| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 06:34
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Dat ik het nu eindelijk warm heb nu ik in bed lig met 3dekbedden op Dacht vanmorgen dat ik gegeten had waar ik allergisch voor ben. Maar heb hoge koorts en dus waarschijnlijk gewoon griep  |
Beterschap
dat komt ervan: fietsen door de regen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 06:40
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Gisteravond heb ik een poging gedaan mannen beter te begrijpen.........ik schoot er niets mee op Glennis Grace was voor de tv,een prachtige lange vrouw met dito benen,ik vind het een plaatje,de mannen vonden haar niet bijster mooi Toen ze een vrouw zagen met een,in mijn ogen,saai uiterlijk,gewoon doorsnee zeg maar,niet slank,geen mooi gezicht,gewoon kort haar,geen make-up......... riepen ze dat dat wel een leuke vrouw was.........
Ik heb het opgegeven!Discussie over mooi of niet ga ik niet meer aan met de heren!
Leanne,heeft ooit op een date gezegd dat ze niet voor uiterlijk gaat waarop de man uiteraard diep beledigd was  |
Hahaha Heb je hem gauw van de haak gehaald en weer terug gezet in het water
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op woensdag 2 januari 2013, 06:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 06:41
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | Mensen die in naam christen zijn maar niett tot bekering en geloof in Jezus. |
Je legt nu uit wat naamchristendom volgens jou is. Religie is zoveel meer als naamchristendom en ook als christendom. Religie is een zoektocht naar de zingeving van het leven. Dus alle mensen die op zoek zijn naar de zingeving van het leven zijn religieuze mensen. Of jij het eens bent naar wat zij onder die zingeving verstaan of waar ze bij hun zoektocht op uitkomen, is wat anders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 06:42
|
|
|
|
| PELLE852 schreef: | Kijken op Profielen is leuk, Discussies voeren tot je een ons weegt is ook leuk (zie de div. forums), Nu nog het reageren op elkaars Profielen ook leuk of... ? Laat nu juist dit een goed voornemen voor 2013 zijn toch ?!  |
Nou op mijn profiel (met name de foto's) is zat gereageerd in het forum
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 06:56
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Bijbelteksten aanhalen is niet erg als je maar donders goed weet waar je het over hebt en je je goed in exegese hebt verdiept voor je er een duiding aan geeft. De weerzin ontstaat als mensen een standpunt hebben dat kennelijk met er bij gesleepte bijbelteksten onderstreept moet worden. Het wordt pas betweterij als bijbelteksten worden misbruikt. Zo kun je met bijbelteksten slavernij goedkeuren, wat in de Gouden Eeuw op grote schaal gebeurde. Een van de meest vreselijke topics hier ging over de positie and de vrouw en waar ze als oorzaak van het kwaad werd neergezet - en dat is daar een goed voorbeeld van. Als mensen standpunten innemen en zichzelf gezag aan proberen te meten met bijbelteksten dan is dat eigenlijk blasfemie. Heel veel mensen voelen dat feilloos aan. Het kan dus wel degelijk betweterij en veroordelend zijn als je suggereert het beter te weten aan de hand van bijbelteksten. Het probleem zit hem niet in de bijbelteksten zelf maar het ijdel en verkeerd gebruik ervan en vooral het gebrek aan de juiste interpretatie. Zeker als het de persoonlijke vroomheid kennelijk moet onderstrepen - en dat is maar al te vaak het geval. Mijn standpunt is dat je boijbelsteksten niet mag gebruiken om je eigen ego direct of indirect op te hemelen. De ervaringen met dit soort types zijn bij veel mensen die op CM zitten erg slecht. Persoonlijk ben ik van mening dat veel van dit soort types zich zo hebben gedragen dat we dankbaar mogen zijn dat veel mensen zich niet daardoor van het christendom hebben afgewend.
Mensen die de moeite nemen de Bijbel goed te bestuderen en ook kijken naar de context en de bedoeling, moeten een flinke inspanning leveren en komen niet met makkelijke uitspraken. Dan ben je echt niet lauw, bepaald niet zelfs.
Thomas, nog aan tafel gebeden voor varkensvlees? Dan heb je bijbels gezien volgens de letterlijke interpretatie echt geen recht van spreken. |
Jezus werd ook van allerlei dingen vals beschuldigd, niks nieuws dus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 06:58
|
|
|
|
Gelukkig zijn ook dat dingen die wij niet voor het zeggen hebben. 
