| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 11:01
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik heb nog nooit een Indische tafel gegeten...zal wel lekker zijn vermoed ik  |
Ja dat is ook lekker Frank, maar jij hebt toch meer iets met de Chinese tafel??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 11:40
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=UeOgZqQdgjk&list=UUpLq38fB0yaYr2XGBC89zkg
Op vrouw na alles verliezen, kinderen gestorven, vastgoed allemaal afgebrand, dan zo'n lied kunnen schrijven, toont van diep en sterk geloof in, dat God alles alles weer goed zal maken op Zijn manier,
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zaterdag 12 januari 2013, 11:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 12:17
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | Ja Leanne, het begin, verder reikt mijn ervaring niet (helaas, gelukkig) |
Ik hoop dat je ooit voor het hele pakket mag kiezen,je bent het waard.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 12:46
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Ja dat is ook lekker Frank, maar jij hebt toch meer iets met de Chinese tafel?? |
Je bedoeld toch niet wokken of zo he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 12:47
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | | wolkjes in de blauwe lucht, de zon erbij, heerlijk fris, gezonde lucht.....! |
Toeeeevallig hier hetzelfde weer Maarre ik wil ook wel die sneeuw van Leanne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 12:51
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | zegt dat wel Erika en je zit al tegen de nacht op te kijken en denk zal wel weer zo lange moeilijke nacht worden en ik vertik het met de slaap pillen aan het werk te gaan! Dat is ook niet alles, als je niet uitkijkt zit je daaraan vast en kan je bijna niet meer vanaf komen! Ik weet zelf goed wat het vandaan komt, alleen oplossen gaat het niet zomaar! |
Tja heb nu dan melatonine tabletten en waarempel vannacht vrij goed geslapen alleen is mijn lichaam slapen niet gewent waardoor je weer extra moe wordt maar ja vond toch nog een bakkie energie vanmorgen, dus heb mn boodschappies binnen en mn huissie gestoft en gezogen, plantjes gehaald dus heb weer wat fleurigs in huis en mijn huis is aardig opgeruimd.... pffffffff en nu is ikke ehhhhh.... laat maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 12:56
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Deze topic open ik omdat er in een andere topic (yoga) in wordt gegaan over slapeloosheid. Ik wil even in gaan op hetvolgende dat ik daar las:
Ik had jaren geleden OOK last van slapeloosheid, en niet zo'n beetje ook. Men adviseerde mij slaaptabletten te gaan halen, waar ik zelf fel tegen ben. Ze hielpen me dan ook geen zier. Ik sliep wat en werd wakker. Ik wist wel dat ik bezig was "ergens doorheen" te gaan, samen met God.
Een vriend die ik om advies vroeg zei me: vraag aan God wat je moet doen, om van je slapeloosheid af te komen.
Dat deed ik (nogmaals) en het antwoord dat kwam was glashelder. God sprak: "Vertrouw je op Mij, of vertrouw je op je slaappil?" Ik wist genoeg. Ik spoelde de hele zooi door het toilet, en met een bereid hart wachtte ik af.
Na een aantal weken leerde ik de allerbelangrijkste les van mijn leven. Om die te leren moest God me blijkbaar tot een bepaald punt uitputten, voordat ik het inzag.
Niet lang daarna begon ik weer goed te slapen. En sindsdien slaap ik als een (ro)os. Al stormt het soms flink in mijn leven, net als Jezus in de boot, kan ik dan toch lekker slapen. Prijs de Heer!
Het gevaar van techniekjes die je kunt aanleren om iets te bereiken, is dat de kern-oorzaak van het probleem wellicht niet wordt aangepakt. Als je de Heilige Geest het werk laat doen, is het altijd grondig. Althans dat is mijn ervaring. [color=8B0000] [/color] Ik ben in januari lichamelijk en psychische ingestort, na gesprekken met een vriend kwam het probleem slapen aan de orde toen ik goed na ging denken kwam ik erachter dat ik al 10 jaar niet meer dan 3 uur per nacht sliep en dan nog met tussenposen. In deze periode die nu al 8 maanden duurt is mijn geloof wat al heel veel voor mij betekende alleen maar versterkt, echter hoe ik me ook voel en leef in mijn geloof ik ging daar toch echt niet beter van slapen. Toen ik het hierboven staande stuk las gingen mijn haren dan ook een beetje omhoog staan, als ik dat zo lees zou ik me een ongelovige voelen want ik gebruik nu een aantal maanden slaapmedicatie omdat ik echt niet meer sliep. Ben ik dan geen goede christen? Ik probeer naar Gods wetten te leven en leg mijn leven in zijn handen de tegenslagen die ik steeds krijg mag ik overgeven hoe moeilijk ze ook zijn en God geeft mij hier rust in echter zonder medicatie kan ik op het moment niet slapen.
Blijft voor mij staan de vraag ben je een minder goede gelovige /christen als je slaapmedicatie gebruikt? Geef je je leven dan niet (genoeg) over aan God? Ben benieuwd hoe jullie hierover denken. |
Dit topic opende ik vorig jaar en toen kwamen er veel mooie en goede reacties... Ondertussen ben ik aan het dokteren gegaan en zo op de slaappoli terecht gekomen, daar onderzoeken gehad met watjes kauwen om melatonine gehalte te meten en een slaaponderzoek... De uitslag is dat ik totaal geen melatonine aanmaak en dat hormoon heeft een ieder nodig om in te slapen en door te slapen.. Ik heb dus wat ze noemen een in- en doorslaapstoornis!
Komt dit bij iemand bekent voor? zijn er meerderen hier met dit probleem? Ik heb nu melatonine tabletjes en slaap er wisselend op en ben doodmoe omdat mijn lichaam moet wennen aan weer te slapen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 13:11
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Het is maar net wat je zoekt, gaan we eerst proberen, één vlees te worden, of gaan we eerst kijken, samen één hart te vormen.
Ik heb het een keer geprobeerd eerst bij het eerste te beginnen, maar dat liep op niets uit, waar ik op latere leeftijd best een schuld gevoel aan heb over gehouden. De tweede en laatste keer, toen het tweede, en dat is ook niet gelukt, het andere hart was te diep, of in ieder geval, al diep gekwetst. De fout van ons mensen is dit, vergelijken, met die ander met wie het mis is gegaan, nou geen één hart is het zelfde, elk hart is er één apart. Maar ook ik weet het, het is makkelijker, één vlees te worden, dan één hart. Twee verschillende harten, mogen best de kans krijgen, één nieuw hart te gaan vormen, nog voor er sprake gaat worden, één vlees te zijn. |
En ook, ik vind het ook heel mooi wat je schrijft...
Je schrijft eigenlijk dat je wil proberen om eerst samen met een vrouw/meisje een hart te vormen, voordat je een vlees wilt worden.
Ik weet nog tijdje terug, had me zoiets als muziek in mijn oren geklonken, want ja....de meeste mannen willen toch meteen met je naar bed....
En dan is er ineens een man, die eerst wil dat onze harten bij elkaar komen, waaruit ik opmaak dat hij eerst wil dat 'we' hele goede vrienden worden, alvorens.....wat een héérlijk idee!!!
Ik schreef over een tijdje terug, ja, ik ben veranderd, wil nu sowieso geen relatie meer, alleen vriendschap, vandaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 13:37
|
|
|
|
Strakblauwe lucht, helder, stralend zonnetje, aangenaam temperatuurtje, her en der nog witte sneeuwbultjes....... Genieten!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 13:41
|
|
|
|
Dit topic opende ik vorig jaar en toen kwamen er veel mooie en goede reacties... Ondertussen ben ik aan het dokteren gegaan en zo op de slaappoli terecht gekomen, daar onderzoeken gehad met watjes kauwen om melatonine gehalte te meten en een slaaponderzoek... De uitslag is dat ik totaal geen melatonine aanmaak en dat hormoon heeft een ieder nodig om in te slapen en door te slapen.. Ik heb dus wat ze noemen een in- en doorslaapstoornis!
Komt dit bij iemand bekent voor? zijn er meerderen hier met dit probleem? Ik heb nu melatonine tabletjes en slaap er wisselend op en ben doodmoe omdat mijn lichaam moet wennen aan weer te slapen Twijfelende smiley
Ja, ik herken, ik had ook een tijd dat ik niet meer sliep. elke nacht zat ik op, zag het 1 uur worden, 2 uur, 3 uur, 4 uur, en zag rond 5ven het licht opkomen was in de zomer 2 jaar terug.
Ik heb geen onderzoek gehad, maar ja, denk te weten en te voelen dat ik toen ook geen melatonine aanmaakte. Ja, das een stofje, dat gaan werken zodra het donker buiten wordt, en zorgt ervoor dat je slaperig wordt.
