ChristianMatch

Forum

Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5081 5082 5083 5084 5085 5086 5087 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:07

Wat zijn we van plan te doen vandaag??? nou niet veel meer heb het namelijk al gedaan Knipoog smiley
Alleen nog even dweilen Twijfelende smiley sneeuw is super leuk maar de inloop in je huiskamer Boze smiley En dan heb je net gedweild komen de katten naar binnen Huilende smiley, smiley in tranen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:07

KEITH722 schreef:
het zou eigenlijk dus om het aanleggen en het onderhouden van de juiste gut-feeling in een elkaar niet bijtend verband met de bekende bijbelse dinge kunnen gaan, maar eh... het vlees (gut) begeert tegen de geest, hoe passen we dat dan weer in???

onderzoekt alles en behoudt het goede

a

Volgens mijn bescheiden mening, hoef je nergens aan toe te geven, maar het is makkelijker praten dan doen.
Er zijn wel meer dingen in het leven die je graag wil, maar om één of andere reden niet kan.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 19 januari 2013, 12:09
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:09

FRANKT627 schreef:
Alleen naar buiten? Of ga je de hort op met iemand? Knipoog smiley Of ga je kibbelingen vangen bij de visboer...misschien kom je Petra dan wel tegen, gebruik maar een lekkere aftershave dan Knipoog smiley

Frank toch je mag alles eten maar........ nie alles weten he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Zonnetje komt erdoor maar het is waterkoud.. gisteren sloeg de verwarming nauwelijks aan en nu blijft tie brommen Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:10

Waar ik blij van wordt? vandaag een schoon en opgeruimd huis, weer eens wat energie hebben Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:12

ERIKA129 schreef:
Waar ik blij van wordt? vandaag een schoon en opgeruimd huis, weer eens wat energie hebben Lachende smiley

Is het dan normaal door de band genomen, niet het geval dan Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:14

GERRIT084 schreef:
Is het dan normaal door de band genomen, niet het geval dan Smiley met dichtgeplakte mond

Het eerste over het algemeen wel ja Knipoog smiley het tweede helaas niet nee Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:15

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

Laatst aangepast door
ERIKA129
op zaterdag 19 januari 2013, 12:16
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:17

Voor de vogeltjes een voedertaart gemaakt Lachende smiley
Zelf ga ik vanavond gourmetten Kwijlende smiley (vriezer moet wat leger Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:21

PETRA373 schreef:
ik heb al es dingen over me leven geschreven dus dan zou ik in herhaling vallen. Dit voorval heb ik nog nooit geschreven, na me scheiding, toen ik nog niet met god was raakte ik in verwachting van een man, perongeluk. Ik kon het niet laten weghalen. Nu kan ik goed met hem, maar heb veel bedreigingen gehad dat hij me kind van me zou weghalen. En ik stond zwak als moeder, had last van herbelevingen door traumatische ervaringen, daardoor straatangst en daar kwam jeugdzorg en exvriendje met allerlei leugens tegen jeugdzorg die perfect over kwam. inmiddels had ik god leren kennen en vertelde al die dingen tegen god, toen sloeg ik d ebijbel open en las ik,
deutotom 7 7-8 De here zal uw vijanden die tegen u opstaan, verslagen aan u overleveren. Langs een enkele weg zullen zij tegen u optrekken, maar langs zeven wegen voor u vluchten.
psalm 55-23 leg uw last op de heer en hij zal u steunen, nooit zal hij dulden dat een rechtvaardigge ten val komt
jesaja 49- 25 ik zelf zal strijden tegen uw bestrijders en ik zelf zal uw zonen redden.

Ik heb die woorden opgeschreven en me daar vaak aan vast gehouden, hoe de omstandigheden ook waren, en die waren gemeen, oneerlijk, om het maar kort te omschreven. Op een gegeven moment bad ik voor verwarring van me tegenstanders, wat echt dus gebeurde, waardoor de waarheid boven de tafel kwam.

