ChristianMatch

Forum

Wat heb je gedaan vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4816 4817 4818 4819 4820 4821 4822 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 20:04

JOL252 schreef:
Nou dat klinkt wel als gewerkt ;) op de pizza halen na.

Daar heeft een ander voor moeten werken , en ik moet heel eerlijk zeggen .... Hij heeft er goed z'n best op gedaan. Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 20:08

ERIKA129 schreef:
Eerste verdachte is al gesignaleert....
Ze blijkt op een contactsite genaamd CM te zitten Clown smiley

Oepsie, gauw kijken wanneer m'n abo afloopt Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 20:10

Juist, je zintuigen zijn veel gevoeliger net zoals ik toen der tijd heb ervaren. Gelukkig hebben oude bekenden mij daarin begeleid. Je raakt er niet van af want het is geen demonische invloed maar puur iets wat in je zit. Maar de vraag is: door wat of wie word het als het ware geactiveerd?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 20:14

Zalm en sla Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 20:36

.....ik vaak wegben 's avonds, maar dat ik nu gewoon thuis wil blijven in me eigen huis?

Gewoon lekker "het kleine huis op de prairie" en zo kijken....beetje vroeg gaan slapen.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 20:38

Ik begin net... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 20:41

ERIKA129 schreef:
Pffff.........wat een avond gisteren.....! Zo meteen naar het politiebureau, aangifte doen. Inbraakpoging bij mij thuis....Terwijl ik lag te slapen!!! Ben er wakker van geworden en ben ze nog achterna gegaan. Een blanke man droeg een rode jas en een hoofddeksel, de twee anderen waren donker...Die met rood liep niet zo snel dus hebben ze hem op een paard gezet...via het dak zijn ze ontkomen! Bij mij hebben ze alleen een wortel gejat maar ze zouden nog terugkomen riepen ze....

Clown smiley Knipoog smiley

Zo, jij bent grappig...ik dacht bij de 1ste regels dat het echt was, schrok me de tering, ja echt....

Maar ja, mij kan je ook álles wijsmaken...

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 20:50

MARITIME853 schreef:
Ik hou mij bij het volgende:

" Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zo diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest , gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten; en geen schepsel is voor Hem verborgen, want alle dingen liggen open en ontbloot voor de ogen van Hem, voor wie wij rekenschap hebben af te leggen." Heb.4:12

Daar kan zelfs Yoga niet tegen op.......en laag drempelige gemeentes ook niet......

Persoonlijk vind ik de combinatie van een bijbeltekst en een sneer naar Willemijn, die het toch al niet makkelijk heeft, weinig smaakvol.

Thomas, die vindt dat we het Woord ook niet ijdel mogen gebruiken.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 24 november 2012, 20:52
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:09

Vandaag in de winkel werd ik weer eens bepaald bij een situatie. Een jonge, prachtige mooie meid vertelde over de toestand waarin ze zat. Ze was net verhuist zoals ze zei. Naja, ik dacht "dat kan". Maar toen ze vertelde dat haar vriend niet meer verder met haar wilde, schrok ik wel als een hoedje. Ik schrik van dit soort dingen, ondanks dat ik haar niet goed ken, want ik niet wennen aan deze dingen.

Haar ex vriend had dus een huis laten bouwen waarin ze uiteindelijk samen zouden gaan wonen. En toen ze er in trokken kreeg ze te horen dat hij niet langer meer met haar wilde en ze werd eruit gezet natuurlijk.

Op dat moment kon ik wel kwaad worden, maar goed, wie ben ik? Ik kende namelijk de situatie niet. Maar toch op dat moment vlogen gedachten door mij heen. En mijn oom die naast me zat dacht er ook over na. Hij is namelijk net zoals ik, vrijgezel. Alleen hij is al dik in de 40, is al bijna 50. Maar goed, toen zei ik ook tegen hem van, wij willen graag een vrouw in ons leven en we kunnen het niet krijgen, en die types zoals die mannen die hun vrouwen buiten de deur zetten, kunnen alle vrouwen krijgen. Want die jongen die zijn vriendin buiten deur zette had alweer een ander. Ik zei nog tegen mijn oom; voor sommigen ligt het voor het oprapen, en voor ons ligt het er niet.

