| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 17:37
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Ja geeft me te denken tegenstand mmm moet ik dan voor alle mensen op de knieën Daar geloof ik niet in ik heb en mag ook mijn eigen inzicht gebruiken die God me gegeven heeft .( wil ik niet aan twijfelen) En zijn dan teksten uit de bijbel die ik krijg van Hem waar ik wel in geloof en al een jaar heb geroepen tegen Jz , vond het een bevestiging van de HEER moet ik daar tegen in gaan Ik wacht geduldig af wat de HEER gaat doen in deze situatie. Ik ben niet bij machte te doen Hij zal mijn tegenstanders dat geven wat ze toekomt op een dag. Jesaja 49 dat zal uitkomen daar geloof ik in. En verder kan ik niets doen.
anita | Toen ik straatangst zat, kreeg ik teksten van god dat hij me zal genezen, maar thuis zitten wachten op genezing, zo werkte het niet. nee ,harstikke bang de straat op, met een tas met gods woorden opgeschreven op een briefje in me tas, me vasthoudend aan zijn belofte. Dus met niets doen, kom je er niet, je zal toch ook effe uit die put moeten klimmen waar je effe in zit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 17:38
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Lijkt me niet slim om zo te reageren,zo bewijs je de instanties dat je te labiel bent om het leven aan te kunnen. Neemt jeugdzorg het gezag over, of worden je kinderen uit huis geplaatst? Bij de eerste zie dat je met de voogd die het gezag overneemt overweg kan, bij de tweede, knok voor dat je nog veel recht krijgt om je kinderen te bezoeken. met de boel opgeven kom je er niet, je staat er niet alleen voor, je kan meer dan je denkt, was het niet elia die bij een braamstruik ging zitten en effe niet meer kon? en dat er een engel kwam en zei sta op, eet wat ga door? Was het niet hagar die helemaal hopeloos in de woestijn zat, weg van haar zoon ging zitten omdat ze het niet kon aanzien dat haar zoon op sterven was? en kwam er toen niet een engel die zei, sta op, hagar vond de kracht om op te staan en vond een waterput.(Die er misschien de hele tijd wel was, maar die zie in haar wanhoop gewoon niet zag?)
Ik ben geen engel, maar ik z eg je wel sta op, wat je vriend betreft, ik neem aan dat jezelf de keuze hebt gemaakt om niet met die vriend verder te gaan, wat betreft de vervelende miscommunicatie tussen mensen in een ander topic, dat kan gebeuren, we zijn allemaal mensjes hier op cm, ook ik heb dat wel es gehad, blijf na de goede dingen kijken en vergeef,trek het je niet te veel aan.
Enfin sta op meid, krabbel over eind en doe je best, je kan meer dan dat je denkt, met wegvluchten kom je er niet. En vergeet niet dat je een kind van god bent, die je ondersteunt met zijn hand als jij effe niet meer kan en een heel elger macht aan engelen die je helpen. vertel dit tegen god, wat je hier net schreef, vraag hem om hulp en vecht door voor je kinderen om er het beste van te maken en ook voorjezelf, kom op, sta op en klim uit die put waar je nu inzit. je kan het, kan meer dan je denkt , vooral met god aan je zijde. liefs |
nog maar keer herhalen, sterkte met alles.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 17:39
|
|
|
|
eh...
inmiddels doet de tv het weer... het lag niet aan mijn tv. nog het snoertje maar aan de kpn zelf... het snoertje wat ze mij toestuurden is inmiddels weer retour gegaan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 17:41
|
|
|
|
|
stamppot kruidenzuurkool met een overheerlijke rookworst van neerlandsch grootgrutter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 17:55
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Zo hebben we allemaal wel wat Anita....sprak eens een CM lid tegen mij.... En zo is het ook....we hebben allemaal ons pakje te dragen ook al zetten we dat niet zo uitgebreid op het forum.....en als je schrijft ik wil niet meer leven en de oorlog is begonnen, weet je dan wel wat je schrijft? Dat er misschien mensen zijn die dolgraag willen blijven leven en tegen de bierkaai vechten om maar te kunnen blijven leven? Of die iemand in een oorlogsgebied hebben zitten......? Je eigen leed is je eigen leed maar druk je in Godsnaam wat genuanceerder uit.... |
Dat maak ik zelf wel uit hoor JIJ bent GOD niet die mijn weg bepaald
Anita zegen jouw in Jezus naam want dat heb je hard nodig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 17:57
|
|
|
|
Gewerkt En huurappartement bekeken. Ik heb meubels te weinig. 3 grote slaapkamers. Dan nog een kamer waar je gerust een kleedkamer van kunt maken.... Pff wat zal ik allemaal eens aan rotzooi gaan kopen (langleve de Ikea)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 18:00
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Gewerkt En huurappartement bekeken. Ik heb meubels te weinig. 3 grote slaapkamers. Dan nog een kamer waar je gerust een kleedkamer van kunt maken.... Pff wat zal ik allemaal eens aan rotzooi gaan kopen (langleve de Ikea) |
Op zich mooi...maar daar zal de huur naar wezen....en das misschien dan wel weer erg veel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 18:02
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Ja geeft me te denken tegenstand mmm moet ik dan voor alle mensen op de knieën
|
Ah, jij denkt dat ik bedoel dat met de stroom meegaan betekend dat je altijd naar andere mensen moet luisteren en over je heen laten lopen?
