| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 17:57
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Geen idee wat het gaat worden... Tot nu toe is alles in mijn hoofd(en zodoende ook in de keuken) misgelopen!!!!
Een boterham is er altijd nog wel...wat een troost!!! |
Laten we dan maar hopen dat je niet de verkeerde kant van die boterham smeert
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:06
|
|
|
|
ik geloof dat ik maar een boek ga schrijven....................en dat gaat over domme fouten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:10
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | daar heb je gelijk in, was geen heldere reactie van me omdat ik ondertussen allerlei mails krijg over me schrijven van het stuk petrus en ik bij de poort van de hemel, met goede bedoelingen geschreven , blijkbaar door sommiggen verkeerd begrepen, of overgekomen en word ik nu van alles beschuldigd, tussendoor reageer ik op jou, dat krijg je met vrouwen, ze proberen nuchter te reageren, maar emoties, vooral als je op het punt staat om ongesteld te worden dus ik open de mails maar effe niet meer, ook ik heb gevoel, en mijn reactie op jou is een reactie op jou en die mails die ik krijg, met verbazing eigenlijk ben ik inmiddels overladen met beschuldigingen, geemotieoneerd en denk ik
Dus vergeet die reactie van mij maar, ha ha sorry, petra, die op het forum wel es zit voor leuke contacten, goeie discussies, soms de nuchterheid van een man mist maar geen enkele spijt van haar woorden heeft over het stukje van de hemelpoort. en soms ook niet meer helder reageert. duh voor de mensen die zich geroepen voelen om mails na me te sturen, sorry misschien ik ze later open zou wel fijn zijn als jullie bij ieder onterecht woord, van een ieder opkomen voor rechtvaardigheid,
met twijfels of ik dit wel zou plaatsen, ma ja ken er nog wel bij, liefs voor iedereen |
Is helemaal goed hoor. Geen probleem. Je bent tenminste eerlijk en dat kan ik altijd waarderen.
Neem lekker wat afstand van het forum als het je teveel doet, en geniet van de dingen.
Take care!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:11
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik heb vandaag wat boodschappen gehaald... en het meest noodzakelijke vergeten...
daar moet een knijn voor zijn...
Maar ik ga een dezer dagen een pan snert maken voor het weekend....  |
goed dat je vertel heb waar je ongeveer woont. dan steek ik mijn neus omhoog en ik bel wel even aan bij jou..................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:26
|
|
|
|
|
spruiten met gehaktbal....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:32
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Nog één reactie IK ben echt ziek en kotsmisselijk van jouw opmerking hier Als je eerlijk oprecht bent en je gewoon gezegd had via mail of hier op topic het hebt me geraakt het doet me pijn ik heb kanker en wil leven dan Had ik allang mijn spijt betuigt IK kan niet ruiken wat jij hebt en vind dit oprecht heel erg, Maar jij kan niet ruiken waar ik al 46 jaar inzit en dat is NET zo erg daar kan je niet zomaar anders mee omgaan een knop omzetten als ik dat dat zou kunnen dan had ik dat allang gedaan IK maak fouten maar niet in deze want ik wist het niet en dat jij dan je voor je leven knokt sorry dat doe ik ook IK KNOK AL 46 JAAR OM TE LEVEN EN EEN BEETJE TE GENIETEN IPV TE OVERLEVEN snap je dit maakt geen verschil . En voor God ook niet het gaat er om dat we Hem kennen in al onze noden pijn en verdriet maar vooral als we ons gekwetst voelen dat aan hem geven want HIJ staat met open armen te wachten op jouw en mij We zijn elkaar hier niets verschuldigd dan elkaar te vergeven en er niet meer over door te gaan . En als ik wil delen hier omdat ik een topic open en jij leest en het doet pijn reageer dan niet en zeker niet voor de ander praten ik had vond ik een goed gesprek met shanita begreep haar heus wel in dingen ik ken haar ook al langer en misschien ging ik nog uit van dat ik haar ken van anders sites Dat is het enige dat me dan spijt dat ik haar anders heb gezien omdat ik zoveel met haar kan delen nu En ik ben blij met alles wat er is gebeurd nu dat ik wijzer ben geworden maar het doet me pijn hoe mensen hier weggedreven worden dat kan niet de bedoeling zijn .
