| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 13:23
|
|
|
|
Denk dat best velen die hier zitten een zekere "angst" hebben om weer of voor het eerst lief te hebben..
Als ik me openstel wordt ik dan niet weer gekwetst? is deze man vrouw het waard om voor te vechten?? Ook als je nooit een relatie hebt gehad is er een angst geloof me!! Want als je denkt wat op te bouwen en iemand te leren kennen kunnen ze je vies gebruiken en dan ben je gekwetst tot op het bot... Je dan weer open te stellen voor een nieuwe liefde geeft angst daar ontkom je volgens mij niet aan, dat is menselijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 13:24
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Ik lees en ja ik zit er ook mee, je vind iemand echt leuk aardig wilt van binnen het leven wel met hem delen maar angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.
Wat houd jou tegen waarom wel en waarom niet zou jij de relatie aangaan. Vertrouwen volledig op de HEER , of is dat de HEER gebruiken omdat jij wil dat het goed komt .
Ik was net al mijn muren kwijt en nu ben ik weer aan het bouwen toch maar op afstand houden met de kans dat je iemand weer kwijt raakt die je lief hebt met heel je hart.
Hoe weet je dat het goed is ?
Anita |
Nou, dat wil nog wel eens verschillen, is er verschil tussen iemand die wat gedaan heeft, of iemand die een strafblad heeft. Niet echt veel, maar van de laatste is het bekend, het mooie van dat iets bekend is, je eigenlijk al weet, of er verbetering is. Is dat niet het geval, dan zou ik zo wie zo afhaken, maar is dat wel het geval, kan je gewoon door gaan met liefhebben.
In een tijd als deze, zijn er nog maar weinig zonder schuld, aangezien de meerderheid een woning heeft die is gekocht. 80% heeft een lening, en een lening is schuld, wel één die je dient af te betalen, anders knikkeren ze je het huis uit waarin je woont. En je blijft met de restwaarde zitten die je nog moet afbetalen, daar zou ik mij dus niet ongerust over hoeven te maken, overal zijn er hulptroepen voor.
En dan nog rest mij te zetten dat: je jezelf beter kan afvragen, als je iemand tegen komt waar je voor zou kunnen vallen En niets van het bovenstaande heeft, of die overal wel eerlijk is aan gekomen, en als die een blanko strafblad zou hebben. Moet je eigenlijk banger zijn dat die er wel eens één kan krijgen, ééns moet de eerste keer zijn.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 13:26
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Ja, vertrouwen op Hem betekend vertrouwen dat het leven zoals het nu is goed is. Dat het alles biedt om te kunnen groeien, groeien in zelfvertrouwen en groeien in begrijpen van wat God met het leven heeft bedoeld.
Ik moet denken aan een lied dat zondag bij ons in de gemeente werd gezongen, een lied van Laura Story met de titel Blessings.
http://www.youtube.com/watch?v=WvgzjNb_X3Q
Wij bidden om verlichting van lijden. Maar wat nu als Uw genezing komt door tranen? Wat als de tegenslagen in dit leven vermomde genade van u is?
Vertrouw niet op mensen en laat je niet leiden door angst. Vertrouw dat God weet wat het beste voor ons is, altijd. Geen zorgen voor de dag van morgen, wees als de bloem in het veld .... |
Dank voor de bemoedigende woorden en het lied.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op vrijdag 18 januari 2013, 17:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 14:04
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Dank voor de bemoedigende woorden en het lied. Stefaus vertrouwde de Heere met zijn hele hart, juist daarom werd hij gestenigd....wat moet er door hem heen zij gegaan, die laatste momenten! Dé reden waarom hij werd gestenigd, zijn geloof! (Geloven betekent vertrouwen.) Waarom opende de hemel zich...omdat Stefanus op het laatste moment bezig was zijn geloof te verliezen?.....
Ik ben zelf een beetje 'de kluts op dit gebied kwijt'....Wat verstaan we onder 'vertrouwen op God'? |
We kunnen ook trachten, en dat is geen makkelijke oefening, te leven in overgave. Gewoon aanvaarden wat ons over komt. Eigenlijk kunnen we ook niet anders. Als je dan toch alles aan God wijdt dan moet je zowel die mooie vriendschap als Zijn werk zien maar ook de mindere mooie dingen moeten we dan zien als Zijn heilzame werking. In de theologie spreken ze dan van een actieve en passieve God. Misschien is dat moeilijk te aanvaarden maar het is nu eenmaal zo. Als je daadwerkelijk denkt dat alles Zijn plan is moet je ook alles aanvaarden, is de moraal van dit schrijven.
