| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 16:27
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Dat de evolutieleer een leerstelsel is, bedacht om buiten het Woord van God een verklaring te creeren van het ontstaan van het leven.
Als je je daar als mens werkelijk goed in wilt verdiepen, dan kom je tot de conclusie dat er een veel groter geloof nodig is om dat verhaal aan te nemen dan aan te nemen wat de bijbel ons aanreikt (scheppingsverhaal).
Een uitstekend boek dat haarscherp een aantal zaken onderscheid omtrent dit thema is "Er klopt niets van" van D. Sorenzen. |
Ik denk dat de evolutieleer wetenschappelijk beter te bewijzen is dan vrouwen uit ribben creëren en een wereld in 7 dagen scheppen. Ik vind het makkelijker om het eerste te geloven dan het tweede. Dat laatste lijkt tovenarij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 16:51
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Ik ben vooralsnog wel benieuwd of er nog een soort van ontknoping komt.
Persoonlijk heb ik weinig met mensen die zich "leukste/knapste/beste/..." vinden. Zowieso prijs je jezelf niet de hemel in.
Salomo schreef dat al in Spr 30: "Als je jezelf wilt prijzen, ondoordacht of weloverwogen: houd je hand op je mond!"
Beter is om bepaalde dingen van anderen te horen. |
Beste Roady, degene die de uitspraak deed bedoelde het als grappig en luchtig. Hou het zo, ook leuke en iets minder ernstige dingen horen bij het leven. Als je je zelfvertrouwen laat afhangen van wat anderen zeggen, dan zul je vaak teleurgesteld worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 17:04
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | | Beste Roady, degene die de uitspraak deed bedoelde het als grappig en luchtig. Hou het zo, ook leuke en iets minder ernstige dingen horen bij het leven. Als je je zelfvertrouwen laat afhangen van wat anderen zeggen, dan zul je vaak teleurgesteld worden. |
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 8 december 2012, 17:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 17:11
|
|
|
|
[quote=IJSJE204]Beste Roady, degene die de uitspraak deed bedoelde het als grappig en luchtig. Hou het zo, ook leuke en iets minder ernstige dingen horen bij het leven. Als je je zelfvertrouwen laat afhangen van wat anderen zeggen, dan zul je vaak teleurgesteld worden.[/quote]
En toch...als ze, meerdere personen, het steeds maar herhalen dan kan je zelfvertrouwen wel eens een deuk krijgen. Je moet het dan eerst wel eens enkele keren mee maken zodat er niet niet zo luchtzinnig wordt over gepraat...
.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 17:35
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | | Ik denk dat de evolutieleer wetenschappelijk beter te bewijzen is dan vrouwen uit ribben creëren en een wereld in 7 dagen scheppen. Ik vind het makkelijker om het eerste te geloven dan het tweede. Dat laatste lijkt tovenarij. |
... Nou, als ik bedenk hoe vaak er iets uit zoiets als een knal balans is ontstaan (volgens mij nooit), een heelheid ... zoiets ontzagwekkends als het heelal en de inhoud waaronder de aarde... alles op de mm op elkaar afgestemd... hoe kan er uit een knal orde ontstaan? Hoe kunnen wetenschappers die ontelbare malen zaken hebben onderzocht, kansen berekend etcetera.... "geloven" in deze "stelligheid" ...
Daar heb ik nou meer dan geloof voor nodig.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 8 december 2012, 17:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 17:37
|
|
|
|
|
Broodje shoarma... yep én met knoflooksaus en chilisaus en een bak sla.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 17:37
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Iedereen kan dat lezen en zich aanmelden bij de agenda. Je hebt zelf kritiek op mensen die hun levensverhaal en bijbelstudies te pas en te onpas in alle topics schrijven, Zij die hun levensverhaal beschrijven heb ik daar kritiek op? Wel als men een topic probeer te overrulen met zware Bijbelstudies die thuis horen in Bijbel en Bijbelstudies en zo dus vele topics voor "minder gelovigen" interessant gaan maken.
ga dan zelf geen uitje op lopen dringen in meerdere topics. Doe ik dat of geef ik aan, dat men welkom is als men zegt op zoek te zijn naar iemand en zo dus er een kans geboden wordt.
En de leukste man...tsja sorry dames, die heb ik ruim 4 jaar geleden hier al ingepikt.: |
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zaterdag 8 december 2012, 17:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 17:56
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | ... Nou, als ik bedenk hoe vaak er iets uit zoiets als een knal balans is ontstaan (volgens mij nooit), een heelheid ... zoiets ontzagwekkends als het heelal en de inhoud waaronder de aarde... alles op de mm op elkaar afgestemd... hoe kan er uit een knal orde ontstaan? Hoe kunnen wetenschappers die ontelbare malen zaken hebben onderzocht, kansen berekend etcetera.... "geloven" in deze "stelligheid" ...
