| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:23
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | nog n keer:
om weer even bij het begin te blijven, het ging me in mn verhaaltje eigenlijk veel meer om het verschil tussen de reactie vd grote mensen en die van de kinderen!, de aanleiding (de boot) doet er dan even niet zoveel toe |
Tja, ben wel met Laverde eens. Ook dat is iets wat kinderen horen te leren in hun leven.
Is het nu echt nodig om onze kleuren pallet te voorschijn halen en er bloementjes en zo erbij te teken en in te kleuren?
Het maakt het feitelijke alleen maar ontzichtbaarder!
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 7 januari 2013, 17:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:26
|
|
|
|
Het gaat prima zo zoals ik het nu doe. En het bevalt me al te goed. Zolang ik maar de Bijbel heb dan ontbreekt mij aan niks.
Wat maakt het toch uit als ik mijn emoties onderdruk, ik voel me er beter onder. Ik geniet van de Bijbelstudies dat ik doe, en dat is heerlijk om te doen.
Ja Jezus had reden om te huilen, zie maar hoe Hij werd vervolgd, dat vind ik meer dan logisch. Maar ik heb er geen reden naar toe om te moeten huilen.
Zoals ik het nu doe, vind ik het goed gaan. Maar kunnen we dat nu afsluiten dit onderwerp? Ga maar weer over naar het onderwerp, jezelf zijn.
Ik ervaar dat alles nu veel beter gaat zoals ik het nu doe. En het voordeel is: je bent op alles voorbereid, zodat niks als onverwachts komt. Heerlijk is dat.
Maar goed... even over het onderwerp; jezelf zijn, hoe ervaren anderen trouwens wanneer ze een afspraakje hebben, zijn jullie zenuwachtig of bang of wat dan ook? Vind het wel es interessant om te weten hoe anderen met afspraakjes omgaan. Hihi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:33
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | | Tja, ben wel met Laverde eens. Ook dat is iets wat kinderen horen te leren in hun leven. |
bloemetjes? waar zie jij bloemetjes maritime?
... maar goed, ik heb ook niet beweerd dat ze dat niet zouden moeten doen maar daar ging het niet om, het is trouwens wel weer aardig om te merken dat andere mensen de onderliggende en eigenlijke boodschap wél meteen door hadden en mij dat hebben laten weten via persoonlijke chat of mail (het ging dus over het verschil tussen de reacties van kinderen en grote mensen op één en hetzelfde! bericht) jammer ook dat andere mensen er dan weer overheen lazen op hun beurt maar die lezen het vast nog wel een keer over
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op maandag 7 januari 2013, 17:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:35
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Ik ervaar dat alles nu veel beter gaat zoals ik het nu doe. En het voordeel is: je bent op alles voorbereid, zodat niks als onverwachts komt. Heerlijk is dat.
Maar goed... even over het onderwerp; jezelf zijn, hoe ervaren anderen trouwens wanneer ze een afspraakje hebben, zijn jullie zenuwachtig of bang of wat dan ook? Vind het wel es interessant om te weten hoe anderen met afspraakjes omgaan. Hihi |
je zegt op alles voorbereid te zijn. maar wat nou als je de straat uitloopt en je loopt tegen een leuke meid aan (niet te hard, want dan valt ze). wat dan? ben je daar ook op voorbereid? of wordt die ontmoeting een dusdanige inbreuk op je geplande leven dat je die ontmoeting niet meer te boven komt, en zit je de rest van je leven als een kasplantje op een gesloten afdeling? of negeer je haar gewoon, want: je zit er niet op te wachten, en het komt je niet uit?
jouw laatste opmerking vind ik een vorm van emotioneel voyeurisme.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:37
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Het gaat prima zo zoals ik het nu doe. En het bevalt me al te goed. Zolang ik maar de Bijbel heb dan ontbreekt mij aan niks.
