ChristianMatch

Forum

Dit vraag ik me af vandaag..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4867 4868 4869 4870 4871 4872 4873 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 15:58

MARIANNE338 schreef:
aiiii....das niet best...hoeveel heb jij er dan? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

mm ik denk 1 flinke lange Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 16:18

HERMAN388 schreef:
Ga je nu in winterslaap? Knipoog smiley

Soms verlang ik er wel eens naar maar goed we weten allemaal wel dat het beperkt blijft tot hooguit wat langer uitslapen. Het neemt niet weg dat de maanden april tot en met oktober mijn voorkeur hebben: meer licht en lekker buiten. Binnen gezellig maken lukt gelukkig ook en gewoon genieten van het binnen zijn en dan leuke dingen doen, kan heel goed. Maar het nieuwe jaar begint voor mij 31 maart 2013 als de zomertijd weer ingaat.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 9 december 2012, 16:39
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 16:20

LAVERDE524 schreef:
Heel simpel. Hoemeer je dingen ontdekt dat ze anders zijn dan ons is geleerd, hoemeer tegenstand je krijgt... dus strijd. Want mensen zullen tegen je opstaan, omdat je dingen ontdekt in het evangelie die van oorsprong totaal anders blijken te zijn dan waarmee wij zijn groot gebracht.

Mijn moeder heeft vorig jaar haar hart opnieuw aan Jezus gegeven op een nacht omdat ze uiteindelijk na de bijbelstudies erachter kwam dat zij al die jaren een andere jezus en een ander evangelie had nagevolgd. Ja, dat was voor haar een omdraai van 180 graden.

Maar nu wij 2 jaar lang al op weg zijn, zijn vele gelovige vrienden van ons weg gevallen, waarvan zelfs enkelen kwaad van ons spreken. En dat is de prijs en strijd wanneer je de waarheid leert kennen. Paulus werd gehaat, Jezus werd gehaat, de rest van de apostelen werden gehaat, waarvan Johannes op Patmos zelfs ernstig werd gezocht terwijl hij voor de keizer onvindbaar bleek te zijn.

Je kunt op de Bijbel vele klanken spelen wanneer je de juiste sleutels niet hebt. Wanneer je de juiste sleutels bezit zul je het Woord Gods ontsleutelen.

Weet je, ik heb nog es lopen kauwen tussen door op wat je zegt.
Strijd de goede strijd zeg je. Ja. Weet je wat het geheim is van de strijd die God noemt? Dan heeft Hij het over Loslaten. En over: Ik zal voor je strijden en jij zult stil zijn.

Strijden om in te gaan. Ja. Maar heel wat minder bloederig en uitputtend als hoe jouw voorstelling van zaken op me over komt.

Het is erg dat jij en je moeder vrienden, gelovige vrienden nog wel, verliezen. En dan kan je dat accepteren zo van: zie je wel, dat is omdat we martelaren zijn omdat wij het geloof zo goed verstaan en de waarheid hebben. Eerlijk gezegd bij zo'n houding die ik denk te proeven zou ik zelf geneigd zijn uit het contact te stappen. Je verwachting is Strijd omdat je de waarheid kent. In die verwachting hoeven we niet te leven. Je hoeft je enkel niet te verwonderen als het je overkomt.

Tot slot wil ik nog opmerken dat Jezus het heel eenvoudig hield: "Wie het koninkrijk van God niet ontvangt als een kind...".

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 9 december 2012, 16:21
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 16:40

JANS221 schreef:
Ik heb net mijn abonnement met een kwartaal verlengd. Jullie zitten weer 3 maanden met mij opgescheept. Lachende smiley

Boze smiley ...kon je geen abo op de Libelle of de Privé nemen???
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 16:42

JANS221 schreef:
Ik heb net mijn abonnement met een kwartaal verlengd. Jullie zitten weer 3 maanden met mij opgescheept. Lachende smiley

Wat een ramp Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 16:43

WILLEMIJN232 schreef:
zondagswerk is niet sterk zei mijn moeder vroeger altijd......calvinistische opvoeding verloochent zich nooit merk ik....Knipoog smiley

Jups hier zeiden en zeggen ze dat nog wel alleen dan plat hih
zonsdags wark is nie stark Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 16:44

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...kon je geen abo op de Libelle of de Privé nemen???

