ChristianMatch

Forum

De nacht....
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4804 4805 4806 4807 4808 4809 4810 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 20:07

LAVERDE524 schreef:
De nacht was duister en donker..... dat is meestal zo.

Groot gelijk, scherp opgemerkt.
dank dat je dit met ons wilde delen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 20:15

SHANITA130 schreef:
Ik vraag me iets af. Ik hoef geen atwoorden. Ik vraag het me alleen af.

Waarom hetgeen daders doen wordt verzacht, met dat ze een psychische stoornis hadden, en niet wisten wat ze deden.

Iedereen weet wat goed en slecht is, zelfs degene met de meeste stoornissen.

Zo, dat moest er echt even uit.

en zo vraag ik me af waarom deze verdachte al veroordeeld is...

voorlopig is hij nog niet veroordeeld en is zn bedrijf kapot, zn huwelijk stuk en zn kinderen zwaar beschadigd.

Er zijn in deze moordzaak al tientallen verdachten opgepakt geweest... en naderhand weer vrijgesproken.

Ook gaan mn gedachten even naar bijv: de puttense moordzaak, de schiedammer parkmoord, Lucia de B en vele anderen die JAREN onschuldig vastzaten en door justitie kapot gemaakt zijn.

Maarja justitie... dat zijn toch ook de fascisten die de gooier van een waxinehoudertje 2 jaar zonder proces opsluiten...

En sorry Jans... rechtsom of linksom kom ik er weer bij uit... in NAAM DER KONINGIN he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET739

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 20:16

Mi is het juist heel gezond, ouderen met jongeren. De ouderen met levenswijsheid en de jongeren met nieuwe inzichten.
dat samen gemengd, dat is toch het leven. Lachende smiley

Als oudere in huis met 3 pubers
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 20:18

ijn raad is bovenstaande maar gewoon te slikken voor ik echt pissig wordt.[/quote]

Wat een positivo ben jij met deze tekst zeg...... Engeltje smiley Moeten we nu bang voor je worden of zo???? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 20:29

MARITIME853 schreef:
Tja, dat is nou hetgeen waar de topic over gaat..... Het verleden..."als ik terugdenk toen ik 20 was".
Met een wijzende vinger naar.....een jonger en/of ouder iemand....
Helemaal geweldig.... Zieke smiley

Mijn kinderen zijn ca. 30 jaar jonger als ik. Hoe moet dat wel niet!!! Verraste, verbaasde smiley

Ik vond de reactie van Marije naar Willemijn, buiten dat ik het er niet mee eens was, verre van respectvol en buiten alle proporties en verhoudingen, en dat was de reactie van maandag 19 november 2012, 22:29.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 20 november 2012, 20:31
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 20:30

Het volgende verhaal gaat over een kleine jongen die elke zondag na de dienst met zijn vader bij de deur langs ging om koekjes langs te brengen bij mensen. Deze kleine jongen vond dit altijd leuk om te doen. Zijn vader was tevens een dominee van dat kerkje.

Zoals gewoonlijk liep de vader samen met zijn kleine zoon van 7 jaar oud naar buiten na de dienst. En hij vroeg zoals altijd of zijn pa dit keer ook mee wilde om een mand vol met koekjes langs te brengen bij mensen.

Maar aangezien er zware regenval aan kwam zetten zei de vader tegen zijn zoon dat het beter was om dit keer niet de straat op te gaan. Maar zijn zoontje zette maar door, want hij zou en wilde bij de deuren langs. Dus zoals gewoonlijk ging deze kleine jongen bij de deuren langs met koekjes ondanks de regenval, maar dit keer even zonder zijn vader.

En bij elke deur dat hij aanklopte gaf hij een koekje aan mensen, gratis als een geschenk. Maar bij het laatste huis zou de kleine jongen ook weer aankloppen, maar dit keer ging de deur niet open. En in die grote regenval bleef de kleine jongen maar op de deur om kloppen. Maar niemand deed open. Op gegeven moment riep hij door de brieven klep en vroeg of er ook iemand thuis was. En toen zag hij eindelijk dat er iemand aan kwam, een oude mevrouw kwam er aan en deed eindelijk de deur open voor deze kleine jongen. En ze vroeg wat zij voor hem kon doen. Maar toen zei hij tegen die oude mevrouw: "ik sta hier met een mand vol met koekjes, en u mag er ook een paar uitpakken als geschenk". En de vrouw lachte en bedankte de kleine jongen. En de kleine jongen vertelde deze oude mevrouw dat Jezus van haar hield. En zo liep de kleine jongen weer terug naar huis.

