ChristianMatch

Forum

Angst om lief te hebben
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5067 5068 5069 5070 5071 5072 5073 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 19:05

PETRA373 schreef:
Dat kom je ook bij gescheiden mensen tegen, aan de ene kant, meteen bij elkaar, kids bij elkaar gooien is niks, dus eerst latten, maar ooit als ik een relatie krijg wil ik toch daarmee trouwen.(na eerst gelat te hebben) je hebt van die mensen die willen alleen latten , nooit meer trouwen. Voelt voor mij dan alsof je meer gebruikt word, wanneer ze zin hebben, zich eenzaam voelen komen ze es langs.geen echte liefde
Zoiets als wel de lusten, maar niet de lasten. toch Smiley die vol vragen zit Wat dat betreft is het wat makkelijker ene levenspartner vinden als je jong bent. dan heb je nog zoiets als warom is iemand gescheiden, niets zo erg als na een tijd begrijpen waarom zijn ex is weggegaan... petra die vast nog wel heel lang vrijgezel blijft Twijfelende smiley

Zo hebben we allemaal wat, Petra.

In mijn geval zullen mannen zich kunnen afvragen waarom ik nooit getrouwd geweest ben, want dan zal er mogelijk wel iets mis met mij kunnen zijn.

Het is in alle gevallen makkelijker een partner te vinden wanneer je jonger bent. Op onze leeftijd hebben we nu eenmaal al het nodige achter de kiezen.
Het is dan ook niet alleen onwil of vastgeroest zijn waarom verhuizen niet makkelijk is.

Ik ben ook geen voorstander van latten, ik zou ook het liefst willen trouwen, maar er kunnen omstandigheden zijn die dat belemmeren.

Wanneer ik kijk naar mijn eigen situatie is dat idd niet zo makkelijk: ik heb de zorg voor mijn beide ouders en mocht ik nog weer aan het werk komen, dan zal het niet zo makkelijk zijn om ergens anders werk te vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 19:07

WILLEM618 schreef:
Elke relatie geeft kwetsbaarheid bloot van de persoon. En kan je je niet kwetsbaar opstellen, dan zal het ook nooit een goede relatie worden.

Maar elkaar eerst leren kennen lijkt mij een vereiste. Dan kan je ook vanuit het kennen jezelf leren bloot te geven. Gaat blootgeven er aan vooraf, dan is de kans dat je gebruikt of gekwetst wordt in veel gevallen velen malen groter.

En heb je ervaring met een geknakt leven, dan is die angst er altijd denk ik. En dat weer te overwinnen of te overgroeien, kost tijd, en bakken energie. Maar, ook hierin geld, hoe komen we aan elkaar?

Het van God krijgen, kan, maar wil niet zeggen dat dan alles meteen van een leien dakje gaat. En gaat het dat wel, dan is de vraag terrecht of het van God is, maar wil niet zeggen dat het niet zo is. God weet wat we nodig hebben, beter als wij het weten. En als het van Hem is, dan gaat het ook door, ook al willen of kunnen we het niet.

Als we waardevol met elkaar omgaan, gaat het niet om jezelf, ook niet om lusten of genot, maar om elkaar. En dat gaat van twee kanten, of het gaat niet. welke achtergrond je ook heb, en welke ervaringen je ook meedraag. Maar makkelijk is het vaak niet met een rugzakje.

idd, tevens hebben we geen Geest van God gekregen, van angst. Waar vertrouwt men op. Ook hierin is God aanwezig, zolang we Hem zoeken en vragen....
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 19:12

ALTJE848 schreef:
Ik lees en ja ik zit er ook mee, je vind iemand echt leuk aardig wilt van binnen het leven wel met hem delen maar angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.

Wat houd jou tegen waarom wel en waarom niet zou jij de relatie aangaan.
Vertrouwen volledig op de HEER , of is dat de HEER gebruiken omdat jij wil dat het goed komt .

Ik was net al mijn muren kwijt en nu ben ik weer aan het bouwen toch maar op afstand houden met de kans dat je iemand weer kwijt raakt die je lief hebt met heel je hart.

Hoe weet je dat het goed is ?

