| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 14:04
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Hoeft ook niet! Straks laat ie hier dat serene witte nog smelten. Dat mot toch ff magge nie!!
Dus...... Roos in de zon, Steen in de sneeuw, allebei tevree  |
Dan zijn we allebei blij, en hier is het nog laaaang niet sneeuwvrij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:06
|
|
|
|
|
het zal handig zijn om 1 topic over vergeving te gebruiken....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:21
|
|
|
|
| STEENTJE178 schreef: | Hoeft ook niet! Straks laat ie hier dat serene witte nog smelten. Dat mot toch ff magge nie!!
Dus...... Roos in de zon, Steen in de sneeuw, allebei tevree  |
...en ik dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:22
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | De frietpan gaat aan....  |
onder het motto: 'Hoe vettiger hoe prettiger'?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:25
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Ik wil iedereen toch vragen dichter bij het topic te blijven.
Aanstoot nemen is relevant vanuit het oogpunt dat het een oorzaak kan zijn voor het rechtvaardigen van cynisme.
Vergeving is al weer een stap verder weg. Daar heb ik ook zelf even op gereageerd om hem te verbinden aan het topic cynisme. Ik verwacht dat er al heel wat topics over vergeving op het forum zijn.
Laten we inderdaad to the point proberen te blijven; Cynisme. Ik heb tot dusver een gedeeltelijk antwoord op de eerste vraag gehad, door de verwijzing naar drie definities: ironie, sarcasme en cynisme.
Vinden we dat iedereen vrij is om iedere vorm van kritische opmerking hier op het forum te gebruiken?
Voor diegene die wel eens kijken naar de BBT: Gisteravond zag ik een aardige aflevering van The Big Bang Theorie waar Sheldon gebruik maakte van sarcasme. Het kwam aan de andere kant (bij Lennard) over als een compliment, maar hij had voor zichzelf gelukkig geen compliment gegeven, want hij had het sarcastisch bedoeld. Dit was in die aflevering het compromis om de ruzie tussen Sheldon en Lennard te beslechten.
Sorry, even in de rol als topic starter ... |
Ik lees je stukjes en ik moet zeggen dat wij verschillen over een cynische opmerking en alle termen van jou over cynisme, sarcasme en alzo meer.....Ik ben vrij direct in mijn uitlatingen, vooral bij zaken die over the top gaan....Heeft niets met mijn evt frustraties-als ik die al zou hebben- of wat dan ook te maken. Komt gewoon omdat ik ook in zo'n cultuur werk(te). Verder hou ik niet van verborgen boodschappen, aan duidelijkheid heb je veel meer.Als ik opmerkingen lees van mijn leven hoeft niet meer en ik ga oorlog beginnen vind ik dat not done....en -voor alle duidelijkheid- dit heeft niets met mijn ziekte te maken, ik vond dat voorheen ook al...Ik zeg daar wat van en dat zal ik ook blijven doen....Jij mag en kan dat cynisch vinden maar dat hoeft niet te zeggen dat het dat ook is......Jij kijkt en schrijft vanuit jouw optiek......
Als ik verder in het forum de teksten van Maritime lees vind ik alleen dat mijn integriteit aangetast is en daarom heb ik een brief naar de redactie geschreven...Hier was geen sprake van een "vette"ruzie zoals ik elders in het forum lees maar van hatelijke reacties van zijn kant die wederom not done zijn..... En weet je, je kan nu eenmaal niet met iedereen goede vrienden zijn en dat hoeft ook niet. Ik vind het verder niet interessant wat Maritime van mij vindt maar hou me liever vast aan de mensen die me wel waarderen en voor me bidden.......En die zijn er -gelukkig- ook genoeg.....ook binnen CM......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 25 januari 2013, 15:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:30
|
|
|
|
pffffffffffffff wat een topic om effe bij te lezen, net terug en zou bijna weer meteen me lidmaatschap opzeggen, doordat ik helemaal gaar word van het lezen Valt deze reactie nou onder humor, cynisme, sarcasme of weet ik veel wat voor woord
maar sereius, zitten goede reacties bij,inmiddels te gaar om er op te reageren, heb wel deze tekst nog als reactie; NIET VERGETEN, GOD HOUD HEEL VAN JULLIE ( van jullie allemaal, ook van mij yeah,ondanks ieder zo zijn worsteling heeft soms, of je nou nog rookt als cristen, zoals ik, of dingen verkeerd begrijpt uit de bijbel of last hebt van vraatzucht, of whatever of iemand niet kan vergeven, waarvan ik persoonlijk denk, jezus begrijpt jou heeeel goed met je worsteling hierin. we zijn allemaal kinderen van god, geen cristenen die aan een instituut verbonden zijn als de kerk en zich daardoor een juk van wetten en regels laat opleggen. ook al noemen we onszelf cristen en gaan na de kerk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:36
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Vandaag ga ik nog eens vis eten...met rijst en de rest flans ik er straks wel bij...  |
Zolang je maar geen soep in elkaar flanst,zou het wel te eten zijn,denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:42
|
|
|
|
[quote=PETRA373]Zolang je maar geen soep in elkaar flanst,zou het wel te eten zijn,denk ik [/quote
...ben je er nu weer??? Neen, ik ga vis halen bij een viskraam waar de vrouwen ruiken naar lekkere aftershave en die me helpen wanneer ik uitgegleden ben...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:45
|
|
|
|
[quote=FRANKT627]
Tis net een Jojo die Petra zo is ze weg en zo is ze er weer wat eten we? ehhh nog geen idee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:46
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...mijn tenen hebben het zo koud dat ik rugpijn in mijn ellebogen heb als ik mijn handen snuit |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:47
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | maar je krijgt de zon niet! die houden we hier  |
Zon hier sneeuwt het steeds kleine vlokkies dacht dat het op zou houden maar nee blijkbaar mot er nog wat uut de lucht vallen tsssss
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:50
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Van plan??? Een groot deel van de plannen zijn al uitgevoerd... Het was super nodig in mijn stulpje...
Even mijn huishoudelijk personeel ook aan het poetsen gezet... Vele handen maken licht werk... En dan straks...en vanavond heerlijk mijn eigen dingen doen...relaxen dus... |
Handig hebbie er voor mij ook een paar Wat zijn we van plan nou nie veel meer vandaag heb het namelijk al gedaan.... wil alleen de vloer nog dweilen alleen denkt mijn lichaam even anders dan ikke dus sal wel sien of ikke het nog doe vandaag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:51
|
|
|
|
[quote=FRANKT627]
Tsssss meneer beslist dat ikke mot tukken nou ik mot niks en moet nog minder daar knap ik nou op af een man die commandeerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:52
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Waarom niet met zijn allen in Utrecht? Frank zoekt een wok-meneer en betaald  |
Zoekt Frank een meneer Tja wel weer eens wat anders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:53
|
|
|
|
Welkom terug Petra!
| PETRA373 schreef: | pffffffffffffff wat een topic om effe bij te lezen, net terug en zou bijna weer meteen me lidmaatschap opzeggen, doordat ik helemaal gaar word van het lezen Valt deze reactie nou onder humor, cynisme, sarcasme of weet ik veel wat voor woord
|
Vandaar dus dit topic. Er zit wel een lijn in, zal die proberen samen te vatten dit weekend.
| Quote: | maar sereius, zitten goede reacties bij,inmiddels te gaar om er op te reageren, heb wel deze tekst nog als reactie; NIET VERGETEN, GOD HOUD HEEL VAN JULLIE ( van jullie allemaal, ook van mij yeah,ondanks ieder zo zijn worsteling heeft soms, of je nou nog rookt als cristen, zoals ik, of dingen verkeerd begrijpt uit de bijbel of last hebt van vraatzucht, of whatever of iemand niet kan vergeven, waarvan ik persoonlijk denk, jezus begrijpt jou heeeel goed met je worsteling hierin. we zijn allemaal kinderen van god, geen cristenen die aan een instituut verbonden zijn als de kerk en zich daardoor een juk van wetten en regels laat opleggen. ook al noemen we onszelf cristen en gaan na de kerk. |
Amen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 15:54
|
|
|
|
dacht dat Belgen een vorst op de troon hadden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 16:00
|
|
|
|
[quote=ERIKA129]
ha ha ha,welke man zet er nou ook zo,n commanderende opmerking na vrouwen op het forum neer? Geen slimme zet van je frank, maar eh ik las in een ander topic dat je toch nog uitnodigingen van dames krijgt en dan weer niet wil
Wat zijn mannen toch moeilijk te begrijpen he erica
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 16:04
|
|
|
|
[quote=ERIKA129]
komt door me hormonen waar ik weer es last van heb,zodat ik maar nee neee, geen gehaktballen ga eten. soep heb ik ook geen zin meer in, nadat ik moest denken aan franks soep. denk maar spagettie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 16:06
|
|
|
|
[quote=FRANKT627]
misschien laten ze je wel liggen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 16:10
|
|
|
|
Mars en Venus verhaal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 16:13
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | Mars en Venus verhaal  |
Als jij nou die bus van je effe vollaad met wat mindere mannen en die naar mars brengt,dan scheelt dat ons vrouwen weer wat problemen
Alleen de mindere he,de leuke mannen hier laten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 16:18
|
|
|
|
hmmmm volgens mij,luistert deze man ook nog, is hij al vertrokken als hij maar niet zelf ook na mars gaat definitief, is wel de laatste man op cm
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 16:23
|
|
|
|
Ik ruik hier borrelende sucadelappen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 16:26
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Zoekt Frank een meneer Tja wel weer eens wat anders |
die wokmeneer heeft dan toch geen tijd om te daten Overigens mag het ook een wok-mevrouw zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 16:28
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Zon hier sneeuwt het steeds kleine vlokkies dacht dat het op zou houden maar nee blijkbaar mot er nog wat uut de lucht vallen tsssss |
Stuur ze deze kant maar op, hier mag nog wel meer komen hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 16:31
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | hmmmm volgens mij,luistert deze man ook nog, is hij al vertrokken als hij maar niet zelf ook na mars gaat definitief, is wel de laatste man op cm  |
Als ik dat zou doen ben ik een hele poos weg maar ik heb nog mijn smartfoon. Als Ik de laatste man ben zal je zeggen dat ik het druk zou krijgen. Maar geen zins het geval.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 16:31
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | hmmmm volgens mij,luistert deze man ook nog, is hij al vertrokken als hij maar niet zelf ook na mars gaat definitief, is wel de laatste man op cm  |
Als ik dat zou doen ben ik een hele poos weg maar ik heb nog mijn smartfoon. Als Ik de laatste man ben zal je zeggen dat ik het druk zou krijgen. Maar geen zins het geval.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 16:35
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Welkom terug Petra!
Vandaar dus dit topic. Er zit wel een lijn in, zal die proberen samen te vatten dit weekend.
Amen! |
Succes met samenvatten zoeker
Waar is de nooduitgang ????????
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 16:37
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | Als ik dat zou doen ben ik een hele poos weg maar ik heb nog mijn smartfoon. Als Ik de laatste man ben zal je zeggen dat ik het druk zou krijgen. Maar geen zins het geval.  |
A gossie en dan ook maar twee keer plaatsen Ben je zo bang dat we je weg willen hebben? Nah je bent wel aardig dus je mag nog blijven hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 16:37
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Stuur ze deze kant maar op, hier mag nog wel meer komen hoor!  |
Jij wilde de zon ja dus niet zeuren nu
|
|
| Naar boven |
|
|