Wat maakt het toch uit als ik mijn emoties onderdruk, ik voel me er beter onder. Ik geniet van de Bijbelstudies dat ik doe, en dat is heerlijk om te doen.
Ja Jezus had reden om te huilen, zie maar hoe Hij werd vervolgd, dat vind ik meer dan logisch. Maar ik heb er geen reden naar toe om te moeten huilen.
Zoals ik het nu doe, vind ik het goed gaan. Maar kunnen we dat nu afsluiten dit onderwerp? Ga maar weer over naar het onderwerp, jezelf zijn.
Ik ervaar dat alles nu veel beter gaat zoals ik het nu doe. En het voordeel is: je bent op alles voorbereid, zodat niks als onverwachts komt. Heerlijk is dat.
Maar goed... even over het onderwerp; jezelf zijn, hoe ervaren anderen trouwens wanneer ze een afspraakje hebben, zijn jullie zenuwachtig of bang of wat dan ook? Vind het wel es interessant om te weten hoe anderen met afspraakjes omgaan. Hihi |
Zenuwen en spanningen zijn er altijd bij een afspraakje.
Dat is alleen maar goed. Helemaal als de vlinders gaan vliegen!!! of straaljagers.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 7 januari 2013, 17:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:40
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Sorry maar deze tekst toont voor mij aan hoe je om aandacht schreeuwt in feite... velen laten het al merken met andere woorden ik zeg het gewoon even... Je roept om aandacht en geniet van de reacties!! Ik sluit me bij Roady aan!!! Denk na en zoek hulp! |
Vandaar ook mijn vraag...over dat...hihi... Dat is een genieten van reacties...dat moet niet de bedoeling zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:41
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Het gaat prima zo zoals ik het nu doe. En het bevalt me al te goed. Zolang ik maar de Bijbel heb dan ontbreekt mij aan niks.
Zelfs een inbreker komt op een nacht waarop je het niet verwacht... Een mens kan nooit ergens goed op voorbereid zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:45
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | bloemetjes? waar zie jij bloemetjes maritime?
... maar goed, ik heb ook niet beweerd dat ze dat niet zouden moeten doen maar daar ging het niet om, het is trouwens wel weer aardig om te merken dat andere mensen de onderliggende en eigenlijke boodschap wél meteen door hadden en mij dat hebben laten weten via persoonlijke chat of mail (het ging dus over het verschil tussen de reacties van kinderen en grote mensen op één en hetzelfde! bericht) jammer ook dan dat andere mensen er dan weer overheen lazen op hun beurt maar die lezen het vast nog wel een keer over  |
Hetgeen dat via de achtdeur besproken wordt, kan niemand lezen en/of weten. Maar goed, voor de kinderen is het belangrijk dat dingen zijn zoals werkelijk is, zonder dat het met kleuren en geuren gebracht wordt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:46
|
|
|
|
| PELLE852 schreef: | Ik denk dat je dat dan beter kan vertellen aan de persoon die je dan gevonden hebt i.p.v. ... 
<<no comment>> |
Oké ik wil liever niet bij jou zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:50
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Zelfs een inbreker komt op een nacht waarop je het niet verwacht... Een mens kan nooit ergens goed op voorbereid zijn. |
Ooohw, je hebt geen dieven klauwen?  ben even mezelf....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 7 januari 2013, 17:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:51
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Grappige is dat ik gevraagd heb om persoonlijke, inhoudelijke reacties en vooral, zeer goedbedoelde, dat wel, adviezen krijg hoe IK er mee om zou moeten gaan. Het lukt mij best om er mee om te gaan, wilde enkel en alleen het gesprek aangaan over heel normale menselijke emoties. Vind het jammer, had gehoopt op een goede discussie over de worsteling tussen de zekerheid in Hem en de worstelingen met ons mens-zijn. Want soms, kun je alle kennis God en de bijbel hebben...en die vrede binnen in...en toch worstelen met je mens-zijn. |
Goed zo,met juist die menselijke boosheid hebben we van doen,met Bijbeltekten gooien en troostwoorden verzinnen is aardig maar eerlijk gezegd had/heb ik er geen klap aan! Ik stortte in een gat,een ander kon glimlachend vertellen dat mijn partner vast in de Hemel zo zijn en ik daar juist blij mee kon zijn maar ik had alleen de nijging die glimlach van zn smoel te slaan.Ik zat nl zonder partner,degene die ik zo liefhad,waar ik oud mee zou worden,met kinderen zonder vader...........zonder inkomen en met geblokkeerde rekening maar wel met dikke rekeningen.Allemaal mensen om je heen die alles beter wisten.............maar die gingen na hun zinloze commentaar weer naar hun veilige thuis. Ik heb me heel vaak afgevraagd waar ik het aan verdiend had,waarom ik en mijn man zo gestraft werden.........God?Bidden?toen even niet hoor,echt niet,daar was ik veel te boos voor,schelden op God kon ik wel.......
Er zijn maar weinig mensen aan wie ik echt iets heb gehad in die periode,die er iets van begrepen maar het merendeel heeft zich slechts onnozel gedragen.........blij zijn dat iemand in de Hemel is........sorry,ik kan het niet(ik ben maar een mens,ik mis hem),ik kan hooguit dankbaar zijn als hij daar veilig zal zitten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:52
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Denk dat er niks menselijker is dan dat!! Waarom die persoon en niet iemand van 80... Denk dat God onze waaroms ook wel begrijpt, we weten dat het leven niet oneindig is en dat we hier geen eeuwige woning hebben, maar er is niks menselijkers denk ik dan waarom vragen hebben, alleen mogen ze denk ook vaak waartoe leiden... En dat is niet alleen met sterfgevallen denk ook maar aan ziektes waarom de 1 zoveel en gaat de ander huppelend door het leven nooit wat meemakend??? zoveel vragen in een mensen leven... Denk vaak maar goed dat we niet alles weten  |
Gelukkig niet, dat weten wij wel,
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op maandag 7 januari 2013, 17:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:52
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | je zegt op alles voorbereid te zijn. maar wat nou als je de straat uitloopt en je loopt tegen een leuke meid aan (niet te hard, want dan valt ze). wat dan? ben je daar ook op voorbereid? of wordt die ontmoeting een dusdanige inbreuk op je geplande leven dat je die ontmoeting niet meer te boven komt, en zit je de rest van je leven als een kasplantje op een gesloten afdeling? of negeer je haar gewoon, want: je zit er niet op te wachten, en het komt je niet uit?
|
Je zou maar stapelgek hoteldebotel en smoorverliefd worden....
Daar gaat je controle.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:54
|
|
|
|
[quote=HARALD940]Ik heb een andere eerste levensbehoefte gekocht vandaag
kijk maar uit met die grote foto, daar wordt visser boos van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:54
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Goed zo,met juist die menselijke boosheid hebben we van doen,met Bijbeltekten gooien en troostwoorden verzinnen is aardig maar eerlijk gezegd had/heb ik er geen klap aan! Ik stortte in een gat,een ander kon glimlachend vertellen dat mijn partner vast in de Hemel zo zijn en ik daar juist blij mee kon zijn maar ik had alleen de nijging die glimlach van zn smoel te slaan.Ik zat nl zonder partner,degene die ik zo liefhad,waar ik oud mee zou worden,met kinderen zonder vader...........zonder inkomen en met geblokkeerde rekening maar wel met dikke rekeningen.Allemaal mensen om je heen die alles beter wisten.............maar die gingen na hun zinloze commentaar weer naar hun veilige thuis. Ik heb me heel vaak afgevraagd waar ik het aan verdiend had,waarom ik en mijn man zo gestraft werden.........God?Bidden?toen even niet hoor,echt niet,daar was ik veel te boos voor,schelden op God kon ik wel.......
Er zijn maar weinig mensen aan wie ik echt iets heb gehad in die periode,die er iets van begrepen maar het merendeel heeft zich slechts onnozel gedragen.........blij zijn dat iemand in de Hemel is........sorry,ik kan het niet(ik ben maar een mens,ik mis hem),ik kan hooguit dankbaar zijn als hij daar veilig zal zitten. |
Heel erkenbaar.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 7 januari 2013, 17:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:55
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Eigenlijk als je goed erover nadenkt, vindt ik zelf dan! Dat het gewoon normaal is dat de MAN de eerste stap mag ondernemen!
Dat is toch de mooie eigenschap van de man..............  |
waar is de emancipatie gebleven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:56
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Je zou maar stapelgek hoteldebotel en smoorverliefd worden....
Daar gaat je controle..... |
Nee, die emoties heeft ie al onderdrukt... (als het goed is)....
Wel paniek in de tent als ie toch verliefd word... (de geest moet sterker zijn dan het vlees)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:58
|
|
|
|
Elders op het forum schreef ik al dat ik onderzoek zou gaan doen of de hutspot die staat te pruttelen occult is.
Helaas het vergde zooveel tijd dat ik toch maar besloten heb om het te eten... De gevolgen er van zijn voor mijn rekening....
Wie weet vannacht vliegende dekbedden....;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:01
|
|
|
|
Ik hielp vroeger mijn oom met de begrafenissen. Ik was toen der tijd 12 jaar oud of zo iets. En ik heb er heel veel van geleerd. Je begraaft de doden, en je laat het achter je. Je gaat vervolgens niet hun graven in kleuren of zo, want wat daar ligt is enkel de omhulsel, het overschot, meer niet, de geest is allang weg, dat wist ik toen al als 12 jarige dat bij elke begrafenis dat ik deed dat de persoon zelf er niet meer lag maar enkel de omhulsel.
Mijn oom moest tegen het laatste aan alles alleen doen, naja dat liet ik dus niet toe, dus begon ik hem in mijn vrije tijd te helpen met begrafenissen. We hebben zo'n alles wel gehad in die tijd zoals ik het nog weet. Tot mijn 17e heb ik mijn oom geholpen, en toen moest ik hem zelf, mijn oom dus, naar het graf brengen. Is heel normaal hoor. Maar ik ga niet weer naar zijn graf toe want daar ligt toch niks meer. En trouwens mijn oom heeft het nu beter, dus...
En dat is ook met die titanic, het is een rustplaats, geen sensatie plaats, het word meer als sensatie gebruikt. Laat de doden op hun plek liggen waar ze behoren, en ga zelf verder met het leven. En ik lees tevens nergens in de Bijbel dat ik de doden moet gedenken. Jezus moest zijn aardse vader Jozef ook achterlaten in het graf. Maar Jezus ging zelf moedig voorwaarts. We moeten ons tenslotte niet richten op degenen die al zijn heen gegaan, maar juist op degenen die nog leven, in de hoop dat zij ook gered mogen worden.
Dus dat boot schilderen? Ik vind het zelf wat te ver gaan, maar goed, dat is ieder voor zich zelf. Toen mijn oom stierf op 45 jarig leeftijd, ja jammer, maar ja het was al gebeurd, had hij zijn suikerziekte maar niet expres moeten verwaarlozen, hij deed het bewust omdat hij er geen zin meer in had, had ie vaak tegen mij gezegd toen der tijd. Naja, hij stierf dus, ik heb 'm persoonlijk samen met zijn andere broers(mijn ooms dus) naar zijn graf gebracht, ik heb ook mogen laten zakken, dus dat was heerlijk om te doen, want dat was het laatste dat je kon doen. Maar ik ga er niet steeds weer naar toe, want er ligt daar toch niks meer, en het is ook geen plaats voor de levenden om daar te wezen.
Ja, ik ga heel nuchter met de dood om, als 12 jarige ging ik er al nuchter mee om. Ik maakte soms zelfs wel eens grapjes met mijn oom, dan lag ik zelf in zo'n graf en dan zei ik zo uit de gein van: oh nou gooi maar dicht, ik lig nu ook meteen te plek, hihi. Ja de mensen waren er verder niet bij hoor, wij waren enkel aan het graven, daar was verder niemand bij dus kon ik wel eens grapjes met hem maken.
Maar goed, ik heb niks met doden, en ik heb ook niks met die rustplaatsen van hun. Er komt straks nog genoeg tijd om naar de camping het stille zuchtje te gaan, naja tenzij dat Jezus eerder terug komt, dan niet natuurlijk. Het zou mooi wezen om Jezus tegemoet te gaan. Maar goed, mocht het niet zo zijn dan kom ik ook wel vanzelf op de camping het stille zuchtje.
Maar nogmaals; je moet de doden laten rusten, en hun rustplaats ook achter je laten, laat het zoals het erbij ligt, het vergaat toch met de tijd, of je het onderhoud of niet. En hecht je geen waarde aan rustplaatsen, maar aan degenen die nog leven. Heel simpel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:01
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Nee, die emoties heeft ie al onderdrukt... (als het goed is)....
Wel paniek in de tent als ie toch verliefd word... (de geest moet sterker zijn dan het vlees) |
En de geest zegt vrouwen??? snap er niks van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:09
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Ik hielp vroeger mijn oom met de begrafenissen. Ik was toen der tijd 12 jaar oud of zo iets. En ik heb er heel veel van geleerd. Je begraaft de doden, en je laat het achter je. Je gaat vervolgens niet hun graven in kleuren of zo, want wat daar ligt is enkel de omhulsel, het overschot, meer niet, de geest is allang weg, dat wist ik toen al als 12 jarige dat bij elke begrafenis dat ik deed dat de persoon zelf er niet meer lag maar enkel de omhulsel.
Mijn oom moest tegen het laatste aan alles alleen doen, naja dat liet ik dus niet toe, dus begon ik hem in mijn vrije tijd te helpen met begrafenissen. We hebben zo'n alles wel gehad in die tijd zoals ik het nog weet. Tot mijn 17e heb ik mijn oom geholpen, en toen moest ik hem zelf, mijn oom dus, naar het graf brengen. Is heel normaal hoor. Maar ik ga niet weer naar zijn graf toe want daar ligt toch niks meer. En trouwens mijn oom heeft het nu beter, dus...
En dat is ook met die titanic, het is een rustplaats, geen sensatie plaats, het word meer als sensatie gebruikt. Laat de doden op hun plek liggen waar ze behoren, en ga zelf verder met het leven. En ik lees tevens nergens in de Bijbel dat ik de doden moet gedenken. Jezus moest zijn aardse vader Jozef ook achterlaten in het graf. Maar Jezus ging zelf moedig voorwaarts. We moeten ons tenslotte niet richten op degenen die al zijn heen gegaan, maar juist op degenen die nog leven, in de hoop dat zij ook gered mogen worden.
Dus dat boot schilderen? Ik vind het zelf wat te ver gaan, maar goed, dat is ieder voor zich zelf. Toen mijn oom stierf op 45 jarig leeftijd, ja jammer, maar ja het was al gebeurd, had hij zijn suikerziekte maar niet expres moeten verwaarlozen, hij deed het bewust omdat hij er geen zin meer in had, had ie vaak tegen mij gezegd toen der tijd. Naja, hij stierf dus, ik heb 'm persoonlijk samen met zijn andere broers(mijn ooms dus) naar zijn graf gebracht, ik heb ook mogen laten zakken, dus dat was heerlijk om te doen, want dat was het laatste dat je kon doen. Maar ik ga er niet steeds weer naar toe, want er ligt daar toch niks meer, en het is ook geen plaats voor de levenden om daar te wezen.
