| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 21:53
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Opb. 20:12: Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden.
Elk mens wordt geoordeeld! |
denketniet tessy, dat zou een te zware psychische druk kunnen betekenen op sommigen, Jezus heeft dat oordeel over ons allen gedragen met se lijf enz en er (bijna) aan bezweken, alleen Hij kon dat, nee God doet dat vast anders
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op maandag 7 januari 2013, 21:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 21:56
|
|
|
|
Hoi Roelande en Steentje!
Bedankt!
Jullie reacties doen me ook zo goed.
Ja, je/ik zou toch zeggen van nah, op je bijna 41ste zou ik toch ondertussen uitgeleerd moeten zijn....wat betreft het leven... Ik dacht en vond dat ik op mijn 13de al volwassen was....(ja, had zijn redenen natuurlijk deze 'verkeerde denkwijze' zeg maar.... Ik kan ff niet op het woord komen, daarom 'verkeerde denkwijze', tot het me te binnen schiet. Maar ja, ik herinner me ook als kind dat een keer een ouder iemand zei van je blijft je hele leven leren, meerdere keren gehoord, ja, dat is ook zo.
Iig, het gaat nu stukken beter weer...ben weer wat gebalanceerder, en stabieler, wb mijn emoties zeg maar; het hele gestressde is weg, kan mezelf nu zelfs rustig noemen :)
En wéér bijgeleerd, en weer inzichten erbij....
Zo zie je; gebed helpt.
Dank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 21:58
|
|
|
|
Shanita
Dan maar een lied voor vrienden/ vriendinnen natuurlijk ook .
The prayer with LYCRIS celine dion /josh groban of met Andrea boccelli
Veel luisterplezier Blessings Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:00
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Ben nu wel alles kwijt, ligt allemaal op geniale plekken maar naderhand zelfs de geniale plekken vergeten...  |
Het is altijd wat met jou
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:00
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | | denketniet tessy, dat zou een te zware psychische druk kunnen betekenen op sommigen, Jezus heeft dat oordeel over ons allen gedragen met se lijf enz en er (bijna) aan bezweken, alleen Hij kon dat, nee God doet dat vast anders |
Ik denk dat we het oordeel wél letterlijk moeten nemen. God Zelf is er immers duidelijk genoeg over. Wat we alleen niet moeten vergeten is dat voor ons dan alles duidelijk zal zijn, wat we nu nog niet begrijpen. Ik geloof stellig dat we dan niet meer iets als "psychisch zwaar" zullen beleven, omdat we dan vol zullen zijn van Gods rechtvaardigheid, Wijsheid en Macht. We zullen accepteren dat wat Hij doet, ongetwijfeld goed is. Nu is het voor ons nog verborgen, mistig, stellen we onze vragen etc. Maar als we dan oog in oog met Christus staan, Die inderdaad het oordeel heeft gedragen voor iedereen die in Hem geloofde, hier op aarde, kunnen we het ook aan dat God Zijn rechtvaardigheid laat gelden t.o.v. hen die Hem willens en wetens niet wilden kennen zoals Hij is.
Dat kan voor nu ook best beangstigend zijn, als we bijv. bedenken dat er mensen zullen zijn waarvan we hier op aarde (misschien wel heel veel) houden, en die niet willen geloven, dat zij dan straks niet langer bij ons zullen zijn. Dat kan beangstigend zijn, pijnlijk. Ik geloof dat als God zegt dat Hij alle tranen van onze ogen Zal wissen, Hij ook dat gemis, die pijn er niet zal laten zijn. Maar hoe Hij dat doet, weet ik niet. Dat laat ik graag aan Hem over.
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 7 januari 2013, 22:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:01
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | 3e deel van je autopapieren? Andere auto gekocht? Succes met zoeken!!!  |
Helemaal raak .
Maar........ binnen 10 min. gevonden .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:02
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het is altijd wat met jou  |
Zou zij óók een Floshke hebben, die wel es op afstandsbedieningen, telefoons enzo gaat liggen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:03
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Helemaal raak .
Maar........ binnen 10 min. gevonden . |
Ah mooi!! Maar ehm........ wat voor auto heb je gekocht?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
|
|
|
[quote=GERRIT603]
Maak je niet ongerust, Visser is vandaag niet boos te krijgen hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
|
|
|
|
| LAVERDE524 schreef: | Hallo iedereen,
ik wil iedereen bedanken voor de fijne tijd hier. Maar ik heb besloten om te stoppen hier op CM. Ik wil ook de beheerders van CM bedanken voor hun goede service en hun goede kwaliteit van hun website, want ik geniet van de vormgeving van deze website.
