| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 22:25
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Was reactie op Franks bijdrage Maar A) klopt wel. |
owwwwwwww nu ikke snap
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 22:45
|
|
|
|
Nee, want er zit geen naald in dus dat gaat niet. Laat staan achterstevoren.
Daarentegen maakt de laptop overuren en liep-ie vanavond weer eens vast.
Zou dat een (voor-)teken zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 22:55
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Bij verslavingen werkt het wel: en week planning maken, zorgen dat je continu bezig bent, of je dag invulling geeft. Bij opstaan en naar bed gaan op vaste tijden, zorgen dat je structuur en regelmaat krijgt in je leven. En een partner, volgens mij is dat geen optie, als die bv de kuierlatten neemt, kan je zo weer voor het zelfde probleem komen te staan. |
Idd, een week planning, wat ook inhoud een dag planning.
Idd, continu bezig zijn, en idd met dingen die nodig zijn, moeten gebeuren, in huis, en ja, naar mijn werk. Dan geef je je dag idd een invuling.
In prediker staat: 'alles heeft zijn tijd', dat gaat natuurlijk ook op voor dagelijkse dingen.
Ja, en wat je ook zegt, wat zooo belangrijk is: 'structuur' en 'regelmaat'.
Ja, en idd, een partner, ja, als je net bezig bent je leven vorm te geven en op te bouwen na jaren lopen te dubben, ja, dan ben je best wel hard aan het werk.
En ja, dan kan je doordat je met een partner bezig bent, vergeten om met jezelf bezig te zijn, aan jezelf te werken. Vandaar dat in klinieken ook het verboden is om iets te beginnen met iemand, want je bent dan afgeleid.
En dan werk je niet aan je problemen, maar ja, aan een partner, en ja, zo kan je niet verder komen.
Iets anders is wat vrienden, waar je nu en dan es mee omgaat. Dat kan belangrijk zijn.
Maar ja, dan moet ik zeker goed me grenzen consequent in de gaten houden. Maar ja, dat moet iedereen doen, bij iedereen. Ik zelf wil ook duidelijk de grenzen van een ander weten.
Maar ja, ik kan het allemaal mooi vertellen.
Nou gaat het erom: het doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 22:56
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Boosheid aan God geven, nee ik ben ook van mening dat het niet zo werkt. Ik zie de mogelijkheid om boos te zijn als een scheppingsgave waar je creatief mee om kunt gaan. Niet ter vernietiging van jezelf of naar anderen toe maar om opruiming door te kunnen houden, situaties te veranderen, je grenzen aan te geven. En ik zie in de bijbel wel aanknopingspunten hoe je het mag/kunt hanteren. Maar het blijft een lastig iets... |
Precies, de mogelijkheid om boos te zijn als scheppingsgave waar ik verantwoord mee om kan gaan. Dit is iets wat ik pas de laatste twee jaar heb geleerd. Misschien dat ik er nu pas voor open sta dat dit een mogelijkheid is. Twee jaar terug stond ik nog te trillen als een klein kind bij een oefening in boos worden. Nu is het voor mij een signaal om mee aan het werkt te gaan.
En ja, zeker lastig. Voor mij eigenlijk op twee aspecten:
1. Er staat in Jacobus 1: Want de woede van een mens brengt niets voort dat in Gods ogen rechtvaardig is. Ik zie die creatieve energie meer op het vlak van het kunnen herkennen en zo veranderen van denken.
En 2. Er zit voor mij verschil tussen het zelf hebben van emoties (zoals boosheid) en emoties die mij hebben. Boos worden is erg krachtig, hoe beheerst kan ik dat plaats geven ...
Wat me daarbij leidt is dat de bijbel oproept om langzaam te zijn in het boos worden. (Prediker 7:9 oops, wat is dat nu anders vertaald... Jacobus 1:19 traag in het kwaad worden)
Boeiend onderwerp. Ik ga nog eens doorlezen op de woorden boos, kwaad, woedend en toorn. Met een psychologische bril op zijn dit volgens mij allemaal synoniemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 22:59
|
|
|
|
Hoi Gerrit, wat een mooie spreuk!
Ik zet hem hier even neer dan kan ik hem steeds duidelijk lezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 23:00
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hoi Gerrit, wat een mooie spreuk!
