ChristianMatch

Forum

Hoe oordeelt God?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5032 5033 5034 5035 5036 5037 5038 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 08:31

GERRIT084 schreef:
Ik vind het zo wie zo een stelling die je niet kan stellen, en zijn er al 3 waar je uit zou moeten denken, naar aardse begrippen.
De Christelijke, de Joodse, en de ongelovige, gedachte houd je het bij de eerste 2 krijg je al een discussie van hier tot Hindelopen.
Aan gezien wij hier al over onderwerpen het nooit eens zijn, door de verschillende gedachten en belevingen.
Plus dat onze gedachten gang, niet eens in de buurt kan komen, van die van God.
Hadden wij dat wel gekund, had er hoogst waarschijnlijk, ook geen textiel industrie geweest.

Een stelling is er juist voor om erover met elkaar van gedachten te wisselen.
En het probleem is dat er (hier) gedacht wordt, dat je het over elk onderwerp met elkaar eens zou moeten zijn. Dat hoeft niet. Je mag met elkaar van mening verschillen als je elkaars mening maar respecteert. Wel is het zo dat je niet zomaar wat kan roepen en vervolgens geen antwoord weet als er inhoudelijke vragen gesteld worden. Dat staat een beetje dom. En bij elke stelling/vraag een (uit zijn verband gerukte) bijbeltekst plakken om zo je gelijk aan te tonen zegt mij ook weinig.
En dat onze gedachten niet in de buurt van God komen dat is (gelukkig) zo. Maar God heeft ons wel verstand gegeven om ergens over na te denken. Dus elke vraag/stelling kan en mag hier gesteld worden.

Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 9 januari 2013, 08:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 08:40

GERRIT084 schreef:
Nou dat wil ik je wel uitleggen hoor: In mijn vorige periodes, is mij nogal eens verweten dat, a) ik een ouwe sjagrijn was, b) depressief, alleen al omdat ik nooit geen smiley,s gebruikte.
Nu ik het wel doe, is het ook niet goed, als je al ergens serieus op ingaat, krijg je weer ander somber commentaar.
En dan speciaal voor u, nu eentje zonder bekkies

Ik had het toch helemaal niet over een reactie van jou? Dus of jij er wel of niet voor kiest smileys te gebruiken staat hier los van. En waarom ik de bewuste reactie kinderachtig vond staat elders uitgelegd. Ik zeg; Bouw een brug en stap er overheen... met of zonder smileys.
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 08:56

ANNA415 schreef:
Nou geef mij maar het kado Verlegen lachende smiley Engeltje smiley

Ja, een combi van een mooie verpakking en dan óók nog een verrassend mooi kado.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dat klinkt naar de man op het witte paard..

Wat is dat eigenlijk andersom, een vrouw op een zwart paard?
Of is dat misschien de keukenprinses.... Lachende smiley Clown smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 09:13

Mijn bescheiden mening over het initiatief van man/vrouw.

In verschillende antwoorden zie je dat de man de emancipatie toch wel prettig vind, het feit dat ze een 'moeder' aan hun zijde willen.

Zodra er een situatie gaat ontstaan van een moeder/vaderrol, is je partnerrelatie gedoemd te mislukken.

Als 1 van de twee die rol gaat vervullen, waar moet jij als andere partij dan terecht met je partnerproblemen?

Maar nu wijk ik af van de topic vraag, waarom mannen eerst initiatief moeten nemen..

Mijn moeder zei vroeger altijd tegen me, als hij voor je bestemt is dan komt dat wel goed, wacht maar af..
Maar mijn 'ongeduld' wenste niet af te wachten, ik heb dus nooit geschroomd om de eerste stap te zetten, en ik heb ook echt wel mijn neus gestoten.... soi

Ik heb ondanks alles, mijn Vader waar ik bij terecht kan, Hij troost me, beschérmd me ook vooral.
In Zijn nabijheid durf ik alles aan!
Zélfs initiatieven nemen.... Lachende smiley Verliefde smiley

Ok..... geldt niet voor iedereen, maar het is ook míjn mening. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 09:29

LYDIA448 schreef:
Mijn bescheiden mening over het initiatief van man/vrouw.

In verschillende antwoorden zie je dat de man de emancipatie toch wel prettig vind, het feit dat ze een 'moeder' aan hun zijde willen.

Zodra er een situatie gaat ontstaan van een moeder/vaderrol, is je partnerrelatie gedoemd te mislukken.

Als 1 van de twee die rol gaat vervullen, waar moet jij als andere partij dan terecht met je partnerproblemen?

Maar nu wijk ik af van de topic vraag, waarom mannen eerst initiatief moeten nemen..

Mijn moeder zei vroeger altijd tegen me, als hij voor je bestemt is dan komt dat wel goed, wacht maar af..
Maar mijn 'ongeduld' wenste niet af te wachten, ik heb dus nooit geschroomd om de eerste stap te zetten, en ik heb ook echt wel mijn neus gestoten.... soi

Ik heb ondanks alles, mijn Vader waar ik bij terecht kan, Hij troost me, beschérmd me ook vooral.
In Zijn nabijheid durf ik alles aan!
Zélfs initiatieven nemen.... Lachende smiley Verliefde smiley

Ok..... geldt niet voor iedereen, maar het is ook míjn mening. Lachende smiley

Lydia, ik ben het volledig met je eens. Vanaf de eerste zin, dus over die zogenaamde 'moeder', tot de laatste zin.

Ik hou ook niet zo erg van rollenpatronen. Bijvoorbeeld: strijken, poetsen, koken, afwassen en noem maar op zijn de typische 'vrouwen-bezigheden'. Welnu, dat vind ik grote onzin. Ik vond het zelfs leuk wanneer ik destijds mijn partner daarmee kon helpen.

Er is niets mis mee dat een vrouw op welk gebied dan ook het initiatief neemt. Dat ze daarbij ook wel hun neus eens stoten, net zoals de mannen dat ook doen, hoort nu eenmaal bij het leven. Als we bidden om iets worden onze gebeden immers ook altijd niet verhoord. We zouden op de duur erg verwaand worden indien ze altijd verhoord werden.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 09:30

ANNA415 schreef:
Nou geef mij maar het kado Verlegen lachende smiley Engeltje smiley

anna-piet zit nog volop in de sint-kerst-nieuwjaars- en verjaardagssfeer wat kado's betreft Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 09:31

ANNA415 schreef:
Pff eindelijk tijdelijk onderkomen Coole smiley met zonnebril
Meubelopslag geregeld Lachende smiley

Waar ben je dan nu? En zeg nu niet 'hier', hé Boze smiley

Ach, ik ben ook veel te bezorgd over mijn kudde Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 09:41

ANNA415 schreef:
Pff eindelijk tijdelijk onderkomen Coole smiley met zonnebril
Meubelopslag geregeld Lachende smiley

Fijn das 1 zorg minder! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 09:43

FRANKT627 schreef:
Ik heb wortelsoep gemaakt én gegeten en ze was lekker... Kwijlende smiley Ik heb nog een paar liter soep maar die vries ik in. Later op de week maak ik nog soep. Minestronesoep denk ik.

Lekker zeg Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 09:45

TESSYBEAR731 schreef:
Ik had het toch helemaal niet over een reactie van jou? Dus of jij er wel of niet voor kiest smileys te gebruiken staat hier los van. En waarom ik de bewuste reactie kinderachtig vond staat elders uitgelegd. Ik zeg; Bouw een brug en stap er overheen... met of zonder smileys.

Oké vinnik ook Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 09:50

JANS221 schreef:
En het probleem is dat er (hier) gedacht wordt, dat je het over elk onderwerp met elkaar eens zou moeten zijn. Dat hoeft niet. Je mag met elkaar van mening verschillen als je elkaars mening maar respecteert. Wel is het zo dat je niet zomaar wat kan roepen en vervolgens geen antwoord weet als er inhoudelijke vragen gesteld worden. Dat staat een beetje dom. En bij elke stelling/vraag een (uit zijn verband gerukte) bijbeltekst plakken om zo je gelijk aan te tonen zegt mij ook weinig.
En dat onze gedachten niet in de buurt van God komen dat is (gelukkig) zo. Maar God heeft ons wel verstand gegeven om ergens over na te denken. Dus elke vraag/stelling kan en mag hier gesteld worden.

ja goed gezegd Jans ben ik te helemaal mee eens.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 09:52

PIETER619 schreef:
En het is maar zo simpel, wat de achterliggende gedachte is, gezien de reacties van sommigen.

Misschien moet je hem dan eens uitleggen Pieter. Volgens mij heeft de satan de Heer Jezus helemaal niet laten sterven, die macht heeft hij helemaal niet.Jezus heeft zelf zijn leven vrijwillig afgelegd
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 09:56

JANS221 schreef:

Ik dus niet, je kan het je afvragen oké, maar laat het dan daar bij, en ik vind dus dat je er geen redelijk antwoord op kan vinden, hoe God daar over zou kunnen denken.
En ik vind het, dom, dat men zou kunnen denken, hoe God , over iets zou oordelen, als dat zo zou zijn geweest, hadden er waarschijnlijk, heel wat minder criminelen vrij op straat rond gelopen.
Maar zo slecht is het met onze denkwijze gesteld, dat het laatste niet zo is
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 10:29

FRANKT627 schreef:
Ik heb wortelsoep gemaakt én gegeten en ze was lekker... Kwijlende smiley Ik heb nog een paar liter soep maar die vries ik in. Later op de week maak ik nog soep. Minestronesoep denk ik.

nu snap ik het .....................................jij heb gewoon goede ogen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 10:33

FRANKT627 schreef:
anna-piet zit nog volop in de sint-kerst-nieuwjaars- en verjaardagssfeer wat kado's betreft Knipoog smiley

Lachende smiley nou een mooie schotse man in zijn rokkie......staat helemaal niet verkeerd Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 10:34

Deze week hebben verschillende mensen mij gezegd dat er een mail in
mijn box zou zijn."
Tot nu toe heb ik van die mensen niks ontvangen.

Weet niet wat het is...
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 10:44

na zo positieve reactie, zal ik eens de sprong wagen.............uuuhhh ff wel eerst moed verzamelen.........................! Knipoog smiley

Nu even zonder gekheid. Boze smiley
Ik ben er ermee eens wat jullie schrijven en waarom ook niet zelf de eerste stap zetten als vrouw zijnde!
En waarom ook niet, als het goed voelt gewoon doen
Als je niet vraagt dan weet je ook niet!

Het is altijd leuk als de man je voor is geweest en vooral als jezelf toevalling ook deze persoon leuk vindt!

euuhh ik zet zelf ook een kast in elkaar, alleen ik hou altijd wat schroefjes over Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op woensdag 9 januari 2013, 10:48
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 10:56

VISSER278 schreef:
geen één plant die zoveel liefde en aandacht heeft gekregen als die kerstsEr is hier in huis ter. Maar ja , voor alle planten hier geldt .... doet ie het of doet ie het niet?
Dat het nu een soort treurwilgje is geworden , sja ik vind het heel droevig maar voor de rest heb ik naar eer en geweten toch niks verkeerds gedaan .
Maar goed , één tip moet ik dan nu nog opvolgen , alle andere heb ik al gedaan ... ik moet nu dus in mn reportoire gaan zoeken naar een geschikt lied .

geen één plant die zoveel liefde en aandacht heeft gekregen als die kerstsEr is hier in huis ter.
ja ik hoor het al teveel aandacht................kunnen ze ook niet tegen Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 11:07

de nachten zijn zwaar, voordat ik slaap gaan al wat uurtjes voorbij!
ik heb er van alles geprobeerd, niks helpt!
en dan slaap je eindelijk, dan begint de dromen te spelen!
gebroken wordt ik wakker!
en de dag is al volop begonnen en ik , ik ben doodmoe!
Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KABOUTER722

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:01

heb je een mail in je (b.v) hotmail-inbox gehad van de CM-server dat je een bericht van ze hebt ontvangen? zo nee, dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat ze je bericht hebben gestuurd.

of je hebt dat uitgevinkt...
Naar boven

Auteur Bericht
DIANA556

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:07

reactie verwijderd

Laatst aangepast door
DIANA556
op woensdag 9 januari 2013, 12:10
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:21

JOANNIE702 schreef:
de nachten zijn zwaar, voordat ik slaap gaan al wat uurtjes voorbij!
ik heb er van alles geprobeerd, niks helpt!
en dan slaap je eindelijk, dan begint de dromen te spelen!
gebroken wordt ik wakker!
en de dag is al volop begonnen en ik , ik ben doodmoe!
Boze smiley

Hey doe niet zo eng dat zijn mijn nachten ja Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:23

JOANNIE702 schreef:
geen één plant die zoveel liefde en aandacht heeft gekregen als die kerstsEr is hier in huis ter.
ja ik hoor het al teveel aandacht................kunnen ze ook niet tegen Boze smiley

Zou het niet aan de kerssterren van dit jaar hebben gelegen??
Normaal doen ze het prima bij mij en bij mijn moeder maar dit jaar was het prut met peren Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:25

GERRIT084 schreef:
Ik dus niet, je kan het je afvragen oké, maar laat het dan daar bij, en ik vind dus dat je er geen redelijk antwoord op kan vinden, hoe God daar over zou kunnen denken.
En ik vind het, dom, dat men zou kunnen denken, hoe God , over iets zou oordelen, als dat zo zou zijn geweest, hadden er waarschijnlijk, heel wat minder criminelen vrij op straat rond gelopen.
Maar zo slecht is het met onze denkwijze gesteld, dat het laatste niet zo is

Voor alle duidelijkheid: Er is een verschil tussen oordelen en veroordelen.
Oordelen staat o.a. voor denken, menen, rechtspreken en vonnissen.
Veroordelen staat o.a. voor: bestraffen, verwerpen en iemand schuldig bevinden aan een overtreding en misdaad.
Christus heeft op Golgotha al de straf op de veroordeling gedragen, een ieder die Hem aanneemt ziet God aan voor rechtvaardig en is dus vrijgesproken.

Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 9 januari 2013, 12:25
Naar boven

Auteur Bericht
LYDIA448

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:29

JOANNIE702 schreef:

euuhh ik zet zelf ook een kast in elkaar, alleen ik hou altijd wat schroefjes over Twijfelende smiley

Dat zijn de reserve schroefjes... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:34

Er is Jezus ontzettend veel kwaad aangedaan en dat was niet door God gestuurd, maar door betweterij in de vorm vaan het Sanhedrin en de menigte die riep kruisig hem. Dat het moest gebeuren was niet (althans daar ben ik van overtuigd), maar Satan die de mensen tegen elkaar opzweepte om het hardst te roepen kruisig Hem.

Jezus gaf Zijn Geest in handen van de Vader, dus kon de Vader die Hem na 3 dagen weer terug geven en Satan heeft Jezus dus niet werkelijk vermoord, maar Jezus kreeg zo de macht over de dood. Dat Jezus voor alle zonden is gestorven, had ook zijn reden mijn inziens dat Hij naar het dodenrijk moest, ook een onderdeel van Zijn Grote Overwining.

Jezus kwam hier niet alleen voor ons , maar ook om een begin te maken voor Zijn koninkrijk hier op aarde.

Wij weten precies hoe God zal handelen gezien sommige reacties, maar God is een God van Liefde en Jezus bepaald wie gered is en wie niet. We moeten leren wat er in de Bijbel staat , ter verrijking van ons zelf en niet om anderen er mee om d eoren te slaan. Met de gelijkenis van de dagloners geeft Jezus dus aan dat er redding is voor een ieder die Hem belijd, dus ook voor de gene die dat (volgens mij) op het laatst moment bij Zijn terug keer nog doet

Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 9 januari 2013, 12:42
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:38

LYDIA448 schreef:
Dat zijn de reserve schroefjes... Knipoog smiley

pffffft gelukkig Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:40

ERIKA129 schreef:
Hey doe niet zo eng dat zijn mijn nachten ja Boze smiley Knipoog smiley

ik ben soms ook ENG Engeltje smiley , dat houden we tussen ons he Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:42

ERIKA129 schreef:
Zou het niet aan de kerssterren van dit jaar hebben gelegen??
Normaal doen ze het prima bij mij en bij mijn moeder maar dit jaar was het prut met peren Twijfelende smiley

Ja zeg ik wil niet zoveel zeggen dat was zeker geen kerst ster maar een peren boom. Gefrustreerde smiley ...............vergissen is menselijk hoor Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:51

STEENTJE178 schreef:
Ik had je toch iets slimmer gedacht, Gerrit...... Coole smiley met zonnebril Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

wat jullie doen kan ik ook hoor

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5032 5033 5034 5035 5036 5037 5038 ... 6194 Volgende
Pagina 5035 van 6194