Nu is dit allemaal geschiedenis, volgens jeugdzorg hoef ik nooit meer bang te zijn dat iemand me kind bij me weg wil halen, ik bewezen heb tegen over hun dat ik een goede moeder ben, hoe de omstandigheden ook zijn.
Om een beetje me prive te beschermen heb ik het verhaal beetje kort omschreven, maar geloof me, het was een heftig gebeuren, zonder god had ik het niet aangekund. De leugens waren gemeen, als of de duvel een valkuil voor je graaft.

en moeilijke omstandigheden, ja met 7 kids, agressieve ex en getraumatiseerd, daar heeft god me uit gered

aan tafel zitten met kids bidden voor eten, ook verhoord

met kids bidden voor een woning, omdat we die niet konden krijgen, ook verhoord

eerlijk gezegd zou ik er een boek over kunnen schrijven over gods genade en liefde voor ons en hoe we hem rustig kunnen vertrouwen en dat terwijl ik helemaal niet zon goede cristen ben, hij houd van ons onvoorwaardelijk.

vreemdste ervaring was dat er echt een demoon door me raam naar binnen liep, ik dacht help, dit word me dood, durfde hem noggeneens niet weg te sturen in jezus naam, zo angstig was die en ik verlamde van angst.
toen kwam er een prachtig mooi wit licht en hoorde ik boven em een stem die zei, ik ben bij je, zoef ding weg, nooit meer gezien.

En soms op hele moeilijke momenten heb ik een engel gezien, ik denk dat god dat deed om me te laten zien, kijk niet bang zijn, ik ben echt bij je, en zelf engelen zijn bij jou.

Tranen in mijn ogen wat mooi om te lezen de Heer is echt bewogen.
Jij hebt gewonnen ik heb verloren en toch mag ik bij de kudde horen
Ben ik ook een schaapje van HEM luister ik naar Zijn stem.
Een beetje denk ik nu wat doe ik dan niet goed en jij wel , maar mensen zien wie ik ben veranderd door de HEER , maar van jeugdzorg mag ik niet meer
kreeg eergisteren een bericht als gezag word afgenomen ik de rekening naar jeudzorg mag sturen van de ortho van zoontje.
Nu heb ik antwoord die de raad niet kon geven ,
Jeugdzorg word gezaghebbende van MIJN KIND
Ik zie jou zegeningen en tranen in mijn ogen ik kan het niet geloven
wat hier gebeurd , ja ook ik krijg die antwoorden en woord van God
En toch de wereld gaat door en ik ja ik die alles verloor alles heb gegeven aan de HEER
En ik weet ik ben geborgen in zijn Hand tot ik mag zijn in het Vaderland.

Sorry zoeker ik hoop dat ik dat hier mag schrijven en hoop dat velen bidden dat gebed alles omdraait en de boze doet verdrijven in dit gezin
Dat we één kunnen worden in zijn naam .
Ik verlang ik weet ook Hij gaf me inzicht maar de Pijn
Ik ga zo naar boven om te bidden stil te zijn voor zijn aangezicht.
Want wil al mijn angsten nu geven aan HEM want Hij weet en heeft mijn toekomst al voorbereid .
Ik weet ook dat gezag me door wereldse mensen word afgenomen maar dromen zijn
En ik ik weet mijn kinderen komen terug hoe dan ook al is het na mijn dood enmaal zal ik herenigd worden en de zon zien schijnen leven in vreugde en zonder pijn wat zal dat fijn zijn .
zal nu stoppen want het word me te veel

Gods zegen op de weg voor een ieder die dit leest en dat God al je krankheden en gemis van alleen zijn wat ever geneest.

Anita

Laatst aangepast door
ALTJE848
op zaterdag 19 januari 2013, 12:28
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:25

Tja, en zo kan je eindeloos rondjes blijven draaien om de brij heen natuurlijk.

Tessy verwoordt het heel goed vind ik. We zijn geschapen (1) we krijgen talenten (2), de één wat meer of minder dan de ander en op basis hiervan (verstand en dus 3), wat je ook van Hem krijgt in combinatie met gut-feeling (wat we ook hebben gekregen) of lees intuitie/gevoel zal de balans gevonden moeten worden in en voor elkaar. Niemand is perfect, zelfs ik niet Knipoog smiley

Maar als het houden van echt is, respecteer je elkaar en is dit geen issue zolang alles eerlijk en open is, zoals het ook hoort....en daar schort het nog wel eens aan. Want zijn we allemaal echt eerlijk?????!!!!!

Dus ja, God is 1, jezelf is 2 (je hebt zelf balans nodig), je partner is 3, in die volgorde en ja..eerst vlees of hart lijkt me dan ook geen issue. Eten moet ook eerst gekookt, fietsen moet je ook eerst leren en dus moet je iemand ook eerst leren kennen en als dat goed gaat houd je de sexualiteit niet meer tegen...zoals het volgens mij bedoeld is.

