ChristianMatch

Forum

Hoe oordeelt God?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5039 5040 5041 5042 5043 5044 5045 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SIMON933

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 16:58

GERRIT084 schreef:
Ik oordeel niet, ik veroordeel niet, ik gaf allen mijn beoordeling, over het fijt dat, WIJ niet precies kunnen weten wat God doet, inzake deze.
Wat wij wel in de hand kunnen werken met zo iets, is onderlinge ruzies, aangezien er toch wel heel wat verschillende belevingen zijn.
En wat ik wel vind, en dat heb ik al eens gezet, dat WIJ (ook ik) met onze grijze miezerige kleine grijze massa, niet eens in de buurt kunnen komen.
Van wat God zou doen..................
Ook al denk je alleen maar van wat Hij zou doen, is al een vorm van veroordelen, en geen oordelen meer.
De man/vrouw had hier toch zijn straf al uitgezeten.............

Gerrit, inderdaad, zoals God denkt gaat vele malen verder en is van een veel hogere orde dan de onze. Onze gedachten zijn niet de gedachten van God.

Jezelf afvragen wat God of Jezus zouden doen in n bepaalde situatie en daar met andere gelovigen over praten is naar ik denk niet slecht te noemen. Ik noem het geen veroordelen, ik noem het discussieren of afvragen. Veroordelen is bv God ergens de schuld van geven. Is toch echt iets geheel anders, lijkt mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 17:22

PETRA373 schreef:
En ik heb vandaag en gisteren bijna niks gedaan,op deze site gehangen... me kies is getrokken, jee das spectuculair zei de tandarts, hij is gewoon open geklapt.... yeahhhhh na twee weken kiespijn en tandarts die op vakantie was, kwam de bevrijding, ding klapte open en er kwam een dooie rat of zoiets uit. ha ha nu krijg ik vast heel veel mails van mannen die me aantrekkelijk vinden. Smiley met dichtgeplakte mond enfin ik ga maar iets doen, anders ga ik me nutteloos voelen Twijfelende smiley

even parafraseren: je liet dus een kies trekken. Tijdens het trekken klapte die kies open en vervolgens kwam er een dooie rat of zoiets te voorschijn. Daardoor gaan de mannen je nu aantrekkelijk vinden en je mails sturen. Heb ik dat zo goed begrepen???

Pfffff, eigenlijk begrijp ik er geen snars meer van... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 17:24

PETRA373 schreef:
En ik heb vandaag en gisteren bijna niks gedaan,op deze site gehangen... me kies is getrokken, jee das spectuculair zei de tandarts, hij is gewoon open geklapt.... yeahhhhh na twee weken kiespijn en tandarts die op vakantie was, kwam de bevrijding, ding klapte open en er kwam een dooie rat of zoiets uit. ha ha nu krijg ik vast heel veel mails van mannen die me aantrekkelijk vinden. Smiley met dichtgeplakte mond enfin ik ga maar iets doen, anders ga ik me nutteloos voelen Twijfelende smiley

He Petra welkom terug
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 17:28

Shanita schreef:

Eeeeh, jij zou toch pleitte zijn zodra je iemand had gevonden hier....

Dat klopt idd, moet ik wel iemand vinden eerst........ Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 17:31

Frank schreef:

Kon je dan niet blijven liggen...

Ik kijk al weer uit naar mijn volgende mooiste moment, maar even serieus....het mooiste moment gisteren was eigenlijk dat ik te horen kreeg dat ik de woning toegewezen had gekregen. Dank God.
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 17:33

Steentje schreef:

Heb jij zelf misschien huishoudelijke vragen waar je het antwoord niet op weet, Rolf??

Nog niet, maar dat komt misschien nog wel daar ik volgende week ga verhuizen. Dan zal ik het even laten weten. Zijn er hier ook mensen die mijn huishouden willen doen? (Is dat geen huishoudelijke vraag? Lachende smiley met blinkend witte tanden)
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 17:36

ROLF230 schreef:
Frank schreef:

Kon je dan niet blijven liggen...

Ik kijk al weer uit naar mijn volgende mooiste moment, maar even serieus....het mooiste moment gisteren was eigenlijk dat ik te horen kreeg dat ik de woning toegewezen had gekregen. Dank God.

Janske is verhuisd, Jol is nog bezig met haar verhuisde spullen te zoeken, anna-piet heeft nu even onderdak omdat ze gaat verhuizen, nu ga jij, Rolf, ook verhuizen...hebben jullie een comunne of zoiets opgericht??? Het lijkt net wel een volksverhuizing... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 17:39

Frank schreef en zeide:

Janske is verhuisd, Jol is nog bezig met haar verhuisde spullen te zoeken, anna-piet heeft nu even onderdak omdat ze gaat verhuizen, nu ga jij, Rolf, ook verhuizen...hebben jullie een comunne of zoiets opgericht??? Het lijkt net wel een volksverhuizing...

Dat is wel apart ja.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 18:00

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...het kan haar alleen maar verrijken...

Boze smiley met dat verhuizen wordt ik alleen maar armer
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 18:04

ANNA415 schreef:
Boze smiley met dat verhuizen wordt ik alleen maar armer

Gefrustreerde smiley ...op alles heb je een antwoord klaar...ik bedoelde wel geestelijke verrijking...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 18:08

FRANKT627 schreef:
Janske is verhuisd, Jol is nog bezig met haar verhuisde spullen te zoeken, anna-piet heeft nu even onderdak omdat ze gaat verhuizen, nu ga jij, Rolf, ook verhuizen...hebben jullie een comunne of zoiets opgericht??? Het lijkt net wel een volksverhuizing... Boze smiley

We hebben een WOKcomunne opgericht Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 18:09

FRANKT627 schreef:
Gefrustreerde smiley ...op alles heb je een antwoord klaar...ik bedoelde wel geestelijke verrijking...

Is toch niet nodig Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 18:10

VISSER278 schreef:
Ha , dus die kerstster heb jij toen bij mn voordeur gezet?
Nou bedankt , als je niks beters weet om weg te geven ......... Knipoog smiley

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 18:11

ANNA415 schreef:
We hebben een WOKcomunne opgericht Boze smiley

Boze smiley ...ik wens jullie alvast veel plezier...ik kan het W-woord niet meer horen of zien...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 18:14

ROLF230 schreef:
Steentje schreef:

Heb jij zelf misschien huishoudelijke vragen waar je het antwoord niet op weet, Rolf??

Nog niet, maar dat komt misschien nog wel daar ik volgende week ga verhuizen. Dan zal ik het even laten weten. Zijn er hier ook mensen die mijn huishouden willen doen? (Is dat geen huishoudelijke vraag? Lachende smiley met blinkend witte tanden)

Ik zou de Orde van Tuinkabouters aanschrijven... die schijnen daar goed in te zijn Engeltje smiley

Moet het hier nog maar zien gebeuren.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 18:17

ANNA415 schreef:
Is toch niet nodig Engeltje smiley

Verraste, verbaasde smiley ...je kan niet genoeg geestelijk verrijkt worden...maar ik heb al ondervonden dat geen enkele van mijn aanbiedingen wordt aanvaard...ik geef het dus maar op...voila
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 18:21

PETRA373 schreef:

Volgens mij heb ik die tandarts ook... Twijfelende smiley
Mijn ervaring; Een date met de tandarts is waarschijnlijker dan een volle mailbox op CM... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 18:25

FRANKT627 schreef:
even parafraseren: je liet dus een kies trekken. Tijdens het trekken klapte die kies open en vervolgens kwam er een dooie rat of zoiets te voorschijn. Daardoor gaan de mannen je nu aantrekkelijk vinden en je mails sturen. Heb ik dat zo goed begrepen???

Pfffff, eigenlijk begrijp ik er geen snars meer van... Twijfelende smiley

ha ha nee, eerst klapte de kies, kwam er zoiets als een dooie rat uit en toen liet ik de kies trekken en toen dacht ik laat ik es een profiel op cm maken, misschien krijg ik wel mails van leuke mannen Lachende smiley ha ha en bedankt iedereen voor het welcomeback dus die leuke mannen die bij me in de buurt wonen kom maar op Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 18:27

TESSYBEAR731 schreef:
Mijn ervaring; Een date met de tandarts is waarschijnlijker dan een volle mailbox op CM... Boze smiley

Mijn tandarts is een vrouw, ik ga liever voor een volle mailbox, dan dat ik met haar ga daten Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 18:28

TESSYBEAR731 schreef:

Die tandarts is heel leuk en lief Knipoog smiley , alleen helaas bezet Twijfelende smiley anders had ik wel met hem willen date
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 18:28

JANS221 schreef:
Mijn tandarts is een vrouw, ik ga liever voor een volle mailbox, dan dat ik met haar ga daten Twijfelende smiley

Anders ik wel... mijn tandarts is dan wel een man, maar denk dat z'n vrouw me wat doet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KABOUTER722

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 18:46

SHANITA130 schreef:
Ik ben ook al ruim een uur wakker Knipoog smiley

om 07.18u was ik al ruim een uur aan 't werk. moest wel door tot 15.00u maar daar staat tegenover dat ik tot dinsdagmiddag weekend heb Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SIMON933

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 18:48

ZWAAN995 schreef:
Het denken van God in strijd met ons denken

http://vimeo.com/31640067

<><

Zwaan

Goeie prediking over het evangelie, God en Jezus.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 18:54

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik wens jullie alvast veel plezier...ik kan het W-woord niet meer horen of zien...

Heb je er zelf naar gemaakt!!

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op donderdag 10 januari 2013, 18:55
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 19:27

SIMON933 schreef:
Gerrit, inderdaad, zoals God denkt gaat vele malen verder en is van een veel hogere orde dan de onze. Onze gedachten zijn niet de gedachten van God.

Jezelf afvragen wat God of Jezus zouden doen in n bepaalde situatie en daar met andere gelovigen over praten is naar ik denk niet slecht te noemen. Ik noem het geen veroordelen, ik noem het discussieren of afvragen. Veroordelen is bv God ergens de schuld van geven. Is toch echt iets geheel anders, lijkt mij.

Van uit mijn beperkte hersencapaciteit gezien:
Ik denk niet dat God enig rekening zal houden met de straffen die wij van onze aardse rechters gehad hebben.
Al zo wie zo ons aardse recht systeem rammelt aam alle kanten, van Oost tot west, zuid en noord.
Spijt betuigingen ten aanzien van aardse rechters zijn er genoeg geweest, en velen zullen nog volgen.
Er zijn er gehoord, en er zijn er behandeld, er zijn mensen vrij gesproken en er zijn er ook genoeg, die niet zijn gehoord.
Simpel weg, omdat niet iedereen overtuigend genoeg was, of alles bij elkaar logen.
Alleen God doorziet alles en iedereen, en als iemand waarlijk spijt heeft met heel zijn ziel en verstand, zal ook hij/zij vergeven worden.
Er is er EEN, die je niet kan belazeren, en het is niet eenvoudig, echt spijt ook waarom je iemand vermoord of wat dan ook gedaan hebt.
Maar als je iemand dood, houd er dan ook wel rekening mee, los gezien van het feit dat je daar aan zou denken.
Dat die gene nooit was voorbereid te gaan sterven (wie wel) en of die wel een eeuwig leven heeft gekregen.
Daar rekening mee houdend, (en dat weet je nooit, als je een leven neemt) dan kan je misschien in de buurt komen van wat God zou doen.
Dus nee, ik zou niet weten wat, of hoe God over een moordenaar die hier 30 jaar heeft gezeten, zou oordelen.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 20:59

TESSYBEAR731 schreef:
Anders ik wel... mijn tandarts is dan wel een man, maar denk dat z'n vrouw me wat doet Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley ...zoals je dit schrijft val je op de vrouw van je tandarts...ik vind je openheid wel heel mooi en dapper... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 21:19

KEITH722 schreef:
Is eenvoudig zus Lachende smiley, als het vrouwenhart dicht bij God is, moet je als man dus ook even wat dicht(er) in de buurt van God zoeken om dat hart = haar te vinden

Oeh wow!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 21:24

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...zoals je dit schrijft val je op de vrouw van je tandarts...ik vind je openheid wel heel mooi en dapper... Knipoog smiley

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley ha ha, zit hier weer es lachend achter de pc
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 21:27

Snelband,.snelcement zonder kiezel,.een boor waar je mee kunt mixen... Ik Ben weer wat wijzer. Nu een cement voor.mezelf. antistressssssmasker en laatste.nachie in.huis.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 10 januari 2013, 21:35

PETRA373 schreef:
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley ha ha, zit hier weer es lachend achter de pc

Ey! Hoi,.je bent er weer. Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5039 5040 5041 5042 5043 5044 5045 ... 6194 Volgende
Pagina 5042 van 6194