| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 10:49
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik lees het hier en daar eens...en trouwens, ik ben ook een serieuze man...  |
uchhhhhhhhhhhhhhhh
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op maandag 7 januari 2013, 10:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 10:51
|
|
|
|
Dat ik me eigen verslapen heb....................................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 10:55
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Tjonge als ik dit allemaal leest dan kan je niks meer luisteren of het is al verkeerd! Ook uitkijken wat je tikt, als je dat gaat omdraaien kan ook goed of slecht zijn!
Een mens zoekt altijd wel weer iets om een andere bang te maken! Een vriendin van mij kijk ook altijd of het wel goed is en als je ziet hoe ze leeft, die leeft angstig! Overal ziet ze bijna kwaad erin, ze is een angstig muisje geworden!
Angst is een slechte raadgever!
En ja er zijn muziek die bij mij ook niet in huis komen, die zijn echt slecht! Net als wat er op tv. gewoon de knop omzetten! Ik vindt muziek heerlijk dus ......knopje tikkeltje harder zetten....  |
Ben het helemaal met je eens. Paulus zegt: onderzoekt de dingen en behoud het goede. Dat wil dus ook zeggen ga de boel verkennen en ondervindt. Als je merkt dat K3 een slechte invloed op je kinderen heeft haal die muziek dan niet meer in huis.
Dat is onderzoeken en behoud het goede.
Ik ga vandaag op onderzoek uit of de hutspot die vandaag op het menu staat wel door een wedergeboren christen is geoogst, want dan is pas goed?;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 10:55
|
|
|
|
Eigenlijk als je goed erover nadenkt, vindt ik zelf dan! Dat het gewoon normaal is dat de MAN de eerste stap mag ondernemen!
Dat is toch de mooie eigenschap van de man..............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 11:04
|
|
|
|
Hoi Anita!
Ik wou even reageren op een stukje van je tekst.
| Quote: | | En boosheid moet je verbreken in Jezus naam want dat is wat de boze van je wil je tegen keren naar God . |
Aan de ene kant is dat zo, mijns inziens. Boosheid is niet van God. Aan de andere kant ook weer wel, God werd vaak boos in het oude testament, en Jezus ook in het Nieuwe testament, toen de mensen gingen handelen in de tempel.
Aan de andere kant, er is volgens mij ook een terecht boosheid.
Als bijvoorbeeld iemand mijn grenzen niet respecteerd, en juist door manipulatie iets gedaan wil krijgen, ja, dan krijg ik boosheid, en ja, dan kan ik één ding doen , grenzen trekken.
Als ik bijvoorbeeld verzet en zeg: 'ik kan zaterdag niet, maar wel zondag.'
En iemand begint: 'ja maar....en allemaal redenen op te noemen waarom ik wel op zaterdag moet komen.
Ik zelf zou andersom zeggen van nou da's goed, ja, als ik zondag zou kunnen. anders zou ik zeggen van zondag kan ik niet, en een andere dag overleggen.
En nee, boos worden kan je jezelf erg mee hebben.....je wordt gestressd.
Beter is rustig je standpunten herhalen, des noods met de 'kapotte grammofoonplaat techniek'.
Een andere soort boosheid is terechte of onterechte verontwaardiging.
Terecht, ja spreekt voor zich, iemand gaat over grenzen bijvoorbeeld. Onterecht is, als iemand meent dat anderen altijd voor haar/hem klaar móeten staan. En geen 'nee ik kan niet' willen accepteren'. Wel of niet bekrachtigd met: 'ik deed ook dit en dat voor jou'
Dan denk ik, ja, dan kan je dit en dat ook meteen weer terugkrijgen, als dat inhoud dat mijn grenzen niet (meer) worden gerespecteerd.
Ja, dit waren zo een paar zelfbedachte voorbeelden. ;) Die ik ff kwijt wou.
Ja, er zijn ook dingen waar iemand niets aan doen kan, natuurrampen, ziekten, ja, dat soort dingen, ja, dan kan je op niemand boos worden, Ik kan me wel voorstellen dat men boos wordt op God, Ik zelf zou verdrietig worden.
Zegens!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 7 januari 2013, 11:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 11:12
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Anita,
Ja, ik herken ook een hele grote verandering bij mezelf, ja, in drie jaar tijd.
Ja, ik dacht ook alles goed te doen, zeker toen ik jonger was. Ja, en toen ik niet geloofde, ja, geen leidraad, met alle winden meewaaien.
Ja, mensen kunnen mij dingen vertellen; ze hebben gelijk, of ik ben er niet zeker van of ze gelijk hebben, wil het eerst ook zelf goed overdenken, ja, of ik vind dat ze gewoonweg geen gelijk hebben, maar ja, dan leg ik ook wel heel duidelijk uit waarom.
Dit gaat altijd goed. Ik heb het nu m.n.over mijn behandelaar.(v)
Maar ja, dit kan ook opgaan met vrienden.