De zondags daarop ging de kleine jongen met zijn vader weer naar de kerkdienst, zoals gewoonlijk. Zijn vader begon te preken over bekering en over de liefde van Jezus en hij vroeg of er iemand in de zaal was of die ook een mooie getuigenis had. Daarop stond een oudere mevrouw op uit haar stoel en vertelde dat zij een getuigenis had. Dit was haar getuigenis: "Vorige week zondag toen het zo regende, voelde ik me zeer alleen, aangezien mijn kinderen en klein kinderen ook nooit meer langs komen, zag ik het niet meer zitten. Ik pakte op gegeven moment een stuk touw, en bind deze vast aan de balk boven mijn slaapkamer. Terwijl ik de touw al om mij heen had ging de bel, ik zei nog tegen mezelf "gaat toch weg alsjeblieft". Maar het aanbellen ging maar door, en op gegeven moment werd er zelfs gebonkt op de deur waardoor ik toch eerst maar naar de voordeur liep. En toen ik open deed, stond daar een klein 7 jarige jongetje met koekjes in een mand, en bood mij de koekjes aan, en deze kleine jongen vertelde mij over hoeveel Jezus van mij houdt". Terwijl de vader van zijn zoon deze getuigenis hoorde, sprongen de tranen in zijn ogen, en liep langzaam naar zijn zoon toe. En lachte vol blijdschap in zijn ogen naar zijn zoon toe.

En toen vroeg de man aan die oudere mevrouw: "is dit deze jongen die bij u aan de deur kwam?", waarop die mevrouw antwoorde: "ja, dat is die jongen die bij mij aan de deur kwam". En toen pas besefte de vader van deze kleine jongen wat de betekenis was wanneer er weer iemand gered word door Jezus, en dit keer door zijn kleine zoon heen.

Zie je? Weer of geen weer, hoe hard onze harten ook zijn. Jezus klopt ook aan in onze harten, en vraagt of Hij binnen mag komen. Jezus zoekt naar de harten die open staan voor Hem.

Dit lag dik op mijn hart om met jullie te delen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 20:55

SHANITA130 schreef:
Ik vond de reactie van Marije naar Willemijn, buiten dat ik het er niet mee eens was, verre van respectvol en buiten alle proporties en verhoudingen, en dat was de reactie van maandag 19 november 2012, 22:29.

Rerspect kan iemand niet afdwingen, wel verdienen....!!!

Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 20 november 2012, 20:56
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 20:59

MARITIME853 schreef:
Rerspect kan iemand niet afdwingen, wel verdienen....!!!

Dit is een duidelijk geval van een meningsverschil.

De kunst is dan mijns inziens om, ondanks een meningsverschil de vrede te bewaren.

Hand 10
34 En Petrus opende zijn mond en zeide: Inderdaad bemerk ik, dat er bij God geen aanneming des persoons is, 35 maar onder elk volk is wie Hem vereert en gerechtigheid werkt, Hem welgevallig,
Mat 15
10 En toen Hij de schare tot Zich geroepen had, zeide Hij tot hen: Hoort en verstaat! 11 Niet wat de mond binnengaat, maakt de mens onrein, maar wat de mond uitkomt, dat maakt de mens onrein
Mat 15
18 Maar wat de mond uitgaat, komt uit het hart, en dat maakt de mens onrein.

Zooo, ik dacht, een christelijke site, eventjes wat bijbelteksten plaatsen, die ik op mijn hart had. Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 20 november 2012, 21:11
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 21:01

WILLEMIJN232 schreef:
ijn raad is bovenstaande maar gewoon te slikken voor ik echt pissig wordt.

