ChristianMatch

Forum

Wat heb je gedaan vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4908 4909 4910 4911 4912 4913 4914 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 20:44

FRANKT627 schreef:
Ze heeft al zelfs een Chinees aan de haak geslagen... Clown smiley dat heeft ze me zelf gechat...

Had ze voor dat alles ook nog tijd dan Verraste, verbaasde smiley
Die vrouw is echt een multitasker Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 20:54

CORNE927 schreef:
Als je als man en vrouw rond de 20 bent (en nog zonder levenservaring) is het de normaalste zaak van de wereld dat je voor de echte relatie gaat lijkt me.
Maar stel je nu eens voor dat die relatie om welke reden dan ook er niet meer is als je 50 bent? Hoe logisch is het dan dat je voor exact hetzelfde nog gaat? Ten diepste willen we het waarschijnlijk allemaal, maar het leven heeft ons gevormd, we hebben bagage, soms kinderen etc. Allemaal factoren die lastige hindernissen kunnen vormen bij de wens een echte relatie te willen.

Is Latten eigenlijk niet veel slimmer dus, ieder zijn eigen ding en huis, en verder het leven invullen zodat je beide optimaal gelukkig wordt?

Het is misschien een (te) moderne gedachte, maar kan zeggen uit ervaring te spreken, dus pols jullie mening ook maar eens.

Voor mensen op CM dient het leven in de huidige tijd zich op dezelfde wijze aan als bij anderen. Dus wat is modern, vraag je je af en modern is voor mij ook geen scheldwoord. Want laten we welwezen: als je op CM iemand ontmoet, moet je niet raar kijken dat die een beetje ver bij je vandaan woont. En boven de vijftig allebei, dan is veranderen van baan niet altijd even eenvoudig, zeker niet in crisistijd.
Er komt nog een factor bij. De scheiding moet nu eenmaal verwerkt en dan ontdek je vaak dat het alleen wonen zo ook zijn voordelen heeft. Het is inderdaad niet zo dat je dan een, twee, drie weer kunt of wilt gaan samenwonen dan wel trouwen. Het leven heeft je ook wat voorzichtigheid geleerd. Een andere levensfase stelt nu eenmaal ook andere eisen aan een relatie, daar moet je je van bewust zijn.
Persoonlijk ben ik altijd wat huiverig om me uit te laten over zaken die met seksualiteit te maken hebben maar er is op dit punt flink wat schijnheiligheid op CM. De werkelijkheid is dat men na een tijdje al dan niet stiekem toch wel intiem contact heeft. Wie een normaal huwelijksleven gewend was, zet nu eenmaal niet zomaar een knop om. In veel gevallen ga je na verloop van tijd met elkaar naar bed en ik vraag me af of een relatie wel kansrijk zal zijn als dat verlangen er niet is. Vooral mensen die met strenge opvattingen op dat punt in het eerste huwelijk gestapt zijn, trappen daar geen tweede keer in. Zo gelukkig hebben die opvattingen veel mensen niet gemaakt, al kwamen velen daar wat te laat achter. Het is niet goed te trouwen als men elkaar voor het huwelijk niet goed kent. En de betweters op CM die met teksten gooien en als het er op aan komt zich er ook niet aan houden, doen nu hun best maar.
De eerlijkheid gebiedt dat het dan inderdaad een soort latten is. Het is ook de werkelijkheid zoals die zich nu eenmaal voordoet als je na je veertigste date en gebonden bent aan een baan en een plaats. Persoonlijke omstandigheden, verwerking, kinderen en ook afstand spelen dan een rol. Dat leidt tot andere situaties dan bij een relatie op jongere leeftijd. Geen wonder want de werkelijkheid is ook meestal anders dan op je twintigste.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 20 december 2012, 14:06
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 20:57

Woensdag 19 December, Psalm 145: 7-14; Met macht en majesteit.

Nog even en het is kerst. Een koning in een kribbe. Is dat jet koningschap waar psalm 145 over spreekt? Dat lijkt me niet. De psalm spreekt over een koning die geduchte daden doet, die groot en goed is en zich ontfermt over heel zijn schepping. De psalm spreekt over heel zijn schepping. De psalm gaat over God. Niet over Jezus. Jezus deed geen geduchte daden. Nu ja, Hij genas zieken en wekte zelfs doden op. Maar de Romeinen verdreef Hij niet uit het land, laat staan dat Hij de wereld herschiep en zorgde voor een nieuwe aarde. De glorie van Christus moet je met een vergrootglas zoeken. Een kribbe, een kruis, een kroon voor doornen. Het is maar wat je glorie noemt… Wat moeten we eigenlijk met dat naderende kerstfeest? Is het niet puur romantiek: dat kindje in een stal. De herders en de engelen, de wijzen en hun geschenken – één groot, maar volledig achterhaald sprookje?
Ik dacht het niet. Ik geef toe: van Gods onmetelijke glorie is de komst van Christus maar een kleine afspiegeling. God is groter van Jezus. Hoewel… Kan God nog groter zijn dan juist in de kleinheid van zijn kind? Kan de glorie van de Eeuwige meer schitteren dan in de wijze waarop Christus mens was met de mensen, met open oog en een open hart voor de zieken, de zwakken, de zondaren? Hoe kan God een groter God en Koning zijn dan in de liefde van de Mensenzoon?

Zij roemen in uw koningschap, O Heer,
zij stellen in uw heerlijkheid hun eer.
Al wie hen hoort zal weten wie Gij zijt:
een vorst, bekleed met macht en majesteit.
Uw heerschappij is over alle tijden,
ieder geslacht zal zich in U verblijden.
Die dreigen te bezwijken wilt Gij schragen
en Gij richt op, die zijn terneergeslagen.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 21:26

Nou vandaag helaas heel wat.....

Het begon met dit voor mijn stadsfiets.

Deze had ik al, maar wilde er andere pedalen ophebben, en die had ik al een tijdje, maar de oude pedalen kreeg ik er maar niet af, gisteren in een bankschroef kunnen zetten en de pedalen er toen wel afgekregen, maar daardoor uiteindelijk toch wel het schroefdraad kapot gemaakt. Helaas dus maar opnieuw besteld.....

En nog een aantal vellen schuurpapier voor wat schuurwerk aan een houten salontafel, eerst schuren en dan mooi lakken.
En nog 2 spuitbussen verf voor andere karwijtjes.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 21:34

http://www.youtube.com/watch?v=mpgyTl8yqbw

Gabriel Faure: Pavane, Opus 50.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 21:56

Fraaie muziek maar ook met mooie kunst. Als je nog eens in Parijs komt: iedereen gaat naar het Louvre en daar moet je ook geweest zijn - maar dan met een rotgang naar het Musée d'Orsay. Daar zie je het werk van de impressionisten.

...en als we het toch over Fauré hebben:

http://www.youtube.com/watch?v=jPdu5TkzD1g

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 19 december 2012, 23:19
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 21:57

JANS221 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=mpgyTl8yqbw

Gabriel Faure: Pavane, Opus 50.

Erg mooi Jans.

Deze uitvoering van Beethoven's Ode an die Freunde heeft een wel heeeeel groot koor Knipoog smiley
http://www.youtube.com/watch?&v=paH0V6JLxSI#!

Laatst aangepast door
HARALD940
op woensdag 19 december 2012, 21:57
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 21:58

ERIKA129 schreef:
Had ze voor dat alles ook nog tijd dan Verraste, verbaasde smiley
Die vrouw is echt een multitasker Clown smiley

Onze Janske kan meer dan je denkt...het is een duizendvrouw... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 22:05

FRANKT627 schreef:
en stand-by geweest op CM Knipoog smiley

Voor de vorm Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 22:06

FRANKT627 schreef:
Onze Janske kan meer dan je denkt...het is een duizendvrouw... Knipoog smiley

aaaawww Jans hoor je dat?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 22:09

2 uur lang genoten...van het Kerstconcert..
Vol bewondering...om de zuivere heldere stemmen van de drie dames!!!

Daarbij het jongeren-mannenkoor (nog maar net in oprichting)
Ik was even in een andere wereld...en het deed me goed...

GOD MET ONS....deze woorden stonden centraal....
En dat te voelen...maakte me erg blij..
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 22:14

Nieuwe spaarlamp voor de buitenlamp....(geven ze tegenwoordig niet meer cadeau zeg...)

En spaarlampen voor bedlampjes...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 22:26

ROELANDE345 schreef:
Ik begrijp jouw reactie niet zo goed Zeeland? Had jij nu wel of geen lat relatie met deze man voordat je deze soort broer/zus relatie hebt gekregen met hem

Waar LAT voor staat...weten we allemaal...
Ook al noemde ik het niet zo....je kunt dat een LAT-relatie noemen...
Juist dat apart wonen....was voor ons allebei goed...
Zeker voor hem...hij was al 8 jaar alleen....
En juist daarin...zijn we uiteindelijk tot de ontdekking en het gevoel gekomen...dat dat beter zo kon blijven...

Juist de ECHTE liefde...het voelen van...wij willen voorgoed samen zijn...onbrak..maar geen van beide zeiden we dat...(we wilden elkaar geen verdriet doen)

Ik weet nog goed...dat ik in het begin van deze relatie hier weleens iets over heb geschreven....

Beter een goede vriendschap...dan weer een gebroken huwelijk...

En dat is het ook geworden...
Nogmaals elkaar tot een hand en voet zijn...geeft ons allebei een goed gevoel...
We leven zo ons eigen leven...en er zijn geen irritaties meer...

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op woensdag 19 december 2012, 22:29
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 22:28

Ja dat is lastig als er een lat tussen ligt.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 22:36

Kipfilet uit de grillpan
Mix van groenten wokken
Zilvervliesrijst
Kerriesaus
Sla
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 22:46

[quote=CORNE927]
Wat een prachtig topic is dit en alle zulke sterke, goed gemotiveerde, prima onderbouwde en uitgewerkte bijdragen. En ook nog alle van mannen. En dan ook nog in prachtige, foutloze volzinnen. Ik ben erg, erg trots op jullie. En ik kan er niets aan toevoegen en kan me helemaal terugvinden in jullie stellingen, vragen en antwoorden.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 22:59

Een brede glimlach en stralende ogen aan mij geadresseerd van het zoontje van een dierbare vriendin en haar dankbare schouderklop toen we aan tafel gingen en voor de lunch mijn gigachampignonkaasomelet op bruine boterhammetjes gingen verorberen. Wat een geluk!!

Ze zitten al weken in verhuisdrukte en zijn helemaal op!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 23:02

FRANKT627 schreef:
Ik heb een lasagne gekocht. Ik was te lui om te koken en aangezien dat er hier meerdere zijn die van zo'n kant-en-klaar-dingen houden heb ik dat ook maar eens gedaan. Het zal nu wel weer enkele maanden duren voor ik zo weer iets koop en magnetron Kotsende smiley

Die van ekoplaza zijn wel erg lekker, hoor, maar ja biologisch, dynamisch, rechtsdraaiend en al dat soort dingen maakt het erg lekker, voedzaam en gezond en daar is de prijs ook wel naar......
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 23:07

[quote=MIEKE364]

Hoi Mieke, ja, ik zou wel meer reactie van vrouwen willen zien eigenlijk, want uiteindelijk peil ik de wens van de vrouw. Daarmee doe ik helemaal niets af van de reacties van de mannen, want die waren zeker erg goed en ondersteunen mijn bevinden ook.

De werkelijke reden van mijn topic was, dat meestal de vrouwen namelijk en wellicht zelfs juist van christelijke komaf, hier wat moeite mee hebben. Ik vermoed dat ze zich al gauw gebruikt voelen. Dat is natuurlijk een misvatting, want Latten is het beste uit elkaar halen, maar de onmogelijkheden laten voor wat het is, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Wat is er mis met een LAT-relatie als dat wellicht het slimste is wat je kan doen naarmate je ouder wordt. Een fijne vriend, maatje is toch goud waard? Kijk om je heen, hoeveel mensen zijn eenzaam in dit overvolle landje? Eye-opener? Hoeveel mensen zitten daar bij die om welke reden dan ook niet willen Latten?

Kom op vrouwen, reageren (mannen ook natuurlijk) Wat speelt er bij jullie aangaande dit onderwerp?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 23:18

THOMAS968 schreef:
Persoonlijk ben ik altijd wat huiverig om me uit te laten over zaken die met seksualiteit te maken hebben maar er is op dit punt flink wat schijnheiligheid op CM. De werkelijkheid is dat men na een tijdje al dan niet stiekem toch wel intiem contact heeft. Wie een normaal huwelijksleven gewend was, zet nu eenmaal niet zomaar een knop om. In veel gevallen ga je na verloop van tijd met elkaar naar bed en ik vraag me af of een relatie wel kansrijk zal zijn als dat verlangen er niet is. Vooral mensen die met strenge opvattingen op dat punt in het eerste huwelijk gestapt zijn, trappen daar geen tweede keer in. Zo gelukkig hebben die opvattingen veel mensen niet gemaakt, al kwamen velen daar wat te laat achter. Het is niet goed te trouwen als men elkaar voor het huwelijk niet goed kent. En de betweters op CM die met teksten gooien en als het er op aan komt zich er ook niet aan houden, doen nu hun best maar.
De eerlijkheid gebiedt dat het dan inderdaad een soort latten is. Het is ook de werkelijkheid zoals die zich nu eenmaal voordoet als je na je veertigste date en gebonden bent aan een baan en een plaats. Persoonlijke omstandigheden, verwerking en ook afstand spelen dan een rol. Dat leidt tot andere situaties dan bij een relatie op jongere leeftijd. Geen wonder want de werkelijkheid is ook meestal anders dan op je twintigste.

Thomas.

Vind het altijd mooi dat je zo open bent over dit soort zaken en het beestje gewoon bij de naam noemt Thomas
Ik ben blijkbaar een van die betweters, ik zoek voor mezelf altijd naar Bijbelgedeelten die mijn doen en laten kunnen staven. En helaas vind ik in de Bijbel alleen maar teksten die tegen sex voor het huwelijk zijn.
Maar ik zal de 1e zijn om te beamen dat het allemaal niet zo simpel is als je al wat ouder bent.
Ben als 18 jarige als maagd het huwelijk in gegaan net zoals mijn destijds 20jarige man trouwens. Jij stelt dat het niet goed is om te trouwen als je elkaar (ook op dat gebied) niet goed kent. Ik vind en vond het persoonlijk wel mooi en geloof ook niet dat DAT mijn huwelijk schade heeft gedaan. Ik verkeer in kerkelijke kringen (pinkster) waar men tegen sex voor het huwelijk is en ken ook veel mensen die op die manier in het huwelijk zijn gestapt ook inmiddels een drietal van mijn kinderen. Ook zij vonden het mooi om het zo te doen en het wachten waard. Volgens mij het kan wel goed zijn. Ik denk dat je op dat gebied je eigen geweten moet volgen. En als je dit soort dingen voor God doet (of juist niet) Hij dit zal zegenen. Is althans mijn vaste overtuiging
Tot een aantal jaar geleden was ik heel streng in mijn opvatting. Maar...
Toen leerde ik iemand kennen het was liefde op het eerste gezicht en de verliefdheid was heel heftig. En merkte ik dat het iets heel anders is bij een 2e /latere relatie dan als je zo jong bent en weinig ervarig hebt. En dat die mooie theorie iets heel anders kan zijn dan de praktijk
Ik zal dan ook niemand veroordelen want het is inderdaad zo wat al geschreven is er zijn in zo'n 2e relatie zoveel zaken zowel praktisch als geestelijk die het ingewikkelder maken, waardoor ik me kan voorstellen dat mensen gaan latten
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 23:21

JOANNIE702 schreef:
Pas op Frank.....meisjes plagen kusjes vragen...........................!

Of om wokken vragen Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 23:24

[quote=CORNE927]

Het is wel zo dat vrouwen op dit punt gevoelig zijn want je hebt veel minder 'grip' op de relatie dan wanneer je samenwoont, al dan niet gehuwd. Mannen hebben meer de reputatie vreemd te gaan dan vrouwen hoewel daar toch altijd ook een vrouw voor nodig is....maar goed, dat is een andere discussie.
En van mannen wordt gezegd dat ze gemakkelijker een seksuele relatie zonder liefde en affectie en vriendschap kunnen hebben dan vrouwen.

Het is voor vrouwen dan ook emotioneel wat lastiger dan voor mannen maar ik weet niet of al die aannames nou wel kloppen.

Van mannen heb ik ook gezien hoe kapot ze zijn van het beëindigen van een relatie en net zo goed behoefte hebben aan warmte, vriendschap, affectie, meeleven, samen zijn, begrip, kunnen schuilen bij de partner etc.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 23:26

INGE721 schreef:
Ik heb ooit gelezen over een vrouw die vertelde dat ze alleen was maar geen zin had om haar "vrije dagen"te laten verpesten door wat een ander van haar verwacht. Ik heb geprobeerd het toe te passen: leuk boek kopen, filmpje kijken etc. Met de kerst lukte het me nog wel aardig om alleen te zijn maar oud op nieuw.....afschuwelijk..... Zelfs als je ergens op bezoek bent want je bent toch de laatste die een gelukkig nieuwjaar toegewenst wordt.

Ja dat herken ik wel Inge zelfs met mijn 8 kids!! die komen na 12en nog wel even (nadat ze partner of de vriendengroep waar mee ze waren al gelukig nieuwjaar hebben gewenst) ook nog even jou dat wensen. Dus los ik het voor mezelf heel handig op door te gaan werken die avond. en dan zeg ik gewoon tegen iedereen ik ben er niet hoor ik moet werken
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 23:42

[quote=MIEKE364]

Mieke, geloof het of niet, mijn oma van 97 waarschuwt me altijd voor de vrouwen. Ik zal niet inhoudelijk ingaan op wat ze zegt, maar vaak is het niet louter of zelfs niet eens liefde die de vrouw helpt haar keuze te maken voor een man.

Voorbeeld: Mijn oma was tiener in de crisisjaren dertig en moest haar loontje thuis inleveren, immers er waren meer kinderen en het was crisis.
Welke man/vrouw vindt dat VOORAL OP DIE LEEFTIJD leuk? Niemand dus.

Ze vertelde me open en eerlijk dat ze dat niet wilde en snel het huis uit wilde en dus.....zwanger voor het huwelijk waardoor ze moest trouwen (zo ging dat nog toen). Ik zal niet zeggen dat ze niet van haar man hield, maar het is wel gebeurd.

En over de statistieken over sex voor huwelijk en mannen die snel vreemdgaan, vooral als de vrouw er geen grip op hebt?

Ik denk dat je versteld zult staan van de huidige statistieken. De rol van de vrouw is fors veranderd in afgelopen 30 jaar, van huisvrouw tot werknemer, ook als ze jong zijn. De gehele rolverdeling zoals ik dat thuis zag bestaat nauwelijks meer, vader ging werken en moeder zorgde voor de kids thuis etc. De vrouw 'ziet' nu ook meer mannen en de voorbehoeding deed er nog een schepje bovenop om er makkelijker mee om te gaan. Kortom; mannen hebben dan de naam, maar onderschat de vrouw niet!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 23:45

hahaha dit is het leukste en ingewikkelste verhaal over irritaties wat ik ooit heb gelezen.
Heb me er niet aan geirriteerd hoor Lachende smiley
En inderdaad heel herkenbaar
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 00:04

http://youtu.be/S6yuR8efotI
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 00:06

..

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 20 december 2012, 00:08
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 00:07

MIEKE364 schreef:
http://youtu.be/S6yuR8efotI
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 00:20

dank je hartelijk, Thomas....

Laatst aangepast door
MIEKE364
op vrijdag 21 december 2012, 22:35
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 00:36

VISSER278 schreef:
Nou gerrit , de eerste gegadigde die zich al meldt. Knipoog smiley

DVD-box earthflight, leuk om als kerstcadeautje weg te geven

om weg te geven visser, misschien had ik er ook 1 voor mezelf moeten bestellen Twijfelende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4908 4909 4910 4911 4912 4913 4914 ... 6194 Volgende
Pagina 4911 van 6194