| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:01
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Nee...wat ik eet weet ik nog niet...(heerlijk een verrassing)
Voor het thuisfront liggen er 2 pizza"s ... Na een heftige week, waarbij er nauwelijks plaats was voor...denken aan mezelf...verlaat ik dit pand vanmiddag...en ga ontspanning zoeken...
Waarom kost het me toch zoveel moeite???
Maar ik ga... |
geniet ervan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:02
|
|
|
|
|
Ook ik piekerde...hier thuis al 2 gesprekken gevoerd...nu even de witte tornado door het huis...en dan...weg...om zodoende alle sores even te vergeten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:03
|
|
|
|
| MAMALOE463 schreef: | Een hele dag piekeren Das niet zo mooi Berendjan! |
He...Mamaloe..jij was er ook weer even??? Welkom!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Dat mag ik wel hoor, vrouwen die bij tijds de klep houden
Bij mij aan de overkant nog zo één, ijverig heid kent geen tijd De sneeuw is bijna weg gedooid, en zij staat de restjes op te ruimen Begrijpen, doe ik het niet echt, vrouwen, soms zijn ze echt tevreden ....................................................................................................(d)... |
Dat is: help de natuur een handje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | | geniet ervan! |
Dank je Roos!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:05
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Straks op hoog bezoek bij de kapper  |
Goed plan...je brengt me op een idee.... (ff afspraak maken)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:11
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Dat is: help de natuur een handje  |
Precies: de straat dweilen als het nog regent, een soort van vuur met vuur bestrijden. Een als het schaap verdronken is..... gevalletje 
O ja het ging over eten een gebakken scharreltje
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op maandag 28 januari 2013, 13:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:15
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | He...Mamaloe..jij was er ook weer even??? Welkom!!! |
Is zij hier niet zo vaak Jammer hoor mamaloe welkom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:17
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Dat is de vraag van de week, wát zou ík hiermee nou wíllen zeggen?
Degene met het goede antwoord gaat door naar de broodrooster en sorry, het broodrooster, toch? |
Toch even een aanvullende vraag Shanita. Besef je dat een groot gedeelte van de medeforumleden uit een Evangelische gemeente komen? (retorisch).
Wat jij nu doet komt op mij over als vuile was buitenhangen. En een oproep aan de wereld: Pas op ga nooit naar een evangelische kerk toe! daar zijn ze zo verkeerd bezig! Dat is echt een zusterlijke houding en heeft iets van een toon in zich van er is maar een kerk waar je heen kunt. Alleen noem je die niet. Mensen kijken dan in jouw profiel en zien dan staan dat je lid bent van de Gerformeerde Kerken Vrijgemaakt en je hebt een mooi visitekaartje afgegeven voor die kerken. Ik ben benieuwd of GKV'ers daar blij mee zijn. Dank je wel zuster!
Alle nadeel hep zijn voordeel, ik denk dat zo'n onderzoek evangelische gemeenten kan helpen een hand in eigen boezem te steken, een moment van zelfreflectie. Maar ik denk dat veel van wat daar staat van toepassing is op welke kerk dan ook.
Mijn ervaring is dat in de evangelische gemeente waar ik zit een grote doorstroom zit. Mensen stromen in vanuit traditionele kerken naar evangelische kerken en stromen uit naar een heel persoonlijke geloofsbeleving zonder kerk. Ik kan toch ook geloven zonder kerk? Dat lees ik tussen de regels van het onderzoek door.
Dat alle traditionele kerken leeglopen omdat de meesten daarvan zich niet aanpassen aan de in een snelheid veranderende cultuur vind ik zelf de spannendste ontwikkeling. Dat is iets wat voor alle kerken even hard geld. laten we ons ajb daar op focussen.
Als christenen hebben we elkaar zo hard nodig. Waarom elkaar de tent uitvechten?
Shanita, neem je bokshandschoenen nou eens mee naar de sportschool en reageer je frustraties daar af.
Ik zou hier graag verder over in gesprek gaan, maar heb geen enkele behoefte om mee te doen aan churchbashing. Ik bid dat die geest hier geen grond krijgt. Jezus is Koning. In jouw kerk en in de mijne. En Hij vraagt in Zijn Geest de ander uitnemender te achten dan jezelf. Ben je dan ongehoorzaam aan God als jij doorgaat met bashen? Dat is iets tussen jou en God.
Ik vraag vergeving voor deze lange reactie aan hen die daar aanstoot aan nemen ...
Laatst aangepast door
|
ZOEKER064
|
op maandag 28 januari 2013, 14:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:23
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Hmm, je volgende reactie zegt veel en geeft denk ik al antwoord.
Het klinkt of dit onderzoekt voor jou bevestigd wat jij zelf al langere tijd weet: De evangelische kerken zijn helemaal verkeerd bezig.
