| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 17:26
|
|
|
|
Toerustingsavond op Urk Party- en zalencentrum Irene, Wijk 8 85
D.V. dinsdagavond 27 april (20.00) spreekt evangelist Arjan Baan over: “Zelfbeeld en identiteit…wat zegt de Bijbel hierover?”
Bron: HeartCry
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 17:36
|
|
|
|
| HERMIENA254 schreef: | slaap ff lekker, Imre  |
Heb je goed geslapen Imre?
Mochten jullie voor vanavond niks te doen hebben dan is er een activiteit op Urk Begint om 20:00 uur zie voor meer informatie Agenda Thema: Zelfbeeld & Identiteit Wat zegt de Bijbel hierover?
Wees Welkom !!
Hartelijke groet,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 17:39
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Heb je goed geslapen Imre?
Mochten jullie voor vanavond niks te doen hebben dan is er een activiteit op Urk Begint om 20:00 uur zie voor meer informatie Agenda Thema: Zelfbeeld & Identiteit Wat zegt de Bijbel hierover?
Wees Welkom !!
Hartelijke groet,
Anita |
is echt te verweggiestan voor mij hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 17:41
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Waar doe je dat? In je eigen keuken?  |
ja hoor imre alles is schoon en t gasfornuis werkt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 17:52
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ja hoor imre alles is schoon en t gasfornuis werkt  |
Gelukkig! Fijn om te horen! Ik hoop dat het gesmaakt heeft!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 17:53
|
|
|
|
Varkensrollade met floperwtjes.
Wéér geen ijs....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 17:56
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Heb je goed geslapen Imre?
Wees Welkom !!
Hartelijke groet,
Anita |
Ik heb heerlijk gedut. En daarna nog gefietst. Was ook heerlijk. Daarna in m'n nieuwe hapjespan vlees gebraden en lekker gegeten. Wat ik vanavond ga doen? Misschien nòg een poosje naar buiten.
Enne... Urk.... mannenkoor...... vis...... ds. Op 't Hof..... niet mijn ding. Maar toch een fijne avond daar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 17:59
|
|
|
|
Volgens mij zitten er veel dierenliefhebbers op CM. Voor hen een speciaal hoekje om hun dierenliefde vorm en inhoud te kunnen geven. Grapjes maken mag; discussies: met mate s.v.p. Het gaat vooral om dierenliefde (en soms ook -leed) uiteraard!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 18:02
|
|
|
|
Uit de gebruiksaanwijzing van mijn nieuwe hapjespan. Ik citeer:
"Oververhit uw pan nooit! De rook en bakwalmen die vrijkomen bij het bakken en braden op te hoge temperaturen kunnen schadelijk zijn voor dieren met gevoelige luchtwegen zoals vogels. Wij raden vogelbezitters dan ook aan hun dieren niet of in de nabijheid van de keuken te houden."
Tot zover dit citaat. Moraal van dit verhaal: houdt u kanarie uit de keuken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 18:14
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik merk de laate tijd weer dat de sfeer op het forum en de chat weer naar vroeger gaat. mensen worden weer beledigd, omdat hun mening net niet iets anders is dan die van anderen. er worden termen gebruikt die kwetsend kunnen overkomen.
bemoedig elkaar....
en durf eens een keer te zeggen dat je fout zat en zeg sorry.. |
Ach Mariska, er is een prachtig mooi frans gezegde:" Cést le ton qui fait la musique" of tewel "De toon maakt de muziek".............
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE511
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 18:23
|
|
|
|
|
ja schat morgen bakken we een appeltaart
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 18:24
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ach Mariska, er is een prachtig mooi frans gezegde:" Cést le ton qui fait la musique" of tewel "De toon maakt de muziek".............
Willemijn |
Zie mijn profielfoto  Nog even dit:ik kan me zooooooo goed voorstellen dat er steeds meer leden verdwijnen........sorry
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op dinsdag 27 april 2010, 18:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 18:40
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | Met verbazing zit ik delen van deze topic te lezen. Er wordt hier gesproken over eerlijkheid ten aanzien van je profiel. Ik heb heb namelijk gemerkt als man zijnde dat vrouwen je vreemd aankijken als je hem wel naar waarheid invult. Ik kreg namelijk per mailtje namelijk eens de opmerking of mijn profiel naar waarheid was ingevuld. waar blijft dan het vertrouwen in de waarheid mensen  |
Klaarblijkelijk zijn er mensen die nogal eens ontdekt hebben hoe anderen toneel kunnen spelen...En ja, dat kan tot enorm beschadigd vertrouwen leiden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 18:40
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Varkensrollade met floperwtjes.
Wéér geen ijs....  |
hier wel lekker schepijs met caramelsaus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 18:46
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dat is goed, maar ik denk eerder aan anderen, die zich voordoen als zeer gelovig, maar als het om principes gaat hun mond houden. Het groepje wat duidelijk wil zijn is maar erg klein. Dat valt me op op het forum en in de chatbox. |
Houden die mensen hun mond omdat ze ineens niet voor principes zouden willen staan? Lijkt me beetje te vlot geconcludeerd! Wellicht zijn het mensen die een en ander niet goed onder woorden weten te brengen. Of mensen die net als Grace eerst een en ander goed willen overdenken. Of ze zijn terughoudend door de soms nogal aanvallende reacties hier op het forum. Om nu meteen te veronderstellen dat deze mensen niet goed in hun geloof zouden staan (wat je toch veronderstelt met de opmerking dat ze zich voordoen als zeer gelovig), vind ik toch wel wat te kort door de bocht geredeneerd.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 27 april 2010, 18:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 18:50
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | chat, ik heb een aantal vragen aan je; - waar lees je in het oude testament iets over de kinderdoop? - waar lees je dat het verbond en t volk israel in het oude testament centraal staan?
je reactie verbaast me namelijk nogal!! | Als je het over verlossing hebt wordt door de aanhangers van kinderdoop de oud testamentische kijk gehanteerd. Wil dat zeggen dat de kinderdoop in het ot voorkomt? Nee, maar wel de besnijdenis. Het principe was: God had Zijn volk gemaakt (Abraham) en uitverkoren om Zijn werk te doen. Om bij dit volk te horen word je besneden. Bij de meeste mensen gold dat door afstamming, hoewel er ook ruimte was jood te worden door je te laten besnijden. In de kinderdoop worden dezelfde principes gehanteerd. Zij die gedoopt zijn horen bij het volk van God. Meestal speelt afstamming ook een bepaalde rol. Niet je geloof, maar je doop is het criterium. God is Zijn verbond aangegaan met Zijn volk, en in sommige kringen beschouwt men zichzelf als het nieuwe Israël, waarbij het oude Israël heeft afgedaan. Er zit ook iets fatalistisch in. Of je bent gedoopt en je hoort erbij of je bent niet gedoopt en je hoort er niet bij. En eigenlijk kun je aan beide niets doen.
De nieuw testamentische kijk op verlossing is bekering. En dat uit zich in de doop. Daarbij staat afstamming niet centraal maar het geloof. Op grond van je geloof word je gedoopt. Met de doop begraaf je je oude leven, dat zonder God was, gekenmerkt door zonde, en sta je op in een nieuw leven. Nieuw leven dat de liefde van God centraal stelt en zich uit in toewijding naar Hem. Waar plaats is voor vergeving en genezing. En waar de kracht van de Heilige Geest zichtbaar wordt in het leven van de mensen. Getuigen van Gods liefde is iets natuurlijks, omdat je weet hoe God je leven veranderd heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 18:56
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Houden die mensen hun mond omdat ze ineens niet voor principes zouden willen staan? Lijkt me beetje te vlot geconcludeerd! Wellicht zijn het mensen die een en ander niet goed onder woorden weten te brengen. Of mensen die net als Grace eerst een en ander goed willen overdenken. Of ze zijn terughoudend door de soms nogal aanvallende reacties hier op het forum. Om nu meteen te veronderstellen dat deze mensen niet goed in hun geloof zouden staan (wat je toch veronderstelt met de opmerking dat ze zich voordoen als zeer gelovig), vind ik toch wel wat te kort door de bocht geredeneerd. | Het thema van dit topic is immers te tolerant? Is het dan niet logisch dat je de link legt naar de praktijk. Ik merk op dat de moeite om voor je geloof uit te komen zelfs in een christelijke setting moeilijk voor mensen is. Ik heb geen enkel oordeel over hun geloof, meer valt het me op dat het probleem geschilderd in dit topic zelfs hier op de site aanwezig is.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 27 april 2010, 18:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:01
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | [tendentieus, ongefundeerd en nodeloos grievend]
| Eerlijk gezegd lijkt het alsof jullie een persoonlijke geschiedenis hebben. Anders kan ik zo'n vreemde uitlating niet plaatsen. Eerlijk gezegd (leuke woordspeling) interesseert me niet wat jullie tegen elkaar hebben, maar ik vind dit niet de plek om ruzies uit het verleden uit te vechten.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op donderdag 29 april 2010, 09:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:08
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Als je het over verlossing hebt wordt door de aanhangers van kinderdoop de oud testamentische kijk gehanteerd. Wil dat zeggen dat de kinderdoop in het ot voorkomt? Nee, maar wel de besnijdenis. Het principe was: God had Zijn volk gemaakt (Abraham) en uitverkoren om Zijn werk te doen. Om bij dit volk te horen word je besneden. Bij de meeste mensen gold dat door afstamming, hoewel er ook ruimte was jood te worden door je te laten besnijden. In de kinderdoop worden dezelfde principes gehanteerd. Zij die gedoopt zijn horen bij het volk van God. Meestal speelt afstamming ook een bepaalde rol. Niet je geloof, maar je doop is het criterium. | Tot en met die laatste zin correct. Maar doop is niet het criterium voor behoud in de verbondsgedachte. Uiteindelijk is en blijft het het ja zeggen tegen God, Die naar ons toegekomen is om ons tot Zijn kind te maken/herstellen.
| CHATULIEM619 schreef: | | God is Zijn verbond aangegaan met Zijn volk, en in sommige kringen beschouwt men zichzelf als het nieuwe Israël, waarbij het oude Israël heeft afgedaan. | Wederom een niet geheel correct weergegeven element. Het oude Israël heeft niet afgedaan, maar is uitgebreid. Er zijn anderen op de stam van Israël geënt.
| CHATULIEM619 schreef: | | Er zit ook iets fatalistisch in. Of je bent gedoopt en je hoort erbij of je bent niet gedoopt en je hoort er niet bij. En eigenlijk kun je aan beide niets doen. | De doop bepaalt uiteindelijk niet of je erbij hoort of niet. Dat is nog altijd je eigen ja zeggen tegen God. Wat de doop wel zegt is dat God al voor je het zelf beseft jou in Zijn verbond in wil lijven!
Verder zit het fatalistische minstens net zoveel in de geloofsdoop. Of je bent gedoopt en je hoort erbij of je bent niet gedoopt en je hoort er niet bij...Gewoon hetzelfde principe dus...
| CHATULIEM619 schreef: | | De nieuw testamentische kijk op verlossing is bekering. | Dat is dus ook de kijk op verlossing vanuit het OT. Want God heeft altijd gevraagd aan de mens zich tot Hem te keren. Er is in die zin dus niets nieuws onder de zon en Gods Verbond blijkt zeer consistent!
| CHATULIEM619 schreef: | Daarbij staat afstamming niet centraal maar het geloof. (...) Nieuw leven dat de liefde van God centraal stelt en zich uit in toewijding naar Hem. Waar plaats is voor vergeving en genezing. En waar de kracht van de Heilige Geest zichtbaar wordt in het leven van de mensen. Getuigen van Gods liefde is iets natuurlijks, omdat je weet hoe God je leven veranderd heeft. | Zie voorgaande. Dit is dus ook wat bij de verbondsdoop centraal staat.