Nee, die stuur jij toch elke week naar mij door? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 16:46

ANNETTE792 schreef:
Dan zou je niet de eerste wezen, ik heb het ook al een keer gedaan Verraste, verbaasde smiley

(en toen kreeg ze het teruggestuurd omdat het niet goed was Verlegen lachende smiley )

Clown smiley
Thanks allemaal voor jullie lieve reacties..
Ach annette soms weten twee meer dan 1 he hihi
Ik had Jol ook al een keer ingeschakeld maarre dat was niet voor een cijfer waar ik jullie mening over vroeg Knipoog smiley
Dit vak heb ik heel braaf selluf gedaan Engeltje smiley
Met idd heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel gegoogel Boze smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op zondag 9 december 2012, 16:47
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 16:47

FRANKT627 schreef:
Inderdaad, we weten maar weinig van Erika...tenzij ze migraine heeft omwille van een kwaaltje...ze is heel geheimzinnig... Boze smiley

Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 16:53

Je tipt een goed punt aan Jol.

"Wat is strijd"?

God zal voor ons strijden, en wij zullen stil zijn (Ex 14:14).

Jezus zegt: "Blijf in Mijn liefde".
Strijden is zoiets als "zorg dat je in de vrede blijft".
Het is dan jouw vrede, tegenover "dat waartegen je strijd".
De vrede viert dan de overwinning. Zoiets.

Ik moet erbij zeggen dat het lang heeft geduurd voordat ik op deze manier begon te "strijden". Want toen ik Jezus toeliet in mijn hart, was er helemaal nog geen vrede. Die moest ik nog "verwerven". Hoe? Ja door te strijden.
Hoe strijden? Door me niet door vanallesennogwat te laten weglokken uit de liefde. Dat is een proces dat in m'n gedachtenleven afspeelde (en afspeelt).
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 16:59

WILLEMIJN232 schreef:
Wat versta je onder een new age bolwerk???? Dat klinkt me zo vaag in de oren......

Heb je enig idee wat een bolwerk is Willemijn?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 17:04

MARIANNE338 schreef:
Een mager zonnetje hier........

en de sneeuw is bijna weg! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Stortregen . Nog steeds geen sneeuw. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 17:27

Ja, ik vraag me ook af hoe het nu gaat, ja, je stond op grijs, ja, daarom reageerde ik niet!

Sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 17:38

THOMAS968 schreef:
Mijn grootmoeder moest als ze op zondag breide tegen de uitermate grote verveling op zondag het 's avonds weer uithalen. Maar het geld dat je op zondag verdient, kun je toch echt gewoon precies zo uitgeven als het geld wat je door de week bij elkaar schraapte...

Thomas, is wel voorstander van een arbeidsluwe dag in de samenleving, dat is goed voor kerk, ontspanning en sociale contacten.

De knecht en de dienstmeid deden vroeger het zondagse werk,die hadden nl. geen vrij........waarom eigenlijk niet?

De zondagen van vroeger wil ik absoluut niet terug,het waren lege dagen(op de kerkgang na natuurlijk)

Leanne,heeft zelfs eten gekookt op zondag,was ook uit den boze Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 17:39

ERIKA129 schreef:
Clown smiley
Thanks allemaal voor jullie lieve reacties..
Ach annette soms weten twee meer dan 1 he hihi
Ik had Jol ook al een keer ingeschakeld maarre dat was niet voor een cijfer waar ik jullie mening over vroeg Knipoog smiley
Dit vak heb ik heel braaf selluf gedaan Engeltje smiley
Met idd heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel gegoogel Boze smiley

twee keer Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 17:46

ROADY558 schreef:
Je tipt een goed punt aan Jol.

"Wat is strijd"?

God zal voor ons strijden, en wij zullen stil zijn (Ex 14:14).

Jezus zegt: "Blijf in Mijn liefde".
Strijden is zoiets als "zorg dat je in de vrede blijft".
Het is dan jouw vrede, tegenover "dat waartegen je strijd".
De vrede viert dan de overwinning. Zoiets.

Ik moet erbij zeggen dat het lang heeft geduurd voordat ik op deze manier begon te "strijden". Want toen ik Jezus toeliet in mijn hart, was er helemaal nog geen vrede. Die moest ik nog "verwerven". Hoe? Ja door te strijden.
Hoe strijden? Door me niet door vanallesennogwat te laten weglokken uit de liefde. Dat is een proces dat in m'n gedachtenleven afspeelde (en afspeelt).

Het gaat me er vooral om dat het geloof als iets krachtpatserig wordt neergezet, voortdurend strijd en kletterende wapens.

In evangelische kringen (waarin ik nog steeds rond hobbel hoor, er is ook veel goeds) is mijn ervaring dat je vooral vaak opgejaagd wordt om van alles te bereiken, te presteren (ja vooral graag op het podium of in vooraanstaande functies en in klinkende gaven (@zonder liefde is hol).

Terwijl Jezus de Herder is die zijn schapen kent. Volg mij, neem Mijn juk op je, die is zacht en licht ...
Ja er is ook strijd. En daarin leerde en leer ik dat ik af mag leggen, los mag laten... en ik mag blijven.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 9 december 2012, 17:46
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 17:47

WILLEMIJN232 schreef:
Ben het helemaal met je eens Roelande, ik heb met verbazing de reacties gelezen......net of als je iets niet op kunt brengen een schop onder je kont het beste werkt......
Dan kan je ook wel tegen mensen zeggen die niet of weinig werken, hup schop onder je kont en aan het werk! Was het maar zo simpel.....

Hai Willemijn,

Haha, ja, was het maar zo simpel.

Ja, ik heb eventjes nagedacht over wat Roelande zei, en ben ook even terug in de tijd gegaan...

Ja, er ís(zijn) ook iets anders(andere dingen) aan de hand..waar ik elke keer weer tegenaanloop.

Maar ja, ik kan echt zeggen door het geloof leef ik.

Ik zal eventjes een gewoon dagelijks klein voorbeeld geven, als ik me ff niet goed voel(vertaling: als ik me echt beroerd voel), dan kijk in even een aflevering 'kleine huis op de prairie, 1 of 2 afleveringen, en ja, dan voel ik me weer goed, ja, zelfs gelukkig.

Met andere woorden door het geloof ben ik al jaren in staat om mezelf óók gelukkig te voelen, zeer gelukkig zelfs.

Wel begrijp ik ook de uitdrukking 'schop onder je kont'. Da's eigenlijk hetzelfde als 'stok achter de deur'.

En ik voel ook aan dat zij dat wel goed bedoelen.

En ik ben ook al zover: ieder huis heeft zijn kruis: iedereen heeft wel dit of dat....

Als ik écht niet meer kan, en dan gebed vraag, doet mij dat goed.. ook de eerste reacties. En ook de reacties van jou en Roelande, want je denkt, nou ja 'schop onder je kont ja was het maar zo simpel...
Maar ja, ik kan dat op 2 manieren opvatten, en ja, ik ken de mensen al wat langer hier dus ik kan inschatten hoe ze dat bedoelen, goed dus..

Maar ja, voor hetzelfde geld, had ik het wel 'verkeerd' op kunnen vatten, en daarom dank!

Ja, en dan word ik geconfronteerd in het dagelijkse leven met zaken die ik nog veel erger vind dan waar ik op dit moment onder lijd.

Want wát moet je zeggen?

Iig, mij deden de reacties goed, ik kijk ook tussen regels door, beseffende dat de reageerders ook hún kruis hebben, ook al weet ik niet wat.

Snappie?

Zegens en het beste, en iedereen bedankt voor de reacties, alle reacties deden mij erg goed!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 9 december 2012, 17:49
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 17:51

Restanten chinees (eten)....
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 17:56

LEANNE226 schreef:
De knecht en de dienstmeid deden vroeger het zondagse werk,die hadden nl. geen vrij........waarom eigenlijk niet?

De zondagen van vroeger wil ik absoluut niet terug,het waren lege dagen(op de kerkgang na natuurlijk)

Leanne,heeft zelfs eten gekookt op zondag,was ook uit den boze Knipoog smiley

Mijn moeder had verhalen over pannen rijst koken op zaterdagavond en dan voor de helft van de tijd. Daarna kranten eromheen en doeken en dan in een kist vanzelf laten garen voor de volgende dag.

.... ik heb op deze rustdag heerlijk rustig verf etc. ingeslagen, lekker rustig de inhoud van een slaapkamer samen met de beheerster in dozen of vuilniszakken geruimd. Constructief dagje.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 9 december 2012, 17:57
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 18:14

zondag
heerlijke rustdag
lekker binnen blijven
en helemaal niets moeten
mooi
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 19:14

ROELANDE345 schreef:
mm ik denk 1 flinke lange Clown smiley
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt valt wel mee toch?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 19:22

ROADY558 schreef:
Heb je enig idee wat een bolwerk is Willemijn?

Ik vraag gewoon wat jij onder een New Age bolwerk verstaat, niets meer en niets minder....jammer dat je er geen antwoord op geeft, nu blijft het vaag....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 19:25

SHANITA130 schreef:
Hai Willemijn,

Haha, ja, was het maar zo simpel.

Ja, ik heb eventjes nagedacht over wat Roelande zei, en ben ook even terug in de tijd gegaan...

Ja, er ís(zijn) ook iets anders(andere dingen) aan de hand..waar ik elke keer weer tegenaanloop.

Maar ja, ik kan echt zeggen door het geloof leef ik.

Ik zal eventjes een gewoon dagelijks klein voorbeeld geven, als ik me ff niet goed voel(vertaling: als ik me echt beroerd voel), dan kijk in even een aflevering 'kleine huis op de prairie, 1 of 2 afleveringen, en ja, dan voel ik me weer goed, ja, zelfs gelukkig.

Met andere woorden door het geloof ben ik al jaren in staat om mezelf óók gelukkig te voelen, zeer gelukkig zelfs.

Wel begrijp ik ook de uitdrukking 'schop onder je kont'. Da's eigenlijk hetzelfde als 'stok achter de deur'.

En ik voel ook aan dat zij dat wel goed bedoelen.

En ik ben ook al zover: ieder huis heeft zijn kruis: iedereen heeft wel dit of dat....

Als ik écht niet meer kan, en dan gebed vraag, doet mij dat goed.. ook de eerste reacties. En ook de reacties van jou en Roelande, want je denkt, nou ja 'schop onder je kont ja was het maar zo simpel...
Maar ja, ik kan dat op 2 manieren opvatten, en ja, ik ken de mensen al wat langer hier dus ik kan inschatten hoe ze dat bedoelen, goed dus..

Maar ja, voor hetzelfde geld, had ik het wel 'verkeerd' op kunnen vatten, en daarom dank!

Ja, en dan word ik geconfronteerd in het dagelijkse leven met zaken die ik nog veel erger vind dan waar ik op dit moment onder lijd.

Want wát moet je zeggen?

Iig, mij deden de reacties goed, ik kijk ook tussen regels door, beseffende dat de reageerders ook hún kruis hebben, ook al weet ik niet wat.

Snappie?

Zegens en het beste, en iedereen bedankt voor de reacties, alle reacties deden mij erg goed!!

Ik twijfel ook helemaal niet aan de goede bedoelingen maar het viel me op dat een ieder vanuit zijn/haar eigen situatie reageert.. En geen één situatie is hetzelfde en dus is er ook geen pasklaar antwoord voorhanden....
Jouw situatie is volgens mij best complex dus ik waag me niet aan schoppen onder je kont of wat dan ook.Ik hoop alleen van harte dat je leven weer de goede kant op mag gaan en dat je mensen om je heen hebt die je daar bij kunnen helpen.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 19:27

JANS221 schreef:

Eén troost, mijn abbo verloopt deze week en ik was niet van plan te verlengen........ Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 19:29

LEANNE226 schreef:
Oei........hier was het:een zondagse steek houdt geen week............maar wat dan te doen tegen verveling want ledigheid is des duivels oorkussen he Knipoog smiley

Het grappige is dat die opmerkingen je toch bijblijven he? Ook die verveling van die zondagen is me bij gebleven, nu hield ik gelukkig van lezen dat was een meevaller..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 20:06

http://youtu.be/EFuExLCVv3U
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 20:21

VISSER278 schreef:
Stortregen . Nog steeds geen sneeuw. Huilende smiley, smiley in tranen

Hier ook stortregen en alle sneeuw verdwenen Huilende smiley, smiley in tranen
En het was zo schitterend al die sneeuw Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 20:22

Wat een Huilende smiley, smiley in tranen

Weer of geen weer, prijs de Heer!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 20:23

WILLEMIJN232 schreef:
Eén troost, mijn abbo verloopt deze week en ik was niet van plan te verlengen........ Engeltje smiley

Huilende smiley, smiley in tranen maar goed we salle het accepteren Knipoog smiley
Wat ik heb gedaan???
net weer een heel aantal kerstkaarten gemaakt, verder gewoon rustig zondag gehouden..
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 9 december 2012, 20:23

ANNA415 schreef:
Wat een Huilende smiley, smiley in tranen

Weer of geen weer, prijs de Heer!

Euh.... ja das waar maar toch geef mij maar sneeuw of zon Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4867 4868 4869 4870 4871 4872 4873 ... 6194 Volgende
Pagina 4870 van 6194