Dit klinkt als een goed bedoelde poging om iedereen te waarschuwen tegen de evangelischen die jou vroeger hebben misleid. En waar je nu nog last van hebt.
Ga ik door voor de koelkast? |
tja ,en zo kun je van iedere kerk een heeele lange lijst met negatieve kritiek maken, beter kijk je naar de mooie dingen van onze mede broeders en zusters en fouten maken we allemaal wel eens. vooral die de werken ook doen die bij het geloof horen, en de kritiek komt vaak van de hoek cristenen die langs de zij laan staan, na de kerk gaan en zelf niets doen, das makkelijk, maak je ook nooit fouten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:31
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Zoek de verschillen  |
oh ja eh... was een mij iets minder bewuste herhaling van Franks zet, vindt Frank vast niet erg van mij
a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op maandag 28 januari 2013, 13:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:33
|
|
|
|
Shanita, hoe dit topic verloopt is ook best voorspelbaar, kritiek op jan zijlstra, trin en wel wanneer vergeef je de mensen eens die jou beschadigt hebben ,zijn mensen die ook op zoek bezig zijn naar de weg met god, groeien in geloof, ook wel es fouten maken. oh en de lappen tekst van goed gelovig vol met kritiek, hele leugens over cristelijke broeders die zodra ze een fout maken worden opgehangen in de media door de cristenen die op de zijlaan staan.
Irriteren doe ik me er niet meer aan, word er wel verdrietig van dat je nog steeds vol zit met negatieviteit en boosheid na bepaalde cristenen toe, jammer dat je ze niet kunt vergeven, denkende aan eht andere topic over vergeven waar je mee bezig bent.
Liefs en gods zegen toegewenst, van iemand die net de kantoren etc. bij ja ja shanita trin heeft schoongemaakt. een groep cristenen kent die heel veel negatief door de media zijn gegaan. zeer kritisch altijd is en het is heel triest sommigge leugens die er ronddwalen over bepaalde cristenen, zelfde als de golden earring waar ik vroeger bij werkte, na 1 optreden schreef de ene krant ze de hemel in en de andere in de hel. Wat is de waarheid? beide journalisten waren bij het concert. en in iedere richting van de kerk heb je de mindere en de betere kerken. succes verder met dit topic, liefs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:34
|
|
|
|
| KEITH722 schreef: | oh ja eh... was herhaling van Franks zet, vindt Frank vast niet erg van mija |
Jawel, hij zal je het best wel vergeven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:35
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | Toch even een aanvullende vraag Shanita. Besef je dat een groot gedeelte van de medeforumleden uit een Evagelische gemeente komen? (retorisch).
Wat jij nu doet komt op mij over als vuile was buitenhangen. En een oproep aan de wereld; Pas op ga nooit naar een evangelische kerk toe! daar zijn ze zo verkeerd bezig! Dat is echt een zusterlijke houding en heeft iets van een toon in zich van er is maar een kerk waar je heen kunt. Alleen noem je die niet. Mensen kijken dan in jouw profiel en zien dan staan dat je lid bent van de Gerformeerde Kerken Vrijgemaakt en je hebt een mooi visitekaartje afgegeven voor die kerken. Ik ben benieuwd of GKV'ers daar blij mee zijn. Dank je wel zuster!
Alle nadeel hep zijn voordeel, ik denk dat zo'n onderzoek evangelische gemeenten kan helpen een hand in eigen boezem te steken, een moment van zelfreflectie. Maar ik denk dat veel van wat daar staat van toepassing is op welke kerk dan ook.
Mijn ervaring is dat in de evangelische gemeente waar ik zit een grote doorstroom zit. Mensen stromen in vanuit traditionele kerken naar evangelische kerken en stromen uit naar een heel persoonlijke geloofsbeleving zonder kerk. Ik kan toch ook geloven zonder kerk? Dat lees ik tussen de regels van het onderzoek door.
Dat alle traditionele kerken leeglopen omdat de meesten daarvan zich niet aanpassen aan de in een snelheid veranderende cultuur vind ik zelf de spannendste ontwikkeling. Dat is iets wat voor alle kerken even hard geld. laten we ons ajb daar op focussen.
Als christenen hebben we elkaar zo hard nodig. Waarom elkaar de tent uitvechten?
Shanita, neem je bokshandschoenen nou eens mee naar de sportschool en reageer je frustraties daar af.
ik zou hier graag verder over in gesprek gaan, maar heb geen enkele behoefte om mee te doen ik churchbashing. Ik bid dat die geest hier geen grond krijgt. Jezus is Koning. In jouw kerk en in de mijne. En Hij vraagt in Zijn Geest de ander uitnemender te achten dan jezelf. Ben je dan ongehoorzaam aan God als jij doorgaat met bashen? Dat is iets tussen jou en God.
