| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 08:56
|
|
|
|
Het licht is er inderdaad altijd. Maar er kan iets gebeuren in je leven dat zo`n impact op je heeft en tussen jou en het Licht in komt te staan, zodat je zelf in de schaduw zit. Dan weet je wel dat het Licht er is, maar je hebt er weinig aan als anderen dat tegen je zeggen. Zelf ervaar/zie je het immers (op dat moment) niet! Wat is het dan fijn als je mensen om je heen hebt die lichtdrager zijn, zodat het donker iets minder donker wordt! ``Maak ons tot sterren in de nacht voor al wie met ons ademhalen!``
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 09:19
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Het licht is er inderdaad altijd. Maar er kan iets gebeuren in je leven dat zo`n impact op je heeft en tussen jou en het Licht in komt te staan, zodat je zelf in de schaduw zit. Dan weet je wel dat het Licht er is, maar je hebt er weinig aan als anderen dat tegen je zeggen. Zelf ervaar/zie je het immers (op dat moment) niet! Wat is het dan fijn als je mensen om je heen hebt die lichtdrager zijn, zodat het donker iets minder donker wordt! ``Maak ons tot sterren in de nacht voor al wie met ons ademhalen!`` |
Mooi gezegd, zo is het idd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 10:53
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...dan vraag ik me af wat je wel gedaan hebt...  |
misschien wel wezen vissen
misschien wel wat anders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 11:20
|
|
|
|
rijstepap
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 12:49
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | misschien wel wezen vissen
misschien wel wat anders.  |
tsja, misschien waren die bekers van Dennis ook wel Senseokoffiebekers, en heeft Dennis inmiddels wél een Senseoapparaat, en jij de jouwe nog steeds niet weer terug...... Tsja, is ook een optie idd.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 12:54
|
|
|
|
...ik word nergens meer blij van...voila
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 12:56
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | rijstepap  |
Dat is hemels voedsel...ik zou dus zeggen: 'eet er hier op aarde maar genoeg van want of je ooit in de hemel komt is nog maar de vraag.' ...plaaghormoon dat je bent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 12:56
|
|
|
|
Internet openen, en dan gelijk dit nieuws lezen........
Slachtoffertjes school hebben meerdere wonden Tyfoon Filipijnen eiste minstens 1000 levens Dode bij explosie vuurwerkloods Curaçao Rechter en familieleden in Oekraïne onthoofd Man doodgeschoten in Amsterdam-Zuidoost
Here, komt U, als U het Wil, snel terug!!!!
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 16 december 2012, 12:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 13:00
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik word nergens meer blij van...voila |
Wat nou? Is Prikkie er met je appeltje en radijsje vandoor gegaan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 13:13
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik word nergens meer blij van...voila |
He Frank das niet best kunnen wij daar iets aan veranderen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 13:14
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | He Frank das niet best kunnen wij daar iets aan veranderen? |
Wie is 'wij'?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 13:18
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Wie is 'wij'?  |
misschien wel meerdere CMers
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 13:19
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Internet openen, en dan gelijk dit nieuws lezen........
Slachtoffertjes school hebben meerdere wonden Tyfoon Filipijnen eiste minstens 1000 levens Dode bij explosie vuurwerkloods Curaçao Rechter en familieleden in Oekraïne onthoofd Man doodgeschoten in Amsterdam-Zuidoost
Here, komt U, als U het Wil, snel terug!!!! |
ja vreselijk he krijg spontaan heimwee naar de hemel. Dat mensen dit elkaar aan kunnen doen 20 kindjes van ong 6 jaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 13:20
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | misschien wel meerdere CMers |
ja sie dit zijn er al 2 er volgen er vast meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 13:21
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Internet openen, en dan gelijk dit nieuws lezen........
Toen Hij onder ons was, zovele jaren geleden, gebeurde er ook vreselijke dingen. Hij zelf werd het lijdende onderwerp. God heeft eenmaal de mensen een wil gegeven. Met die wil mogen ze doen wat ze willen zonder dat Hij ingrijpt. Toch, Steentje, begrijp ik je wel hoor. Waar gaat het heen. Tegen natuurrampen is niet veel te beginnen maar mensen die zomaar andere mensen doden, om welke redenen dan ook, is iets waar wel wat tegen te beginnen is. Denk ik. Ook al heb ik geen antwoord hoe we dat kunnen aanpakken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 13:22
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | oja??? Ik merk er niets van. Ik ben die rode knollen beu. Voortaan eet ik maar een dinges...een appel bedoel ik. Tenzij me iemand uitnodigd om eens te gaan wokken  |
nou bij deze als jij betaald gaan wij wokken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 13:23
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...gezellig??? Ik was er toch niet bij... |
nee dat was inderdaad erg jammer. Hoop dat je de volgende keer wel komt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 13:26
|
|
|
|
Voor iedereen die het moeilijk heeft in deze tijd van het jaar:
God van trouw, U verandert nooit, Eeuwige, U mijn vredevorst. Aller Heer, ik vertrouw op U.
Heer, ik roep tot U, opnieuw en opnieuw. Heer, ik roep tot U, opnieuw en opnieuw.
U bent mijn rots wanneer ik wankel, U richt mij op wanneer ik val. Dwars door de storm bent U Heer, het anker; ik stel mijn hoop alleen op U.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 13:33
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | nou bij deze als jij betaald gaan wij wokken  |
...ik zal alles doen...moet ik je belastingen soms ook betalen...ik ben al algerisch voor wokken geworden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 13:34
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | ja sie dit zijn er al 2 er volgen er vast meer |
aan eentje heb ik al meer dan genoeg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 13:35
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | misschien wel meerdere CMers |
Jij mag me blij maken, Pieter, zolang ik maar geen bonensoep van je moet eten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 14:02
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Jij mag me blij maken, Pieter, zolang ik maar geen bonensoep van je moet eten...  |
He Frank ..... het kan er misschien wel veel op lijken maar daarom is het nog geen satésaus hoor al is het ook bruin.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 14:24
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het feit dat we een goed perspectief hebben wil nog niet zeggen dat we graag willen sterven. Dat is ook tegennatuurlijk. Ieder gezond denkend mens wil leven. Het is niet voor niets dat we het heel moeilijk hebben als we geconfronteerd worden met de (mogelijk eigen) dood.
Thomas |
Thomas,
Ja, da's waar...Ik had enkele jaren geleden niets...nu een veels te hoge bloeddruk, bloeddrukverlagers helpen niet, ligt aan stress... En ja, wat ik om me heen zie...ik ben niet de enige die ziek in bed ligt dagenlang... De ene dag is mijn bloeddruk bijvoorbeeld 137(ónderdruk ja, ik vergis me niet), in het ziekenhuis 215, hadden ze thuis de broeders van de ambulance nog zelfs drie keer gemeten, want ze dachten vergissing.
Maar ja, de ene dag is mijn bloeddruk gewoon 85(onderdruk), gewoon volgens het boekje, dag erna weer heel hoog. Ik moet zélf uitvinden wat wel en geen stres geeft, en zo.
Nou is mijn maag erg beschadigt...en ik had maar een half bakje AH maaltijd gegeten, omdat ik nog steeds een beetje lijn, was tien klilo te zwaar, nu 5. En maar 2 of 3 bueno's.
Dus ja, ik had wel even het gevoel dat me lichaam me in de steek laat. Da's heel moeilijk... Juist omdat ieder mens wil leven..
NB; komt bij, als ik hoor van iemand anders dat ie een erge ziekte heeft, ja, dan heb ik het daar ook heel moeilijk mee, ja, dan lijd ik mee als het ware...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 16 december 2012, 14:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 14:25
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Toen Hij onder ons was, zovele jaren geleden, gebeurde er ook vreselijke dingen. Hij zelf werd het lijdende onderwerp. God heeft eenmaal de mensen een wil gegeven. Met die wil mogen ze doen wat ze willen zonder dat Hij ingrijpt. Toch, Steentje, begrijp ik je wel hoor. Waar gaat het heen. Tegen natuurrampen is niet veel te beginnen maar mensen die zomaar andere mensen doden, om welke redenen dan ook, is iets waar wel wat tegen te beginnen is. Denk ik. Ook al heb ik geen antwoord hoe we dat kunnen aanpakken. |
De wapenlobby ontwapenen? Het particuliere bezit van wapens verbieden? Dan zijn we wel een poosje bezig en waarom dat nergens van de grond komt is mij een raadsel. En toch: werkgelegenheid en geld, macht......noem maar op....sterke factoren om die ellende te handhaven blijkbaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 14:31
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | | De wapenlobby ontwapenen? Het particuliere bezit van wapens verbieden? Dan zijn we wel een poosje bezig en waarom dat nergens van de grond komt is mij een raadsel. En toch: werkgelegenheid en geld, macht......noem maar op....sterke factoren om die ellende te handhaven blijkbaar. |
Ik wilde vroeger altijd naar een arm land, net als moeder Theresa, zoiets, kindertjes en mensen helpen. Mijn man wou niet, had hier zijn zaak...
Ik nog jong en naief, ja, hij deed alles voor me dus zou die dat ook wel willen....dacht ik..
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 16 december 2012, 14:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 14:34
|
|
|
|
... en Hij wil het ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 14:42
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | uit ervaring weet ik dat het andersom ook zeer bevrijdend kan zijn . |
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, met je eens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 14:51
|
|
|
|
Mieke: Man doodgeschoten in Amsterdam-Zuidoost
Zuidoost was 20 jaar geleden al levensgevaarlijk om er te wonen, en...weer niet alle wijken natuurlijk, je hebt er ook hele veilige wijken met eensgezinwoningen enzo bij.
Juist die wijken met die grote flats. Daar kan je alleen met groepen komen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 16 december 2012, 14:54
|
|
|
|
Mario: Dinsdag 11 December, Psalm 142: 6-8; Al wat ik heb.
Kan het zover met ons komen dat we niets meer overhouden dan God alleen?
Ja, dat kan :), dat gevoel heb ik regelmatig. Eigenlijk houden we dan heel veel over ;)
Kijk, en wat ik schrijf nu kan heel makkelijk klinken, en overkomen, dat weet ik...
Je(men) zou dan ook moeten weten dat ik dit met ingehouden tranen schrijf...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 16 december 2012, 14:58
|
|
| Naar boven |
|
|