Nee zus, je eigen grenzen aangeven is een van de regels in Gods schepping! En niet zomaar op andermans terrein komen is de keerzijde daarvan. Precies omgekeerd!
Met de stroom van God meegaan bedoel ik! Bijvoorbeeld door te stoppen met ongepast zorgen (als je dat doet natuurlijk ;) is zo maar een voorbeeld).
Dus nee, niet voor alle mensen op de knieeen en over je heen laten lopen, ja wel in heel wat situaties stil zijn en nederig. Maar dat is iets heel anders. Ik hoop dat je het verschil herkend!
Daarvoor zijn we als gelovigen aan elkaar gegeven om te vertellen over die andere manieren waarop God werkt. Werkt aan herstel, niet aan verdeeldheid. daardoor zijn we een licht in de duistere wereld!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 18:04
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Je klinkt boos Anita. En gekwetst.
Wat nu als je vandaag gewoon die vlinder bent? Volgens mij heb je alles wat nodig is om vlinder te zijn. Wat ga je dan doen? |
Ik heb je gelezen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 18:14
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Gewerkt En huurappartement bekeken. Ik heb meubels te weinig. 3 grote slaapkamers. Dan nog een kamer waar je gerust een kleedkamer van kunt maken.... Pff wat zal ik allemaal eens aan rotzooi gaan kopen (langleve de Ikea) |
Marktplaats....... en dan zoeken onder "Gratis" ofzo......  Maar ik begrijp dat je het appartement krijgt? Leuk!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 18:15
|
|
|
|
Ham-preiquiche
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 18:18
|
|
|
|
Lekker buiten bezig geweest oprit en stoep maar even sneeuwvrij, nou ja, sneeuwarm te maken.... Heerlijk weer ervoor!! Koud, stuifsneeuw, maar verder heerlijk!!! Daarwordtjeblijvan! (ondanks dat er nog lang geen Tocht mogelijk is)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 18:23
|
|
|
|
|
Stamppot rauwe andijvie, spekkies en een ouderwetse gehaktbal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 18:28
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Angst en vrees kunnen door elkaar gehaald worden. Ik denk dat Shanita de vreze des Heeren bedoelt, het begin van de wijsheid. Die vrees heb ik wel eens ervaren. Er is wel verschil tussen vrees en angst, al kan ik het niet zo goed in woorden weergeven. Zoeker heeft gelijk dat de wedergeboren mens onderscheiden kan tussen angst (van de oude mens) en de vreze des Heeren (hoort bij de wedergeboren mens, die de Heere als hoogste prioriteit heeft). Onrust/vrees kan wel degelijk ingegegeven worden door de Heilige Geest, zoals vrede ook kan horen bij een bevestiging van de Here dat de ingeslagen weg de juiste is. Het is dus zaak om de angstgevoelens goed te onderzoeken en de oorsprong van de angstgevoelens te onderzoeken. De vrees die de Heilige Geest kan geven is altijd zonder oordeel/veroordeling. Angst van de oude mens heeft dat oordeel/zelfveroordeling wel in zich en dan is het een zeer slecht gevoel, dat overwonnen moet worden. |
Hai Annette,
Ja, je benaderd het goed.
Kijk, als Amsterdammer wéét je dat als je op het Rokin gaat lopen, dat je als vrouw, je tas met alles erin niet zomaar losjes over je schouder moet hangen, maar een tas moet nemen die je om je heen kan doen. Zodat staatrovers die tas niet met een klein rukje van je af kunnen trekken En als man je portemonnee niet zomaar in je achterzak, maar in je binnenzak. Voor tasjesdieven ed. Waarschuwingen staan overal in verschillende talen, in de tram, openbare gelegenheden etc.
Dus ja, als ik dan met iemand naar Amsterdam ga, zeg ik altijd bijvoorbeeld van doe die portemonnee in je binnenzak. En ik denk niet van la maar zitten, want ik wéét dat het daar stikt van de zakkenrollers. Kijk, dan zijn ze bijvoorbeeld met zijn tweeën, en de een botst tegen iemand aan keihard, zogenaamd per ongeluk, en de ander pakt zijn portemonnee.
Nou deze angst is een gevolg van logisch en verstandig nadenken, als ik wéét dat dat gebeurd, gewoon omdat ik een Amsterdammer ben, dan loop ik niet op me gemak(min of meer angstig), als een vriend met wie ik ben, zijn portemonnee in zijn achterzak heeft...
Dan heb je idd 'De Vreze Des Heren', ja, ik ga niet opzettelijk zondigen, ik wil zo eerlijk mogelijk leven. Maak ik weleens een fout, ja, dan biedt ik mijn excuses aan. En dan wil ík het er ook niet meer over hebben, want 'het' ging niet expres én ik heb vergeving gevraagd.
Ja, en dan kom ik op een punt; een voorbeeld van jaren geleden, ja, een ex van mij, zat elke keer weer, ja, dit en dat, dingen waar ik allang oprecht mijn excuses voor had gegeven. én, ik had zelf ook mijn portie verdriet van de scheiding.. En ja, als ik iets niet wou zei die, 'ja, maar ik deed toen ook dit en dat voor jou'. dan zou ik me onterecht schuldig moeten voelen. Want, Ik zou 'dit en dat' ook meteen andersom, voor hem hebben gedaan. Kijk, en dan was ik bang, dat ik weer ruzie zou krijgen, als ik hem zou zien, iets zou afspreken. En ja, dat heb ik opgelost door me grenzen te stellen, of geen contact meer, of contact maar dan wel dit en dat en niet meer dat en dat, dit is een voorbeeld he
| Quote: | Onrust/vrees kan wel degelijk ingegegeven worden door de Heilige Geest, zoals vrede ook kan horen bij een bevestiging van de Here dat de ingeslagen weg de juiste is. Het is dus zaak om de angstgevoelens goed te onderzoeken en de oorsprong van de angstgevoelens te onderzoeken. | Ja, idd. bij mijn eerste voorbeeld was de angst gewoon dat mijn vriend berooft zou worden. Net als dat je je fiets op slot zet in een drukke winkelstraat.
2de voorbeeld, ja, de Vreze des Heren, ik wil God recht aan kunnen kijken, en geen geheimen hebben. Ja, ik weet dat God alles weet en ziet; ik bedoel, bij wijze van spreken.
3de voorbeeld; angst voor emotionele onrust door ruzie met een ex, waar ik dan op een gegeven moment echt niet meer tegen kon, dus me grenzen aangaf: of dit en dat niet meer, en anders wil ik het contact verbreken. En het is evident, dat de grenzen die ik aangaf, bijvoorbeeld niet meer over het verleden elkaar dingen verwijten, ja, dat ik me daar dan ook aan zou houden.
Het is een beetje lang geworden, ja, ik wou duidelijk zijn.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 21 januari 2013, 19:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 18:50
|
|
|
|
|
Altje, als ik jou gekwetst heb, dan spijt mij dat, het was in ieder geval niet mijn bedoeling, en het is zeker niet expres gegaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 18:52
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Zo hebben we allemaal wel wat Anita....sprak eens een CM lid tegen mij.... En zo is het ook....we hebben allemaal ons pakje te dragen ook al zetten we dat niet zo uitgebreid op het forum.....en als je schrijft ik wil niet meer leven en de oorlog is begonnen, weet je dan wel wat je schrijft? Dat er misschien mensen zijn die dolgraag willen blijven leven en tegen de bierkaai vechten om maar te kunnen blijven leven? Of die iemand in een oorlogsgebied hebben zitten......? Je eigen leed is je eigen leed maar druk je in Godsnaam wat genuanceerder uit.... |
Tjonge, je weet niet wat je schrijft dame!!!
Voor de rest ajuuu
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 22 januari 2013, 06:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:01
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Tjonge, je weet niet wat je schrijft dame!!! Ziek ben je zeker niet. Wel anders. Hetgeen dat ze schrijft herken ik bij een moeders en andere personen dat deze harde wereld niet aan hebben gekunt. En om deze reden suicide gepleegd hebben.  Dwaas, alsof alleen jou zgn pijn wat zegt. |
Ik vind deze reactie van jou naar Willemijn niet kunnen! de woorden: ``ziek ben je zeker niet en ``zgn. pijn`` vind ik ver beneden alle peil!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:03
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Tjonge, je weet niet wat je schrijft dame!!! Ziek ben je zeker niet. Wel anders. Hetgeen dat ze schrijft herken ik bij moeders en andere personen dat deze harde wereld niet aan hebben gekunt. En daardoor suicide gepleegd hebben.  Dwaas, alsof alleen jou zgn pijn wat zegt. |
Zeg doe jij even tjes normaal, id@#$%!
Willemijn weet heel goed wat ze schrijft!
Anita zit eerst mij te beschuldigen dat ik mij ellende over haar uitstort, en ze had het bij elke zin die ze schreef over hoe de Heer haar helpt, en ja, nu wil ze ineens niet meer leven.
Ja, er zijn hier mensen die vechten om te mogen leven!
Ik heb op de niet okee knop gedrukt, je bent nu over mijn grens gegaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:05
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Tjonge, je weet niet wat je schrijft dame!!! Ziek ben je zeker niet. Wel anders. Hetgeen dat ze schrijft herken ik bij moeders en andere personen dat deze harde wereld niet aan hebben gekunt. En daardoor suicide gepleegd hebben.  Dwaas, alsof alleen jou zgn pijn wat zegt. |
Zeg hee! bepaal jij de diagnose of de deskundigen. 
En jij als bijbeldeskundige weet vast wat er staat over anderen uitschelden voor dwaas.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 21 januari 2013, 19:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:09
|
|
|
|
Deze reactie kan echt niet!!!! Dit is zeer beoordelend!! Hoe durf je zoiets misselijk makends te schrijven!! Ook ik heb een NOK gedaan... Wordt tijd dat jij eens pas op de plaats gaat maken!!
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op maandag 21 januari 2013, 19:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:12
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Zeg doe jij even tjes normaal, id@#$%!
Willemijn weet heel goed wat ze schrijft!
Anita zit eerst mij te beschuldigen dat ik mij ellende over haar uitstort, en ze had het bij elke zin die ze schreef over hoe de Heer haar helpt, en ja, nu wil ze ineens niet meer leven.
Ja, er zijn hier mensen die vechten om te mogen leven!
Ik heb op de niet okee knop gedrukt, je bent nu over mijn grens gegaan!  |
idem.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:28
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Stamppot rauwe andijvie, spekkies en een ouderwetse gehaktbal. |
Heyyyyyy ik ook alleen dan met worst
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:29
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Huh volgens mij ben ik nog steeds man  |
Lezen ook al moeilijk zeker weerman is 1 woord ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:31
|
|
|
|
|
Nogmaals, Maritime dit kun je niet maken. Hoe durf je en hoe kun je zo op afstand iemand zo ontkennen in haar ziekte en de strijd daartegen en wat weet jij ervan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:37
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Nogmaals, Maritime dit kun je niet maken. Hoe durf je en hoe kun je zo op afstand iemand zo ontkennen in haar ziekte en de strijd daartegen en wat weet jij ervan? |
Ze mag ook rekening houden met personen dat hooggevoelig kunnen zijn op CM!!! Bij hun komen de reactie,s meer dan dubbel binnen.... Ik weet wat het is en doet!
Hoe durft Willemijn iets over haar te zeggen???
Vandaar mijn reactie.
Ik ben echt heel erg boos hoe zij reageerd naar Anita.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 21 januari 2013, 19:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:41
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Ze mag ook rekening houden met personen dat hooggevoelig kunnen zijn op CM!!! Bij hun komen de reactie,s meer dan dubbel binnen.... Ik weet wat het is en doet!
Vandaar mijn reactie. |
Jou reactie is beneden alle peil!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:41
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Lezen ook al moeilijk zeker weerman is 1 woord ja  |
Heet dat niet veel deftiger: meteoroloog??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:45
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | Jou reactie is beneden alle peil!!!! |
natuurlijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:47
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Heet dat niet veel deftiger: meteoroloog??  |
Das woar, nes een theo loog, die liegen ook altijd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:50
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Ze mag ook rekening houden met personen dat hooggevoelig kunnen zijn op CM!!! Bij hun komen de reactie,s meer dan dubbel binnen.... Ik weet wat het is en doet!
Vandaar mijn reactie.
Ik ben echt heel erg boos hoe zij reageerd naar Anita. |
We hebben het er nu even niet over hoe anderen volgens jou moeten reageren, we hebben het nu over jouw reactie naar Willemijn!
En de reactie ``Zij mag ook`` vind ik een zeer kinderachtige reactie van je! Kleuters op het schoolplein reageren ook zo: ``ja maar, hij deed het ook``.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 21 januari 2013, 20:15
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|