ChristianMatch

Forum

Het weer
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5077 5078 5079 5080 5081 5082 5083 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 16:56

FRANKT627 schreef:
De vogels leiden mij... Boze smiley

Ik viel gelukkig zacht...maar had nadien veel last van mijn rug Huilende smiley, smiley in tranen

Kusje erop? Kussende smiley Knipoog smiley
Ehhh het is hier weer egaal grijs en er viel weer wat van dat witte spul... maar tis maar heeeeel ieniemienie vlokkies Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:03

KEITH722 schreef:
In je eerste quote staat toch duidelijk Christen vervolging maritime en op een manier dat iemand niets anders kan begrijpen dan dat je er Christenvervolging mee bedoelt

in de latere! tweede quote staat dan ineens weer alleen maar vervolging...

Het ene moment zeg je iets en het andere moment zeg je weer dat je het niet hebt gezegd, daarmee heb je je geloofwaardigheid beetje op het spel gezet, ergens komt het ook neer op "het veranderen van de spelregels tijdens de wedstrijd" maar dat was je al verteld

als je meedoet aan een forum als dit wordt er van je verwacht voldoende duidelijk te zijn, meedoen is prima maar dan wel eerlijk blijven en niet meteen ergens op terugkomen of totaal ombuigen van wat je eerder hebt beweerd ok!? Coole smiley met zonnebril

a

Ga even 14 reactie's terug Keith.
Het is Jans welke haaks door de bocht komt scheuren over "christenvervolging". Dat was niet mijn insteek.
Wat betreft hetgeen dat Gerrit zegt is dit een voorbeeld van hoe makkelijk het gaat dat een reactie door ander ingevuld wordt en zijn verloop heeft met opmerkingen....

@tessy je hebt gelijk, Stefanus was niet een van de 12. Daarin had ik het mis...

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 18 januari 2013, 17:14
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:10

KEITH722 schreef:
gerrit, je hebt mn posting niet aandachtig willen lezen zie ik al, je schrijft dit misschien dan ook met andere intenties, ik ga er verder niet op ina

Ik probeer nog steeds te begrijpen hoe christenvervolging bij dit topic past. Laat staan wanneer de christenvervolging nu ooit is gestart.

Ik begrijp ook niet welk punt jullie twee (Keith en Gerrit) proberen te maken. Het lijkt erg om vorm en vertrouwen te gaan en niet om de inhoud. Mag ik jullie allebei vragen om dat te proberen te verwoorden?
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:12

ZOEKER064 schreef:
Ik probeer nog steeds te begrijpen hoe christenvervolging bij dit topic past. Laat staan wanneer de christenvervolging nu ooit is gestart.

Ik begrijp ook niet welk punt jullie twee (Keith en Gerrit) proberen te maken. Het lijkt erg om vorm en vertrouwen te gaan en niet om de inhoud. Mag ik jullie allebei vragen om dat te proberen te verwoorden?

Tja.. en daarnaast lijkt het onderlinge gebikker ook belangrijker te zijn dan inhoudelijk in te gaan op mijn (naar mijn mening) zinvolle bijdrage. Jammer, ben juist zo benieuwd naar inhoudelijke reacties..
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:19

TESSYBEAR731 schreef:
Dus; 'Eerst het vlees, of eerst het hart?!' - Geen van beiden! Eerst God! En dan is de keuze als vanzelf niet gebaseerd op het één of het ander, maar op wat God je laat zien wat goed voor je is of niet.

Zo zie ik het ook. Knipoog smiley Goed verwoordt.
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:24

TESSYBEAR731 schreef:
Dus; 'Eerst het vlees, of eerst het hart?!' - Geen van beiden! Eerst God! En dan is de keuze als vanzelf niet gebaseerd op het één of het ander, maar op wat God je laat zien wat goed voor je is of niet.

en dan is er nog het hoofd ... ons verstand. Maar laat ik het niet complexer maken dan het al is.

Eerst God. Klinkt goed, maar wat betekend dat voor jou? Toch wachten en niets doen tot er ergens een overtuiging is gegroeid aan beide kanten?

Mij valt op dat twee personen allebei kunnen zeggen dat ze alles van God verwachten en God op de eerste plaats hebben, maar dan bedoelen dat hun eigen overtuiging te weten wat God bedoeld (eigen denken) voorop zetten. Eerst God betekent dan eerst het zelfde denken over wat God wil.
Of is het samen ervaren wat God wil?
Ik ben zo ook mijn tweede huwelijk gestart. Beide heilig ervan overtuigd dat deze relatie Gods wil voor ons leven was. Tijdens dat huwelijk werd erg duidelijk dat we beide een heel ander idee hadden van wat God van ons vroeg. De wegen zijn dan ook gescheiden ....
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:29

KEITH722 schreef:
a

écht stoere mannen (die de "macho" hormone niet zo van node hebben) veroorzaken wel even een ander effect op jongedames enz, dan gaat het ineens helemaal niet meer over aandoenlijk maar over eh, positief aangedaan zíjn... Coole smiley met zonnebril
a

Dan val ik buitenboord bij de jonge dames. Lachende smiley
Een buitenboordmotor is toch nodig om een bootje vooruit te krijgen....
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:32

ERIKA129 schreef:
Ik knap af op mannen die oeverloze verhalen schrijven Zieke smiley
die lees ik niet is veeeeeeeeel te veeeeeeeeeeel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dan blijft het oeverloos.
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:38

ZOEKER064 schreef:
en dan is er nog het hoofd ... ons verstand. Maar laat ik het niet complexer maken dan het al is.

Eerst God. Klinkt goed, maar wat betekend dat voor jou? Toch wachten en niets doen tot er ergens een overtuiging is gegroeid aan beide kanten?

Mij valt op dat twee personen allebei kunnen zeggen dat ze alles van God verwachten en God op de eerste plaats hebben, maar dan bedoelen dat hun eigen overtuiging te weten wat God bedoeld (eigen denken) voorop zetten. Eerst God betekent dan eerst het zelfde denken over wat God wil.
Of is het samen ervaren wat God wil?
Ik ben zo ook mijn tweede huwelijk gestart. Beide heilig ervan overtuigd dat deze relatie Gods wil voor ons leven was. Tijdens dat huwelijk werd erg duidelijk dat we beide een heel ander idee hadden van wat God van ons vroeg. De wegen zijn dan ook gescheiden ....

Herkenbaar, maar wel voor een huwelijks relatie.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 18 januari 2013, 17:39
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:41

MARITIME853 schreef:
Dan val ik buitenboord bij de jonge dames. Lachende smiley
Een buitenboordmotor is toch nodig om een bootje vooruit te krijgen....
DAn zoek je maar een oudere dame................ Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:42

ZOEKER064 schreef:
Hoi Anna, boeiend. Als ik jouw reactie lees dan denk ik; maar ik moet toch ook dingen zelf doen? De problemen ontstaan juist als ik dingen niet zelf doe.

Ik herken het probleem als ik zeg; "iike op mijn manier doen"

Ik mag vertrouwen dat als ik dingen op zijn manier doe (naar zijn wil) dat dat altijd zegen geeft.

Helemaal waar.
De bijbel (het Woord van God) en ook de Here Jezus en Zijn apostelen leren, dat het gaat om een wandel in het geloof. Dat is groeien in geloof zoals een kind groeit naar volwassenheid.
Daar ligt mijn vertrouwen en zekerheid. Het begint met God lief hebben boven alles.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 18 januari 2013, 17:49
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:48

MARITIME853 schreef:
Ga even 14 reactie's terug Keith.
Het is Jans welke haaks door de bocht komt scheuren over "christenvervolging". Dat was niet mijn insteek.
Wat betreft hetgeen dat Gerrit zegt is dit een voorbeeld van hoe makkelijk het gaat dat een reactie door ander ingevuld wordt en zijn verloop heeft met opmerkingen....

@tessy je hebt gelijk, Stefanus was niet een van de 12. Daarin had ik het mis...

Die Jans toch! Komt weer eens haaks door de bocht scheuren (een voor mij trouwens onbekende uitdrukking) en heeft het helemaal verkeerd begrepen! En het was zo duidelijk voor een ieder.
En dat je eerste tekst over een andere Johannes ging dan over Johannes de Doper, heeft Jans dat ook helemaal verkeerd begrepen?
Laten we maar weer on-topic gaan…..
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:54

JANS221 schreef:
En het was zo duidelijk voor een ieder.
En dat je eerste tekst over een andere Johannes ging dan over Johannes de Doper, heeft Jans dat ook helemaal verkeerd begrepen?
Laten we maar weer on-topic gaan…..

Dat bedoelde ik nu met "je meent het niet!".
Anderen hoef je er niet bij te betrekken Jans.
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:56

he he eindelijke heb ik het een keer gedaan, ik ben heel slecht er in om nee te zeggen en vooral tegen bepaalde personen en nu heb ik gewoon goed nee gezegd!

schouderklopje aan mezelf gegeven Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:58

JOANNIE702 schreef:
he he eindelijke heb ik het een keer gedaan, ik ben heel slecht er in om nee te zeggen en vooral tegen bepaalde personen en nu heb ik gewoon goed nee gezegd!

schouderklopje aan mezelf gegeven Lachende smiley

Heel goed, nee zeggen valt niet altijd mee...
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 17:59

JOANNIE702 schreef:
DAn zoek je maar een oudere dame................ Engeltje smiley

Wat is oud? Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 18 januari 2013, 18:00
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:01

MARITIME853 schreef:
Herkenbaar, maar wel voor een huwelijks relatie.

uh, maar daar gaat het topic toch over? Maar nu je het zo neerzet. Ja, misschien dat het met een andere definitie van vlees ook over meer dan de huwelijksrelatie van toepassing is.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:07

MARISKA601 schreef:
als alles plat lag, kon ik ook niet op internet om dit te plaatsenGefrustreerde smiley

maar er is weer gebeld...
en er zullen vast nog wel meer telefoontjes plaatsvinden...
de experia box ontvangt geen netwerksignaal van buitenaf....
ik zelf heb de experiabox 2x gereset....
en ik ga geen spullen aanschaffen die het probleem zouden kunnen oplossen...

het ligt aan het netwerksignal dat mijn huiskamer niet binnenkomt....

Je hebt blijkbaar wel internet verbinding om je reactie te kunnen plaatsen.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:12

"Verder gaan betekent niet dat je vergeet.
Het betekent dat je accepteert wat plaatsvond en besluit om door te gaan met leven".

Vond ik wel een diepzinnige, eigenlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:13

ZOEKER064 schreef:
uh, maar daar gaat het topic toch over? Maar nu je het zo neerzet. Ja, misschien dat het met een andere definitie van vlees ook over meer dan de huwelijksrelatie van toepassing is.

Voor mij zegt het vleselijke behoefte's niks, ingeval met een huwelijksrelatie.
Dat is een uiting wanneer het gaat om werkelijke liefde voor elkaar.
Dat gaat heel diep.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 18 januari 2013, 18:14
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:18

brood...verse groentesoep...een cordon bleu...
vruchtenyoghurt toe...simpel, maar heerlijk...

(variatie ten opzichte van de uitsmijter)
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:26

MARITIME853 schreef:
Helemaal waar.
De bijbel (het Woord van God) en ook de Here Jezus en Zijn apostelen leren, dat het gaat om een wandel in het geloof. Dat is groeien in geloof zoals een kind groeit naar volwassenheid.
Daar ligt mijn vertrouwen en zekerheid. Het begint met God lief hebben boven alles.

Hoi Maritime,

volgens mij zijn we het allemaal eens over het gegeven dat we op God mogen en kunnen vertrouwen. Volgens mij is daar geen discussie of gesprek voor nodig.

Ik zie wat je schrijft, en dat klinkt als een duidelijke richting. De Weg volgen. Verstandelijk helemaal mee eens.

De vraag in dit topic is of je ook aan kunt geven hoe je dat ervaart? In jouw keuzes iedere dag? Wat betekent voor jou bijvoorbeeld God lief hebben boven alles? Ik heb dat ook eens gezegd tegen mijn vrouw ....

Wat doe je wel of juist niet als je in geloof wandelt? En hoe reageert God daar op? Waar blijkt dat vertrouwen uit?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:33

MARITIME853 schreef:
Je hebt blijkbaar wel internet verbinding om je reactie te kunnen plaatsen.

dat wel, maar het is een ramp om via inet naar het journaal te kijken, en andere tv programma's...

mistig dubbel beeld laad om de 3seconden op.. geluid stotterd...
ach... ik om de winter wel door..
ik hoop toch voor de kerst 2113 tv te kunnen kijken...
Naar boven

Auteur Bericht
ZOEKER064

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:33

MARITIME853 schreef:
Voor mij zegt het vleselijke behoefte's niks, ingeval met een huwelijksrelatie.
Dat is een uiting wanneer het gaat om werkelijke liefde voor elkaar.
Dat gaat heel diep.

Ok, die komt van een heel andere kant dan ik had verwacht. Ik denk dat ik je snap. Daar moet ik eens goed over nadenken....

Dat het in een relatie om veel meer gaat (dieper) dan vleselijke behoeftes: amen.

Maar dat je vleselijke behoeftes (in deze context beperkt tot sexualiteit) los kunt koppelen van een huwelijk is voor mij een nieuwe gedachte.
Is sexualiteit niet net een van de mooiste instrumenten die gegeven zijn juist voor in het huwelijk?
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:35

ZOEKER064 schreef:
Dankjewel Petra, dat is mijn Koning! Al mijn vertrouwen meer dan waard!

Hij nodigt uit: Kind, ik houd van jou. ik wil met je wandelen. Waarom loop je zo eenzaam rond? Geef me jouw verdriet, dat wil ik aanraken en wegnemen. Waarom deel je jouw pijn niet met me? Het zijn plaatsen die je donker houd voor mij.

Dat zegt Hij niet alleen tegen mij, maar tegen iedereen.
Ik heb ervaren dat Hij de pijn wegneemt, voorzover ik die echt met hem heb gedeeld.

je bedoelt met hem gedeeld wsch: het Hem verteld?? Lachende smiley
a

Laatst aangepast door
KEITH722
op vrijdag 18 januari 2013, 18:35
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:41

SHANITA130 schreef:
Wat is een dongel?

Ja, ik weet het een usb stickie waarmee je draadloos kan internetten, maar ja, als ik met me laptoppie en abonnement op provider de trein in ga en me batterij is vol, en ik klik op 'openbare netwerken' ja, dan kan ik ook internetten maar kost het me niets....

Kom ik dan aan bij me vriend, ja, dan 'log' ik in op zijn modemrouter, en weer verbinding....ja, met werkende firewall en virusscanner...

Dus, waarom een dongel Smiley die vol vragen zit

Omdat er hier geen WIFI in de buurt is.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:41

MARISKA601 schreef:
vast KPN...?

JA Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:46

ZOEKER064 schreef:
Hoi Maritime,

volgens mij zijn we het allemaal eens over het gegeven dat we op God mogen en kunnen vertrouwen. Volgens mij is daar geen discussie of gesprek voor nodig.

Ik zie wat je schrijft, en dat klinkt als een duidelijke richting. De Weg volgen. Verstandelijk helemaal mee eens.

De vraag in dit topic is of je ook aan kunt geven hoe je dat ervaart? In jouw keuzes iedere dag? Wat betekent voor jou bijvoorbeeld God lief hebben boven alles? Ik heb dat ook eens gezegd tegen mijn vrouw ....

Wat doe je wel of juist niet als je in geloof wandelt? En hoe reageert God daar op? Waar blijkt dat vertrouwen uit?

Jij stelt hele goeie vragen.
Hoe ik dat ervaar?

Dat is niet met een paar woorden te omschrijven.
Mijn keuzes maak ik altijd samen met God in het gebed.
Tevens weet ik de richting van mijn keuzes afhankelijk van hetgeen dat ik ken vanuit het Woord van God zoals Hij mij dat leert door de leer van de Here Jezus en Zijn apostelen. Dat vind in de bijbel. De antwwoorden vind ik daar ook.
Helemaal los van de "christelijke leer" en opvattingen.

God lief hebben boven alles, betekend voor mij dat God ook boven de vrouw staat en/of mijn vleselijke gevoelens.
Ook de verantwoordelijkheid welke ik is als man heb zoals God dat bedoeld heeft neem ik serieus.

Naar mijn inziens is de man de stichter van Gods koninrijk beginnend in zijn gezin.
Mijn vertrouwen daarin heeft God, me nooit in de steek gelaten....
Elke gebed is tot nu toe door Hem beantwoordt en bevestigd.
Ook al is het nodig dat een boodschap van Hem via een engel gebracht moet worden.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 18 januari 2013, 18:50
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:48

SHANITA130 schreef:

[color=4B0082]Ik beschuldigde niet, ik zei dat het op me overkwam dat ie een slok op had....en wat frustraties wou uiten....en deed.

Nou, als iemand zo tegen mij gaat praten laat op de avond, ja, moet je niet raar opkijken dat je geen vrouw kan vasthouden en ze boos pleitte gaan.
Is mijn mening, denk ik vind ik.

Ik zou aanraden, kijk es waar dat vandaan komt en ga er wat aan doen.

Dus als de reactie van iemand je niet aanstaat haal je die persoon maar naar beneden door te zeggen dat hij vast dronken is............om vervolgens een volwassen man in de hoek te zetten.
Het gaat me niet om het onderwerp maar om de manier waarop je deze discussie voerde,die manier vind ik laag(lager dan poepwoorden want jouw woorden raken iemand persoonlijk),zeker voor iemand die zelf vaak om begrip vraagt Twijfelende smiley

Maar goed,tis wel klaar voor mij,ontopic maar weer

Leanne,weer wat geleerd vandaag.......
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 18:48

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...het enigste wat hier viel was ik...stomme sneeuw...ik geef de merels geen eten meer...voila

volgende keer als je naar buiten gaat een kussen aan je k@^t binden. val je zachter
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5077 5078 5079 5080 5081 5082 5083 ... 6194 Volgende
Pagina 5080 van 6194