Ik zet hem hier even neer dan kan ik hem steeds duidelijk lezen.
 |
wooowww die pik ik voor een andere site in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORNE927
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 23:04
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | | oh ok, ik heb het trouwens hogerop gezocht, met judith schiet het van geen kant op, daar wist pieter van annette ook over mee te praten a |
Over welke Judith hebben jullie het eigenlijk..van de redactie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CORNE927
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 23:04
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | | oh ok, ik heb het trouwens hogerop gezocht, met judith schiet het van geen kant op, daar wist pieter van annette ook over mee te praten a |
Over welke Judith hebben jullie het eigenlijk..van de redactie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 23:05
|
|
|
|
| CORNE927 schreef: | | Over welke Judith hebben jullie het eigenlijk..van de redactie? | Ja.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 23:09
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Al je eenzame alleen tijd met de HEER delen zingen luisteren naar opwekking de bijbel lezen een dagboekje of christelijke zelfhulpboeken Ik ben nu vijf jaar echt alleen en ja ik weet hoe het voelt maar als ik dat gevoel aan God geef is het er niet meer. Want Hij kan in alles voorzien je hebt de wereld niet echt nodig om gevoelens van alleen zijn , boosheid, teleurstellingen en meer van die dingen die er zijn. En als je de wereld nodig hebt dan laat God je dat merken door goede mensen op je pad te brengen waar jij jezelf bij kan zijn en niet anders hoeft voor te doen dan wie je bent en je niet eenzaam te voelen Ook ik heb dat traject al gelopen en weet dat er velen zijn ook al ben ik alleen die voor me biddend strijden voor de dingen die ik voel ze weten het en God brengt verandering op Zijn tijd in alle dingen en de eenzaamheid zal verdwijnen als je bid.
Anita |
Hai Anita,
| Quote: | En als je de wereld nodig hebt dan laat God je dat merken door goede mensen op je pad te brengen waar jij jezelf bij kan zijn en niet anders hoeft voor te doen dan wie je bent en je niet eenzaam te voelen Ook ik heb dat traject al gelopen en weet dat er velen zijn ook al ben ik alleen die voor me biddend strijden... |
Even een quote uit je stukje gehaald.
Ja, das waar; mensen waar je jezelf bij kan zijn, ik ken ze,.
Alleen; ik heb moeite grenzen aan te geven, die zowel voor mij belangrijk zijn, als voor degene waar ik mee omga. Ja, ik heb het er veel over de laatste tijd, ja het wordt een werk punt, ik ga het bespreken.
Dank voor je reactie!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 23:10
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | SHANITA130 schreef: Vond het erg fijn hierover met je van gedachten te wisselen! |
Likewise. Hier is ook zoveel over te zeggen. Juist op dit vlak is het zo belangrijk om een partner te vinden die goed met zijn (of in mijn geval haar) gevoelens en emoties om kan gaan.
Ik zie nog een paar erg aardige onderwerpen na aanleiding van jouw reactie:
- wat is de rol van God als het gaat om mijn noodlot ... hoeveel noodlot roep ik over mezelf af? - wat moet er veranderen als ik boos wordt? Iets buiten me of iets binnen me? - welke controle mag ik aan God geven?
Blessings!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 23:12
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Ja..... |
btw, ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik wel ééns een paar reacties heb gehad van de redactie bij monde van judith maar dat ging weer niet over aangifte van klachten. Het gaat nu wél over 2 gegronde klachten over bezoekers en hun vunze kreten enz enz, precies het gedrag waarover CM zegt dat ze meldingen van misbruik zeer serieus nemen, en dat er tegen misbruik hard wordt opgetreden door de redactie. Prima zaak redactie maar houd je er dan ook aan!
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op maandag 14 januari 2013, 01:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 23:13
|
|
|
|
Ik kan me geheel in de uitspraak van oud-kardinaal Simonis vinden. De 18 jaar van m'n eerste huwelijk waren lange, lange eenzame jaren. Vooral het weten hoe het ook kan en zou moeten, maakte het nog pijnlijker. Ik had gelukkig wel 4 kinderen, waar ik dol op was en ben. Maar het gemis van degene waar je van houdt maar er wel is, maar er niet voor je is, doet ontzettend pijn. Gelukkig voor mij, was ik toen al christen. Kon m'n zorgen, verdriet en pijn met de Heere delen. En kan jullie alleen maar vertellen, dat Hij mij er doorheen gesleept heeft. Als ik denk aan het gedichtje voetstappen, moet ik zeggen dat er in die jaren maar erg weinig sprake was van twee paar voetsporen in het zand. Ik had het alleen nooit gered. In m'n tweede huwelijk was ik wel vaak alleen, maar dat is toch echt een heel ander gevoel. Het is dan verdrietig en niet leuk, maar doet niet zo'n enorme pijn. Nu ik weer alleen ben ken ik dat soms ook wel eens. Maar die afschuwelijke eenzaamheid heb ik niet meer meegemaakt, gelukkig.
Maar even zo goed heb jij er nu moeite mee, Shanita en ik wens je daar heel veel sterkte mee. Ik weet dat jij weet waar je met dit probleem naar toe moet, dus...
zal aan je denken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 23:44
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Likewise. Hier is ook zoveel over te zeggen. Juist op dit vlak is het zo belangrijk om een partner te vinden die goed met zijn (of in mijn geval haar) gevoelens en emoties om kan gaan.
Ik zie nog een paar erg aardige onderwerpen na aanleiding van jouw reactie:
- wat is de rol van God als het gaat om mijn noodlot ... hoeveel noodlot roep ik over mezelf af? - wat moet er veranderen als ik boos wordt? Iets buiten me of iets binnen me? - welke controle mag ik aan God geven?
Blessings! |
Hoi Zoeker;
| Quote: | | - wat moet er veranderen als ik boos wordt? Iets buiten me of iets binnen me? |
-je kan boos worden met emotie, en dat eet(heel erg veel) energie, en je kan gewoon boos worden uit terechte verontwaardiging en ja, dan blijf je wel heel rustig van binnen.
Dus iets binnen je: zorg dat je niet emotie-boos wordt, dat is niet nodig. De quote van jou die ik hierboven heb gequote, daar bedoelde ik mee, wat ik schreef op zaterdag 12 januari 2013, 19:10, de laatste zin van die posting, namelijk: | Quote: | | -je kan boos worden met emotie, en dat eet energie, en je kan gewoon boos worden uit terechte verontwaardiging en ja, dan blijf je wel heel rustig van binnen. |
En dan ga je ook niet ten onder aan de boosheid, in de zin, dat je hart tekeer gaat, je bloeddruk stijgt, je alleen nog bozer wordt als men je niet begrijpt etc.
Dan word je boos als een terechte verontwaardiging en je blijft toch heel rustig van binnen. Dat is mi de goede manier.
S. Je hoeft je niet altijd van binnen 'op te vreten' zodra je je onrecht voelt aangedaan, je kan ook gewoon op een manier je verontwaardiging/boosheid uiten, zonder dat je veels te emotioneel wordt van binnen.
Dat is én veel duidelijker én veel gezonder...
Staan ook dingen in over in de bijbel; bv, laat de zon niet ondergaan door uw toorn, etc.
Ik zoek morgen nog wat teksten op. Je hebt zelf ook goede teksten opgezocht, zie ik!
Welterusten
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 13 januari 2013, 23:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 00:10
|
|
|
|
Jol: Boosheid aan God geven, nee ik ben ook van mening dat het niet zo werkt. Ik zie de mogelijkheid om boos te zijn als een scheppingsgave waar je creatief mee om kunt gaan. Niet ter vernietiging van jezelf of naar anderen toe maar om opruiming door te kunnen houden, situaties te veranderen, je grenzen aan te geven. En ik zie in de bijbel wel aanknopingspunten hoe je het mag/kunt hanteren.
Idd. Een scheppingsgave, bedoelt om creatief mee om te gaan.
Niet ter vernietiging van jezelf, zoals emotie-boosheid. Maar om opruiming te houden, situaties te veranderen ten goede, en idd grenzen aan te geven.
Ik zie ook duidelijk Bijbelteksten hoe je het hanteren moet.
Jacobus 1: Want de woede van een mens brengt niets voort dat in Gods ogen rechtvaardig is.
...langzaam te zijn in het boos worden. Prediker 7:9
Jacobus 1:19 traag in het kwaad worden
Efeziërs 4:26 Geraakt gij in toorn, zondigt dan niet: de zon mag niet over een opwelling van uw toorn ondergaan; 27 en geeft de duivel geen voet.
Even over dit laatste vers: Ja, duidelijk, zeg waar het op staat, maar/en laat je niet meeslepen door dat boosheid gevoel, zodat het je dag verpest.
En ook, kijk eerst hoe reëel je boosheid is. Ik bedoel daarmee; zijn het irritaties omdat je te lang bij mekaar zit? Bijvoorbeeld. Of weet je nu eenmaal dat diegene 'daar' extra gevoelig voor is....
Nou ja, en zo kan je mi veel voorbeelden bedenken uit het dagelijkse leven.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 14 januari 2013, 00:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 00:18
|
|
|
|
| Quote: | | A) Jol is op en moe |
S. ook..
Welterusten en mooie dromen en sterkte met opstaan voor degen die daar moeite mee hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 00:21
|
|
|
|
Boosheid is geen zonde op zichzelf
1 Koningen 11:9 (God was boos op Salamo) 2 Koningen 17:18 (God was boos op Isreäl) Marcus 3:5 (Jezus was boos op de Farizeeën)
Wees beducht op snel boos worden
Spr 14:16-17 - Een wijze is voorzichtig, hij gaat het kwaad uit de weg, een dwaas is roekeloos, en waant zich nog veilig ook. Wie onbesuisd is, handelt dwaas, wie berekenend is, maakt zich gehaat. Spr 14:29 - Wie geduldig is geeft blijk van groot inzicht, wie onbesuisd is stapelt dwaasheid op dwaasheid. Jakobus 1:19-20 - Geliefde broeders en zusters, onthoud dit goed: ieder mens moet zich haasten om te luisteren, maar traag zijn om te spreken, traag ook in het kwaad worden. 20 Want de woede van een mens brengt niets voort dat in Gods ogen rechtvaardig is.
Beheers jezelf
Spr 25:28 - Een stad met omvergehaalde muren, zo is iemand die zijn geest niet in bedwang heeft. Spr 29:22 - Een opvliegend man verwekt twist en de driftkop begaat vele misdaden. Spr 30:33 - Want drukking van de melk brengt boter voort, en drukking op de neus brengt bloed voort, en drukking van toorn brengt twist voort.
Goed nieuws! Door de geest kan je de zonde van boosaardig gedrag ovewinnen
Gal 5:22-25 - Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. Tegen zodanige mensen is de wet niet. Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd. Indien wij door de Geest leven, laten wij ook door de Geest het spoor houden. Kol 3:8 - Maar thans moet ook gij dit alles wegdoen: toorn, heftigheid, kwaadaardigheid, laster en vuile taal uit uw mond.
Ga om met boosheid op een goddelijke manier. Laat niet de zon nederdalen over je eigen woede
Ef 4:26 - Geraakt gij in toorn, zondigt dan niet: de zon mag niet over een opwelling van uw toorn ondergaan; Jezus zei dat iemand die boos is met zijn broeder zonder een oorzaak, zal vallen in het oordeel.
Mat 5:21-22 - Gij hebt gehoord, dat tot de ouden gezegd is: Gij zult niet doodslaan; en: Wie doodslag pleegt, zal vervallen aan het gerecht. Maar Ik zeg u: Een ieder, die in toorn leeft tegen zijn broeder, zal vervallen aan het gerecht. Wie tot zijn broeder zegt: Leeghoofd, zal vervallen aan de Hoge Raad, en wie zegt: Dwaas, zal vervallen aan het hellevuur.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 00:27
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | laat ieder vogeltje maar zingen zoals het gebekt is....je weet soms niet waarom een vogeltje zingt zoals het gebekt is, Gerrit.... |
ik weet inderdaad niet waarom dat vogeltje zo zingt maar ik heb zoiets van wat je niet lezen wilt sla je over, dat doe ik zelf ook
iedereen is anders, de een vindt zus leuk en de ander wil zo
laat iedereen in zijn waarde
ik denk dat ze hier nooit een forum zal vinden wat aan haar wensen voldoet en dat hoeft toch ook niet lijkt mij, of zie ik alles verkeerd???
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op maandag 14 januari 2013, 12:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 02:52
|
|
|
|
|
Mooi en duidelijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 02:56
|
|
|
|
Ik niet kan slapen en het zo weer probeer.
Chaos, in me hersens, ja, dat ga ik even ordenen.
Het komt wel goed. Dat wel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 02:59
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Ze komt zeer waarschijnlijk wel terug maar heeft het te ff druk met studie en wat al niet meer, ze heeft het ook al aangegeven ergens op het forum. Mocht ieman nog iets kwijt willen aan haar en verder geen contactdingesen hebben zeg het ff en ik kan het eventueel doorgeven, geen probleem. |
Oooh, zeer waarschijnlijk terug....:)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 03:33
|
|
|
|
Er is.er.nog.1: weest toornig ... Maar.zondig niet.
Er is een verschil tussen boos en boos. Jezus was beheerst escalerend in de tempel. Denk ook aan de. teksten dat.God.door.de.velden raast. Ik denk dat Hij ons het vermogen heeft ingeschapen boos te zijn op zaken die tegen de scheppingsorde ingaan, die God en mensen schade berokkenen. We mogen in boos.zijn ook op Hem lijken. De instelling van je hart doet hierin toe, ben je chronisch boos en is je eerste reactie gelijk al geprikkeld dan is het zaak een heilig soppie bij God te halen en je eigen woede te verbinden met. Zijn woede die puur is. Niks mis mee. Integendeel.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 14 januari 2013, 03:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 03:38
|
|
|
|
Hallo broeders en zusters,
Willen jullie voor mij bidden?
Ik heb een enorme chaos in mijn hoofd.
Het is net alsof je ordners hebt, en daar horen dingen in, op een manier zodat je ze terug kan vinden, ten alle tijden bij de informatie kan.
Nou, dat heb ik met mijn hersens; ik kan nu momenteel niet áltijd bij alle informatie.
Ik heb wel alle informatie; maar ja, kan het niet altijd terugvinden. Dát maakt me onzeker, want er is niets aan de hand namelijk, geen probs ofzo...
Ik ga ook toch een dagboek bijhouden. Ja, ik heb dat eerder gedaan, dat was wel eng soms, omdat ik wel wist dat ik het heb moeten opgeschreven(wie anders?), maar mij de tekst en het handschrift heel onbekend voorkwamen.
Ik heb ook verschillende handschriften, je zou bij mij niet kunnen zeggen dat heb ik geschreven, dat zie je aan me handschrift.
En het zit zo nu, de informatie over mijn leven nu, het heden dus, zit in verschillende hokjes, die niet met elkaar verbonden zijn.
En wat ik wil en waar ik mee bezig ben: dat alle informatie over het heden dus, aan elkaar gekoppeld kan worden; zo; oorzaak, gevolg, dus dat het geheel, mijn leven nu, een begrijpelijk logisch geheel word, zodat ik verder kan. En niet ga slapen overdag, omdat ik dingen niet kan plaatsen, of zo iets.....
Ja, ik heb het zo duidelijk mogelijk uitgelegd.
Ja, ik weet, kan dissociatie zijn, tegenovergestelde van associatie.
En toch graag gebed gevraagd, ik moet alles op een rij hebben...anders kan ik niet functioneren als ik niet alle informatie tegelijk kan hebben.
Daarom begin ik uiteindelijk toch een dagboek, al zijn het enkel regels elke dag...dat ik verbanden ga zien.
Ja, ik weet kan vreemd overkomen, ben zo duidelijk mogelijk....
Alvast Bedankt, ja ik geloof in de kracht van gebed:)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 14 januari 2013, 03:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 03:56
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hallo broeders en zusters,
Willen jullie voor mij bidden?
Ik heb een enorme chaos in mijn hoofd.
Het is net alsof je ordners hebt, en daar horen dingen in, op een manier zodat je ze terug kan vinden, ten alle tijden bij de informatie kan.
Nou, dat heb ik met mijn hersens; ik kan nu momenteel niet áltijd bij alle informatie.
Ik heb wel alle informatie; maar ja, kan het niet altijd terugvindein. Dát maakt me onzeker, want er is niets aan de hand namelijk, geen probs ofzo...
Ik ga ook toch een dagboek bijhouden. Ja, ik heb dat eerder gedaan, dat was wel eng soms, omdat ik wel wist dat ik het heb moeten opgeschreven(wie anders?), maar mij de tekst en het handschrift heel onbekend voorkwamen.
Ik heb ook verschillende handschriften, je zou bij mij niet kunnen zeggen dat heb ik geschreven, dat zie je aan me handschrift.
En het zit zo nu, de informatie over mijn leven nu, het heden dus, zit in verschillende hokjes, die niet met elkaar verbonden zijn.
En wat ik wil en waar ik mee bezig ben: dat alle informatie over het heden dus, aan elkaar gekoppeld kan worden; zo; oorzaak, gevolg, dus dat het geheel, mijn leven nu, een begrijpelijk logisch geheel word, zodat ik verder kan. En niet ga slapen overdag, omdat ik dingen niet kan plaatsen, of zo iets.....
Ja, ik heb het zo duidelijk mogelijk uitgelegd.
Ja, ik weet, kan dissociatie zijn, tegenovergestelde van associatie.
En toch graag gebed gevraagd, ik moet alles op een rij hebben...anders kan ik niet functioneren als ik niet alle informatie tegelijk kan hebben.
Daarom begin ik uiteindelijk toch een dagboek, al zijn het enkel regels elke dag...dat ik verbanden ga zien.
Ja, ik weet kan vreemd overkomen, ben zo duidelijk mogelijk....
Alvast Bedankt, ja ik geloof in de kracht van gebed:) |
Veel chaos in je hoofd... Dan is er veel te vertellen en wens ik jou Gods geest op die chaos zoals voor de schepping...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 08:18
|
|
|
|
| SVEN797 schreef: | | Ik denk dat Nederlandse Christenen, burgers, boeren en buitenlui niet in sprookjes geloven, en ik vind het heel jammer dat je elke Christelijke Hollander bestempeld als hufterig met een belgishe voorganger en heel vreemd dat boeren uit Zuid Africa veel liefelijker en vriendelijker zijn, is dat vriendelijk zijn tegen iedereen of alleen tegen elkaar in Zuid Africa? |
wacht effe, zijn die boeren daar niet, die schijnheilige die daar eerst de bevolking hebben uitgemoord De grond hebben geroofd van de eigenlijke bevolking, om nu het goede voorbeeld te zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 08:50
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | wacht effe, zijn die boeren daar niet, die schijnheilige die daar eerst de bevolking hebben uitgemoord De grond hebben geroofd van de eigenlijke bevolking, om nu het goede voorbeeld te zijn  |
Nee zo zwart wit (figuurlijk dan) is het niet. Het zijn grotendeels mensen die daar een nieuw vaderland zochten op de eindeloze lege vlakten. Een gedeelte sloot vrede met de plaatselijke bevolking een ander deel verpestte het. Weet je wat er toen ook gebeurde? Hele volkstammen moordde groepen blanke uit! Om dan maar niet te spreken over de Engelsen die vervolgens de overmacht kregen...
Laatst aangepast door
|
ROOS575
|
op maandag 14 januari 2013, 11:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 09:43
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | | btw, ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik wel ééns een paar reacties heb gehad van de redactie bij monde van judith maar dat ging weer niet over aangifte van klachten. Het gaat nu wél over 2 gegronde klachten over bezoekers en hun vunze kreten enz enz, precies het gedrag waarover CM zegt dat ze meldingen van misbruik zeer serieus nemen, en dat er tegen misbruik hard wordt opgetreden door de redactie. Prima zaak redactie maar houd je er dan ook aan! |
Keith houd je er rekening mee dat jou gedrag ook wordt bekeken van de gesprekken?? Kan me namelijk heerinneren dat die ook niet altijd even perfect zijn!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 10:03
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai Anita,
Even een quote uit je stukje gehaald.
Ja, das waar; mensen waar je jezelf bij kan zijn, ik ken ze,.
Alleen; ik heb moeite grenzen aan te geven, die zowel voor mij belangrijk zijn, als voor degene waar ik mee omga. Ja, ik heb het er veel over de laatste tijd, ja het wordt een werk punt, ik ga het bespreken.
Dank voor je reactie! |
Shanita ik schrijf ook vaak als me iets aanspreekt over mezelf ook ik heb daar moeite mee maar zie nu dat ik mag en moet bidden voor de angst want die staat in de weg om je zelf te kunnen zijn meid. De angst is een sluipmoordenaar ook tussen mooie en minder mooie relaties en ja dan is ie er als de kippen bij om je grenzen weg te doen op het moment dat je het nodig hebt. Op dat moment word ik wel eens stil en bid ik kort HEER help mij en dan is er iets dat zegt en nu stoppen met het gesprek of de grens waar mensen over heen gaan schrijf ze op en maak het je eigen welke grenzen dat zijn. Wat wil jij met je leven want je bent waardig in Gods ogen een parel of je goed doet of slecht Hij ziet dat je worstelt dat is voor Hem genoeg want op een dag zul je zeggen ik ben meer dan overwinnaar en zul je dingen loslaten ik kap altijd met mensen die ook niet hun grenzen kunnen aangeven hoe moeilijk ook maar dan heb ik wel de zelfbescherming dat het niet gebeurd en ik het me eigen kan maken dan maar niet diegene die ik zo graag wil en denk och dat kan ik wel dat komt wel goed echt niet hoor. En dan geeft God je nieuwe mensen voor terug dat veel mooier is mensen die standvastig zijn. Ik heb veel mensen nu die ik ken maar allemaal getrouwd dan denk ik HEER wat moet ik daar nu mee ik wil een vriend wil niet meer alleen zijn . Maar wat in de bijbel staat dat je niet alleen hoeft te blijven heeft volgens mij niets met een vriend te maken. God geeft jouw wat je nodig hebt en op Zijn tijd en vriend. En Hij kneed je in de vorm voor de tijd die komen gaat en dat doet hij door mensen om je heen waar jij niet over je grenzen hoeft te gaan . wees open eerlijk en vertel de grenzen zodat anderen er rekening mee kunnen houden zo niet dan zijn ze jouw niet waard hard maar het is zo. Ik hoop dat ik je een beetje kan helpen door de bril heen te kijken, want wat wij willen vasthouden is vaak zo slecht voor ons en krampachtig er mee omgaan van ooo hij komt en ikkan dat wel en later blijkt van niet??? denk er maar eens over als je allebei zoals je schrijft niet de grens aan kan geven denk ik dat je hoe pijnlijk ook moet stoppen met degene . IK hoop niet dat ik over kom als wat jij moet doen zo bedoel ik het niet het is en blijft je eigen keuze. veel succes sterkte in de strijd en ik hoop voor jouw vele goede mensen om je heen.
Groet anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 10:25
|
|
|
|
STIL
Wees nu maar stil , mijn kind, probeer je last te tillen. God zal de pijnen wel die je zo kwellen stillen. Hij hoort hoe vaak je zucht in troosteloze dagen en wordt het kruis te zwaar, dan geeft Hij kracht tot dragen.
Wees nu maar stil , mijn kind, stil, als de nachten plagen en je niet slapen kunt door zoveel bange vragen. God zal voor jouw gewis het juiste antwoord weten , dat moet je vanaf nu geen enk'le dag vergeten!
Wees nu maar stil,mijn kind, je bent in Vaders handen en zelfs in zware storm laat HIJ jouw schip niet stranden. Hij geeft als je HEM roept Zijn wonderbare krachten. God laat een bidder nooit met legen handen wachten!
Voor jou verwacht het niet meer van mensen blijf dicht bij de HEER, en bid lees geloof hoop en heb lief dan komt alles goed. Mensen hebben vele mooie woorden maar ik kan me voorstellen dat het je te veel word ook die tijd heb ik gekend En God gaf me rust aan Zijn vader hart is ook een mooi boekje van Het Vaderhart van GOD van floyd mc clung
IK wil je hier meer van Gods Vaderhart toe bidden dat je zult ontvangen van Hem alleen rust vrede in je hart dan is ook je hoofd weer leeg. wil niet alles tegelijk zou zeggen open geen topics meer om je zelf te beschermen tegen nog meer vragen en wat je wil weten God doet alles op zijn tijd je kan niet morgen alles weten en klaar hebben neem eens rustig de tijd wees stil en geniet van wat de HEER je te bieden heeft . Want van Hem komen alle dingen en de rest zal je er bij gegeven worden als het in overeenstemming is met Zijn plan.
Groet Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|