| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:26
|
|
|
|
er was iemand die privechat aanvroeg, wie, mail ff dan kan ik wel de privechat openen
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 1 januari 2013, 20:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:28
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | religie is voor jou naamchristendom? leg eens uit? |
nee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:29
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | er was iemand die privechat aanvroeg, wie, mail ff dan kan ik wel de privechat openen |
Kom ik er achter dat je niet gelijktijdig ook facebook aan moet laten staan als je op CM zit beid echat heben de zelfde pingel.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 1 januari 2013, 21:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VIOOL125
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:32
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Je schrijft het zelf al Jezus stond in deze gemeente aan de deur te kloppen. Hij was niet binnen maar buiten. Ieder die Hem toebehoort heeft Jezus binnengelaten in zijn/haar hart. Het feit dat Hij buiten stond betekend dat zij dat niet hadden gedaan |
Als ik dit zo lees is het een feit dat Jezus buiten de deur staat. Wat ik mij afvraag is dit: - Is Jezus ooit binnen geweest of hebben ze Hem buiten gezet? Kan iemand mij hier antwoord op geven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:34
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Dan kan wel als men weet wat goed en kwaad is. Als je niet weet wat vuur is hoe kan je dan weten dat jij je verbrand aan vuur? Hoe kan een kind van 1 jaar weten dat het verdrinkt wanneer het in een vijver valt? |
Het enige dat ik je tracht uit te leggen is dat je de boel in zijn verband moet zien en gevoel niet kunt uitbannen als "verkeerd" "onheilig of ongeestelijk" maar plaatsen in de context. Het geloof is uit het horen en het verstaan van Zijn woord. Ja. Daarnaast geloof ik ook in een ongelooflijke prachtige en liefdevolle aantrekkingskracht van Zijn persoon die mensen ook zonder het volledig verstaan (wie kan dat?) van Zijn woord aantrekt en overtuigd van Zijn waarheid. Denk alleen maar aan de gezichten die moslims in verboden landen krijgen in de nacht en Jezus zien zonder het woord uitgelegd te krijgen maar wel weten dat ze naar Hem op zoek moeten gaan als de weg, de waarheid en het leven.
Relatie met God is leven met Hem vanuit Zijn volheid en gevuld in alle opzichten en aspecten van je leven. Dus daarin heeft gevoel een plek.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:37
|
|
|
|
Ik ga bijna denken dat je het behalve niet wilt ook niet kunt, door zo kort door de bocht te antwoorden. Of is het echt een kwestie van onbeleefd zijn?
Misschien wil Mat de vraag van Jans wél beantwoorden, aan hem was deze vraag ook gesteld.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 1 januari 2013, 20:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:38
|
|
|
|
| VIOOL125 schreef: | Als ik dit zo lees is het een feit dat Jezus buiten de deur staat. Wat ik mij afvraag is dit: - Is Jezus ooit binnen geweest of hebben ze Hem buiten gezet? Kan iemand mij hier antwoord op geven? |
Een ieder mag leven zo hij/zij verkiest. Of zo'n keus goed of fout is zal men op gegeven moment wel achter komen.
Maar zolang jij Jezus niet als de Opgestane Heer erkend endat belijd en hem gehoorzaam bent is hij dus nog niet binnen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:39
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Het enige dat ik je tracht uit te leggen is dat je de boel in zijn verband moet zien en gevoel niet kunt uitbannen als "verkeerd" "onheilig of ongeestelijk" maar plaatsen in de context. Het geloof is uit het horen en het verstaan van Zijn woord. Ja. Daarnaast geloof ik ook in een ongelooflijke prachtige en liefdevolle aantrekkingskracht van Zijn persoon die mensen ook zonder het volledig verstaan (wie kan dat?) van Zijn woord aantrekt en overtuigd van Zijn waarheid. Denk alleen maar aan de gezichten die moslims in verboden landen krijgen in de nacht en Jezus zien zonder het woord uitgelegd te krijgen maar wel weten dat ze naar Hem op zoek moeten gaan als de weg, de waarheid en het leven.