Ja, op dat moment gingen er allerlei gedachten door me heen. En toen moest ik weer even denken aan dat lied van marco borsato - dromen zijn bedrog. Voor sommigen ligt het voor het oprapen als goud dat voor hun voeten ligt, en voor sommigen blijft het een droom, bedrog dus.

Ik zei nog tegen mijn oom, in wat voor wereld leven we nou? Leven we in zo'n zogenoemde moderne(omgekeerde) wereld waarin het onrecht alles klaar krijgt? Blijkbaar wel. Maar goed, wie ben ik? Ik ben ook maar een eenvoudige lasser.... dus wat zou zo'n iemand als ik ervan kunnen zeggen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:13

THOMAS968 schreef:
Persoonlijk vind ik de combinatie van een bijbeltekst en een sneer naar Willemijn, die het toch al niet makkelijk heeft, weinig smaakvol.

Thomas, die vindt dat we het Woord ook niet ijdel mogen gebruiken.

Wie is Willemijn???

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 24 november 2012, 21:13
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:23

Wat ik wil zeggen op de reactie naar Mieke is het volgende:

Ik herken de Rick Warren theologie en/of evangelie hierin....

Nergens staat dat God de wereld zó lief had dat Hij zijn eniggeboren Zoon gaf, om in hun behoeften te voorzien. Jezus preekte geen preek van vervulling van behoeften, maar een preek met een scherpe oproep tot bekering.

Als God eenzijdig met name gepresenteerd wordt als "een God van liefde" doet dit ernstig tekort aan een God die tevens "rechtvaardig en heilig" is....
Het zou zo wel eens opgevat kunnen worden, dat "iedereen er uiteindelijk wel komt" (alverzoening).
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:25

jij hebt t goed gezien maritem
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:28

Het schoolsysteem onder de loep

Het Nederlandse schoolsysteem is de afgelopen jaren snel veranderd. De leraren zijn over het algemeen wat zachtaardiger, en de lesboeken wat kleuriger geworden. De verhalen die ik van mijn opa heb gehoord over dag in dag uit een blok ijzer vijlen op de ambachtsschool zijn ook al lang verleden tijd. Als we deze lijn doortrekken ziet de toekomst voor de volgende generaties er goed uit. Toch? Is er nu eigenlijk wel zo veel veranderd in de kern van het systeem over de afgelopen jaren? Ja, de verpakking is inderdaad anders, maar toch zijn er nog steeds dezelfde fundamentele problemen die er toen ook waren.

Het vacuüm tussen theorie en praktijk

Een probleem dat bijna iedereen herkent is dat wat je op school leert volledig los staat van de praktijk. Iedereen merkt dit op andere gebieden vanwege verschillende interesses, maar ik zal een paar voorbeelden noemen. Leren lezen wordt meestal gedaan door te oefenen met geïsoleerde woordjes, zinnen en alinea’s. Dit is een hele andere situatie dan een goed boek lezen, door de krant heen scannen of de handleiding van een ingewikkeld apparaat ontcijferen, zoals we in de praktijk doen. Een ander voorbeeld is rekenen, waar geïsoleerde sommen of formules heel wat anders zijn dan het doorrekenen van een huishoudbudget, dan wel het berekenen of de verkoop van een product winstgevend zal zijn. Rekenen en lezen/ schrijven zijn tenminste nog nuttige vaardigheden, maar als we kijken naar vakken als aardrijkskunde, Frans of andere vaardigheden wordt duidelijk waarom de meeste mensen schatten dat ze ongeveer 70% van wat ze ooit op school hebben geleerd vergeten zijn. Men vond het niet interessant of relevant, en dus zijn deze dingen snel vergeten. Een veelgehoorde klacht ten gevolge van dit probleem is, dat kinderen die net klaar zijn met hun opleiding (of dat nu als timmerman of programmeur is) geen praktijkervaring hebben, en dus alleen kunnen worden ingezet als ‘hulpje’. Dit probleem is zeer gemakkelijk op te lossen door theorie en praktijk aan elkaar te koppelen, en zo het gezegde “al doende leert men” weer in praktijk te brengen.

