ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5041 5042 5043 5044 5045 5046 5047 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JUPPIE006

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 08:03

Dank je wel

@shanieta.... Wat ik lees op verschillende forums is het inderdaad jaren een ge echt... Hoop dat ik dmv me geloof en me zelf en me kracht het zeker volkan houden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 08:33

ANNA415 schreef:
Nouwww mij hart verhuist elke keer. Soms lijkt ie wel in de keel te zitten Knipoog smiley Hebben mannen daar ook last van?

Ja, maar niet wanneer wij een leuke man tegen komen...wie heb je in het vizier? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 09:25

ANNA415 schreef:
Haha teveel aftershave geroken zekers Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

Aftershave en visgeur gaan niet samen...je gaat er van ijlen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 09:26

JOANNIE702 schreef:
De aanhouder wint Frank............voila...........
Knipoog smiley

Het hangt er vanaf wat je verstaat onder 'aanhouder'... Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 09:27

ANNA415 schreef:
Wou ik ook zeggen ......voila... Knipoog smiley Engeltje smiley

Boze smiley ...je zou beter eens aan mijn kant staan ipv aan de verkeerde kant... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KABOUTER722

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 09:45

Tot nu toe nog niks gedaan. Ben net wakker, namelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 09:46

ROOS575 schreef:
Vandaag een nieuw recept uitgeprobeerd.....

Gegratineerde zalm op een bedje van spagetti en spinazie.
Niet moeilijk en (al zeg ik het zelf) het smaakte heerlijk!

Waarom dat 'bedje' snap ik nog steeds niet... Knipoog smiley

Dat staat meestal toch ook op de menukaart in een restaurant???
Op een bedje...tsja...omdat die zalm er BOVENOP ligt...
Maak er ...ondergrond... van maar ja een ""bedje""klinkt net iets luxer he??
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 10:15

KABOUTER722 schreef:
Tot nu toe nog niks gedaan. Ben net wakker, namelijk.

Dat is al heel wat...........wakker worden!
Boze smiley

Sssst ik ook

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op vrijdag 11 januari 2013, 10:16
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 10:17

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...je zou beter eens aan mijn kant staan ipv aan de verkeerde kant... Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 10:20

[quote=FRANKT627]Het hangt er vanaf wat je verstaat onder 'aanhouder'... Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond[/

Vertel .............. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 10:33

GERRIT084 schreef:
Het is maar net wat je zoekt, gaan we eerst proberen, één vlees te worden, of gaan we eerst kijken, samen één hart te vormen.

Ik heb het een keer geprobeerd eerst bij het eerste te beginnen, maar dat liep op niets uit, waar ik op latere leeftijd best een schuld gevoel aan heb over gehouden.
De tweede en laatste keer, toen het tweede, en dat is ook niet gelukt, het andere hart was te diep, of in ieder geval, al diep gekwetst.
De fout van ons mensen is dit, vergelijken, met die ander met wie het mis is gegaan, nou geen één hart is het zelfde, elk hart is er één apart.
Maar ook ik weet het, het is makkelijker, één vlees te worden, dan één hart.
Twee verschillende harten, mogen best de kans krijgen, één nieuw hart te gaan vormen, nog voor er sprake gaat worden, één vlees te zijn.

Het is juist zo mooi,2 verschillende harten, ieder uniek. Als het 1 hart wordt dan wordt het een invulling voor de andere!
Mooier is juist een aanvulling, voor de beide harten, jezelf kunnen blijven en toch 1 zijn samen!
Dat is ook mijn ervaring geweest, wij waren 2 verschillende mensen, we waren wel aanvulling voor elkaar!
En dat was een weef touw dat ons harten bij elkaar brachten!
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 10:43

Doorgaan waar ik aan begonnen bent in 2012.
Dankbaar en genietend
Verder gaan
Samen met Hen
jezus Hij gaat mij voor
En ik volg Hem
In Zijn treden...........

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op vrijdag 11 januari 2013, 10:45
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 11:25

JOANNIE702 schreef:
Het is juist zo mooi,2 verschillende harten, ieder uniek. Als het 1 hart wordt dan wordt het een invulling voor de andere!
Mooier is juist een aanvulling, voor de beide harten, jezelf kunnen blijven en toch 1 zijn samen!
Dat is ook mijn ervaring geweest, wij waren 2 verschillende mensen, we waren wel aanvulling voor elkaar!
En dat was een weef touw dat ons harten bij elkaar brachten!