Punt. Ik heb ook geen koelkast nodig. Ik vraag vergeving voor deze lange reactie aan hen die daar aanstoot aan nemen ... |
Een ieder moet weten wat hij geloofd maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaringen hier op CM met een aantal Evangelisch gezinde mensen desastreus was. En waarom? Omdat met de Bijbel in de hand de meest verschrikkelijke dingen werden gezegd. Dus jij kan er wel zo mild over doen omdat je lid bent van zo'n genootschap maar mijn ervaringen hier zijn niet zo mild.....Het lijkt nu net of je het niet bespreekbaar wilt maken.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:37
|
|
|
|
| JOOP430 schreef: | | Hay, het leek ons (Sybren en ik) leuk eens met een gezellige groep te gaan wokken. We hebben een datum geprikt, 9 februari a.s., 's avonds/eind van de middag. We willen reserveren bij http://wokhetoosten.nl in Amersfoort. Iedereen is welkom. Graag opgeven uiterlijk 4 februari, dit i.v.m. resreveren. Opgeven kan bij Sybren542. Voor evt. vervoersproblemen even mailen. Tijdstip etc. volgt na reserveren. We willen het low budget houden om zoveel mogelijk mensen de kans te geven mee te gaan. Als het financieel echt niet lukt ook gewoon mailen, dan kijken we of er wat te regelen valt. Wij hopen op een gezellige avond. Groet, Sybren542 en Joop430. |
Ik had toch wel verwacht dat er in ieder geval van één iemand een aanmelding zou zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:38
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Een ieder moet weten wat hij geloofd maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaringen hier op CM met een aantal Evangelisch gezinde mensen desastreus was. En waarom? Omdat met de Bijbel in de hand de meest verschrikkelijke dingen werden gezegd. Dus jij kan er wel zo mild over doen omdat je lid bent van zo'n genootschap maar mijn ervaringen hier zijn niet zo mild.....Het lijkt nu net of je het niet bespreekbaar wilt maken..... |
Die ervaringen heb ik ook van andere kerk richtingen, eigenlijk van iedere kerkrichting wel. ben het ermee eens dat het bespreekbaar moet kunnen zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:45
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Precies: de straat dweilen als het nog regent, een soort van vuur met vuur bestrijden. Een als het schaap verdronken is..... gevalletje 
O ja het ging over eten een gebakken scharreltje  |
Geniet van je scharreltje....(of wat het dan ook mag wezen....waarschijnlijk een TOK-produkt!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:48
|
|
|
|
de zon schijnt, je kan normaal fietsen, fijn om buiten te zijn zonder dat je bevriest en alle dingen die ik heb en kan en ik kwam thuis en daar lag een lief briefje van een dochter dat ze weer na amsterdam was en hele huis had ze effe schoongemaakt, lief van haar en so wat dat me wasmachine weer es kapot ging, laat dat ene negatieve niet overheersen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:54
|
|
|
|
Mijn zoon...die even de auto naar de wasstraat heeft gebracht... Zelfs nu aan het stofzuigen is...
Ze kunnen zo lief zijn he???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 13:57
|
|
|
|
|
o ja het is dat veel christenen precies weten hoe ze leven moeten en dit ook een ander weten te vertellen, en schermen met Gods Woord zonder echt geluisterd te hebben laat staan er iets van begrepen te hebben waar de ander voor staat. Gelukkig gaat ook veel wel goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 14:02
|
|
|
|
| MIEK114 schreef: | | o ja het is dat veel christenen precies weten hoe ze leven moeten en dit ook een ander weten te vertellen, en schermen met Gods Woord zonder echt geluisterd te hebben laat staan er iets van begrepen te hebben waar de ander voor staat. Gelukkig gaat ook veel wel goed. |
Ja ja niet alles omdraaien hoor, je staat op zun kop
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 14:02
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Een ieder moet weten wat hij geloofd maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaringen hier op CM met een aantal Evangelisch gezinde mensen desastreus was. En waarom? Omdat met de Bijbel in de hand de meest verschrikkelijke dingen werden gezegd. Dus jij kan er wel zo mild over doen omdat je lid bent van zo'n genootschap maar mijn ervaringen hier zijn niet zo mild.....Het lijkt nu net of je het niet bespreekbaar wilt maken..... |
Hoi Willemijn. Gaat het hier over de uitspraken van individuele forumleden, waar in andere topics al heel wat over gezegd is? Of gaat het hier om een open bespreking over een bepaalde afdeling/een fileaal/lichaamsdeel van het Lichaam van Christus? Als we hier liefdevol over kunnen spreken, vanuit het oogpunt van de arm heeft het been nodig, en de voet het hoofd, ben ik de eerste die daar constructief over wil praten. Kijken hoe we van elkaar kunnen leren.
En wat ik in mijn vorige punt aangeef, we hebben als Lichaam van Christus een roeping om in de wereld te staan en ons aan te passen aan wat er om ons heen gebeurt (Jood met de Jood, Griek met de Griek). Op dat punt hebben we vanuit alle kerken een gemeenschappelijk belang. Ook daar wil ik graag over praten.
Maar als het een vecht topic wordt: kijk eens wat je mij hebt aangedaan en kijk eens wat je me aandoet. Jij moet veranderen, ik heb gelijk. Dan ben ik niet van de partij en dekt dat ook niet de lading van de eerste tekst. daarom vraag ik ook aan Shanita wat ze ermee bedoeld. haar eerste reactie is niet bemoedigend.
Laatst aangepast door
|
ZOEKER064
|
op maandag 28 januari 2013, 14:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 14:07
|
|
|
|
ik denk dat die al heeft afgehaakt bij het lezen van de plaatsnaam AMERSFOORT, wat ongeveer 100km bij hem vandaan ligt.
of ben ik nou onlief bezig, Franky T?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 14:08
|
|
|
|
neeee dat lijkt het niet, het kan juist heel goed bespreekbaar zijn, ook zonder church-bashing, het mag altijd gaan om het opbouwen van het goede, zelfs als het om een kerkgemeente plus de faciliteiten daarvoor gaat (nou ja, zo goed en zo kwaad als dat soms gaat) i.i.g. niet om het afbreken daarvan want dan heb je nog niks dan je geloof en wat goede bedoelingen en als je geluk hebt nog een tegoedbon bij de bouwmarkt... a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op maandag 28 januari 2013, 14:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 14:09
|
|
|
|
ergens denk ik dat de Evangelischen en de Gereformeerde gezindte helemaal zover nog niet bij elkaar vandaan liggen.
ze willen het alleen zelf niet met zoveel woorden toegeven, heb ik het idee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 14:11
|
|
|
|
| KABOUTER722 schreef: | ergens denk ik dat de Evangelischen en de Gereformeerde gezindte helemaal zover nog niet bij elkaar vandaan liggen.
ze willen het alleen zelf niet met zoveel woorden toegeven, heb ik het idee. |
Klopt we vinden elkaar daar ij dat kruis!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 14:13
|
|
|
|
| MIEK114 schreef: | | Rare I pad ook die eigen woorden maakt. het werk wat Hij begon.... |
(Nam je deze foto ook met die I-pad???)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 14:16
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | (Nam je deze foto ook met die I-pad???)
 |
haha, funny! 
a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op maandag 28 januari 2013, 14:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 14:21
|
|
|
|
| MIEK114 schreef: | | Klopt we vinden elkaar daar ij dat kruis! |
Sterk Miek!
a
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 14:33
|
|
|
|
Belangrijk om in ieder geval de context van het onderzoek duidelijk te hebben:
"Opgegroeid in een gereformeerde pastorie, maakte Otto samen met zijn vrouw Renée begin jaren zeventig de overstap naar de evangelische beweging, waar hij zich anno 2009 nog altijd nauw mee verbonden voelt, zij het enthousiast én kritisch. “Denk niet dat het overal kommer en kwel is in de vrije groepen. Ik geloof dat juist de evangelische beweging in Nederland uniek in Europa is; een bijzonder verschijnsel vol prachtige initiatieven en gemeentes. [i]Toch gaat het niet overal goed en dit onderzoek moet bijdragen aan de zelfreflectie van de beweging. Twintig jaar geleden was het ondenkbaar om de vuile was buiten te hangen, nu is er ruimte om zaken op scherp te zetten.” Door zijn eigen overgang wist hij dat het verlaten van een kerk of gemeente zeer ingrijpend kan zijn. “Dan heb je direct een tweede motivatie te pakken voor dit onderzoek,” gaat hij verder. “Ik ging van een gevestigde kerk naar een vrije groep, maar hier gaat het over mensen die – zoals vaak wordt beweerd – de crème de la crème achter zich lieten. Niet een stijve kerk, nee, een vrolijke vrije gemeente, waar je in de samenkomst helemaal jezelf kunt zijn in zang en gebaar. Beter konden ze het niet krijgen op het christelijk erf en tóch gingen ze weg. Daar moet een verhaal achter zitten, en dat blijkt ook wel uit dit onderzoek.”[/i]
Het gaat hier om iemand die van binnenuit, aan een stukje zelfreflectie doet.
Het idee is dat een ieder van ons dat regelmatig doet en kijkt naar de balken in eigen ogen ... niet naar de splinters in die van anderen ... Als iemand zich zo kwetsbaar opstelt mag je daar nooit misbruik van maken...
Liefdevol http://www.youtube.com/watch?v=Z4Hn1lH2etw
|
|
| Naar boven |
|
|