| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:27
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | | Vind het jammer, had gehoopt op een goede discussie over de worsteling tussen de zekerheid in Hem en de worstelingen met ons mens-zijn. Want soms, kun je alle kennis God en de bijbel hebben...en die vrede binnen in...en toch worstelen met je mens-zijn. |
Je wilt niet weten welke worstelingen ik al heb ervaren, alle dagen weer.. Binnen diverse situaties, noem maar op.
Er is zelfs 1 heel 'groot' issue in mijn bestaan waar ik worstel, ondanks de Bijbel, de woorden, de zekerheid, de beloften, gesprekken met...
Die worsteling is lástig, de ene keer heel heftig, de andere keer sluimerend..
Iedere keer als het issue weer 'boven' komt drijven pak ik het in mijn handen (in mijn verbeelding uiteraard) en geef het aan God, met de woorden:
Nee, ik niet, ik kan het niet zelf, ik weet het niet... en dat met vólle overtuiging.. Maar heel diep vanbinnen, daar bruist ook de worsteling van mijn mens-zijn..
Dus Tessy, IK heb soms écht 'last' van worsteling met de Bijbel en mijn mens-zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:30
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | | De Bijbel zegt: Laat de doden hun doden begraven. |
nog n keer:
om weer even bij het begin te blijven, het ging me in mn verhaaltje eigenlijk veel meer om het verschil tussen de reactie vd grote mensen en die van de kinderen!, de aanleiding (de boot) doet er dan even niet zoveel toe
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op maandag 7 januari 2013, 14:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:31
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Dat ik me eigen verslapen heb....................................  |
Lekker geslapen??? Lag je gisteren soms te laat op bed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:35
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Hm.....waarom vergeet jij wel je tortilla's maar niet het wokken???? Kan beter andersom!!!  |
...dat wokken met anna-piet ben ik al lang vergeten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:39
|
|
|
|
Lydia...laat het je tot troost zijn....je bent hierin niet alleen... Hier zit ook een vrouw...een moeder...die deze twijfels ook zoveel heeft... Pas zei ik nog... Ik leg het soms wel bij God neer, maar een uur laten neem ik het alweer bij HEM vandaan...!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:40
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Lekker geslapen??? Lag je gisteren soms te laat op bed  |
hoe weet jij dat ...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:57
|
|
|
|
ik vond dat "kasje-boem" effect er achter wel leuk (valt onder percussie geloof ik)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 14:06
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Lydia...laat het je tot troost zijn....je bent hierin niet alleen... Hier zit ook een vrouw...een moeder...die deze twijfels ook zoveel heeft... Pas zei ik nog... Ik leg het soms wel bij God neer, maar een uur laten neem ik het alweer bij HEM vandaan...!!!! |
Het is zeker af en toe een troost als ik hier lees dat ik niet de enige ben! En ik moet zeggen dat het ook een kwestie soms van oefening is, een soort geven en nemen zeg maar... Maar dan anders...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 14:10
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Het was een tortilla maar ik ben het vergeten te eten... |
kijk das nou pas echt zonde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 14:42
|
|
|
|
| LYDIA448 schreef: | Je wilt niet weten welke worstelingen ik al heb ervaren, alle dagen weer.. Binnen diverse situaties, noem maar op.
Er is zelfs 1 heel 'groot' issue in mijn bestaan waar ik worstel, ondanks de Bijbel, de woorden, de zekerheid, de beloften, gesprekken met...
Die worsteling is lástig, de ene keer heel heftig, de andere keer sluimerend..
Iedere keer als het issue weer 'boven' komt drijven pak ik het in mijn handen (in mijn verbeelding uiteraard) en geef het aan God, met de woorden:
Nee, ik niet, ik kan het niet zelf, ik weet het niet... en dat met vólle overtuiging.. Maar heel diep vanbinnen, daar bruist ook de worsteling van mijn mens-zijn..
