| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 09:55
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Als we gaan goedpraten dat mensen een Buddha beeld in huis willen nemen, want zoiets moet je toch ruim zien, wat moeten we dan nog meer goedpraten? | Wie heeft er gezegd dat beeld in huis te willen nemen?
| CHATULIEM619 schreef: | | Als er dan ook nog mensen zijn, die vanuit eigen ervaring vertellen dat ze daarmee demonen in huis haalden, waarom wordt daar zo gemakkelijk overheen gelezen? | Hoezo overheen gelezen? Er wordt serieus mee omgegaan, net als met die andere reacties van mensen die aangeven niet die ervaring te hebben. Er is duidelijk aangegeven dat als mensen die ervaring hebben gehad, het dan voorstelbaar is om dergelijke zaken af te raden. Maar tegelijk blijft er ook ruimte voor de mensen die zeggen die ervaringen niet te delen. Het is dus eerder zo dat de ervaring van deze mensen als onzinnig wordt afgedaan... Op die manier wordt de ervaring van een enkeling tot maatstaf verheven, wat logischerwijs tot reactie leidt. Denk eens aan die man die naar buiten ging, overstak na eerst uitgekeken te hebben en toch onder een auto kwam. Is die ervaring dan meteen maatstaf voor jouw leven, zodat je nooit meer naar buiten gaat en oversteekt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 10:01
|
|
|
|
| SOLAFIDE630 schreef: | Daar zit het hem nu juist in, dat het NIET TE BEWIJZEN valt, dat er demonen mee gemoeid zijn (evt.).....  |
Toch is dat wat hier wel min of meer als feit gepredikt wordt door enkelen. Terwijl er ook anderen zijn die aangeven die ervaring niet te hebben. We kunnen die twee ervaringen toch ook gewoon naast elkaar laten bestaan zonder direct te doen alsof de ander geen gezond geloofsleven zou hebben? Want dat is helaas wel de tendens in deze discussie geworden...
...en dat op basis van een gewone open vraag waarbij nergens aangegeven is dat er al zo'n beeld staat bij de vragensteller, maar enkel een gedachte gedeeld wordt om eens open met elkaar over te praten zonder belerende vingertjes...
...maar dat lijkt toch lastig voor sommigen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 10:05
|
|
|
|
Alleen bestaat deze stad niet meer. Althans: niet meer in zijn antieke vorm.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 10:05
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik zou ook nog wel kunnen slapen, maar ik doe het niet, ik ga vandaag lekker genieten van het mooie weer. lekker in de tuinzitten. luisteren naar de vogeljes . kijken naar de insekten die in mijn tuin rondlopen. laptop op de tafel. koffie erbij en koekjes en rookgerei. e-mails beantwoorden. met de hond eropuit. |
Klinkt als een ontspannen zondag, Maris!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 10:29
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Alleen bestaat deze stad niet meer. Althans: niet meer in zijn antieke vorm.  |
dat liedje heeft heel wat stof doen opwaaien in verschillende kerken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 10:33
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 10:34
|
|
|
|
een goede morgen... nah goede? we gaan vrolijk verder he..... als we zo doorgaan zal chris echt genood zaakt het forum gewoon te sluiten mensen..... en dat doet ie..... vlieg niet meteen in de verdeging als men het niet eens is met de stelling en andersom..... en lees ook eens goed wat de ander zegt.... dan voorkom je een hele hoop zooi. In deze discusie ging het of je wel of niet een boedha beeld mag hebben. wil NIET zeggen dat de mensen die dat vragen of voorstander zijn er 1 in huis hebben of willen hebben. die vraag werd gesteld uit nieuwschierigheid...... Goh en dat als je je afvraagd of je zoon beeldje of een ander voorwerp mag hebben wordt gezien DAT je er 1 in huis hebt of wilt halen? denk ik van lees eens goed... verder en ik duik zo me tuin in voor ik de zon er op heb staan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 10:39
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Nee hoor, ooievaars eten muizen. Of waren dat de uilen? Regenwormen worden genuttigd door.... door.... nou ja, anders vogels. En mollen. |
ooievaars eten kikkers..
Aan de oever van de Rotte, tussen Delft en Overschie Zat 'n kikvors luid te wenen, met een zuig'ling op haar knie Zat 'n kikvors luid te wenen, met een zuig'ling op haar knie
"Lieve kleine", sprak de moeder, "zie je daar die ooievaar 't Is de moord'naar van je vader, hij vrat hem op met huid en haar 't Is de moord'naar van je vader, hij vrat hem op met huid en haar"
"Wel verdorie", sprak de kleine, "heeft die rotvent dat gedaan Als ik later groot en sterk ben, zal 'k 'm op zijn falie slaan Als ik later groot en sterk ben, zal 'k 'm op zijn falie slaan"
Nauw'lijks was hij uitgesproken, of daar kwam de ooievaar Greep de kleine bij z'n lurven, stopte 'm bij zijn oude vaar Greep de kleine bij z'n lurven, stopte 'm bij zijn oude vaar
Toen hij binnen was gekomen, zag hij daar zijn vader staan En toen zijn ze met zijn tweeen naar de uitgang toegegaan En toen zijn ze met zijn tweeen naar de uitgang toegegaan
En weer buiten aangekomen, zagen zij nog altijd groen Hieruit blijkt dus dat de zuren van het rotbeest het niet doen Hieruit blijkt dus dat de zuren van het rotbeest het niet doen...
kon geenfilmpje vinden
filmpje vinden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 10:50
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 10:54
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 11:03
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 11:04
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 11:05
|
|
|
|
EN NOU GAAT DIE COMPUTER UIT EN GA JE GENIETEN VAN DE ZONDAG. LEKKER BUITEN OF OP DE BANK! DE PLANTJES MOETEN OOK NOG NAAR BUITEN. DE AFWAS STAAT ER AL VANAF VRIJDAG!
(Imre die zichzelf even bij de lurven pakte)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 11:07
|
|
|
|
bij deze bied ik mijn excusses aan voor dingen die ik gisteravond heb gezegd. maar ik word boos als er mensen zijn die denken het allemal beter te weten. en in boosheid kan je weleens wat dingen zeggen die je niet zo meent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 11:08
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | EN NOU GAAT DIE COMPUTER UIT EN GA JE GENIETEN VAN DE ZONDAG. LEKKER BUITEN OF OP DE BANK! DE PLANTJES MOETEN OOK NOG NAAR BUITEN. DE AFWAS STAAT ER AL VANAF VRIJDAG!
(Imre die zichzelf even bij de lurven pakte)  |
hier staat ook een afwas van vrijdag en van gisteren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 11:08
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | EN NOU GAAT DIE COMPUTER UIT EN GA JE GENIETEN VAN DE ZONDAG. LEKKER BUITEN OF OP DE BANK! DE PLANTJES MOETEN OOK NOG NAAR BUITEN. DE AFWAS STAAT ER AL VANAF VRIJDAG!
(Imre die zichzelf even bij de lurven pakte)  |
Je bent wel erg streng voor die lieve man zeg. Het lijkt mij zo n goeiert.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 11:09
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | hier staat ook een afwas van vrijdag en van gisteren  |
Maris, schaam je meid komter van als je verslaafd bent aan hier heh. Ik loop ook achter met mn werk en mn papieren.  Dat jullie niet gezellig saampjes de afwas doen, Imre en jij
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op zondag 25 april 2010, 11:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 11:24
|
|
|
|
|
dan wordt het dus beschuitje groene kikvors???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 11:49
|
|
|
|
ik heb wel wat beters te doen vandaag buiten zitten in de zon. laptoperbij.. muziek aan.. oortjes in en luisteren naar elly en rikkert.
zondag is een rustdag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 11:52
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | dan wordt het dus beschuitje groene kikvors??? |
beschuit met kikkerdril
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 11:52
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik heb wel wat beters te doen vandaag buiten zitten in de zon. laptoperbij.. muziek aan.. oortjes in en luisteren naar elly en rikkert.
zondag is een rustdag  |
Okeej....gelijk heb je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 11:57
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | | [offtopic] |
Waarom dit weg gehaald?
Alleen omdat ik de waarheid zeg?
En omdat ik voor mensen opkom? Chris... hier wil ik graag antwoord op, dit slaat echt nergens meer op.
Ik denk dat je wel veel ergere dingen hier kan deleten. Mijns inziens heb ik niks verkeerds gezegd, en zo ja.... laat het aub aan mij horen.
Mensen het gaat jullie allemaal goed.
(Hoe beter ik de mensen leer kennen, zoveel meer ga ik van mn dieren houden.)
Groetjes van Carien
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op zondag 25 april 2010, 12:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:10
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Waarom dit weg gehaald?
Alleen omdat ik de waarheid zeg?
En omdat ik voor mensen opkom? Chris... hier wil ik graag antwoord op, dit slaat echt nergens meer op.
Ik denk dat je wel veel ergere dingen hier kan deleten. Mijns inziens heb ik niks verkeerds gezegd, en zo ja.... laat het aub aan mij horen.
Mensen het gaat jullie allemaal goed.
(Hoe beter ik de mensen leer kennen, zoveel meer ga ik van mn dieren houden.)
Groetjes van Carien |
Carien, ook van mij is een stukje off-topic verklaard. Je hoeft dan niet persé iets verkeerds gezegd te hebben. Waarschijnlijk is het gewist omdat ik niet op de inhoud ging, maar wel op de manier waarop deze discussie gevoerd is. En zeg eerlijk, dat is off-topic. Ik begrijp Chris daar wel in, omdat je toch ziet dat mensen het voor elkaar opnemen. De vraag is of dat eerlijk is, ook naar de ander(en) toe.
Chris, heel goed dat je dit topic opgeschoond hebt. Van mij had je het hele topic mogen verwijderen!
Niet boos vertrekken hoor, Carien. Er zijn heel veel leuke mensen hier, toch? Het ga je goed!
(Oei, nu ga ik weer off-topic )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:13
|
|
|
|
| RELLOK036 schreef: | een goede morgen... nah goede? we gaan vrolijk verder he..... als we zo doorgaan zal chris echt genood zaakt het forum gewoon te sluiten mensen..... en dat doet ie..... vlieg niet meteen in de verdeging als men het niet eens is met de stelling en andersom..... en lees ook eens goed wat de ander zegt.... dan voorkom je een hele hoop zooi. In deze discusie ging het of je wel of niet een boedha beeld mag hebben. wil NIET zeggen dat de mensen die dat vragen of voorstander zijn er 1 in huis hebben of willen hebben. die vraag werd gesteld uit nieuwschierigheid...... Goh en dat als je je afvraagd of je zoon beeldje of een ander voorwerp mag hebben wordt gezien DAT je er 1 in huis hebt of wilt halen? denk ik van lees eens goed... verder en ik duik zo me tuin in voor ik de zon er op heb staan  |
Huh , het forum sluiten Omdat een paar mensen van CM, terwijl er meer dan 2000 lid zijn, buiten hun boekje gaan? Dat lijkt me erg rigoureus. Daar moet een andere oplossing voor te vinden zijn. Laten we het niet dramatiseren. Daar is het te mooi weer voor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:13
|
|
|
|
Zo. Flink opgeschoond hier. Jonge jonge jonge...
Renske, het taalgebruik en je houding in sommige posts van jou wordt niet getolereerd op ChristianMach. Punt.
Sola, ik heb het al eerder gezegd maar jou manier van discussieren kan ook niet. Ik verwacht gewoon beter van jou. Je weet dat ik een stevige, inhoudelijke discussie tolereer, maar jij gaat verder. Jij weet veel van de bijbel, hebt levenswijsheid, en zou zo een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan het forum. Maar die wijsheid gaat bij jou vaak verloren door je houding.
Robbedoes, what were you thinking? Anderen hebben het volste recht om kritisch te zijn, en je te waarschuwen als ze zich zorgen maken, als ze dat beargumenteerd doen. Dat heb ik je al verteld. Als jij daar moeite mee hebt, waarom begin je dan zo'n heikele discussie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:14
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Zo. Flink opgeschoond hier. Jonge jonge jonge...
Renske, het taalgebruik en je houding in sommige posts van jou wordt niet getolereerd op ChristianMach. Punt.
Sola, ik heb het al eerder gezegd maar jou manier van discussieren kan ook niet. Ik verwacht gewoon beter van jou. Je weet dat ik een stevige, inhoudelijke discussie tolereer, maar jij gaat verder. Jij weet veel van de bijbel, hebt levenswijsheid, en zou zo een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan het forum. Maar die wijsheid gaat bij jou vaak verloren door je houding.
Robbedoes, what were you thinking? Anderen hebben het volste recht om kritisch te zijn, en je te waarschuwen als ze zich zorgen maken, als ze dat beargumenteerd doen. Dat heb ik je al verteld. Als jij daar moeite mee hebt, waarom begin je dan zo'n heikele discussie? |
Een duidelijke analyse, Chris. Ik ben het hier helemaal mee eens!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:18
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Snap niet dat die paar die zonodig hun gal over mekaar moeten kotsen, dat niet hier doen
Ik ga vragen of er geen funktie in CM kan, dat als 2 mensen een blokkeer knop hebben ingedrukt op je profiel, diegene een 5minuten blok krijgt
heerlijk lijkt me dat..... zouden er zo een paar even tita tovenaar ..... alles staat stil..... momentje krijgen van mij |
mag de rest wel doorgaan dan... ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:22
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Carien, ook van mij is een stukje off-topic verklaard. Je hoeft dan niet persé iets verkeerds gezegd te hebben. Waarschijnlijk is het gewist omdat ik niet op de inhoud ging, maar wel op de manier waarop deze discussie gevoerd is. En zeg eerlijk, dat is off-topic. Ik begrijp Chris daar wel in, omdat je toch ziet dat mensen het voor elkaar opnemen. De vraag is of dat eerlijk is, ook naar de ander(en) toe.
Chris, heel goed dat je dit topic opgeschoond hebt. Van mij had je het hele topic mogen verwijderen!
Niet boos vertrekken hoor, Carien. Er zijn heel veel leuke mensen hier, toch? Het ga je goed!
(Oei, nu ga ik weer off-topic ) |
Marijan, ik vertrek zeker niet boos, zou dat niet op mn geweten kunnen hebben.
Sommige mensen kunnen heel goed discusseren, ik ben daar niet goed in en zeg dingen misschien anders dan het overkomt. Bedoel het ook niet verkeerd, maar ik kan niet tegen oneerlijkheid. Zou graag de mensen willen waarschuwen en elkaar eens meer in hun waarde te laten. Het word zo van kwaad tot erger en wie doen we hier het meeste verdriet mee? Ik denk niet dat dit de bedoeling is op deze altijd zo gezellige site. Daarom laten we eerst bij ons eigen beginnen, en niet naar anderen wijzen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:24
|
|
|
|
Waarom is mijn nieuwe profielfoto nog niet goedgekeurd? Wordt hier niet gewerkt op zondag?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 12:24
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Marijan, ik vertrek zeker niet boos, zou dat niet op mn geweten kunnen hebben.
Sommige mensen kunnen heel goed discusseren, ik ben daar niet goed in en zeg dingen misschien anders dan het overkomt. Bedoel het ook niet verkeerd, maar ik kan niet tegen oneerlijkheid. Zou graag de mensen willen waarschuwen en elkaar eens meer in hun waarde te laten. Het word zo van kwaad tot erger en wie doen we hier het meeste verdriet mee? Ik denk niet dat dit de bedoeling is op deze altijd zo gezellige site. Daarom laten we eerst bij ons eigen beginnen, en niet naar anderen wijzen. |
Ben ik het mee eens, Carien. Met de meeste mensen lukt het me niet eens, en jou vast ook niet, om ruzie te krijgen. Gelukkig maar!
|
|
| Naar boven |
|
|