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 07:09
|
|
|
|
| PELLE852 schreef: | Gelukkig zijn ook dat dingen die wij niet voor het zeggen hebben.  |
Ik snap ff je opmerking niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 07:11
|
|
|
|
Natuurlijk moet en mag je ook jezelf zijn en blijven. Alleen is het vandaag de dag wel een heel groot probleem dat veel mensen niet meer (zo lijkt het) de moeite nemen om op elkaars Profielen te reageren. Jaja oke wel op de div. forums maar niet... Dit is overigens ook op bijv. andere 'Christelijke' sites merkbaar. En wat de reden daarvan is ? Mensen zijn tegenwoordig veel terughoudener geworden. Aan de ene kant valt daar wel wat voor te zeggen, maar aan de andere kant is dit wel een zorgelijke ontwikkeling.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 07:12
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Klopt niemand rooft je uit Zijn hand, Hij bewaakt/bewaart je immers met Zijn leven. Ik ben ook met je eens dat het met ups en downs gaat. Echter je laat het zelf toe dat je lauw wordt.
Ik denk dat er ook mensen zijn die zich koud laten worden en daarmee zelf bewust uit Zijn hand 'springen'. Of waren ze dan nooit echt in Zijn hand? Zgn naamchristen zoals Mat ze noemt. Pfff ik weet zelf het antwoord daar niet op. |
Niemand.en niets, ook onszelf.niet.rooft ons uit Zijn hand. Hij is trouw.ook al.zijn.wij het niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 07:14
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | Jezus werd ook van allerlei dingen vals beschuldigd, niks nieuws dus. | i
Waar lees.jij in Thomas zijn stuk een valse beschuldiging?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 08:14
|
|
|
|
Daar is ze weer....
Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 08:21
|
|
|
|
Wat heb ik toch een hekel aan het woordje onderdanig. Het komt bij mij over alsof ik me zelf niet mag zijn binnen het huwelijk. Als vrouw zijnde geef je eigenlijk je echtgenoot alle rechten. Dat geeft een man weer macht.
Man en vrouw zijn gelijkwaardig. Ook de mening van de vrouw kan een positief iets geven binnen het huwelijk. Er zijn natuurlijk zaken waarin de een beter is dan de ander. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat de vrouw onderdanig moet zijn.
Een vrouw moet geen slaafje zijn van haar man.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op woensdag 2 januari 2013, 08:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 08:46
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | het gaat om een vrouwenhart...niet om de vrouwenharten...zie je de nuance?
Het is niet omdat je een slechte moeder had, hoe spijtig dat ook is, dat alle vrouwen slecht zijn. Als je echt zo denkt dan zijn er vast honderden hulpverleners waar je een beroep op kan doen. Je bent verbitterd.
Sommige onder ons hier op CM denken dat je Griffin bent. En Griffin is iemand die met de bus rijdt. Hij vervoerd mensen van A naar B...als jij werkelijk Griffin bent én dus ook die buschaffeur waarom zet je dan op je profiel dat je 'vee' vervoerd??? Zijn dan alle mensen 'vee' in jouw ogen??? Denk je zo over je medemens??? Acht jij je zelf dan de enige echte goede die hier rondloopt??? Ik heb zo mijn twijfels. |
Frank , lees het vee maar als een vorm van humor. Ook jouw bijdrages storen mij weleens hoe negatief dat allemaal is. ook al zeg jij dat het doorspekt is met humor. Ook jij hebt in jou bijdrages op het forum laten blijken dat er geen vrouw deugdzaam is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 08:49
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Nou op mijn profiel (met name de foto's) is zat gereageerd in het forum  |
Ook mijn Floshke en Prikkie worden niet overgeslagen op het forum of in de chatroom...zij krijgen ook steeds knuffels...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 08:57
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik geef het op...je ziet overal spoken...je sluit je echt af...je wilt niet inzien dat het anders ook kan.
Ik was ooit getrouwd. Mijn ex had aan 1 man niet genoeg. Mijn vader en zwager kregen zelfs van haar het aanzoek om met haar het bed te delen. Hoe laag ben je dan gevallen??? De andere zaken die ze nog deed vertel ik maar liever niet. Na drie jaar huwelijk was er eindelijk de bevrijding (lees: scheiding)
Vorig jaar leer ik hier 2 vrouwen kennen. Terwijl ik met één er van wat had was ze lekker meer dan 100 mails aan het schrijven naar een man die je hier ook veel op her forum ziet. Plus dat ze nog eens wat kaarten naar zijn huisadres stuurde. Hoewel de bewijzen er waren ontkende ze alles...
Nadien leerde ik een enorm lieve vrouw kennen. Het klikte heeeeeel goed en ze beloofde me een hemel op aarde. Nog nooit heb ik zoveel van iemand gehouden als van haar. Uiteindelijk maakte ze het uit en ondanks ze me heel graag zag, zei ze me zelf, was het net alsof die breuk haar niets deed en ging zich lekker amuseren. Dat kwam hard aan. Ik ben er heel lang ziek van geweest. In alle vormen want enkele maanden na die breuk kreeg ik zelfs een lichte hartaanval door alle emoties.
Dit jaar leerde ik een gescheiden vrouw op CM kennen. We konden goed opschieten, hadden elkaar al ontmoet en ja we hadden ook al gezoend. Na enige tijd kwam de aap uit de mouw...ze was nog getrouwd. Ze durft niet weg bij haar man hoewel dat wel het beste zou zijn voor haar. Weer een klap voor mij. Weer in de put, weer die vragen 'waarom ik steeds'...
Ik heb dus ook mijn tegenslagen gehad en zelfs nog meer dan ik hier beschreven heb. Indien ik nu elke vrouw moest bezien als een hoer of een leugenaar of een labiel mens kon ik maar beter ergens in de woestijn of op de maan gaan wonen. Ver weg van al die vrouwen en zeker geen internet meer want de verleiding om dan op een site te gaan staan en op alle vrouwen te gaan spugen zou groot zijn.
Neen, zo denk ik dus niet over de vrouwen. Ik had gewoon de tegenslag enkele vrouwen te hebben gekend die niet koosjer waren. Zelfs dat vind ik van mij al geen mooie uitdrukking maar ik wil maar even weergeven dat er behalve die enkelingen er veel meer vrouwen zijn die het wel goed menen én het goed doen. Ik blijf vertrouwen in de vrouwen en in de mens in het algemeen. Als ik met een wantrouwen door het leven zou gaan ben ik binnen de korste keren paranoide en dan heeft het leven geen kwaliteit meer.
Misschien heb jij genoeg van de vrouwen. Dat kan ik begrijpen. Dat had ik ook wel eens. Gewoon effe rusten. Dat rusten bij mij ging niet gepaard met een afschuw en lelijke en onterechte uitingen over vrouwen. Je kan er wel eens een grapje over maken maar daar moet het ook bij blijven. Soms lees ik wel eens uitingen (op een anderes site) gedaan door vrouwen over mannen zoals jij die doet hier op het forum over de vrouwen. Wel, die uitingen van die vrouwen doen me verdriet. Want in hun ogen is elke man een bedrieger, een dronkelap, een gokker, een hoerenloper...dat doet pijn als je zoiets leest.
Ik vind het echt heel onterecht hoe je over dé vrouwen praat. Het is ronduit smerig en gelogen. |
Een ieder reageert weer anders op teleurstellingen na een mislukte relatie. Ik vind dat kabouter zijn mening erover mag zeggen. Hij laat duidelijk blijken dat er vrouwen zijn geweest die misbruik hebben gemaakt van hem.
Leer de mens kennen achter de letter en die is niet zo haatdragend als je denkt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 09:32
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Nee! Als je in Hem gelooft, ben je gered. Het offer van Christus zou anders voor niets geweest zijn. Wij kunnen wel tekort schieten tegenover God, maar ook dat wil/zal hij vergeven! Sterker nog, dat is al vergeven. |
Het is slechts dan vergeven, als wij onze zonden belijden (Jac 5:16). Dan is Hij getrouw om ons te vergeven ons te bevrijden van al onze ongerechtigheden.
Inderdaad, God vergeeft ALTIJD, ongeacht naar welk persoon, maar wel onder Zijn voorwaarden. Die bepaalt Hijzelf, en die veranderen gelukkig nooit meer. De voorwaarden zijn: Je trots opgeven, weer buigen voor Hem, en eerlijk uitspreken wat er fout ging.
Die gemeente uit Laodicea was ook in zonde gevallen. Indien zij dit belijden, worden zij vergeven. Indien zij dit niet belijden, worden ze niet vergeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 09:41
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Frank........ Ook jij hebt in jou bijdrages op het forum laten blijken dat er geen vrouw deugdzaam is. |
Als Frank een vrouwenhater is dan zie ik geen hoop meer voor het vrouwelijk deel van de mensheid.
Leanne,heeft veel zout nodig op het forum.......korreltje hier.......korreltje daar.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 09:48
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | 3 Kolossenzen 18,19 Vrouwen, weest uw man onderdanig, gelijk het betaamt in de Heere. Mannen, hebt uw vrouwen lief, en weest niet ruw tegen haar.
De bijbel leert een ieder hoe wij met onze vriend of/ vriendin, man of vrouw goed kunnen leven. Er is een groot verschil tussen man en vrouw. Men zegt vaak: "mannen komen van Mars en vrouwen komen van Venus."
De bijbel leert mij hoe ik een goede relatie kan hebben. Jezus zegt; "mannen heb je vrouw of vriendin lief", want vrouwen willen geliefd gevoeld worden. Jezus zegt tegen de vrouwen , "eer uw man". Omdat mannen graag geëerd willen worden in de positieve zin van het woord. Een man voelt zich trots als hij een vriendin of vrouw heeft.
Maar in een relatie kunnen problemen ontstaan. De vraag is hoe gaan wij ermee om. Wanneer het niet goed gaat in de relatie. Als er problemen zijn horen we er wel over te praten met onze partner en onze gevoelens tot elkaar uiten. Als je het probleem hebt uitgesproken, dan samen in gebed gaan en Jezus om Zijn leiding vragen.
Jezus verlangt dat altijd dat als een man en vrouw een relatie hebben Hij centraal staat in die relatie (zowel in goede als in slechte tijden)... Neem de Here Jezus als het middel punt in je relatie. |
Ja, en net zo goed ook gerespecteerd. Ooit hoorde ik een bijbelleraar uitleggen dat de bijbel juist daar een stuk onderricht geeft waar de man of vrouw vooral aan moet denken naar de ander toe omdat men het ene al van nature meer doet dan de ander. Dus liefhebben: wees niet ruw, kijk een beetje uit hoe (en wanneer) je haar aanraakt en raap haar op als ze struikelt. Heb haar lief... dus kijk naar haar, geef aandacht en wees attent... de vrouw op haar beurt een wijze raad om haar man te eren zoals "betaamd in de Here" oftewel: niet alles wat je man doet is van God, maak dus onderscheid en spreek je woordje mee al word je in jouw cultuur als vrouw niet als gelijkwaardig gezien door de man.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 2 januari 2013, 09:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 09:53
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Als Frank een vrouwenhater is dan zie ik geen hoop meer voor het vrouwelijk deel van de mensheid.
Leanne,heeft veel zout nodig op het forum.......korreltje hier.......korreltje daar....... |
Integendeel, hij geeft me juist het idee dat onder andere ik als vrouw wel deug. Ik heb een hele pot zeezout aangeschaft. Helpt niet altijd maar ik doe mijn best.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 2 januari 2013, 09:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 09:53
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | Jezus werd ook van allerlei dingen vals beschuldigd, niks nieuws dus. |
Waar slaat dat op? Of moet ik er in lezen dat jij - door mij kennelijk - ergens vals van beschuldigd wordt maar dat het je niet deert omdat Jezus ook vals beschuldigd werd, net als jij nu veronderstelt? Daarmee plaats je dus mensen die het met je benadering oneens op één lijn met degenen die Christus vals beschuldigden? Ik hoop maar dat ik er naast zit want dat zou wel heel grof zijn. Maar alles combinerend lijkt het er wel op. Je suggereert nu dat mensen die anders denken dan jij de tegenstanders van Christus zijn. Dat is buiten iedere orde en ronduit schofferend voor je medechristenen. Graag een onderbouwde reactie, zeker inhoudelijk, dat lijkt me wel het minste wat je kunt doen. Zo gaan we hier niet met elkaar om.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 2 januari 2013, 10:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 09:56
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Het is slechts dan vergeven, als wij onze zonden belijden (Jac 5:16). Dan is Hij getrouw om ons te vergeven ons te bevrijden van al onze ongerechtigheden.
Inderdaad, God vergeeft ALTIJD, ongeacht naar welk persoon, maar wel onder Zijn voorwaarden. Die bepaalt Hijzelf, en die veranderen gelukkig nooit meer. De voorwaarden zijn: Je trots opgeven, weer buigen voor Hem, en eerlijk uitspreken wat er fout ging.
Die gemeente uit Laodicea was ook in zonde gevallen. Indien zij dit belijden, worden zij vergeven. Indien zij dit niet belijden, worden ze niet vergeven. |
Kleine correctie als ik als vrouw effe mag . Het is 1 johannes 1:9.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 10:16
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Integendeel, hij geeft me juist het idee dat onder andere ik als vrouw wel deug. Ik heb een hele pot zeezout aangeschaft. Helpt niet altijd maar ik doe mijn best. |
Juustem!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 10:19
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ook mijn Floshke en Prikkie worden niet overgeslagen op het forum of in de chatroom...zij krijgen ook steeds knuffels...  |
Aaaaaaaaa .en het baasje wordt steeds overgeslagen??? Zet dan ook gewoon je eigen koppie erop
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 10:24
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Aaaaaaaaa .en het baasje wordt steeds overgeslagen??? Zet dan ook gewoon je eigen koppie erop  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 10:50
|
|
|
|
Ik heb met kerst gezien:
Band of brothers...6 dvds.. bij elkaar ca 10 uur totaal. De langste dag.
Waarom deze films?
Het zijn waargebeurde verhalen omtrent WOII. Aankomede zomer ga ik met een zeer goede vriend op vakantie naar Normandië. We gaan daar de plaatsen bezoeken de zeer belangrijk waren voor de landing van de gealieerden.
Het is zeer de moeite waard om die films te bekijken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 10:59
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Aaaaaaaaa .en het baasje wordt steeds overgeslagen??? Zet dan ook gewoon je eigen koppie erop  |
...alsof dat helpt...Ik ga wel lid worden van een Finse datesite. De Finlandse vrouwen zijn niet zo onlief...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 11:32
|
|
|
|
[quote=MARISKA601]Frank , lees het vee maar als een vorm van humor. Ook jouw bijdrages storen mij weleens hoe negatief dat allemaal is. ook al zeg jij dat het doorspekt is met humor. Ook jij hebt in jou bijdrages op het forum laten blijken dat er geen vrouw deugdzaam is.[/quote]
Ik heb inderdaad in 2011 enkele rake klappen gekregen. Ik heb me daarover erg uitgelaten. Ik kan me niet herinneren dat ik toen elke vrouw als niet deugdzaam beschouwde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 11:35
|
|
|
|
ik vind het zo jammer dat de top10 van de top 2000 ieder jaar zo'n beetje hetzelfde is... het zijn wel mooie nummers die ze draaien...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 11:40
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | | Bijbelteksten aanhalen is niet erg als je maar donders goed weet waar je het over hebt en je je goed in exegese hebt verdiept voor je er een duiding aan geeft. De weerzin ontstaat als mensen een standpunt hebben dat kennelijk met er bij gesleepte bijbelteksten onderstreept moet worden. Het wordt pas betweterij als bijbelteksten worden misbruikt. Zo kun je met bijbelteksten slavernij goedkeuren, wat in de Gouden Eeuw op grote schaal gebeurde. Een van de meest vreselijke topics hier ging over de positie and de vrouw en waar ze als oorzaak van het kwaad werd neergezet - en dat is daar een goed voorbeeld van. Als mensen standpunten innemen en zichzelf gezag aan proberen te meten met bijbelteksten dan is dat eigenlijk blasfemie. Heel veel mensen voelen dat feilloos aan. Het kan dus wel degelijk betweterij en veroordelend zijn als je suggereert het beter te weten aan de hand van bijbelteksten. Het probleem zit hem niet in de bijbelteksten zelf maar het ijdel en verkeerd gebruik ervan en vooral het gebrek aan de juiste interpretatie. Zeker als het de persoonlijke vroomheid kennelijk moet onderstrepen - en dat is maar al te vaak het geval. Mijn standpunt is dat je boijbelsteksten niet mag gebruiken om je eigen ego direct of indirect op te hemelen. De ervaringen met dit soort types zijn bij veel mensen die op CM zitten erg slecht. Persoonlijk ben ik van mening dat veel van dit soort types zich zo hebben gedragen dat we dankbaar mogen zijn dat veel mensen zich niet daardoor van het christendom hebben afgewend. Mensen die de moeite nemen de Bijbel goed te bestuderen en ook kijken naar de context en de bedoeling, moeten een flinke inspanning leveren en komen niet met makkelijke uitspraken. Dan ben je echt niet lauw, bepaald niet zelfs. Thomas, nog aan tafel gebeden voor varkensvlees? Dan heb je bijbels gezien volgens de letterlijke interpretatie echt geen recht van spreken. | Ja als dat echt zo zou zjn Thomas dan kan degene die in een overhemd geweven uit 2 stoffen bidt voor varkensvlees dat op de sabbath bereidt is,helemaal wel inpakken. Maar dat staat maar in een deel van de Bijbel nml de wetten van Mozes. In Handelingen 15 staat een hele vergadering van de apostelen weergegeven over waar zij uit de heidenen (wij dus)zich moeten houden Er staat het heeft de Heilige Geest en ons goed gedacht dat zij zich van een aantal zaken moeten onthouden nml zich onthouden van afgodenoffers ,het bloed het verstikte en de hoererij vrs 29 Als reden wordt daar bij gegeven dat hen die ut de heidenen zijn geen juk opgelegd moeten krijgen die de joden zelf ook niet konden dragen.
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 2 januari 2013, 11:40
|
|
| Naar boven |
|
|