ChristianMatch

Forum

wat heb jij voor het laatst gekocht?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4911 4912 4913 4914 4915 4916 4917 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 23:45

FRANKT627 schreef:
neen eentje met tochtgaten... Knipoog smiley

Tsja, anders lukt het ook niet om aan te trekken, lijkt me..... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 20 december 2012, 23:55

STEENTJE178 schreef:
Roep dat nu niet te hard............... Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

Het is zelfs nog zo.....dat ik wakker wordt...als mijn dochter het verslaapt!!!

En die moet er WEL..vroeg uit!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 00:09

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-HodAbxU76A

Mogen we weldadig en overvloedig kerst vieren of is het eigenlijk het feest van eenvoud?

Zelf vind ik dat we wel feest mogen vieren , want onze Redding werd geboren en een geboortefeest mag gevierd, maar gewoon met een kleinigheid aan lekkers extra, geen overdaad, maar gewoon als een familiefeest, het zij als Gods grote familie (kerstviering in de kerk) of eigen familie (in huiselijke sfeer, thuis of op vakantie).

Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 21 december 2012, 00:19
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 00:09

Voor mij is het een principe kwestie tussen mezelf en God.
Mijn kinderen zijn groot gebracht met de waarden en normen van Het geloof.
En dan zou ik nu zelf dat alles loslaten???
Mijn dochter zou zeggen "papa je bent ziek".

Zelf hecht ik veel waarde aan sexuele gemeenschap.
Ook geloof ik, dat de "bijzaken"welke hier genoemd worden om te latten, voor God geen reden is.... Tevens een christen geloofd toch dat de Heer hun daarin leidt?

Er wordt toch in de kerk gezongen de Here leidt mij? Of is dat alleen op zondag.

Ik vind het zo jammer dat alles maar geaccepteerd wordt en goed gepraat wordt.
Ik vindt het veel belangrijker hoe kijkt God er tegenaan.
Het eerste gebod is immer "Heb God lief boven alles." ook op sexueel gebied in relatie's.

Verkerings tijd is normaal dat er vooraf gaat.
Latten is "living apart together". Dat is een keuze wanneer je niet je zelfstanigheid wil opgeven.

Maar het blijft een peroonlijke keuze. Ook naar God toe.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 21 december 2012, 00:22
Naar boven

Auteur Bericht
LAVERDE524

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 00:22

Dit is een leuk onderwerp zeg!

Ik doe alles met computers. Ik repareer uit hobby, ik bouw, als het mogelijk is financieel, nieuwe computers. Software matig en hardware matig repareer en installeer ik wel.

Daarnaast doe ik aan videobewerking zoals greenscreen o.a. Clips maken om te experimenten. Ik maak ook wel radio jingles en commercials, ik maak ze voornamelijk ook wel voor etherpiraten, geheime zenders dus.

Ik bouw websites/php/mysq/cms/html/flash, ik maak banners, ik maak logo's.

Ja, het is leuk, vooral als je er nooit voor geleerd hebt, maar zelf hebt uitgevogeld. Aangezien ik totaal geen studiekop ben, vind ik gewoon alles zelf uit. Ik onderzoek de dingen zelf wel zonder boeken. Ik heb een gruwelijk hekel aan verplichte cursussen, daar doe ik niet aan.

Ik ben nooit iemand geweest om op school te leren. Ik heb deze dingen allemaal in mijn vrije tijd uitgezocht, en aangeleerd op mijn eigen manier zonder boeken erbij. Ik kon mezelf pas echt goed ontwikkelen toen ik van school was, toen begon ik pas echt te leren en ontdekken. Leren onder dwang is kunstmatig aanleren, en daar hou ik niet van.

Wat dat betreft ben ik zeer eigenzinnig, hihihi.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 00:30

Ook ik ga voor een kerst in eenvoud, maar wel met saamhorigheid...liefde...warmte...
Al zou ik het anders kunnen...ik zou het niet willen...
En ja....dan is er ook wat lekkers bij de koffie hoor...zo bedoel ik het niet..
Maar alle toeters en bellen er omheen...
Nee die hoeven van mij niet...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 00:38

ROELANDE345 schreef:
hahaha dit is het leukste en ingewikkelste verhaal over irritaties wat ik ooit heb gelezen.
Heb me er niet aan geirriteerd hoor Lachende smiley
En inderdaad heel herkenbaar

Hai Roelande,

Je reactie doet me heel goed!

Met name:

Quote:
En inderdaad heel herkenbaar

Erg bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 01:16

ROADY558 schreef:
Shanita,

Ik denk dat het sleutelwoord zoals heel vaak is: "communiceren op de juiste manier".

Irritaties zullen er altijd zijn. Ik denk dat de vraag is: wat doe je ermee, en hoe communiceer je het naar die ander toe?
Als ik een irritatie inslik, dan is het mijn probleem geworden.
Als ik -als het kan een beetje vriendelijk- zeg waaraan ik me irriteer naar die ander toe, is het eruit, en krijgt het geen kans om uit te groeien tot een boosheid.

Als je dan verder gaat, dan kun je de vraag stellen: waarom is dat communiceren zo lastig? Ikzelf kom dan uit bij "kunnen we eerlijk en kwetsbaar zijn"?
Als je je irritaties uitspreekt, dan stel je je in zekere mate kwetsbaar op. En omdat we al zo vaak ge-kwetst zijn, doen we dat liever niet meer. Het kan ook te maken hebben met het feit dat je misschien afhankelijk bent van die ander. Het is dan de angst om die ander kwijt te raken, wat je weerhoudt om je irritaties uit te spreken.

Terug naar jouw voorbeeld. Ik denk dat je jezelf een hoop irritaties besparen door die vriend te bellen en te overleggen wat je het beste kunt doen.

Hai Roady,

Dank voor je zinnige dingen die je schrijft.

Quote:
Irritaties zullen er altijd zijn. Ik denk dat de vraag is: wat doe je ermee, en hoe communiceer je het naar die ander toe?
Als ik een irritatie inslik, dan is het mijn probleem geworden.
Als ik -als het kan een beetje vriendelijk- zeg waaraan ik me irriteer naar die ander toe, is het eruit, en krijgt het geen kans om uit te groeien tot een boosheid.

Ja, idd, irritaties zullen er altijd zijn.
Wat doe je ermee?
Idd, inslikken is niet goed.

Wat ik heb geleerd, maar wat ff misging is het volgende, precies wat je ook schrijft:

Als je 'het' uitlegt wat je dwars zit, en dan natuurlijk niet in een sfeer waarbij een of beide zich irriteren.
Maar gewoon als de lucht al geklaard is en je legt het eea vriendelijk uit, ja, dat werkt. Omdat je dan tot een gesprek kan komen, de een kan uitleggen wat en waarom dit en dat hem irriteerd en de ander kan dan ook uitleggen waarom en waardoor het een en ander irriteerd, en zo kan je begrip krijgen en het uitpraten zeg maar.

Ja, en het gaat al veel beter, maar ja het kan voorkomen dat ik, onbedoeld natuurlijk, heel erg boos word, onterecht, ja dan voel ik me niet goed, maak het dan ook wel goed hoor natuurlijk.

Ja, en aan de andere kant kan ik ook weer hebben dat iemand anders heel onterecht iets zegt tegen me ofzo, ja, dan vind ik dat vervelend zeg maar, maar ja, dan neem ik ff wat afstand tot diegene weer naar me toekomt, belt oid.

Nou ja, bedankt voor de feed back Roelande en Roady, deed mij heel erg goed!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 04:00

Boze smiley ...ik heb nog geen 5 minuten geslapen vannacht...en ook niet overdag...
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 06:30

VORDIS244 schreef:
Mooi geschreven Jans.

Als je leest dat van alle eerste huwelijken een kwart op een scheiding uitloopt en dat van alle tweede huwelijken of relaties 50 procent binnen 3 - 6 jaar eindigt, dan is het blijkbaar niet eenvoudig om succesvol een relatie op te bouwen. Zeker niet op latere leeftijd en of met kinderen.

Latten biedt de gelegenheid om elkaar goed te leren kennen, om te ontdekken of je je aan kunt passen aan gewoontes of onhebbelijkheden van de ander. En als het toch niet gaat zoals gewenst en gehoopt, dan kun je terugvallen op de eigen vertrouwde omgeving.

Ik zou er niet lichtvaardig aan beginnen maar een LAT relatie lijkt me een veilige en praktische relatievorm. Waarbij je m.i. Net zo veel of net zo weinig grip hebt op je relatie als in andere samenlevingsvormen. Het gaat om liefde, respect en vertrouwen. Wederzijds.

Ik ben toentertijd het huwelijk ingestapt met (net als anderen) de bedoeling om bij elkaar te blijven tot de dood ons zou scheiden. Helaas kan zoiets anders lopen dan je gedacht hebt.
Ik ben me er nu van bewust dat het niet eenvoudig zal zijn om een nieuwe relatie op te bouwen. Aan de andere kant blijf ik erin geloven dat het mogelijk is. Het terug kunnen vallen op je eigen omgeving, hoeft niets te maken te hebben met het niet altijd bij elkaar willen zijn of het niet genoeg vertrouwen in elkaar hebben. Het heeft gewoon te maken met de nuchtere werkelijkheid. Het is ook niet zo dat ik samenwonen of trouwen daarmee uit wil sluiten, maar de stap is nu eenmaal groter/moeilijker als je allebei al je eigen leven hebt opgebouwd. Maar daarom hoeft een nieuwe liefde niet minder te zijn, wel anders.
Het blijft iets moois als twee mensen elkaar kunnen vinden, liefhebben, respecteren en vertrouwen en samen een manier kunnen vinden om een relatie op te bouwen in welke vorm dan ook.

Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 21 december 2012, 06:31
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 07:38

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik heb nog geen 5 minuten geslapen vannacht...en ook niet overdag...

Als je dat voelt...en ziet als een probleem...zul je er toch wat aan moeten doen...of laten doen...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 07:56

JANS221 schreef:
Ik ben toentertijd het huwelijk ingestapt met (net als anderen) de bedoeling om bij elkaar te blijven tot de dood ons zou scheiden. Helaas kan zoiets anders lopen dan je gedacht hebt.
Ik ben me er nu van bewust dat het niet eenvoudig zal zijn om een nieuwe relatie op te bouwen. Aan de andere kant blijf ik erin geloven dat het mogelijk is. Het terug kunnen vallen op je eigen omgeving, hoeft niets te maken te hebben met het niet altijd bij elkaar willen zijn of het niet genoeg vertrouwen in elkaar hebben. Het heeft gewoon te maken met de nuchtere werkelijkheid. Het is ook niet zo dat ik samenwonen of trouwen daarmee uit wil sluiten, maar de stap is nu eenmaal groter/moeilijker als je allebei al je eigen leven hebt opgebouwd. Maar daarom hoeft een nieuwe liefde niet minder te zijn, wel anders.
Het blijft iets moois als twee mensen elkaar kunnen vinden, liefhebben, respecteren en vertrouwen en samen een manier kunnen vinden om een relatie op te bouwen in welke vorm dan ook.

Even off-topic.. de dood sluipt soms op een andere manier je huwelijk in.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 08:09

JOL252 schreef:
Even off-topic.. de dood sluipt soms op een andere manier je huwelijk in.

Je hebt gelijk!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 08:19

Straks bij een lief mens de sjaal halen die ze zomaar voor me breide, een knallende rode.
Huis verder in dozen vullen.
Boodschappen... en voor vanavond hoef ik niets te verzinnen, er wordt voor me gekookt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 09:05

JOL252 schreef:
Straks bij een lief mens de sjaal halen die ze zomaar voor me breide, een knallende rode.
Boodschappen... en voor vanavond hoef ik niets te verzinnen, er wordt voor me gekookt Clown smiley

Wie gaat er dan voor jou koken??? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 09:11

JOL252 schreef:

Ah wat lief!!!!!Ik heb nog geen breigek gevonden,moet zelf maar aan de slag.....ik verwacht wel een foto van jou in giga rode sjaal!

Vanmorgen eerst 5 minuten naar kerstmarkt op school,dan werken en als het meezit voor 7 uur thuis......koken......etc.......maar daarna 5 dagen vrij! Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 09:13

Het sneeuwt Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 09:45

LEANNE226 schreef:
Ah wat lief!!!!!Ik heb nog geen breigek gevonden,moet zelf maar aan de slag.....ik verwacht wel een foto van jou in giga rode sjaal!

Vanmorgen eerst 5 minuten naar kerstmarkt op school,dan werken en als het meezit voor 7 uur thuis......koken......etc.......maar daarna 5 dagen vrij! Lachende smiley met blinkend witte tanden

Lekker vooruitzicht. :)

Foto ? uhm ik zal er es over denken, voor de rest zie ik een beetje verlopen in deze drukke tijd, de sjaal zal het enige levende zijn Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 09:51

FRANKT627 schreef:
Wie gaat er dan voor jou koken??? Lachende smiley

'k Weet niet, misschien Mikos, of Giliakos, of Artemis of Maritsa, of Anthea...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 09:52

JOL252 schreef:

Verwen daggie dus Clown smiley en een mooie rooie sjaal krijgen en je hoeft niet te koken Knipoog smiley ga je van alle dozen de kerstdis maken? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 09:53

LEANNE226 schreef:
Het sneeuwt Verraste, verbaasde smiley

Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley
Ziet wel grijs maarre er was toch geen sneeuw voorspelt Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 10:07

FRANKT627 schreef:
Het is Anna-Piet-weer...niets mee aan te vangen dus...(ik heb net even met haar, onder dwang weliswaar, gechat. Ik ben nu toe aan een valium. Ze is ontzettend lief maar o zo dinges...)

'k Zit niet bij Claus, da's vreemdgaan. Ik heb wel een LAT met Klaas (oepsie ander topic Knipoog smiley )
't Is toch niet zo moelijk? Ik zie vandaag nog telkens sneeuw, al dagen, en ik ben niet in Oostenrijk....... duszzzz
Hoef je toch niet voor aan de valium Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 10:09

Ontbeten
Internetten
Zo maar eens het snowboard gaan pakken.. Coole smiley met zonnebril
.. o nee toch te laat voor skibus
dan maar volgende en nog maar ff internetten Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 10:10

'k heb een stijve nek Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 10:12

vanmorgen eindelijk weer fris en echt wakker, vanacht voor het eerst sinds tijden weer goed doorgeslapen!
Dus net wakker en ga maar eens lekker aan de slag vandaag!
Wat is dit fijn als je weer gewoon slapen kan zeg........!
fijne dag voor ieder!
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 10:24

VORDIS244 schreef:
Mooi geschreven Jans.

Als je leest dat van alle eerste huwelijken een kwart op een scheiding uitloopt en dat van alle tweede huwelijken of relaties 50 procent binnen 3 - 6 jaar eindigt, dan is het blijkbaar niet eenvoudig om succesvol een relatie op te bouwen. Zeker niet op latere leeftijd en of met kinderen.

Latten biedt de gelegenheid om elkaar goed te leren kennen, om te ontdekken of je je aan kunt passen aan gewoontes of onhebbelijkheden van de ander. En als het toch niet gaat zoals gewenst en gehoopt, dan kun je terugvallen op de eigen vertrouwde omgeving.

Ik zou er niet lichtvaardig aan beginnen maar een LAT relatie lijkt me een veilige en praktische relatievorm. Waarbij je m.i. Net zo veel of net zo weinig grip hebt op je relatie als in andere samenlevingsvormen. Het gaat om liefde, respect en vertrouwen. Wederzijds.

Heel mooi geschreven Vordis, zo is precies als ik het ook zie. Dank!
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 10:30

Mooie reacties van iedereen.
Momenteel ben ik nu aan het latten.
Belangrijkste redenen?
-zoals iemand zei: ik stoot geen 2e keer aan dezelfde steen
-mijn huis en "leven"verlaten om WEER opnieuw een kennissenkring op te
bouwen...
-zijn zoon van 15 die echt niet op mij zit te wachten

Maar nu, ruim een jaar verder, vind ik het latten wel vermoeiend worden.
Wie slaapt vannacht bij wie? Wie kookt?
Tas in en uit pakken, chips (shit) toch wat vergeten....
Ik merk voor mezelf dat ik in beide huizen wat öntheemd"raak.
Hebben anderen deze ervaring ook?

Het meest ideale zou zijn om samen helemaal opnieuw te beginnen: nieuw huis, meubels etc.. maar dat is zeker in deze tijd onmogelijk voor ons.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 10:30

ANNA415 schreef:
'k heb een stijve nek Boze smiley

Boze smiley ...en hoe komt dat? Heeft er weer zo'n super groot slangenbeest rond je nek gehangen? Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 10:33

ANNA415 schreef:
'k Zit niet bij Claus, da's vreemdgaan. Ik heb wel een LAT met Klaas (oepsie ander topic Knipoog smiley )
't Is toch niet zo moelijk? Ik zie vandaag nog telkens sneeuw, al dagen, en ik ben niet in Oostenrijk....... duszzzz
Hoef je toch niet voor aan de valium Boze smiley

Nu heb ik idd geen valium meer nodig maar wel na ons chatgesprek Knipoog smiley .

Ben je dan in Zwitserland of in Frankrijk? Hier is in de verste verte geen sneeuw te bespeuren. Gelukkig maar...
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 10:37

GERRIT603 schreef:
dat ik op mijn werk eindelijk de laatste fles wijn inpakte die naar onze relaties verstuurd worden

een paar dagen tussen de flessen zonder er 1 open te maken Boze smiley

Haha, mijn lief rijdt momenteel ook met een complete slijterij rond.
Alle relatie geschenken en dan alvast de wijn die ik gekocht heb omdat we kerst bij hem vieren met mijn kinderen. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4911 4912 4913 4914 4915 4916 4917 ... 6194 Volgende
Pagina 4914 van 6194