IS HET VAN JOU JULLIE KANT NOG MOGELIJK OM TE VERGEVEN OF WAT ? IS DIT NIET WAT DE HEER VAN ONS VRAAGT? ELKAAR DE HAND TE GEVEN EN MET ELKAAR TE LEVEN IN VOOR EN TEGENSPOED DAT GELD NIET ALLEEN IN EEN HUWELIJK . IK BEN EEN KIND VAN GOD EN JIJ HOOP IK OOK LATEN WE DAT DAN BIDDEND BELIJDEN EN ER NIET MEER OVER DOEN.
IK BEN HIER OM MENSEN TE LEREN KENNEN EN IK DAHT YES OVER EEN TIJDJE ZIT IK MET SHANITA AAN HET STRAND DAT WAS HUMOR MAAR OOK ZO GEMEEND DAT IK VERLANG NAAR EEN LEVEN MET VRIENDEN VIENDINNEN WANT IK BEN ALLEEN ZONDER DAT ALLES EN JA IK KNOK OM TE LEVEN EN NIET TE OVERLEVEN AL 46 JAAR .
Verder wil ik het hier bij laten en wens jouw Gods zegen heb gisteravond in bed nog voor je gebeden ik hoop dat God je geneest van je ziekte , maar vooral dat je het dragen kan Ik weet hoe ik je heb gekwetst dat was nooit mijn bedoeling ik wist het niet maar ik ben blij dat ik hier vrienden en vriendinnen heb gevonden waar ik fijne gesprekken mee kan voeren En hoop dat ook weer met jouw te kunnen
Veel gezondheid en kracht toegewenst en dat meen ik uit mijn hart wat ik hier schrijf . Ik Bid voor jouw dat je nog lang hier mag zijn geniet van het leven dat je is gegeven.
Anita |
Je hebt gelijk, we kunnen elkaars lijden niet meten of vergelijken. Ik vind het super moedig dat je in jouw situatie dit neerzet. En ik wens jou heel oprecht vriendschappen toe ook via CM, ik weet ondertussen dat dit een van de mooie mogelijkheden is hier.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VIOOL125
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:32
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | En ik ben geen haar beter........ Wat is het toch met ons mensen, is er eigenlijk wel een mens, die een haar beter is?! Naar mijn bescheiden mening niet, er worden voorbeelden gesteld, of er wordt vanaf geweken, er zijn wetten ingesteld, of ze zijn niet goed, of ze deugen niet. Het ging in het begin al mis, en verzopen we allemaal, op een handje vol na. Toen mochten we opnieuw beginnen, en al snel ging het weer bijna helemaal mis, toen werd er min of meer een voorbeeld gesteld. En nu, een poos later, is het er beter op geworden, ben toch echt bang van niet, er is er waarlijk niet één een haar beter. Op ChristianMatch het Forum is wel degelijk een goed voorbeeld, van hoe het beslist niet moet. En de benarde waarschuwing, dat het forum door iedereen gelezen kan worden, slaan we met zun allen, de mist in. Maar ook de redactie van CM,menigeen heeft een ban gehad, soms en alleen vanwege, het verdedigen van een eigen stelling. Grote mensen, of kleine volwassenen, in ieder geval is het christelijke soms ver te zoeken. |
Het is mens eigen, zou je kunnen zeggen. Helaas maak ik me daar ook schuldig aan. Kunnen we ons daarachter verschuilen? Ik denk het niet. Als we de bijbel lezen dan komen we eigenlijk dezelfde reacties (lees gedrag) als vandaag de dag tegen. Jezus gaf ons een geruststelling als je het zo wilt noemen. Hij zegt: "niemand is goed, zelfs niet een". We mogen God dankbaar zijn voor Zijn geduld anders had Hij (zoals jezelf aangeef) vaker voorbeelden gesteld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:33
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | Is eenvoudig zus , als het vrouwenhart dicht bij God is, moet je als man dus ook even wat dicht(er) in de buurt van God zoeken om dat hart = haar te vinden |
Toch kunnen ook sommige mannen heel moeilijk er mee hebben, als de vrouwen hart heel dicht bij Jezus is! DAn proberen ze toch weer iets er in te weven of je te verbieden om erover te praten! Een ervaring erin gehad!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:37
|
|
|
|
je bent verliefd en eigenlijk pas je goed bij elkaar,
alleen er is 1 probleem............hij/zij is niet christelijk!