Ja, ik ga heel nuchter met de dood om, als 12 jarige ging ik er al nuchter mee om. Ik maakte soms zelfs wel eens grapjes met mijn oom, dan lag ik zelf in zo'n graf en dan zei ik zo uit de gein van: oh nou gooi maar dicht, ik lig nu ook meteen te plek, hihi. Ja de mensen waren er verder niet bij hoor, wij waren enkel aan het graven, daar was verder niemand bij dus kon ik wel eens grapjes met hem maken.
Maar goed, ik heb niks met doden, en ik heb ook niks met die rustplaatsen van hun. Er komt straks nog genoeg tijd om naar de camping het stille zuchtje te gaan, naja tenzij dat Jezus eerder terug komt, dan niet natuurlijk. Het zou mooi wezen om Jezus tegemoet te gaan. Maar goed, mocht het niet zo zijn dan kom ik ook wel vanzelf op de camping het stille zuchtje.
Maar nogmaals; je moet de doden laten rusten, en hun rustplaats ook achter je laten, laat het zoals het erbij ligt, het vergaat toch met de tijd, of je het onderhoud of niet. En hecht je geen waarde aan rustplaatsen, maar aan degenen die nog leven. Heel simpel. |
Je zegt het Laverde. Je wil niet weten hoe het is om je allerliefste, waar je alles mee gedeeld heb en intiem was, terug te voelen als een levenloze en koude mens... Dat is de realiteit, dat ervaar iemand pas wanneer deze daarmee geconfronteerd wordt.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 7 januari 2013, 18:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:14
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Is ergens tussen 10 en 11 uur. Dan zet ik een belangrijke handtekening en heb ik definitief een nieuw huissie. |
Gefeliciteerd Jol!...... Wat een nieuwe stap in de goede richting..... Maak het maar lekker gezellig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:15
|
|
|
|
Dan kennen jullie mij nog niet . Ik zie genoeg mooie vrouwen om me heen, maar ik voel er niks meer bij hoor. En hoe doe je dat dan? Dat doe je door je gedachten steeds op Jezus te houden, steeds aan Jezus denken, steeds over Zijn Woord nadenken, steeds nadenken over wat je gelezen hebt in de Bijbel. Dan gaan die andere gedachten je voorbij hoor. Dan is het zelfs zo dat je zelfs door aanrakingen niks bijzonders meer voelt.
Op zich zo simpel als wat, maar je moet de techniek gewoon door hebben, het vereist ook een stukje training. Hoe mooi ze ook lachen die vrouwen, ze maken mij daarmee niet verliefd hoor. Ik heb wel bewondering voor vrouwen hoor dat gaat niet weg, maar ik voel er verder niks meer bij. Ik praat normaal met ze, maar daarmee is het ook gezegd.
Je moet gewoon constant in je hoofd met de Here bezig zijn met Zijn Woord, ook aan de belofte trouwens, ik zit dan gewoon te fantaseren hoe het zal wezen om dan bij Jezus te zijn, nou als je zo je gedachten daar een beetje op houd, dan glippen al die andere zaken je ook voorbij, dan voel je niks meer hoor wanneer een vrouw lacht naar je, of wanneer dat ze je aanraakt of zo.
Op zich is het niet zo moeilijk hoor. Maar ik had nog een vraagje; hoe gaan jullie met afspraakjes om? Zijn jullie jezelf altijd tijdens een afspraakje of wat dan ook?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:20
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Is ergens tussen 10 en 11 uur. Dan zet ik een belangrijke handtekening en heb ik definitief een nieuw huissie. |
toppie eindelijk is het van jou
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:21
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Ik hielp vroeger mijn oom met de begrafenissen. Ik was toen der tijd 12 jaar oud of zo iets. En ik heb er heel veel van geleerd. Je begraaft de doden, en je laat het achter je. Je gaat vervolgens niet hun graven in kleuren of zo, want wat daar ligt is enkel de omhulsel, het overschot, meer niet, de geest is allang weg, dat wist ik toen al als 12 jarige dat bij elke begrafenis dat ik deed dat de persoon zelf er niet meer lag maar enkel de omhulsel.
Maar nogmaals; je moet de doden laten rusten, en hun rustplaats ook achter je laten, laat het zoals het erbij ligt, het vergaat toch met de tijd, of je het onderhoud of niet. En hecht je geen waarde aan rustplaatsen, maar aan degenen die nog leven. Heel simpel. |
EHHHH..., laverde en maritime, als jullie bewust niet wíllen lezen wat ik schrijf - dat blijkt namelijk steeds duidelijker uit jullie reactie(s) - heb ik verder geen behoefte meer aan jullie respons
vriendelijk verzoek mijn topic dan niet in te vullen met niet terzake doende "aanvullingen", begin dan zelf een topic over jullie onderwerp ok!
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op maandag 7 januari 2013, 18:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:22
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Elders op het forum schreef ik al dat ik onderzoek zou gaan doen of de hutspot die staat te pruttelen occult is.
Helaas het vergde zooveel tijd dat ik toch maar besloten heb om het te eten... De gevolgen er van zijn voor mijn rekening....
Wie weet vannacht vliegende dekbedden....;) |
Hou je je dekbed wel bij je zo heb ik een dubbele is tie hierheen gewaaid
eten? macaroni met veeel groente
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:25
|
|
|
|
Ja dat doet zeer, dat weet ik. Een eigen vrouw verliezen of je oom verliezen, daar zit een wereld van verschil in. Mijn oom en ik hadden een vader en zoon band, want ik heb niks aan mijn eigen vader. Maar goed, er is toen veel gebeurd in onze familie, zoals valse aangiftes bij de politie etc. Dus ik kon me voorstellen dat mijn oom er geen zin meer in had. Maar goed, dat was zijn verantwoording, niet de mijne. Ik heb een goeie tijd met hem gehad, altijd veel gelachen, hij heeft zelfs vlieglessen voor me betaald toen der tijd. Hij was ambtenaar bij de gemeente dus hij had ze wel. Maar goed, toen hij overleed viel ik ook in een gat, naja is heel normaal hoor. Dat is logisch dat het gebeurd. Maar in 2003 tijdens mijn bekering ben ik uit die gat gekomen, ik heb ook enkele maanden in die occulte zaken gezeten, en in 2003 kwam ik tot bekering en ben toen ook gedoopt en dat was in 2004 28 maart.
Maar goed, nogmaals; je geliefde verliezen of een oom verliezen is een wereld van verschil. Dat is heel logisch.
Maar goed, naar de graf gaan waar in feite niks ligt, lost niks op. Ik ben misschien hard daarin, misschien ligt het ook wel aan mijn opvoeding, maja mijn familie gaan er ook weer heel anders mee om dan ik het doe, dus waar het aan ligt weet ik niet.
Maar even terugkomend op de titanic, het beschilderen van zo'n dood verzonken schip lost niks op, het vult enkel je gevoel, het geeft misschien een tevreden gevoel, en wat heb je daar aan? Je leven word er niet beter op daardoor. Ja, ik sta heel nuchter in het leven, sorry daarvoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:25
|
|
|
|
|
is goede keith.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:30
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | | Maar ik had nog een vraagje; hoe gaan jullie met afspraakjes om? Zijn jullie jezelf altijd tijdens een afspraakje of wat dan ook? |
wil je nou echt dat we op jouw lappen (naar mijn mening nietszeggende) tekst nog reageren?
zoals ik al zei: ik vind jouw vraag emotioneel voyeurisme.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 18:32
|
|
|
|
Oke lieve mensen, ik heb in zoverre de website voor de internet radio klaar gekregen al moeten er nog wel wat dingen aan gebeuren. Maar we gaan rustig voorwaarts lieve mensen.
http://stream.ekklesia-evangeliekorps.com/
Eind deze week hoop ik ook de radiogids klaar te hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |