ChristianMatch

Forum

Buddha beeld
Ga naar pagina Vorige 1 ... 498 499 500 501 502 503 504 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 12:52

LAURENS814 schreef:
Wat is er mis met een afbeelding van Jezus?
Heb je dan ook geen foto's of portretten van jouw dierbaren in huis?
Hoi Laurens
Ik neem aan dat voor jou foto"s of portretten van dierbaren ook toch een wezenlijk verschil is dan anderhande beeldjes in huis te hebben
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 12:53

IMRE695 schreef:
We weten het allemaal: er moet bezuinigd worden. En flink ook! Geen Griekse toestanden in Nederland a.u.b. Politieke partijen buitelen over elkaar heen om de crisis uit te buiten en vooral te bezuinigen op zaken waar ze toch al nooit warm voor liepen. Kortom: het mes gaat erin en we zullen het weten!

Maar..... waar mag volgens jullie ab-so-luut niet bezuinigd op worden?
En waarom niet?
Overal moet op bezuinigd worden en als je van tevoren al hekjes bouwt wordt het alleen maar moeilijker. De pijn moet maar gewoon naar redelijkheid verdeeld worden over alle ministeries. Als je één minsterie uitsluit, moet de ander het dubbel betalen, en waar komt de pijn dan terecht? Stel je zegt: onderwijs, klassiek voorbeeld, dan kan het betekenen dat mensen met een uitkering extra gepakt worden. Of je zegt gezondheidszorg, kan dat betekenen dat het studiegeld extra omhoog moet. Dus als je uitsluit, maak je op een andere plek slachtoffers. We moeten met ons allen een stapje terug doen, laten we dat dan zoveel mogelijk verspreiden over alle ministeries.

Tip gezondheidszorg, wees een selectiever met de behandelingen.

Ivf kan ook vervangen worden door adoptie. Of zorg ervoor dat mensen kunnen leren leven zonder kinderen.

Plastische chriurgie, wanneer leert een vrouw dat ze niet knapper is met een grotere cup of lippen. Liposucties waarom eigenlijk. Een lekker kontje is niet lelijk??? Ouderdom moet weer eens normaal worden. Niet elk rimpeltje heeft botox nodig. Deze behandelingen kunnen een heleboel besparen.

Durf mensen ook eens te laten overlijden. Veel medische handelingen zijn erop gericht om iedereen beter te laten worden. Waarom zou je dementerende ouderen nog steeds alle behandelingen geven als ze geen hogere kwaliteit ervoor krijgen.

Durf ook eens mensen ziek te laten worden. Niet meteen klaarstaan met aspirientjes hoestdrankjes, niet meteen hollen naar de huisarts, niet meteen inenten....De idioterie van de Mexicaanse griep heeft handenvol geld gekost, terwijl het helemaal niet nodig was.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 27 april 2010, 13:03
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 12:56

CHATULIEM619 schreef:
Je hebt van die mensen hier, die dan voluit beweren dat een B beeldje geen afgod is. Dan hoeven ze zich ook niet te houden aan dit gebod.

dat is wel een beetje verkeerd geformuleerd dan chat
dan valt een B. beeld niet onder dit gebod volgens hun
dat is heel wat anders geloof ik
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 13:00

CHATULIEM619 schreef:
Het doet me goed dat we het eens een keer met elkaar eens zijn.

Zijn we vaak wel, Chat Knipoog smiley
Het is meer de toon van de muziek die nog wel eens wat vals klinkt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DIKKIE717

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 13:09

HANNAH810 schreef:
HANNAH810 schreef:
ik "duld" geen concurentie in de tuin,

griffin schreef;
dan schat je mijn tuinkwaliteiten hoger in dan ze in werkelijkheid zijn. Clown smiley

dank je wel!

ik kan je zeggen dat met mijn medewerking de prestaties eerder kleiner worden dan groter.
(naah, zo erg is 't ook weer niet)

volgens mij zijn we ietwat off-topic geraakt; dit hoort onder "hannah's hof"
maar t is gewoon zo, dat ik het hele tuinplan in mn hoofd heb zitten, en er heel byzondere tuinplanten tussen heb staan, die wel op de juiste plaats moeten staan, waar ze krijgen wat ze nodig hebben; anders ben ik ze kwijt namelijk....
dus ik doe het liever zelf, omdat het dan wél zo wordt als ik t wil;
dus we picknicken gewoon lekker in ede....... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
DIKKIE717
op woensdag 1 juni 2011, 09:24
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 13:10

Ivf kan ook vervangen worden door adoptie. Of zorg ervoor dat mensen kunnen leren leven zonder kinderen.

Durf mensen ook eens te laten overlijden. Veel medische handelingen zijn erop gericht om iedereen beter te laten worden. Waarom zou je dementerende ouderen nog steeds alle behandelingen geven als ze geen hogere kwaliteit ervoor krijgen.

Durf ook eens mensen ziek te laten worden. Niet meteen klaarstaan met aspirientjes hoestdrankjes, niet meteen hollen naar de huisarts, niet meteen inenten....De idioterie van de Mexicaanse griep heeft handenvol geld gekost, terwijl het helemaal niet nodig was.

oei, chat;
oei oei oei
nog nooit op sterven gelegen zeker?
niet ongewenst kinderloos enzo???
*zucht*

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 27 april 2010, 13:11
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 13:20

JONATHAN890 schreef:
ben niet zo direct op zoek... aan 1 kant bevalt mijn leven nu juist best wel goed. andere kant wil echter soms actie.... per direct graag ....
maar ik ben anderzijds heel voorzichtig, geen behoefte aan teleurstelling

En wat komt....dat komt..... en dan vervallen vanzelf allerlei grenzen enz...

Ik doelde ook niet zozeer op relatie, Jonathan, maar meer over het zoeken van mensen in het algemeen met wie je dingen kunt delen. Je keus om dat stukje rond relatie te laten rusten momenteel is een heel gezonde in mijn ogen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 13:21

CHATULIEM schreef:

Hiermee laat je weten vóór passieve euthenasie te zijn,had ik niet van jou verwacht.

Mensenlevens mogen,naar mijn mening,nooit een rol spelen in geldkwesties.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 13:30

DIKKIE717 schreef:
ga je roken op de hei.!!!!!deden ze vroeger ook.

Dan geldt een rook en smook verbod op de heide.......dus ook op die plek waar jullie samen komen.. Gefrustreerde smiley

Desondanks wens ik jullie heel veel plezier allemaal....geniet er allemaal van!!!

Liefs van mij.

Laatst aangepast door
HERMIENA254
op dinsdag 27 april 2010, 15:59
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 13:36

HENK710 schreef:
Ik doelde ook niet zozeer op relatie, Jonathan, maar meer over het zoeken van mensen in het algemeen met wie je dingen kunt delen. Je keus om dat stukje rond relatie te laten rusten momenteel is een heel gezonde in mijn ogen. Knipoog smiley

Mee eens Henk.Toeval bestaat niet,de contacten die je opdoet hebben nut,of je het nut daar ooit van zal/mag inzien is de vraag Knipoog smiley

Een relatie vergt 100% inzet,dat hoef je niet direkt volop te geven maar je moet er (heel cliché)wel klaar voor zijn.Tevredenheid en dankbaarheid spelen daarin een grote rol,en vooral........geduld!

(nu krijg ik vast weer commentaar dat ik de dingen te serieus aanpak Boze smiley ,maar wie dat niet van mij verwacht kent mij niet Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 13:37

MARISKA601 schreef:
ik zie het als een beledigingals men zegt dat de kinderdoop
niet bijbels is.

Waarom wederom de veroordeling naar anderen toe? Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Vertel dan waarom het wel bijbels is!!!!! Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 13:43

MARISKA601 schreef:
jaren geleden heb ik ergens een discussie gevolgd en dat ging over dopen van adoptie kinderen.
er waren mensen die bezwaren hadden, omdat ze niet wisten of de kinderen wel geboren waren uit gelovige ouders.

graag alleen reacties van mensen die de achter de kinderdoop staan.
jammer dat je met deze reactie mensen uitsluit die mee willen discussieren mariska, dat ben ik jammer genoeg van jou niet gewent.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 13:44

ELOY025 schreef:
"

ik denk dat ik hiermee wilde zeggen "heel herkenbaar"

(derde poging)van deze quote
dat brengt mijn totaal stand op +/- 35x niet en 5x wel op OK geklikt

druk de volgende veertig keer dan maar wel gewoon op OK eloy....haha
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 13:49

Er is een lied waar ik altijd moeite mee had: "jij in jou klein hokje en ik in het mijn".

Dat werd altijd voluit in de kerk gezongen, vooral met kerst.
Is dat wat God bedoeld heeft om zo te leven? Ik geloof er niks meer van.

Een hokje is als een gevangenis, daar kun je voor kiezen maar ook eruit komen.
Ik ben vrijgekocht waardoor ik uit mijn hokje kon gaan.
Wel eng, omdat ik daarmee weer in een nieuwe wereld terecht kwam die ik niet kende.
Dus opnieuw gekonfronteerd te worden met een eigen identiteit in een wereld die ik niet kende.
Ik heb tot op de dag van vandaag geen spijt gehad in tegendeel.

Ik weet dat een hokje veiligheid bied zolang je erin blijft. Dat is wat de kerk doet en het liefst ook wil.

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 27 april 2010, 13:50
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 13:50

NISHA834 schreef:
Regelmatig kom ik het woordje eerlijkheid tegen in profielen. En als je dan een poosje mailt, en contact hebt met die persoon, blijkt hij (in mijn geval...) helemaal niet eerlijk te zijn...

Is het angst? Onzekerheid? Wantrouwen?

Wie herkent dit?

Ik denk dat mensen dit noemen omdat men zich vaak in een vorige relatie bedrogen voelden, hetzij door verwachtingen die niet uitkwamen of erger. Het overgrote deel van de mensen op CM is gescheiden en dit soort gevoelens liggen vaak aan de basis van de scheiding. Maar hoe eerlijk was je zelf?
Het zou ook kunnen liggen aan het gegeven dat de een wat makkelijker omspringt dan de ander met daten via cm, wat ook teleurstellingen op kan leveren. Wat de scheiding betreft: dat is te breed om daar zinnige dingen over te zeggen. Wat het tweede betreft: sta open naar elkaar maar wees ook niet te naief. Chat wat langer en spreek je verwachtingen voorzichtig uit. Als je het gevoel hebt dat je elkaar wat langer 'kent', ga dan eens daten. Het beeld wat je van elkaar hebt is in ieder geval dan completer. Als het dan anders blijkt te zijn, dan was datzelfde beeld onvoldoende en niet volledig, dat hoeft niet automatisch een ontbreken van eerlijkheid als oorzaak te hebben. Kortom neem je eigen (verborgen) verwachtingen wel serieus mee in je beoordeling of iemand eerlijk zou zijn of niet.

Thomas, die het eerlijk gezegd ook niet zeker weet.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 27 april 2010, 13:58
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 13:56

[tendentieus, ongefundeerd en nodeloos grievend]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:24
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 14:05

MAR907 schreef:
[tendentieus, ongefundeerd en nodeloos grievend]

Mar, ik vind dit wat suggestief, in mijn opvatting hoor je dit met Nisha prive uit te praten.

Thomas, die vindt dat het forum niet als electronische schandpaal mag worden gebruikt.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:25
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 14:09

Thomas, die vindt dat het forum niet als electronische schandpaal mag worden gebruikt.[/quote]

Waarom niet. Dit is zeer educatief.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 14:12

IMRE695 schreef:
Thomas, die vindt dat het forum niet als electronische schandpaal mag worden gebruikt.

Waarom niet. Dit is zeer educatief.[/quote]

Ik lees.........lees..........lees........

En huiver !!

Ken deze reacties maar al te goed.

Laatst aangepast door
HERMIENA254
op dinsdag 27 april 2010, 14:14
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 14:13

CHATULIEM619 schreef:
Overal moet op bezuinigd worden en als je van tevoren al hekjes bouwt wordt het alleen maar moeilijker. De pijn moet maar gewoon naar redelijkheid verdeeld worden over alle ministeries. Als je één minsterie uitsluit, moet de ander het dubbel betalen, en waar komt de pijn dan terecht? Stel je zegt: onderwijs, klassiek voorbeeld, dan kan het betekenen dat mensen met een uitkering extra gepakt worden. Of je zegt gezondheidszorg, kan dat betekenen dat het studiegeld extra omhoog moet. Dus als je uitsluit, maak je op een andere plek slachtoffers. We moeten met ons allen een stapje terug doen, laten we dat dan zoveel mogelijk verspreiden over alle ministeries.