Wat een positivo ben jij met deze tekst zeg...... Engeltje smiley Moeten we nu bang voor je worden of zo???? Smiley die vol vragen zit[/quote]

We of jij...
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 21:01

Een uur geleden de voorlopige koopakte van mijn nieuwe huis getekend. Vannacht om 0.00 uur gaan de 3 dagen bedenktijd in........Wat zal ik vannacht eens gaan bedenken......? Smiley die vol vragen zit

variatie op : dit vraag ik me af vandaag, dus maar heel klein beetje off-topic
Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 20 november 2012, 21:01
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 21:07

LAVERDE524 schreef:

Heel goed opgemerkt, wist niet dat er verschil was tussen duister en donker Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ga zo door...

Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 20 november 2012, 21:23
Naar boven

Auteur Bericht
CORTAZAR588

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 21:07

ja hele diepe bespiegeling

misschien dat de vrouwen op CM er anders overdenken ?

we gaan het horen .......
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 21:20

Quote:
Rolf: Mijn raad is bovenstaande maar gewoon te slikken voor ik echt pissig wordt.

Dit woord vind ik niet kunnen, ik zeg ook weleens K@#, maar ja, dan weet ik even geen ander woord. dus ja, dan zo maar...met 2 tekens....

Iig, fijne Avond! En Zegens!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 21:22

MARITIME853 schreef:
Wat een positivo ben jij met deze tekst zeg...... Engeltje smiley Moeten we nu bang voor je worden of zo???? Smiley die vol vragen zit
We of jij...[/quote]

ik vind dat jij hier heel slordig quote Mar.
je tekent nu een heel verkeerd beeld
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 21:22

We zouden ook een topic kunnen openen met hoe moet ik reageren.
De één reageerd anders omdat zijn/haar interpretatie anders is.

Als ik zie dat er sommigen zijn die precies lezen wat ik bedoel denk ik ja dat is het wat ik schreef, dus de anderen irnterpreteren het verkeerd.

Soms lijkt het wel en gevecht terwijl we (denk ik) het toch christelijk willen houden. Natuurlijk zijn er dus reacties die niet in overeenstemming zijn met wat men schrijft, maar laat het wel respectvol zijn. Als iemand reageert en het stemt niet overeen met wat men leest (neerbuigend of zoiets) laat het zo over komen in je reactie, vraag evnetueel im een mail of zo, om uitleg, ondanks dat men er al bij zet niet neerbuigend te willen overkomen.

Het is zo als, al word aangegeven dat men soms vanuit en ander hoek reageert ivm situaties van verleden of kort heden die zeer ingrijpend zijn en dus ook een impact kunnen hebben op het reageren. Wederom noem ik geen namen, maar houdt rekening met elkaar, zou men heftig willen reageren op wat een ander schrijft, bedenk dat het gezegde "bezint eer gij begint" ook op het forum van toepassing zou moeten zijn.

Ëén ding is zeker ik wens een ieder alle goeds en Gods zegen

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 20 november 2012, 21:23
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 21:25

Dinsdag 20 November; Psalm 133; Samenwonen.

Werd er over samen wonen maar net zoveel gesproken als over samenwonen! Hoewel, over samenwonen hoor je steeds minder. Het lijkt wel alsof we eraan wennen: je doet gewoon waar je zin in hebt. De rest van de wereld heeft daar niets mee te maken. In het bijbelse Israël leeft echter het besef dat je elkaar nodig hebt. Dat je dus elkaar ook betrekt bij de dingen die je onderneemt. Bij trouw en rouw, in leven en sterven, in goede en slechte tijden, altijd weer heb je elkaar nodig en dus zul je elkaar ook laten weten wat je denkt en doet. Het publiek, hel hele volk mag het horen: we zijn verloofd, we gaan trouwen, er is een kind geboren! Juist omdat we als mensen zo op elkaar aangewezen zijn, is het zaak het publieke domein in ere te houden. Een sterke gemeenschap bouw je niet op met losse individuen. Vandaar die uitroep aan het begin van de psalm: ‘Hoe goed is het, heerlijk als broeders bijeen te wonen!’ Broeders. Nu moeten we maar even afzien van flauwiteiten vanwege de ongenoemde zusters. Dat de Bijbel ontstond in een andere cultuur is inmiddels al voldoende bekend. De vraag wie met die broeders zijn bedoeld, is veel interessanter. Zijn dat de priesters in de tempel? Zijn dat de zusters en broeders van de kerk? Nee, dat zijn, veel algemener, je medemensen. In de psalm worden er allicht volksgenoten mee bedoeld, maar dat doet weinig terzake. Het gaat er de dichter om te bezingen hoe goed het is, hoe zeer ‘van God’ het is, wanneer mensen het samen goed kunnen vinden. Het is te vergelijken met de zalfolie op het hoofd van de hogepriester, druipend op zijn priesterlijk gewaad. Het is te vergelijken met de dauw die de in het noorden gelegen berg Hermon bedekt, maar ook neerkomt op de berg Sion in het zuiden. Zo ruim en royaal geeft de Heer zijn zegen aan mensen die weten: wij zijn van één huis, we zijn er voor elkaar.

