| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:05
|
|
|
|
| FRITS625 schreef: | | ...Het militante atheïsme is een quasi-religie, zij zijn met weinig, maar presenteren zich als main-line in de media. Daarnaast willen zij niet het recht bevechten van religieuze vrijheid, maar de constellatie van gelovige overtuiging, die zij als mythologisch en daarmee pre-modern afdoen. Dit betekent slechts dat de gelovigen in hun geestelijk leven zullen worden aangevochten en daar is ook niets mis mee. Dit roept ons gelovigen alleen maar op om over het 'geloven in' nieuw te reflecteren en een redelijke fundering te verschaffen. |
Dat recht willen ze wel bevechten het liefst willen ze alle geloof verbieden, dit filmpje laat duidelijk zien dat we ze willen is niets anders als christenvervolging. http://www.dumpert.nl/mediabase/806871/dca1f311/al_het_geloof_moet_dood.html
Laatst aangepast door
|
MAT170
|
op vrijdag 4 januari 2013, 18:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:06
|
|
|
|
ach daar zit Frank weer te mokken samen met visser over dat wokken waar zal het gebeuren als de mensen maar niet ervan treuren al die blote voeten van mij krijg je de groeten als ik iets mag wensen. Ga ik wel met de leukste man wokken....................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:12
|
|
|
|
Lang haar alhoewel kort haar ook heel mooi kan staan. Modern gekleed....  En voor de rest: Stay just the way you are.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 01:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:25
|
|
|
|
Op mezelf wonen??? De grootste nachtmerrie ooit. Dat komt helemaal niet goed. Een oude bekende van mij woont ook nog gewoon bij zijn ouders en die heeft al 3 a 4 jaar relatie, dus daar ligt het niet aan. Ik zou dood en dood ongelukkig worden om alleen te moeten wonen, ik geloof dat ik dan een kluizenaar word, dat wil ik niet, maar dat gebeurd.
Maar mijn oom is 45 jaar oud woont ook op zichzelf, kan ook geen vrouw krijgen, welke vrouw hij ook tegen komt, hij krijgt het niet voor mekaar. Hij zit met hetzelfde waar ik mee zit. Altijd afgewezen en nog steeds.
Het ligt aan of je op jezelf woont of niet, die oude bekende van mij woont nog steeds bij zijn ouders en heeft al 3 a 4 jaar relatie. Ik word dood ongelukkig als ik mezelf zou moeten wonen. Kom je thuis van het werk, niemand die op je wacht thuis, totaal geen vrouw en kinderen.
Ik heb wel eens op de punt gestaan om op mezelf te gaan wonen. Maar ik was zo ziek, ik zag tegen dat alleen zijn op. Een oud collega van mij dacht gelukkig te worden door op zich zelf te gaan wonen, hij had allemaal vrienden. En toch na een hele korte tijd werd hij dood ongelukkig, ondanks dat hij savonds bij zijn vrienden was. Hij zei als je thuis komt is er niemand die op je wacht, als je op bed gaat is ook zo dood als wat. Hij sliep op gegeven moment niet meer.
Zo kan ik meer voorbeelden opnoemen, het ligt er niet aan of je op jezelf gaat wonen of niet. Heeft niks mee uit te staan. Ik woon ook nog thuis, maar red mezelf wel verder. Die oud collega van mij ging ook opzoek naar een meid, nou hij dacht ook wel een meid te kunnen krijgen omdat ie op zich zelf woonde. Hij is nu bijna in de 40, ook altijd afgewezen, en nu is ie dood ongelukkig, zijn moeder is vroeg dement geworden, zit in een bejaardencentrale. Hij heeft wel zijn vrienden, maar net zoals hij ook zegt, het vult de leegte niet dat je voelt.
Kijk vrouwen zijn geen mannen en mannen zijn geen vrouwen. Vrouwen redden zich gemakkelijker alleen dan mannen het doen, als je in het algemeen bekijkt. Vroeger was het zo, je ging van huis uit trouwen, staat ook in de Bijbel dat de man zijn ouders zal verlaten en vervolgens zijn vrouw zal aanhangen. En dat is ook de gezonde en juiste manier. Ik heb enkele over ooms en tantes gehad die konden ook geen vrouw en man krijgen, zij zijn ook niet zo oud geworden trouwens, de ene was net 40 en was gestorven aan een plotselinge hartaanval. En de ander aan een hersenbloeding, en nog een paar zijn aan andere ziekten overleden, maar dat weet ik niet. Degenen die nog leven zijn getrouwd en zijn intussen ook al opa en oma geworden.
Kijk nergens staat in de Bijbel dat de man de taak van een vrouwzou over moeten nemen, of de vrouw de taak van een man. Daarom is het zo belangrijk dat man en vrouw aan mekaar verbonden zijn, getrouwd zijn dus. Man en vrouw vullen mekaar aan.
Maar goed... wij menen dat God ook mee gaat in de tijd en dat ie veranderd en dus bepaalde dingen wel door de vingers ziet, dat dacht ik dus niet. God heeft vanaf den beginne een orde in de natuur opgesteld. God heeft een orde tussen man en vrouw opgesteld, en nergens staat er dat God die orde ineens heeft veranderd. Maar wij veranderen het graag omdat het ons anders niet uit komt.
Nee, alleen wonen? Ik moet er niet aan denken. Ik red mezelf hier thuis wel, maar ik vind het toch fijn dat als ik thuis kom dat er toch nog 2 mensen thuis zitten die op me wachten. Mijn broer heeft een vrouw en stel kinderen, hij heeft geen vrienden, en hij heeft er ook geen behoefte aan. Hij heeft een vrouw en daar is hij zeer blij mee, zegt hij, daarvoor hoef ik geen vrienden en heb ik ook geen tijd voor zegt ie. Nou kan me best indenken. Want ik heb ook niks met vriendschappen. Mijn broer heeft een vrouw zonder vrienden te hebben, dus dat kan best. Zijn vrouw heeft wel weer vrienden, ach ja die zien ze zo nu en dan wel, maar niet elke maand, en daar hebben ze ook geen behoefte aan. Zie je? En ze zijn dol gelukkig met mekaar, mijn broer doet echt alles voor zijn vrouwtje, terwijl hij nooit op zichzelf heeft gewoond.
Nogmaals het ligt niet aan of je op jezelf woont, dat is de grootste onzin, het is de moderne onzin van deze tijd. Laten wij ons leiden door de gejaagde moderne tijd? Ikke niet, en dat hoeft ook niet, want zie maar naar mijn broer. Zo eenvoudig kan het zijn. Maar als vrouwen zoveel eisen hebben dat iemand zelfs eerst maar op zich zelf moet wonen, nou dat noem ik dus hufterigheid en ontevredenheid, echte Hollandse trek is dat.
Laatst aangepast door
|
LAVERDE524
|
op vrijdag 4 januari 2013, 18:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:28
|
|
|
|
En ja ik ben dood ongelukkig. Ik zal de Bijbel eens openen, en ik zal eens kijken waar staat dat ik gelukkig moet wezen. Ik ben een gezegend mens, en gezegend zijn betekend niet gelukkig zijn, als je de betekenis van zegeningen in zijn oorspronkelijke taal onderzoekt. Paulus was een gezegende mens, maar nergens lees ik dat ie gelukkig was.
Als je vervolgd word dan ben je niet gelukkig, dat is een grote leugen. Nou en Paulus werd regelmatig vervolgd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:32
|
|
|
|
|
Dus als ik het goed begrijp blijf je thuis wonen zolang je geen vrouw hebt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:33
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | En ja ik ben dood ongelukkig. Ik zal de Bijbel eens openen, en ik zal eens kijken waar staat dat ik gelukkig moet wezen. Ik ben een gezegend mens, en gezegend zijn betekend niet gelukkig zijn, als je de betekenis van zegeningen in zijn oorspronkelijke taal onderzoekt. Paulus was een gezegende mens, maar nergens lees ik dat ie gelukkig was.