Tip gezondheidszorg, wees een selectiever met de behandelingen.

Plastische chriurgie, wanneer leert een vrouw dat ze niet knapper is met een grotere cup of lippen. Liposucties waarom eigenlijk. Een lekker kontje is niet lelijk??? Ouderdom moet weer eens normaal worden. Niet elk rimpeltje heeft botox nodig. Deze behandelingen kunnen een heleboel besparen.

zijn allemaal dingen die op jouw leven geen invloed hebben
zo kan ik ook makkelijk bezuinigen
heel sociaal weer
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 14:36

[quote=LIESBETH326]Tolerantie tussen christenen en de seculiere maatschappij is een item, tolerantie tussen christenen onderling ook...

[quote=CROSSROAD317]Mee eens Liesbeth, de "dooddoeners" maken je monddood, ontnemen je het recht om te zeggen waar het op staat.
En onder christenen is dit helemaal erg, oordeelt niet ..... met het zwaard waarmee ....., en ondertussen kan het kwaad welig tieren.
Het gebeurt vaak dat als je vanuit je geloofsbeleving "christenen" aanspreekt dat ze op achterste benen gaan staan, want dan kom je aan het geweten.
Als ik naar mezelf kijk dan denk ik soms wel eens, "laat ik maar niets zeggen, om de lieve vrede te bewaren". Verstandig NEE !!!!

ben t helemaal met jullie eens.
ik denk dat tolerantie en acceptatie verzandt is tot een vorm van humanisme,die niet humaan meer is;zo menslievend dat je alles maar goed moet vinden en als je die ander maar voldoende in zijn waarde laat en een aai over z'n bolletje geeft dan kom je er wel.en dan kom je idd bij de kreet God is liefde,die te pas en te onpas gebruikt wordt.
En dan.....?wordt alles tegenwoordigmaar bedekt onder die liefde oftewel t humanisme;nou dan krijg je daaronder dus dan die rottende puinhoop en dan zit je daar mooi mee te kijken.(zachte heelmeesters maken stinkende wonden)en wat krijg je dan;
conclusie mensen die niet meer weten waar ze aan toe zijn,waar hun houvast is;mensen die blijven zondigen en dus hun doel in God op deze aarde missen.
Gods woord wordt dan mijns inziens ontkracht en geeft weinig hoop omdat de mens niet wil horen dat ie zwak of zondig bezig is,men zet dan deuren open waarvan men niet beseft dat men de boze een voet geeft.
medegelovigen gaan idd steigeren zo van ;wie ben jij dat jij dat tegen mij durft te zeggen.bla bla bla
ook ik heb gesteigerd maar als je dan eerlijk in Gods woord gaat onderzoeken besef je diep in je hart dat die ander gedeeltelijk of geheel gelijk had
dan denk ik als we een kind opvoeden geven we het ook straf als het ons inziens niet goed gaat ,we doen dat uit liefde om t kind op t rechte spoor te houden en willen t beste ,houden we daarom niet of minder van hen;.....Nee integendeel.
ik denk dan ;je houd van je naaste en wilt in bewogenheid een ieder op Gods weg wijzen.
als dit betekend dat je dan moet waarschuwen of vemanen op grond van Gods woord dan denk ik dat dit zeker onze medeverantwoording is naar onze naaste.
een discussie is dan ook niet verkeerd;recht door zee maar zeker niet liefdeloos.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 14:49

Eerlijk gezegd ben ik benieuwd of jullie deze woorden waar willen maken. De la.atste tijd heb ik geprobeerd duidelijk te zijn in mijn standpunten en dat werd niet in dank afgenomen. Reacties als: is er weer ruzie in de chatbox, of je weet alles beter zijn de meest voorkomende. Durf je eigen woorden dan eens echt in de praktijk te brengen zowel op het forum als in de chatbox.
Ik ben de laatste tijd geschrokken van de angstwekkende stilte van sommige mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 14:50

haar doel is om te weten te komen of meer mensen de ervaring hebben dat mensen minder eerlijk en open zijn dan ze leken te zijn.
dat is wat ze schrijft, dus dat is wat ze bedoelt, mar....... Knipoog smiley
overigens herken ik het niet, dat er mensen oneerlijk zouden zijn;
wel dat mensen zeggen op zoek te zijn naar vriendschappelijke contacten, maar dat de invulling van het woord vriendschappelijk contact door twee mensen zeer verschillend kan worden ingevuld.
maar ik denk niet dat dat met eerlijk/oneerlijk te maken heeft, maar met een spraakverwarring, en dus, zoals thomas al aangaf, een verschil in verwachtingspatronen.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 29 april 2010, 09:25
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:02

toch niet renske;
want chatuliem heeft waarschijnlijk dagelijks zijn insuline nodig, en die krijgt hij in dat geval niet meer, met alle gevolgen van dien......... Geschokte, onthutste smiley
t is dus maar te hopen dat er niet op medicatie beknibbelt wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:07

HANNAH810 schreef:
toch niet renske;
want chatuliem heeft waarschijnlijk dagelijks zijn insuline nodig, en die krijgt hij in dat geval niet meer, met alle gevolgen van dien......... Geschokte, onthutste smiley
t is dus maar te hopen dat er niet op medicatie beknibbelt wordt.

toch wel hannah
als op al die andere punten in de gezondheidszorg al bezuinigd kan worden hoeft hij dus niks in te leveren he
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:11

Meta-discussies verbieden?!

Lost een hoop gekibbel op.......
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:13

MAR907 schreef:
Er is een lied waar ik altijd moeite mee had: "jij in jou klein hokje en ik in het mijn".

Dat werd altijd voluit in de kerk gezongen, vooral met kerst.
Is dat wat God bedoeld heeft om zo te leven? Ik geloof er niks meer van.

Het is denk ik maar net hoe je die zin uit dat liedje leest. Ik vermoed, kan de totale tekst niet reproduceren helaas, dat de zinssnede meer te maken heeft met de beleving van een kind, die in zijn eigen directe omgeving iets mag betekenen als Kind van God in deze wereld. Ten opzichte de gehele wereld is die ruimte vrij beperkt, aldus volgens mij de bedoeling van deze zinssnede. En ja, dat geldt voor iedereen: onze betekenis voor de gehele schepping is ietwat beperkt...maar kan wel enorme uitwerking hebben in en op onze omgeving!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:17

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 16:45
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:22

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 7 mei 2010, 16:46
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 april 2010, 15:23

MARISKA601 schreef:
het liep tegenetenstijd, dan krijg ik honger Clown smileymaar om bij het topic te blijven.
gisteravond/vannacht was er weer een discussie over de kinderdoop.
daar wil ik het volgende over kwijt.
ik zie het als een belediging als men zegt dat de kinderdoop
niet bijbels is.

waarom zie je het als een belediging maris ?
had ik dan ook beledigd moeten zijn?????
ik ben nl rk gedoopt en bij de rk is geen belijdenis zoals bij jullie,dus conclusie ik zou niet behouden zijn,zoals in de chat beweerd werd.
nu geloof ik dat ieder kind behouden is gedoopt of niet tot de mate van leeftijd waarop men tot inzicht/onderscheiding komt.
mijn rk ouders hebben mij laten dopen op dag van geboorte omdat ik als ik zou te komen overlijden als kind ik niet in gewijde grond begraven zou mogen worden; iets wat ik overigens Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley vind
Op het moment dat ik tot geloof en inzicht kwam heb ik mij dan ook als volwassene laten dopen op grond van Gods woord.oa.rom 6:1-14
ik zag dus de doop die mijn ouders voor mij gekozen hadden dan dus ook niet als vorm van behoudenis ,enkel als naamplaatje dat ik op dat moment ingeschreven stond als lid van de rk kerk(waar ik overigens uitgestapt ben nadat ik zelf hoorde,leerde en tot geloof kwam en las in de bijbel ).
ik veroordeel hiermede niet de keuze die ouders maken om hun baby/kind te laten dopen maar wel het feit dat dit hun kind de behoudenis
zou geven.want mijns inziens is Gods woord hier duidelijk over
wie gelooft is behouden,een baby kan niet kiezen of het Jezus in zijn leven wil toelaten of niet of om in Jezus te geloven of niet.

Laatst aangepast door
GRACE585
op dinsdag 27 april 2010, 15:26
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 498 499 500 501 502 503 504 ... 6194 Volgende
Pagina 501 van 6194