Zie toch hoe goed, hoe lieflijk is ’t dat zonen
Van ’t zelfde huis als broeders samenwonen.
Eén liefdeband houdt hen tezaam.
De zegen van Gods hoog verdreven naam
daalt op hen neer vol zoete tederheid,
als olie die den priester wijdt.
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 21:43

LAVERDE524 schreef:

Ik heb er niets van gemerkt, ik sliep

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 21:47

JANS221 schreef:
Een uur geleden de voorlopige koopakte van mijn nieuwe huis getekend. Vannacht om 0.00 uur gaan de 3 dagen bedenktijd in........Wat zal ik vannacht eens gaan bedenken......? Smiley die vol vragen zit

variatie op : dit vraag ik me af vandaag, dus maar heel klein beetje off-topic
Knipoog smiley

Hoeveel verhuisdozen je nog nodig hebt misschien?
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 21:53

LAVERDE524 schreef:

Hoe dan ook, ik vind dit een hele intelligente tekst.
Ik wacht met tromgeroffel op het vervolg.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 21:58

Doet me trouwens denken aan een melig lopendebandverhaaltje:

Het was nacht, stikdonkere nacht.
In de schaduw van een palmboom
zaten zeven zeerovers en hun zeeroverhoofdman
De zeeroverhoofdman vertelde....

"en nou ben ik het zat, koppen dicht en slapen"
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 22:03

ZEELAND736 schreef:
Volgens mij heeft ze haar vriendin erbij gezet Hannah!!!!

Knipoog smiley

ik heb eigenlijk veel te veel te doen om dit topic goed bij te houden.......dus ben blij dat mamy zorgt dat het blijft kloppen, zeeland....

Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 22:06

Toen ik geboren werd was ik nog heel jong. En mijn moeder was er zelfs bij toen ik geboren werd, wat een geluk! Anders had ik naakt voor de deur gestaan. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 22:10

LAVERDE524 schreef:

Was dat gisteren of eergisteren?

Hier is het ieder geval kraakhelder met een prachtige sterrenhemel .

En de tuinverlichting brandt ook nog.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 22:13

WILLEMIJN232 schreef:

We??? of bedoel je ik.

Beter zo Pieter?

Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 20 november 2012, 22:13
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 22:13

gewerkt. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 22:15

LAVERDE524 schreef:
Toen ik geboren werd was ik nog heel jong. En mijn moeder was er zelfs bij toen ik geboren werd, wat een geluk! Anders had ik naakt voor de deur gestaan. Knipoog smiley

Dan kon je al vroeg lopen! Ga zo door. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 22:18

ANNETTE792 schreef:
Stuur maar langs hoor, heb nog een stapel over.

Hij heeft zich rot gezocht maar kon jullie huis in de republiek Deutschland niet vinden.

De kipfilet was zo taai als een lap leer. Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 22:26

MARITIME853 schreef:
We??? of bedoel je ik.

Beter zo Pieter?

wel correcter ja, thnxs Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 22:27

HANNAH810 schreef:
ik heb eigenlijk veel te veel te doen om dit topic goed bij te houden.......dus ben blij dat mamy zorgt dat het blijft kloppen, zeeland....

Lachende smiley met blinkend witte tanden

nou ja zeg. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 22:35

VISSER278 schreef:
Hij heeft zich rot gezocht maar kon jullie huis in de republiek Deutschland niet vinden.

De kipfilet was zo taai als een lap leer. Kotsende smiley

Dan was het vast een oude kip, Visser....

Vandaag een duits biefstuk omgevormd tot een hamburger, in de grillpan, en daarna op bord met sperziebonen en een beetje appelmoes.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4804 4805 4806 4807 4808 4809 4810 ... 6194 Volgende
Pagina 4807 van 6194