Als er iemand door me heen prikt (even; toen ik doorprikken opzocht op google kwam ik deze interessante Link tegen.
Iig, als iemand door me heenprikt; ziet wát er in me omgaat, ja, dan ben ik juist wel blij.
Ik heb iemand die me verteld wat ik moet doen dan kan ik veranderen. Namelijk mijn behandelaar, en ja, heb haar nu drie weken niet gezien, ja, ik voel me idd dus best ontregeld. (niet ongelukkig), maar ja ik weet dat ze weer komt deze week.
Maar ja, ze zegt niet echt wat ik móet doen, meer wat ik kan doen. en ja, dan heb ik drie mogelijkheden: mee eens, weet het nog niet, wil het nog zelf overdenken, niet mee eens, maar kan wel goed verwoorden waarom niet, zodat ze dat begrijpt.
Maar ja, idd een totale verandering, ja dat herken ik bij mezelf, ten goede
Zegens en fijne zondag!!! |
Mooi om ook dit van jouw te lezen terwijl ik schrijf in mijn ander blokje . Weet je je link is mooi maar mijn link is lees de BIJBEL daar staan ook al deze antwoorden in. Dit zal wel met mij als persoon te maken hebben ik heb niets met mensen die deze dingen als cursus geven , God doet alles op Zijn tijd. Het is van belang of we de mooie dingen die HIJ gegeven heeft kunnen gebruiken of willen we morgen anders zijn en klaar zijn want dan kunnen we leven, nu daar geloof ik dus niet meer in en stel mijn vertrouwen volledig op de HEER. Het is verwonderlijk hoe HIJ mijn leven leidt op dit moment , mensen komen op mijn pad die me vertellen wie ik ben zomaar uit het niets , En Hij had me de wijsheid gegeven om deze mensen te ontmoeten. Nu ben ik ook op een punt dat ik zeg oke heb het al zo vaak gehoord ik zal de lat niet meer zo hoog leggen en tegelijk zeggen ze je kunt meer dan je denkt, nu heb ik door wat ze bedoelen alleen mag het nog vormen aannemen de wereld in en leuke dingen doen waar ik van kan genieten. Ik heb veel aan spreuken gehad omdat daar ook vele antwoorden in ons staan. IK wil je ook waarschuwen ik las in jouw link een boekje dat was geschreven door iemand en een boedist. Nu heb ik respect voor iedereen hoe iemand wil leven begrijp me goed. Maar we Hebben maar één Vader in de Hemel die regeert. En ik gruwel van dit soort praktijken mindfullnes enz Natuurlijk er zitten ook goede dingen in . maar de oorsprong van deze dingen de basis komt voort uit ander soort gelijke religies tegenstander van de HEER . IK wil je geen angst aanpraten weet ook niet welke hulp je hebt maar zou willen zeggen je bent een parel in Gods ogen zoek Hem in alle dingen Ook christelijke hulp die met je de bijbel doorgaan om antwoorden te zoeken maar niet hier dit en daar dat . Ik wens je wijsheid veel liefde sterkte en kracht van de Heer toe
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 11:19
|
|
|
|
Hoi Anita,
Bedankt voor je respons, ik lees het later door, ik moet nu weg helaas.
Laterz!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 11:20
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | | Vraag de Heer WAARTOE |
'Waartoe' is exact hetzelfde als 'waarom', het klinkt alleen deftiger. En de waarheid is dat we dat inderdaad nooit zullen weten. Dat betekent niet dat we het ons niet kunnen afvragen.
| Quote: | | En boosheid moet je verbreken in Jezus naam want dat is wat de boze van je wil je tegen keren naar God . |
Boosheid niet van God En of boosheid van God komt. Net als dat angst verdriet, maar ook blijdschap van Hem komen. Het zijn eigenschappen die Hij in ons heeft gelegd. Was Jezus zelf niet verscheurd van verdriet na het overlijden van Lazarus? Pas wanneer je je aan die boosheid vastklampt en het toe staat je te blijven verscheuren gaat het fout en heeft de duivel toegang om je van God vandaan te houden. Of beter gezegd; dat doe je dan zelf en daar maakt hij mooi misbruik van. Daar is in dit geval absoluut geen sprake van...
Grappige is dat ik gevraagd heb om persoonlijke, inhoudelijke reacties en vooral, zeer goedbedoelde, dat wel, adviezen krijg hoe IK er mee om zou moeten gaan. Het lukt mij best om er mee om te gaan, wilde enkel en alleen het gesprek aangaan over heel normale menselijke emoties. Vind het jammer, had gehoopt op een goede discussie over de worsteling tussen de zekerheid in Hem en de worstelingen met ons mens-zijn. Want soms, kun je alle kennis God en de bijbel hebben...en die vrede binnen in...en toch worstelen met je mens-zijn.