Verstoorde sociale ontwikkeling

Een ander, meer verborgen en vooral verrassend probleem is, dat de jaren die op school doorgebracht worden de sociale ontwikkeling van een kind niet helpen maar er juist schade aan toebrengen. Het gegeven dat een kind dagelijks veel contact heeft met veel andere kinderen, wordt beschouwd als positief. Dat is het ook. Toch is de algehele situatie op school een zeer gebrekkige en feitelijk vervormde weerspiegeling van de praktijk. Zo brengt een kind op de basisschool ongeveer 8 jaar door met een groep leeftijdsgenoten die hij niet zelf uitgekozen heeft en die nauwelijks verandert. In het echte leven stel je zelf je vriendenkring samen, zul je – afhankelijk van je bezigheden – telkens weer kennismaken met nieuwe mensen en heb je met mensen van verschillende leeftijden te maken. Met name de interactie met andere leeftijdsgroepen is belangrijk voor een kind, zodat het kan leren van ouderen, en vooral: kan leren om kennis door te geven aan anderen, ook buiten de eigen leeftijdgroep. Dat laatste is een natuurlijk proces. Relaties uitdiepen is op school niet mogelijk, vanwege gebrek aan vrije tijd en de isolatie van de echte wereld waarin je samen dingen kunt ondernemen. Relaties blijven bij kinderen dus meestal oppervlakkig en die sociale vergroeiing c.q. misvorming heelt pas op late leeftijd, of als het tegenzit helemaal nooit. Dit heeft er ook voor gezorgd dat fenomenen als Hyves en Facebook zo populair konden worden en de begrippen ‘vriend’ en ‘kennis’ (of ‘kameraad’ in de communistische landen) steeds verder naar elkaar toe blijven groeien. Dit probleem is moeilijk om tegen te gaan vanwege de schade die al aangebracht is, maar kan bestreden worden door samen met de kinderen bewust leven te gaan zoeken buiten de verschillende van elkaar gescheiden sociale netwerken van vandaag.

Passief leerproces

Het laatste probleem dat ik in dit artikel wil behandelen, is dat het in het leerproces op school niet hoofdzakelijk gaat om het leren van bepaalde vaardigheden, maar om het kweken van een bepaalde houding. Deze houding bestaat voor een groot deel uit passiviteit. Vanaf de kleuterschool leert men een kind aan om netjes te gaan zitten en te wachten op instructies van de leerkrachten. Dan, na ongeveer een uur een bepaalde taak te hebben gedaan, verwacht men dat de aandacht abrupt wordt afgebroken, en vervolgens volledig gevestigd op de volgende taak die de leerkracht geeft. Wanneer een kind een bepaalde interesse of talent heeft en dit zelf wil doorontwikkelen, is hier meestal geen tijd voor omdat er een schema is dat afgedraaid moet worden. Hiermee wordt de ontwikkeling van het individu feitelijk verstoord of zelfs geblokkeerd. Een groot deel van de schooltijd moet het kind informatie van de leerkrachten opnemen. De houding die men hierdoor creëert is niet alleen passief, maar ook nog eens zeer naïef. De informatie die door de leerkracht gepresenteerd wordt, wordt namelijk ook nog eens niet gefilterd. Het aanleren van een kritische houding, maakt geen deel uit van het leerproces. Een kind staat er daardoor niet bij stil dat niet alles dat hem verteld wordt, ook per se juist hoeft te zijn – daarnaast gedragen veel leerkrachten zichzelf ook of dat ze onfeilbaar zijn. (Dit is een goede voorbereiding op de media, waar de meeste mensen er ook niet bij stil staan dat de informatie, die daar gepresenteerd wordt wel eens onjuist zou kunnen zijn, maar dat is weer een ander onderwerp.) Men absorbeert de aangeboden informatie gedachten- en kritiekloos. Vanuit dit oogpunt is het niet raar, dat mensen naar mate de tijd vordert steeds minder uitvoeren en alleen doen wat nodig is om hun genoegens te bevredigen, of wat met een bepaalde dwang opgelegd wordt.

Leren lezen

Dan nu een klein voorbeeld vanuit mijn persoonlijke ervaringen. Toen ik ongeveer een jaar of vijf was, vond ik lezen best interessant. Hoe mensen hele woorden uit een rij van tekentjes haalde was best vreemd, maar niet vreemd genoeg om er uitleg over te vragen. Ik had de ‘namen’ van de letter (Bee, Ha, Pee) al wel ergens opgepakt maar kon nog niet het verband leggen met de echte uitspraak. Tot ik de truc in groep 3 doorkreeg. Bij medeklinkers spreek je meestal alleen de eerste klank uit van de naam van de letter (dus b van bee) en klinkers hebben meestal een aantal manieren waarop ze uitgesproken kunnen worden. Dit was mijn (nog beperkte) begrip van het geheim van lezen. Met deze kennis kon ik direct aan de slag, en meteen zelfstandig ondertiteling en andere teksten leren lezen. Toch ben ik nog twee jaar lang verveeld met het oefenen van de verschillende klanken van iedere letter door middel van geïsoleerde woordjes, terwijl een goed boek of wat ‘gevorderde’ informatie zoals zinsontleding mij veel meer hadden geholpen. Door situaties als deze ben ik (en waarschijnlijk ook vele anderen) nogal afgeremd in mijn leerproces, waarin ik veel meer voor mij relevante dingen had kunnen leren. Deze tijdverspilling gecombineerd met de aangeleerde passieve houding (en korte aandachtspanne) die op school aangeleerd wordt, zorgt er volgens mij voor dat veel talent verloren gaat. Zie de voetnoten [1] voor goede voorbeelden van wat er kan gebeuren als een talent vanaf jongs af aan wél goed onderhouden wordt. Dit soort situaties zouden veel minder zeldzaam moeten zijn.

Leven buiten het schoolsysteem

Toen ik dertien was, zijn we als gezin naar een voormalig oostblok land verhuisd. Ik heb toen tijdens de zomervakantie door middel van een goed boek rustig kunnen kennismaken met de taal, waar ik maar 20 woordjes van sprak toen ik hier aankwam. We hebben overlegd met wat mensen, en besloten dat het vanwege de taal beter was om verder te gaan op de basisschool (die hier doorloopt tot 15 jaar) i.p.v het gymnasium. Er waren namelijk al eerder buitenlandse kinderen geweest die het op het gymnasium niet bij konden houden. Dus, toen de zomervakantie afgelopen was werd ik op de basisschool neergezet tussen andere kinderen die hoogstens vijf woorden Engels spraken. Hier heb ik de taal verder kunnen leren en binnen 3 maanden kon ik mezelf duidelijk maken in een taal met 3 geslachten en 7 naamvallen. Maar hoewel ik de taal begreep, zag ik er heel erg tegenop om mijn best te doen door mijn woordenschat aan te vullen met woorden die ik in de praktijk nooit zou gaan gebruiken, maar wel nodig had om de lessen te volgen. Dit, gecombineerd met de communistische houding van de leerkrachten en andere factoren, zorgde ervoor dat ik in een soort depressie kwam en geen zin had om ook nog maar iets te leren. Toen mijn leerplicht (die hier ook tot 15 jaar duurt) afgelopen was, heb ik besloten verder te gaan studeren aan een Amerikaanse High School (waar ik na een jaar mee gestopt ben vanwege de kwaliteit en lesmethoden). Het plan was om later verder te gaan studeren aan de Open Universiteit. Met de vrijheid die ik toen van mijn ouders kreeg om mijn eigen leerweg te kiezen, kwam ook de motivatie om iets te gaan leren terug. Zo heb ik onder andere onder begeleiding van mijn vader het beroep van programmeur geleerd. Nu, inmiddels een paar jaar verder, heb ik een paar maanden terug les gegeven aan een universitair opgeleide programmeur (wat ik leuk vind en vaker wil gaan doen). Er is dus wel degelijk leven buiten het schoolsysteem!

Het schoolsysteem dat we bijna allemaal hebben meegemaakt, heeft dus zo zijn blijvende problemen. Het meest verontrustende aan dit verhaal vind ik de invloed op de opvoeding van kinderen. In plaats van te vechten tegen deze grove inbreuk op de rechten en verantwoordelijkheden als ouders, doen zij juist een stap terug; van opvoeder naar verzorger. Want, in plaats van alles te doen wat mogelijk is om een kind goed terecht te laten komen, laten ouders de opvoeding steeds meer over aan het schoolsysteem en de televisie, en hopen ze nog slechts dat het kind goed terecht komt.

Ouders: Het is tijd om wakker te worden en te vechten voor de vrijheid van jezelf en je (klein)kinderen!

Om de lengte van dit artikel in de perken te houden, heb ik veel informatie weggelaten. Bij gebleken interesse, kan ik één of meerdere vervolg artikelen schrijven over dit onderwerp.

Door een goede vriend van mij die dit heeft geschreven

Laatst aangepast door
LAVERDE524
op zaterdag 24 november 2012, 21:30
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:29

MARITIME853 schreef:
Wie is Willemijn???

sorry?
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:33

MARITIME853 schreef:

Nergens staat dat God de wereld zó lief had dat Hij zijn eniggeboren Zoon gaf, om in hun behoeften te voorzien. Jezus preekte geen preek van vervulling van behoeften, maar een preek met een scherpe oproep tot bekering.

Als God eenzijdig met name gepresenteerd wordt als "een God van liefde" doet dit ernstig tekort aan een God die tevens "rechtvaardig en heilig" is....
Het zou zo wel eens opgevat kunnen worden, dat "iedereen er uiteindelijk wel komt" (alverzoening).

Inderdaad: iedereen die in Hem gelooft (ook gescheiden mensen) komt er uiteindelijk wel.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:38

Bekrompenheid van geest is onkunde en verkeerde interpretaties van hoe Jezus omging met mensen.

Wat voor lering trekken wij uit het feit dat, als er een groep een overspelige vrouw wil stenigen , Hij hun heen zend met "wie zonder zonde is werpe de eerste steen". tegen de overspelige vrouw zei Hij "ga heen en zondig niet weer".

Dit geeft ons niet het recht ons zelf op de borst te slaan, want die woorden gelden ook voor ons, Hij weet dat het nog even duurt voordat we zonder zonde zijn. Hij leit de overspelige vrouw vrijuit gaan, hoeveel t emeer de gescheiden vrouw die alles heeft gegeven en vocht tegen de bierkaai, maar geen ingang meer vond bij wederhelft??

God heeft de relatie man-vrouw heilig gemaakt, dat is een
feit, maar als je partner gewoon wegloopt, ben je eerlijk vrij en heb je het recht om een scheidbrief mee te geven aan je ex. Soms denk ik weleens kon je maar helemaal vrij zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:44

@pieter, jij kent de wet dus al aardig wat betr. scheiden. Maar wist je dat onder dat zelfde gebeuren wat betr. de scheidbrief ook een andere voorwaarde ligt? Een man of vrouw mag dan niet eerder hertrouwen dan wanneer 1 van beiden is gestorven. We moeten wel oppassen dat we niet het ene uit de wet willen nemen en het andere wel. Want de Bijbel is helaas geen grabbelton.
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:47

Ik heb het stukje niet gelezen, veel te lang, maar ik zag de kopjes en ik geloof het waarschijnlijk wel wat er staat. Om helemaal tot de kern van deze zaken te komen adviseer ik boeken van fritz springmeier, die gaat tot de wortel van het probleem van al deze ellende. fritz is een echte Christen voor zover die naam betekenis heeft en zet zich in voor de onthulling van de kern van het kwaad, de wortel van het probleem, zonder goedkope antwoorden, maar precies hoe het zit.

Fijne avond.