Is het mogelijk met deze relatie verder tegaan?
Of zou je stoppen met deze relatie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:39
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | sorry...

|
ja wel , als ik boos bent dan wil ik snoepen...........niks in de kast....wel hier op de site jammieeeeee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:50
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | ja wel , als ik boos bent dan wil ik snoepen...........niks in de kast....wel hier op de site jammieeeeee |
Ik rol ze net als in de reclame over de bureaus richting collega aan de overkant.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 18:58
|
|
|
|
ALTJE848 schreef aan WILLEMIJN232: ...en je gewoon gezegd had via mail of hier op topic het hebt me geraakt het doet me pijn ik heb kanker en wil leven dan Had ik allang mijn spijt betuigt IK kan niet ruiken wat jij hebt en vind dit oprecht heel erg,
En: Ik weet hoe ik je heb gekwetst dat was nooit mijn bedoeling ik wist het niet
SHANITA130 schreef: Ja, dat kan ik me voorstellen, dan weet je niet dat iemand heel erg ziek is, en ja dan zeg je dingen die je niet zou zeggen als je dat had geweten...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 22 januari 2013, 18:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 19:03
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Je hebt gelijk, we kunnen elkaars lijden niet meten of vergelijken. Ik vind het super moedig dat je in jouw situatie dit neerzet. En ik wens jou heel oprecht vriendschappen toe ook via CM, ik weet ondertussen dat dit een van de mooie mogelijkheden is hier. |
Ik vind het ook super moedig van Anita!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 19:20
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Nou die uit het leven gegrepen, val ik vanochtend over een stuk gemeen ijs, maar geen man te bekennen in de buurt Maar echt ik kan het gewoon niet aanzien hoe sommigge mensen hier met elkaar omgaan, trek het me teveel aan, word er niet vrolijk van, kom wel weer es een keer terug misschien als het forum niet zo word overheerst door negatieve dingen . Het is toch niet normaal hoe sommiggen hier met elkaar omgaan en dat op een cristelijke site. effe theetje drinken en op cm lezen, nou relaxed hoor en lachen je zit gewoon lappen tekst te lezen van gestoorde idioten, die zich laten overheersen door hun eigen shit en zich afreageren op anderen. beter maken ze daar een speciaal forum voor. Zoiets als ziet u het leven niet zitten, vind u het leuk om , om aandacht te roepen, of om u op een ander aftereageren, kom dan nu bij deze site, de redactie slaapt dus gaat u gang en trap van u af op andere mensen, goed voor je ontwikkeling. Met gezellige chat, waar u zich ook lekker kan afzeiken op anderen. nee ik ga es opruimen en me op positieve dingen richten en hoop dat als ik hier terug ben de leuke er nog zijn en de mindere, waar ik me aan begin te irriteren een eigen site hebben opgericht . Zo dat lucht op  |
Weet precies wat je bedoelt, Petra. Helemaal mee eens. Maar er zijn ook nog genoeg "anderen" op CM. Dat is ook de reden dat ik nog steeds sommige forum onderwerpen WEL lees. De chatbox werd me ook te gortig. En laat je niet te veel/vaak boos en verdrietig maken. Het is al erg genoeg dat positieve bijdragen de nek om gedraaid worden. Moet je/ik dan ook nog zelf je/mijn eigen vrede hiermee verstoren? Lees gewoon de leuke en gezellige stukken en negeer de andere topics.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANE866
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 19:24
|
|
|
|
Wat een super opbouwend en bemoedigend gedicht Anita! Dankjewel!
Laatst aangepast door
|
JANE866
|
op dinsdag 22 januari 2013, 19:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 19:37
|
|
|
|
JOL252 schreef: Je hebt gelijk, we kunnen elkaars lijden niet meten of vergelijken. Ik vind het super moedig dat je in jouw situatie dit neerzet. En ik wens jou heel oprecht vriendschappen toe ook via CM, ik weet ondertussen dat dit een van de mooie mogelijkheden is hier.
Juist Jol...je schrijft precies de goede en juiste woorden!!!! We dragen ieder op zich...ons eigen pakje.... Doet me denke aan dat gedicht.... Waarbij iedereen op een dorp....zijn kruis op straat mocht neerzetten.... Alleen bij 1 man....die had ogenschijnlijk geen kruis....(zijn naam was Jan Geluk) Toen men hem er naar vroeg...zei hij.... Mijn kruis is te groot en te zwaar...ik kan het niet tillen.... daarom staat het in de gang...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 19:45
|
|
|
|
Nee...ik zou het niet kunnen....althans moeilijk.... Nu kun je ondanks dat...nog ieder daar je weg in gaan.... Maar dat is wel erg eenzaam..... Immers...zijn er zorgen...of komen die....bid je dan wel samen???
Misschien is het overkomelijk...maar juist in je geloof...kun je zoveel steun aan elkaar hebben....SAMEN...je zorgen bij God brengen...
In mijn laatste relatie....was dat er juist wel....dat was fijn....maar waren wij juist weer erg verschillend van karakter....
En...is iemand echt niet met het geloof opgegroeid...of heeft hij of zij er een afkeer van gekregen...dat maakt denk ook nog verschil...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 19:52
|
|
|
|
| JANS221 schreef: | runderriblappen (staan al 4 uur te stoven en moeten met een schuimspaan uit de pan gehaald worden), aardappelpuree en snijbonen, bosbessenkwark.  |
Juist lekker...mot uit elkaar vallen van smeuïgheid!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 19:53
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Laten we dan maar hopen dat je niet de verkeerde kant van die boterham smeert  |
Tsja....je waarschuwde net te laat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 20:02
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Is helemaal goed hoor. Geen probleem. Je bent tenminste eerlijk en dat kan ik altijd waarderen.
Neem lekker wat afstand van het forum als het je teveel doet, en geniet van de dingen.
Take care! |
dankje, petra die inmiddels van m en m,s aan het genieten is en die effe bij leest en effe een vituriele knuffel aan anita wil geven, als reactie op je woorden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 20:09
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Heet dat niet veel deftiger: meteoroloog??  |
Wilde je zeggen dat Gerrit deftig is dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 20:22
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het ligt niet in onze macht om Anita te helpen middels het forum. Daar lijkt het te ernstig voor. Het feit dat je ooit met suicide te maken hebt gehad maakt je niet tot deskundige en zeker niet als je dat van jezelf zegt. Zelfs als je de beperkte uitdrukkingsvaardigheid en slordige taal van Maritime als verzachtende omstandigheid aanvoert, ook dan kan je het nog niet zeggen dat een vrouw met kanker niet ziek is. Ik probeer me voor te stellen dat Willemijn dit leest. Nee hoor, je hebt geen chemokuren en geen kanker en je bent niet ziek, Maritime weet wel hoe het zit. Dan worden grenzen overschreden en niet te weinig ook. En dan Ik heb het meegemaakt en IK kom voor haar op want Ik weet wat het is. Nou anderen kennelijk niet of minder. Ik denk dat je het niveau van met name een aantal vrouwen hier ernstig onderschat. Als je ergens echt goed in bent dan hoeft je dat ook niet van jezelf te zeggen, dat merken anderen vanzelf wel op.
Het ligt boven onze macht hier op het forum, het is goed bedoeld om Anita te willen helpen, maar dit is iets voor deskundigen. Als iemand de pretentie heeft dit via het forum op te kunnen lossen, dan schat je denk ik niet goed in wat er aan de hand is of kan zijn. Bidden is nu maar het beste om te doen, dat kan iedereen wel en dat lijkt me hard nodig.
Thomas |
Ik schat het best wel goed Thomas. Jij maakt je eigen verhaal.
Maritime, dat zichzelf niet onderschat.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 22 januari 2013, 20:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 20:22
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | JOL252 schreef: Je hebt gelijk, we kunnen elkaars lijden niet meten of vergelijken. Ik vind het super moedig dat je in jouw situatie dit neerzet. En ik wens jou heel oprecht vriendschappen toe ook via CM, ik weet ondertussen dat dit een van de mooie mogelijkheden is hier.
Juist Jol...je schrijft precies de goede en juiste woorden!!!! We dragen ieder op zich...ons eigen pakje.... Doet me denke aan dat gedicht.... Waarbij iedereen op een dorp....zijn kruis op straat mocht neerzetten.... Alleen bij 1 man....die had ogenschijnlijk geen kruis....(zijn naam was Jan Geluk) Toen men hem er naar vroeg...zei hij.... Mijn kruis is te groot en te zwaar...ik kan het niet tillen.... daarom staat het in de gang... |
Wat is leed he? Ieder draagt zijn eigen pakje leed, maar het ene leed is het andere niet....Als ik griep heb is dat wat anders als dat je een ernstige ziekte hebt....Als er iemand is die je dierbaar is overlijdt is dat erger leed dan dat je auto niet start.....dus die pakjes waar jij het overhebt verschillen nog weleens en zijn niet met elkaar te vergelijken...Leed kan je niet vergelijken maar soms kan een ander zijn leed jouw leed wel relativeren........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 22 januari 2013, 20:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 20:23
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Ik schat het het best wel goed Thomas. Jij maakt je eigen verhaal.
Maritime, dat zichzelf niet onderschat. |
Als je het allemaal goed zou snappen zou je deze zaken niet schrijven Maritime......ze zijn te gek voor woorden en christelijk zoals je pretendeert te zijn al helemaal niet.....dus als je met je Bijbelteksten aan komt zetten maak je alleen jezelf belachelijk.....
Ik steek er verder geen energie meer in maar heb vanochtend wel een brief naar de redactie gestuurd dat ik me ontzettend in mijn integriteit aangetast voel door jou en dat grenzeloos gedrag onacceptabel moet zijn op een site als deze......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 22 januari 2013, 20:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 20:28
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Nog één reactie IK ben echt ziek en kotsmisselijk van jouw opmerking hier Als je eerlijk oprecht bent en je gewoon gezegd had via mail of hier op topic het hebt me geraakt het doet me pijn ik heb kanker en wil leven dan Had ik allang mijn spijt betuigt IK kan niet ruiken wat jij hebt en vind dit oprecht heel erg, Maar jij kan niet ruiken waar ik al 46 jaar inzit en dat is NET zo erg daar kan je niet zomaar anders mee omgaan een knop omzetten als ik dat dat zou kunnen dan had ik dat allang gedaan IK maak fouten maar niet in deze want ik wist het niet en dat jij dan je voor je leven knokt sorry dat doe ik ook IK KNOK AL 46 JAAR OM TE LEVEN EN EEN BEETJE TE GENIETEN IPV TE OVERLEVEN snap je dit maakt geen verschil . En voor God ook niet het gaat er om dat we Hem kennen in al onze noden pijn en verdriet maar vooral als we ons gekwetst voelen dat aan hem geven want HIJ staat met open armen te wachten op jouw en mij We zijn elkaar hier niets verschuldigd dan elkaar te vergeven en er niet meer over door te gaan . En als ik wil delen hier omdat ik een topic open en jij leest en het doet pijn reageer dan niet en zeker niet voor de ander praten ik had vond ik een goed gesprek met shanita begreep haar heus wel in dingen ik ken haar ook al langer en misschien ging ik nog uit van dat ik haar ken van anders sites Dat is het enige dat me dan spijt dat ik haar anders heb gezien omdat ik zoveel met haar kan delen nu En ik ben blij met alles wat er is gebeurd nu dat ik wijzer ben geworden maar het doet me pijn hoe mensen hier weggedreven worden dat kan niet de bedoeling zijn .
IS HET VAN JOU JULLIE KANT NOG MOGELIJK OM TE VERGEVEN OF WAT ? IS DIT NIET WAT DE HEER VAN ONS VRAAGT? ELKAAR DE HAND TE GEVEN EN MET ELKAAR TE LEVEN IN VOOR EN TEGENSPOED DAT GELD NIET ALLEEN IN EEN HUWELIJK . IK BEN EEN KIND VAN GOD EN JIJ HOOP IK OOK LATEN WE DAT DAN BIDDEND BELIJDEN EN ER NIET MEER OVER DOEN.
IK BEN HIER OM MENSEN TE LEREN KENNEN EN IK DAHT YES OVER EEN TIJDJE ZIT IK MET SHANITA AAN HET STRAND DAT WAS HUMOR MAAR OOK ZO GEMEEND DAT IK VERLANG NAAR EEN LEVEN MET VRIENDEN VIENDINNEN WANT IK BEN ALLEEN ZONDER DAT ALLES EN JA IK KNOK OM TE LEVEN EN NIET TE OVERLEVEN AL 46 JAAR .
Verder wil ik het hier bij laten en wens jouw Gods zegen heb gisteravond in bed nog voor je gebeden ik hoop dat God je geneest van je ziekte , maar vooral dat je het dragen kan Ik weet hoe ik je heb gekwetst dat was nooit mijn bedoeling ik wist het niet maar ik ben blij dat ik hier vrienden en vriendinnen heb gevonden waar ik fijne gesprekken mee kan voeren En hoop dat ook weer met jouw te kunnen
Veel gezondheid en kracht toegewenst en dat meen ik uit mijn hart wat ik hier schrijf . Ik Bid voor jouw dat je nog lang hier mag zijn geniet van het leven dat je is gegeven.
Anita |
Ik ben helemaal niet boos op jou Anita, mijn vraag was alleen om je in Godsnaam wat genuanceerder uit te drukken...Niet te schrijven in termen van oorlog voeren of je leven er bij laten..... Ik kan me goed voorstellen dat je leven niet meevalt en dat je vecht voor je dierbaren maar soms komen geschreven dingen vaak harder aan als dat ze gezegd worden..... Ik bedoelde het ook niet cynisch zoals enkelen dat denken in te vullen voor me...... Ik hoop dat je gewoon op cm blijft en je stukken schrijft maar hopelijk niet met die termen erin......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 20:37
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Tjonge, je weet niet wat je schrijft dame!!! Ziek ben je zeker niet. Wel anders. Hetgeen dat ze schrijft herken ik bij moeders en andere personen dat deze harde wereld niet aan hebben gekunt. En daardoor suicide gepleegd hebben. Dwaas, alsof alleen jou zgn pijn wat zegt.
Heb je over het stuk hierboven ook een passende bijbeltekst?
Jakobus 3:11 Doet soms een bron uit dezelfde ader zoet en bitter water opwellen? Kan soms, mijn broeders, een vijgeboom olijven of een wijnstok vijgen opleveren? Evenmin kan een zilte bron zoet water geven.
Thomas |
Jakobus 1: 19 Zo dan, mijn geliefde broeders, een iegelijk mens zij ras om te horen, traag om te spreken, traag tot toorn;
Ik had al aangeven dat ik boos was. Dus jij leest verkeerd. Dat was niet alleen van nu op de reactie van Willemijn.
Maritime, dat langzaam tot toorn is gekomen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 20:51
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Een vrolijke noot er tussendoor
Er staat een nieuwe meester voor de klas ........hij wil weten
of de kinderen in zichzelf geloven.......daarop zegt hij......
wie dom is, gaat nu staan. .......
er gebeurt niets, maar dan staat Tim op.