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 7 januari 2013, 11:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 11:23
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | @Laverde
Als je zo zeker van je zaak bent dat je zonder vrouw verder wilt gaan, waarom publiceer je jezelf hier dan breed uitgemeten?
Daarmee laat je zien dat je er helemaal niet klaar mee bent. Je hebt pijn man, en je hebt een probleem. Dat zei ik je al in dat andere topic waarin je beschreef over je emigratie naar Afrika. Je ontloopt bepaalde zaken. Niet dat dat erg is, want God kom je tenslotte toch weer overal tegen. En je probleem ook :)
Als je er echt doorheen wilt, denk er dan 's over na om hulp te zoeken. |
Hij zal het oude los moeten laten, zolang hij dat blijft vast houden, is er geen ruimte voor het ander, of nieuwe. En das soms niet makkelijk, ligt er maar net aan hoe je jezelf vast klemt aan wat eens voor jou beter was. En net wat jezelf al hebt gezet, ontvluchten kan niet, werkt niet, je komt het steeds weer tegen. En het is met alles wel zo, en heet gewoon verwerken, en dan kan je hulp gaan zoeken, ben toch echt bang dat, dat ook niet werkt. Zo lang hij/zij/wij zelf niet echt willen loslaten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 11:24
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ben het helemaal met je eens. Paulus zegt: onderzoekt de dingen en behoud het goede. Dat wil dus ook zeggen ga de boel verkennen en ondervindt. Als je merkt dat K3 een slechte invloed op je kinderen heeft haal die muziek dan niet meer in huis.
Dat is onderzoeken en behoud het goede.
Ik ga vandaag op onderzoek uit of de hutspot die vandaag op het menu staat wel door een wedergeboren christen is geoogst, want dan is pas goed?;) |
succes met het onderzoeken van de hutspot.....wel even doorgeven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 11:27
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | kabouter ploperderplop klinkt leuker dan kabouter pluperdeplup, als je ploperderplop klinkt gezelliger dan pluperdeplup, dan is net of pluperderplup in een plub zit en ploperderplop kabouter plop zit op de top! Nu dit heel snel zeggen zonder te stotteren  |
Jjja maaaaarrrr als pluP omdraait zit het pas echt goei
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 11:28
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hoi Anita!
Ik wou even reageren op een stukje van je tekst.
Aan de ene kant is dat zo, mijns inziens. Boosheid is niet van God. Aan de andere kant ook weer wel, God werd vaak boos in het oude testament, en Jezus ook in het Nieuwe testament, toen de mensen gingen handelen in de tempel.
Aan de andere kant, er is volgens mij ook een terecht boosheid.
Als bijvoorbeeld iemand mijn grenzen niet respecteerd, en juist door manipulatie iets gedaan wil krijgen, ja, dan krijg ik boosheid, en ja, dan kan ik één ding doen , grenzen trekken.
Als ik bijvoorbeeld verzet en zeg: 'ik kan zaterdag niet, maar wel zondag.'
En iemand begint: 'ja maar....en allemaal redenen op te noemen waarom ik wel op zaterdag moet komen.
Ik zelf zou andersom zeggen van nou da's goed, ja, als ik zondag zou kunnen. anders zou ik zeggen van zondag kan ik niet, en een andere dag overleggen.
En nee, boos worden kan je jezelf erg mee hebben.....je wordt gestressd.
Beter is rustig je standpunten herhalen, des noods met de 'kapotte grammofoonplaat techniek'.
Een andere soort boosheid is terechte of onterechte verontwaardiging.
Terecht, ja spreekt voor zich, iemand gaat over grenzen bijvoorbeeld. Onterecht is, als iemand meent dat anderen altijd voor haar/hem klaar móeten staan. En geen 'nee ik kan niet' willen accepteren'. Wel of niet bekrachtigd met: 'ik deed ook dit en dat voor jou'
Dan denk ik, ja, dan kan je dit en dat ook meteen weer terugkrijgen, als dat inhoud dat mijn grenzen niet (meer) worden gerespecteerd.
Ja, dit waren zo een paar zelfbedachte voorbeelden. ;) Die ik ff kwijt wou.
Ja, er zijn ook dingen waar iemand niets aan doen kan, natuurrampen, ziekten, ja, dat soort dingen, ja, dan kan je op niemand boos worden, Ik kan me wel voorstellen dat men boos wordt op God, Ik zelf zou verdrietig worden.
