| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 15:05
|
|
|
|
Ik vind dat je het een niet los kunt zien van het ander,anders ontstaat er een scheve relatie met verkeerde verwachtingen en dan is het einde onvermijdelijk. Juist in een relatie,waarin je volledig moet kunnen vertrouwen op de ander,vind ik het onderdrukken van gevoelens zeer kwalijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 15:09
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik vind dat je het een niet los kunt zien van het ander,anders ontstaat er een scheve relatie met verkeerde verwachtingen en dan is het einde onvermijdelijk. Juist in een relatie,waarin je volledig moet kunnen vertrouwen op de ander,vind ik het onderdrukken van gevoelens zeer kwalijk. |
mooie inhoudelijke en duidelijke reactie Leanne!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 15:16
|
|
|
|
heb trouwens net een boek gelezen van een predikant die in de eerste wereld oorlog had gevochten,tot geloof kwam, de tweede wereld oorlag had meegemaakt met veel gevangenschap omdat hij in de nazi tijd predikte over jezus, ook hij bracht het onderwerp waarom god ter sprake. Op een moment kwam hij een jongen van 16 tegen die hij kon, helemaal radeloos wanhopig over straat en de jongen vertelde dat hij was meegesleurd was door soldaten en was gecastreerd omdat hij jood was en toen hij daarna na huis ging waren zijn ouders afgevoerd. toen dacht de predikant waarom god en bedacht hij, wie zijn wij mensen om god eigenlijk in een rechtbank te zetten en aanteklagen? Wij zullen later in de rechtbank tegen over god zitten en hij zal ons vragen, de mensheid, waarom hebben jullie niet na mijn geboden geluisterd Vond het wel een mooie gedachte die hij omschreef over het waarom .
De reden dat ik het boek ging lezen was omdat de man twee oorlogen had meegemaakt en ik benieuwd was naar zijn mening ove rgod, zeker heeft de man veel waroms gehad, na wat hij allemaal had gezien en meegemaakt. deze man had een vertrouwen in god, veel mooie ervaringen ook, heb er een stukje over geschreven bij het topic. welk boek lees je
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op vrijdag 11 januari 2013, 15:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:14
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Weet ik wel hoor Zeeland... Maar mijn bedje ligt lekkerder.....  |
Helemaal gelijk...ik haat de mijne ook niet!!!!
Wat we eten???
Nou...wat we altijd op vrijdag eten....
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 11 januari 2013, 16:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:16
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Vanmorgen eerst een grijze lucht,  begin van de middag brak de zon door,  en nu sneeuwt het zachtjes......  Het gaat werkelijk alle kanten op momenteel, met het weer.  |
Hebben ze afgegeven toch??? Tenminste daar in de HOOGTE wel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:19
|
|
|
|
|
Ik heb de indruk dat het al lang langer licht blijft...hier geen sneeuw, geen regen maar wel gezond vriesweer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:20
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Weet ik wel hoor Zeeland... Maar mijn bedje ligt lekkerder.....  |
..met of zonder zalm???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:27
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik vind dat je het een niet los kunt zien van het ander,anders ontstaat er een scheve relatie met verkeerde verwachtingen en dan is het einde onvermijdelijk. Juist in een relatie,waarin je volledig moet kunnen vertrouwen op de ander,vind ik het onderdrukken van gevoelens zeer kwalijk. |
Als je meteen van een relatie uit gaat wel, maar ik heb het meer over, nog voor je van een,vaste relatie uit gaat, en een vaste relatie eigenlijk nog geen optie is. Mag (moeten is een rot woord) je dan al met het onderbuik gevoel beginnen, of wacht je tot het met het hart ook goed zit. (En nu heb ik het niet over seks voor het huwelijk, daar is al een topic over, in of uit het verleden.)(effe geen Jip en Janneke speciaal voor Keith) En nee ik zie het dus niet los van elkaar
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op vrijdag 11 januari 2013, 16:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:27
|
|
|
|
[quote=MARITIME853]Het is niet sarcastisch en/of wel cynisch bedoelt.
Gelukkig, ja, kon me dat niet voorstellen eigenlijk, dat je 't wel zo zou bedoelen.
Het is alleen om aan te geven dat het "menselijk denken" lijnrecht tegen het geestelijk denken staat door het geloof. Ja, das waar. soms denk ik wel ja, mensen die niet geloven maar wel hoge normen en waarden bezitten, ja, daar zijn dan wel overeenkomsten mee, maar das een andere discussie. Heeft niet direct met Erika te maken maar wel in het algemeen.
Ik voel wel aan wat je bedoelt.
Ik begrijp het menselijk denken ook goed.... Maar ben blij dat de bijbel (het Woord van God) mij anders laat zien hoe het vanuit Gods oog, gezien hoort te worden. Antwoorden zijn bij Hem te vinden daarvoor hebben we de bijbel. Alleen dat wordt verstaan wanneer men het ook geestelijk in het geloof wil en kan verstaan. Das waar.
Gezien dat onderbouwing van bijbel teksten opgevat wordt met de woorden "het slaan met bijbel teksten" ga ik er ook niet meer verder op in.
Ik vat dat niet zo op....
Dat is het enigste dat ik ervaar op deze forum. Ik ervaar ook medeleven en bemoediging.
Ik had ff het gevoel dat Erika op de hak werd genomen en ja, dan zeg ik daar wat van. Maar dat was gelukkig niet zo, begrijp ik uit je posting. Het ging niet zozeer om Erika maar het algemeen.
Bedankt voor je reactie
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 11 januari 2013, 16:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:41
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | vgs mij kan deze discussie in wel iets meer Jip & Janneke taal, ik zeg toch ook niet tege de bure: "ik groet u niet eens zo uit het vlees maar des te meer welgemoed vanuit de geest des heren", ik zeg gewoon vrolijk gedag dat zien ze best dan... kom op zeg! |
hahahaha....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:46
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Als je meteen van een relatie uit gaat wel, maar ik heb het meer over, nog voor je van een,vaste relatie uit gaat, en een vaste relatie eigenlijk nog geen optie is. Mag (moeten is een rot woord) je dan al met het onderbuik gevoel beginnen, of wacht je tot het met het hart ook goed zit. (En nu heb ik het niet over seks voor het huwelijk, daar is al een topic over, in of uit het verleden.)(effe geen Jip en Janneke speciaal voor Keith) En nee ik zie het dus niet los van elkaar |
Twee slakken Twee slakken waren al sinds jaren op weg van Groningen naar Haren. Tenslotte kwam geheel ontdaan de oudste aan het eindpunt aan. Hij slikte en sprak diep bewogen: "Mijn broer is uit de bocht gevlogen".
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op vrijdag 11 januari 2013, 16:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:51
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 18:56
ERIKA129 schreef: Denk dat God onze waaroms ook wel begrijpt, we weten dat het leven niet oneindig is en dat we hier geen eeuwige woning hebben, maar er is niks menselijkers denk ik dan waarom vragen hebben, alleen mogen ze denk ook vaak waartoe leiden... En dat is niet alleen met sterfgevallen denk ook maar aan ziektes waarom de 1 zoveel en gaat de ander huppelend door het leven nooit wat meemakend??? zoveel vragen in een mensen leven... Denk vaak maar goed dat we niet alles weten Knipoog smiley
Maritime: Tja Erika, jammer dat je niet weet wat het eeuwig leven inhoud voor jou.
@Maritime: Natuurlijk weet Erika dat, ze zegt dingen op een andere manier.
Wat ik ook heb, wat jij ook hebt is dat je niet goed tegen het woordje 'we' kan als iemand dingen anders verwoord als jij zou doen.
Maar ze begrijpt het wel, ze zegt namelijk: 'dat we hier geen eeuwige woning hebben'.
Dus, maw, we hebben hier op aarde geen eeuwige woning, dus wél in de hemel.
Vrede... |
Ehhh ik praat in de we vorm als het gaat om dingen die WE horen te weten als christen zijnde wil ik iets duidelijk maken over mezelf dan praat ik toch echt over ik hoor want ik ben er ook niet voor als er in we vorm wordt gesproken maar in deze zetting vond ik het wel horen Even ter verduidelijking
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:51
|
|
|
|
Eén of andere burger, en aardappels met rauwe witlof. Hoe gewoon óók lekker kan zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:53
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Als je meteen van een relatie uit gaat wel, maar ik heb het meer over, nog voor je van een,vaste relatie uit gaat, en een vaste relatie eigenlijk nog geen optie is. Mag (moeten is een rot woord) je dan al met het onderbuik gevoel beginnen, of wacht je tot het met het hart ook goed zit. (En nu heb ik het niet over seks voor het huwelijk, daar is al een topic over, in of uit het verleden.)(effe geen Jip en Janneke speciaal voor Keith) En nee ik zie het dus niet los van elkaar |
Je hebt het over seks zonder het stukje "houden van"?Dan zie je het dus wel los van elkaar. Juist als er sprake is van beide kan dat heel veel doen voor je relatie Maar los van elkaar heb je óf een kille relatie waarin je jezelf niet helemaal kunt laten zien(ongeacht hoe ver je wilt gaan) óf je hebt seks puur om het verlangen maar doet je hart niet mee...........ik neem aan dat weinigen zich voor het laatste willen laten gebruiken.
Voor mij begint een relatie dus met het hart,de rest daar moet je samen uit komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:54
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Eén of andere burger, en aardappels met rauwe witlof. Hoe gewoon óók lekker kan zijn  |
...ene, we vergeten die w...gsch..l maar weer even...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ene, we vergeten die w...gsch..l maar weer even...  |
Juist niet; van niet eten val je verkeerd af. Gezond, maar wel met mate, eten is veel gezonder. Vandaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik heb de indruk dat het al lang langer licht blijft...hier geen sneeuw, geen regen maar wel gezond vriesweer... |
Hier ook Frank...het was heerlijk buiten...mager zonnetje..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:57
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ..met of zonder zalm??? |
Afgelopen nacht mèt zalm en de aankomende vermoedelijk zonder....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 16:57
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | "@Maritime: Natuurlijk weet Erika dat, ze zegt dingen op een andere manier."Is dat zo??
Goed om het verschil duidelijk te maken uit welke hoek en/of oogpunt ik het geloof in mijn reactie geef, omdat ik weet dat het leven voor eeuwig is omdat ik van Hem ben en het vanuit een geestelijk oogpunt het bekijk. Zou dat als volgt eruit zien.
God kent onze waaroms, we weten dat we het eeuwig leven hebben en een Hemelse woning hebben, maar de vragen die we hebben, daar weet God waar het naar toe zal leiden. Niet alleen sterfgevallen maar ook ziektes. Zoveel vragen in ons aardse leven. Maar goed dat we de antwoorden kunnen vinden in Zijn Woord.
Proef je nu het verschil in het geloof staan Shanita.
De een denk in het vleselijke denken en de ander vanuit het Geestelijk denken.
Het vleselijke is in vijandschap met het Geestlijke.
1Co_2:14 Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden.
1Co_15:44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.
Gal_5:17 Want het vlees begeert tegen den Geest, en de Geest tegen het vlees; en deze staan tegen elkander, alzo dat gij niet doet, hetgeen gij wildet.
Met andere woorden, onze menselijk denken voelen en ervaren zit het geesleiijk geloof in de weg. Waardoor er geen antwoorden kunnen komen danwel verstaan.
Idd het woordtje "we" daar hoor ik niet bij daarom. |
Jammer dat je blijft denken over mij dat ik "minder"in het geestelijke geloof zou staan dan jij want dat maak ik hier weer uit op!! Jij nog iemand anders hier kan niet oordelen hoe ik geestelijk denk... Ik loop niet met alles te koop.. en gooi niet met bijbelteksten omdat ik daar niet van hou!!! Nee ik ben niet boos voor het geval iemand dat weer denkt! ik ben alleen teleurgesteld dat er zo over mijn geestelijk leven wordt gedacht!
Shanita bedankt voor je bijval
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 17:01
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Afgelopen nacht mèt zalm en de aankomende vermoedelijk zonder....  |
Een zalm in je bed
Nah ik neem wel gebakken aardappeltjes en daarbij witlof met ham en kaas het leven is zo slecht nog niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 17:03
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | In Utrecht anders nog een overheerlijk zonnetje  |
Zon heeft idd de hele dag lekker geschenen wel werdt de lucht een paar keer grijzig dat ik dacht daar komt de sneeuw maar nee.... tot op heden droog!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 17:09
|
|
|
|
veelzeggend of juist niets zeggend
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 17:13
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik heb de indruk dat het al lang langer licht blijft...hier geen sneeuw, geen regen maar wel gezond vriesweer... | ja echt lekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 17:18
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | veelzeggend of juist niets zeggend  |
hoe meer poppetjes, hoe minder er gezegd wordt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 17:21
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Zo denk ik er ook over en de bijbel zegt dat er engelen zijn en cherubs, zijn eigenlijk ook een soort aliens toch  |
ja nu je het zegt is dat zo! Engelen zijn hemelwezens dus aliens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 17:24
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Je gaat jezelf onlid maken dat je geen lid meer hebt Zou je dat nou wel doen, dan verlies je je mannelijkheid zonder lid Dan moet je een profiel maken, man zonder lid, weet niet of je dan nog wel vrouwelijke reacties krijg hoor  |
enge gedachten heb jij Petra
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 17:27
|
|
|
|
Vrijdag 11 Januari, Genesis 41: 1-13; Beter laat dan nooit.
Was de schenker Jozef echt vergeten? Dat kan. Nare ervaringen worden snel verdrongen. Daarvan houd je zelden een fotoboekje bij. Maar dan gebeurt er iets en ineens zie je alles weer voor je. Als niemand in staat is farao’s dromen bevredigend uit te leggen, denkt de schenker ineens aan zijn eigen nachtmerrie, twee jaar terug in de gevangenis. Kennelijk ging ook hij toen niet vrijuit, want de gevangenis herinnert hem heel direct aan eigen misstappen en fouten. Hij komt er ook openlijk mee voor de draad en zo denkt hij eindelijk ook weer aan Jozef. Wel een beetje laat, ben je geneigd te denken. Maar beter laat dan nooit. Terugkijkend zie je de dingen soms ineens ongemeen scherp. Bepaalde fouten die je gemaakt hebt, misslagen, zonden waarvoor je je nu diep schaamt. Eindelijk komt alles een boven en durf je je eigen missers op te biechten. Voor je vrouw, je kinderen en voor God. Dat zijn niet je zwakste momenten. En mogelijk valt er ook nog iets goed te maken naar iemand die daar jaren op zit te wachten. Stel dat dan niet uit. Wie vandaag aan zijn zonden herinnerd wordt, laat die er vandaag ook concreet iets aan doen. Nu kan het wellicht nog, straks kan het niet meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 17:50
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ehhh ik praat in de we vorm als het gaat om dingen die WE horen te weten als christen zijnde wil ik iets duidelijk maken over mezelf dan praat ik toch echt over ik hoor want ik ben er ook niet voor als er in we vorm wordt gesproken maar in deze zetting vond ik het wel horen Even ter verduidelijking  |
Hai Erika,
Ja, dat snap ik!!!
Alleen ja, sommigen; ik had dat eerst ook, zijn allergisch voor het woordje 'we' zeker als daar in het verleden teveel is mee gemanipuleerd.
Bijvoorbeeld: 'We' doen dit niet hier...neehee, jij doet dit hier niet, ik wel, en probeer me niet te manipuleren met het woordje 'we', snap je...
Fijne Avond meid!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 17:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...weet je wat? Ik zal me wel onlid maken. Jullie hebben toch liever Floshke dan mij...  |
na ja, hij schreef dat hij zich onlid ging maken, het is maar hoe jet leest he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 18:00
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Je hebt het over seks zonder het stukje "houden van"?Dan zie je het dus wel los van elkaar. Juist als er sprake is van beide kan dat heel veel doen voor je relatie Maar los van elkaar heb je óf een kille relatie waarin je jezelf niet helemaal kunt laten zien(ongeacht hoe ver je wilt gaan) óf je hebt seks puur om het verlangen maar doet je hart niet mee...........ik neem aan dat weinigen zich voor het laatste willen laten gebruiken.
Voor mij begint een relatie dus met het hart,de rest daar moet je samen uit komen  |
Algemeen gezien, komt dat wel het meeste voor, het gaat er nu alleen om, en dat staat, in het geen jij zette. Dan toch eerst het hart, dan het verhaal het vlees, eerst elkaar begrijpen en aanvoelen, voor verder te gaan. Maar tegenwoordig (en dat bedoel ik niet met een wijzend vingertje) is dat volgens mij niet meer zo duidelijk. Als je tegenwoordig aan iemand begint, is de omgeving nogal geintressert of er al wat is gebeurd, en als je dan die vraag ontkennend beantwoord, staat men al naar het voorhoofd te wijzen.
|
|
| Naar boven |
|
|