Moge de Here jullie allemaal zegenen, en nog een fijne tijd toegewenst aan iedereen hier. Ondanks alles blijf ik van jullie allemaal houden.
Wees allemaal gegroet in de naam van Jezus,
sjouke(laverde) |
Voor jou ook Gods zegen weet het wie zoekt zal vinden wie klopt zal worden opengedaan. En een tip : ik ben begonnen met te danken voor wat ik had en God geeft me meer dan ik verwacht had zomaar veranderd HIJ mij , en krijg ik zomaar uit het niets want God is een God van wonderen. Blijf dicht bij Hem en geloof alleen dan zul je behouden worden , en zal je leven een leven worden van genieten ipv teleurstellingen Weet dat de HEER totaal anders werkt dan we denken maar zo veel mooier in dat alles mag je dankbaar zijn Hij heeft je gewild zoals je bent en zal je verder vormen naar zijn plan.
Gods zegen en een groet van mij Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:04
|
|
|
|
[quote=VISSER278]
Ah, post jij hier dan een foto van jouw nieuwe, net gekochte auto?? Helemaal ontopic, zou ik denken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:04
|
|
|
|
[quote=ROELANDE345]
tiswelveulhewatdieharaldallemaalwegstouwt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:07
|
|
|
|
Een auto .
Maar een foto? Geen idee hoe dat moet .
Sjonge , moet je al zoooo lang op deze site zitten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:09
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Ah mooi!! Maar ehm........ wat voor auto heb je gekocht?  |
een grijze
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:10
|
|
|
|
Ik zie een nickname onder de noemer liegen Blijf gewoon je zelf de Heer heeft zelf jouw die naam gegeven , wat doe je Hem aan door je anders voor te doen dan je bent.? verloochen je zelf neem je kruis op en volg Hem. zou Hij je willen kennen als je liegt anderen bedriegt met verkeerde namen leeftijden laat staan of een profiel wel kloppend is. Hoe ver gaan we om niet meer eerlijk te kunnen zijn in deze wereld? Blijf gewoon je zelf dat zegt ook iets over je zelf denk ik.
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:14
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Zou zij óók een Floshke hebben, die wel es op afstandsbedieningen, telefoons enzo gaat liggen???  |
Erger
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:16
|
|
|
|
God kan alles ten goede keren maar het is en blijft Zijn plan. Als God voor de hoer de tollenaar de zondaar goed is dan ook voor hen die niet geloven wat kan er wel niet ten goede gedaan worden in de gevangenis Paulus zat ook in de gevangenis. Er hoeft maar een woord ergens te staan om de man te bekeren ten volle al zou hij nooit meer vrij komen dan nog , het is en blijft Gods plan daar mogen wij niet aankomen wel zou ik bidden voor die man dat hij God mag leren kennen door schrijfsters via een christelijke organisatie wat ever alles is mogelijk bij God . Wij mogen nooit invullen wat God zou doen dat is Zijn werk en daar mag ik volledig op vertrouwen dat dat werk goed is.
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:17
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | | Knipogen naar mannen doe ik niet snel. |
Wie.weet hoe.dat uitwerkt met een vaderhart
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:17
|
|
|
|
2 Floshkes??????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:18
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | een grijze  |
Hadden ze geen mooie kleur
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VORDIS244
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:18
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Weet je wat pas eng is.....nummers van K3 achteruitdraaien!!!!Brrrrr! |
Dan krijg je Drieka? Nou das pas eng!
Jammer dat mensen in een gift als muziek - ook popmuziek - occulte invloeden zien. Een songtekst kan soms zo mooi iets verwoorden dat het je diep raakt. Popmuziek gaat over leven en dood, al of niet herkenbaar. Je mag er van genieten, niets mis mee. Aan jou de keus, zoals met alles, gebaseerd op jouw geweten, gevoed door Bijbelse normen en waarden en persoonlijke smaak. We kunnen leren van popmuziek, zie een stuk uit het artikel van Ds. Wim Janssen via Trouw.nl uit 1995
De kerk is juist vanuit haar eigen identiteit verplicht het levensgevoel en de religiositeit van de haar omringende wereld te onderzoeken, te duiden en serieus te nemen. Hoe kan ze anders de vertaalslag maken in de communicatie van haar eigen verhaal? Daarbij is het van belang dat we in dat gesprek de beide stemmen tot hun recht laten komen: zowel die van de popmuziek als die van de christelijke traditie..
Als we de stem van de popcultuur uit laten spreken zal blijken dat de popwereld een spiegel is, enerzijds van onze cultuur en het levensgevoel daarin, anderzijds van onze christelijke traditie. In house bijvoorbeeld horen we het eigentijdse verlangen naar hedonisme, naar roes, verdoving. Maar ook: naar mystiek. In het nummer 'Jesus he knows me' van Phil Collins zien we als in een spiegel de uitwassen van christelijke bekeringsdrang, zoals we die vinden bij de commerciële Amerikaanse tv-dominees..
De zelfkant van de samenleving, die we als nette kerk in onze diensten nauwelijks terugvinden, wordt ons voorgehouden in rauwe rap-teksten. De donkere kant van het leven, de taboes van dood en agressie, de duivel en het beest in de mens, waar we eigenlijk niet goed raad mee weten, wordt ons voorgehouden in de heavy metal. Terwijl de rasta-beweging met zijn 'Back-to-Africa-geloof' wellicht dieper weergeeft wat heimwee naar het beloofde land is dan wij als westerse christenen kunnen..
Ik bedoel maar: we kunnen veel leren van de popmuziek. Veel over de ons omringende wereld, maar ook veel elementen uit onze eigen christelijke traditie worden ons op een nieuwe manier voorgehouden. Daarom moeten we eerst de popmuziek uit laten spreken, ons erin verdiepen, het levensbeschouwelijk gehalte erin opsporen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:19
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Zou zij óók een Floshke hebben, die wel es op afstandsbedieningen, telefoons enzo gaat liggen???  |
...Jol gaat er zelf op liggen of zitten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:20
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hadden ze geen mooie kleur  | Tsja, niet iedereen heeft zo'n mooie paddenstoel als jij, natuurlijk (rood, met witte vlekken) 
En Visser: mooi grijs is niet lelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:21
|
|
|
|
[quote=STEENTJE178]Tsja, niet iedereen heeft zo'n mooie paddenstoel als jij, natuurlijk (rood, met witte vlekken) 
...ik vertel nooit meer wat op het forum...het wordt tegen mij gebruikt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:22
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | 2 Floshkes??????  |
Puber in the house
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:23
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Hoi Keith,
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar je heenwilt met de je vraag over de Titanic. Ik begrijp wel dat je benieuwd bent naar een reactie op de verschillen in denken van kinderen en volwassenen, maar begrijp het niet zo goed in relatie tot de Titanic, zoals het topic heet.
Een kind reageert primair: iets is niet mooi, dat gaan we mooi maken! De rest interesseert niet, en overziet een kind ook niet. Een volwassene ziet complicaties: Het wrak ligt 4 kilometer diep, in ijskoud water, vol met allerlei planten etc. etc. Dat gaat een vermogen kosten om te schilderen, en wat bereik je ermee? Er zijn idd geruchten over Titanic-expedities, maar net als maanexpedities is dat maar voor weinig mensen weggelegd. Logisch dat volwassenen denken dat het niet reëel is om het wrak op te lappen. Dan zou je nog eerder een stuk ervan naar boven willen halen, en dat bijv. tentoonstellen. Dan is het voor meer mensen zichtbaar, en is het gemakkelijker te conserveren. Is dit wat je bedoelde? |
eh je bent warm, de onderliggende boodschap was:
Als God c.q. Jezus wil dat wij worden als een kind gaat het ook juist om het constructieve en het onbevangene van een kind enz en dat dan in tegenstelling tot eerder afbrekende en veroordelende eigenschappen die grote mensen nog wel eens kenmerken (HOE logisch die afwijzing ook eerst lijkt gezien de situatie daar met dat wrak)
Met het oog op de positieve respons van kinderen er toch iets van te willen maken, onbekend wat of waar maakt het dan even minder uit wat de aanleiding is (het al of niet verven van de bovenkant van het wrak van de Titanic ) en of zo'n actie wel of niet verantwoord is, het had ook net zo goed een ander(e) vergelijkbaar object of situatie kunnen zijn
Dát was de boodschap van mijn topic, sommigen zagen dat meteen, anderen iets later, weer anderen helemaal niet, nou ja...