Zo blijkt maar weer dat in deze discussie de twee geschetste werelden niet eens zover uiteen lopen als nogal eens gedacht wordt. Geen wonder, want we zijn allen op weg naar en met God als christenen. Daarbij proberen we, hetzij vanuit de verbondsdoop, hetzij vanuit de geloofsdoop, een relatie met God op te bouwen, die uitstraalt in ons leven met elkaar als mensen! Het zou fijn zijn als dat vooral centraal komt te staan bij dergelijke onderwerpen (die dan dus hopelijk tot een minimum beperkt worden, omdat er toch niet uit te komen is door de appel-peervergelijking van beide dopen).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:10
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | ...één nachtje maar... Renske |
oke misschien ook wel wat meer nachtjes dan ligt ook aan de lengte van mijn nachtjes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:11
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 7 mei 2010, 16:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:13
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het thema van dit topic is immers te tolerant? Is het dan niet logisch dat je de link legt naar de praktijk. Ik merk op dat de moeite om voor je geloof uit te komen zelfs in een christelijke setting moeilijk voor mensen is. Ik heb geen enkel oordeel over hun geloof, meer valt het me op dat het probleem geschilderd in dit topic zelfs hier op de site aanwezig is. |
Waarom zou het hier niet aanwezig zijn? Er zitten hier ook gewoon mensen. Mensen die moeilijk dingen onder woorden brengen. Mensen die graag eerst nadenken voor ze iets plaatsen. Mensen die schrikken van bepaalde reacties van anderen. Allemaal mogelijke redenen voor terughoudendheid, ook hier op CM.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:14
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:18
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | welke shoarma  |
Die uut Grunn. Maar je mag het ook elders halen. Zal vast ook goed smaken...als je de knoflook maar niet vergeet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:23
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:28
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | 2.Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want Ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast Mij. Voor de schuld van de ouders laat Ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze Mij haten; maar als ze Mij liefhebben en doen wat Ik gebied, bewijs Ik hun Mijn liefde tot in het duizendste geslacht.
misschien zou het tweede gebod dat God ons gaf voldoende antwoord op je vraag moeten zijn |
Indien je geen enkele afbeelding mag maken van iets wat onder of boven in de hemel is, waarom gaf God dan zelf toestemming om de tempel te 'decoreren' met afbeeldingen van cherubijnen (=engelen). De afbeeldingen van engelen stonden zelfs op de ark van het verbond, waar de priesters ook voor knielden ! Ook de 'bronzen zee' bij de tempel bevatte afbeeldingen, namelijk 12 koperen of bronzen ossen die het geheel moesten dragen. Daarnaast was de tempel van binnen gedecoreerd met afbeeldingen van granaatappels.
Daarnaast, heeft God niet van zichzelf een afbeelding gemaakt toen HIj mens werd in de persoon Jezus Christus? Alleen al om deze reden heb ik er geen moeite mee om een afbeelding van Jezus in huis te hebben. In Jezus heeft God de mens letterlijk met zichzelf verzoend.
Afbeeldingen zijn dus niet het probleem. De Heer heeft er alleen een probleem mee indien die afbeeldingen verwijzen naar andere goden.
Het neerknielen voor afbeeldingen is ook geen afgoderij, dit wordt het alleen indien de eer die je geeft aan het afgebeelde gelijk is aan de eer die je aan God zou moeten geven. Het gaat in ieder geval dus om de houding en intenties die je hebt in je hart, niet om uiterlijkheden.
Bovendien de door jouw aangehaalde vers stelt: 'Maak geen godenbeelden', meervoud dus. Het lijkt hier volgens mij te gaan om het aanbidden van verschillende goden, zoals dat in de polytheistische godsdiensten van vroeger wel vaker voorkwam. De boodschap is duideijk: ' Aanbid niet de goden van de andere volkeren,Ik ben de enige ware God'. Door het in huis hebben van een afbeelding van Jezus kun je onmogelijk het gebod overtreden, Jezus is immers gelijk aan God. Kniel je neer in eerbied en aanbidding voor een icoon van Jezus dan gaat de eer ook naar Jezus, en niet het object zelf. Geen afgoderij dus...
Laatst aangepast door
|
LAURENS814
|
op dinsdag 27 april 2010, 19:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:30
|
|
|
|
| WILLIE511 schreef: | | ja schat morgen bakken we een appeltaart |
bewaar je een stuk voor me, jolan? (tenzij hij te klef is natuurlijk)
of bak je even een stuk of tien taarten voor de picknick willie? daar draait een echte bakker zn hand tóch niet voor om, verwacht ik....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:31
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | Hoi Laurens Ik neem aan dat voor jou foto"s of portretten van dierbaren ook toch een wezenlijk verschil is dan anderhande beeldjes in huis te hebben |
Nee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
Geplaatst: dinsdag 27 april 2010, 19:34
|
|
|
|
|
deel 3 is bruut kunnen we weer verder ruzien trotdat chris er weer een slot opgooit en dan openen wij weer deel 4 hihhi wel bruut humor haah lache. Overigens zou het een goede zaak zijn om de sfeer goed te houden op chat en forum. We kunnen daar alllemaal wel ons best voor proberen te doen.
|
|
| Naar boven |
|
|