En als je 20/25 bent lukt het nog wel (met pijn en moeite) de sexualiteit te bewaren voor na het huwelijk, maar op latere leeftijd en dus andere levensfase met alle mensenkennis van dien is dat niet zo eenvoudig meer. Als het echte liefde is (voorwaarde) dan wil je dat ook allebei en niet verdrinken in het wettische van eerst dit en dan dat?

De Bijbel zegt toch ook dat gemeenschap hebben = gehuwd zijn! Dus ga je hier niet lichtzinnig mee om lijkt me.
Er staat niet dat je ook naar het gemeentehuis moet, dat hebben wij mensen zelf en vooral verzonnen als sociaal vangnet.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:28

De Gereformeerde kerk Vrijgemaakt had indertijd de pretentie de enige ware kerk te zijn die zich het beste aan het Woord hield. Veel vrijgemaakten gingen zo ver dat ze stelden dat vrijgemaakten als enige in de hemel kwamen. Mede daardoor onstond er een kerkregel en die luidde dat je allebei belijdend lid van de GVK moest zijn als je een kerkelijke bevestiging van je huwelijk wilde. Bedenk dat de kerken elkaars doop erkennen. Hoewel de gedachte dat mensen alleen zalig worden als GVK-ers erg aan het afbrokkelen is, je vraagt je af hoe een dergelijke volstrekt absurde gedachte kan ontstaan, heeft het nog wel aanhang. Het maakt de omgang van buitenstaanders met leden van de GVK soms wel moeilijk. Het heeft in het verleden families verscheurd, ik heb er zelf ervaring mee. Ik heb wel het inzicht daardoor gekregen dat je kerkscheuringen moet vermijden.

De bijbelse onderbouwing van dit steeds minder aangehangen standpunt ontbreekt overigens geheel, dat is wel ironisch in een kerk die zich er op voorstaat het Woord zo belangrijk te vinden. Want een ieder die Mij aanneemt, een uitspraak van de baas zelf, dat zal dan dus wel een valse leer geweest zijn, immers alles wat niet volgens de Vrijgemaakte traditie en interpretatie was, was vals. Het neemt niet weg dat heel veel leden in de huidige GVK over het algemeen gelukkig zo niet meer denken. Kerkdiensten zijn goed verzorgd, wel sterk op het Woord gericht. Helaas ziet men vaak het OT niet in het licht van het NT, waardoor de kerk een sterk wettisch karakter heeft, met alle nare gevolgen van dien. De sfeer is wel vaak sociaal, wat uit het onstaan verklaarbaar is. De GVK kende bij het ontstaan veel mensen van eenvoudige komaf met een goed ontwikkeld sociaal gevoel. Dat is ook een van de verschilpunten met de bevindelijke kerken.

Deze kerk kende twee scheuringen sinds het ontstaan in ongeveer de donkerste tijd die Nederland kende, winter 1944/1945. Om goed te beseffen hoe het er aan toe ging is er ooit een documentaire gemaakt over de GVK in Kampen. Bij de kerkscheuring tussen de GVK en wat nu de Nederlands Gereformeerde Kerk heet, ging in een gezin de moeder met een aantal kinderen naar de NGK en de vader met een aantal kinderen bleef in de GVK. Dat het niet meer goed is gekomen, zal een ieder wel aanvoelen. Dit waren overigens de ouders van Aleid Schilder. Ze schreef het geweldige boekje met de titel: Hulpeloos maar schuldig. Deze titel geeft goed weer wat het basisgevoel van veel mensen uit een aantal kerken is en wat de grote negatieve gevolgen daarvan kunnen zijn.

Thomas, hoedt U voor mensen die een leer vals vinden en vraag ze om onderbouwing.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 19 januari 2013, 14:44
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:28

Tessy verwoordt het heel goed vind ik. We zijn geschapen (1) we krijgen talenten (2), de één wat meer of minder dan de ander en op basis hiervan (verstand en dus 3), wat je ook van Hem krijgt in combinatie met gut-feeling (wat we ook hebben gekregen) of lees intuitie/gevoel zal de balans gevonden moeten worden in en voor elkaar. Niemand is perfect, zelfs ik niet Knipoog smiley

Maar als het houden van echt is, respecteer je elkaar en is dit geen issue zolang alles eerlijk en open is, zoals het ook hoort....en daar schort het nog wel eens aan. Want zijn we allemaal echt eerlijk?????!!!!!

Dus ja, God is 1, jezelf is 2 (je hebt zelf balans nodig), je partner is 3, in die volgorde en ja..eerst vlees of hart lijkt me dan ook geen issue. Eten moet ook eerst gekookt, fietsen moet je ook eerst leren en dus moet je iemand ook eerst leren kennen en als dat goed gaat houd je de sexualiteit niet meer tegen...zoals het volgens mij bedoeld is.

En als je 20/25 bent lukt het nog wel (met pijn en moeite) de sexualiteit te bewaren voor na het huwelijk, maar op latere leeftijd en dus andere levensfase met alle mensenkennis van dien is dat niet zo eenvoudig meer. Als het echte liefde is (voorwaarde) dan wil je dat ook allebei en niet verdrinken in het wettische van eerst dit en dan dat?

De Bijbel zegt toch ook dat gemeenschap hebben = gehuwd zijn! Dus ga je hier niet lichtzinnig mee om lijkt me.
Er staat niet dat je ook naar het gemeentehuis moet, dat hebben wij mensen zelf en vooral verzonnen als sociaal vangnet.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:35

Een verrassing vandaag...maar het is alles wat met een High Tea te maken heeft...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:37

CORNE927 schreef:
Dus ja, God is 1, jezelf is 2 (je hebt zelf balans nodig), je partner is 3, in die volgorde en ja...

.....De Bijbel zegt toch ook dat gemeenschap hebben = gehuwd zijn! .

Dank je wel voor je mooie bijdrage, erg duidelijk.
Maar mag ik er even opgaan.....
Is het niet zo, dat je je zelf en de ander op dezelfde plaats gaat zetten....bij onvoorwaardelijke liefde?

En wat als jezelf helemaal gelooft, dat gemeenschap hebben in Gods Ogen een levenslange verbintenis is....en de ander gaat er later toch een andere invulling/waarde aan geven......waar blijf jezelf dan....je blijft zelf gehuwd...en de ander denkt dat je het gewoon uit mag maken....
Hoe ziet God dit dan....?

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 19 januari 2013, 12:38
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:52

dubbel foutje Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 19 januari 2013, 12:53
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:58

CORNE927 schreef:

Precies ik was even te kort door de bocht..... maar ook de kerk was eigenlijk een soort van controle voor wie bij wie hoorde.
Op zich niets mis mee, alleen hebben ze er in de loop der eeuwen een kerkelijke gewoonte, en soms (vaak) een kerkelijke verplichting van gemaakt.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 19 januari 2013, 12:59
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 13:05

ANNETTE050 schreef:
Is het niet zo, dat je je zelf en de ander op dezelfde plaats gaat zetten....bij onvoorwaardelijke liefde?

En wat als jezelf helemaal gelooft, dat gemeenschap hebben in Gods Ogen een levenslange verbintenis is....en de ander gaat er later toch een andere invulling/waarde aan geven......waar blijf jezelf dan....je blijft zelf gehuwd...en de ander denkt dat je het gewoon uit mag maken....

Als je met gemeenschap hebben het huwelijk bedoeld dan is dat normaal gesproken een levenslange verbintenis hebben....tot de dood ons scheidt. Als je met gemeenschap het seksuele aspect bedoelt dan is nog maar de vraag wat jij bedoelt met een 'andere vulling/waarde'. Vreemd gaan tijdens een huwelijk (en ook in de verkeringsperiode) is een gruwel voor God. Zelfs als mensen niet gelovig zijn is dat een gruwel.

Een huwelijk, hoe gelovig je ook mag zijn, en hoe goed je het ook bedoelde, is nooit een zekerheid. Alles is vergankelijk. Ook een verkering of huwelijk kan op de klippen lopen door verschillenden reden...

Op dit moment, Annette, zijn er maar 2 zekerheden. Je leeft nu en ooit zal je dood gaan. Al de rest is vertrouwen...vertrouwen hebben in een het goed alleen kunnen zijn of vertrouwen hebben in je job...of vertrouwen hebben in een relatie of huwelijk.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 19 januari 2013, 13:08
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 13:06

THOMAS968 schreef:
De Gereformeerde kerk Vrijgemaakt had indertijd de pretentie de enige ware kerk te zijn die zich het beste aan het Woord hield. Veel vrijgemaakten gingen zo ver dat ze stelden dat vrijgemaakten als enige in de hemel kwamen. Mede daardoor onstond er een kerkregel en die luidde dat je allebei belijdend lid van de GVK moest zijn als je een kerkelijke bevestiging van je huwelijk wilde. Bedenk dat de kerken elkaars doop erkennen. Hoewel de gedachte dat mensen alleen zalig worden als GVK-ers erg aan het afbrokkelen is, je vraagt je af hoe een dergelijke volstrekt absurde gedachte kan ontstaan, heeft het nog wel aanhang. Het maakt de omgang van buitenstaanders met leden van de GVK soms wel moeilijk. Het heeft in het verleden families verscheurd, ik heb er zelf ervaring mee. Ik heb wel het inzicht daardoor gekregen dat je kerkscheuringen moet vermijden. De bijbelse onderbouwing van dit steeds minder aangehangen standpunt ontbreekt overigens geheel, dat is wel ironisch. Want een ieder die Mij aanneemt, een uitspraak van de baas zelf, dat zal dan wel een valse leer geweest zijn, immers alles wat niet volgens de Vrijgemaakte traditie en interpretatie was, was vals. Het neemt niet weg dat de leden in de huidige GVK over het algemeen gelukkig zo niet meer denken. Kerkdiensten zijn goed verzorgd, wel sterk op het Woord gericht. De GVK kende ook twee scheuringen sinds het ontstaan in ongeveer de donkerste tijd die Nederland kende, in 1944. Om goed te beseffen hoe het er aan toe ging is er een documentaire gemaakt over de GVK in Kampen. Bij de kerkscheuring tussen de GVK en wat nu de Nederlands Gereformeerde Kerk heet ging in een gezin de moeder met een aantal kinderen naar de NGK en de vader met een aantal, bleef in de GVK. Dat het niet meer goed is gekomen, zal een ieder wel aanvoelen. Dit waren overigens de ouders van Aleid Schilder. Ze schreef het geweldige boekje met de titel: Hulpeloos maar schuldig.

Thomas, hoedt U voor mensen die een leer vals vinden en vraag ze om onderbouwing.

Bedankt voor dit mooie stukje.
Mag ik even ingaan op de gedachte die je zo mooi verwoord dat de GVK de enige ware kerk zou zijn.
Gelukkig komt de GVK op die uitspraken terug, althans de jongeren.
Mijn eigen oom is betrokken geweest bij de scheuring.
In die uiterst benarde tijd is hij dicht bij de Heere God gaan leven...werd Hij álles voor mijn oom...vooral nadat de Engelsen per ongeluk een gebouw bombardeerden waar zijn broer werkte. Hij overleed.

Uit die houding, van grote afhankelijkheid van de Heere en een grote liefde voor Hem, in reactie ook op de vreselijke winter van 1944, is er bij meerderen een verlangen ontstaan om de Heere zo zuiver mogelijk te dienen, Hem alle eer te geven.
Mijn oom was op wonderbaarlijke wijze uit zeer benarde situaties gered.
De GVK is uit erg hoge ideale ontstaan....met als context dus de afschuwelijk winter en de verschrikkingen van het verliezen van dierbaren.

Later zijn dominees enz. aan de haal gegaan met de hoge idealen die ten grondslag liggen van de GKV. Sommige dingen zijn een eigen leven gaan leiden, bijvoorbeeld de gedachte dat de GVK de enige ware kerk zou zijn.
Mijn oom heeft veel verdriet gehad over deze ontwikkeling.
De stichters van de GVK hebben het nooit zo bedoeld.
De idelaen zijn niet begrepen, maar zijn een eigen leven gaan leiden en tot wet geworden, een dogma....terwijl dit nooit zo bedoeld was.
Mijn oom is later geemigreerd naar Canada..
Ik ben er zelf uitgestapt toe ik 22 jaar was, de Onvoorwaardelijke Liefde van God beantwoorden, het grote ideaal waarmee de GVK gestart was, kon ik er ook niet meer vinden.
Zoals Thomas gelukkig aangaf, zijn er jongeren en ook ouderen, die de idealen weer zien en terug willen, en niet de wetten.

Een echte babylonische spraakverwarring ...nooit zo bedoeld.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 19 januari 2013, 16:05
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 13:08

JOANNIE702 schreef:
foutje......................................... Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley ]

verwijderd (k.)

Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 19 januari 2013, 13:55
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 13:14

FRANKT627 schreef:
Als je met gemeenschap hebben het huwelijk bedoeld dan is dat normaal gesproken een levenslange verbintenis hebben....tot de dood ons scheidt. Als je met gemeenschap het seksuele aspect bedoelt dan is nog maar de vraag wat jij bedoelt met een 'andere vulling/waarde'. Vreemd gaan tijdens een huwelijk (en ook in de verkeringsperiode) is een gruwel voor God. Zelfs als mensen niet gelovig zijn is dat een gruwel.

Een huwelijk, hoe gelovig je ook mag zijn, en hoe goed je het ook bedoelde, is nooit een zekerheid. Alles is vergankelijk. Ook een verkering of huwelijk kan op de klippen lopen door verschillenden reden...

Op dit moment, Annette, zijn er maar 2 zekerheden. Je leeft nu en ooit zal je dood gaan. Al de rest is vertrouwen...vertrouwen hebben in een het goed alleen kunnen zijn of vertrouwen hebben in je job...of vertrouwen hebben in een relatie of huwelijk.

Ik reageerde op de bijdrage van Corne, waarin hij aangeeft, dat gemeenschap hebben in Gods ogen hetzelfde is als trouwen.
Als je vanuit dat ideaal beiden in een relatie stapt en de ander lijkt er naderhand toch anders over te denken....waar sta je dan.....
hoe ziet God het dan als de ander eruitstapt...
Voor mij weegt het voor God getrouwd zijn zwaarder als een boterbriefje.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 19 januari 2013, 13:17
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 13:23

ANNETTE050 schreef:

Annette,
Beide partners staan op dezelfde plaats ja, gelijkwaardig dus!!!!
Gemeenschap hebben is inderdaad een levenslange verbintenis en als de ander dat niet respecteert, gaat de ander dus de fout in en mag dat verantwoorden later.
Waar jezelf dan blijft? Volgens de Bijbel ben jij niet meer gehuwd als de ander vreemdgaat, dus....ben jij ook weer vrij ofwel..ongehuwd geworden.

Ik weet, dit is makkelijk gezegd, eerst mag je je ook afvragen wat de reden is van het vreemdgaan van je partner. In hoeverre hebben jullie een open en eerlijke relatie gehad, respect voor elkaar, investeren in elkaar, kortom, echte liefde gehad en vooral...gehouden... met elkaar.

Waren jullie echt open en eerlijk overal in en was er op elk terrein respect voor elkaar obv geven en ontvangen? Of was de relatie ingesukkeld, er werd niet meer geinvesteerd ofwel, de echte liefde werd niet onderhouden. Da's ook nodig he, een auto moet ook onderhoud hebben anders stopt ie er ook mee.

Dus, een eenvoudig antwoord op je vraag is er niet, daarvoor moet je alle ins en outs kennen natuurlijk. Hope this helps!
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 13:25

ALTJE848 schreef:
En dan het gevoel samen te zijn,
maakt je nederig en klein.
Wetend dat HIJ altijd om je heen is,
En toch dat gevoel van wat ik mis.
Ja HIJ weet alle dingen die je nodig hebt,
om je vrede te geven zijn rust
dat de gemoederen rust.

En op een dag zul je weten,
waartoe dit alles heeft geleidt
En dan op die dag heb je geen spijt
Ik hou me op die momenten dan maar voor,
Dat God mijn gebeden hoort.
En wacht geduldig af wat komen gaat,
want ik weet dat HIJ mij nooit verlaat.

Ja ook ik herken wat jij hebt geschreven,
eenzaam en alleen,
denk je dan niemand om je heen.
Maar ondertussen is de grootste schat, Jezus hart.
Als ik dan op die momenten denk ,
hoe liefdevol Hij is ,
weet ik zeker dat ik NIETS mis.

Ik wens jou nog meer van zijn vrede
Nog meer van Zijn liefde toe,
Ook al ben je soms alleen en moe.
Laat Hem je geven wat je hart verlangt,
En dan duurt het lang , komt het niet op jou tijd.
God heeft een plan en dat is boven verwachting mooier,
Geef Hem alles als je kan in stilte als je alleen bent ,
en bang.

Hij kent jouw van binnen en buiten ,
je kunt niets uitsluiten.
Hij geeft je een hoopvolle toekomst,
want dat heeft HIJ beloofd
Aan een ieder die geloofd

Gods zegen op al je wegen.
Groet anita

Dank je wel
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 13:35

LEANNE226 schreef:
Hm,ik weet wel enkele zinnetjes waar ik volledig op afknapte:

Mijn ex was minstens 3 kilo lichter dan jij
Ik ga over je nadenken,misschien bel ik je nog wel
Je betaald zelf neem ik aan?
Ik hou niet van dat emotionele gelul dus daar moet je niet mee aan komen
Ik neem geen bloemen mee op eerste dates want dan zou ik nu arm zijn ( Geschokte, onthutste smiley )
Ik heb morgen weer een date,wordt dat niks dan bel ik je

zó BOT had ik ze ook nog nooit gehoord nee (k.)

Na zulke dates moest ik mijn eigenwaarde weer flink opbouwen Twijfelende smiley
Gelukkig zijn er ook nog geestelijk gezondere mannen op de wereld waar je plezier en een goed gesprek mee kunt hebben Knipoog smiley

(mallerd... Verlegen lachende smiley )

Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 19 januari 2013, 13:54
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 13:39

ANNETTE050 schreef:
Ik reageerde op de bijdrage van Corne, waarin hij aangeeft, dat gemeenschap hebben in Gods ogen hetzelfde is als trouwen.
Als je vanuit dat ideaal beiden in een relatie stapt en de ander lijkt er naderhand toch anders over te denken....waar sta je dan.....
hoe ziet God het dan als de ander eruitstapt...
Voor mij weegt het voor God getrouwd zijn zwaarder als een boterbriefje.

Liefde en seksualiteit horen bij elkaar. Als je iemand liefhebt is het dus min of meer vanzelfsprekend dat ook het beleven van de seksualiteit een rol speelt. Als gemeenschap met elkaar hebben hetzelfde is als met elkaar trouwen en een van beiden verbreekt de relatie dan is het huwelijk ontbonden. Hoe God dat ziet? Het is niet Gods bedoeling geweest, maar zou het wel Gods bedoeling zijn dat twee mensen bij elkaar blijven zonder dat er nog sprake is van liefde? Een huwelijk zonder liefde is toch ook geen huwelijk meer? En meerderen weten hier dat scheiden geen makkelijke keuze is, maar vaak wel een betere keuze. Bij elkaar blijven en geen liefde meer kunnen geven en krijgen lijkt mij ook niet iets dat God van ons vraagt. God wil ons gelukkig zien en eist niet het onmogelijke van ons.
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 13:45

JANS221 schreef:
Liefde en seksualiteit horen bij elkaar. Als je iemand liefhebt is het dus min of meer vanzelfsprekend dat ook het beleven van de seksualiteit een rol speelt. Als gemeenschap met elkaar hebben hetzelfde is als met elkaar trouwen en een van beiden verbreekt de relatie dan is het huwelijk ontbonden. Hoe God dat ziet? Het is niet Gods bedoeling geweest, maar zou het wel Gods bedoeling zijn dat twee mensen bij elkaar blijven zonder dat er nog sprake is van liefde? Een huwelijk zonder liefde is toch ook geen huwelijk meer? En meerderen weten hier dat scheiden geen makkelijke keuze is, maar vaak wel een betere keuze. Bij elkaar blijven en geen liefde meer kunnen geven en krijgen lijkt mij ook niet iets dat God van ons vraagt. God wil ons gelukkig zien en eist niet het onmogelijke van ons.

wat zegt ze dat mooi hè! Verlegen lachende smiley , de nuchtere maar niet minder betrokken reacties zijn nog altijd het mooist...

(Oh eh, na deze zin: Bij elkaar blijven en geen liefde meer kunnen geven en krijgen lijkt mij ook niet iets dat God van ons vraagt. zou je de christelijke film Fireproof eens moeten bekijken, die gaat daar speciaal over, verder prima bijdrage)

a

Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 19 januari 2013, 16:43
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 13:54

JANS221 schreef:

Wil de Heere niet juist dat we groeien in de Liefde van 1 Cor. 13?
Is geluk niet het gevolg van die opdracht?
Als je één keer ofzo gemeenschap hebt is een breuk niet zo erg,
maar als je echt biddend begonnen bent?
Ik ben van de 'generatie van Henk Binnendijk' en heb veel van hem geleerd, ook op het gebied van relaties.
Henk Binnendijk vergeleek eens een huwelijk met een vliegtuig.
Soms valt één van de motoren even uit in een moeilijk periode, de motor van het gevoel.
Dan blijft er nog de andere motor over, de motor van het verstand.
dan moet je samen even vliegen op de motor van het verstand, die de keuze kan maken om bij elkaar te blijven.
Dan kun je met je verstand met elkaar omgaan door de keuze van beide partners om in de Liefde van 1 Cor. 13 te blijven of ernaar terug te keren, vertrouwende dat de Here de motor van het gevoel hersteld door de werking van de Heilige Geest?
Als dan één van beiden afhaakt dan verhard één van beide partijen toch zijn/haar hart?
Het verharden van het hart waar in de Bijbel zo voor gewaarschuwd wordt.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 19 januari 2013, 15:56
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 13:57

aaaaaANNETTE050 Schreef: wat? (k.)

Laatst aangepast door
KEITH722
op zaterdag 19 januari 2013, 14:02
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 14:02

KEITH722 schreef:
aaaaa ANNETTE050 Schreef: wat?

ja, k heb met veel moeite een stukje geschreven, maar het is weg
sorry
ik zal het weer proberen.
Naar boven

Auteur Bericht
KEITH722

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 14:03

ANNETTE050 schreef:
ja, k heb met veel moeite een stukje geschreven, maar het is weg
sorry
ik zal het weer proberen.

oh ok Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 14:33

Zo mijn angst is weg heb gebroken met (vriend)

Zag gisteren mijn ouders op de bank denken ,
en de (vriend) kwam ongenodigd op mijn verjaardag toen ik mijn ouders op visite zou krijgen , voor weken terug wisten/ dachten mijn ouders via familie hoe hij leent en andere mensen hier mee belast. en gewoon verder leeft en geniet van het leven of er niets aan de hand is
en door gaat met kopen van dingen bijv auto tje enz enz.
via het onrecht hem aan gedaan en de lasten die hij dragen moet, dat het zijn schuld was , ik zeg ja klopt gedeeltelijk waarom moet iemand lenen en is het wel zijn schuld maar goed hij ziet zijn aandelen niet enz enz enz
Ook wil hij zijn eigen dingen niet onder ogen zien en dat doen wat hij moet doen.
Hij zegt ik ga gewoon door met leven en dat wat anderen mij hebben aangedaan dat betaal ik nooit.
Dacht O Heer laat hem knielen bij het kruis en alles afleggen en zich er bij neerleggen want van instanties die fouten maken krijg je nooit iets terug ook mijn ervaring wel als ze wat moeten hebben dan is je bankrekening zo leeg
na kerkdiensten die hij bij woonde samen met mij vroeg hij hoe voelt dat dat ik naast je zat had al van te voren gezegd daarvoor ga ik niet naar de kerk en ben ik ook niet mee bezig hoe iets voelt .
Nu had hij gebeld voor mijn verjaardag eerst een sms fijne dag dankjewel terug .
Toen een telefoontje ja wil je ook persoonlijk even feliciteren dankjewel door de telefoon terug, ik vind dat soort dingen altijd dat ik denk wat een gedoe maar het hoort erbij, in mijn hart ben ik niet blij moet ik een feestje geven niet dus
Gelijk heeft hij dat hij zegt daar moet je van genieten maak er iets moois van ik denk dan bla bla bla was het maar morgen .
En ja ook de HEER schrijft het in zijn boek de bijbel wees in alle omstandigheden blij dat zit ik in hem maar ik ben ik en ik kan dat niet.
wacht op een defenitief antwoord van de rechter en dan is het erop of eronder en verwerken of leven .
Een leven met de HEER daar verlang ik naar maar een leven met de wereld eigenlijk niet meer zo
Ik heb mijn keuze gemaakt en wil alleen zijn met HEM
En de (vriend) lost maar eerst zijn geld af en problemen op
Ik wil geen problemen erbij en hem in mijn leven.

Mijn Angst is weg want ik laat los in het zeker weten dat ik na een tijd er sterker uit kom en ik de goede keuze heb gemaakt.
En nu kan ik de dingen doen wat ik wil zonder commentaar , want de HEER neemt mij zoals ik ben of ik ne wel of niet werk wel of niet haak wel of niet wandel wel of niet zorg voor anderen Hij is overal bij in alle dingen en ik ga genieten van mijn rust vrede en dan komt de blijdschap vanzelf weer terug .

Anita
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5081 5082 5083 5084 5085 5086 5087 ... 6194 Volgende
Pagina 5084 van 6194