13/14 waar het gaat over de reiniging van huidvraat bij Joden.
Er waren ook Joodse bewegingen waarbij deze doop door onderdompeling gepraktiseerd werden. De bekendste was de Cyrenen.

HARALD285 schreef:
Daarbij, tijdens het Pinksterfeest waarbij 3000 mensen tot geloof kwamen, hoe werden die gedoopt? Allemaal stuk voor stuk door onderdompeling? Dat word lastig, ze bleven voor het dopen namelijk in Jeruzalem, en gingen niet naar de Jordaan, en Jeruzalem is gelegen op een berg, dus veel water is er niet, zelfs niet met het aquaduct wat Pilatus heeft laten bouwen. Dus onderdompeling lukt dan gewoon weg niet voor 3000 mensen, maar het kan wel met de manier zoals Mozes het volk reinigde in de woestijn, Paules spreekt daar ook over in Hebr. 9:19-23; 19

Want nadat door Mozes elk gebod volgens de wet aan al het volk was medegedeeld, nam hij het bloed der kalveren en der bokken met water, scharlaken wol en hysop en besprengde het boek zelf en al het volk, 20 zeggende: Dit is het bloed van het verbond, dat God u heeft voorgeschreven. 21 En ook de tabernakel en al het gereedschap voor de eredienst besprengde hij evenzo met bloed. 22 En nagenoeg alles wordt volgens de wet met bloed gereinigd, en zonder bloedstorting geschiedt er geen vergeving. 23 Noodzakelijk moesten dus hiermede de afbeeldingen van de hemelse dingen gereinigd worden, maar de hemelse dingen zelf met betere offeranden dan deze.

Ik heb wel eens gezien dat 1200 mensen meteen gedoopt werden. Ik denk dat ze dat best wel goed opgelost hebben. Maar ook deze opmerkingen vind ik gewoon speculeren, het is niet gebaseerd op echte bewijsvoering. En dat maakt het zwak.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 13:28

THOMAS968 schreef:
Ik vind Marianne moedig en eerlijk. Als vrouw ligt het bespreken van masturbatie nu eenmaal wat moeilijker, dat is helaas nog steeds zo. En Chat: Ik kan me best voorstellen dat je na de zeer onheuse en ondermaatse reactie op jou in de groepschat hier niet over wilt en kunt discussieren. De discussie speelt zich echter helemaal niet af op het niveau van persoonlijke ervaringen en juicy details, - dat moet ook zeker niet.
Ik heb hierboven een ondubbelzinnig standpunt gegeven en vind nadrukkelijk dat er onnodig schuldgevoelens zijn aangepraat op het gebied van sexualiteit en ook als het om masturbatie gaat. Ik merk ook dat nogal wat mensen hier er onnodig last van hebben en sommigen er zelfs zeer ongelukkig van zijn geworden, je weet ongetwijfeld waar ik op doel.
Al zijn er wel kaders: Christenen mogen zonder schuldgevoel hun sexualiteit beleven. Dat is ook beter voor het zelfrespect en een belangrijke bijdrage tot levensgeluk.

Thomas, die respect heeft voor Marianne.

Ik denk dat dit een persoonlijke beleving is, niets mis mee maar is natuurlijk niet voor alle christenen.....
Ik was gistermiddag in een trouwdienst en in de liturgie staat: Het derde is, dat het geschenk van de seksualiteit binnen het verbond van het huwelijk heilig, dankbaar en in geborgenheid genoten zal worden. Ons lichaam is immers een tempel van de Heilige geest.....
En zo zie je maar weer......een ieder gaat er anders mee om en laten we dat maar gewoon respecteren.......

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 13:36

SOLAFIDE630 schreef:
[/color]Voor mij ook geen boeddha-beelden..ook ik moet er niet aan denken Zieke smiley

Ik vind het mooi geformuleerd Liesbeth !

Ik wil alleen de ECHTE rust en vrede die ALLEEN de Here Jezus kan geven. Alleen al de gedachte dat iemand zou kunnen denken, dat ik bij New Age zou horen.......en zo nog zwakke broeders en zusters op een verkeerd spoor zou kunnen leiden daardoor.........Vreselijk! Nogmaals ....ik moet er niet aan denken....... Huilende smiley, smiley in tranen Zieke smiley

Als ik nu één ding niet van je denk Solafide is dat je bij New age zou horen! Knipoog smiley

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 13:53

LIESBETH326 schreef:
Idd... en er zijn ook hokjes met lage hekjes... Knipoog smiley
mogen de hekjes helemaal verpulverd worden door de hakselaar of opgestookt in de kachel. lekker warm Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEVIGVR976

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 14:11

MARISKA601 schreef:
Wat mensen zeggen...

De laatste tijd heb ik aardig wat dingen voor mijn voeten geworpen gekregen.
Ik kan er boos om worden om wat mensen zeggen.
Ik zou er haast depressief van worden.
Het lijkt alsof al die mensen het allemaal beter weten dan ik.
Ben ik slechter dan hun?
Dat schijnt allemaal zo te zijn.

Allereerst ben ik satanisch bezig omdat ik in dingen geloof die de medische wetenschap heeft ondekt.

Ten tweede beweren er mensen dat ik in Gods ogen nog steeds getrouwd bent,
dus hier op cm overspel pleegt door een partner te zoeken.( eigen interpretatie).

En ten derde was er iemand die mij vriendelijk verzocht om de kinderdoop te verwerpen, en de volwassen doop moet onder gaan.

Mensen waar zijn jullie mee bezig?
Zijn jullie allemaal een haar beter dan ik?
Wat is het toch makkelijk om te kijken naar een ander.
Kijk eerst naar jezelf, leven jullie wel naar Gods wil?
Iedere kerk heeft zo zijn eigen interpretatie van bepaalde bijbelteksten.
De kerk waarin in gedoopt ben, hadden hun eigen uitleg over het hoe en wat van de kinderdoop.

En ja ik sta achter de kinderdoop.
Ik zou God verdriet doen als ik mij zou laten herdopen.

En ja ik heb God verdriet gedaan door bepaalde dingen waar ik voor koos.
Ik heb relaties gehad, en nooit getrouwd geweest, trouwen zat er gewoon niet in.
Maar waarom zou ik mij zelf nog langer kwellen met de gedachte dat ik in Gods ogen getrouwd ben?
Bij God is vergeving mogelijk.
Is het Gods wil dan dat ik de rest van mijn leven zonder partner door het leven moet?
Alleen al om het feit dat ik relaties heb gehad?

En ja, ik geloof dat medische wetenschap een hele boel dingen ten goede heeft gebracht.
Ik ben blij dat er bepaalde medicijnen op de markt zijn gekomen, waardoor ik kan functioneren.
Als God werkelijk zou willen dat ik depressief door het leven zou moeten gaan, zou God er ook voor zorgen dat die medicijnen niet zouden werken.

Alleen God weet waarom ik bepaalde dingen in mijn leven heb gedaan.
Wij mensen hebben er niet naar te oordelen.

Laten we elkaar bemoedigen in de dingen die we willen en kunnen doen.

groeten van iemand die niet zonder zonde is.

Dit is idd zo, geen enkel mens is perfect. Daarbij komende is er dat je moet doen wat je gelooft dat is belangrijker dan al de rest. God spreekt in stilte door andere mensen en door de bijbel. Ga er niet vanuit dat god door elk mens naar je spreekt. Je merkt het wel als het gevoel tgoed ligt en als hij door de bijbel spreekt of doordat je het zelf voledig gelooft zonder twijfel.

De fout van gemeenten is dat er teveel leringen worden opgelegd zonder dat dit onderzocht word. God wilt met ons allen werken op zijn manier niet volgens kerken of gemeenten dit willen.
Open staan voor een discussie is ook een belangrijk aspect in ons christelijke geloof, niemand is immers perfect en je kan zelf werken aan je eigen leven. Er worden ook mensen gered ,ook al kenden ze jezus niet. God is niet onrechtvaardig en zal dus de zuiveren van hart redden.

en @medicijnen staat ook een voorbeeld in de bijbel. (naar mijns inzien)

De meeste kennen het verhaal wanneer de israelieten in de woestijn zo gaan mopperen zagen en klagen dat god slangen stuurt onder de israelieten. waarop de israelieten naar mozes gaan voor genezing. Daarbij moest mozes een slang op een staf maken, en iedereen die hier naar keek genas. Ik denk ergens wel dat dit symbolisch was en een soort medicijn moest geweest zijn tegen 1 of andere ziekte. De dag van vandaag zie je nog altijd bij apothekers een slang staan als symbool voor apotheken.

Laatst aangepast door
LEVIGVR976
op zaterdag 24 april 2010, 16:10
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 14:16

DANIEL777 schreef:
mogen de hekjes helemaal verpulverd worden door de hakselaar of opgestookt in de kachel. lekker warm Clown smiley

Eens zullen er geen hokjes, hekjes en hoekjes meer zijn... 'Het zal worden één kudde, en één Herder' (Joh. 10:16).
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 14:43

MARIJAN072 schreef:
Slaapt iedereen nog Smiley die vol vragen zit Of is het te mooi weer, om op een forum te schrijven. Zit ook wat in!

Een fijne dag allemaal! En geniet van het zonnetje. Lachende smiley

Ik slaap allang niet meer hoor, met kids mag je niet uitslapen Lachende smiley
Die kunnen niet wachten om op te staan Knipoog smiley

Vanmorgen zelfs door de wekker heen geslapen ja ja in t weekend probeer ik t altijd een uurtje te rekken als het lukt.....
De stroom was uitgevallen gelukkig deed 2 uur later alles weer Clown smiley

Nou een heerlijk dag om van te genieten geniet ze Lachende smiley

Greets,
Peacedove
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 14:53

JONATHAN890 schreef:

Heel mooi Johan....
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 14:55

WILLEMIJN232 schreef:
Ik bedoel het niet flauw maar wat zou hij nu van mijn boeddha beeldje vinden?

Willemijn

Misschien aan Hem voorleggen in gebed??
Weet het niet hoor maar ik merk gewoon dat als ik met vragen zit en ik leg het voor in gebed ik meestal wel antwoord krijg... Al is het vaak niet het antwoord wat ik graag wil horen Knipoog smiley
Maar als je aan Hem uitlegt waarom je het hebt enzo denk der valt best over te praten...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 april 2010, 15:08

Oke,voor wie hem wil..........komt ie!

Kussende smiley

(ik heb nog pallets vol Hannah Knipoog smiley )
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 471 472 473 474 475 476 477 ... 6194 Volgende
Pagina 474 van 6194