Zegens! |
Ik heb je gelezen en ja ik ben ook wel eens boos maar probeer in die omstandigheden op God te zien te bidden en vaak krijg ik dan het antwoord. En natuurlijk God heeft ons mensen zo ook gemaakt maar vraag me wel af is boosheid terecht . Want als er iets gebeurd dat onterecht is is het eerste dat we vragen waarom en ik denk dan waartoe moet dit gebeuren gewoon weg om dingen in te zien en als je weet dat dingen niet goed zijn, dat is het aan ons of jouw de keuze daar in te maken of je er in meegaat of niet. Als iemand je niet respecteert dan is dat iets om over na te denken. ALs je afspreekt op zaterdag en jij zegt ik kan niet en je wil op zondag dan vraag ik me af waarom dan wil de ander niet wat zit er achter. je kunt ook gaan denken dan stom dat hij/zij dat niet wil want ik wil dat zo maar waar ligt het probleem, daar kan je alleen maar uitkomen door te praten en als dat niet gaat denk ik verwijderen uit mijn bestand hoe fijn ik het ook heb met diegene . Want dat werkt dan niet . Eerder las ik ook al van iemand en daar ben ik het mee eens als iemand je niet respecteert om wat JIJ bent wie JIJ wil zijn jouw niet kan laten groeien in je waardigheid wie je wil zijn dan zijn dat niet de juiste mensen En alleen de Heer kan je helpen die zoektocht met je mee te gaan. en van Hem te leren want Zijn plan staat vast waarom ja dan vraag ik wel waarom willen wij ons plan zo graag in vervulling zien gaan. Hij heeft een veel mooier plan voor jou mij en allen die dit lezen. Hier laat ik het even bij wijsheid en kracht gewenst voor de komende tijd Gods zegen meid .
En eh wees niet bang om overspannen te raken want je kunt dat niet als je los laat aan God geeft . Ja ik was ook bang ik dacht maar Heer dan ken ik mezelf niet meer, en ja soms doe ik dingen zeg ik dingen dan hoor ik terug mama waarom word je niet meer boos mama zo deed je vroeger nooit. soms kijk ik in de spiegel en zie ik een nieuwe vrouw en dank ik de HEER en lach naar mezelf want ik ben steeds meer mezelf in wording door Hem de pottebakker die me kneed en soms pijnlijk kneed maar zo mooi maakt dit gun ik ook jou toe .
Groetjes Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 11:30
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Jjja maaaaarrrr als pluP omdraait zit het pas echt goei  |
pulp bedoel je............hou je neus dan maar dicht, dat meurttt dat gaven wij vroeger aan de koeien en varkens....en lekker dat ze vonden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 11:36
|
|
|
|
Dat K3 satanische muziek maakt met verborgen boodschappen waarmee tere kinderzieltjes op duistere wijze worden beinvloed, dat zal niemand verbazen. Maar dat er nu ook al verdraaide boodschappen in Opwekkingsliederen voorkomen… dat is nieuws. Dat maakt opeens duidelijk waarom Joop het nummer 666 niet in de bundel wilde hebben, de antichrist komt namelijk al voor in alle andere nummers. Draai Opwekking 508 maar eens achterstevoren. Je weet niet wat je hoort!
bron: http://goedgelovig.wordpress.com/2007/04/26/verborgen-boodschappen-in-opwekkingsliederen/
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 11:57
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | 'Waartoe' is exact hetzelfde als 'waarom', het klinkt alleen deftiger. En de waarheid is dat we dat inderdaad nooit zullen weten. Dat betekent niet dat we het ons niet kunnen afvragen.
Boosheid niet van God En of boosheid van God komt. Net als dat angst verdriet, maar ook blijdschap van Hem komen. Het zijn eigenschappen die Hij in ons heeft gelegd. Was Jezus zelf niet verscheurd van verdriet na het overlijden van Lazarus? Pas wanneer je je aan die boosheid vastklampt en het toe staat je te blijven verscheuren gaat het fout en heeft de duivel toegang om je van God vandaan te houden. Of beter gezegd; dat doe je dan zelf en daar maakt hij mooi misbruik van. Daar is in dit geval absoluut geen sprake van...
Grappige is dat ik gevraagd heb om persoonlijke, inhoudelijke reacties en vooral, zeer goedbedoelde, dat wel, adviezen krijg hoe IK er mee om zou moeten gaan. Het lukt mij best om er mee om te gaan, wilde enkel en alleen het gesprek aangaan over heel normale menselijke emoties. Vind het jammer, had gehoopt op een goede discussie over de worsteling tussen de zekerheid in Hem en de worstelingen met ons mens-zijn. Want soms, kun je alle kennis God en de bijbel hebben...en die vrede binnen in...en toch worstelen met je mens-zijn. |
Ik wil zelf niet teveel over zeggen. Het is heel normaal om in dit soort situatie's boos te worden op God. Bij overlijden van iemand is dat de normale rouwverwerking dat goed loopt. Ik heb het zelf ook gehad, begreep totaal niet hoe God situatie's toe kan laten. Hij had het toch ook kunnen voorkomen?. Het is een pure gevoel van onmacht. Daar hoeft niemand zich schuldig onder te voelen ook niet naar God toe. Voor iemand welke gelovig is stopt het leven niet maar heeft het eeuwig leven. Dat is de troost welke van God komt en aan ons heeft gegeven. Dood waar is uw prikkel?