Dus Tessy, IK heb soms écht 'last' van worsteling met de Bijbel en mijn mens-zijn! |
En over wat heb je het nu specifiek?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 15:14
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | ik heb vaak professioneel hulp gehad en pastorale hulp, het hielp tijdelijk maar later kwam het gevoel weer terug.
|
Kun je nu 's exact aangeven WELK gevoel dat is? En WAT dit gevoel je zegt?
| Quote: | Maar ja dan kom je erachter dat men mij nooit leerde om boven mijn gevoel te staan. De Bijbel leerde mij juist niet vanuit het vlees te reageren. En dat is een zware opgave. Maar ik ben er druk mee aan het werk om boven mijn gevoel, vlees, te staan. Je moet je vlees de baas zijn, en dat gaat wel moeizaam, maar ik merk dat het wel kan.
Ik ben al in zoverre gekomen dat het gevoel mij steeds minder de baas word. Je moet je gevoel onderdrukken, anders druk het gevoel je zelf onder
|
Dit kan ik niet helemaal volgen. Ik denk dat je het woord "vlees" misschien verkeerd opvat. Is "vlees" niet je oude natuur? Met name "je oude denken"?? en daaruit voortkomend "je oude manier van doen en laten"? Ik geloof er niks van dat je je gevoel moet onderdrukken. Dat is zelfs zeer ongezond en zorgt voor depressie en woedeaanvallen, hartklachten en andere lichamelijke ongemakken.
Gevoel zie ik juist als een richtingaanwijzer. Het zegt mij iets. Het spoort aan tot actie. Maar onderdrukken? Nee, de Schepper heeft je geen gevoelens gegeven om er niets mee te doen. Hij heeft de mens MET gevoel gemaakt juist om die tot uitdrukking te brengen.
Wel is het zo dat je je niet door je gevoel moet laten leiden. Je verstand is de baas. En je gevoel volgt. En die twee hebben ook nog een bepaalde interactie met elkaar.
Toch meen ik wel iets te begrijpen van je verhaal. Soms moet je dingen tegen je gevoel indoen. Zeker als je verkeerde gewoonten heb aangeleerd. Stel dat je een gewoonte hebt om elke keer als je stress hebt, een sigaret op te steken, dan misleid je jezelf. Wil je hierin verandering gaan aanbrengen, dan zul je dus anders moeten gaan denken. De volgende keer als je stress hebt (in dit voorbeeld) dan ga je bij jezelf te rade "wat er nu eigenlijk gebeurt" en dat is ook "luisteren naar je gevoel". Met je verstand kun je dan een besluit maken om de oorzaak van je stress aan te pakken, in plaats van het weg te paffen. Dit zie ik als "op weg naar gezond leven". En soms hoef je daar helemaal niet geestelijk over te doen, dan is het gewoon nuchtere "psychologie" (= psycho-logica)....
| Quote: | Daarom vind ik de vertroosting en kracht in de Heilige Schrift waarin de Heilige Geest mij laat zien wie de God van Israël werkelijk is. Heerlijk is het, om Hem te mogen kennen. En hoe groter de liefde voor Jezus word hoe minder interesse dat je in het tijdelijke hebt en/of krijgt. Ik kan met volle overtuiging zeggen dat ik echt steeds meer van Jezus hou, elke dag, elke week steeds weer meer. Alsof Hij een liefde in me legt voor Hem dat steeds sterker lijkt te worden. En daardoor begrijp ik ook wat het is om liefde voor de waarheid te hebben. Ik wil niet alleen in Hem zijn maar ook in Zijn waarheid staan, die Hij geopenbaard heeft.
|
Prachtig toch?
| Quote: | Als ik kijk naar mijn moeder waar ik een grote bewondering voor heb, die vorig jaar haar hart opnieuw aan de Here Jezus had gegeven op een nacht. En dat terwijl zij al 30 jaar geleden tot bekering is gekomen. En ik heb mijn moeder wel eens gevraagd waarom en hoe het kan dat zij haar hart opnieuw had gegeven aan Jezus. Ze zei: "ik heb jaren lang achter die andere jezus aangelopen, en nu besef ik pas dat Jezus, de Gezalfde Koning van Israël degene is die Zijn volk zal verlossen, Hij is het die waarlijk is op gestaan". En nu doet ze niks anders dan alleen het Woord onderzoeken. En ondanks dat mijn moeder en ik de enigen zijn in onze familie die met mekaar kunnen praten, is er toch nog een kleine vertroosting.
|
Bofferd! Jij kan met je moeder begrijpelijk over het geloof praten? Wat een voorrecht!
Ik vraag me af hoe die eerste jezus er dan uitzag.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 15:25
|
|
|
|
| ROELANDE345 schreef: | | kijk das nou pas echt zonde |
eindelijk heb ik ook eens een zonde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 15:28
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: |  |
Knipogen is makkelijk gedaan maar dat vind ik nog geen antwoord op mn vraag wat of je nu tegenstrijdig vond .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 15:31
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hang jij een ander geloof aan, met een voor jou groot figuur Volgens jou is alles wat je andersom draait, de absolute waarheid....... lijkt mij er op dat jij een eigen evangelie verkondigd .................. Iedereen moet het weten, dat als je platen anders draait als hoe het moet ook een boodschap hebben. Hou er toch mee op man, het is al zo oud, als er platen worden gedraaid het is het hem maar net, wat wil je horen.  |
Tevens Gerrit ben ik zelf musicaal aangelegd. Weet hoe makkelijk het is om binnen een minuut mensen in trance te zetten. De link van Laverde gaat inhoudelijk niet over omkeer muziek, wel over wat de invloed is van Rock ritme's. Hierdoor zie ik aan de hand van de reactie's op deze forum dat er niet eerlijk en oprecht gereageerd wordt omdat blijkbaar niemand deze link heeft bekeken. Bottenbley in deze link zegt hetgeen waar het om gaat.
Ook in de christelijke wereld is diezelfde invloeden aanwezig. Precies zoals de "rock artiest" zegt we pakken jullie kinderen. Weet je wel wie dat zei? Dat was toen wij nog in onze luiers liepen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 15:34
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Knipogen is makkelijk gedaan maar dat vind ik nog geen antwoord op mn vraag wat of je nu tegenstrijdig vond . |
Knipogen naar mannen doe ik niet snel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 15:38
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Knipogen is makkelijk gedaan maar dat vind ik nog geen antwoord op mn vraag wat of je nu tegenstrijdig vond . |
Je zegt: God vraagt helemaal niet om een relatie met jouw hart.
Daarna: Hij wil heel je hart.
Als God heel mijn hart wil dan gaat het toch om een relatie met Hem???
Of vis ik ernaast?
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 7 januari 2013, 15:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 16:02
|
|
|
|
Ik denk dat je dat dan beter kan vertellen aan de persoon die je dan gevonden hebt i.p.v. ... 
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op maandag 7 januari 2013, 16:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 16:12
|
|
|
|
Er zullen altijd wel mensen zijn die dingen af willen kraken waar een onschuldig mens niks geen kwaads in ziet.
Ik hou daar zo niet van dat men mij effe gaat vertellen dat K3 fout en occult is. Ik hou er ten eerste niet van.
Als iedereen nou voor zichzelf bepaald wat kan en niet kan zijn we al een heel eind.
Als we bij alle soorten popmuziek de teksten eens weg laten, dan hou je alleen nog de klanken over. Zelfs met die klanken kan men in een bepaalde sfeer komen.
Dat heb je niet alleen met psychedelische rockmuziek maar ook met klassieke muziek. En allerlei andere genres...
En liedjes over sprookjes moeten we ook maar niet zingen... En al helemaal niet aan onze kinderen vertellen... Vooral Hans en Grietje met de heks... dat is wel heel occult.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 16:28
|
|
|
|
Euhh, gevoel van verlangen en zo kwam dan terug.
En wat betr. het vlees, je blijft er elke dag mee in gevecht, ondanks dat je een nieuwe mens bent, je zit nog altijd in het vlees die het bovennatuurlijke niet begrijpt. Het vlees blijft altijd strijden tegen het geestelijke. En het vlees daarin zit ook je gevoel en emoties. Daarom is het goed om daar boven te staan. En ik dwing mijn gevoel en emoties niet over mijn leven te leiden, al valt het niet altijd mee. Maar toch dwing ik het. Ja en als je wil dat het lukt, zul je hard over jezelf moeten worden, je gevoel en emoties onderdrukken, anders blijf je ermee zitten. En daar heb ik geen behoefte aan.
Wat betr. mijn moeder, ja... mijn moeder had altijd de pinksterjezus achterna gelopen, zoals ze zelf zegt, en ja sinds vorig jaar februari is haar leven op haar kop komen te staan nadat ze Jezus de Gezalfde Koning van Israël leerde kennen, nu is voor haar en ook voor mij, de Bijbel geen gesloten boek meer, alles wat we ook tegen komen in de Bijbel, we beginnen gewoon steeds beter die profetische taal te kennen. De Bijbel is als een kers geworden boven op een taart en dan krijg je maar niet genoeg van studeren van de Bijbel.
Ja en zo ontdek je dat het veel nauwer in mekaar zit dan dat menig denken. Ik vind het heerlijk om Bijbelstudies te doen, en om dienst te zijn voor mijn hemelse Vader. Werken in Zijn wijngaard is een grote zegen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 16:42
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Euhh, gevoel van verlangen en zo kwam dan terug.
En wat betr. het vlees, je blijft er elke dag mee in gevecht, ondanks dat je een nieuwe mens bent, je zit nog altijd in het vlees die het bovennatuurlijke niet begrijpt. Het vlees blijft altijd strijden tegen het geestelijke. En het vlees daarin zit ook je gevoel en emoties. Daarom is het goed om daar boven te staan. En ik dwing mijn gevoel en emoties niet over mijn leven te leiden, al valt het niet altijd mee. Maar toch dwing ik het. Ja en als je wil dat het lukt, zul je hard over jezelf moeten worden, je gevoel en emoties onderdrukken, anders blijf je ermee zitten. En daar heb ik geen behoefte aan.
Wat betr. mijn moeder, ja... mijn moeder had altijd de pinksterjezus achterna gelopen, zoals ze zelf zegt, en ja sinds vorig jaar februari is haar leven op haar kop komen te staan nadat ze Jezus de Gezalfde Koning van Israël leerde kennen, nu is voor haar en ook voor mij, de Bijbel geen gesloten boek meer, alles wat we ook tegen komen in de Bijbel, we beginnen gewoon steeds beter die profetische taal te kennen. De Bijbel is als een kers geworden boven op een taart en dan krijg je maar niet genoeg van studeren van de Bijbel.
Ja en zo ontdek je dat het veel nauwer in mekaar zit dan dat menig denken. Ik vind het heerlijk om Bijbelstudies te doen, en om dienst te zijn voor mijn hemelse Vader. Werken in Zijn wijngaard is een grote zegen. |
Je wilt dus eigenlijk eem emotieloos mens zijn... Ik vraag me af waar in de bijbel staat dat je je emoties moet onderdrukken? Psychologisch bekeken is het zeer verkeerd om je emoties te onderdrukken. Zelfs Jezus had emoties....
Een mens is geschapen met verstand en emoties... En je verstand en je emotie moeten samenwerken om tot een goed resultaat te komen.
Zonder emotie kan een mens niet rouwen. Zonder emotie kan een mens niet genieten van de mooie dingen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE410
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 16:46
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Euhh, gevoel van verlangen en zo kwam dan terug.
Ja en zo ontdek je dat het veel nauwer in mekaar zit dan dat menig denken. Ik vind het heerlijk om Bijbelstudies te doen, en om dienst te zijn voor mijn hemelse Vader. Werken in Zijn wijngaard is een grote zegen. |
Laatst aangepast door
|
JANE410
|
op zaterdag 18 mei 2013, 21:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 16:51
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Ah, alweer zoveel reacties in zo'n korte tijd? Hihihi. Dat gaat rap in zo'n korte tijd. . |
Sorry maar deze tekst toont voor mij aan hoe je om aandacht schreeuwt in feite... velen laten het al merken met andere woorden ik zeg het gewoon even... Je roept om aandacht en geniet van de reacties!! Ik sluit me bij Roady aan!!! Denk na en zoek hulp!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 16:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | eindelijk heb ik ook eens een zonde  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 16:56
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | hoe weet jij dat ...........  |
Gewoon klein gokje
Ik erken ben schuldig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 16:59
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ken je dat gevoel? Dat er iets gebeurt dat je zó ontzettend bóós maakt... Dat je enkel en alleen omhoog kunt kijken, je armen in de lucht kunt gooien en aan God vragen; "Waarom?"
Neem nou vanmorgen; in de kerk werd bekend gemaakt dat een 41-jarige man plotseling is overleden. 41!! Zomaar, in zijn slaap. Hij laat een vrouw en twee kleine kinderen achter. En dan kan ik zo bóós worden! En me zo goed de onmacht voorstellen die zijn vrouw moet voelen, nog geen 40, gelukkig gezin, en in één klap is het weg... En daar stond ik dan.. te midden van die gemeente.. met mijn ogen naar het kruis gericht.. mijn armen in de lucht.. En alles dat ik kon uitbrengen was; "Waarom?"
Hebben jullie dat ook wel eens? Wat doe je dan? Hoe ga je daarmee om? |
Denk dat er niks menselijker is dan dat!! Waarom die persoon en niet iemand van 80... Denk dat God onze waaroms ook wel begrijpt, we weten dat het leven niet oneindig is en dat we hier geen eeuwige woning hebben, maar er is niks menselijkers denk ik dan waarom vragen hebben, alleen mogen ze denk ook vaak waartoe leiden... En dat is niet alleen met sterfgevallen denk ook maar aan ziektes waarom de 1 zoveel en gaat de ander huppelend door het leven nooit wat meemakend??? zoveel vragen in een mensen leven... Denk vaak maar goed dat we niet alles weten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:06
|
|
|
|
Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u RUST geven. (Matt 11:28)
Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank hem in al uw gebeden. 7 Dan zal de VREDE van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren. (Fil 4:6)
Ga 's op zoek naar nog meer verzen en beloften over "rust" en "vrede".
Ik vind het zorgelijk hoe je met jezelf omgaat. Laat God het werk toch 's doen. Gisteren sprak ik een wijze vrouw. Die had het erover dat ook onze jacht en drift naar bijbelkennis "werken van het vlees" zijn.
Ik hoop dat je nog 's echt tot rust en aanvaarding van jezelf komt. Dat je gewoon in alle rust mag genieten van de omgang met je Hemelse Vader. En als je echt rust vindt bij God, heb je niet zoveel aandacht van anderen meer nodig. Dan ga je richting de ware vrijheid in Christus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:08
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Er zullen altijd wel mensen zijn die dingen af willen kraken waar een onschuldig mens niks geen kwaads in ziet.
Ik hou daar zo niet van dat men mij effe gaat vertellen dat K3 fout en occult is. Ik hou er ten eerste niet van.
Als iedereen nou voor zichzelf bepaald wat kan en niet kan zijn we al een heel eind.
Als we bij alle soorten popmuziek de teksten eens weg laten, dan hou je alleen nog de klanken over. Zelfs met die klanken kan men in een bepaalde sfeer komen.
Dat heb je niet alleen met psychedelische rockmuziek maar ook met klassieke muziek. En allerlei andere genres...
En liedjes over sprookjes moeten we ook maar niet zingen... En al helemaal niet aan onze kinderen vertellen... Vooral Hans en Grietje met de heks... dat is wel heel occult. |
Het gaat niet om afkraken, wel hoe ga ik er zelf persoonlijk mee om. Ondanks de kennis erin....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:11
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Tevens Gerrit ben ik zelf musicaal aangelegd. Weet hoe makkelijk het is om binnen een minuut mensen in trance te zetten. De link van Laverde gaat inhoudelijk niet over omkeer muziek, wel over wat de invloed is van Rock ritme's. Hierdoor zie ik aan de hand van de reactie's op deze forum dat er niet eerlijk en oprecht gereageerd wordt omdat blijkbaar niemand deze link heeft bekeken. Bottenbley in deze link zegt hetgeen waar het om gaat.
Ook in de christelijke wereld is diezelfde invloeden aanwezig. Precies zoals de "rock artiest" zegt we pakken jullie kinderen. Weet je wel wie dat zei? Dat was toen wij nog in onze luiers liepen. |
Juist als je muzikaal ben, moet je weten dat, als je iets speelt, of bespeeld je in gedachten mee zingt. Temeer de noten in de juiste volgorde te plaatsen, doe je dat niet, dan ga je, of vals of de fout in, om het even wat. Maar dan zou je ook geen Sinter Klaas deuntjes meer kunnen spelen, want je weet al op de voorhand dat je kinderen gaat misleiden. Ik weet van mijn jongste broertje, dat hij er nog al wat moeite mee had, en, zeker toen ze hem vertelde dat die vent niet bestond Hij aan mijn ouders vroeg, en de Here Jezus zeker ook niet, het was net in die periode, dat hij op zondagschool zat,en ik vraag mij werkelijk nog wel eens af, of hij het nu wel bvegrepen heeft. Mijn broertje (42) inmiddels en gelukkig getrouwd, heeft inmiddels zelf twee zonen van die strekking, die wel al psalmen en gezangen zingen. Ik snap ook best wel dat er occulte dingen gebeuren, maar neem van mij maar aan dat, en Plop en K 3, gewone dingen zijn van alle dag.
Dat er zo nu en dan wat oude hitsige mannetjes een beetje van slag raken van deze dames, kan ook ik me wel voorstellen. Maar het is nu één maal wel zo, dat daar door en K3 en hun muziek door anderen slecht worden gemaakt. Het is maar net wie wat wil horen, en wie wat er van maakt, en voor kleine kinderen, is plop gewoon een kabouter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:16
|
|
|
|
Emotionele Chantage!
Een goede uitdrukking. Dat komt ook herkenbaar terug bij relatie breuk.
o.a. met de woorden: "zal ik mijn polsen door snijden, of pillen slikken, voor de trein werpen enz." ???
Een ander schuldgevoelens op leggen. Zo komt het bij mij over.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:19
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Juist als je muzikaal ben, moet je weten dat, als je iets speelt, of bespeeld je in gedachten mee zingt. Temeer de noten in de juiste volgorde te plaatsen, doe je dat niet, dan ga je, of vals of de fout in, om het even wat. Maar dan zou je ook geen Sinter Klaas deuntjes meer kunnen spelen, want je weet al op de voorhand dat je kinderen gaat misleiden. Ik weet van mijn jongste broertje, dat hij er nog al wat moeite mee had, en, zeker toen ze hem vertelde dat die vent niet bestond Hij aan mijn ouders vroeg, en de Here Jezus zeker ook niet, het was net in die periode, dat hij op zondagschool zat,en ik vraag mij werkelijk nog wel eens af, of hij het nu wel bvegrepen heeft. Mijn broertje (42) inmiddels en gelukkig getrouwd, heeft inmiddels zelf twee zonen van die strekking, die wel al psalmen en gezangen zingen. Ik snap ook best wel dat er occulte dingen gebeuren, maar neem van mij maar aan dat, en Plop en K 3, gewone dingen zijn van alle dag.
Dat er zo nu en dan wat oude hitsige mannetjes een beetje van slag raken van deze dames, kan ook ik me wel voorstellen. Maar het is nu één maal wel zo, dat daar door en K3 en hun muziek door anderen slecht worden gemaakt. Het is maar net wie wat wil horen, en wie wat er van maakt, en voor kleine kinderen, is plop gewoon een kabouter. |
idd.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|