Als je vervolgd word dan ben je niet gelukkig, dat is een grote leugen. Nou en Paulus werd regelmatig vervolgd. |
Maar jij bent Paulus niet en jij wordt ook niet vervolgd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:35
|
|
|
|
|
Jep, net zoals mijn oom van 45 heeft gedaan. Die is na de dood van zijn moeder pas op zichzelf gaan wonen, kon ook niet anders natuurlijk. Maar goed, hij red zich gemakkelijk hoor met alles. Maar vrouwen vallen niet op hem, of hij zich nou red of niet. Hij heeft altijd dezelfde problemen als ik gehad. Hij zei laatst nog: het geluk zit me nooit een keer mee zei hij, als het zo door gaat, hang ik mezelf op, zei hij tegen mij. Naja mijn oom is ongelovig , dus daar kan ik die woorden wel van hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:36
|
|
|
|
|
Nee ik ben paulus niet, maar voel me dood ongelukkig. Man en vrouw zijn geschapen voor mekaar, de man zou de vrouw aanhangen. Maar ja... Paulus zei: wie brand van begeerte moet gaan trouwen. Maja, als je geen vrouw kunt krijgen, dan word dat niks.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:36
|
|
|
|
Ja, mannen, wie komt het eerst met een uitleg over het mánnenhart??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:38
|
|
|
|
|
Mannenhart? Wat wil je hiermee bereiken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:39
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Een nieuwe laptop; een Dell inspiron 15 ik kreeg toch nog van 1 zoon nog 1 keer kinderbijslag en vond dat ik het na al die jaren kinderen (op)voeden wel verdient had om daar iets voor mezelf van te kopen. En nu maar wachten tot ie bezorgd wordt...........  |
Hai Roelande :)
Hebbie 'm al binne, gaaf laptoppie, heb m ff bekeken op internet!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 4 januari 2013, 20:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:42
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Bij mij rijst nu de vraag: wanneer moet die klik er zijn? Is dat bij het bekijken van een foto? Bij het lezen van een profiel? Bij het lezen van een eventuele posting (al dan niet gestolen van het internet), bij een eerste ontmoeting???? Kortom hoeveel tijd geef je je zelf om een eventuele klikt te laten groeien??? |
Een klik is er meteen, een klik via een profiel, via een stem kan nog een heel andere uitwerking hebben dan een live ontmoeting. Een klik is er als je elkaar ziet, dat zie je in de ogen, de spiegel van de ziel.
Hoeft niet eeuwige liefde te betekenen hoor!, helaas niet misschien..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:44
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | | Mannenhart? Wat wil je hiermee bereiken? |
Er is een topic over een vrouwenhart, en ik wil dan ook het mannenhart een kans geven.. Dat is alles..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:47
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | | Nee ik ben paulus niet, maar voel me dood ongelukkig. Man en vrouw zijn geschapen voor mekaar, de man zou de vrouw aanhangen. Maar ja... Paulus zei: wie brand van begeerte moet gaan trouwen. Maja, als je geen vrouw kunt krijgen, dan word dat niks. |
Wij hebben net een hele intense en mooie serie gehad in de kerk:
"jij, ik en de liefde" en daar zijn álle facetten van de liefde in behandeld, ook de ongetrouwde single's
je zou eens kunnen kijken/luisteren naar een preek hiervan? Misschien geeft het je een bepaalde impuls, een troost wellicht?
www.baptistenharderwijk.nl
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:47
|
|
|
|
| LYDIA448 schreef: | Een klik is er meteen, een klik via een profiel, via een stem kan nog een heel andere uitwerking hebben dan een live ontmoeting. Een klik is er als je elkaar ziet, dat zie je in de ogen, de spiegel van de ziel.
Hoeft niet eeuwige liefde te betekenen hoor!, helaas niet misschien..  |
Dat ben ik niet met je eens. Of er al dan niet een klik is wordt bepaald door meerdere factoren, en die factoren kunnen vooral in het eerste contact verstoord zijn. Het is heel goed mogelijk dat een 'klik' na verloop van tijd alsnog ontstaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:51
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | | Dat ben ik niet met je eens. Of er al dan niet een klik is wordt bepaald door meerdere factoren, en die factoren kunnen vooral in het eerste contact verstoord zijn. Het is heel goed mogelijk dat een 'klik' na verloop van tijd alsnog ontstaat. |
O ja, dat is best mogelijk...  Ik praat hier eigenlijk voor mezelf... voor mij is een klik pas een klik als ik iemand in de ogen kijk en zie hoe er gereageerd wordt..
Mensen waarbij een klik 'groeit' zijn in mijn ogen meer 'gezegend' dan zoals ik er tegen aan kijk..
Dat er meer factoren zijn om een relatie te laten groeien ben ik het wel mee eens..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORNE927
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:56
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | | Nee ik ben paulus niet, maar voel me dood ongelukkig. Man en vrouw zijn geschapen voor mekaar, de man zou de vrouw aanhangen. Maar ja... Paulus zei: wie brand van begeerte moet gaan trouwen. Maja, als je geen vrouw kunt krijgen, dan word dat niks. |
Je zou jezelf eens terug moeten lezen. "als je geen vrouw kunt krijgen"?! Je snapt er inderdaad niet veel van, nog veel minder dan ik dacht en dat is eigenlijk heel erg. Een vrouw 'krijg' je ook niet, die 'verover' je!
Je hebt wel een punt als het gaat om de rol van de vrouw, die laatste 30 jaar door emancipatie en rol in maatschappij fors veranderd is. Ofwel, types als je moeder zijn nu nog naalden in een hooiberg..helaas. Je moet dus beter zoeken....tussen het hooi en da's niet makkelijk. Ik zit ook op deze site omdat ik dezelfde naald zoek :).
De vrouwen zijn gewoon meer veranderd dan de mannen en kan jij niks aan doen tenzij je er mee leert omgaan en samen jullie weg hierin gaat vinden. Dat is dus hard werken, voor niks gaat de zon op, maar het resultaat zal er ook naar zijn. En als je daar geen zin in hebt, dan ben je beter alleen af inderdaad, want een relatie krijgen is 1, maar goed houden is 2 en gaat ook veel energie in zitten, niks gaat vanzelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:01
|
|
|
|
| LYDIA448 schreef: | Ja, mannen, wie komt het eerst met een uitleg over het mánnenhart??  |
Haha, leuk..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:01
|
|
|
|
Dat is een nachtmerrie voor mij: getrouwd zijn en bij je (schoon)ouders inwonen.
Mens durf te leven. Ga niet op de vlucht voor eenzaamheid. Dat is in feite wat je doet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:02
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | | Mannenhart? Wat wil je hiermee bereiken? |
Hai Laverde, gewoon ook voor de fun..alhoewel ook er serieuze postings zullen zijn.
Fijn Weekend!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:02
|
|
|
|
Oh, zo.
Ik weet niet hoe mijn hart is. Ik hoor mijn familie er nooit over, dus zal wel goed zitten ;-D hihihihihihihihi.
Geen nieuws is goed nieuws toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:03
|
|
|
|
Emancipatie...
Aangezien ik echt een product ben van dit tijdperk acht ik mezelf toch wel redelijk geëmancipeerd. Echt, een man kan ook best even de afwas doen als ik een dag hard gewerkt heb. Maar ik, en veel vrouwelijke leeftijdsgenotes met mij, zie ook heus wel dat emancipatie soms lijnrecht staat tegenover een wereld zoals God die bedoeld heeft. Liever gooi ik de term 'emancipatie' overboord en stel ik daar dan tegenover de, volgens sommigen ouderwetse, term 'Godvrezend'.
En mannen... ik begrijp dat het soms zoeken is naar een speld in een hooiberg, maar ze zijn er echt; die Godvrezende vrouwen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:05
|
|
|
|
| LYDIA448 schreef: | Ja, mannen, wie komt het eerst met een uitleg over het mánnenhart??  |
Ik kom binnenkort met een reactie, jaja, ik zal ook nog het dieetlijst overtypen, kan niet scannen rood, dus ja.....
En het gebed wat de kinderen van Charles(kleine huis op de prairie) opzeggen voor ze gaan slapen. Dat moet ik ff opzoeken, welke aflevering dat ook alweer was...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 4 januari 2013, 19:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:08
|
|
|
|
Ik had geboren moeten zijn in de tijd van Jezus en de apostelen, ik ben in verkeerde tijd geboren.
En ik verover geen vrouwen, want een vrouwenhart is geen prijs, maar een parel dat je in zorgzaamheid moet dragen.
Ik ben geen rover, ik ben niet iemand die even iemands hart gaat roven, dat doet de duivel ook. Hij komt verleidingen en hup hij heeft diegene verovert.
Ja, dat ik geen vrouw kan krijgen is een feit, en ik ben niet de enige die dat zegt. Vraag mijn familie eens of ik wel een vrouw kan krijgen, ik denk dat u wel eens zou schrikken van de antwoorden die u krijgt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Annette, zijn het dan leerkrachten op een multi-culturele shool? Ik vind er niets mis mee om voor te lezen uit de Koran zolang je maar niet gedwongen wordt om ook in die Koran te geloven of om van geloof te veranderen. |
Annette had het over christelijke scholen, mede omdat God en Allah 2 geheel verschillende personen zijn, vind ik het niet verstandig om op chrsitelijke scholen, lezen uit de Koran te verplichten, vooral bij het basis onderwijs niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VIOOL125
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:11
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Ik zat zo voor de film "Fireproof" met Kirk Cameron. Wat geniet ik toch van deze film, en zo leerzaam.
Er worden enkele woorden in gebruikt die me zeer aanspraken, waarover ik ook altijd 't zelfde dacht. Ik raad het echt aan om deze film te gaan zien. Want we moeten ons zelf afvragen of ons huwelijk of relatie wel vuurbestendig is.
Vaak als mensen gaan trouwen dan beloven ze mekaar trouw, maar vaak meer in voorspoed dan in tegenspoed. En word er een hele goede voorbeeld aangehaald in deze film dat die ene man twee glazen potjes met zout en peper aan mekaar plakt met seconde lijm. Zout en peper zijn twee verschillende soorten middelen, vergelijk dit maar met man en vrouw die in bepaalde dingen verschillend zijn. En vervolgens toch met mekaar in het huwelijk treden, en een huwelijk is een verbond die gesloten word tussen man en vrouw. Wanneer mensen scheiden zal het of beiden, man en vrouw, gaan beschadigen, of de één beschadigen. Dit kun je vergelijken wanneer je die twee glazen potjes van mekaar probeert te scheiden, dat geplakt is met seconde lijm, of de beide potjes gaan kapot, of 1 van de beide potjes gaan kapot.
Ik vind deze film zeer goed, je kunt deze film op youtube bekijken, het is een christelijke film. Deze film is een goede voorbeeld voor vele mensen die het wel kunnen gebruiken.
Ik hoop hiermee dat ik mensen toch mag bemoedigen.
Klik op de link hieronder om naar die film te gaan. http://www.youtube.com/watch?v=kU1wvJXrTfc |
Dank je wel. Ik ben bemoedigd door de film. Je gaat jezelf toch bepaalde vragen stellen. Ook hoe we met Christus om kunnen gaan. Dat vaak alles als vanzelfsprekend genomen wordt totdat je het dreigt te verliezen of verloren hebt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:12
|
|
|
|
Wat als woorden van anderen je machteloos maken je onderuit halen? Is dat een kwestie van te veel laten binnenkomen wat te doen om weer nieuwe kracht te vinden LOSLATEN ?, waar in de bijbel kan ik antwoorden vinden?
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRITS625
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:12
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | Dat recht willen ze wel bevechten het liefst willen ze alle geloof verbieden, dit filmpje laat duidelijk zien dat we ze willen is niets anders als christenvervolging. http://www.dumpert.nl/mediabase/806871/dca1f311/al_het_geloof_moet_dood.html |
Poehj poeh, ik heb dat even gekeken. Wat een vervelende en zenuwleidende Kwezel die man. Veel te zelfingenomen en weinig filosofisch subtiel. Evengoed moeten we hem natuurlijk wel serieus nemen. Hij staat voor vrije opvoeding in welke geen voorkeur mag gegeven worden voor één enkele levensbeschouwing. In hoeverre dat mogelijk is, is wat dubieus mijns inziens. Hoe het ook zij, de constituties beschermen de religieze mens en ook de zogenaamde a-religieuze mens.
ps. Laat je niet teveel afschrikken tegen zulk retorisch geweld, bij nadere beschouwing gaat de beste man enorm kort door de bocht. Wie zegt dat God niet bestaat - alsof het objectief-theoretisch gefalsifieerd kan zijn - en dat er geen werkelijkheid correspondeert aan de beleden en geleefde religies, claimt meer te weten dan hij kan resp. zijn (natuur)wetenschappelijke methode toelaat. Zie bijv. Kant en zijn kentheorie.
Laatst aangepast door
|
FRITS625
|
op vrijdag 4 januari 2013, 19:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 19:16
|
|
|
|
Vroeger was ik degene die dacht alles goed te doen gelukkig weet ik nu beter. Maar nu krijg ik mensen op mijn pad die mij vertellen wie ik ben zo auw hard ze hebben gelijk zou het van de Heer zijn ? Vind het moeilijk zijn geen mensen die iets van me willen en toch ze prikken door me heen. Heb vaak gezegd zou eens willen dat er mensen waren die me vertelde wat ik moet doen dan kan ik veranderen .
Kent iemand dit ook totale verandering bij zich zelf ?
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|