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 7 januari 2013, 11:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 12:02
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | 'Waartoe' is exact hetzelfde als 'waarom', het klinkt alleen deftiger. En de waarheid is dat we dat inderdaad nooit zullen weten. Dat betekent niet dat we het ons niet kunnen afvragen.
Grappige is dat ik gevraagd heb om persoonlijke, inhoudelijke reacties en vooral, zeer goedbedoelde, dat wel, adviezen krijg hoe IK er mee om zou moeten gaan. Het lukt mij best om er mee om te gaan, wilde enkel en alleen het gesprek aangaan over heel normale menselijke emoties. Vind het jammer, had gehoopt op een goede discussie over de worsteling tussen de zekerheid in Hem en de worstelingen met ons mens-zijn. Want soms, kun je alle kennis God en de bijbel hebben...en die vrede binnen in...en toch worstelen met je mens-zijn. |
Ik herken veel van wat je hier schrijft.
Al ruim 1,5 jaar ligt mijn leven behoorlijk overhoop. Wat begon met 1 (relatief niet zware) operatie ontwaarde in complicatie op complicatie met nog vele ingrepen daarna en nu als gevolg mogelijk blijven letsel/handicap.
Ook ik begrijp er niets van en ben nog steeds niet achter het waarom. Misschien dat ik ooit nog antwoord ga krijgen, misschien ook niet.
Die boosheid waar je over schrijft ervaar ik meer als onmacht. Mijn lijf is een eigen leven gaan leiden en ik lijk er geen grip op te krijgen en dat maakt mij boos, machteloos en het frustreert.
Ook ik heb het bij God neergelegd, soms met gebroken stem, maar soms ook schreeuwend. Maar het is nu eenmaal een feit dat er geen briefjes rechtstreeks uit de hemel vandaan komen met pasklare antwoorden. Ik heb het dan ook bij vrienden en familie gezocht. Om mijn verhaal te doen, maar ook om te vragen of zij voor mij wilden bidden, want er zijn momenten geweest (en nog wel) dat ik het ff niet meer kon.
Ik heb gemerkt dat God werkt via mijn vrienden en familie. Bij de een kan ik huilen en bij de ander kan ik terecht met mijn (galgen)humor. Want humor is voor mij heel belangrijk, als is het vaak galgenhumor en cynisch bedoeld, het helpt om te uiten en vaak ook om te relativeren.
Ik ben er van overtuigd dat ik van God dit alles zo op mijn eigen manier mag verwerken, want ik ben een creatie van Hem en ik mag er zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 12:08
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Dat K3 satanische muziek maakt met verborgen boodschappen waarmee tere kinderzieltjes op duistere wijze worden beinvloed, dat zal niemand verbazen. Maar dat er nu ook al verdraaide boodschappen in Opwekkingsliederen voorkomen… dat is nieuws. Dat maakt opeens duidelijk waarom Joop het nummer 666 niet in de bundel wilde hebben, de antichrist komt namelijk al voor in alle andere nummers. Draai Opwekking 508 maar eens achterstevoren. Je weet niet wat je hoort!
bron: http://goedgelovig.wordpress.com/2007/04/26/verborgen-boodschappen-in-opwekkingsliederen/ |
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hang jij een ander geloof aan, met een voor jou groot figuur Volgens jou is alles wat je andersom draait, de absolute waarheid....... lijkt mij er op dat jij een eigen evangelie verkondigd .................. Iedereen moet het weten, dat als je platen anders draait als hoe het moet ook een boodschap hebben. Hou er toch mee op man, het is al zo oud, als er platen worden gedraaid het is het hem maar net, wat wil je horen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 12:23
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Het was een tortilla maar ik ben het vergeten te eten... |
Hm.....waarom vergeet jij wel je tortilla's maar niet het wokken???? Kan beter andersom!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 12:31
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Natuurlijk begrijp ik wel dat het hele verhaal maar betrekkelijk is in het groter geheel en dat de dood gewoon bij dit leven hoort. Maar toch kan ik op zo'n moment best boos worden, of misschien wel onmachtig... als een betere term. Ik ben niet boos op God, natuurlijk niet. Maar wel op het feit dat het leven zo oneerlijk kan zijn. Ik ben zelf helemaal niet iemand die 'de last van de wereld' met zich mee torst, maar vind het dan soms zó makkelijk gezegd dat we maar op de Here moeten zien en moeten geloven dat de bewuste persoon ergens is waar het goed is. Alsof er dus niet gerouwd mag worden?! En ik vroeg me af of ik daar de enige in was... gelukkig ben ik dat niet...
O nee...rouwen mag...natuurlijk!!! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 12:31
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Dat K3 satanische muziek maakt met verborgen boodschappen waarmee tere kinderzieltjes op duistere wijze worden beinvloed, dat zal niemand verbazen. Maar dat er nu ook al verdraaide boodschappen in Opwekkingsliederen voorkomen… dat is nieuws. Dat maakt opeens duidelijk waarom Joop het nummer 666 niet in de bundel wilde hebben, de antichrist komt namelijk al voor in alle andere nummers. Draai Opwekking 508 maar eens achterstevoren. Je weet niet wat je hoort!
bron: http://goedgelovig.wordpress.com/2007/04/26/verborgen-boodschappen-in-opwekkingsliederen/ |
Persoonlijk vind ik dit erg vergezocht. Bovendien zit het hem niet in het Opwekkingslied, maar is er iemand mee aan het knutselen geweest die er graag iets spectaculairs van wil maken, met een tegengestelde boodschap. En het is op een krakkemikkige manier ook nog wat geworden. Als je wil slaan, vind je altijd wel iets om mee te slaan. Larie, om zo Opwekking onderuit te willen halen.
En trouwens, het tegenovergestelde van Ja is Nee. Niet Aj, niet Een. Dat achterstevoren gedoe vind ik dan ook erg dubieus. Laten we ons liever richten op Wat en Wie werkelijk belangrijk is in ons leven, en ons niet bang laten maken met allerlei pulp wat daar mogelijk vanaf leidt. Het is het ook niet waard om groter gemaakt te worden als wat het werkelijk is.
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 7 januari 2013, 12:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 12:33
|
|
|
|
|
Heel veel sterkte, wijsheid, inzicht en energie toegewenst en toegebeden, Shanita!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 12:37
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik begrijp echt niet waar jullie je zo druk over maken...een liedje moet toch niet achterstevoren gedraaid worden. Het is toch ook normaal indien je dat doet dat je rare klanken hoort. Als je dan met een angstgeloof bent opgegroeid ga je in de klanken satan 'horen'. Volgens mij is dat zoeken naar iets wat er niet is. Het lijkt wel een paranoide toestand. Als je mooi christelijk gedicht leest en je neemt dat op en je speelt het van achter naar voren af zal je ook rare klanken horen.
Je moet je eens terugtrekken in de volledige stilte. Geen radio, tv, internet, geen nabijheid van andere mensen, geen gsm...ik geloof dat je dan meer 'demonen' tegenkomt dan wanneer je naar een liedje van K3 of Plop luistert... |
Toch juist in de stilte...hoor je vaak Gods stem???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 12:47
|
|
|
|
Goed gezien Gerrit,
ik heb vaak professioneel hulp gehad en pastorale hulp, het hielp tijdelijk maar later kwam het gevoel weer terug. Maar ja dan kom je erachter dat men mij nooit leerde om boven mijn gevoel te staan. De Bijbel leerde mij juist niet vanuit het vlees te reageren. En dat is een zware opgave. Maar ik ben er druk mee aan het werk om boven mijn gevoel, vlees, te staan. Je moet je vlees de baas zijn, en dat gaat wel moeizaam, maar ik merk dat het wel kan.
Ik ben al in zoverre gekomen dat het gevoel mij steeds minder de baas word. Je moet je gevoel onderdrukken, anders druk het gevoel je zelf onder, en dan ben je verder van huis, is mijn ondervinding. Door boven je gevoel te staan, dus door je gevoel te onder drukken ervaar je dat je daardoor minder verlangen krijgt naar de materialistische dingen en naar de dingen die maar tijdelijk zijn. Je gaat steeds meer verlangen naar die onsterfelijkheid, in de staat waarin Jezus nu ook is, en dat kan pas als je sterft, want het vlees kan het koninkrijk Gods niet beërven.
De Bijbel is het aller beste wat er is, want daarin liggen alle beloftes omschreven. Wie zijn leven lief heeft zal het zeker verliezen, wie zijn leven niet lief heeft zal het juist ontvangen. Wat een vertroosting is het.
En hoe meer je boven je vlees, dus ook je gevoel en emoties staat, des te meer ga je begrijpen wat het onzichtbare is maar dat niet alleen. Je gaat de Geest van God ook anders ervaren, zoals wanneer je de Bijbel leest, ontdek je steeds weer nieuwe dingen die je eerst nooit begreep of had gezien.
Daarom vind ik de vertroosting en kracht in de Heilige Schrift waarin de Heilige Geest mij laat zien wie de God van Israël werkelijk is. Heerlijk is het, om Hem te mogen kennen. En hoe groter de liefde voor Jezus word hoe minder interesse dat je in het tijdelijke hebt en/of krijgt. Ik kan met volle overtuiging zeggen dat ik echt steeds meer van Jezus hou, elke dag, elke week steeds weer meer. Alsof Hij een liefde in me legt voor Hem dat steeds sterker lijkt te worden. En daardoor begrijp ik ook wat het is om liefde voor de waarheid te hebben. Ik wil niet alleen in Hem zijn maar ook in Zijn waarheid staan, die Hij geopenbaard heeft.