Niet alleen Stefanus maar ook de Zoon, Jezus, heeft geleden omdat doodgewone mensen totaal iets anders deden dan datgene wat wij als christenen zouden verwachten. Vergeten we ook de woorden, de meest menselijk woorden van Christus niet: 'Vader waarom verlaat Gij mij...'
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 17 januari 2013, 07:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 14:17
|
|
|
|
Heey Mamy,
Wat leuk, die gevederde vrienden in de tuin!! En zo te lezen heb je idd vogels die niet in iedere tuin voorkomen. Kan de volgende link je misschien helpen om uit te zoeken welke vogel het is? http://www.vogelvisie.nl/ Rechts heb je dan een keuzemenu, waar je o.a. een linkje vind om uit te zoeken welke vogels je zag. Succes!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 14:22
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | bedoel je dat briefje van 6 euro??? Euhhhh, kijk eens onder je matras...  |
a naast de briefjes van 201 euro a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op woensdag 16 januari 2013, 14:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 14:36
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Ik lees en ja ik zit er ook mee, je vind iemand echt leuk aardig wilt van binnen het leven wel met hem delen maar angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.
Wat houd jou tegen waarom wel en waarom niet zou jij de relatie aangaan. Vertrouwen volledig op de HEER , of is dat de HEER gebruiken omdat jij wil dat het goed komt .
Ik was net al mijn muren kwijt en nu ben ik weer aan het bouwen toch maar op afstand houden met de kans dat je iemand weer kwijt raakt die je lief hebt met heel je hart.
Anita |
eh hoi Anita, soms moet je even een metertje of 10 boven je situatie uitstijgen om alles weer in het juiste perspectief te zien, het heet ook: nuchter zijn, ik denk dat je net zo goed ook ooit nog wel eens >iemand anders< kan tegenkomen die je net zo aardig en interessant kan vinden en vindt en die geen strafblad, schulden of weet ik wat heeft Met respect maar afgaande op al je informatie lijkt het nu een beetje aan een dood paard trekken en er gaat dan veel te veel van je energie in zitten en dat kan je wsch niet altijd meer aan, hij wordt er wsch ook niet anders van, dat begint dan neer te komen op "zuigen" (van zijn kant) al doet hij dat wsch nog niet eens expres... maar laat hem toch eerst maar zichzelf aanpakken
probeer het nou maar even te laten, ik heb besloten momenteel ook even iets laten waar ik nog wel even mee had willen doorgaan (het ageren tegen bezoekers met een sociale handicap die te vaak aan het jennen, sarren en "zuigen" zijn in de chatroom, wie weet werkt negeren dan toch wel) maar ik merk vandaag al dat het even laten ervan én wat anders gaan doen, me weer veel meer energie geeft
ps het begrip "zuigen" (sucking) is overgewaaid uit engeland en komt erop neer dat een ander al je energie tevergeefs doet steken in zijn of haars frustraties en onwil enz
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op woensdag 16 januari 2013, 17:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 15:07
|
|
|
|
Van de kleuren in mijn nieuwe huissie,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 15:19
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Denk dat best velen die hier zitten een zekere "angst" hebben om weer of voor het eerst lief te hebben..
Als ik me openstel wordt ik dan niet weer gekwetst? is deze man vrouw het waard om voor te vechten?? Ook als je nooit een relatie hebt gehad is er een angst geloof me!! Want als je denkt wat op te bouwen en iemand te leren kennen kunnen ze je vies gebruiken en dan ben je gekwetst tot op het bot... Je dan weer open te stellen voor een nieuwe liefde geeft angst daar ontkom je volgens mij niet aan, dat is menselijk! |
Elke relatie geeft kwetsbaarheid bloot van de persoon. En kan je je niet kwetsbaar opstellen, dan zal het ook nooit een goede relatie worden.
Maar elkaar eerst leren kennen lijkt mij een vereiste. Dan kan je ook vanuit het kennen jezelf leren bloot te geven. Gaat blootgeven er aan vooraf, dan is de kans dat je gebruikt of gekwetst wordt in veel gevallen velen malen groter.
En heb je ervaring met een geknakt leven, dan is die angst er altijd denk ik. En dat weer te overwinnen of te overgroeien, kost tijd, en bakken energie. Maar, ook hierin geld, hoe komen we aan elkaar?
Het van God krijgen, kan, maar wil niet zeggen dat dan alles meteen van een leien dakje gaat. En gaat het dat wel, dan is de vraag terrecht of het van God is, maar wil niet zeggen dat het niet zo is. God weet wat we nodig hebben, beter als wij het weten. En als het van Hem is, dan gaat het ook door, ook al willen of kunnen we het niet.
Als we waardevol met elkaar omgaan, gaat het niet om jezelf, ook niet om lusten of genot, maar om elkaar. En dat gaat van twee kanten, of het gaat niet. welke achtergrond je ook heb, en welke ervaringen je ook meedraag. Maar makkelijk is het vaak niet met een rugzakje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 15:44
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | We kunnen ook trachten, en dat is geen makkelijke oefening, te leven in overgave. Gewoon aanvaarden wat ons over komt. Eigenlijk kunnen we ook niet anders. Als je dan toch alles aan God wijdt dan moet je zowel die mooie vriendschap als Zijn werk zien maar ook de mindere mooie dingen moeten we dan zijn als Zijn heilzame werking. In de theologie spreken ze dan van een actieve en passive God. Misschien is dat moeilijk te aanvaarden maar het is nu eenmaal zo. Als je daadwerkelijk denkt dat alles Zijn plan is moet je ook alles aanvaarden is de moraal van dit schrijven.
Niet alleen Stefanus maar ook de Zoon, Jezus, heeft geleden omdat doodgewone mensen totaal iets anders deden dan datgene wat wij als christenen zouden verwachten. Vergeten we ook de woorden, de meest menselijk woorden van Christus niet: 'Vader waarom verlaat Gij mij...' |
Er zit heel veel in, Frank, in wat je zegt. En werkelijk aanvaarden dat wat God doet, goed is, is soms wel ernstig onmogelijk moeilijk. Maar wel waar.
Maar zolang onze gedachten en wil een rol spelen, is overgave iets, wat eigenlijk onmogelijk is. En daarbij, we blijven verantwoordelijk voor wat we doen, en zullen ook alles moeten doen wat we kunnen. Maar als we eigenlijk geen kant meer opkunnen, dan is het echt moeilijk het over te geven, en te zeggen: Uw wil geschiede....
Laatst aangepast door
|
WILLEM618
|
op woensdag 16 januari 2013, 15:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 15:47
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Ik ben zelf een beetje 'de kluts op dit gebied kwijt'....Wat verstaan we onder 'vertrouwen op God'? |
Hoi Annette, dat is een mooi onderwerp voor een nieuw topic!
Vroeger verstond ik daar iets heel anders onder dan nu. Daar zijn hele boeken over geschreven en nog te schrijven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 15:52
|
|
|
|
Rieu is in meerdere opzichten een kunstenaar vind ik.
Allereerst weet hij veel gevoel in zijn muziek te leggen, maar weet daaromheen ook nog is een berg show bij te geven, grote getalen publiek te trekken die er ook nog voor willen betalen, en dan weet hij er nog een heleboel mensen werk mee te geven, en zo te onderhouden. Zelfs soms uit gebieden waar mensen zo goed als niets verdienen. En tevens weet hij er ook nog redelijk mee te verdienen, dus hij verstaat de kunst wel.
en kritiek wordt er genoeg geleverd, zeker op iemand die succesvol is. Maar daar hoef je je niet veel van aan te trekken. Zal Rieu ook niet echt doen denk ik. Hij zet met zijn werk in ieder geval Nederland en Limburg op de kaart, al zou ik voor geen goud met hem willen ruilen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 16:17
|
|
|
|
| WILLEM618 schreef: | Elke relatie geeft kwetsbaarheid bloot van de persoon. En kan je je niet kwetsbaar opstellen, dan zal het ook nooit een goede relatie worden.
Maar elkaar eerst leren kennen lijkt mij een vereiste. Dan kan je ook vanuit het kennen jezelf leren bloot te geven. Gaat blootgeven er aan vooraf, dan is de kans dat je gebruikt of gekwetst wordt in veel gevallen velen malen groter.
En heb je ervaring met een geknakt leven, dan is die angst er altijd denk ik. En dat weer te overwinnen of te overgroeien, kost tijd, en bakken energie. Maar, ook hierin geld, hoe komen we aan elkaar?
Het van God krijgen, kan, maar wil niet zeggen dat dan alles meteen van een leien dakje gaat. En gaat het dat wel, dan is de vraag terrecht of het van God is, maar wil niet zeggen dat het niet zo is. God weet wat we nodig hebben, beter als wij het weten. En als het van Hem is, dan gaat het ook door, ook al willen of kunnen we het niet.
Als we waardevol met elkaar omgaan, gaat het niet om jezelf, ook niet om lusten of genot, maar om elkaar. En dat gaat van twee kanten, of het gaat niet. welke achtergrond je ook heb, en welke ervaringen je ook meedraag. Maar makkelijk is het vaak niet met een rugzakje. |
eh, elke relatie heeft te maken met kwetsbaarheid van beide partners van tijd tot tijd, niet alleen maar van de kant van één partner, maar als je elkaar al zolang en zover kent resp. echt om elkaar geeft enz wordt of is dat van minder belang, dat wordt dan beschermd door het geheel van de overige kwaliteiten van de relatie a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op woensdag 16 januari 2013, 16:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 16:18
|
|
|
|
| WILLEM618 schreef: | Elke relatie geeft kwetsbaarheid bloot van de persoon. En kan je je niet kwetsbaar opstellen, dan zal het ook nooit een goede relatie worden.
Als we waardevol met elkaar omgaan, gaat het niet om jezelf, ook niet om lusten of genot, maar om elkaar. En dat gaat van twee kanten, of het gaat niet. welke achtergrond je ook heb, en welke ervaringen je ook meedraag. Maar makkelijk is het vaak niet met een rugzakje. |
Klopt Willem kan me volledig in jou tekst vinden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 16:18
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Van de kleuren in mijn nieuwe huissie,  |
Mooi rood is nie lelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 16:32
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Mooi rood is nie lelijk  |
ja ja, dat is zeker om dat jij dat geschilderd hebt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 16:38
|
|
|
|
Het heeft niet alleen met een geknakt leven te maken. Mijn ervaring is, en eigenlijk is dat wel best een algemeen gegeven, is dat mensen die nooit eerder gehuwd waren of nooit lang hebben samengewoond én die al een bepaalde ouderdom hebben zo verknocht zijn aan hun zelfstandigheid wat een leven met een partner moeilijk maakt. Sommige willen het niet eens een lange tijd proberen om een partner te hebben door middel van een LAT. Ze zijn zo bang om te moeten rekening houden met iemand die net ietsjes meer is dan hun familie, vrienden of andere sociale contacten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 16:44
|
|
|
|
a die domme fonteinen vind ik dan ook wel weer een beetje té, dat ziet er eh beetje klef uit, dathoeftdanookweernietvoormij, maar dat is gelukkig maar een klein detail 
verder prachtig decor dat nagebouwde Schönbrunn kasteel! dat is nog eens goed uitpakken, niet dat benauwde a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op woensdag 16 januari 2013, 17:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 16:46
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Precies. Ik besef me dat ik niets weet en kan en wil dus ook niet oordelen.
Mijn hart doet pijn als ik hoor van een man die alles geeft wat hij heeft aan iemand die in de problemen zit (de essentie van geloven, dat was wat Jezus van ons vraagt), in jouw verhaal zonder terug te ontvangen, en dan wordt weggestuurd. Ik heb met hem te doen. |
En natuurlijk is het zo helemaal niet gegaan.
Ja, idd ik had nét iets heel ergs verdrietigs meegemaakt.
En idd, hij deed daarom ontzettend veel voor me.
En ja, dan kom je, ik dus, ergens achter.....wat écht niet kan....
En dan maak ik het uit, met gegronde reden, en met veel pijn en verdriet, dus je kan wel raden wat....
En ik stuurde hem niet weg, ging naar me huis.
Nog steeds als ik langs ze huis fiets doet het me pijn, wat er was gebeurd waardoor ik het uitmaakte, en dát het uit is, het feit dus.
ps: 'langdurig' was voor mij al enkele maanden....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 16 januari 2013, 16:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 17:55
|
|
|
|
Anita |
Als je met zulke twijfels en angst zit, is het sowie so verstandig lijkt me om het rustig aan te doen, elkaar eerst eens goed leren kennen. Willems bijdrage vind ik goed geschreven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 17:59
|
|
|
|
Is die belg weer sneu bezig Als ik niet beter zou weten zou ik ook nog medelijden met hem krijgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 18:04
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ja ja, dat is zeker om dat jij dat geschilderd hebt?  |
Nop dat heeft de dame zelf gedaan!!! En daar heb ik bewondering voor want het is echt een r** klus... ik ben van de verwarmingen en deuren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 18:24
|
|
|
|
| INGE721 schreef: | Ik herken het probleem heel goed. Ik had in mijn profiel gezet dat ik een man zocht die mijn hart wilde veroveren en gelukkig heeft mijn lief dat gedaan. Een huwelijk is echter zoveel meer dan alleen 1 vleessch te zijn. Op een gegeven moment moet je toch weer boodschappen doen en de was wegwerken, niet waar? Het samen toegroeien naar een relatie in 1 huis kan mi.i. Niet zonder een gezonde periode van elkaar leren kennen. Maw: het is een stuk makkelijker om het vleessch te delen dan te bepalen welke pannenset je gaat gebruiken in de nieuwe keuken en welke meubels(lees herinneringen) je wegdoet of perse wilt bewaren.
Zorg er gewoon eerst voor dat je het fijn hebt samen, dat je kunt praten met elkaar. Waarom al die haast? Als het meezit heb je nog jaren te leven met elkaar. Geniet gewoon van het gewone en neem lekker de tijd om ouderwets verkering te hebben met elkaar. Dan leer je vanzelf de binnenkant van elkaars hart kennen. |
Een verstandige duidelijke reactie, idd gaat het om de binnenkant van elkaar in een relatie. Dat gaat heel diep....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 16 januari 2013, 18:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 18:36
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Het heeft niet alleen met een geknakt leven te maken. Mijn ervaring is, en eigenlijk is dat wel best een algemeen gegeven, is dat mensen die nooit eerder gehuwd waren of nooit lang hebben samengewoond én die al een bepaalde ouderdom hebben zo verknocht zijn aan hun zelfstandigheid wat een leven met een partner moeilijk maakt. Sommige willen het niet eens een lange tijd proberen om een partner te hebben door middel van een LAT. Ze zijn zo bang om te moeten rekening houden met iemand die net ietsjes meer is dan hun familie, vrienden of andere sociale contacten. |
Dat kom je ook bij gescheiden mensen tegen, aan de ene kant, meteen bij elkaar, kids bij elkaar gooien is niks, dus eerst latten, maar ooit als ik een relatie krijg wil ik toch daarmee trouwen.(na eerst gelat te hebben) je hebt van die mensen die willen alleen latten , nooit meer trouwen. Voelt voor mij dan alsof je meer gebruikt word, wanneer ze zin hebben, zich eenzaam voelen komen ze es langs.geen echte liefde Zoiets als wel de lusten, maar niet de lasten. toch Wat dat betreft is het wat makkelijker ene levenspartner vinden als je jong bent. dan heb je nog zoiets als warom is iemand gescheiden, niets zo erg als na een tijd begrijpen waarom zijn ex is weggegaan... petra die vast nog wel heel lang vrijgezel blijft
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 18:55
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | We kunnen ook trachten, en dat is geen makkelijke oefening, te leven in overgave. Gewoon aanvaarden wat ons over komt. Eigenlijk kunnen we ook niet anders. Als je dan toch alles aan God wijdt dan moet je zowel die mooie vriendschap als Zijn werk zien maar ook de mindere mooie dingen moeten we dan zijn als Zijn heilzame werking. In de theologie spreken ze dan van een actieve en passive God. Misschien is dat moeilijk te aanvaarden maar het is nu eenmaal zo. Als je daadwerkelijk denkt dat alles Zijn plan is moet je ook alles aanvaarden is de moraal van dit schrijven.
Niet alleen Stefanus maar ook de Zoon, Jezus, heeft geleden omdat doodgewone mensen totaal iets anders deden dan datgene wat wij als christenen zouden verwachten. Vergeten we ook de woorden, de meest menselijk woorden van Christus niet: 'Vader waarom verlaat Gij mij...' |
Tjonge, wat een filosofie. JG ???
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 16 januari 2013, 18:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 18:56
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Dat kom je ook bij gescheiden mensen tegen, aan de ene kant, meteen bij elkaar, kids bij elkaar gooien is niks, dus eerst latten, maar ooit als ik een relatie krijg wil ik toch daarmee trouwen.(na eerst gelat te hebben) je hebt van die mensen die willen alleen latten , nooit meer trouwen. Voelt voor mij dan alsof je meer gebruikt word, wanneer ze zin hebben, zich eenzaam voelen komen ze es langs.geen echte liefde Zoiets als wel de lusten, maar niet de lasten. toch Wat dat betreft is het wat makkelijker ene levenspartner vinden als je jong bent. dan heb je nog zoiets als warom is iemand gescheiden, niets zo erg als na een tijd begrijpen waarom zijn ex is weggegaan... petra die vast nog wel heel lang vrijgezel blijft  |
eerst latten is sowieso al risky, dan loop je min of meer kans op sex voor het huwelijk en als dat om de een of andere reden niet goed gaat maakt de ander de lat uit en ben je nog alleen én een beetje "gebruikt" en dat wil je niet, zo zie ik dat en het is net als met cup-a-soup dat zouden meer mensen moeten laten (deze vergelijking wringt een beetje maar goed)
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op woensdag 16 januari 2013, 22:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 18:57
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | | Tjonge, wat een filosofie. |
Als het te moeilijk is wil ik wel trachten het eenvoudiger uit te leggen...misschien vind ik wel ergens bijbelteksten die het voor sommige verstaanbaarder maken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 18:59
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Als het te moeilijk is wil ik wel trachten het eenvoudiger uit te leggen...misschien vind ik wel ergens bijbelteksten die het voor sommige verstaanbaarder maken...  |
nou dat zou eens verhelderend kunnen werken.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 16 januari 2013, 19:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 18:59
|
|
|
|
dubbel!
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 16 januari 2013, 19:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 19:04
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Dank voor de bemoedigende woorden en het lied. Stefanus vertrouwde de Heere met zijn hele hart, juist daarom werd hij gestenigd....wat moet er door hem heen zijn gegaan, die laatste momenten! Dé reden waarom hij werd gestenigd, zijn geloof! (Geloven betekent vertrouwen.) Waarom opende de hemel zich...omdat Stefanus op het laatste moment bezig was zijn geloof te verliezen?.....
Ik ben zelf een beetje 'de kluts op dit gebied kwijt'....Wat verstaan we onder 'vertrouwen op God'? |
Ik denk dat Stefanus god heel goed kende, hij richtte zich op boven, en liet de dingen van de aarde geen macht over hem nemen.Hij was in staat om een oordeel te laten rusten en om tijdens zijn steniging te bidden voor de mensen die hem stenigden. Ik denk helemaal niet dat stefanus zijn geloof aan het verliezen was, alleen jezus heeft alleen zijn kruis moeten dragen, voor ons, wanneer wij vervolgd worden ofzo om jezus naam, staat jezus en god ons bij, geeft ons de kracht en ja dan staat de hemel helemaal open om ons te helpen. lees maar es getuigenissen van mensen die geleden hebben om jezus naam.
Niets zo veilig trouwens als vertrouwen op god. toen ik er alleen voor stond met 7 inwonende kids, niemand had die me echt hielp, gebroken was in het leven, soms geen geld om te eten, geen huis kon vinden,erg agressieve ex.heb ik god leren vertrouwen omdat ik me in me wanhoop tot hem richtte. god zorgt als een vader voor ons, een hele goede lieve vader. Ook al begrijpen we soms niet waarom, 1 ding weet ik wel, niets zo veilig als op god vertrouwen.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |