ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4923 4924 4925 4926 4927 4928 4929 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 12:16

FRANKT627 schreef:
Ik eet een boterham en Floshke heeft een blikje zalm...

Kijk je dan wel uit voor graatjes, pitjes enzo?? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 12:20

FRANKT627 schreef:
Jullie doen aan afgoderij...een boom en warm huis en kilo's eten is erg occult...zoek maar eens in de Bijbel op wat 'vasten' en wat het betekent... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hm...... hier geen boom, geen kilo's eten...... Met occulte afgoderij valt het dus wel mee.
Maar de komst van Gods Zoon naar aarde is wel alle reden tot een feest. Al zal Zijn 2e komst nog een véél groter feest zijn!! (idd, met belegen wijnen enzovoorts)... In blijde verwachting van Zijn Komst nu al reden voor een feestje. En daarbij worden anderen natuurlijk niet vergeten.
Zonder al die Kerstkitsch idd.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 12:43

STEENTJE178 schreef:
Heel veel beterschap!!!

Dank je wel!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 12:43

ERIKA129 schreef:
Oeps sterkte ermee ik mag vanavond mn kleppie opentrekken Knipoog smiley

Dank je wel en suc6 vanavond!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 12:44

ZEELAND736 schreef:
Ach...wie weet...lukt het toch nog.....
Ik kan niet zingen...erg om met mijn mond dicht te moeten zitten...

Sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 12:45

LEANNE226 schreef:
Ik dacht dat je een andere bewegingssport bedoelde..........maar van pilates schijn je strak en lenig te worden,altijd mooi meegenomen Engeltje smiley

Jammer dat je er niet "langer" door wordt ... gggrijnssss Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 13:09

STEENTJE178 schreef:
Hm...... hier geen boom, geen kilo's eten...... Met occulte afgoderij valt het dus wel mee.
Maar de komst van Gods Zoon naar aarde is wel alle reden tot een feest. Al zal Zijn 2e komst nog een véél groter feest zijn!! (idd, met belegen wijnen enzovoorts)... In blijde verwachting van Zijn Komst nu al reden voor een feestje. En daarbij worden anderen natuurlijk niet vergeten.
Zonder al die Kerstkitsch idd.

Steen geeft juist weer waar het over gaat!!!
Ze had het niet over een boom...en kilo"s eten...
Een goed gevuld bord is toch al feest???
Moeten we dan vasten met kerst???
Laten we delen in onze overvloed...misschien met een eenzaam of verdrietig mens...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 13:11

FRANKT627 schreef:
Jullie doen aan afgoderij...een boom en warm huis en kilo's eten is erg occult...zoek maar eens in de Bijbel op wat 'vasten' en wat het betekent... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ehh een kerstboom afgoderij? tja ligt eraan voor betekenis je eraan geeft he Knipoog smiley Voor mij betekent het gezelligheid maar ik sta er dan op een of andere manier ook meer bij stil in wat voor tijd we leven en waar we naar toe leven... Namelijk naar kerst, dat Jezus voor ons op aarde kwam en dat was feest ja, kwamen de wijzen niet met geschenken? zongen de Engelen niet Ere zij God? en zo is het gelukkig nog steeds voor mij... En vasten? om eerlijk te zijn zie ik daar het nut niet van in...Ik leef liever gewoon met mate... vind het namelijk een beetje hypocriet om het ene moment te vasten en me vervolgens vol te (v)reten zoals bv met ramadan (oke ander geloof ik weet het) Knipoog smiley Enne Nee Frank dit is geen aanval of wat dan ook op jou he! Gewoon mijn gedachten en gevoel..

Erika die blij en dankbaar is vanavond weer het woord van God te mogen uitdragen in een kerstconcert Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 13:30

ROADY558 schreef:
Je kunt ook hier nog even kijken.
http://www.christianmatch.nl/faq.php#antwoord_52

Hartelijk dank voor de tip.

Werkte de laatste tijd met Google Chrome en daar waren alle pop-ups geblokkeerd, bij Internet Explorer stond hij wel als toegestaan.

Heb geprobeerd om op Chrome CM nu wel toe te staan, moet nog ff zien of gelukt is.
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 13:32

Ik heb een boekje met aparte uitspraken ed.
1 uitspraak vind ik zeer treffend en volgens mij kan deze ook hier toegepast worden:

"je kan me alleen verantwoordelijk houden voor wat ik ZEG, niet voor wat jij VERSTAAT"....

Vind het doeltreffend... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 13:38

Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat hij of zij een kerstboom aanbad.
moeten we nu ook alles uit de vensterbank halen en geen bloemetje of wat dan ook in huis? Kale boel wordt het dan.

Waar ik me soms wel aan stoor is het overdreven (zeg maar zwaar overdreven) verlichten van je woning vol met kerstmannen in sleetjes en meer van dat soort fratsen. Zou men dat wat mate doen is het een stuk gezelliger. Ik denk weleens men zoekt het licht, maar niet het Licht
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 13:38

JANS221 schreef:
Ik denk dat je hier op CM (bijna) niet aan een LAT-relatie ontkomt, of je dat nu wilt of niet. En zeker de eerste tijd, nadat je elkaar hebt leren kennen. En dat heeft niet alleen met afstand te maken. Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat er maar weinig mensen zijn die in een nieuwe relatie kunnen wachten met het beleven en genieten van seksualiteit tot ze weer getrouwd zijn. Dat is geen jaren vol te houden, of in dit geval tegen te houden. Liefde en seksualiteit horen bij elkaar. Maar uiteraard zullen er mensen zijn, die hier een andere mening over hebben, en dat mag.
Ik kan me ook niet voorstellen hoe iemand na 6 weken al over trouwen kan praten. Je kunt nog zo verliefd zijn en graag bij elkaar willen zijn, er zal toch in een moment van nuchterheid nagedacht en gepraat moeten worden. En om te gaan trouwen omdat men graag verder wil gaan dan elkaars handje vasthouden lijkt mij geen optie.
Over seks voor het huwelijk zijn al pagina s volgeschreven. Teksten opzoeken die seks voor het huwelijk goedkeurden, zijn er niet te vinden. Evenmin kun je teksten uit de Bijbel over het huwelijk en seksualiteit gebruiken voor nu. De wetten die toen golden waren geschreven voor toen. En in die tijd waren de wetten goed en gaven een stuk bescherming, juist voor vrouwen.
Hiermee heb ik dus in geen geval bedoeld dat ik het goed vind om zomaar met iedereen het bed te delen. Een (LAT-)relatie die voortkomt uit liefde tot elkaar en gebaseerd is op wederzijds respect is mijns inziens wel een vereiste.

Misschien moeilijk te geloven maar ... ik ben één van de mensen die na 6 weken wel begon over trouwen ... euh ... eigenlijk was het al na 4 weken ... en ong. 3 maand na onze eerste ontmoeten zijn we getrouwd ... Lachende smiley

Gemakkelijk -- NEE !!! Je leert elkaar niet kennen in 3 maand, je moet elkaar goed leren kennen in het huwelijk ... en ja ... soms loop je tegen iets aan waarvan je denkt "huh wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ..."

Twijfel -- NEE !!! Ook al loop ik (of mijn vrouw) tegen een "huh wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ..." aan, de zekerheid van "wil je met me trouwen?" is vele malen sterker dan de "minder leuke" (karakter) eigenschappen van je vrouw (voor mijn vrouw zal het "haar man" zijn).
Maar naast liefhebben / houden van is er nog iets wat zeker zo belangrijk is, zo niet het belangrijkste is, in ons huwelijk ... We hebben samen gebeden of God ons huwelijk wil zegenen, of Hij ons Drievoudig snoer wil zijn wat ons samenbindt. Hij is onze Waarheid en Leidsman !!!

Gelukkig -- JA !!! Er is veel gebeurt in het afgelopen jaar, veel hoogtepunten, soms wat dieptepunten, maar altijd, en dan bedoel ik ook altijd, konden we gaan slapen met een vrij geweten naar elkaar en naar God. Het gedeelte uit Efeziërs 4 gaat over "Het nieuwe leven, met Christus als fundament", maar ik denk persoonlijk dat dit ook geldt voor het huwelijk ... waarschijnlijk voor elke relatie ...
Efeziërs 4:25 Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. 26 Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, 27 geef de duivel geen kans. (NBV)

Latten -- NEE !!! Persoonlijk vind ik latten "angst om je door het huwelijk / samenwonen aan elkaar te verbinden"
Ik vind het een "flauwe smoes" om te zeggen "het is een mooie gelegenheid om elkaar beter te leren kennen" of "je bent wel aan elkaar verbonden maar je hebt nu nog je eigen leven, het is niet zo beklemmend" of "er zijn nog thuiswonende kinderen" ...
Voor mij is een LAT relatie, misschien wat cru uitgedrukt Verlegen lachende smiley
L = Lauw
A = Angst
T = Twijfel

1 Korintiërs 2:9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’ (NBV)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 13:43

LYDIA448 schreef:
Ik heb een boekje met aparte uitspraken ed.
1 uitspraak vind ik zeer treffend en volgens mij kan deze ook hier toegepast worden:

"je kan me alleen verantwoordelijk houden voor wat ik ZEG, niet voor wat jij VERSTAAT"....

Vind het doeltreffend... Lachende smiley

Het mag een boekje zijn met "aparte" uitspraken ... maar deze "aparte uitspraak" slaat wel de spijker "recht" op z'n kop ... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 13:44

FRANKT627 schreef:

Jezus zei het al kunnen de bruilofstkinderen vasten als de bruidegom in hun midden is. Als het feest is moet je niet gaan vasten tenzij je er een goede reden voor hebt natuurlijk.
En natuurlijk heeft ons kerstfeest van oorsprong niets met de geboorte van onze Heer te maken. Maar als ze in elke kroeg stille nacht laten horen kunnen wij als christenen toch niet niets doen. Het is een mooie gewoonte deze grote gebeurtenis te herdenken.

En ja Frank mijn kerstboompje is errug occult. Heb ik nog speciaal naar gevraagd ze hadden ook niet occulte maar die wou ik niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op maandag 24 december 2012, 13:44
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 13:45

CROSSROAD317 schreef:
Het mag een boekje zijn met "aparte" uitspraken ... maar deze "aparte uitspraak" slaat wel de spijker "recht" op z'n kop ... Knipoog smiley

Die schrijf ik op!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 13:48

Heel mooi Crossroad
goed te horen dat het ook zo kan
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 13:48

Een 3 dagen abo ... Lachende smiley

Hoi hoi aan alle vrienden, bekenden (de ouwe garde) en nieuwe leden Lachende smiley

Het getrouwde leven is best zwaar ... de kilo's verdwijnen als sneeuw voor de zon ... daarvoor in de plaats komen, even snel als de kilo's zijn verdwenen, mooie grijze haren ... gggrijnzzzzzzzzzzzzzz Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 14:09

CROSSROAD317 schreef:
Een 3 dagen abo ... Lachende smiley

Hoi hoi aan alle vrienden, bekenden (de ouwe garde) en nieuwe leden Lachende smiley

Het getrouwde leven is best zwaar ... de kilo's verdwijnen als sneeuw voor de zon ... daarvoor in de plaats komen, even snel als de kilo's zijn verdwenen, mooie grijze haren ... gggrijnzzzzzzzzzzzzzz Knipoog smiley

Hey crossy
Nog van harte had het wel gehoord dat je getrouwd was
Oeps klinkt niet goed dat de kilo's er afvallen verder wel gezond hopen wij

Clown smiley
Grijze haren horen toch bij getrouwd zijn
Die vrouwen kunnen het ons meestal wel erg moeilijk maken Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Hartelijke groeten Duck en 129
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 14:14

CROSSROAD317 schreef:
Jammer dat je er niet "langer" door wordt ... gggrijnssss Knipoog smiley

Leanne van 2 meter cross Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 14:18

Vandaaaaaaaaag is het echt weer Nederlands kerstweer maar morgen 30 cm sneeuw heb ik gedroomd vannacht Clown smiley Slapende smiley Gefrustreerde smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 14:19

HENDUK927 schreef:
Vandaaaaaaaaag is het echt weer Nederlands kerstweer maar morgen 30 cm sneeuw heb ik gedroomd vannacht Clown smiley Slapende smiley Gefrustreerde smiley Clown smiley Clown smiley

Dat zal een droom blijven........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KABOUTER722

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 14:22

wie vrijt, slijt, he.

en die grijze haren krijg ik zo zonder vrouw ook wel. gaat allemaal vanzelf!

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 14:47

KABOUTER722 schreef:
wie vrijt, slijt, he.

en die grijze haren krijg ik zo zonder vrouw ook wel. gaat allemaal vanzelf!

Knipoog smiley

griff, ik bedoel Kabouter heb jij dan geen vrouw??? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 14:48

STEENTJE178 schreef:
Dat zal een droom blijven........ Knipoog smiley

Hier ook...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 14:50

ROELANDE345 schreef:
Die schrijf ik op!!

En waar is jouw 'uitspraak' die je gisteren pikte Knipoog smiley in de abdij???
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 14:53

FRANKT627 schreef:
Hier ook...

In jouw geval eerder een nachtmerrie lijkt me??
Jij bent toch zo ondol op sneeuw?
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 14:56

FRANKT627 schreef:
En waar is jouw 'uitspraak' die je gisteren pikte Knipoog smiley in de abdij???

Welke abduitspraak??
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 15:02

Wat mij blij maakt? luisteren naar een mooi lied:

http://www.youtube.com/watch?v=ovXQPM8D8zE

Voor mij is dit mijn kerstlied dit jaar. Los van tradities, discussies, (ver)oordeel ..

Ik wil over Jezus praten, doen zoals hij. Hij was mens zoals ik .. Ik mag van Hem leren en het roer uit handen geven ...
Maar dat praten is niet het belangrijkste: in lijn met Joh 3:21:
Door te doen zoals Jezus zoek ik het licht op, zodat daardoor zichtbaar wordt dat God werkzaam is in alles wat ik doe! Daarom is Jezus als Licht van de wereld gekomen.

Laatst aangepast door
ZOEKER064
op maandag 24 december 2012, 15:14
Naar boven

Auteur Bericht
KABOUTER722

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 15:07

mijn ouders zijn ook binnen 3 maanden getrouwd. op 1 april 1965 verloofd, en iedereen dacht dat het een grap was. nee dus.

maar nou 'kenden' mijn moeder en mijn vader elkaar al, ze woonden sinds 1937 bij elkaar om de hoek in Bussum.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 24 december 2012, 15:20

Mooi Cross....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4923 4924 4925 4926 4927 4928 4929 ... 6194 Volgende
Pagina 4926 van 6194