Anita

Je geeft het zelf al deels aan.
angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.

Is dat positief of negatief?

Als het negatief voor jou overkomt en zijn negatieve gevolgen heeft, dan is het antwoordt toch duidelijk van de Heer.
Het is vaak een strijd tussen "menselijke" prikkels en "geestelijke" weten...
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 19:17

ANNETTE050 schreef:
Stefanus vertrouwde de Heere met zijn hele hart, juist daarom werd hij gestenigd....

Is dat zo???

Had het met vertrouwen te maken?
Of was het omdat Stefanus dingen sprak waardoor de kerk van die tijd begon te knarsentanden en hun oren dicht stoppte, omdat het niet van hem geaccepteerd werd en hij als een hoogverheven persoon over kwam????

Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 16 januari 2013, 19:18
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 19:22

JOSINA022 schreef:
Zo hebben we allemaal wat, Petra.

In mijn geval zullen mannen zich kunnen afvragen waarom ik nooit getrouwd geweest ben, want dan zal er mogelijk wel iets mis met mij kunnen zijn.

Het is in alle gevallen makkelijker een partner te vinden wanneer je jonger bent. Op onze leeftijd hebben we nu eenmaal al het nodige achter de kiezen.
Het is dan ook niet alleen onwil of vastgeroest zijn waarom verhuizen niet makkelijk is.

Ik ben ook geen voorstander van latten, ik zou ook het liefst willen trouwen, maar er kunnen omstandigheden zijn die dat belemmeren.

Wanneer ik kijk naar mijn eigen situatie is dat idd niet zo makkelijk: ik heb de zorg voor mijn beide ouders en mocht ik nog weer aan het werk komen, dan zal het niet zo makkelijk zijn om ergens anders werk te vinden.

Dat zijn inderdaad ook wel punten, werk, de mensen voor wie je moet zorgen, jij bv je ouders, een ander zijn of haar kinderen. Toen we jong waren kon je gewoon je leven effe veranderen, hadden we vaak niet zoveel verantwoordelijkheden en vonden makkelijk een andere baan.
Over mij denken mensen vast waarom is zij gescheiden Smiley die vol vragen zit Doe ik wel over anderen gescheiden mensen.

Ik moet eerlijk zeggen, ik wil nooit uit me huis, niet uit deze woonplaats,dus de man zou zich moeten aanpassen en nu ik toch bezig ben: steriliseren, geen zin om hele leven de pil te moeten slikken. ha ha en zo blijf ik gezellig vrijgezel. want ik vind stabiliteit voor me kinderen heel belangrijk en die ga ik niet over hoop gooien voor een man. daarom zoek ik ook een man uit me eigen woonplaats of heel dichtbij.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 19:31

PETRA373 schreef:
Ik denk dat Stefanus god heel goed kende, hij richtte zich op boven, en liet de dingen van de aarde geen macht over hem nemen.Hij was in staat om een oordeel te laten rusten en om tijdens zijn steniging te bidden voor de mensen die hem stenigden.
Ik denk helemaal niet dat stefanus zijn geloof aan het verliezen was, alleen jezus heeft alleen zijn kruis moeten dragen, voor ons, wanneer wij vervolgd worden ofzo om jezus naam, staat jezus en god ons bij, geeft ons de kracht en ja dan staat de hemel helemaal open om ons te helpen.
lees maar es getuigenissen van mensen die geleden hebben om jezus naam.

Niets zo veilig trouwens als vertrouwen op god. toen ik er alleen voor stond met 7 inwonende kids, niemand had die me echt hielp, gebroken was in het leven, soms geen geld om te eten, geen huis kon vinden,erg agressieve ex.heb ik god leren vertrouwen omdat ik me in me wanhoop tot hem richtte. god zorgt als een vader voor ons, een hele goede lieve vader. Ook al begrijpen we soms niet waarom, 1 ding weet ik wel, niets zo veilig als op god vertrouwen. Lachende smiley

Bedankt voor je mooie reactie. Zou fijn zijn als er een topic zou komen over dit onderwerp en dat cm-leden misschien iets willen vertellen, hoe de Heere God gered heeft uit pittige situaties. Dat zou echt mooi zijn!!

Maar toch is er wat bijzonders aan de hand geweest toen Stefanus gestenigd werd. Het is niet de eerste keer geweest, dat Jezus niet ingreep. Sommigen zeggen dat bij de steniging van Stefanus de echte christenvervolging begon.
Maar dat is denk ik niet zo, omdat Jezus, zoals ik al schreef, ook bij Johannes de Doper niet ingreep, in tegenstelling zelfs.
Johannes de Doper heeft toen in de gevangenis ook wel getwijfeld; ...hij liet de discipelen vragen aan Jezus of Hij de Messias was of dat ze moesten wachten op de echte. Maar Jezus ging niet eens naar hem toe en we weten hoe hij gestorven is.

Er staat, zover ik weet, maar twee maal in de Bijbel dat de hemel zich opende. Bij de doop van Jezus en hier bij Stefanus...please correct me if I am wrong!!!
Wat ook bijzonder is, is dat er in de Bijbel staat dat Jezus stond, toen Stefanus hem zag. In alle andere gevallen wordt geschreven, dat Jezus zit aan de rechterhand van God.
Dat God nog wonderbaarlijk uitredt heb ik wel gelezen in getuigenisen van Anne van der Bijl (Open doors).
Maar het ingrijpen van God is duidelijk ook niet af te dwingen.

Het heeft me altijd diep geraakt...soms redt God wonderbaarlijk....Petrus bevrijdt door een engel, Paulus wordt gebeten door een giftige slang en schudt de slang af enz. enz. Anne van der Bijl wordt wonderbaarlijk geleidt en geredt.

En ja, ik weet wel zeker, dat Stefanus een diep gelovig man is geweest, met een enorm geloof/vertrouwen in de Heere.
Het bizarre is, dat de steniging de goedkeuring van Saulus heeft, die dan later door God met blindheid geslagen wordt, ná de dood van Stefanus.
Dan wordt hij Paulus, die erg veel Bijbelboeken heeft geschreven.

Stefanus had bij de farizeeen. die luisterden, al het bloed onder de nagels vandaan gehaald. Maar hij hield niet op en ging door met getuigen. Hij stopte pas met getuigen toen het niet anders meer kon.
Hij gaf zich niet passief over. Groot respect voor hem!

Maar wat is dat nu concreet, overgave, geloof, vertrouwen....wanneer moet je blijven vechten voor iets, wanneer moet je iets loslaten en het maar over je heen laten komen zoals het komt.
Overgave komt op mij soms over als het rustig op een stoel gaan zitten aan te kijken hoe een dief je huis leegfooft, zonder je daar tegen te verzetten. Ik weet het zelf echt even niet.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 16 januari 2013, 21:26
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 20:11

Lachende smiley

ja een echte emancipeerde vrouw ben ik zeg..........ff de tafel in elkaar gezet, na lang puzzelen iets gevonden dat het mooi op elektrische schroefboor de bouten kan vastzetten........de aanhouder wint
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 20:26

ANNETTE050 schreef:
Bedankt voor je mooie reactie. Zou fijn zijn als er een topic zou komen over dit onderwerp en dat cm-leden misschien iets willen vertellen, hoe de Heere God gered heeft uit pittige situaties. Dat zou echt mooi zijn!!

Maar toch is er wat bijzonders aan de hand geweest toen Stefanus gestenigd werd. Het is niet de eerste keer geweest, dat Jezus niet ingreep. Sommigen zeggen dat bij de steniging van Stefanus de echte christenvervolging begon.
Maar dat is denk ik niet zo, omdat Jezus, zoals ik al schreef, ook bij Johannes de Doper niet ingreep, in tegenstelling zelfs.
Johannes de Doper heeft toen in de gevangenis ook wel getwijfeld; ...hij liet de discipelen vragen aan Jezus of Hij de Messias was of dat ze moesten wachten op de echte. Maar Jezus ging niet eens naar hem toe en we weten hoe hij gestorven is.

Er staat, zover ik weet, maar twee maal in de Bijbel dat de hemel zich opende. Bij de doop van Jezus en hier bij Stefanus...please correct me if I am wrong!!!
Wat ook bijzonder is, is dat er is in de Bijbel staat dat Jezus stond, toen Stefanus hem zag. In alle andere gevallen wordt geschreven, dat Jezus zit aan de rechterhand van God.
Dat God nog wonderbaarlijk uitredt heb ik wel gelezen in getuigenisen van Anne van der Bijl (Open doors). Het ingrijpen van God is duidelijk ook niet af te dwingen.

Het heeft me altijd diep geraakt...soms redt God wonderbaarlijk....Petrus bevrijdt door een engel, Paulus wordt gebeten door een giftige slang en schudt de slang af enz. enz. Anne van der Bijl wordt woderbaarlijk geleidt en geredt.

En ja, ik weet wel zeker, dat Stefanus een diep gelovig man is geweest, met een enorm geloof/vertrouwen in de Heere.
Het bizarre is, dat de steniging de goedkeuring van Saulus heeft, die dan later door God met blindheid geslagen wordt, ná de dood van Stefanus.

Dat God ook nu nog wonderbaarlijk uitredt heb ik wel gelezen in getuigenisen van Anne van der Bijl (Open Doors).
Het ingrijpen van God is duidelijk ook niet af te dwingen.
Dus overgave is uiteindelijk de enige houding naar de Heere toe.

Maar wat is dat concreet, overgave, geloof, vertrouwen....wanneer moet je blijven vechten voor iets, wanneer moet je iets loslaten en het maar over je heen laten komen zoals het komt.

Mooi stuk, ga er morgen op in, interresant om over van mening te wissellen.
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 20:34

ERIKA129 schreef:
Eindelijk een begin kunnen maken met het uitruimen, opruimen van van trapkast Twijfelende smiley Wat wordt dat toch snel een troepie Gefrustreerde smiley
Maar goed het begin is er, nu de rest nog Knipoog smiley

waar zet je die spullen dan weer neer? op zolder? Clown smiley
a

Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 16 januari 2013, 20:36
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 20:43

KEITH722 schreef:
waar zet je die spullen dan weer neer? op zolder? Clown smiley a

Een zolder heeft ze niet...alles gaat terug in de kast...bezigheidstherapie...ik vraag me af hoe het met haar studie zit... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 20:43

ZOEKER064 schreef:
Hoi Annette, dat is een mooi onderwerp voor een nieuw topic!

Vroeger verstond ik daar iets heel anders onder dan nu. Daar zijn hele boeken over geschreven en nog te schrijven.

Ja, dat zou wel fijn zijn!!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 20:47

PETRA373 schreef:
Dat zijn inderdaad ook wel punten, werk, de mensen voor wie je moet zorgen, jij bv je ouders, een ander zijn of haar kinderen. Toen we jong waren kon je gewoon je leven effe veranderen, hadden we vaak niet zoveel verantwoordelijkheden en vonden makkelijk een andere baan.
Over mij denken mensen vast waarom is zij gescheiden Smiley die vol vragen zit Doe ik wel over anderen gescheiden mensen.

Ik moet eerlijk zeggen, ik wil nooit uit me huis, niet uit deze woonplaats,dus de man zou zich moeten aanpassen en nu ik toch bezig ben: steriliseren, geen zin om hele leven de pil te moeten slikken. ha ha en zo blijf ik gezellig vrijgezel. want ik vind stabiliteit voor me kinderen heel belangrijk en die ga ik niet over hoop gooien voor een man. daarom zoek ik ook een man uit me eigen woonplaats of heel dichtbij.

Als je dan toch wilt dat de man met je gaat trouwen om niet alleen de lusten maar ook de lasten te dragen waarom moet die dan uit je buurt zijn? Kan een man die verder woont en van je houdt dan niet bij je komen wonen of met je trouwen?

En latten is niet uitgevonden zodat de mannen hun lusten kunnen botvieren hoor. Het zijn niet alleen de mannen die lusten hebben. Ik heb hier op CM enkele vrouwen 'gesproken' die meer lusten hebben dan je van een man zou verwachten. Latten heeft echt niets, maar dan ook niets met lusten of seks te maken. En als ik sommige teksten lees van bepaalde vrouwen dan zie ik daar ook lusten in.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 20:47

Woensdag 16 Januari, Genesis 42: 1-17; Eerlijke mensen.

Als Jozef zijn broers ziet, komt alles weer bij hem boven. Terwijl zij buigen als knipmessen, denkt hij meteen terug aan de dromen van zijn jeugd, God heeft al zijn beloften vervuld. Van haat naar zijn broers kan bij hem geen sprake meer zijn. Maar zijn zijn broers ook veranderd? Daarnaar is hij heel benieuwd. Daarom spreekt hij hen hard aan en beschuldigt heel de groep van spionage en wacht af hoe zij daarop zullen reageren. Natuurlijk protesteren ze heftig. Wij zijn geen losse groep, wij zijn allen zonen van één man. Niemand is toch zo’n gek al zijn zonen als spionnen mee te geven op zo’n gevaarlijke missie? Geloof ons, heer. Wij zijn eerlijke mensen. Eerlijke mensen? Mensen uit één stuk? Dat hadden zo beter niet kunnen zeggen. Van hun eerlijkheid heeft Jozef geen hoge pet op. laat een van hen die jongste broer dan maar gaan halen en zo laten zien dat zij eerlijke mensen zijn. Voorlopig laat Jozef hen eerste drie dagen opsluiten.
Is Jozef hier wel goed bezig? denk je misschien. Drijft hij het niet te ver? Voor ons gevoel wel. Maar er is ook veel gebeurd. Voor verzoening moet altijd eerst de onderste steen boven komen. Jozef maakt daar bewust ruimte voor. Zijn broers zullen hem er later dankbaar voor zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 21:21

ALTJE848 schreef:
Ik lees en ja ik zit er ook mee, je vind iemand echt leuk aardig wilt van binnen het leven wel met hem delen maar angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.

Wat houd jou tegen waarom wel en waarom niet zou jij de relatie aangaan.
Vertrouwen volledig op de HEER , of is dat de HEER gebruiken omdat jij wil dat het goed komt .

Ik was net al mijn muren kwijt en nu ben ik weer aan het bouwen toch maar op afstand houden met de kans dat je iemand weer kwijt raakt die je lief hebt met heel je hart.

Hoe weet je dat het goed is ?

Anita

Je kan het nooit weten zeker.

Ik zelf zou uitkijken, eerst een tijd vrienden, geen intimiteit, kijken hoe is tie met zijn vrienden, mensen in zijn kerk.....(evntueel familie, als tie daar mee omgaat...
Is degene erg beschadigt, zo ja, hoe erg, en zo ja, kán je hem dan wel helpen....
Ik zou zelf ook zorgen dat ik betrokken zou worden bij zijn vrienden en mensen van de kerk met wie hij omgaat...
Daaruit kan je veel informatie verkrijgen....

.
En ja, wat deed ie? Hoe ziet ie dat nu? Wat was de reden?

En over schulden; je hebt 3 soorten schulden.
1. Schulden omdat degene gewoon onverantwoord dingen op afbetaling kocht, rood stond, lening aanging, die die never nooit kan afbetalen.
2. iemand met een beetje schuld, te overzien, zo 2 á 3000 euro.
3. iemand die schulden heeft omdat ie zijn huis heeft verkocht, en er veel minder voor kreeg dan dat ie ervoor had betaald. Dat zie je vaak, en kan betrokkene niets aan doen.

Nou, met het 1ste geval kan je uitkijken denk ik. 3de kan hij niets aan doen.
2de, nou ja, is degene aan het aflossen, ook al is het bij wijze van spreken een beetje per maand, of....blijft degene lenen, geld vragen, klagen over te weinig geld etc.
Maar ja, met internet daten moet je mi sowieso uitkijken.

Deze tips kan ik je geven...

Belangrijkste: bewaak je grenzen, geef geen geld elke keer, blijf voorlopig eerst vrienden, kijk of je een vriendschap op kan bouwen, anders is er geen basis.

Als je namelijk geen vriendschap kan opbouwen, kan een relatie niet, en ja, als iemand verliefd is, is tie blind. Liefde maakt blind.

Geef het de tijd, blijf vrienden, of werk aan een vriendschap en ga met de mensen van zijn kerk om en met de mensen met wie hij ook omgaat.

Sterkte....vertrouw op je intuitie, van God gekregen en ook op je instinct, wat vertellen ze je?

En ook: Beter een goed vriend erbij na een half jaar, dan een verbroken relatie waar vrienden zijn, voorlopig, niet meer zou kunnen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 16 januari 2013, 21:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 21:29

PETRA373 schreef:
Als je met zulke twijfels en angst zit, is het sowie so verstandig lijkt me om het rustig aan te doen, elkaar eerst eens goed leren kennen. Willems bijdrage vind ik goed geschreven.

Quote:
Als je met zulke twijfels en angst zit, is het sowie so verstandig lijkt me om het rustig aan te doen, elkaar eerst eens goed leren kennen.

OOk dat!!!

En Willem ze reactie moet ik nog lezen...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 21:38

FRANKT627 schreef:
Een zolder heeft ze niet...alles gaat terug in de kast...bezigheidstherapie...ik vraag me af hoe het met haar studie zit... Knipoog smiley

Geschokte, onthutste smiley Hoe weet jij nu dat ik geen zolder heb Knipoog smiley Enne alles terug mooi niet maat!!! heb twee zakken met troep weggegooit Verraste, verbaasde smiley
En de rest pffffff Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 21:40

Ik mag graag genieten van een concert met alles eromheen van hem... ik weet dat hij het niet slecht heeft maar er komt veel binnen maar er gaat zeeeeeeeeer veel geld uit!

En wat een ieder zegt boeit me nie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt als ik er maar van geniet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 21:48

tis kkkkoooouuuuddd brrrrrrr staat nu op -10 en wordt nog kouder..
Ben blij dat ik een lekker warm huis heb!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 21:55

STEENTJE178 schreef:
Heey Mamy,

Wat leuk, die gevederde vrienden in de tuin!!
En zo te lezen heb je idd vogels die niet in iedere tuin voorkomen.
Kan de volgende link je misschien helpen om uit te zoeken welke vogel het is? http://www.vogelvisie.nl/
Rechts heb je dan een keuzemenu, waar je o.a. een linkje vind om uit te zoeken welke vogels je zag.
Succes!!!

Heel erg bedankt voor je link, Steentje. Heb de site? snel bezocht. Ik kwam alleen niet goed uit met de keuzevragen. Maar toen ik bij Kramsvogel keek, was het raak! Het is inderdaad een vogel van de rode lijst. Er broeden er momenteel niet eens meer 100 paar hier in Nederland. En dan te bedenken dat er gisteren zo'n stuk of 20 bij mij in de tuin waren!!! Geweldig. Voel me nu ontzettend "rijk".

Vandaag was er nog een teruggekomen om te eten. Heb nu een fototoestel geleend die ook kan inzoomen. Hoop dat hij morgen weer komt eten. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:03

ERIKA129 schreef:
Ik mag graag genieten van een concert met alles eromheen van hem... ik weet dat hij het niet slecht heeft maar er komt veel binnen maar er gaat zeeeeeeeeer veel geld uit!

En wat een ieder zegt boeit me nie Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt als ik er maar van geniet Knipoog smiley

ik ben nog nooit naar een concert van hem geweest, lijkt me niet onmogelijk, wat ik er nu van weet is van de opnamen van de concerten op youtube

Laatst aangepast door
KEITH722
op woensdag 16 januari 2013, 23:23
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:04

ERIKA129 schreef:
Geschokte, onthutste smiley Hoe weet jij nu dat ik geen zolder heb Knipoog smiley Enne alles terug mooi niet maat!!! heb twee zakken met troep weggegooit Verraste, verbaasde smiley
En de rest pffffff Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

Ik zeg: Goed bezig!!!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:12

MARITIME853 schreef:
Je geeft het zelf al deels aan.
angst overheerst omdat degene schulden heeft in de vorm van geld,of schuld is geweest een strafblad heeft.

Is dat positief of negatief?

Als het negatief voor jou overkomt en zijn negatieve gevolgen heeft, dan is het antwoordt toch duidelijk van de Heer.
Het is vaak een strijd tussen "menselijke" prikkels en "geestelijke" weten...

Dit was ook het antwoord wat ik net kreeg van een pastoraal medewerker die zo maar even langs kwam, ik denk het heeft zo moeten zijn.
Heb veel van alles wat er beschreven is hier inderdaad wel dat ik lees ja dat weet ik wel , dankjewel wel aan jullie allen want ik kan veel dingen op een rijtje zetten en weet dat ik niet alleen zo denk dat schept vreugde aan mijn hart maar ook van de HEER.

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:14

STEENTJE178 schreef:
Ik zeg: Goed bezig!!!! Knipoog smiley

ja nou nog 'n keer dan kan de deur nétttt weer dicht
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:17

ERIKA129 schreef:
Eindelijk een begin kunnen maken met het uitruimen, opruimen van van trapkast Twijfelende smiley Wat wordt dat toch snel een troepie Gefrustreerde smiley
Maar goed het begin is er, nu de rest nog Knipoog smiley

Nah, wat jij met je trapkast had, heb ik met me koelkast Huilende smiley, smiley in tranen mot al mijn lekkere happies naar moeders brengen Gefrustreerde smiley
En alles vervangen door futloos vetarm, Geschokte, onthutste smiley magere melk, vetarme kaas, smerige smeersel dat verre weg margarine mot heten Woedende smiley
nooit geen varken meer, nooit meer uitgebakken spek tegen rundvlees kan ik niet Gefrustreerde smiley
Toen zejen ze, dan neem je maar veul rauwkost Boze smiley ben toch geen knijn Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:19

ALTJE848 schreef:
Wat houd mij tegen waarom wel en waarom niet zou ik de relatie aangaan.
Vertrouw volledig op de HEER , of is dat de HEER gebruiken omdat ik wil dat het goed komt .

Hoe weet ik dat het goed is ?

Anita

Ik heb even de reactie van jou in de "ik" vorm gezet.
"Jij" is iemand anders, in dit geval de lezer.

Mijn vraag is: Wat betekend het voor jou om op de Heer te vertrouwen?
Wat zegt de Heer zelf hoe iemand(jij) op Hem kan vertrouwen?

Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 16 januari 2013, 22:22
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:30

Sorry kan niet op iedereen reageren persoonlijk maar haal wel dingen uit jullie stukjes het heeft me al weer een stukje sterker gemaakt.

Ik zal nog een gesprek met degene hebben en een beslissing maken want deze onrust zal niet ten goede komen van een relatie zoals God het bedoelt heeft.

Ik wil een relatie die voor de HEER zuiver is en goed zoals HIJ het van mij verlangt en dat ga ik doen,

Vrienden voor het leven en niet maar voor even.
Vrienden voor altijd daar heb je nooit van spijt
Ja laten we vrienden blijven tot in lengte van dagen
En de HEER bij alles vragen hoe wilt U dat ik het doen zal?.
Leer mij te dragen te horen wat u zegt.
Leer mij te knielen want dat wil ik zo graag en echt.
Ja ik was U bijna verloren om dat ik dacht bij iemand te horen.
Wie ben ik die dat besluit als ik voel er klopt iets niet.
Dan ligt er geen moois in het verschiet.
Steeds weer knagende vragen die ik elke dag met me mee moest dragen.
Nu weet ik waar ik sta terug bij Golghotha als ik aan u denk wat u voor mij hebt gedaan.
Hoe kan ik dan mijn eigen weg toch gaan.
Heer wil u bidden leidt mij op de weg en help mij te spreken,
zodat ik voor u nog meer ruimte mag kweken.
Dat U het allerbelangrijkste bent en dan pas een mooie vent.
Ik wil u danken voor wat u hebt gedaan en ik dacht u stem niet te kunnen verstaan,
En toch spreekt u door mensen heen en laat u mij niet alleen.
U gaat met me mee hoe het ook zal gaan ik weet Heer u bent er op mijn levensbaan

Geef dank aan de HEER Hier op cm want ik Hoor door mensen heen zijn stem

anita
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:31

ANNETTE050 schreef:

De Heer werd al vervolgd.

Wat ook bijzonder is, is dat er in de Bijbel staat dat Jezus stond, toen Stefanus hem zag. In alle andere gevallen wordt geschreven, dat Jezus zit aan de rechterhand van God.
Dat God nog wonderbaarlijk uitredt heb ik wel gelezen in getuigenisen van Anne van der Bijl (Open doors).
Maar het ingrijpen van God is duidelijk ook niet af te dwingen.

Het heeft me altijd diep geraakt...soms redt God wonderbaarlijk....Petrus bevrijdt door een engel, Paulus wordt gebeten door een giftige slang en schudt de slang af enz. enz. Anne van der Bijl wordt wonderbaarlijk geleidt en geredt.

Stefanus had bij de farizeeen. die luisterden, al het bloed onder de nagels vandaan gehaald. Maar hij hield niet op en ging door met getuigen. Hij stopte pas met getuigen toen het niet anders meer kon.
Hij gaf zich niet passief over. Groot respect voor hem!

Maar wat is dat nu concreet, overgave, geloof, vertrouwen....wanneer moet je blijven vechten voor iets, wanneer moet je iets loslaten en het maar over je heen laten komen zoals het komt.
Overgave komt op mij soms over als het rustig op een stoel gaan zitten aan te kijken hoe een dief je huis leegfooft, zonder je daar tegen te verzetten. Ik weet het zelf echt even niet.

Stefanus was de laaste apostol van de 12 welke gedood werdt 3.5 jaar nadat de Heer aan het kruis is geweest.
Dus "christen vervolging" begon niet met stefanus.
De Heer had namelijk al gezegd tegen de Farizeeers, schrifgeleerden en Saduseeers: addergebroed gij die de profeten dood!!

Vervolging was al aan de gang toen de Here Jezus geboren werd.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 16 januari 2013, 22:34
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:36

ALTJE848 schreef:
Sorry kan niet op iedereen reageren persoonlijk maar haal wel dingen uit jullie stukjes het heeft me al weer een stukje sterker gemaakt.

Ik zal nog een gesprek met degene hebben en een beslissing maken want deze onrust zal niet ten goede komen van een relatie zoals God het bedoelt heeft.

Ik wil een relatie die voor de HEER zuiver is en goed zoals HIJ het van mij verlangt en dat ga ik doen,

Vrienden voor het leven en niet maar voor even.
Vrienden voor altijd daar heb je nooit van spijt
Ja laten we vrienden blijven tot in lengte van dagen
En de HEER bij alles vragen hoe wilt U dat ik het doen zal?.
Leer mij te dragen te horen wat u zegt.
Leer mij te knielen want dat wil ik zo graag en echt.
Ja ik was U bijna verloren om dat ik dacht bij iemand te horen.
Wie ben ik die dat besluit als ik voel er klopt iets niet.
Dan ligt er geen moois in het verschiet.
Steeds weer knagende vragen die ik elke dag met me mee moest dragen.
Nu weet ik waar ik sta terug bij Golghotha als ik aan u denk wat u voor mij hebt gedaan.
Hoe kan ik dan mijn eigen weg toch gaan.
Heer wil u bidden leidt mij op de weg en help mij te spreken,
zodat ik voor u nog meer ruimte mag kweken.
Dat U het allerbelangrijkste bent en dan pas een mooie vent.
Ik wil u danken voor wat u hebt gedaan en ik dacht u stem niet te kunnen verstaan,
En toch spreekt u door mensen heen en laat u mij niet alleen.
U gaat met me mee hoe het ook zal gaan ik weet Heer u bent er op mijn levensbaan

Geef dank aan de HEER Hier op cm want ik Hoor door mensen heen zijn stem

anita

Lachende smiley Het gedicht zegt het Anita.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 16 januari 2013, 22:37
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:45

Me een breuk geknipt aan luxaflex.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 22:48

JOL252 schreef:
Me een breuk geknipt aan luxaflex.

met luxaflex effect Lachende smiley

Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5067 5068 5069 5070 5071 5072 5073 ... 6194 Volgende
Pagina 5070 van 6194