(ps het verven gebeurt dan met machines die ook supertankers onder water! van een nieuwe verflaag voorzien en de benodigde onderzeebootjes zijn bij lange na niet zo duur als een maan-expeditie, maar zoals ik al uiteen legde daar ging het niet eens om, dat was secundair)
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op dinsdag 8 januari 2013, 09:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:28
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Ik zie een nickname onder de noemer liegen Blijf gewoon je zelf de Heer heeft zelf jouw die naam gegeven , wat doe je Hem aan door je anders voor te doen dan je bent.? verloochen je zelf neem je kruis op en volg Hem. zou Hij je willen kennen als je liegt anderen bedriegt met verkeerde namen leeftijden laat staan of een profiel wel kloppend is. Hoe ver gaan we om niet meer eerlijk te kunnen zijn in deze wereld? Blijf gewoon je zelf dat zegt ook iets over je zelf denk ik.
Anita |
Hm, dat vind ik wel een sterke uitspraak. En ik ben er eigenlijk niet van overtuigd dat het gelijk "liegen" is. Vandaag de dag zijn er tal van nicknames, artiestennamen, koosnaampjes, etc. welke niet zozeer onze eigen roepnaam verloochenen. Daarbij zijn er hier bijv. ook mensen die vanuit een zekere behoefte aan anonimiteit ervoor kiezen een nickname te nemen die anders is dan hun werkelijke roepnaam. Veel mensen moeten best wel even een drempeltje over om zich in te schrijven op een datingsite. Je legt tenslotte wel heel wat persoonlijks van jezelf neer op internet. Je relationele status, je leeftijd, je woonomgeving, al dan niet werk, en slik........ ook nog een foto!
Daarbij zijn er ook heel wat mensen die bijv. hun eigen naam niet durven of willen gebruiken, omdat ze hier mogelijk problemen mee krijgen vanuit hun omgeving, of bijv. met een vroegere partner. Veel redenen om toch te kiezen voor een eigen dan wel andere nickname, wanneer je je hier inschrijft.
Persoonlijk heb ik gekozen voor een nickname waarvan iedereen zal begrijpen dat het niet mijn roepnaam is. Dat is mijn keuze. Belangrijker vind ik het dat wanneer je nader contact met iemand legt, hij/zij dan wel volstrekt eerlijk is/zal zijn over zijn/haar identiteit. En als diegene zich hier dan eerst Jan100 noemt, terwijl hij Piet heet, of voor de mannen dat Jannie200 eigenlijk Petra heet, is voor mij niet iets wat ik als misleiding kan en wil zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:29
|
|
|
|
|
Vanharte gefeliciteerd Anna en Willem, helaas wat laat , maar beter laat dan niet,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:32
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | eh je bent warm, de onderliggende boodschap was:
Als God c.q. Jezus wil dat wij worden als een kind gaat het ook juist om het constructieve en het onbevangene van een kind enz en dat dan in tegenstelling tot de afbrekende en veroordelende eigenschappen die grote mensen nog wel eens kenmerken (HOE logisch die afwijzing ook eerst lijkt gezien de situatie daar met dat wrak)
Met het oog op de positieve respons van kinderen er toch iets van te willen maken, onbekend wat of waar maakt het dan even minder uit wat de aanleiding is (het al of niet verven van de bovenkant van het wrak van de Titanic ) en of die actie wel of niet verantwoord is, het had ook net zo goed een ander(e) vergelijkbaar object of situatie kunnen zijn
Dát was de boodschap van mijn topic, sommigen zagen dat meteen, anderen iets later, weer anderen helemaal niet, nou ja... |
Oke, dus eigenlijk doel je op hetzelfde als dat we hier eerder een topic hadden Worden als een kind....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:33
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | | Oke, dus eigenlijk doel je op hetzelfde als dat we hier eerder een topic hadden Worden als een kind.... |
oh dat topic heb ik nog nooit gezien maar het ligt wsch. in dezelfde lijn ja

(btw ik heb nog een ps-je gezet onder mijn antwoord van 22:23, verder niet belangrijk, het ging over het kosten-aspect)
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op maandag 7 januari 2013, 22:36
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|