Als ik kijk naar mijn moeder waar ik een grote bewondering voor heb, die vorig jaar haar hart opnieuw aan de Here Jezus had gegeven op een nacht. En dat terwijl zij al 30 jaar geleden tot bekering is gekomen. En ik heb mijn moeder wel eens gevraagd waarom en hoe het kan dat zij haar hart opnieuw had gegeven aan Jezus. Ze zei: "ik heb jaren lang achter die andere jezus aangelopen, en nu besef ik pas dat Jezus, de Gezalfde Koning van Israël degene is die Zijn volk zal verlossen, Hij is het die waarlijk is op gestaan". En nu doet ze niks anders dan alleen het Woord onderzoeken. En ondanks dat mijn moeder en ik de enigen zijn in onze familie die met mekaar kunnen praten, is er toch nog een kleine vertroosting.
En dan kan ik ook zeggen dat ik mezelf kan zijn, zonder afgewezen te worden, heerlijk is dat zeg! En mijn moeder en ik verlangen juist naar die eeuwigheid. Elke dag kijken we naar het nieuws, en elke dag mogen wij Hem verwachten en dat Hij terug zal komen, waar wij dus ook naar verlangen. En als we om ons heen kijken naar de tekenen der tijden, dan zie ik dat Zijn komst niet lang meer duurt, wat een feest zal dat zijn zeg!
Maar goed, door steeds meer te mogen leren om meer en meer boven je vlees te gaan staan is een voorrecht. Het is wel een strijd dat elke mens voert, maar uiteindelijk zul je merken dat je dan juist jezelf meer gaat worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 12:59
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | | ook dat is een boek geworden, na zoveel vertalingen en kopie's!!!! |
Sterker nog, het is een hele 'bibliotheek'! Ooit had ik een bijbelstudie en de man begon met het vertellen dat de Bijbel een verzameling is van verschillende boeken en dat dus 'bibliotheek' een 'passender' benaming zou zijn voor het héle boek. Want waar lees je anders 4x achter elkaar 'dezelfde' boodschap? Maakt niet uit mijns inziens, ik ben ook wel eens op een bijbelstudie geweest waar de dominee uit 6 vertalingen 'werkte'.. Deze dominee was ook van mening dat 'Het Boek' niet een 'echte' Bijbel zou zijn, persoonlijk was het voor mij een eerste vertaling waar ik iets van snapte. Nu (na 6 jaar) 'durf' ik ook andere vertalingen aan.. 
Wat wij doorgaans bedoelen met bijbel, is het boek wat we in handen houden waar alles in staat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:02
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hang jij een ander geloof aan, met een voor jou groot figuur Volgens jou is alles wat je andersom draait, de absolute waarheid....... lijkt mij er op dat jij een eigen evangelie verkondigd .................. Iedereen moet het weten, dat als je platen anders draait als hoe het moet ook een boodschap hebben. Hou er toch mee op man, het is al zo oud, als er platen worden gedraaid het is het hem maar net, wat wil je horen.  |
Weet ik niet Gerrit dat zijn jou woorden. Het is net hoe ver wil men gaan wat deze topic betreft. Er zijn tal van video's, preken, lezingen enz te vinden hierover. Vandaar dat ik er een schep boven op de pulp gegooid heb.
Er is een gezegde dat zegt; wat niet weet wat niet deert.
Dat is met muziek ook zo. Hoe gaat men daarmee om. Idd is het al zo oud... Het is ook niet voor iedereen weggelegd om dit soort dingen te weten of te horen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:03
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Pizza?? Hartige taart? Gevulde oliebol? Broodje gezond? of ongezond? Canneloni?
Wat is er veel rond wat je kunt opvullen......
Hier schaft de pot een biefstukje, gebakken aardappeltjes met ijsbergsla. |
Frank bedoelt misschien zo'n bladerdeeg cupje met ragout er in (ragout is bijv gemale kippevlees in spul, weet eve niet hoe dat heet)
btw, tortilla is toch een soort spaanse pizza? oh ok is ook rond ja
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op maandag 7 januari 2013, 13:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:05
|
|
|
|
| LYDIA448 schreef: | Sterker nog, het is een hele 'bibliotheek'! Ooit had ik een bijbelstudie en de man begon met het vertellen dat de Bijbel een verzameling is van verschillende boeken en dat dus 'bibliotheek' een 'passender' benaming zou zijn voor het héle boek. Want waar lees je anders 4x achter elkaar 'dezelfde' boodschap? Maakt niet uit mijns inziens, ik ben ook wel eens op een bijbelstudie geweest waar de dominee uit 6 vertalingen 'werkte'.. Deze dominee was ook van mening dat 'Het Boek' niet een 'echte' Bijbel zou zijn, persoonlijk was het voor mij een eerste vertaling waar ik iets van snapte. Nu (na 6 jaar) 'durf' ik ook andere vertalingen aan.. 
Wat wij doorgaans bedoelen met bijbel, is het boek wat we in handen houden waar alles in staat...  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:09
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Wat goed verwoord!!!
dankje..
Inderdaad;
Ja, en dat 'weggeven' kan zijn, langskomen bij iemand die angstig is, terwijl je dat absoluut niet aankan op dat moment. Ook door manipulatie, als je aangeeft niet te kunnen; 'ja, maar ik deed ook dit en dat....'. En dan idd, ligt een burn-out op de loer, of je krijgt een burn-out, raakt zwaar overspannen.
absoluut, en er is zóveel 'verborgen en onbedoelde' manipulatie..
En ja, wil je/ik dat in de toekomst voorkomen, aangeven waar mijn grenzen liggen, en niet denken uit een vals schuldgevoel, dat ik op oproep beschikbaar ben. Of bij iemand langskom waar het psychisch niet goed mee gaat als het met mezelf niet goed gaat, dan kan ik zoiemand ook niet helpen. Ja, als ik dat probeer kom ik zelf in een finale breakdown,ja, daar pas ik voor...in het vervolg...En niet eens, en natuurlijk dus niet omdat ik dat niet zou willen, ik kán het niet.
en als JIJ daarvan overtuigd bent, dan moet JIJ daar naar handelen.. want alleen JIJ kan invoelen wat je aankan of niet. Maar de mensheid is zo gewend om goede raad en advies rond te strooien zonder (onbewust) op te letten wát er tegen wíe wordt gezegd!
Gewoon omdat het goed bedoelt is.
Goede communicatie, is zó belangrijk... En dat is op een forum extra lastig omdat je niet de lichaamstaal erbij ziet/bemerkt. Iemand kan wel de klemtóón ( ) verkeerd leggen en je hebt al een heel andere zin dan bedoelt...\
Daarom ga ik altijd uit van het positieve totdat het negatieve bewezen wordt. Ik had het er nog over met een vriend vanochtend, waar het skypen al niet goed voor is....je kan wel anderen blamen, maar jij/ik bent degene die grenzen aan moet geven.
Zo is dat! En God wil ook dat wij déze verantwoording dragen, omdat hij ons de HG heeft meegegeven, die hierin een ware steun is (kan zijn)Dank voor de goede posting!!!!!!
S. Je hoeft niet iemand te helpen als dat ten koste van jezelf gaat. Je kan alleen iemand helpen op momenten als het zelf ook goed met je gaat.
NB: dit wou ik ook nog even quoten:
Nog een stukje wat ik ergens las: 'Psychologische manipulatie is geen doel, maar een middel om tot een doel te komen'
- 'Als je werkelijk van me hield' - 'Kijk eens wat je me aandoet' - 'Ga niet bij me weg want anders' - 'Jij bent de enige die me kan helpen' - 'Ik heb toch ook dát voor jou gedaan toen' - 'Waarom spreek je zo weinig met me af' Deze bovenstaande zinnen zijn alle totaal verschillend en toch staan ze voor een hele krachtige vorm van manipulatie namelijk: Emotionele Chantage.
Ps; ik had deze dingen die je schreef, soortgelijk ook op cursussen. Om mezelf te kunnen handhaven. Eigenlijk waren het ook re-integratie cursussen. |
Ik heb ze gehad in pastorale cursussen en therpieën..
Laatst aangepast door
|
LYDIA448
|
op maandag 7 januari 2013, 13:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:17
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Oké, das waar, maar echte belangstellenden, daar voor zou een likje verf wellicht baat bij hebben. En niet voor de schatgravers, die zal het jukken hoe de Titanic er bij ligt, sterker nog, die zouden een likje verf verfoeien . Des te rotter die boot is, des te eerder zijn zij er bij, en een toeristische trekpleister kunnen ze ook wel vergeten. Te koud, te veel druk, en een te groot gevaar voor cassionziekte (taalvoutje) Zo,n reisje kost waarschijnlijk nog meer dan een tochtje naar de maan. Mits je met lege handen terug komt, en mijn hand is daarbij vergeleken pinuts  |
ehhh, eh om weer even bij het begin te blijven, het ging me in mn verhaaltje eigenlijk veel meer om het verschil tussen de reactie vd grote mensen en die van de kinderen!, de aanleiding (de boot) doet er dan even niet zoveel toe
(trouwens, caissonziekte is hier niet van toepassing want er wordt alleen maar gedoken met diepwater-onderzeebootjes, duikapparatuur is er niet op berekend en het lichaam al helemaal niet, 250kg druk per vierkante cm!! op een diepte van 5800 meter, bijna 6 kilometer!, zoiets, reken maar uit)
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op maandag 7 januari 2013, 14:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:21
|
|
|
|
|
De Bijbel zegt: Laat de doden hun doden begraven.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |