| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 10:14
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Net als die spontane knipogen, je weet nooit waar je aan toe bent. Het is geen hom en het is geen kuit, of iemand het meent, of je in de zeik neemt  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 10:26
|
|
|
|
|
Heel veel sterkte!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 10:37
|
|
|
|
| WILL930 schreef: | | Ruzzle is een woordspelletje......erg verslavend.....maar leuk! Zoveel mogelijk woorden maken in 2 minuten.... |
en moet je dan ook weer zo'n speciale gsm hebben?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILL930
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 10:38
|
|
|
|
Yep!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 10:41
|
|
|
|
| WILL930 schreef: | Yep!  |
sjips, heb ik dus niet...maar ik heb net effe gegoogled en je kan het ook online spelen...moet nog verder uitzoeken hoe het werkt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILL930
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 10:51
|
|
|
|
Nou veel plezier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 10:57
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Wil jij daten met 88 vrouwen in één keer Denk dat er meerder met mij (zo te lezen) jullie ontwikkelingen volgen Moet het topic cm setjes de schone lei echt nog niet omhoog gehaald worden?
Erika die geen mails van mannen meer krijgt |
nou daten noem ik dat niet meer hoor.ik heb er wel eens 88 dames in een bus gehad naar de huishoudbeurs. dus die ervaring heb ik al
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 11:05
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | nou daten noem ik dat niet meer hoor.ik heb er wel eens 88 dames in een bus gehad naar de huishoudbeurs. dus die ervaring heb ik al  |
inderdaad 88 lijkt mij ook wel wat overdadig, 44 is genoeg lijkt me
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 11:18
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | inderdaad 88 lijkt mij ook wel wat overdadig, 44 is genoeg lijkt me  |
Nou, bij al mijn bazen mocht je juist geen vrouwen meenemen en dat gold later voor de vrouwen die reden evenzo (mannen) dat lijkt mij wel de beste oplossing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 11:31
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Heb het idd doorgestuurd want hier valt niks Al is de lucht wel weer erg grijs! |
Bedankt!!! hier valt er momenteel genoeg! sneeuw is romantisch zeggen ze
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 11:33
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Nou, bij al mijn bazen mocht je juist geen vrouwen meenemen en dat gold later voor de vrouwen die reden evenzo (mannen) dat lijkt mij wel de beste oplossing  | Verschil moet er zijn Gerrit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 11:53
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Bedankt!!! hier valt er momenteel genoeg! sneeuw is romantisch zeggen ze  |
Tja wat zal ik zeggen het begint net hard te sneeuwen hier
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 11:55
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Nou, bij al mijn bazen mocht je juist geen vrouwen meenemen en dat gold later voor de vrouwen die reden evenzo (mannen) dat lijkt mij wel de beste oplossing  |
Was dan ook buschauffeur geworden ipv op de vrachtwagen te gaan zitten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 11:59
|
|
|
|
Waarom houden we het niet eenvoudig?
Iets is liefde, of iets is on-liefde
:)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 12:03
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Waarom houden we het niet eenvoudig?
Iets is liefde, of iets is on-liefde
:) |
Zou het wel zo eenvoudig zijn als we soms willen, Roady? Je kunt iets niet simpel maken door te willen dat het simpel is. Het is net als met wiskunde. Het is logisch en simpel als je het begrijpt. Maar voor het zover is....
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 27 januari 2013, 16:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 12:11
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Was dan ook buschauffeur geworden ipv op de vrachtwagen te gaan zitten  |
tja elk vaak zijn voordelen
| ROOS575 schreef: | | inderdaad 88 lijkt mij ook wel wat overdadig, 44 is genoeg lijkt me |
geloof dat het weinig verschil maakt Roos
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 12:51
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Tja wat zal ik zeggen het begint net hard te sneeuwen hier  |
Waar kun je ski's huuren.... heb ik zo'n enorme zin in!!!!  en anders maar een bobslee
Laatst aangepast door
|
ROOS575
|
op zaterdag 26 januari 2013, 12:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 12:54
|
|
|
|
Delen
wonden genezen. litteken blijft bestaan. dat is wel bewezen. door zal ik gaan.
leven geeft vreugde maar ook verdriet geniet van het geneugte zorg dat je het ziet.
reik elkaar de hand. geef om elkaar. bekijk het van beide kant dan wordt je het gewaar.
troost elkander. weet van ieders pijn. en van zijn Waterlander. het verdriet zal minder zijn.
ga met je hart het delen. met liefde en leed ook jou vreugde met velen. niemand die jou dan vergeet.
God ziet wat jij doet. Hij staat jou bij heer U bent één en al goed. U zorgde voor een schone lei
Kom mensen geniet van het leven ieder heeft wensen. blijft er niet in zweven.
God maakt alles goed. je moet er niet op wachten is niet wat Hij moet? Hij kent jou gedachten.
deel alles met de Heer. Hij geeft wat nodig is. als maar en steeds weer. ook al lijkt het dat je wat mis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 12:58
|
|
|
|
|
Krijg een opmerking bij het spelen van wordfeud. Krijg een authentication needed, wat betekent dat en wat doe ik er aan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 12:58
|
|
|
|
Het sneeuwt hier al enkele uren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 13:02
|
|
|
|
Ik krijg mail...over FEDEX...ik open het niet...herkent iemand dit...??? Gaat over een pakketje of post wat onbestelbaar zou zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 13:16
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | nou niet nog ingewikkelder maken he, cynisme sarcasme, net niet sarcasme..... als of ik nog helder kan nadenken na het lezen vanalles |
Hoi Petra,
even als eerste aanzet tot samenvatting. ik heb in ieder geval e.e.a. geleerd van dit topic.
Wat ik geleerd heb over cynisme en sarcasme is dat het niet om de woorden zelf gaat maar om het gevoel wat er achter zit als je de woorden uitspreekt (of neerschrijft). Met een cynische of sarcastische opmerking geef je ten diepste aan dat je de motivatie van de persoon tegen je het hebt niet vertrouwd.
Dat kan in sommige situaties een legitieme spiegel zijn, maar een cynische of sarcastische opmerking is vanuit de grond (zie de definities) altijd negatief. Dit toepassen in een liefdevolle relatie is erg riskant. Ik denk dan ook niet dat het verstandig is op een forum op CM te gebruiken als manier van communiceren. Dit er dan even van uitgaand dat je bewust en doelgericht deze communicatievorm gebruikt.
Maar je moet je er wel van bewust zijn dat het bij de andere partij kwetsend zal overkomen. eigenlijk altijd. Maar het kan zijn dat je een dusdanig goede relatie hebt opgebouwd met iemand op een dergelijke manier omgaat. Er zijn heel wat relaties waar op een negatieve manier aandacht wordt gevraagd. Ik denk ook dat de meeste keren dat cynisme en sarcasme worden gebruikt dit niet bewust is en veel verteld over de persoon die de opmerking plaatst. het is belangrijke informatie als je geinteresseert bent in de ander. Ik zou dan ook zeggen tegen degene die een dergelijke opmerking over zich heen krijgt: Neem er geen aanstoot aan, maar gebruik het opbouwend. Liefdevol.
In nogal wat situaties vragen mensen op een negatieve manier aandacht. Op dat moment een cynische opmerking gebruiken zal dan in ieder geval de ander niet de erkenning geven waar hij/zij om vraagt. En dat doet zeer. Waren we ons daar maar altijd van bewust.
Het belangrijkste is eigenlijk dat het nooit verstandig is om een reactie te schrijven in een toestand van heftige emotie (boosheid of verdriet).
Daarnaast heb ik geleerd dat voor het serieus doorspreken over een onderwerp het verstandig is om via een voorzitter (lees topic owner) iedeeen in te brengen. Anders heb je zo meerdere gesprekken door elkaar heen in het topic. dan is er voor niemand meer een touw aan vast te knopen. (eigenlijk de principes van een studiekring hanteren). En nee, dat moet zeker niet in ieder topic. Misschien dat we topics waarop we serieus een onderwerp willen bescpreken op een bepaalde manier moeten markeren. Bijvoorbeeld dit topic SK: cynisme. Zo maar een gedachte ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 13:22
|
|
|
|
Koud, wie heeft de sneeuw deze kant opgestuurd............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 13:28
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Koud, wie heeft de sneeuw deze kant opgestuurd............
 |
IK!!!!
En zodoende is het hier weer stil... Ik moest helaas nog even weg....en liever zonder de sneeuw...al hoewel ik nog niet erg juich over de begaanbaarheid van de weg...maar ja...soms...moet het....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 13:33
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Bah ik heb mezelf wakker gehoest, gerocheld, gekucht, gesnotterd  |
vandaar dit onmogelijke tijdstip van reageren op zaterdagmorgen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 13:34
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Net als die spontane knipogen, je weet nooit waar je aan toe bent. Het is geen hom en het is geen kuit, of iemand het meent, of je in de zeik neemt  |
welke knipogen, deze
die zijn met een twinkel gegeven, gewoon...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 13:41
|
|
|
|
Zoeker: Maar je moet je er wel van bewust zijn dat het bij de andere partij kwetsend zal overkomen. eigenlijk altijd.
Shanita: Als ik een verschil van mening heb, en die is fundamenteel, dan kan ik gewoon mijn mening zeggen, dat lucht op, en dan ga ik geen zoete broodjes bakken, mijn mening bijstellen, om de ander tevreden te stellen, zoals ik gisteren bijna deed.
Zoeker: Het belangrijkste is eigenlijk dat het nooit verstandig is om een reactie te schrijven in een toestand van heftige emotie (boosheid of verdriet).
Shanita: zodra ik achter de pc ga, en het lees, word ik automatisch boos, als ik sommige dingen weer lees, dus die vlieger gaat niet op.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 26 januari 2013, 13:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 13:54
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Koud, wie heeft de sneeuw deze kant opgestuurd............  |
Is het nu ijzel of sneeuw wat er valt Tis in iedergeval heel fijn en het valt snel!
Oke het is sneeuw heb effe mn bril schoongemaakt
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op zaterdag 26 januari 2013, 13:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 13:56
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | De vraag Willem, is dan wel in hoeverre het Calvinisme de mensen er toe brengt de eigen zaligheid na te streven of Christus meer in praktische zin te volgen. Of toch beide?
Voor de nieuwelingen: dit was (meestal) een heel aardig topic over de christelijke variant die we Calvinisme noemen. Overigens is het percentage calvinisten onder de christenen vrij klein. Al zou je dat in Nederland niet denken. Wie weet kunnen we dit toch wel fraaie onderwerp weer eens oppakken. Als je het leuk vindt, is het goed om de eerste bladzijden zeker eens te lezen. In hoeverre is het Calvinisme een zegen?
Thomas |
Moeilijk, maar interessant topic. Heb me er gisteravond maar weer eens in verdiept. Tenslotte ben ik streng-calvinistisch opgevoed en heb ik alles geleerd over de uitverkiezing (en verwerping), over Arminius en Gomarus, remonstranten en contra-remonstranten. Het hebben over de leer van Calvijn vereist toch wel enige kennis. Over wat die leer uitgewerkt heeft in het leven van christenen is het misschien wat makkelijker praten. Binnen het Calvinisme bestaan er echter ook verschillen. Wat mij betreft is wat je schrijft niet te scheiden en hoort het bij elkaar. De eigen zaligheid nastreven (het aannemen van Christus?) houd voor mij ook in om Christus in praktische zin te volgen en oog te hebben voor de naaste. En zo samen op weg te gaan. Het christen-zijn staat voorop, of ik daarnaast ook calvinist of remonstrant ben doet er voor mij niet veel toe.
Als ik de Calvijntest doe is de conclusie: Je hebt wat calvinistische trekjes. In enkele opvattingen lijk je op een calvinist. Je slaat je echter heel wat gemakkelijker door het leven, waardoor je daar ook van kunt genieten. Katholicisme past je beter. Geen onaardige conclusie dacht ik zo.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 13:56
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | tja elk vaak zijn voordelen
geloof dat het weinig verschil maakt Roos  |
Tja het is een kippen hok of een kakelhok wat is het verschil Maarre het gaat hier over vrouwen duhhh... het moet andersom Berendjan je gooit de boel in de war hier Het gaat erom waar wij op afknappen niet waar jij op afknapt das een ander topic he
|
|
| Naar boven |
|
|