| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 20:39
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Je leeft toch nog?  |
Sorry, maar dit is de domste opmerking tot nu toe op dit forum. Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt. Houd dan maar liever je tong in over dit soort zaken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 20:42
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Op maandag maak ik altijd vrijwillig de kerk mee schoon samen met wat anderen mensen, best een flinke klus, omdat het een groot gebouw is,ik bid god altijd van t e voren voor kracht , die hij rijkelijk geeft waardoor ik vol energie weer terug kom. Zoals altijd geeft god meer dan dat ik vraag, dus sinds ik de kerk mee schoonmaak, heb ik veel meer energie als tevoren, is mijn huis thuis ook perfect schoon, best grappig, twijfelde destijds om me optegeven, omdat me conditie nog al achteruit was gegaan, maar me conditie komt weer aardig terug, dank zij god  |
Helemaal goed Petra, daar ontvang je weer energie voor terug dat je sterk maakt!

http://youtu.be/caAajYH7FVk
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 14 januari 2013, 20:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 20:48
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Uitdagen oke. Pesten niet oke.
Iemand in elkaar slaan heeft ook zijn kanten, het is net hoe die ander het opvangt  |
To the point anna!!, i like you! high five!! a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op maandag 14 januari 2013, 20:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 20:48
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Sorry, maar dit is de domste opmerking tot nu toe op dit forum. Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt. Houd dan maar liever je tong in over dit soort zaken. |
is verwijdert.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 20:50
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Sorry, maar dit is de domste opmerking tot nu toe op dit forum. Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt. Houd dan maar liever je tong in over dit soort zaken. |
Een pijl dat mogelijk je raakt?
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 14 januari 2013, 20:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 20:55
|
|
|
|
Een mens lijdt dikwijls 't meest Door 't lijden dat hij vreest Doch dat nooit op komt dagen. Zo heeft hij meer te dragen Dan God te dragen geeft.
Het leed dat is, drukt niet zo zwaar Als vrees voor allerlei gevaar. Doch komt het eens in huis, Dan helpt God altijd weer En geeft Hij kracht naar kruis.
(moest daarna aan deze woorden denken)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 21:03
|
|
|
|
a
hou nou maar op jol, hij snapt er geen moer van, maar dat mag hier gelukkig, we doen alleen de deur heel zachtjes dicht en gaan wat anders doen a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op maandag 14 januari 2013, 21:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 21:14
|
|
|
|
Maandag 14 Januari, Genesis 41: 37-46; Hij zal leven.
Bij een nieuw leven hoort een nieuwe naam en een nieuwe identiteit. Jozef krijgt de naam Safenat-Peneach. Dat is raak getroffen, want de naam betekent: ‘God zegt: hij zal leven!’ Zo zal Jozef zich ook letterlijk gevoeld hebben. Een mens die God opwekte uit het donker van duisternis en dood. De farao en zijn raadslede hebben niet lang beraadslaagd over zijn advies. Wie zou beter deze taak op zich kunnen nemen dan deze man in wie de Geest van God is? Al kent de farao de God van Jozef niet, hij erkent dat geluk en leven voor zijn volk in Gods handen ligt. En zo krijgt Jozef de machtigste functie onder de farao. Van de ereteken die hij ontvangt, zal het linnen kleed hem herinnerend hebben aan de duren jas die Jakob indertijd voor hem kocht en die zijn broers aan flarden scheurden. En de tweede wagen, die hem wordt toegewezen, zou hij daarmee weleens voorbij het huis gereden zijn van de vrouw van Potifar en daar de paarden even inhouden en hoog laten steigeren? Hij zal leven! De belofte van God, vanuit een vreemde hoek aangereikt, zal vóór alles diep in zijn hart hebben bewogen. De naam is een belofte en een roeping. Alle macht is hem gegeven om te leven voor anderen. Als dat van één geldt, dan van Jezus! Zijn opstanding is een en al belofte van leven. Eeuwig leven zelfs.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 21:16
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | a
hou nou maar op jol, hij snapt er geen moer van, maar dat mag hier gelukkig, we doen alleen de deur heel zachtjes dicht en gaan wat anders doen a |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 21:19
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | mee eens. En ja, sommige uitingen van "toorn" in het OT vind ik ook lastig hoor, je zal maar 200 voorhuiden eraf moeten jassen ...  |
Slaat nergens op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 21:21
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | Wat een bijbelkennis heb jij, Jol! Waar staat dat in het O.T.?  |
Dus geen bijbel kennis!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 21:29
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Dus geen bijbel kennis!  |
Maritime, Jol geeft aan dat ze zich vergist had, een goede eigenschap om dat toe te geven. Zouden meer mensen moeten doen! Reageer dan niet gelijk met zo`n opmerking. We weten nu zo langzamerhand wel dat aan jouw bijbelkennis niemand kan tippen!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 14 januari 2013, 21:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 21:47
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Maritime, Jol geeft aan dat ze zich vergist had, een goede eigenschap om dat toe te geven. Zouden meer mensen moeten doen! Reageer dan niet gelijk met zo`n opmerking. We weten nu zo langzamerhand wel dat aan jouw bijbelkennis niemand kan tippen! |
Daar gaat het niet om. Verder wil ik niks over zeggen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 21:56
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | 
 |
Tsssssssss beloofden ze vanavond al sneeuw valt er niks
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 21:59
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | | Een pijl dat mogelijk je raakt? |
Het gaat hier niet over persoonlijke zaken. Het gaat over jouw houding t.o.v. pesten.
En ja, dat doet de deur dicht.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 14 januari 2013, 22:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 22:02
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | | Maritime, Jol geeft aan dat ze zich vergist had, een goede eigenschap om dat toe te geven. Zouden meer mensen moeten doen! Reageer dan niet gelijk met zo`n opmerking. We weten nu zo langzamerhand wel dat aan jouw bijbelkennis niemand kan tippen! |
Aan die bijbelkennis WIL ik niet eens tippen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 22:06
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | JOL TOCH!!!!!!!!!!!!  |
ja ik schrok er zelf ook van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 22:11
|
|
|
|
|
Je weet pas echt dat je aan de beurt bent als je moeder tegen je zegt: maar jij bent ook de jongste niet meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 22:12
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Ja, dat heeft ook met de rugzakje van iemand te maken. Want daar liggen de emotie's... Dat weet je maar al te goed, Jol. |
Heeft een kind dat gepest wordt al een rugzakje of wordt er dan een rugzakje aangemaakt door de pester?
Ik ben als kind en puber heel erg gepest, getreiterd en geslagen en ik heb daar toch echt nooit zelf om gevraagd...
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op maandag 14 januari 2013, 22:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 22:18
|
|
|
|
Niet wat hij/zij heeft, maakt een mens rijk,
maar wie hij/zij is!
spreuken 13:7
Sommige stellen zich rijk aan, terwijl zij in het geheel niet hebben;
Anderen houden zich arm bij veel bezit
(Bijdehandboekje)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 22:23
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Je weet pas echt dat je aan de beurt bent als je moeder tegen je zegt: maar jij bent ook de jongste niet meer. |
au
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 22:24
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Je weet pas echt dat je aan de beurt bent als je moeder tegen je zegt: maar jij bent ook de jongste niet meer. |
Dan is de toon echt gezet Jol......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VORDIS244
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 22:24
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Ik wou jullie bedanken:
Ik doe wel rustig, maar ja, ik doe eerst het belangrijkste, dan wat erna komt...
Dus kaart voor me moeder gekocht, bezig mail schrijven die wel erg belangrijk is, Daarna bellen met instantie/zorgverzekering..., en daarna dat en daarna dit...
Op volgorde van belangrijkheid, want ja meer kan je/ik niet doen...
Ik voel me echt beter, en ik vertrouw op God, en ik bid ook elke dag voor mensen.
 |
Fijn dat je je beter voelt.
Chaos in je hoofd lijkt me erg vermoeiend. Daarom een mooi Taizé lied voor jou om misschien bij tot rust te komen. http://www.youtube.com/watch?v=t4Svh-9ohg4
Bless the Lord, my soul, and bless God's holy name. Bless the Lord, my soul, who leads me into life
Gods zegen gewenst bij het moeilijke orde scheppen. Ook ik bid voor je. V.
Laatst aangepast door
|
VORDIS244
|
op maandag 14 januari 2013, 22:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 22:27
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | (Grapje hoor) maar je doet het goed gewoon net als emoticons een muurtje er tussen zetten maar dan niet blijven bonken maar je omdraaien en weglopen zegt toch genoeg ?? Dan ben je er wel van af maar ook volhouden dan en niet de muur afbreken of een gat er in maken want dan is de kans weer groot dat er een opening is die je niet wil .
Groet Anita |
KLopt is ook veel beter, omdraaien weg gaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 22:29
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Hetgeen dat mij opviel is, de gerechtigheid naar Zijn Vader toe.... Dat was God.... welke de Tempel voor hun bedoeld heeft. Hoe ging de mens ermee om?? Eigen menselijke/vleselijke belangen... Dat vindt en ervaar ik nog steeds terug, op deze forum en christelijke site's... |
Onze ervaring zegt meestal meer over onszelf dan we zouden willen ... Vaak zien we in de wereld om ons heen waar we zelf moeite mee hebben.
Ik ben benieuwd wat je bedoeld te zeggen Maritime. Bedoel je te zeggen dat je het heilig vuur in Jezus herkent in dat verhaal van de tempelreiniging? Dat Hij ging voor heiligheid voor de Zaak van zijn en onze hemelse Vader? En dat je dat mist in de sites die je noemt?
Jezus kwam in actie omdat mensen verkeerd met elkaar omgingen, hoe de een probeerde te verdienen aan de ander of aan religie. Hoe hij liet zien hoe godsdienst was verworden tot schijnheiligheid. Maar als belangrijkste hoe het ontbrak aan Liefde voor elkaar.
Herken je in die lijn niet de emotionele reacties als elkaar de maat wordt genomen op bijbelkennis, op sterkte van geloof? Ja, daarin herken ik dezelfde verontwaardiging als die Jezus in de tempel had: Boosheid omdat je voelt dat God de omgang met elkaar zo niet heeft bedoeld ... Ik mis dat dus juist helemaal niet op deze site ...
Laatst aangepast door
|
ZOEKER064
|
op maandag 14 januari 2013, 23:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 22:41
|
|
|
|
Het sneeuwt hier al een tijdje!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JUPPIE006
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 22:50
|
|
|
|
Pas gemaaid gras ... Een knuffel van me neefje ( 2 jaar ) of me nichtje (1 jaar )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 22:53
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Een uitslag van het ziekenhuis krijgen..die positief is!!!! |
Fijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|