Ja, en toen na 6!!! weken moest ik wel een slaappil nemen, ja het sloopt je, bij wijze van spreken als je dag in dag uit niet slaapt, of zoo licht dat je niet eens merkt dat je slaapt, ja, dat hoorde ik van iemand waar ik toen even in huis was, dat ik wel degelijk nu en dan sliep, maar ja, zooo licht dat het niet als slapen aanvoelt, meer als denken.
Ja, ik weet het is verslavend, maar ja als ik zolang niet slaap, jammer dan, ik moet en zal een slaappil hebben.
De rest zet ik even bij de Klaagmuur.........
Sterkte!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 12 januari 2013, 13:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 13:47
|
|
|
|
Als ik niet slaap langere tijd neem ik een slaappil. Net als ik angstig was, ook jammer dan, moet een rustgever hebben. Hoe dan ook!
Ja, ik was jaren medicijnverslaafd, o, ik had zoveel trucjes om eraan te komen, ik werd daarin zo vindingrijk. En nee, niet voor de kick. Om te functioneren, want ik was anders te angstig en zonder slaap..... En die angst(en verdriet) ja, dat was jaren zo, dus heb jaren echt heel veel medicatie geslikt.
Totdat ik hier 2 en een half jaar geleden een goede vriend leerde kennen, die heeft mij ervan af geholpen, ja, ik slik nu en dan es wat, maar ja, ongeveer 1/5 de van wat ik eerst, jarenlang slikte.
En ja, het ging ongeveer 4 weken geleden weer erg goed met mij, maar ja, me behandelaar drie weken niet gezien vanwege vakantie
En ja, ik heb opdrachten en ik wéét niet hoe ik die ga volbrengen......
Ja, verstandelijk wel, maar ja, het gevoel van de hele dag slapen ligt weer op de loer, heb ook weer overal pijn, ja, psychisch, maar ja, ik voel het wel.....
En ja, ik wil dingen doen.
En nu ik dit heb opgeschreven lijkt het probleem ineens veel minder groot.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 14:05
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Laten we eerst maar eens ervaren wat een vriendschap is vooraleer we de analyse gaan maken wat het belangrijkste is... |
Ik heb enkele punten hier gelezen die ik vind dat dat mooi omschrijven.
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:28 Door Heide, Vriendschap is vaak alleen te behouden,wanneer men elkaar vrij laat In beslissingen nemen ect.. Vriendschap bieden vindt ik daarom vaak ook een mooiere gedachte. Het betekend voor mij..als vriend in het leven staan tot je naaste.
Je kan in een ECHTE vriendschap denk ik alleen maar je zelf zijn Knipoog smiley
En,
Geplaatst: donderdag 27 december 2012, 23:36 Door Zeeland, Vriendschap???
Na een dag als vandaag..waarbij je er even helemaal doorheen zit... Even iemand bij je te hebben, waar je je hart even tegen kunt luchten... Je boosheid...je verdriet...je verhaal even kwijt kunnen...
Dan zit je nu wel weer alleen, maar je hebt even een klankbord gehad... Maar dat je juist weer raad...hulp...advies hebt gehad... Dat was voor mij weer even belangrijk in en met een vriendschap...
Ja, deze dingen zijn voor mij vriendschap.
En elkaar niet claimen wat ik ook ergens las....elkaar vrijlaten. Respecteren.
Ik zelf kan geen relatie onderhouden daar ben ik achter gekomen.
En dan is het moeilijk als iemand, wie dan ook, je wilt claimen, want je weet dat je dat niet kan....en zeker als degene zich dan afgewezen voelt daardoor. En je Onbewust? met een schuldgevoel opzadelt.
Dan kan je alleen even een tijd afstand nemen. Anders ga je er zelf aan onderdoor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 14:06
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Je bedoeld toch niet wokken of zo he  |
WELNEE!!!!!!!! Hoe kom je erbij!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 14:08
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | | wolkjes in de blauwe lucht, de zon erbij, heerlijk fris, gezonde lucht.....! |
Hier precies hetzelfde...ben net buiten geweest...heerlijk!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 14:17
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je antwoord doet me denken aan vroeger, als je dan speelde met andere kinderen zeiden we ook, hij/zij deed het ook. Maar het is wat je zegt, ik maakte me er vroeger ook WEL EENS schuldig aan...... Het was van mijn kant een constatering dat als je het forum een poosje niet gelezen hebt het meer lijkt op een gespreksclubje dan op een forum met allerhande discussies......en dat ik dat jammer vind..... |
Ja...wat moet ik daar op zeggen?
Gesprek=discussie..?
Ja, en welk topic, dit forum heeft zóveel topics.....
Ik weet nog wel in klinieken waar ik zat als iemand vaagjes algemeenheden zei, ja, dan zei de leider van specifieke voorbeelden graag...
Ach, het is voor mij hier een aardige bijzaak, soms ook wel belangrijk, omdat ik dingen kwijt kan.
Is dat ook niet de functie van een discussie, omdat je dan dingen kwijt kan, hoe je ergens over denkt, dat het daarom constructief is?
Afijn, ik kan dingen kwijt, lees hier en daar eens een link, waardoor ik ook weer andere zaken ga lezen die ik anders niet zou lezen.
En verder, Willemijn, ik zal het toch echt hier in mijn omgeving moeten doen.
Maar..ik hou in gedachten wat je schrijft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 14:23
|
|
|
|
Roelande op grijs staat, en ik dat best wel jammer vind.
Ja, is 't ff een time out....kan ook.
Iig, ik ga uitloggen(heb nog meer te doen
Ik wens iedereen een heel fijn Weekend!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 14:25
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Roelande op grijs staat, en ik dat best wel jammer vind.
Ja, is 't ff een time out....kan ook.
Iig, ik ga uitloggen(heb nog meer te doen
Ik wens iedereen een heel fijn Weekend!!!!  |
Ga je skypen cammen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 14:27
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Je bedoeld toch niet wokken of zo he  |
...ik wil nooit meer wokken...tenzij alleen met anna-piet maar die heeft meer aandacht voor haar strijkplank ipv een wok met mij ...ze heeft ook meer aandacht voor Flosh, Prikkie, Snuitje en Tandenstoker...
Ik ben dus in hongerstaking...voila
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 12 januari 2013, 14:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 14:40
|
|
|
|
wat ik zelf belangrijk vindt en doe het ook zelf , elkaar accepteren in wie we zijn! En vooral respect, wat voor achtergrond je ook heb!
zelf heb ik een kleurrijk vrienden! Gelovig en niet gelovig, er zijn een paar erbij waar ik heel close ermee bent! en andere weer gezellig bij elkaar eten, of creatief ! of uitgaan! Ik geef zelf wel duidelijk de grenzen aan, er zijn ook wel eens die gaan me claimen! en dan doe ik bewust al stappen achteruit en laat ook merken dat ik het niet fijn vindt! En blijft het gebeuren, dan neem ik bewust afstand ervan! ! Ik vindt ook fijn om bij hun te zijn en hun zijn altijd blij als ze me zien en dat doet me erg goed! En ik ben dankbaar ervoor!
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op zaterdag 12 januari 2013, 14:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 14:52
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | | En eigenlijk precies zo, als jou eerste reactie |
ja goed gezien Gerrit en ik vindt het plaatje met tekst ook mooi!
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op zaterdag 12 januari 2013, 14:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 14:55
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Toeeeevallig hier hetzelfde weer Maarre ik wil ook wel die sneeuw van Leanne  |
ja zeg ik niet hoor................................
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op zaterdag 12 januari 2013, 14:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 14:57
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Toeeeevallig hier hetzelfde weer Maarre ik wil ook wel die sneeuw van Leanne  |
En als er sneeuw is klaag je weer ivm de gladheid of je schuift weer met je auto ergens tegen aan en dan is het de schuld van de andere weer...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 15:04
|
|
|
|
En toch als je ziet wat ik allemaal doet en energie heb, snap er niks ervan!
In ieder geval, de ontplofte kamer, zo leek het wel! is opgeruimd heleboel weggedaan, de kleren te groot, en die gaan naar kringloop! en ook de slaapgedeelt is een stuk lichter geworden, tjonge ik heb een zee van ruimte nu de effect die ik wilde bereiken is goed gegaan, nu nog iemand lief aan kijken voor de gaatjes boren........ voor mijn plankje speciaal voor de foto's erop te doen! en ik heb een idee, alleen nog iemand zoeken die het voor mij kan uitwerken..........! Echt mijn nestje geworden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 15:39
|
|
|
|
Denk dat..het dat JUIST is... Zien wat je zelf ook kan...zelfwaardering....(Wauw...dat kan ik) Tenminste...zo werkt het bij mij... Er zijn dagen dat er NIETS uit mijn handen komt... Maar vorige week even hulp gehad....schuur opgeruimd...berging ook...
En volgende week staat de vliering op de planning... Bij mij is het meer het opruimen...sorteren....weggooien.. (ik kan niets weggooien) Bij mij heeft het te maken met afscheid nemen... Zo heb ik onlangs de hal geschilderd... Ik heb een grote drempel om dingen te ondernemen, maar lukt het wel...geniet ik er ook echt van!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 16:09
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Je moet dit helemaal niet serieus nemen Jol, anders maak je je nog kwaad ook toch? iemand die dit soort dingen schrijft heeft er weinig kaas van gegeten volgens mij...... |
Van oud belegen kaas heb ik inderdaad weinig van gegeten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 16:33
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Wederom reageer jij verbeten.
veroordeelt mij op:
Jammer dat je blijft denken over mij dat ik "minder"in het geestelijke geloof zou staan O ja?
gooi niet met bijbelteksten ohw
Het zegt mij dat ik door jou persoonlijk wedrerom aangevallen wordt. Jammer dat je de bijbel teksten niet ziet om er iets uit leren.
Dat ik geestelijk sterk en krachtig overkom wil niet zeggen dat ik meer of minder over een ander zijn geloof denk. Dat maak jij ervan. |
Op wie kom jij geestelijk sterk en krachtig over?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 16:50
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | En als er sneeuw is klaag je weer ivm de gladheid of je schuift weer met je auto ergens tegen aan en dan is het de schuld van de andere weer... |
Nah seg dat heb ik nie gedaan heet geen Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 16:56
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | [i]"Het vleselijke is in vijandschap met het Geestlijke.
1Co_2:14 Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden.
1Co_15:44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.
Gal_5:17 Want het vlees begeert tegen den Geest, en de Geest tegen het vlees; en deze staan tegen elkander, alzo dat gij niet doet, hetgeen gij wildet.
Met andere woorden, onze menselijk denken voelen en ervaren zit het geesleiijk geloof in de weg. Waardoor er geen antwoorden kunnen komen danwel verstaan. |
@MARITIME853: een erg boeiende combinatie: denken te begrijpen wat deze bijbelteksten betekenen en ons denken dat het geestelijk geloof in de weg staat....
Wat was het mooi geweest als de Bijbel ons nu eens een wetenschappelijk model had gegeven van wie we zijn als mens. Geen discussie meer, geen oorlog maar ook niet meer de essentie van het leven: de ander (inclusief zijn andere inzicht) uitnemender achten dan mezelf en liefdevol vergeven ....
@rest: Soms wordt ik echt boos dat ik niet eerder wist wat ik nu weet ... Boos omdat mijn niet begrijpen pijn doet, bij anderen en bij mezelf ... Boosheid is de deur naar nieuw begrip. Boosheid is de levensenergie die het me mogelijk mogelijk maakt om mezelf te veranderen ... mijn denken te vernieuwen, naar het beeld van Jezus ...
Laatst aangepast door
|
ZOEKER064
|
op zaterdag 12 januari 2013, 19:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 17:20
|
|
|
|
Zaterdag 12 januari, Genesis 41: 14-24; Maak je niet afhankelijk van succes.
Praat Jozef hier niet voor zijn beurt? De farao heeft hem nog niets van zijn dromen verteld en toch beloofd Jozef hem al een gunstig antwoord. Maar Jozef doet dit niet zomaar, hij verwijst de farao heel duidelijk naar God. En wie Gods woorden serieus neemt, gaat het goed, ook als het niet goed gaat. Over dat laatste is de farao erg ongerust. Die lelijke koeien hebben grotere indruk op hem gemaakt dan die mooie. En aan lelijkheid en magerte, schraalheid en crisis wil hij niet denken. Die vormen een nachtmerrie voor de man, omgeven als hij als alle dagen is door het beste en het mooiste. Reden ook om Jozef eerst een flinke opknapbeurt te geven, want de farao houdt van mensen met een knap uiterlijk en niet van verfomfaaide figuren. Maar zo zit het leven niet in elkaar. Mooie en lelijke koeien wisselen elkaar af als je in alle omstandigheden je toevertrouwt aan de levende God en je niet afhankelijk maakt van succes en mooie spullen. Ik weet van gebrek en van overvloed, zegt Paules later. In zowel het een en ander ben ik inmiddels erg ervaren geraakt. Maar maak je over mij geen zorgen. Ik kan alle dingen aan door Christus die mij kracht geeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 17:27
|
|
|
|
|
Ludwig van Beethoven: "Muziek is een hogere openbaring dan alle wijsheid en filisofie."
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |