| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:29
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik heb niks om over te zwijmelen en zachtkens te........
 |
knoevelen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:32
|
|
|
|
2. Kinderopvang: het is een keuze van mensen zelf te werken. Als mensen zo vrij zijn om te werken, moeten wij dat als staat dan subsidiëren? Dit is een principiële keuze. Bovendien vind ik kinderen opvoeden een belangrijke opdracht en ik vind dat veel vrouwen hun werk boven hun kinderen stellen.
dit is geen vvd standpunt... valt me van je tegen chat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:34
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | Goh sinds wanneer ben jij 24/7 op cm ingelogd  |
Ben ik de server dan Ik ben nog niet overwerkt  Heb zelfs betaalde vakantie momenteel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:41
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | Dit schokkeert me erg als je dat meent. Dan zal je dus volgens jouw alle foto's en portretten van dierbaren ook moeten verscheuren cQ vernietigen ik hoop dat ik je verkeerd begrijp |
Heb ik dan gezegd dat ik geen foto's van familie in huis wil? Dacht het niet.
Ik stelde alleen de vraag (en ik parafraseer nu mezelf): Wat is het verschil tussen een afbeelding van Jezus en een familielid?
Jouw antwoord:
| Quote: | Hoi Laurens Ik neem aan dat voor jou foto"s of portretten van dierbaren ook toch een wezenlijk verschil is dan anderhande beeldjes in huis te hebben |
Wat versta jij in deze context nu onder 'anderhande beeldjes'?
Een foto is net zo goed een 'beeld', een afbeelding. Is een afbeelding van Jezus wezenlijk anders dan een foto van een dierbaar familie lid? Je kunt van beiden houden, zonder dat je de afbeelding zelf aanbid of iets dergelijks. De eer,eerbied of aanbidding gaat naar de afgebeelde persoon en niet naar de afbeelding zelf. Indien je een afbeelding van Jezus in je huis hebt, en je valt voor dit icoon in aanbidding neer, dan gaat je aanbidding naar Jezus. Het stuk hout of plastic waarop de afbeelding staat doet er dan niet veel toe .
Als mens leef je niet alleen met de geest je hebt ook een lichaam. De zintuigen van het lichaam willen, net als de geest, ook geprikkeld worden. Een afbeelding van het heilige is dan een hulpmiddel om ook het vlees onder het heilige te brengen.
Laatst aangepast door
|
LAURENS814
|
op woensdag 28 april 2010, 20:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:47
|
|
|
|
| MARIANNE378 schreef: | Hoe denken jullie dan over samenwonen voor dat je gaat trouwen? Dat trouwen duurt wel even een paar jaar zeg maar. Samen in 1 bed slapen en dergelijken. |
Eeeeh als je samenwoont doe je toch ook aan sex voor het huwlijk??? Of blijft het dan enkel bij het in 1 bed slapen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:51
|
|
|
|
| MARIANNE378 schreef: | Hoe denken jullie dan over samenwonen voor dat je gaat trouwen? Dat trouwen duurt wel even een paar jaar zeg maar. Samen in 1 bed slapen en dergelijken. |
Dit moet ieder voor zich weten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANS744
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:51
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Dieren zijn vaak liever dan mensen. |
als je mense leert kennen . ga je van dieren houden die teleurstellen je niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:52
|
|
|
|
been there, done that. no regrets!
denk aan het elfde gebod: GIJ ZULT GENIETEN!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:52
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | een andere omschrijving van "recht leren kennen" is om de Heere God "te leren kennen zoals Hij werkelijk is" recht leren kennen is een "bevindelijk gereformeerde" term, die in reformatorische gemeenten wel vaker gebruikt wordt, mar. |
Daar weet ik ik niks van Hannah. Zoals het bij mij overkomt is het zoiets, om weer onder de wet van........ gesteld te worden zoals bij de fatrizeers en saduseers. Een menselijk aspect waar God en Zijn Zoon het niet over heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 20:58
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | 2. Kinderopvang: het is een keuze van mensen zelf te werken. Als mensen zo vrij zijn om te werken, moeten wij dat als staat dan subsidiëren? Dit is een principiële keuze. Bovendien vind ik kinderen opvoeden een belangrijke opdracht en ik vind dat veel vrouwen hun werk boven hun kinderen stellen.
dit is geen vvd standpunt... valt me van je tegen chat | er is geen partij die over alles precies zo denkt als jij. Er zijn mensen die als ze eenmaal vertellen dat ze op een bepaalde partij stemmen nog alleen maar de standpunten van die partij kunnen uitdragen. Ik blaat niet overal mee, heb ook nog mijn eigen standpunten.
Dat viel me zo tegen van een Maarten van Rossum. Een vrije, onafhankelijke historicus, die op het moment dat hij op de partijlijst stond van de PvdA niks onafhankelijks meer had en alleen maar de standpunten van de PvdA verkondigde.
Zielig was het eerste optreden van Cohen bij NOVA. Zelf heeft hij geen verstand van economie, moet hij dan ons land redden uit deze crisis? Mensen gaan dat op een gegeven moment doorkrijgen, besluiteloos en zonder economische achtergrond. Als PvdA aan de macht komt krijgen we dus weer zo'n krachteloos kabinet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:04
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | hihi toppie  |
Zie nou wat er met je zeurhoekje is gebeurd Jonathan! Mooi he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:07
|
|
|
|
[quote=HENK710
Schijnbaar kun je God al kennen zonder je het bewust te zijn. God heeft Zijn Woord in de harten van alle mensen willen neerzetten. Zodoende zegt Hij elders ook: [/quote]
Eerlijk gezegd valt het me op dat je vaker deze tekst op een verkeerde manier gebruikt. Daarom wil ik je erop attenderen wat er feitelijk staat. Er staat nl. niet dat ze God kennen, maar dat ze Gods wet kennen en dat ze daarop beoordeeld kunnen worden. In dit gedeelte gaat het om oordeel van God niet om het kennen van God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:12
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd valt het me op dat je vaker deze tekst op een verkeerde manier gebruikt. Daarom wil ik je erop attenderen wat er feitelijk staat. Er staat nl. niet dat ze God kennen, maar dat ze Gods wet kennen en dat ze daarop beoordeeld kunnen worden. In dit gedeelte gaat het om oordeel van God niet om het kennen van God. |
Door Gods wet te kennen, weten ze wie God is. En hebben ze God leren kennen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:13
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd valt het me op dat je vaker deze tekst op een verkeerde manier gebruikt. Daarom wil ik je erop attenderen wat er feitelijk staat. Er staat nl. niet dat ze God kennen, maar dat ze Gods wet kennen en dat ze daarop beoordeeld kunnen worden. In dit gedeelte gaat het om oordeel van God niet om het kennen van God. |
God ken je ook door Zijn leefregels die in ons hart geschreven staan. Dat is wat in de tekst gezegd wordt. En het oordeel van God is zeker wel gerelateerd aan het kennen van God. God kennen betekent weten hoe je Hem in je leven toe kunt laten en hoe je Zijn vruchten kunt dragen in dit leven. En dat is waar God ons op zal 'afrekenen'...immers "aan de vrucht herkent men de boom" en we zijn allen geënt op Zijn stam als we Hem aannemen in ons leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:13
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | VAN CHOCOLA WORD JE DEPRESSIEF?
Mensen die vaak chocola eten, zijn vaker depressief. Dat blijkt uit een onderzoek in een Amerikaans medisch tijdschrift. Opmerkelijk, omdat veel mensen juist een stukje chocola eten als ze niet lekker in hun vel zitten.
Onderzoekers lieten 1000 mensen repen eten. Hoe meer chocola ze op hadden hoe depressiever ze zich voelden. Volgens de wetenschappers is niet uit te sluiten dat chocola dus het tegenovergestelde effect heeft dan van wat velen denken.
En chocola kan zelfs een directe oorzaak van depressiviteit zijn. Volgens de wetenschappers moet er nog veel over chocola onderzocht worden. |
Van pure of van melkchocolade?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:14
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Zie nou wat er met je zeurhoekje is gebeurd Jonathan! Mooi he?  |
het kan dus ook goed gaan op een forum van iets negatiefs komt ook weer iets positiefs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:15
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Van pure of van melkchocolade? |
geen idee, zal wel alle chocola zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:16
|
|
|
|
|
ik gaat rondje hondje doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:17
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | God ken je ook door Zijn leefregels die in ons hart geschreven staan. Dat is wat in de tekst gezegd wordt. En het oordeel van God is zeker wel gerelateerd aan het kennen van God. God kennen betekent weten hoe je Hem in je leven toe kunt laten en hoe je Zijn vruchten kunt dragen in dit leven. En dat is waar God ons op zal 'afrekenen'...immers "aan de vrucht herkent men de boom" en we zijn allen geënt op Zijn stam als we Hem aannemen in ons leven. | Henk, ik begrijp niet goed waarom je nu niet gewoon zegt, he, daar heb ik overheen gelezen. Nu probeer je je er weer uit te draaien en dat vind ik jammer. Er is een verschil tussen het kennen van God en het kennen van Gods wet. En daar wou ik je op attenderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:17
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | aangezien er elders op het forum geen politieke discussie gevoerd mag worden, hierbij een nieuwe waar het wel mag.
In hoeverre houden we rekening met etische vraagstukken omtrent ons stemgedrag. Nemen we dat mee, of negeren we het?
alle onderwerpen mogen aan bod komen. |
PVV !!! -Weg met alle buitenlanders -Weg met alle hoofddoekjes en andere rare dingen -Weg met dure kunst en cultuur. Alleen door de overheid goedgekeurde en kwalitatief hoogstaande kunst is geoorloofd. -Weg met alle rotzooischoppers op straat. Lang leven de stadscommando's!
Zo houden we die terroristen netjes in toom en zullen die lieden uit de achterlijke Islam eindelijk hun biezen pakken.
We hebben een P. We hebben een V, we hebben nog een V: PVV! Jeeeeeeeee!
Laatst aangepast door
|
LAURENS814
|
op woensdag 28 april 2010, 21:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:18
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | er is geen partij die over alles precies zo denkt als jij. Er zijn mensen die als ze eenmaal vertellen dat ze op een bepaalde partij stemmen nog alleen maar de standpunten van die partij kunnen uitdragen. Ik blaat niet overal mee, heb ook nog mijn eigen standpunten.
Dat viel me zo tegen van een Maarten van Rossum. Een vrije, onafhankelijke historicus, die op het moment dat hij op de partijlijst stond van de PvdA niks onafhankelijks meer had en alleen maar de standpunten van de PvdA verkondigde.
Zielig was het eerste optreden van Cohen bij NOVA. Zelf heeft hij geen verstand van economie, moet hij dan ons land redden uit deze crisis? Mensen gaan dat op een gegeven moment doorkrijgen, besluiteloos en zonder economische achtergrond. Als PvdA aan de macht komt krijgen we dus weer zo'n krachteloos kabinet. |
De meest krachteloze kabinetten van na de oorlog hadden meestal een christen-democratische premier: Marijnen, Cals, Biesheuvel, Van Agt en last but not least Balkenende.
Drees, Den Uyl en Kok kun je veel over zeggen, maar niet dat het slappe bestuurders waren.
PvdA-bashing: meer is het niet wat je hier vertoont!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:18
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: |
Dit moet ieder voor zich weten. | Zegt Gods Woord je dan zo weinig meer Mariska? Dat je daar geen uitspraak meer over durft te doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Henk, ik begrijp niet goed waarom je nu niet gewoon zegt, he, daar heb ik overheen gelezen. Nu probeer je je er weer uit te draaien en dat vind ik jammer. Er is een verschil tussen het kennen van God en het kennen van Gods wet. En daar wou ik je op attenderen. |
Ik heb nergens overheen gelezen. God kennen kun je ondermeer via de wet. Dat is wat in die tekst duidelijk wordt gemaakt. Dus Chatuliem, ik begrijp niet goed waarom je niet gewoon zegt, he, daar heb ik overheen gelezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:20
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Het regent in Schotland. |
| Quote: | Nou en |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:21
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | keffertje wil ik niet meer te logeren wordt er doof van  |
Martin Gaus: Hoe train ik mijn hond en blijf ik geestelijk gezond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:21
|
|
|
|
| HANS744 schreef: | | als je mense leert kennen . ga je van dieren houden die stellen je niet teleur |
een scheidbaar werkwoord, zoals we dat zo mooi noemen in de Nederlandse taal
weer wat geleerd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:22
|
|
|
|
Ik wil ook regen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zegt Gods Woord je dan zo weinig meer Mariska? Dat je daar geen uitspraak meer over durft te doen? |
Misschien wijst Mariska gewoon op de eigen verantwoordelijkheid die ieder mens hierin heeft. Verantwoordelijkheid die God aan ieder mens gegeven heeft. En vanuit de wijze van reageren hier op het forum bij tijd en wijle kan ik me voorstellen dat ze er verder niet inhoudelijk op in wil gaan...er wordt maar al te snel een redelijk veroordelende reactie gegeven als je even anders denkt dan anderen, zo blijkt zelfs bij deze korte reactie van haar...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 21:25
|
|
|
|
Inderdaad...aan de vruchten herkent men de boom... Maar wat zijn volgens jou de vruchten van een waarzaligmakendgeloof?
dat kun je in de bijbel vinden in galaten 5 vers 22; (en in efeze 5 vers 9) de vrucht van de Geest is; - blijdschap - vrede - lankmoedigheid/geduld - goedertierenheid/het goede zoekend - goedheid - geloof - zachtmoedigheid - matigheid
je kunt het ook eens nakijken in de brieven van Johannes, nisha.... daar staan enorm veel kenmerken op rij; 1 JOH 1; - indien we in het Licht wandelen zo hebben wij gemeenschap met elkaar. - belijden wij dat wij zonden hebben.
1 JOH 2 - hieraan kennen wij dat wij Hem gekent hebben, zo wij zijn geboden bewaren. - zo wie Zijn woord bewaart, in die is de liefde Gods volmaakt geworden hieraan kennen wij (weten wij zeker), dat wij in Hem zijn! - die in het licht is, heeft zijn broeder lief en geen ergernis is in hem...(oeps, ik heb het er echt niet om gedaan!! wie de schoen past......) - wie deze wereld liefheeft, de liefde van de Vader is niet in hem, want deze wereld gaat voorbij - als je weet dat HIj rechtvaardig is, dan weet je dat een ieder die rechtvaardig doet, uit Hem geboren is.
1 JOH 3 - die de zonde doet, heeft Hem niet gekent... - die de rechtvaardigheid doet is rechtvaardig, gelijk Hij rechtvaardig is. - die uit God geboren is, zondigt niet; hij kan niet zondigen want hij is uit God geboren - die de rechtvaardigheid niet doet is niet uit God geboren, en die zijn broeder niet liefheeft. - wij weten dat wij van de dood overgegaan zijn in het leven, omdat wij de broeders liefheben. die zijn broeder niet liefheeft blijft in de dood. - zo wie het goed in de wereld heeft, en ziet zijn broeder gebrek lijden, en sluit zijn hart toe voor hem, hoe blijft de liefde van God in hem? - laat ons niet liefhebben met de tong, maar met daad en waarheid, hierdoor zullen wij onze harten verzekeren voor Hem - hieraan weten wij, dat ;Hij in ons blijft, namelijk uit de Geest die Hij ons gegeven heeft.
1 JOH 4 - een ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God (dat stelt God zelf dus vast; ruim he nisha? ) - indien we elkaar liefhebben, zo (ver)blijft God in ons, en de liefde van God is in hem volmaakt - hieraan kennen wij dat wij in Hem bljven en Hij in ons, omdat Hij ons van Zijn Geest gegeven heeft. en wij getuigen dat de Vader Zijn Zoon gezonden heeft tot een zaligmaker der wereld. - zo wie beleden zal hebben, dat Jezus de zoon van God is, God blijft in hem en hij in God - indien iemand zegt; ik heb God lief en haat zijn broeder die is een leugenaar - een ieder die gelooft dat Jezus is de Christus, die is uit God geboren - al wat uit God geboren is, overwint de wereld (door het geloof) - wij weten dat een ieder die uit God geboren is, niet zondigt
en dan het allermooiste stukje uit de hele brief; de reden dat Johannes deze brief geschreven heeft, prachtig gewoon
deze dingen heb ik u geschreven, opdat gij wéét, dat gij het eeuwige leven hebt, en opdat gij gelooft in de Naam van de zoon van God.
(dus wij hoeven niet aan de genade van God te twijfelen, omdat ons gevoel zo slecht mee wil werken in ons geloofsleven, zodat wij het idee hebben dat God zo ver van ons vandaan is; wij mogen vertrouwen op wat de Heere God spreekt, en wéten, dat wij geloven en in het eeuwige leven met Hem mogen zijn: dat is pas een rotsvaste basis onder ons leven, en garantie op een heerlijke toekomst!!)
bedankt voor je vraag nisha; k heb mn stille tijd weer gehad; en kan er weer even van jubelen!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 28 april 2010, 21:26
|
|
| Naar boven |
|
|