Relatie met God is leven met Hem vanuit Zijn volheid en gevuld in alle opzichten en aspecten van je leven. Dus daarin heeft gevoel een plek. |
Hetgeen dat ik wil duidelijk maken, het begint tussen het weten van (tussen de oren), vervolgens zakt het in het hart waar het gevoel gaat werken. Dat zijn de geboden dat de Here Jezus in ons hart gaat leggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:40
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Hetgeen dat ik wil duidelijk maken, het begint tussen het weten van (tussen de oren), vervolgens zakt het in het hart waar het gevoel gaat werken. Dat zijn de geboden dat de Here Jezus in ons hart gaat leggen. |
De wind waait waarheen hij wil.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:41
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Een ieder mag leven zo hij/zij verkiest. Of zo'n keus goed of fout is zal men op gegeven moment wel achter komen.
Maar zolang jij Jezus niet als de Opgestane Heer erkend endat belijd en hem gehoorzaam bent is hij dus nog niet binnen. |
En als Hij eenmaal binnen is gaat Hij echt niet weg. Hij laat niet los wat Zijn hand begon. Hij is Trouw.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:41
|
|
|
|
Ik geloof zelf dat - wat deze bijbelpassage aangaat - ze hun Heer wel hebben gekend. Ze zijn "heet" geweest, maar hebben hun materiele zaken boven Hem gesteld, en zodoende lauw geworden.
Daarom zegt Jezus hier ook dat je beter koud kunt zijn dan lauw, of beter heet dan lauw. Koude mensen kan God raken, hete mensen kan God inzetten. Maar lauwe mensen smaakt Hem duidelijk niet. Daar kan Hij niks (meer...) mee...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:44
|
|
|
|
Dinsdag 1 Januari, Genesis 37:1-11; Droom van God.
Jakob zet het spoor van God van zijn vader Isaak voort. Dat is op zich heel mooi. Anders dan zijn broer Esau die nieuwe streken opzoekt, waar hij snel geld hoopt te verdienen, blijft Jakob bewust wonen in het land Kanaän. Jakob hecht aan het land van God. Of Jakob nog weleens een droom heeft? Dromen lijkt meer iets voor jonge mensen. Zeker aan het begin van een nieuw jaar. Zij dromen van een huwelijk of kijken uit naar een kind. Of een droombaan met veel mogelijkheden. Net als Jozef. Hij droomt dat hij de grote familieleider wordt en al zijn broers zich voor hem buigen. Die moeten daar natuurlijk niets van hebben. Jakob zelf eigenlijk ook niet. Toch trekt hij Jozef voor en koopt hij voor hem alvast een dure jas. Als was Jozef de kroonprins en de erfgenaam van alles. En zo komt van het een het ander. Jozef wordt een arrogante, verwende puber met wie zijn broers niet meer willen praten. Zijn dromen komen hun de neus uit. Dat had Jakob kunnen weten. Een kind voortrekken is altijd vragen om problemen. Wachten op God was al nooit Jakobs sterkste kant. Pergrims, jong of oud, moeten niet zoveel dromen. Droom van het Rijk van God. Daarin is ruimte voor zegen en iedereen. Voor alle kinderen. Elke dag en een heel jaar lang.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VIOOL125
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:46
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Een ieder mag leven zo hij/zij verkiest. Of zo'n keus goed of fout is zal men op gegeven moment wel achter komen.
Maar zolang jij Jezus niet als de Opgestane Heer erkend endat belijd en hem gehoorzaam bent is hij dus nog niet binnen. |
Dat snap ik. Maar het is geen antwoord op mijn vraag. Is Jezus ooit binnen geweest of is Hij buiten de deur gezet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:46
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Haha mooie typefout, ging echt per ongeluk  |
Jaja....maar wel leuk toch???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:49
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | De wind waait waarheen hij wil. |
Johannes 3: 8 De wind waait waarheen hij wil; je hoort zijn geluid, maar je weet niet waar hij vandaan komt en waar hij heen gaat. Zo is het ook met iedereen die uit de Geest geboren is.
Joh_3:6 Hetgeen uit het vlees geboren is, dat is vlees; en hetgeen uit den Geest geboren is, dat is geest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:51
|
|
|
|
ik heb geleerd met twee woorden te spreken, dus in dit geval: Nee, Jans. Maar ik vroeg het niet aan jou, maar aan Mat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:52
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | ik heb geleerd met twee woorden te spreken, dus in dit geval: Nee, Jans. Maar ik vroeg het niet aan jou, maar aan Mat. |
haha leuk, goed gezien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VIOOL125
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 20:57
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Ik geloof zelf dat - wat deze bijbelpassage aangaat - ze hun Heer wel hebben gekend. Ze zijn "heet" geweest, maar hebben hun materiele zaken boven Hem gesteld, en zodoende lauw geworden.
Daarom zegt Jezus hier ook dat je beter koud kunt zijn dan lauw, of beter heet dan lauw. Koude mensen kan God raken, hete mensen kan God inzetten. Maar lauwe mensen smaakt Hem duidelijk niet. Daar kan Hij niks (meer...) mee... |
Dank je wel Roady
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:00
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Ik geloof zelf dat - wat deze bijbelpassage aangaat - ze hun Heer wel hebben gekend. Ze zijn "heet" geweest, maar hebben hun materiele zaken boven Hem gesteld, en zodoende lauw geworden.
Daarom zegt Jezus hier ook dat je beter koud kunt zijn dan lauw, of beter heet dan lauw. Koude mensen kan God raken, hete mensen kan God inzetten. Maar lauwe mensen smaakt Hem duidelijk niet. Daar kan Hij niks (meer...) mee... |
idd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:06
|
|
|
|
Okay, dit staat er. Hij doet een dringend appèl en verklaart opnieuw Zijn verlangen naar deze gemeente: "Waart gij maar koud of heet..."... Maar zou je dan denken dat Hij deze hele gemeente verloren zou laten gaan geplaatst in de samenhang met andere bijbelpassages: dat Hij afmaakt wat Zijn hand is begonnen, niet opgeeft trouw te zijn omdat Hij zichzelf niet kan verloochenen ook al zijn wij ontrouw!
Zijn genade is 100 procent.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 1 januari 2013, 21:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:14
|
|
|
|
Ik weet(gelukkig) dat je weer kunt liefhebben na een verlies maar het gat in je hart en het gemis blijft pijnlijk aanwezig. Sterkte!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:18
|
|
|
|
Dat is helemaal waar wat je hier zegt. Maar zoals altijd - aan God zal en kan het niet liggen.
Ik geloof niet dat God uberhaupt iemand verloren WIL laten gaan. Of iemand wel of niet verloren gaat, dat is aan hemzelf. Aan God kan het niet liggen. Hij immers heeft er alles aan gedaan?
Maar dan nog, als je Jezus hebt binnengelaten, stopt het daar dan mee? Dan begint de relatie toch pas? En na een periode van vurigheid kun je ook als mens weer lauw worden, afvallen zelfs.... Of onverschillig worden...
Ik vind dat zo mooi, dat Jezus in de evangelieen zo dringend verzoekt, opdraagt om "in Zijn liefde" te blijven. En in openbaringen vermaant Hij dat ze "de eerste liefde" verzaakt hebben. Hij vraagt dus om bekering. Weer te zoeken, te streven naar die eerste liefde. Hoe dan? Door alles wat tussen hen en Jezus in is komen te staan, op te ruimen. Zonden te belijden en weer de eerste werken te doen.
(Wat waren mijn eerste werken ook al weer......?)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:19
|
|
|
|
Gisteravond heb ik een poging gedaan mannen beter te begrijpen.........ik schoot er niets mee op Glennis Grace was voor de tv,een prachtige lange vrouw met dito benen,ik vind het een plaatje,de mannen vonden haar niet bijster mooi Toen ze een vrouw zagen met een,in mijn ogen,saai uiterlijk,gewoon doorsnee zeg maar,niet slank,geen mooi gezicht,gewoon kort haar,geen make-up......... riepen ze dat dat wel een leuke vrouw was.........
Ik heb het opgegeven!Discussie over mooi of niet ga ik niet meer aan met de heren!
Leanne,heeft ooit op een date gezegd dat ze niet voor uiterlijk gaat waarop de man uiteraard diep beledigd was
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VIOOL125
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:21
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Okay, dit staat er. Hij doet een dringend appèl en verklaart opnieuw Zijn verlangen naar deze gemeente: "Waart gij maar koud of heet..."... Maar zou je dan denken dat Hij deze hele gemeente verloren zou laten gaan geplaatst in de samenhang met andere bijbelpassages: dat Hij afmaakt wat Zijn hand is begonnen, niet opgeeft trouw te zijn omdat Hij zichzelf niet kan verloochenen ook al zijn wij ontrouw!
Zijn genade is 100 procent. |
Juist om Zijn trouw en 100% genade aan ons doet Hij een dringend beroep op deze gemeente dus ook aan ons. Hier laat Hij nogmaals zijn genade zien door de oproep tot bekering. Juist omdat Hij 100% genade en rechtvaardig is wil Hij niet dat één iemand verloren gaat. Hij zegt ook "Allen die ik lief heb die tuchtig en bestraf ik" en dit heeft als doel dat wij ons terugkeren naar Hem. Jezus zegt ook ""Wie overwint, hem zal ik geven met Mij te zitten op de troon".
