| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:52
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Ja, dat is toch echt het topic: "Wat ga je doen vandaag?"  |
O dacht wat eten we vandaag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:55
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Heel herkenbaar. Ik was 27 toen ik me realiseerde dat er verandering moest komen. En die verandering kwam, begon met acceptatie. Het accepteren van mezelf, zoals ik ben, wetende dat Gods liefde voor mij onvoorwaardelijk is. Waarom zou ik dan niet onvoorwaardelijk van mezelf houden? En met die zelfacceptatie kwam steeds meer acceptatie. Mensen, situaties, verleden. Doordat ik naar mezelf kon gaan kijken zoals God dat doet voelde ik ook veel minder de behoefte om ménsen te behagen. Ja, ik heb nog steeds heel veel voor een ander over, maar ook voor mezelf! En af en toe is het gewoon nodig dat ik mijn eigen belang daarin voorop stel. Ook, omdat die ander lang niet altijd gebaat is bij mijn 'hulp'.
Het mooiste vond ik te gaan zien dat verandering niet een éénmalig iets is. Je bent je hele leven aan het leren. En, aan het veranderen. |
Geweldig om ook jou te lezen Dat is wat mensen zo vaak tegen me zeggen Anita denk eens aan je zelf leuk het begon met een klein richeltje in de tuin ik deed altijd de tuin van de buurman er bij ik dacht ik wil niet meer alles doen voor anderen altijd maar krijg er niets voor terug Hij zegt je bent goed bezig en zo begon mijn reis met mezelf te ontdekken twee jaar geleden . Nog steeds vinden mensen dat ik aan mezelf moet denken , en zie ik steeds meer in maar wil niet ego worden zeg ik dan . Maar ik merk langzaam dat ik als ik voor me zelf kies er sterker van word niet meer over me heen laat lopen en met niet weg cijfer als ik iets ergens van vind Wat hebben we een geweldige God die de wijsheid aan ons heeft gegeven , want zonder Hem te zoeken had ik nooit gevonden en was ik gebleven wie ik was . Wie zoekt zal vinden wie klopt zal worden open gedaan, ik zeg mijn deur staat op een kier en ja hoor ons hele leven leren we en als we bij de Heer zijn gekomen dan staat de deur wagenwijd open want dat staat HIJ onze Koning daar te wachten met open armen om ons t ontvangen en daarom bereid Hij ons voor op het eeuwige leven en mogen we hier met vallen en opstaan ontdekken wie we zijn en hoe we groeien in geloof. Geweldig dit te lezen dankjewel dat sterkt me om door te gaan te leven voor Jezus want Hij heeft de wereld overwonnen. Door Zijn dood door Zijn striemen zijn we en worden we ook nu nog steeds genezen .
Dankjewel Gods zegen ook voor jou .
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:01
|
|
|
|
Ja het geloof is een obsessie voor mij geworden, en dat blijft ook zo. De Bijbel is gegeven om daaruit te leren. Nou pieter u zou schrikken als u mijn moeder ziet.
Die komt smorgens uit bed, het eerste wat zij doet is een Bijbelstudie doen. Ze luistert een uurtje naar een Bijbelstudie met de Bijbel erbij. Als ze het huishouden wat gedaan heeft, dan gaat ze weer over op de Bijbelstudie, en dat gaat bij haar ook een hele dag door, ze doet niks anders dan Bijbelstudie doen. Overpeins mijn Woord dag en nacht zegt de Here. Ik ga er mee in bed en sta ermee op. Dus ja voor ons is het zeker een obsessie geworden, wij leven voor Hem, alles wat we doen, Bijbelstudies dus, doen we in teken en in gehoorzaamheid naar Jezus toe.
Mijn vader doet niks aan het geloof, maar irriteert zich kapot aan mijn moeder omdat zij elke dag door Bijbelstudie doet. Ja dat krijg je, staat geschreven in de Bijbel. Hoemeer je er mee bezig bent hoemeer tegenstand.
Ik denk dat u raar zou kijken hoe wij hier thuis bezig zijn met het Woord Gods. Wij hebben niks met kerken, maar met God en Gods Woord, daar ligt onze hart.
En de Bijbel leert ons ook om mekaar te wederleggen met het Woord, oh dan daar hebben we een hekel aan. Nee, mensen willen graag een stukje van de wereld en een stukje van het geloof. Maar zo werkt dat niet.
Paulus zegt: wees mij navolger. Wat deed Paulus dan? Die overpeinste ook niks anders dan alleen de schriften. Die deed ook niks anders dan studeren en prediken, als je leest hoe lang Paulus soms bezig was. En dan zegt Paulus, wees mijn navolger zoals ik christus navolg. Mooi he? :-D.
Maar ons volk is lui van geest geworden, lauw van geest wel te verstaan. Men staat niet meer in brand om het Woord van God. Zoals de emaus gangers het zeiden, waren onze harten niet brandende? Omdat Jezus tegen hen sprak en begon te vertellen over Mozes en de profeten, en de harten van die emaus gangers waren brandende. Heerlijk is het als je dat leest. Maar ons volk wil dat vandaag de dag niet meer, ze willen stukje van de wereld en een stukje van geloof.
En wie dag en nacht Zijn Woord overpeinst is daarmee geobsedeerd door het Woord Gods. Heerlijk is dat he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:07
|
|
|
|
Er was zelfs iemand in het oude testament die was zelfs zo kwaad nadat Hij de waarheid hoorde dat zelfs de knieën tegen mekaar stieten. En dan zeg ik wel eens: Mensen als jullie de waarheid des Heren gaan horen, zorg ervoor dat je knie beschermers aan hebt, hihihi.
Oh, ik heb al zoveel kwade mensen mee gemaakt, omdat ze de waarheid niet konden verdragen. Ik sprak over dat God Zijn volk Israël nooit meer zou vergeten, oh u had het moeten zien, hun knieën stieten net nog niet, maar het had niet veel gescheeld. Zie je? Men wil wel een evangelie horen, maar Het evangelie is geheel iets anders, daarmee maak je zelfs slapende honden mee wakker.
Ja, zo gaat dat. Mensen willen liever hun eigen gevoel volgen, omdat dit gemakkelijker is voor hen. Ja, zo gaat dat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:10
|
|
|
|
Maar goed, ik ga verder... genoeg over dit onderwerp gehad.
Ok?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:10
|
|
|
|
| TRIJNIE671 schreef: | | het beste medicijn tegen griep is ...... zoute haring en echte kippensoep gemaakt van zon dikke kip , ben je zo weer beter . |
brrrrrr het idee al, ik blijf wel even zo grieperig, brrrrrr
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:12
|
|
|
|
| VORDIS244 schreef: | Woorden hebben veel kracht. Positief en negatief. Al kind riepen wij "schelden doet geen zeer, maar slaan veel meer". Het klonk stoer maar het was niet waar en we wisten het.
Goede voornemens zijn prachtig, het is goed om jezelf een doel of doelen te stellen zoals jij doet. Maar maak het jezelf niet te moeilijk om niet ontmoedigd te raken. Proberen om in alle omstandigheden blij te zijn is denk ik niet realistisch omdat je alleen blij kunt zijn als je ook de tegenhanger verdriet kent.
Ik hoop dat je bemoedigd zult worden door goede woorden! |
Tja daar zeg je nog al wat wat me ook raakt geeft niet daarom heb ik ook vragen en ben ik benieuwd wat anderen er mee doen. Ik hoor dit zo vaak je legt de lat veel te hoog ga eens genieten en leef opes dan denk ik leef toch heb een relatie met de Heer maar ja het leven op aarde is een valkuil voor mij soms dat ik denk laat maar dus geniet ik er niet zo van dan ik wel graag zou willen en God ook wil zien dat ik blijdschap heb en geniet van zijn wereld zijn schepping wel hoor maar mensen vind ik moeilijk alhoewel er veel verandering in is gekomen is dat een lastig punt maar zie uit naar wat komen gaat. Het oude voorbij en groeien in geloof hoop en liefde voor mensen om me heen maar ook mag ontvangen. Dankjewel Gods zegen voor jou Groet Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:16
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Ja het geloof is een obsessie voor mij geworden, en dat blijft ook zo. De Bijbel is gegeven om daaruit te leren. Nou pieter u zou schrikken als u mijn moeder ziet.
Die komt smorgens uit bed, het eerste wat zij doet is een Bijbelstudie doen. Ze luistert een uurtje naar een Bijbelstudie met de Bijbel erbij. Als ze het huishouden wat gedaan heeft, dan gaat ze weer over op de Bijbelstudie, en dat gaat bij haar ook een hele dag door, ze doet niks anders dan Bijbelstudie doen. Overpeins mijn Woord dag en nacht zegt de Here. Ik ga er mee in bed en sta ermee op. Dus ja voor ons is het zeker een obsessie geworden, wij leven voor Hem, alles wat we doen, Bijbelstudies dus, doen we in teken en in gehoorzaamheid naar Jezus toe.
Mijn vader doet niks aan het geloof, maar irriteert zich kapot aan mijn moeder omdat zij elke dag door Bijbelstudie doet. Ja dat krijg je, staat geschreven in de Bijbel. Hoemeer je er mee bezig bent hoemeer tegenstand.
Ik denk dat u raar zou kijken hoe wij hier thuis bezig zijn met het Woord Gods. Wij hebben niks met kerken, maar met God en Gods Woord, daar ligt onze hart.
En de Bijbel leert ons ook om mekaar te wederleggen met het Woord, oh dan daar hebben we een hekel aan. Nee, mensen willen graag een stukje van de wereld en een stukje van het geloof. Maar zo werkt dat niet.
Paulus zegt: wees mij navolger. Wat deed Paulus dan? Die overpeinste ook niks anders dan alleen de schriften. Die deed ook niks anders dan studeren en prediken, als je leest hoe lang Paulus soms bezig was. En dan zegt Paulus, wees mijn navolger zoals ik christus navolg. Mooi he? :-D.
Maar ons volk is lui van geest geworden, lauw van geest wel te verstaan. Men staat niet meer in brand om het Woord van God. Zoals de emaus gangers het zeiden, waren onze harten niet brandende? Omdat Jezus tegen hen sprak en begon te vertellen over Mozes en de profeten, en de harten van die emaus gangers waren brandende. Heerlijk is het als je dat leest. Maar ons volk wil dat vandaag de dag niet meer, ze willen stukje van de wereld en een stukje van geloof.
En wie dag en nacht Zijn Woord overpeinst is daarmee geobsedeerd door het Woord Gods. Heerlijk is dat he? |
He laverde
Zullen ze ook raar opkijken als ik uit mn bed kom want dan ga ik ook eerst bijbellezen en bidden. Maar dan ga ik vaak werken de hele dag en als ik thuiskom moet ik mn huishouden doen en eten koken. En s avonds is er misschien nog wel iemand die ik moet helpen of een opbeurend gesprek mee voeren of ff op mn kleinkids passen zodat hun ouders even rust hebben enz. Iemand die de hele dag Gods woord kan lezen en bestuderen zit of in een klooster of heeft een zeer luxe positie in het leven. Wees mijn navolgers zegt Paulus gelijk ik van Christus. Van Paulus staan genoeg avonturen beschreven waarin hij iets anders deed dan Bijbellezen. Maar Christus leven is voor 3 jaar aardig te volgen in de evangelieen. Wat ik daar zie is dat Hij vooral rond ging en dingen deed. Goede dingen om de mensen te helpen. Natuurlijk was Hij ook in de stilte bij Zijn Vader. maar verder zie je Hem aan het werk om goed te doen. Kijk das mijn voorbeeld en das soms al lastig genoeg. Want als alleenstaande moeder die de kost moet verdienen heb je al werk genoeg met je eigen gedoetje Bijbellezen en bidden is goed maar als je er dan niet iets goeds meedoet richting de mensen maar alleen constateerd dat de mensen tegenwoordig verkeerd zijn dan heb je er m.i. niet zoveel aan. Nu bedoel ik natuurlijk niets negatiefs hiermee over je moeder hoor
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op zaterdag 5 januari 2013, 13:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:18
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Woorden van anderen kunnen je veel pijn doen. En .... hoe meer je je afhankelijk van mensen opstelt, hoe meer zij jou pijn kunnen doen. Hoe meer je je afhankelijk opstelt naar God toe, hoe minder anderen je kunnen raken. Hangt er ook sterk vanaf hoe intiem de relatie is. Hoe intiemer de relatie is, hoe meer je gekwetst kan worden.
Bid dagelijks tot God, en probeer te blijven beseffen hoeveel Hij van je houdt. Mensen stellen je teleur, God doet dat niet. Probeer dagelijks uit Zijn Woord te lezen. Dat voedt je geest en je zal merken dat dat een versterkend effect heeft op je hele wezen.
En leer ook de wapenrusting te hanteren uit Efeze 6. Een mooi boekje dat daarover gaat is "En nu, pak aan" van A. Berents-Karkdijk.
Blijf ook in contact met volwassen christenen. Waar je tegenaan kan praten, en die je kunnen helpen met hoe te wandelen. En die ook met jou kunnen bidden.
Nou ja, een paar goedbedoelde raadgevingen :) |
Heel fijn en bedankt voor je goede bedoelingen Dit boekje met het vaderhart van God van floyd mc clung mocht ik in ongeveer 2008 lezen geweldig En ja de bijbel lees ik zeker ga naar een kring ontmoet steeds mensen op mijn pad die ik kan vertrouwen maar dat komt ook omdat ik niet meer mijn eigen weg ga en me laat leiden dus dat komt goed. Mijn relatie met God is heel sterk soms te sterk dan leef ik alleen maar met Hem Ik ben nu bezig te ontdekken in gebed en samen met mensen , wat het leven is en mag in deze wereld Ik leef met te hoge latten belet mezelf soms te durven al doe ik wel dingen en komt het wel nu. Maar ben zovaak teleurgesteld dat ik denk hou maar op mensen ik ga mijn weg met God alleen en ja dat werkt ook niet want zeggen mensen je mag gelukkig zijn ook nu al , ik hoop dat ik dat meer mag ervaren in mijn leven al heb ik kleine puzzelstukjes al van HEM gekregen Ik wil je ook bedanken voor je mooie schrijven wens je ook Gods zegen toe in je leven.
Groetjes anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:19
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ik accepteer heel veel maar mn gewicht is echt af en toe mijn wanhoop.. Als ik kijk naar die programma's als obese dan denk ik ja duh vind je het gek dat je zo dik bent... en ook ik wordt daarop aangekeken en das nu net het probleem ik ben geen vreetzak  |
Kom lieve dame, ik ben ook een stevige dame, wij zijn wie we zijn en oke er zijn dagen dan denk je even pffffft, maar de meeste dagen zijn echt wel positief.
En wat de andere wat ervan zegt, dat is hun probleem niet de mijne!
(al kan dat wel eens erg hard overkomen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:20
|
|
|
|
| PELLE852 schreef: | 'Rubens-vrouwen' kunnen ook heel mooi zijn. Er zijn vele mensen die afvallen maar die het na loop van tijd er weer net zo snel bij hebben. Met alle respect voor de mensen die doorgaans wel op zijn/haar gewicht blijven letten.  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:25
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik kan niet masseren mijn 2 handen liggen in het gips...zelfs tikken gaat niet |
gelukkig heb je een slimme floshke.................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:41
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik zie toch goed dat je pas 27 bent, Laverde? Jongen, je leven begint nét... |
Ja, ik wou net zeggen...pas 27 :)
Jou tijd komt nog wel, Laverde!
Weet je veel vrouwen van rond de 20 vallen op mannen van rond de 40 ;)
Is echt zo, ja, veel vrouwen, dus ook veel vrouwen niet, dus no offense, ik spreek niet over mensen hier op het forum, tis gewoon wat ik zag...in mijn leven en weleens las hier en daar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:42
|
|
|
|
http://youtu.be/QHa3vfURgUE
Prachtig, nog steeds, tijdloos optimisme en daar is niks mis mee, kijk het hele filmpje vooral uit....het laatste stukje is het allermooiste.....
? I have a Dream, a song to sing To help me cope with anything If you see the wonder of a fairy tale You can take the future even if you fail I believe in Angels Something good in everything I see I believe in Angels When I know the time is right for me Ill cross the stream, I have a Dream...?
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op zaterdag 5 januari 2013, 14:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 13:56
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Iets heel vrouwelijks........uiteraard Een zwart kanten jurkje met bijpassende zwarte hoge laarzen,simpel maar netjes(uche).
Vanavond de hakken uittesten tijdens een feestje.........
Fijn weekend allemaal! |
Heerlijk, hoge hakken, ja, ben ik ook gek op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 14:07
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Iets heel vrouwelijks........uiteraard Een zwart kanten jurkje met bijpassende zwarte hoge laarzen,simpel maar netjes(uche).
Vanavond de hakken uittesten tijdens een feestje.........
Fijn weekend allemaal! |
"Vind ik leuk"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 14:15
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Wat als woorden van anderen je machteloos maken je onderuit halen? Is dat een kwestie van te veel laten binnenkomen wat te doen om weer nieuwe kracht te vinden LOSLATEN ?, waar in de bijbel kan ik antwoorden vinden?
Anita |
Ik geef ff mijn mening, anderen kunnen anders denken.
Wat als woorden van anderen je machteloos maken je onderuit halen? Dat gevoel ken ik, dan wordt je, mijns inziens gemanipuleerd. Voorbeeld: iemand geeft je iets, je bent er erg blij mee. Maar ja, dan verwacht degene dit en dat. en dit en dat wil je ook wel zo regelmatig, maar ja je kan ff een paar dagen niet, veel te doen, ook grieperig...en je voelt je verplicht om het een en ander te doen, omdat je dit en dat heb gehad.
Dán is er sprake van manipulatie...als je zoals jij schrijft dat de woorden van een ander je machteloos kunnen maken, en je onderuit halen.
En dan is er één ding er niet in mee gaan. Je kan een paar dagen niet, period. Is dat een kwestie van te veel laten binnenkomen wat te doen om weer nieuwe kracht te vinden LOSLATEN ?, waar in de bijbel kan ik antwoorden vinden? In de bijbel zullen wel antwoorden zijn... Ja, te veel laten binnekomen, ja, als de een overspannen is en de ander teveel claimt die ook al niet al te sterk in zijn schoenen staat, ja.... Dan kan je krijgen dat je ook overspannen kan worden.
Je kan iemand wel willen helpen, maar ja, niet als het over je grenzen gaat, dan help je iemand die bijvoorbeeld angstig is, en ja dan kan jezelf ook angstig worden en overspannen. Je kan iemand helpen in een tijd als je jezelf goed voelt, en niet als jezelf ook behoorlijk wankelt.. Jol verwoorde dat een keer zo mooi: Dan legt iemand als het ware zijn bagage op jou rug, zoiets... als ik ff tijd heb zoek ik 't op hoe ze 't precies zei.
Dit waren gewoon even wat zelfbedachte voorbeelden hoor.
Sterkte met je situaties!
En zolang jij dicht bij God blijft kan jou niets gebeuren!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 5 januari 2013, 14:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 14:16
|
|
|
|
Mooi,
maakt me niks uit op wie ze vallen. Ik heb geen interesse in vrouwen verder, dus ze moeten maar weten op wie ze vallen.
Mijn zusje gaat ook met een man dik in de 40. bijna 50, mijn zusje is een jaar jonger dan mij. Maar goed moet zij weten.
Mijn interesse liggen niet in vrouwen meer he, zoals ik net al zei, dus einde discussie.
Mijn geloof en de Bijbel dat is het enige wat nog telt voor mij, voor de rest bekijken ze het maar. Wat anderen doen moeten zij weten. Nogmaals; vrouwen krijgen geen kansen weer bij mij, ze hebben die kansen gehad. Mijn interesse is weg in hun, zo simpel als wat.
Ik praat enkel nog over het geloof, en verder niet. Ik spreek over gehoorzaamheid naar mijn Here toe.
Einde verhaal over dat sprookjes gebeuren, dat is nu verleden tijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 14:19
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Ja het geloof is een obsessie voor mij geworden, en dat blijft ook zo. De Bijbel is gegeven om daaruit te leren. Nou pieter u zou schrikken als u mijn moeder ziet.
En wie dag en nacht Zijn Woord overpeinst is daarmee geobsedeerd door het Woord Gods. Heerlijk is dat he? |
Johannes had een ander Jezus, die van de Liefde (opofferende, dienende liefde) , Liefde voor de mens als individu. Als het geloof een obsessie is geworden, is het een afgod geworden, mede omdat het omzien in opofferende en diendende liefde geen sprake meer is.
Wettisch bezig zijn is absoluut radicaal verkeerd als men Jezus niet meer als voorbeeld neemt maar puur volgens de letterlijke tekst van de Bijbel te werk gaat.
Christen zijn is doen wat Hij deed en Hem als voorbeeld hebben, dus bijvoorbeeld de straat op en hen helpen die dat nodig hebben, ipv op je neus in de Bijbel gelijk Schriftgeleerden en farizeeërs, want de kans is groot dat men dat dan wordt. Zou je werkelijk begrepen hebben wat Jezus wil, zou je misschien inzien dat hij praktiserende christenen wil en geen geleerden. Als je werkelijk doet wat Hij zegt , kan men in vol vertrouwen er op aan dat de Heilige Geest ons zal leiden als we op pad gaan , niet onze geleerdheid. Laat de liefdevolle Jezus van Johannes overwinnen en je zult zien dat geloven geen straf meer is , want dat doet haast blijken uit jou reacties.
LEEF, Jezus wil dat je leeft,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 14:23
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Woorden van anderen kunnen je veel pijn doen. En .... hoe meer je je afhankelijk van mensen opstelt, hoe meer zij jou pijn kunnen doen. Hoe meer je je afhankelijk opstelt naar God toe, hoe minder anderen je kunnen raken. Hangt er ook sterk vanaf hoe intiem de relatie is. Hoe intiemer de relatie is, hoe meer je gekwetst kan worden.
Bid dagelijks tot God, en probeer te blijven beseffen hoeveel Hij van je houdt. Mensen stellen je teleur, God doet dat niet. Probeer dagelijks uit Zijn Woord te lezen. Dat voedt je geest en je zal merken dat dat een versterkend effect heeft op je hele wezen.
En leer ook de wapenrusting te hanteren uit Efeze 6. Een mooi boekje dat daarover gaat is "En nu, pak aan" van A. Berents-Karkdijk.
Blijf ook in contact met volwassen christenen. Waar je tegenaan kan praten, en die je kunnen helpen met hoe te wandelen. En die ook met jou kunnen bidden.
Nou ja, een paar goedbedoelde raadgevingen :) |
Mooi geschreven Roady, ja en zo waar!
Bedankt!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 14:33
|
|
|
|
|
Een nieuw dekbed!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 14:49
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik geef ff mijn mening, anderen kunnen anders denken.Wat als woorden van anderen je machteloos maken je onderuit halen? Dat gevoel ken ik, dan wordt je, mijns inziens gemanipuleerd. Voorbeeld: iemand geeft je iets, je bent er erg blij mee. Maar ja, dan verwacht degene dit en dat. en dit en dat wil je ook wel zo regelmatig, maar ja je kan ff een paar dagen niet, veel te doen, ook grieperig...en je voelt je verplicht om het een en ander te doen, omdat je dit en dat heb gehad.
Dán is er sprake van manipulatie...als je zoals jij schrijft dat de woorden van een ander je machteloos kunnen maken, en je onderuit halen.
En dan is er één ding er niet in mee gaan. Je kan een paar dagen niet, period. Is dat een kwestie van te veel laten binnenkomen wat te doen om weer nieuwe kracht te vinden LOSLATEN ?, waar in de bijbel kan ik antwoorden vinden? In de bijbel zullen wel antwoorden zijn... Ja, te veel laten binnekomen, ja, als de een overspannen is en de ander teveel claimt die ook al niet al te sterk in zijn schoenen staat, ja.... Dan kan je krijgen dat je ook overspannen kan worden.
Je kan iemand wel willen helpen, maar ja, niet als het over je grenzen gaat, dan help je iemand die bijvoorbeeld angstig is, en ja dan kan jezelf ook angstig worden en overspannen. Je kan iemand helpen in een tijd als je jezelf goed voelt, en niet als jezelf ook behoorlijk wankelt.. Jol verwoorde dat een keer zo mooi: Dan legt iemand als het ware zijn bagage op jou rug, zoiets... als ik ff tijd heb zoek ik 't op hoe ze 't precies zei.
Dit waren gewoon even wat zelfbedachte voorbeelden hoor.
Sterkte met je situaties!
En zolang jij dicht bij God blijft kan jou niets gebeuren! |
Dankjewel Shanita
Ik lees je vind het eerste stukje verwarrend over dit en dat maar begrijp wel wat je wil zeggen , wens jou ook sterkte want ik lees maar als het niet goed is ook niet zelfbedachte maar eigen dingen die je mee hebt gemaakt. Maar goed kan het mis hebben dat is wat er in mij opkomt en zoals ik het lees Wel lees ik goed bedoelde adviezen nogmaals dank. Ik denk ook niet dat ik dat helemaal bedoel als jij maar dergelijk situaties zijn er wel eens geweest.
Wat ik bedoel is eigenlijk dat mijn zoontje verteld in een pleeggezin wat niet waar is ik geen recht word gedaan , door jeugdzorg omdat ze mij niet geloven, en de woorden hebben meer kracht van mijn zoon op dit moment , maar ik heb het antwoord al gevonden in de bijbel God zegt wat ik moet en mag doen, en dat is LOSLATEN.zoals HIJ zijn zoon los moest laten mag ik dat ook doen al leeft mijn zoontje en weet ik zeker dat God in hem leeft daarom kan ik loslaten in het zeker weten dat God alles ten goede zal keren en niet instanties die denken het beter te weten. Op een dag komt hij bij mij terug en kan ik vertellen waarom het zo gegaan is en dan is het feest als het op aarde gebeurd dan hier en anders in de Hemel waar mijn zoontje weer bij me terug zal komen. Ik wilde niet zo in persoonlijke dingen gaan treden maar ik ben open eerlijk en wat als God mij verteld in Jesaja dat Hij ter verantwoording zal roepen die mij ter verantwoording roepen . Dat heb ik al een heel jaar gezegd zonder dat ik wist dat deze woorden in de bijbel stonden en nu kreeg ik het zomaar dat ik zei heer wat wilt U dat ik lees mijn mail opende een schrijven over teleurstelling kreeg en toen deze verzen Jesaja 49 17 20 23 en vers 25 laatste twee regels Dan mag ik weten dat ik een God heb die mij de weg wijst wat mensen ook doen en willen Hij wijst mij een weg . En ik volg Hem gewillig achterna wat er ook gebeuren zal HIJ zal het ten goede keren op een dag. We hebben een God van wonderen daar geloof ik in het is niet altijd makkelijk maar wel mogelijk door HEM die mij kracht geeft.
Ik wens ook een ieder die dit leest en jouw dit toe veel kracht wijsheid van de Heer . Hij geeft als we bidden geneest en hersteld ons naar Zijn plan.
Groet en zegen Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 14:59
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Josina: Dank je wel, Shanita!
Het lijkt gelukkig allemaal met een sisser af te lopen deze keer. Ze houden hem sowieso nog tot morgen, dit om hem in de gaten te houden maar ook omdat zijn bloeddruk nog veel te laag blijft. Gelukkig en dankbaar zijn we dat het hartritme zich spontaan hersteld heeft!
Gelukkig....
Een lage bloedruk? Mijn is te hoog...?
Anyway, je kan toch beter te lage hebben?
Maar ja, fijn dat het met een sisser is afgelopen, of storm in glas water, zeggen ze toch ook?
Wat fijn dat het het ritme zich spontaan heeft hersteld...!!!
Zegens!!! |
Helaas is het zo dat een te lage bloeddruk ook niet altijd gezond is. Die van mijn vader was donderdag zelfs 65/40 en dat is toch echt gevaarlijk laag, zeker in zijn situatie.
Maar goed, hij is inmiddels thuis en moet het aanzienlijk rustiger aan gaan doen en dan voornl in de zorg voor en om mijn moeder. Het is een forse waarschuwing geweest. Het is uiteindelijk geen infarct geworden, maar weer een hartstilstand was wel dichtbij.
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zaterdag 5 januari 2013, 16:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 15:18
|
|
|
|
Van Harte gefeliciteerd frank.
Wens je samen met je ouders nog vele jaren toe in gezondheid vreugde van de HEER want dankbaarheid mag hier op zijn plaats zijn. Zovele jaren door dik en dun daar is Gods Vaderhand in aanwezig.
Groet anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 15:43
|
|
|
|
Daar sta je dan in het nieuwe leven de nieuwe pad die je op mag gaan.....
elke stap is een nieuwe stap een stap in de nieuw leven het voelt goed het voelt fijn het geeft rust rust in mijn hart
Vader ik dank U voor het leven die U mij geeft al begrijp ik niet alles toch voelt het goed Vader vergeef mij in de moment als ik even twjfelt! Ach Vader hoe groot Zijt U................... U Zij geprezen In Jezus Naam......
Amen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 15:48
|
|
|
|
ja daar gaat de bel, de buuf is bezig , heb jij kroontje voor de lamp? ......................................buuf heb jij combinatie tang? ......................................buuf heb jij schroevedraaier voor elektra? ......................................buuf kom eens kijken?
niks heerlijker is, als ze me nodig hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 16:31
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Wat als woorden van anderen je machteloos maken je onderuit halen? Is dat een kwestie van te veel laten binnenkomen wat te doen om weer nieuwe kracht te vinden LOSLATEN ?, waar in de bijbel kan ik antwoorden vinden?
Anita |
Beste Altje,
Er is een boekje wat gaat over loslaten, ik vond het een goed boek. Het boek heet: De kunst van het loslaten van W.G. Rietkerk.
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op zaterdag 5 januari 2013, 16:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 16:41
|
|
|
|
|
Een vest, een colbertje en een regen poncho. Ook nog een schilderij met pioenrozen via markplaats. Hoop wel dat `t ie heel overkomt, dat het glas nog heel is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 17:04
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | ja daar gaat de bel, de buuf is bezig , heb jij kroontje voor de lamp? ......................................buuf heb jij combinatie tang? ......................................buuf heb jij schroevedraaier voor elektra? ......................................buuf kom eens kijken?
niks heerlijker is, als ze me nodig hebben  |
Laat ik nu denken dat jij ziek op bed lag Hihi doet me denken aan dat liedje, hup daar is Willem met de waterpomptang de nijptang en de combinatie tang
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 17:04
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Daar sta je dan in het nieuwe leven de nieuwe pad die je op mag gaan.....
elke stap is een nieuwe stap een stap in de nieuw leven het voelt goed het voelt fijn het geeft rust rust in mijn hart
Vader ik dank U voor het leven die U mij geeft al begrijp ik niet alles toch voelt het goed Vader vergeef mij in de moment als ik even twjfelt! Ach Vader hoe groot Zijt U................... U Zij geprezen In Jezus Naam......
Amen |
Mooi!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|