Rolf
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:55

PIETER619 schreef:
Bekrompenheid van geest is onkunde en verkeerde interpretaties van hoe Jezus omging met mensen.

Wat voor lering trekken wij uit het feit dat, als er een groep een overspelige vrouw wil stenigen , Hij hun heen zend met "wie zonder zonde is werpe de eerste steen". tegen de overspelige vrouw zei Hij "ga heen en zondig niet weer".

Dit geeft ons niet het recht ons zelf op de borst te slaan, want die woorden gelden ook voor ons, Hij weet dat het nog even duurt voordat we zonder zonde zijn. Hij leit de overspelige vrouw vrijuit gaan, hoeveel t emeer de gescheiden vrouw die alles heeft gegeven en vocht tegen de bierkaai, maar geen ingang meer vond bij wederhelft??

feit, maar als je partner gewoon wegloopt, ben je eerlijk vrij en heb je het recht om een scheidbrief mee te geven aan je ex. Soms denk ik weleens kon je maar helemaal vrij zijn.

"man-vrouw heilig gemaakt, dat is een
feit" waar lees je deze feit dan???
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:57

PIETER619 schreef:

Tja, terwijl de Heer tegen mij zegt: Maritime "je bent gekocht en betaald door mijn bloed.".
Dus ben vrij!!!! Clown smiley

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 24 november 2012, 21:58
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 21:59

[quote=MARITIME853]

God is zeker rechtvaardig en heilig en Hij is Liefde.

Laatst aangepast door
MIEKE364
op zaterdag 24 november 2012, 22:03
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 22:00

LAVERDE524 schreef:
@pieter, jij kent de wet dus al aardig wat betr. scheiden. Maar wist je dat onder dat zelfde gebeuren wat betr. de scheidbrief ook een andere voorwaarde ligt? Een man of vrouw mag dan niet eerder hertrouwen dan wanneer 1 van beiden is gestorven. We moeten wel oppassen dat we niet het ene uit de wet willen nemen en het andere wel. Want de Bijbel is helaas geen grabbelton.

Dit betreft wel wetten uit het Oude Testament toen de verhoudingen tussen man en vrouw nog heel anders waren. Je kunt deze wetten nu niet zondermeer toepassen. En als je je toch aan deze wetten wil houden, dan heb je nog heel wat te doen, want het Oude Testament staat vol wetten waar jij je echt niet allemaal aan houdt. Wees dan consequent en ga je dan aan alle Oudtestamentische wetten houden.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 22:05

MARITIME853 schreef:
Ik hou mij bij het volgende:

" Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zo diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest , gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten; en geen schepsel is voor Hem verborgen, want alle dingen liggen open en ontbloot voor de ogen van Hem, voor wie wij rekenschap hebben af te leggen." Heb.4:12

Daar kan zelfs Yoga niet tegen op.......en laag drempelige gemeentes ook niet......

En zo is het maar net. God is overal en heeft alles geschapen, daar kan jij niet tegenop, hoeveel woorden je ook gebruikt.
Want wat jij citeert geldt ook voor jou, vergeet dat niet.

Laatst aangepast door
MIEKE364
op zaterdag 24 november 2012, 22:27
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 22:05

JANS221 schreef:
Dit betreft wel wetten uit het Oude Testament toen de verhoudingen tussen man en vrouw nog heel anders waren. Je kunt deze wetten nu niet zondermeer toepassen. En als je je toch aan deze wetten wil houden, dan heb je nog heel wat te doen, want het Oude Testament staat vol wetten waar jij je echt niet allemaal aan houdt. Wees dan consequent en ga je dan aan alle Oudtestamentische wetten houden.

Dat is wat laverde ook zegt!
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 22:09

MIEKE364 schreef:
En zo is het maar net. God is overal en heeft alles geschapen, daar kan jij niet tegenop, hoeveel woorden je ook gebruikt.