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:22
|
|
|
|
Ik ben het hiermee eens, ik denk dat ze in het begin Jezus wel als hun heer hebben gekend maar dat ze lauw zijn geworden. Maar let op wat Jezus zegt dat hij ze uitspuwt, voor mij een duidelijk teken van verwerping als ze zo blijven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:27
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Dat is helemaal waar wat je hier zegt. Maar zoals altijd - aan God zal en kan het niet liggen.
Ik geloof niet dat God uberhaupt iemand verloren WIL laten gaan. Of iemand wel of niet verloren gaat, dat is aan hemzelf. Aan God kan het niet liggen. Hij immers heeft er alles aan gedaan?
Maar dan nog, als je Jezus hebt binnengelaten, stopt het daar dan mee? Dan begint de relatie toch pas? En na een periode van vurigheid kun je ook als mens weer lauw worden, afvallen zelfs.... Of onverschillig worden...
Ik vind dat zo mooi, dat Jezus in de evangelieen zo dringend verzoekt, opdraagt om "in Zijn liefde" te blijven. En in openbaringen vermaant Hij dat ze "de eerste liefde" verzaakt hebben. Hij vraagt dus om bekering. Weer te zoeken, te streven naar die eerste liefde. Hoe dan? Door alles wat tussen hen en Jezus in is komen te staan, op te ruimen. Zonden te belijden en weer de eerste werken te doen.
(Wat waren mijn eerste werken ook al weer......?) |
Ja, dan begint de relatie pas en ook het eeuwige leven met Hem vangt aan dat je hebt gekregen door Hem aan te nemen. Niemand rooft je uit Zijn hand want je bent in Hem geborgen met God.
Ieder kent wel in zijn leven perioden waarin je tot besef komt dat je terug moet keren naar die eerste liefde. En ik geloof: daar staat God persoonlijk garant voor. Hij is de Leeuw van Judah die opkomt voor Zijn eigendom.
En voor zover het zo is dat er lauwheid is... waar zijn de vurigen om degenen die achterop raken weer aan te vuren? Wij dragen verantwoording voor elkaar in plaats van naar elkaar te wijzen of te oordelen over iemands temperatuur.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:30
|
|
|
|
| VIOOL125 schreef: | Dat snap ik. Maar het is geen antwoord op mijn vraag. Is Jezus ooit binnen geweest of is Hij buiten de deur gezet? |
Op Golgotha door ons buiten de deur gezet, toen wij gelijk Petrus zeiden we kenne Hem niet, gelukkig mogen wij gelijk Petrus dedeur voor Hem weer open zetten en Hem binnen laten, want Hij blijft vergeven
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 1 januari 2013, 21:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:34
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | Ik ben het hiermee eens, ik denk dat ze in het begin Jezus wel als hun heer hebben gekend maar dat ze lauw zijn geworden. Maar let op wat Jezus zegt dat hij ze uitspuwt, voor mij een duidelijk teken van verwerping als ze zo blijven. |
Nee! Als je in Hem gelooft, ben je gered. Het offer van Christus zou anders voor niets geweest zijn. Wij kunnen wel tekort schieten tegenover God, maar ook dat wil/zal hij vergeven! Sterker nog, dat is al vergeven.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 1 januari 2013, 21:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:35
|
|
|
|
Ik trek de prosecco maar es open. Proosten op de dag van morgen.
Lechaïm...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 1 januari 2013, 21:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:38
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Gisteravond heb ik een poging gedaan mannen beter te begrijpen.........ik schoot er niets mee op Glennis Grace was voor de tv,een prachtige lange vrouw met dito benen,ik vind het een plaatje,de mannen vonden haar niet bijster mooi Toen ze een vrouw zagen met een,in mijn ogen,saai uiterlijk,gewoon doorsnee zeg maar,niet slank,geen mooi gezicht,gewoon kort haar,geen make-up......... riepen ze dat dat wel een leuke vrouw was.........
Ik heb het opgegeven!Discussie over mooi of niet ga ik niet meer aan met de heren!
Leanne,heeft ooit op een date gezegd dat ze niet voor uiterlijk gaat waarop de man uiteraard diep beledigd was  |
haha LOL je weet toch dat mannen over het algemeen veel ijdeler zijn dan vrouwen
|
|
| Naar boven |
|
|