Meester: Denk je echt dat je dom bent?
Tim : Nee, maar ik vind het zo zielig dat u de enige bent die staat! 
Er komt een deftige vrouw bij de dokter. .......
ze zegt: Dokter, elke keer als ik thee drink, heb ik pijn
in mijn oog ......
De dokter: Maar mevrouw, als u weer thee drinkt, moet u eerst
het theelepeltje uit uw kopje halen. .... |
das nu 2 jaar geleden, en er is nog niks veranderd wanneer wordt het weer gezellig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 21:16
|
|
|
|
| MARITIME853 schreef: | Jakobus 1: 19 Zo dan, mijn geliefde broeders, een iegelijk mens zij ras om te horen, traag om te spreken, traag tot toorn;
Ik had al aangeven dat ik boos was. Dus jij leest verkeerd. Dat was niet alleen van nu op de reactie van Willemijn.
Maritime, dat langzaam tot toorn is gekomen. |
Weet je... soms werkt agressie op meerdere manieren. Je hebt directe agressie waarbij een ieder weet dat iemand erop uit is iemand aan te vallen of te tackelen/onderuit te halen. Je hebt agressie waarbij iemand reageert in snel geprikkeld zijn. Evenzo kan agressie heel subtiel zijn en we hebben het zelf niet in de gaten. Je kan bijvoorbeeld een houding aannemen die heel heilig lijkt en christelijk in de oren klinkt zodat geen mens in de gaten heeft hoe iemand een ander voor het blok zet, of uitschakelt of monddood maakt. Deze vorm van agressie is verkapt en oh zo funest. Vaak heeft degene die zo subtiel agressief is het zelf ook niet in de gaten maar eigenlijk is het een vorm van boosheid. Ook bepaalde vormen van visie zijn op die manier verkapt subtiel agressief en schadelijk. Ik wacht nog steeds op bepaalde ontwikkeling van inzichten en terugnemen van agressieve bewoordingen ... en dat is volgens mij nog wel het minste wat je zou kunnen doen.
Jol die maar niet kan vatten dat...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 22 januari 2013, 21:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 21:17
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | je bent verliefd en eigenlijk pas je goed bij elkaar,
alleen er is 1 probleem............hij/zij is niet christelijk!
Is het mogelijk met deze relatie verder tegaan?
Of zou je stoppen met deze relatie? |
Er is een gevaar, ik ken twee stellen persoonlijk (fam) bij het ene stel werkt het wel, mar bij de andere niet of nauwelijks. Het ligt er maar net aan hoe ze in het leven staan, en wat de sociale status is dat speelt bij die stellen wel een rol. Het eerste stel, daar mankeerde het in beide gevallen een, gezondheid probleem (ernstig), maar zij zijn nu genezen en hebben kinderen, en de geestelijke beleving, is daar goed. Het tweede daarin tegen, het laatste is daar aardig zoek geraakt, maar die hadden ook niets te vrezen. Het gaat ze goed, zijn hard tegen de buitenwereld, wat een ander tegen heeft zitten, hebben ze vervolgens aan zich zelf te danken. Dus in principe is het maar net hoe iemand in het leven staat, is er zo wie zo een minder sociaal gevoel, is de kans dat iemand gelovig zou worden minder. En eigenlijk staat dat ook in de Bijbel, niet helemaal zo, maar ongeveer De kans dat een rijke het koninkrijk der hemelen zal be erven, is net zo groot als dat van een kameel, door het oog van een naald zal kruipen. En zo gaat dat in de regel ook, in deze huidige tijd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FAITH187
|
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 21:19
|
|
|
|
|
Op de laatste reactie van Shanita, waarin ze schrijft dat je je eigen grenzen moet bewaken en dat je zelfs in een burn out kan raken als je iemand in je leven hebt die alleen maar zuigt en dus energie uit je trekt: uit ervaring kan ik zeggen dat ze daar helemaal gelijk in heeft! Iemand moet zijn eigen problemen wel op orde hebben, daar moet je een ander niet mee belasten (als je aan het daten bent).
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |