| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 22:45
|
|
|
|
Dat men boos wordt is zeer begrijpelijk, maar we worden vaak boos op de verkeerde helaas. Juist die boosheid, brengt soms ook een verwijdering naar God toe, heb het in de familie bij overlijden van een broer ook meegemaakt helaas. We vergeten dat God juist zekerheden geeft en daar lopen we dan wel aan voorbij, gelijk Johannes 3 vers 16
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 6 januari 2013, 23:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 22:46
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En wat vind je er tegenstrijdig aan dan? Want dit is toch ècht wat er bij mij in de Bijbel staat . Oke , ik ken de bijbel niet helemaal uit mn hoofd , da's waar... maar ik weet wel dat God vraagt om heel ons hart . |
Geheel u of uw hart, maar ja je hebt vertalingen die nog al eens wijken (af) en er zijn er die het boek hanteren, en voor je het weet zit iedereen te dwalen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 22:46
|
|
|
|
Zowel mannen als vrouwen reageren niet meer op elkaar. Of als je met iemand langere tijd contact onderhoud, laat die persoon opeens niets meer van zich horen, ook zoiets. Zorgelijke ontwikkelingen en zeker niet goed voor de verstandhouding onderling. Ik merk dit trouwens ook op andere 'Christelijke' sites.
<<no comment>>
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 22:48
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Dat men boos wordt is zeer begrijpelijk, maar we worden vaak boos op de verkeerde helaas. Juist die boosheid, brengt soms ook een verwijdering naar God toe, heb het in de familie bij overlijden van een broer ook meegemaakt helaas. We vergetne dat God juist zekerheden geef ten dar lopen we dan wel aan voorbij, gelijk Johannes 3 vers 16 |
En daar bij gelaten, het is hier één groot tranen dal, en daar zal vreugde zijn geen pijn en geen verdriet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 22:52
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Geheel u of uw hart, maar ja je hebt vertalingen die nog al eens wijken (af) en er zijn er die het boek hanteren, en voor je het weet zit iedereen te dwalen  |
O nee hoor .... ik lees dat niet in een boek , ik lees dat in de BIJBEL!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 22:56
|
|
|
|
|
Raamkrabbers.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 23:06
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Het gaat er niet om of ik er mee eens ben. Het gaat erom van wat het Woord zegt. Als het Woord zegt dat God het gedierte des velds heeft geschapen, ja, dan geloof ik dat.
En Israël heeft door de eeuwen bewezen dat zij een regeer volk zijn met God, want israel betekend strijden en regeren met God. En de geschiedenis laat zien hoe Israël geheerst heeft de afgelopen eeuwen over de volkeren, in deze tijd zou dat verboden zijn, want Israël heeft bewezen hoe zij slaven hadden onder zich die goed werden betaald. Maar ja, nu laat israel het af weten en laten ze de vreemde volkeren over hen heersen, dat word ook wel genoemd: de tijd der heidenen. Zie hoe onze politiek beheerst worden door turken, marokkanen, en moslims, en dat kwam omdat wij ze toe lieten in ons land, terwijl de Bijbel ons leert Heilig te leven, en heilig betekend afscheiden, apart, afgezonderd leven. De Bijbel spreekt heel duidelijk dat de volkeren buiten israel op hun eigen plaats zijn gezet, en israel is op hun plaats gezet, tijdens hun ballingschap. En wij zijn hier geplaatst, wij als zebulon, aan de zand der zeeën. Zebulon staat bekend om hun rijkdom der zeeën, zie hoe rijk en groot holland was op zee.
Maar het vergt ontzettend veel studie en geschiedenis om te zien waar de 10 stammen zijn gebleven, de 2 stammen rijken, de joden dus, zijn maar voor 70 jaar in de ballinschap geweest maar zijn toen terug gekeerd omdat uit de stam Juda, Jezus voort is gekomen. Maar nu kan Israël terug keren naar haar man. Israël de tien stammen staan ook wel bekend als het verheidenste deel van Israël omdat zij onder de volkeren verstrooid zouden worden, en in tussen is israel uit gegroeid tot een menigte van volken, zoals beloofd was aan abraham.
Het gedierte des velds, als je dat leest in het hebreeuws, dan staat er: veldarbeider. Maar dat is een studie apart. Het aziatische ras(waaruit ook de chinezen zijn ontstaan), mongoolse ras, negerras waren geschapen om te werken voor adam, om de aarde verder uit te werken, want adam kon het alleen niet doen. Maar goed dit vergt een uitgebreide studie om deze materie goed te begrijpen, je moet bij het begin beginnen, en onderzoek doen. |
Dus jij pretendeerd dat je boven Jezus en wat hij ons bevolen heeft staat, Jij prenterdeerd dus een schriftgeleerde te zijn die precies wet wat eri n de wet staat? Jij pretendeerd dus dat jij een jood bent, terwijl je dat helemaal niet bewijzen kunt maar het maar het aanneemt omdat het jou uitkomt? Misschien is je tig x bet, bet over grootmoeder wel een Indiaanse geweest of Aziatische vrouw, oei dan is er verkeerd bloed in jullie geslacht gekomen.
STOP MET JE DWAALLERINGEN en word praktiserend christen ipv wettisch schriftgeleerde, helaas wil jij omdat je superieur wilt zijn e nmacht bezitten, niet meer weten dat Jezus hier op aarde ons voorgeleefd heeft en ons tot voorbeeld is geweest, helaas wil jij onder geen beding leren wie en wat Jezu snu werkelijk was. Hij ging de diepste diepte in voor ons allemaal, jij hebt dat ooit beleden, maar bent de brede weg op gegaan omdat het jou beter uitkomt. Er is hier op aarde geen mens die de Bijbel zo kent als dat Stan hem kent en jou en je mede heersers, laat zien dat jullie (onterecht) joden zouden zijn.
Pas als je net als Jezus weer een dienend christen wordt, is er hoop voor je en niet het lot beschoren wat Jezus zegt over farizeeërs en schriftgeleerden.
Wordt weer bewust belijdend christen en ga Jezus weer als voorbeeld nemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 23:06
|
|
|
|
verkeerde topic, sorry
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 7 januari 2013, 11:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 23:11
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | t
Hoe weet je dat? Erg zwartwit neergezet. |
Dat weet ik Jol....het is wel hetgeen waar ik telkens mee geconfronteerd wordt op CM...ook hier op het forum. Een verbittering dat niet geldt voor mij!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 23:11
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | t
Hoe weet je dat? Erg zwartwit neergezet. |
Dat weet ik Jol....het is wel hetgeen waar ik telkens mee geconfronteerd wordt op CM...ook hier op het forum. Een verbittering dat niet geldt voor mij!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 23:13
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | O nee hoor .... ik lees dat niet in een boek , ik lees dat in de BIJBEL!!!! |
Mooi, ik ook nee maar ik veronderstel alleen maar, er zijn mensen die andere drukken hanteren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 23:16
|
|
|
|
| PELLE852 schreef: | Zowel mannen als vrouwen reageren niet meer op elkaar. Of als je met iemand langere tijd contact onderhoud, laat die persoon opeens niets meer van zich horen, ook zoiets. Zorgelijke ontwikkelingen en zeker niet goed voor de verstandhouding onderling. Ik merk dit trouwens ook op andere 'Christelijke' sites.
<<no comment>> |
heb ik ook last van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RUBEN022
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 23:33
|
|
|
|
Röstirondjes, Kip-Gordon Bleu, Bieslookburgers en stoofpeertjes. Ja je kan wel es wat kiezen als je in een keuken werkt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 23:49
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Het zou zo mooi zijn als iedereen die de oproep van Shanite leest haar een bemoediging zou willen geven, hier op het forum of per mail. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 00:16
|
|
|
|
Ah, alweer zoveel reacties in zo'n korte tijd? Hihihi. Dat gaat rap in zo'n korte tijd. .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 00:20
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | is het zo erg  |
hahahaha nee hoor,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 00:23
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | heb ik ook last van  |
vertel gerrit.......................ik lees mee, lucht je hart
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 00:42
|
|
|
|
| PELLE852 schreef: | Heel erg herkenbaar, maak hetzelfde doorlopend mee. Het is ook de tijd waar we in leven denk ik. Je kan op z'n minst toch even laten weten van hoe of wat. Of als je met iemand al een tijdje contact hebt, en die andere persoon laat ook opeens niets meer van zich horen, ook zo vreemd. Natuurlijk moet je niet teveel van elkaar verwachten, maar toch ontbreekt het ook aan een stukje mentaliteit.
<<no comment>> |
Soms krijg je niet eens antwoord op een vraag! Zie mijn vraag van: zondag 6 januari 2013, 18:16 Duistere ondertonen van de popmuziek PELLE852 schreef: Omdat de inhoud van liedjes in het algemeen niet gaan waar ze over zouden moeten gaan. Precies zoals Laverde het al beschrijft.
Mijn vraag: Welk liedje van kabouter Plop of K3 bedoel je nu?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 00:53
|
|
|
|
Ik heb er al eens een documentaire van gezien op tv. In de eerste plaats is het ergens wel moedig (voor zover) om op zo'n manier uiting te geven aan het Geloof. Maar ik heb ook een hele andere kant gezien en dat is dat deze 'Christenen', zich heel erg fel uitlieten over bepaalde dingen. Zo ook in hun Kerk/Gemeenschap, waar je gewoon niet achter kan staan.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op maandag 7 januari 2013, 01:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 01:15
|
|
|
|
@Jans Zie het onderwerp...! Daarbij heb ik het dus ook niet over de forums maar over het antwoorden op Profielen ! Ik weet het is een beetje laat.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op maandag 7 januari 2013, 01:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 02:31
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | O nee hoor .... ik lees dat niet in een boek , ik lees dat in de BIJBEL!!!! |
ook dat is een boek geworden, na zoveel vertalingen en kopie's!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 06:07
|
|
|
|
[quote=LYDIA448] ook goed... het was weer een zinnetje ergens opgedaan tijdens mijn lezerij..
Dat zinnetje staat al meer dan een jaar op mijn profiel...en er zit helaas veel waarheid in..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 06:26
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | Een wrap misschien??
Ik maak vandaag de stoere vistaart van jamie Oliver |
Het was een tortilla maar ik ben het vergeten te eten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 06:44
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | | Dat weet ik Jol....het is wel hetgeen waar ik telkens mee geconfronteerd wordt op CM...ook hier op het forum. Een verbittering dat niet geldt voor mij!!!! |
Maritime, we kunnen leren van elkaar, jij bent niet verheven boven dat gegeven. Echter stel jjj je hier op als degene die het allemaal zo goed weet ... Maar de beste leraar stelt.zich open op.en leert van anderen ook al spreekt hij of zij met kennis. Jij interpreteert de constatering dat. jij zwartwit.denkt en reageert als verbittering bij de ander ... Zo zet je je opnieuw op afstand en verheven boven de ander waar jij serieuze feedback krijgt. ... Beetje jammer. Er lopen hier niet allemaal verbitterde mensen rond maar mensen die willen delen.en van gedachten wisselen.
Gods palet.kent behalve zwart en wit nog meer kleuren.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 7 januari 2013, 06:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 06:49
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | | allejekusz wat kun jij serieus zijn |
Gelukkig dat er nog serieuze mensen zijn op deze site...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 06:58
|
|
|
|
| PELLE852 schreef: | Zowel mannen als vrouwen reageren niet meer op elkaar. Of als je met iemand langere tijd contact onderhoud, laat die persoon opeens niets meer van zich horen, ook zoiets. Zorgelijke ontwikkelingen en zeker niet goed voor de verstandhouding onderling. Ik merk dit trouwens ook op andere 'Christelijke' sites.
<<no comment>> |
Je haalt wel elke keer oude topics omhoog en dan met deze klacht....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 07:05
|
|
|
|
...ik moet steeds iets meemaken waar ik blij van word...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 07:07
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Gelukkig dat er nog serieuze mensen zijn op deze site...  |
Wist ik dus niet. Wisten jullie dat wel?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 07:08
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | | Wist ik dus niet. Wisten jullie dat wel? |
Ik lees het hier en daar eens...en trouwens, ik ben ook een serieuze man...
|
|
| Naar boven |
|
|