Daarom is Hij ook zo groot voor mij. Hoe kleiner ik ben hoe groter en hoger Hij wordt.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 22:14

LAVERDE524 schreef:
Vandaag in de winkel werd ik weer eens bepaald bij een situatie. Een jonge, prachtige mooie meid vertelde over de toestand waarin ze zat. Ze was net verhuist zoals ze zei. Naja, ik dacht "dat kan". Maar toen ze vertelde dat haar vriend niet meer verder met haar wilde, schrok ik wel als een hoedje. Ik schrik van dit soort dingen, ondanks dat ik haar niet goed ken, want ik niet wennen aan deze dingen.

Haar ex vriend had dus een huis laten bouwen waarin ze uiteindelijk samen zouden gaan wonen. En toen ze er in trokken kreeg ze te horen dat hij niet langer meer met haar wilde en ze werd eruit gezet natuurlijk.

Op dat moment kon ik wel kwaad worden, maar goed, wie ben ik? Ik kende namelijk de situatie niet. Maar toch op dat moment vlogen gedachten door mij heen. En mijn oom die naast me zat dacht er ook over na. Hij is namelijk net zoals ik, vrijgezel. Alleen hij is al dik in de 40, is al bijna 50. Maar goed, toen zei ik ook tegen hem van, wij willen graag een vrouw in ons leven en we kunnen het niet krijgen, en die types zoals die mannen die hun vrouwen buiten de deur zetten, kunnen alle vrouwen krijgen. Want die jongen die zijn vriendin buiten deur zette had alweer een ander. Ik zei nog tegen mijn oom; voor sommigen ligt het voor het oprapen, en voor ons ligt het er niet.

Ja, op dat moment gingen er allerlei gedachten door me heen. En toen moest ik weer even denken aan dat lied van marco borsato - dromen zijn bedrog. Voor sommigen ligt het voor het oprapen als goud dat voor hun voeten ligt, en voor sommigen blijft het een droom, bedrog dus.

Ik zei nog tegen mijn oom, in wat voor wereld leven we nou? Leven we in zo'n zogenoemde moderne(omgekeerde) wereld waarin het onrecht alles klaar krijgt? Blijkbaar wel. Maar goed, wie ben ik? Ik ben ook maar een eenvoudige lasser.... dus wat zou zo'n iemand als ik ervan kunnen zeggen?

Je bent nog jong en lasser is een goed beroep, stel je de bouw eens zonder lassers voor!! Denk positief over jezelf en stel je open voor een relatie. Gun je zelf de kans en geloof erin. Hoe was het verhaal ook alweer over het mosterdzaadje...? Geef het niet op en vertrouw erop dat er voor jou ook een goede vrouw is. En waarom je oom opgeven omdat hij al vijftig is? Het niet opgeven en doorzoeken naar de vrouw die bij je past. Breng al je vragen bij Hem, Hij kent je hart en weet wat je nodig hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 22:18

MARITIME853 schreef:
Dat is wat laverde ook zegt!

Laverde heeft het over een wet uit het O.T. betreffende het scheiden. Ik maak er uit op dat hij zich aan die wetten wil houden. Vandaar mijn reactie: als je je aan die wetten wilt houden, dan zijn er nog veel meer Oudtestamentische wetten waar je je aan moet houden.
Als hij bedoelt dat die Oudtestamentische wetten nu niet zomaar in deze tijd toepasbaar zijn, dan ben ik het met hem eens.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 22:22

MARITIME853 schreef:

Je doet nou net alsof er in al die kerken geen bekering is, wat weet jij over de bekering van gescheidenen, daar ben jij niet bijgeweest. Jij hebt het over eenzijdigheid, niemand anders. Ik vind je toon aanmatigend, alsof je wel even weet en kunt bepalen hoe iemand gelooft. Daar ga jij niet over. Dat is tussen eenieder persoonlijk en God en daar heb jij geen waardeoordeel over te geven.
Naar boven

Auteur Bericht
VORDIS244

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 22:41

MARITIME853 schreef:

Er staat geschreven:

"Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe"
(Johannes 3:16).

En daar hou ik me aan vast.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 00:33

MARITIME853 schreef:

streep dan Fil 4 :19 maar door in je Bijbel
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4816 4817 4818 4819 4820 4821 4822 ... 6194 Volgende
Pagina 4819 van 6194