Ja maar dat zeg ik ook, twee verschillende harten die samen één worden voor vlees er aan te pas komt.
Je mag (moet) toch 2 harten weten te samen smelten tot één samenwerkend geheel, maar wat sommige doen, is het vergelijken met een eerder beschadigd hart.
Daar de schades uithalen en kijken of die ander ook van die oneffenheden heeft, ter voorkoming van.
I.P te kijken of er met die ander te leven valt, het water bij de wijn doen.
En voor de rest, eigenlijk leven als gehuwden, tot dat, het niet meer gaat en er een einde aan maken.
Ik bedoel eigenlijk, nog een poos voor dat e.v.t trouwen tersprake komt.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op vrijdag 11 januari 2013, 11:28
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 12:14

SHANITA130 schreef:
Hai Petra,

Goed je weer te zien!!!!!!

van mij hier ook, leuk je weer te zien, leuke nieuwe foto heb je trouwens.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 12:19

VISSER278 schreef:
Ik zou ze nu maar vast vragen als ik jou was .
Volgende week tijdens de verhuizing heb je er geen tijd voor , of je hebt nog geen aansluiting , en dan zit je met je handen in het haar . Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En dan heb je spijt , heel cm die je wilt helpen en er geen gebruik van gemaakt . Gefrustreerde smiley

Verraste, verbaasde smiley ...welk haar??? Misschien in het haar van steentje wanneer zij het huishouden van Rolf doet? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 12:20

[quote=JOANNIE702]

neen laat ik dat maar niet doen... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 12:40

Mooi topic Gerrit, een reactie...

Je hebt helemaal gelijk overigens, de theorie is prachtig en Bijbels, nu de praktijk nog.

Ik denk dat zolang je nog niet 'één vleesch' bent en dus....jong, dit realiseerbaar is, althans, is ons destijds gelukt voor huwelijk.

Als je ouder wordt en alleen komt te staan na relatie ligt het opeens zo anders emotioneel. Nog los van de emotionele schade, heb ik het idee dat je je 'hart'maar 1 keer blanco en zonder vrees kan openstellen, immers je was niet beschadigd destijds. Daarnaast weet je hoe het vlees smaakt wat het nog ingewikkelder maakt.

Ik las laatst het volgende en denk dat er veel waarheid in zit.
Als je op latere leeftijd (na verbreken relatie) een 'wildvreemde' ontmoet waarmee je een relatie wilt is los van bovenstaande nog een probleem dat getackeld moet worden, namelijk...wie is de ander eigenlijk (hart)

Ze gaven dit voorbeeld: Stel, er zou een reünie van de basisschool zijn binnenkort en ik zou de leerlingen met wie ik 8 jaar was opgetrokken, weer zien na bijna 40 jaar. Gek genoeg zou dit weerzien in onze geest meteen 'normaal' zijn en zou ik weer praten met ze alsof we elkaar gisteren nog hadden gezien. Kortom: Jeugdherinneringen/relaties zijn/blijven veel levendiger (relaties) dan op latere leeftijd.

Hoe vaak komt het ook voor dat een oude jeugdliefde opeens je nieuwe partner gaat worden? Waarom ging het destijds fout? Heel waarschijnlijk om nietszeggende redenen zoals je er nu tegenaan kijkt, maar destijds onoverkomelijk waren Knipoog smiley

Het is allemaal ingewikkeld, anders bloeiden de datingsites niet op Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 12:47

Voor mij even moeilijk om te reageren, maar zeker een goed onderwerp...
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 13:11

JOL252 schreef:
Jij en pesten?? Je hebt gewoon een dijk van een humor en ik lig geregeld in een deuk. Moet nog steeds vragen bij huishoudtopic of er ook een ontdeukapparaat bestaat.

http://www.jonker-uitdeuken.nl/

Knipoog smiley
a

Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 11 januari 2013, 13:14
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 13:31

Hier ben ik nu naar op zoek, het hart maar ja als mijn hart gaat bonken en de ander ook heb je al snel met het vlees te maken.
En blijf dan maar eens van elkaar af.
Ja schuldgevoel en verwijdering is dan wat plaats maakt ipv wat ik zo heel graag wil samen een leven zoals Gd het bedoelt heeft.
Als je bent vergeven dan is het vergeven maar de Heer zegt doe het niet meer , vraag me af moet ik nog meer mensen pijn doen?
en altijd maar nee zeggen? en mezelf niet meer toestaan om te genieten, waarvoor zijn we man en vrouw ??
O ja voor het huwelijk dat heb ik gehad en was niet zoals het moest zijn al geloofde ik daar echt in.(wat is geloof) bij mij loopt alles door elkaar nu.
Ik ben bezig met een proces Loslaten en dat doe ik dan niet goed maar ben er ook nog niet.
Dan ontmoet je iemand en gelijk de dikke muur ben niet te bereiken neen niet doen want het staat in de bijbel ik wil het niet dan pas in het huwelijk
weer een relatie die niet goed loopt en ik iemand zeg laat mij maar los
Laar me maar mijn leven alleen zijn terwijl mensen om me heen zeggen ga eens leven geniet van wat op je pad komt.
Kan ik dat nog zonder vleeselijke begeerte genieten want na 17 jaar heb je wel eens behoeft toch een arm om je heen het gevoel komt er aan ja we gaan er voor maar dat niet he nee dat niet en toch zijn we mens zondige mensen die wat in de bijbel staat het goede niet doen en het kwade dat we niet willen wel doen
Ik word door dat dubbele ook wat in de bijbel staat soms radeloos moe en maakt dat ik niet verder kan dan alleen met mijn boeken zoeken naar hoe God het bedoelt heeft.
En toch wat staat er in zijn woord door te doen weet je wat goed en kwaad is

Durven jullie nog verder te leven door te doen en weer de fout in te gaan??
Maar het is ook niet goed te schuilen en je niet in de wereld te begeven.
Ik ben op zoek naar een Hart , MIJN EIGEN HART .
En ik geloof als ik dat gevonden heb en dingen los kan laten in de volle zekerheid dat de Heer me leidt dat ik dan ook de begeerte kan laten omdat ik sterk ben door zijn kracht door zijn aanwezigheid in mij.
Ik ben op zoek naar eerst het hart dan zal al het andere er mij bij geschonken worden als het in overeenstemming is met Hem

Groet Anita
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 13:31

CORNE927 schreef:
Mooi topic Gerrit, een reactie...

Je hebt helemaal gelijk overigens, de theorie is prachtig en Bijbels, nu de praktijk nog.

Ik denk dat zolang je nog niet 'één vleesch' bent en dus....jong, dit realiseerbaar is, althans, is ons destijds gelukt voor huwelijk.

Als je ouder wordt en alleen komt te staan na relatie ligt het opeens zo anders emotioneel. Nog los van de emotionele schade, heb ik het idee dat je je 'hart'maar 1 keer blanco en zonder vrees kan openstellen, immers je was niet beschadigd destijds. Daarnaast weet je hoe het vlees smaakt wat het nog ingewikkelder maakt.

Ik las laatst het volgende en denk dat er veel waarheid in zit.
Als je op latere leeftijd (na verbreken relatie) een 'wildvreemde' ontmoet waarmee je een relatie wilt is los van bovenstaande nog een probleem dat getackeld moet worden, namelijk...wie is de ander eigenlijk (hart)

Ze gaven dit voorbeeld: Stel, er zou een reünie van de basisschool zijn binnenkort en ik zou de leerlingen met wie ik 8 jaar was opgetrokken, weer zien na bijna 40 jaar. Gek genoeg zou dit weerzien in onze geest meteen 'normaal' zijn en zou ik weer praten met ze alsof we elkaar gisteren nog hadden gezien. Kortom: Jeugdherinneringen/relaties zijn/blijven veel levendiger (relaties) dan op latere leeftijd.

Hoe vaak komt het ook voor dat een oude jeugdliefde opeens je nieuwe partner gaat worden? Waarom ging het destijds fout? Heel waarschijnlijk om nietszeggende redenen zoals je er nu tegenaan kijkt, maar destijds onoverkomelijk waren Knipoog smiley

Het is allemaal ingewikkeld, anders bloeiden de datingsites niet op Knipoog smiley

Precies Corne , dat is ongeveer wat ik bedoelde, en het is niet makkelijk, net als het hele leven.
Als ik uit ga vanuit mijn eigen leven, een redelijke laatbloeier, ik had toen een korte heftige relatie, waar van ik dacht dat die eeuwig zou duren.
Maar niets is minder waar, na jaren later, (ik ben ook nooit getrouwd geweest) ik weer een relatie dacht, of hoopte te krijgen, kwam één en ander weer eens om het hoekje kijken.
Het mocht niet zo zijn, maar er was nu wel een verschil, er was nooit geen intiem contact geweest.
Wat de reden was zal ik in de midden laten, dat het niets werd, maar wel dat die ander gevoelsmatig om het hoekje kwam kijken.
Het gevoel dat het niets werd is het zelfde, maar met die eerste (daar heb ik wel zo,n beetje alles mee gedeeld, wat menselijker wijs, alleen bij een kerkelijk en burgerlijk huwelijk mag)
Toch ook, een schuldgevoel, ik heb ruim 30 jaar niets meer van haar vernomen, haar naam weer ergens tegen kwam.
Zij had haar meisjes naam, het kan zijn (lijkt mij onwaarschijnlijk) dat zij nooit meer een relatie heeft gehad.
En zo ben ik eigenlijk gekomen, op eerst het vlees, of eerst het hart, zeker tegenwoordig.
Wij leven heel wat anders dan ons vroeger met de paplepel werd in gegoten, aan de ene kant bewuster, maar aan de andere kant, ook wat vrijpostiger.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 13:50

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ...welk haar??? Misschien in het haar van steentje wanneer zij het huishouden van Rolf doet? Knipoog smiley

Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Boze smiley Smiley met dichtgeplakte mond Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 13:52

SHANITA130 schreef:
@Maritime: Ik proef het verschil.

Jij zegt: God kent onze 'waaroms'. Erika zegt: Denk dat God onze 'waaroms' ook wel begrijpt,

Daar zit een groot verschil tussen.

Ik heb wel vaak dat ik dacht antwoorden te hebben gehad op 'het waarom' van nare zaken. En dat denk ik nog steeds, dat ik denk te begrijpen van het waarom en waartoe.
Maar ook sommigen zaken waar ik dat niet mee heb. Dit even erbuiten.

FF voor de zekerheid Erika's stukje erbij halen: 'ERIKA129 schreef:
Denk dat God onze waaroms ook wel begrijpt, we weten dat het leven niet oneindig is en dat we hier geen eeuwige woning hebben, maar er is niks menselijkers denk ik dan waarom vragen hebben, alleen mogen ze denk ook vaak waartoe leiden...
En dat is niet alleen met sterfgevallen denk ook maar aan ziektes waarom de 1 zoveel en gaat de ander huppelend door het leven nooit wat meemakend??? zoveel vragen in een mensen leven... Denk vaak maar goed dat we niet alles weten Knipoog smiley'.

Ik kan idd ook antwoorden vinden in het Woord, ook door zelf te denken via Bijbelteksten. Maar ja dus niet áltijd....

Maritime: Goed om het verschil duidelijk te maken uit welke hoek en/of oogpunt ik het geloof in mijn reactie geef, omdat ik weet dat het leven voor eeuwig is omdat ik van Hem ben en het vanuit een geestelijk oogpunt het bekijk.
Zou dat als volgt eruit zien.
En dan ga je het e.e.a. uitleggen.

Je maakt hier het verschil duidelijk uit welke hoek en/of oogpunt je het geloof in je reactie geeft.
Dat kan.

Is juist wel goed, denk ik.

Dáár is een forum juist voor!

Je hebt het ook over vleselijk denken en geestelijk denken. Nou weet iedereen wel wat daarmee wordt bedoeld.

Nou is mijn vraag aan jou, het antwoord wat je gaf aan Erika, op dinsdag 8 januari 2013, 18:56 was: Tja Erika, jammer dat je niet weet wat het eeuwig leven inhoud voor jou.
Kijk, dit komt mij over alsof jij kan weten door een stukje, waar je zelf heel anders over denkt, en wat je zelf heel anders zou formuleren dat Erika niet weet wat het eeuwige leven inhoudt voor haar.

Maritime, dat kán jij niet weten uit één stukje, je weet niet wat Erika denkt de hele dag bijvoorbeeld. Wat Erika zegt is haar manier van uitdrukken wat ze ook wel misschien heeft geleerd in de kerk waar ze komt...

En ja, het komt mij sarcastisch over: ik zal ook boos worden als iemand mij eventjes zegt dat ik niet weet wat het eeuwige leven inhoudt voor mezelf, naar aanleiding van een stukje.

Dus, omdat je het ook had over het in de geest zijn, ja, ik vind jou antwoord op Erika niet in de geest, omdat het mij sarcastisch zelfs cynisch overkomt.

En ja, je was het niet eens met Erika haar stukje, je vond het 'een reactie 'in het vlees'(verbeter me als ik het mis heb), maar ja Erika haar stukje ja, daar kan men het niet mee eens zijn, maar ja het kwam mij zeker niet sarcastisch en/of zelfs cynisch over.

En dat wou ik alleen even zeggen.

Je had beter, denk ik, net zoals naar mij toe, uit kunnen leggen wát je bedoelt, en waarom je anders over dingen denkt.

Dat is, én voor jou belangrijk, en voor Erika, en voor de mensen die meelezen.

Want het gaat hier wel over het fundament van het christelijk geloof: het eeuwige leven, wat is het geloof nu, zonder eeuwig leven....?

Dus juist omdat het zo belangrijk is, vond ik je opmerking naar Erika, niet gepast en niet in de geest; impliceren dat ze niet weet wat eeuwig leven voor haarzelf inhoud, en ja, dan dat woordje 'Tja' ervoor, ja, dat komt mij wat sarcastisch, en dus niet in de geest, over.

Verder natuurlijk 'no offense' en Vrede!

Het is niet sarcastisch en/of wel cynisch bedoelt.

Het is alleen om aan te geven dat het "menselijk denken" lijnrecht tegen het geestelijk denken staat door het geloof.
Heeft niet direct met Erika te maken maar wel in het algemeen.
Ik begrijp het menselijk denken ook goed.... Maar ben blij dat de bijbel (het Woord van God) mij anders laat zien hoe het vanuit Gods oog, gezien hoort te worden.
Antwoorden zijn bij Hem te vinden daarvoor hebben we de bijbel.
Alleen dat wordt verstaan wanneer men het ook geestelijk in het geloof wil en kan verstaan.

Gezien dat onderbouwing van bijbel teksten opgevat wordt met de woorden "het slaan met bijbel teksten" ga ik er ook niet meer verder op in.

Dat is het enigste dat ik ervaar op deze forum.
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 13:52

a
vgs mij kan deze discussie in wel iets meer Jip & Janneke taal, ik zeg toch ook niet tege de bure: "ik groet u niet eens zozeer uit het vlees maar des te meer welgemoed vanuit de geest des heren die in mij is", ik zeg gewoon vrolijk gedag Lachende smiley dat zien ze best dan...

a

Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 19 januari 2013, 11:06
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 14:42

ZEELAND736 schreef:
Dat staat meestal toch ook op de menukaart in een restaurant???
Op een bedje...tsja...omdat die zalm er BOVENOP ligt...
Maak er ...ondergrond... van maar ja een ""bedje""klinkt net iets luxer he??

Weet ik wel hoor Zeeland...
Maar mijn bedje ligt lekkerder..... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 14:44

[quote=FRANKT627] Smiley met dichtgeplakte mond

Horen.....zien.........zwijgen Smiley met dichtgeplakte mond Verraste, verbaasde smiley Coole smiley met zonnebril Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 14:50

partij kapotte gloeilampen (24)

voor donkere kamer! (fotografie)

Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 11 januari 2013, 14:54
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 14:57

Vanmorgen eerst een grijze lucht, Twijfelende smiley
begin van de middag brak de zon door, Coole smiley met zonnebril
en nu sneeuwt het zachtjes...... Verraste, verbaasde smiley
Het gaat werkelijk alle kanten op momenteel, met het weer. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 14:57

LEANNE226 schreef:
Goed zo,met juist die menselijke boosheid hebben we van doen,met Bijbeltekten gooien en troostwoorden verzinnen is aardig maar eerlijk gezegd had/heb ik er geen klap aan!
Ik stortte in een gat,een ander kon glimlachend vertellen dat mijn partner vast in de Hemel zo zijn en ik daar juist blij mee kon zijn maar ik had alleen de nijging die glimlach van zn smoel te slaan.Ik zat nl zonder partner,degene die ik zo liefhad,waar ik oud mee zou worden,met kinderen zonder vader...........zonder inkomen en met geblokkeerde rekening maar wel met dikke rekeningen.Allemaal mensen om je heen die alles beter wisten.............maar die gingen na hun zinloze commentaar weer naar hun veilige thuis.
Ik heb me heel vaak afgevraagd waar ik het aan verdiend had,waarom ik en mijn man zo gestraft werden.........God?Bidden?toen even niet hoor,echt niet,daar was ik veel te boos voor,schelden op God kon ik wel.......

Er zijn maar weinig mensen aan wie ik echt iets heb gehad in die periode,die er iets van begrepen maar het merendeel heeft zich slechts onnozel gedragen.........blij zijn dat iemand in de Hemel is........sorry,ik kan het niet(ik ben maar een mens,ik mis hem),ik kan hooguit dankbaar zijn als hij daar veilig zal zitten.

Mooi onderwerp quete deze reactie er effe uit, mooi vanuit het hart geschreven en herkenbaar vast voor velen.

Ik ben ook meerdere keren boos geweest, gezegd tegen god waarom, ik wil niets meer met je te maken hebben god. na het overlijden van me vader op me 13 de.En ha ha geweldigge reacties gehad van cristenen toen om me heen, die me alleen maar boos maakten.
toen ik erachter kwam dat me man een kindje bij een andere vrouw had en een dubbel leven leidde
Inmiddels kan ik god wat beter, met het overlijden van me kleindochter werd ik niet boos op god, was er geen schreeuw na de hemel van warom god? vol boosheid. Maar inmiddels een vertrouwen op god die als een vader voor ons zorgt en ook al weten we soms niet waarom en begrijpen we niet warom sommigge dingen in de wereld gebeuren , een vertrouwen dat god bij ons is, ons helpt, en een weten dat we niet alles begrijpen kunnen net zoals me zoontje van 4 de wereld niet helemaal begrijpt, begrijpen wij niet helemaal gods plan en de waroms die we hebben, maar heb ik een vertrouwen in god die het beste met ons voor heeft, zijn plan voor de nieuwe hemel en aarde. Dus de laatste keer dat er iets ergs gebeurde in me leven, werd ik niet boos maar ging met me verdriet na god, die me toen geweldig getroost heeft door het wonder van het medaillon wat ik bij me kleindochter in het mandje had gelegd toen ze de oven in ging, heeft bewaard voor ons, het ging door het vuur, kwam er onbeschadigd uit, wat volgens de wetenschap niet had gekund en zie het als een wonder van god, als een troost van, ik ben er echt, er is echt een hemel, ik zorg voor je kleindochtertje. Ze is veilig in mijn handen.
net zoals het leven van mij en me kinderen veilig in zijn handen is, ook al lijkt het daar soms niet op door bepaalde omstandigheden,. In het medaillon zat een briefje met een gedichtje voor haar dat ik haar later in de hemel zou zien en op de achterkant had ik haar opgedragen in jezus naam. Ik heb dit verhaal hier vaker geschreven en sorry voor de herhaling. Maar sindsdien komt er nooit meer boosheid in me na god, alleen vertrouwen en leg ik me verdriet bij god neer

Laatst aangepast door
PETRA373
op vrijdag 11 januari 2013, 14:59
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 14:58

STEENTJE178 schreef:
Vanmorgen eerst een grijze lucht, Twijfelende smiley
begin van de middag brak de zon door, Coole smiley met zonnebril
en nu sneeuwt het zachtjes...... Verraste, verbaasde smiley
Het gaat werkelijk alle kanten op momenteel, met het weer. Lachende smiley

In Utrecht anders nog een overheerlijk zonnetje Coole smiley met zonnebril
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5041 5042 5043 5044 5045 5046 5047 ... 6194 Volgende
Pagina 5044 van 6194