Daar heb ik nou meer dan geloof voor nodig. |
Oh, nu begrijp ik waar de verwarring in zit. Jij, of jullie, gaat uit van een oerknal, dat zou het begin van alles zijn. Ik heb het over evolutie, een langzaam ontstaan van het leven zoals dat op dit moment op aarde is. Die knal of hoe het ontstaan is interesseert mij niet echt. Maar ik geloof absoluut in een evoluerende wereld, die nog steeds aan het ontwikkelen(of zich aan het aanpassen) is. Ik denk dat de orde er altijd geweest is, afgestemd op leven zoals het er was en is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 18:00
|
|
|
|
[quote=FRANKT627]
Het doet pijn als meerdere personen kritiek op je hebben. Daar wordt je onzeker van. Het is mij ook overkomen, net als bijna iedereen hier. Maar als die kritiek niet terecht is, waarom trekken wij ons dat dan zo aan? Als je zelf weet hoe je ergens in staat, dan zou dat toch voldoende moeten zijn om vol zelfvertrouwen te zijn? Jouw bijdragen zijn zinnig en soms luchtig Frank, wat is daar mis mee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 18:02
|
|
|
|
| JANS221 schreef: |  |
Aldus de reactie van de enige leuke vrouw op CM!!! Geloof erin Jans, dat doe ik ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 18:13
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Beste Roady, degene die de uitspraak deed bedoelde het als grappig en luchtig. Hou het zo, ook leuke en iets minder ernstige dingen horen bij het leven. Als je je zelfvertrouwen laat afhangen van wat anderen zeggen, dan zul je vaak teleurgesteld worden. |
Oke IJsje, jij hebt dat waarschijnlijk gehoord dat het grappig was. Mij ontgaat de strekking van dit topic een beetje. Ik verwacht daarom nog iets van "een ontknoping".
Wees niet bang, regelmatig lig ik in een deuk  En ook laat ik mijn zelfvertrouwen niet door anderen bepalen. Die les heb ik lang geleden al geleerd.
Road wacht vol verwachting het verloop van dit topic af
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 18:24
|
|
|
|
Tja oke. Dat is wat ik onder "evolutietheorie" versta. Het verhaal van de oerknal en dat wat daaruit ontstaan zou zijn.
Ergens moet er toch een oorsprong geweest zijn. Voordat ik overtuigd raakte van de bijbelse waarheid, wist ik ook niet beter dan dat ik leefde in een eeuwig evoluerend geheel. Ik geloof dat alleen God een mens kan overtuigen van de bijbelse waarheden, waaronder de schepping.
Een eenvoudige verklaring dat we in een geschapen wereld leven en niet in een toevallige evoluerende wereld is dat ik nog nooit een "onaf" organisme heb gezien. Alles zoals het er is, is af, compleet, volmaakt. Nergens zie ik tussenvormen. En als dit zou bestaan, zou het moeten wemelen van de misvormingen in de natuur. Dit is een wetmatigheid van de evolutieleer: alles ontwikkeld voortdurend in alle richtingen. Dus feitelijk zou je alleen maar misvormde organismen moeten zien.
Ik zie ze niet. Maar goed, dit topic ging over de vreze des Heren. We dwalen een beetje af.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 18:41
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Oke IJsje, jij hebt dat waarschijnlijk gehoord dat het grappig was. Mij ontgaat de strekking van dit topic een beetje. Ik verwacht daarom nog iets van "een ontknoping".
Wees niet bang, regelmatig lig ik in een deuk  En ook laat ik mijn zelfvertrouwen niet door anderen bepalen. Die les heb ik lang geleden al geleerd.
Road wacht vol verwachting het verloop van dit topic af  |
Als je te veel verwachtingen hebt word je ook vaak teleurgesteld. Road, het is een speels topic, er zit niets achter. Niet meer dan dat je jezelf leuk en de moeite waard kunt vinden voor een ander. Dat uiteindelijk jij de enige leuke man op CM bent voor de enige leuke vrouw op CM of ergens anders. Daarvoor ben je toch aangemeld op deze site? Dat is toch je doelstelling?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 18:53
|
|
|
|
Ja dat is zo: hoe meer je ergens iets van verwacht, hoe groter de kans is dat het op een teleurstelling uitloopt.
Jammer dat er niets achter zit haha, ik was best benieuwd :)
Nee, mijn doel hier is niet om de ware te vinden. En ik zal de laatste zijn om te zeggen dat ik de allerleukste vent ben hier. Dat zou arrogant zijn. Wel kan er een klik/herkenning/sympathie/gevoel ontstaan tussen mij en een dame, en daar kan vanalles uit groeien.
Ik geniet wel van de discussies op het forum en de gesprekken via mail en in de chatroom.
Nou, ik hoop voor jou dat je een man / maatje treft die bij je past IJs. Maar dat gun ik iedereen natuurlijk :)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 18:55
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Broodje shoarma... yep én met knoflooksaus en chilisaus en een bak sla. |
Eet je samen met Janske???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:09
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Eet je samen met Janske???  |
Nee, die komt nog bij van de shoarma van gisteren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:09
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Ja dat is zo: hoe meer je ergens iets van verwacht, hoe groter de kans is dat het op een teleurstelling uitloopt.
Jammer dat er niets achter zit haha, ik was best benieuwd :)
Nee, mijn doel hier is niet om de ware te vinden. En ik zal de laatste zijn om te zeggen dat ik de allerleukste vent ben hier. Dat zou arrogant zijn. Wel kan er een klik/herkenning/sympathie/gevoel ontstaan tussen mij en een dame, en daar kan vanalles uit groeien.
Ik geniet wel van de discussies op het forum en de gesprekken via mail en in de chatroom.
Nou, ik hoop voor jou dat je een man / maatje treft die bij je past IJs. Maar dat gun ik iedereen natuurlijk :) |
In de drie dagen dat ik hier ben ga ik niet op zoek. Maar als jij hier niet bent om de ware te vinden, wat zoek je hier dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:15
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Tja oke. Dat is wat ik onder "evolutietheorie" versta. Het verhaal van de oerknal en dat wat daaruit ontstaan zou zijn.
Ergens moet er toch een oorsprong geweest zijn. Voordat ik overtuigd raakte van de bijbelse waarheid, wist ik ook niet beter dan dat ik leefde in een eeuwig evoluerend geheel. Ik geloof dat alleen God een mens kan overtuigen van de bijbelse waarheden, waaronder de schepping.
Een eenvoudige verklaring dat we in een geschapen wereld leven en niet in een toevallige evoluerende wereld is dat ik nog nooit een "onaf" organisme heb gezien. Alles zoals het er is, is af, compleet, volmaakt. Nergens zie ik tussenvormen. En als dit zou bestaan, zou het moeten wemelen van de misvormingen in de natuur. Dit is een wetmatigheid van de evolutieleer: alles ontwikkeld voortdurend in alle richtingen. Dus feitelijk zou je alleen maar misvormde organismen moeten zien.
Ik zie ze niet. Maar goed, dit topic ging over de vreze des Heren. We dwalen een beetje af. |
Waarom zou evolutie misvormingen moeten voortbrengen? Is de Neanderthalermens een misvorming? Naar mijn idee zou het best een tussenvorm kunnen zijn, in de tijd dat hij leefde goed zoals het was. Maar maakt het echt uit waar het mee begon? Of dat nu een knal is geweest, een voorzichtige poging van een eencellige met een andere eencellige die zeer succesvol was, of een creatie van God, what's the difference? We leven nu en iedereen, ook jij, weet dat de levensvormen op aarde evolueren. Blijvend. Ook de mens. Daar kun je iets goddelijks in zien, je kunt het ook natuurlijke aanpassingen vinden. Ik kan me voorstellen dat je het mooie van al het leven wilt toedichten aan iemand. Daar is niets mis mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:16
|
|
|
|
Zoals ik in mijn vorige post al zei:
Ik geniet van de gesprekken, als daar nieuwe vrienden uitkomen is dat alleen maar mooi.
En mocht er een bijzonder contact met een dame ontstaan, dan is dat ook mooi.
Dus ik ben lid geworden om vooral nieuwe contacten op te doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:18
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Zoals ik in mijn vorige post al zei:
Ik geniet van de gesprekken, als daar nieuwe vrienden uitkomen is dat alleen maar mooi.
En mocht er een bijzonder contact met een dame ontstaan, dan is dat ook mooi.
Dus ik ben lid geworden om vooral nieuwe contacten op te doen. |
En dat lukt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:21
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Nee, die komt nog bij van de shoarma van gisteren. |
Volgens mij zit iedereen flink aan de knoflook.. IK had eens een zakje mix gekregen om zelf broodje kebap te maken, jandoppie het was nog heeeeeeeel lekker ook euh idd.... met de nodige knoflook
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:22
|
|
|
|
3 dagen gratis op cm..wow..!!
Pas naar hun concert geweest.. Sons of Korah..ofwel de Korachieten...
In het "echt"natuurlijjk stukken mooier..  http://youtu.be/OCgI3NLExTU
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op zaterdag 8 december 2012, 19:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:23
|
|
|
|
| GERRIT603 schreef: | het wordt te koud om alleen te slapen ........ heb een elektrisch deken aangeschaft, dat is goedkoper dan een vrouw  |
Krent En een watje Electrische deken tssssss ik kruip lekker onder mn dekbed en die wordt vanzelf heerlijk warm... moet niet denken aan een electrische deken veel te warm pfff
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:24
|
|
|
|
Kreeg net mijn eerste huiswerk opdracht terug tot mijn verbazing beloond met het cijfer 10!! NAh lekkere opsteker voor de rest denk ik maar zo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:26
|
|
|
|
De énige leuke man op CM.?
Heb ik allang voor jullie neuzen weggekaapt....
voor Cross...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:26
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ja ja rustigggg!!! Ik heb al weer 2 kasten uitgemest en in dozen gemikt . 2 wassen gedaan en nu zo meteen onderweg om es te kijken naar het aanzicht en de voordelen van een combi was/droger... in ieder geval ruimte besparend. Think small, is de boodschap deze maanden.  |
Strakkkkkkkkkk bezig jij..
Boodschapjes gedaan voor mn moeder... vanmiddag een vogeltaart gemaakt dus blije vogeltjes in de tuin Weer een stapel kerstkaarten gemaakt en ook nog gestoft en gezogen... zo ik heb weekend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:27
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | | Maar maakt het echt uit waar het mee begon? |
Ik hou van de waarheid IJsje. Ja, voor mij maakt het wel uit waar het mee begon. Het geeft mij persoonlijk een volledig ander wereldbeeld en zelfbeeld of ik geloof in een toevallig bestaan en dat ik van een aap zou afstammen, dan dat ik een uniek en gewild schepsel van God ben.
| Quote: | | We leven nu en iedereen, ook jij, weet dat de levensvormen op aarde evolueren. Blijvend. Ook de mens. |
Kom ik toch weer op de waarheid. Stel dat jouw stelling waar is (en je hoeft niet voor mij te denken hoor) Dat alle levensvormen dus oneindig doorevolueren. Geef mij dan 's antwoord op de vraag: waarom zie ik alleen maar volmaakte dingen die af zijn? Waarom geen rat met 1 vleugeltje, of een paard met 6 staarten. Of een cavia met een buideltje, of een kip met 7 vleugels. Als jouw stelling waarheid is, dan is de wereld dus oneindig oud. En in dat geval was er genoeg tijd om volkomen chaos tussen de organismen te creeren. Maar juist dat ontbreekt. Dat is m.i. het grootste bewijs dat alle organismen geschapen zijn. In 1 keer af. En niet uit een eencellig diertje geevalueerd.
Daarbij is het een natuurwet dat uit chaos nooit orde kan ontstaan. En nog een: uit een lagere orde organisme kan nooit een organisme van een hogere orde ontstaan zonder dat er van buiten af informatie wordt toegevoegd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:28
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | Bikkel hoor, ja hier op de barre veluwe voorspelden ze -17. Weet niet of we dat gehaald hebben. In mijn bed was het de hele nacht lekker warm in elk geval. Maar vanmorgen om 9u was het nog wel -10. En de kipjes liepen nog vrolijk rond, dus viel weer mee |
Nou Roelande denk echt wel dat we die temperatuur gehaald hebben hoor... Nog nooit gehad maar mn rolluik was door alles vastgevroren En het was bar koud maar schitterend!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:37
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | | En dat lukt? |
Ja dat lukt prima. Dank je.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zaterdag 8 december 2012, 19:42
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Oh, nu begrijp ik waar de verwarring in zit. Jij, of jullie, gaat uit van een oerknal, dat zou het begin van alles zijn. Ik heb het over evolutie, een langzaam ontstaan van het leven zoals dat op dit moment op aarde is. Die knal of hoe het ontstaan is interesseert mij niet echt. Maar ik geloof absoluut in een evoluerende wereld, die nog steeds aan het ontwikkelen(of zich aan het aanpassen) is. Ik denk dat de orde er altijd geweest is, afgestemd op leven zoals het er was en is. |
".......zoals dat op dit moment op aarde is..." Hoe geloof/denk jij dat dit ontstaan is? wanneer begon de evolutie en waarmee?
|
|
| Naar boven |
|
|