| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 22:54
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Gewoon aan cm doorgeven dat je je abbo perdirect stop wil zetten  En een advertentie in de plaatselijke bouwkrant zetten  |
nee blijf hier gewoon voor de leuke dingen, maar dat date gedoe beging ik gewoon niet aan, nog effe word het lente komen de straatwerkers weer tevoorschijn enzo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 22:56
|
|
|
|
| JOOP430 schreef: | | Hay, het leek ons (Sybren en ik) leuk eens met een gezellige groep te gaan wokken. We hebben een datum geprikt, 9 februari a.s., 's avonds/eind van de middag. We willen reserveren bij http://wokhetoosten.nl in Amersfoort. Iedereen is welkom. Graag opgeven uiterlijk 4 februari, dit i.v.m. resreveren. Opgeven kan bij Sybren542. Voor evt. vervoersproblemen even mailen. Tijdstip etc. volgt na reserveren. We willen het low budget houden om zoveel mogelijk mensen de kans te geven mee te gaan. Als het financieel echt niet lukt ook gewoon mailen, dan kijken we of er wat te regelen valt. Wij hopen op een gezellige avond. Groet, Sybren542 en Joop430. |
sybren542 joop340
.......
wie volgt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 22:58
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...je kan ook privé chatten met BJ. Dan hoeven wij jullie klef gedoe niet te lezen... |
ach , of je nu lappen tekst leest over cynisme of klef gedoe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 23:13
|
|
|
|
| ALTJE848 schreef: | Dat ik mezelf flink heb verwend met leuke kleren , en l kleuren die ik nooit zou dragen maar was zo mooi .
Ja ja ga gekleurd door het leven straks .
de vlinder in wording
Anita |
Wat leuk!
Ja, leuk is dat he nieuwe kleding.
Ik hou ook juist van kleuren!
Vlinder in wording, wat een mooie beeldspraak!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 23:23
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Zoals we allemaal net hebben kunnen horen doet onze Koningin afstand van de troon en krijgen we dit jaar een bijzondere koninginnedag!
Hoe kijken jullie hier naar toe?? Hoe vonden jullie dat ze als koningin was en hoe zullen Willem Alexander en Maxima het doen? |
Respect voor de koningin die alles altijd in de puntjes voorbereidde! Ik gun haar de welverdiende rust!
Wat Alex betreft... ik ben heel benieuwd! Maar we zullen het zien. Ik denk dat hij qua persoonlijkheid niet in de schaduw kan staan van zijn moeder. Denk dat het gelijk het perfecte moment is om de geldstroom richting de koninklijke familie te herzien. Wat Maxima betreft; een knappe meid die het met haar charmes goed voor elkaar gekregen heeft
Laatst aangepast door
|
ROOS575
|
op maandag 28 januari 2013, 23:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 23:31
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Respect voor de koningin die alles altijd in de puntjes voorbereidde! Ik gun haar de welverdiende rust!
Wat Alex betreft... ik ben heel benieuwd! Maar we zullen het zien. Ik denk dat hij qua persoonlijkheid niet in de schaduw kan staan van zijn moeder. Denk dat het gelijk het perfecte moment is om de geldstroom richting de koninklijke familie te herzien. Wat Maxima betreft; een knappe meid die het met haar charmes goed voor elkaar gekregen heeft  |
ach Roosje, ik zou zo zeggen, verzin een slogan voor 30 april 2013 in 1980 was het geen woning geen kroning De jouwe geen lagere beloning, geen kroning
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 23:37
|
|
|
|
Koningsdag klinkt niet zo. Oranjedag? Zou wel kunnen. Hou het maar op dertig april dan kan hij zijn verjaardag op dezelfde dag vieren als ik. Hoewel, altijd vrij op mijn verjaardag is ook mooi.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 23:39
|
|
|
|
sybren542 joop340 mamalou463 berendjan590 ov .......
wie volgt....
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 28 januari 2013, 23:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 23:39
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | | Geen zon , geen regen , geen sneeuw , geen ijzel maar wel storm . |
Precies, je waait uit je verschoning
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 23:54
|
|
|
|
| ZOEKER064 schreef: | O even off-topic vind ik zelf geen enkel probleem, maar in dit geval.
Ik zou graag doorpraten over sterke en zwakke kanten van de verschillende kerkgenootschappen, want ik denk dat er veel van elkaar is te leren.
En er zitten in de analyse van het onderzoek dat Otto gedaan heeft heel aardige aankopingspunten om over door te praten. Waarom kunnen we het daar niet over hebben? Waarom er een anti- evangelische hetze van maken? Verwacht je werkelijk dat daar iets moois uit voort komt? Een, zoals het artikel zelf zegt, niet representatief onderzoek naar motieven van 100 kerkverlaters als alle kwetsbaarheid opgestelt? Gepubliceert door de EO (evangelische omroep)? Als bezinningsdocument? |
Dat woordje 'niet representatief' liet ik er bewust uit, omdat ik wist dat jij iig dat zou gebruiken...zo van dus het speelt eigenlijk niet. zo komt het op me over.
Ik herken alles, ja, alles, en ... ken in de loop van de 22 jaar christen zijn, ook heel veel christenen die zich ook in alles herkennen.
Ja, mensen noemen in dat onderzoek één punt op dat ze het eerst te binnen schiet.
Ik wou er niet een anti-evangelische hetze van maken, ik ken toffe gasten van de 'vrije baptisten'. De grote kerk in Drachten, toffe kerk.
Ik ken ook veel mensen die nog wel gaan naar zo'n gemeente, maar zich er allang niet meer thuis voelen doen alsof, voor de kennissen en vrienden en sociale contacten; het is een soort taboe onderwerp om deze dingen te bespreken. En ik ken mensen die enkel voor hun kleine kinderen er heengaan, dat die kinderen over het evangelie wordt verteld. En de rest er maar bijnemen, op de koop toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 23:58
|
|
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 20:08 Reageer met quote
WILLEMIJN232 schreef: En als ik hier op het forum lees dat iemand suggereert dat ik niet ziek ben en me aanstel kom je daar niet zo mee weg.dat heeft niets met emoties te maken maar met algemene fatsoen normen.......Jij walst daar nu even over heen.......Prima, maakt ook niet uit maar ik bedoelde het ook als voorbeeld dat je niet altijd overal maar mee weg komt.....
Zoeker: Is dit waar het topic over gaat?
Ja, zo doet men ook tegen mensen die ziek zijn in evangelische kerken is mijn ervaring. Maar dan op andere manieren, men bidt en als je niet geneest, dan zit het niet goed tussen God en jou en dan heb je geen groot genoeg geloof en dan heb je zonden in je leven, en daarom genees je niet, want God wil iedereen genezen, alsdus, evangelische gemeente te ....(noem ff geen namen)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 29 januari 2013, 00:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 00:15
|
|
|
|
[quote=ZOEKER064]Toch even een aanvullende vraag Shanita. Besef je dat een groot gedeelte van de medeforumleden uit een Evangelische gemeente komen? (retorisch).
Shanita130: neehee, ga weg!
Wat jij nu doet komt op mij over als vuile was buitenhangen. En een oproep aan de wereld: Pas op ga nooit naar een evangelische kerk toe! daar zijn ze zo verkeerd bezig! Shanita130 Nee. dat doe ik niet. Dat schreef ik niet....
Ik waarschuw, hou je ogen goed open, da's iets heel anders.
Dat is echt een zusterlijke houding en heeft iets van een toon in zich van er is maar een kerk waar je heen kunt. Alleen noem je die niet. Mensen kijken dan in jouw profiel en zien dan staan dat je lid bent van de Gerformeerde Kerken Vrijgemaakt en je hebt een mooi visitekaartje afgegeven voor die kerken. Ik ben benieuwd of GKV'ers daar blij mee zijn. Dank je wel zuster!
Shanita130Ik snap deze frase van jou niet.
Alle nadeel hep zijn voordeel, ik denk dat zo'n onderzoek evangelische gemeenten kan helpen een hand in eigen boezem te steken, een moment van zelfreflectie. Maar ik denk dat veel van wat daar staat van toepassing is op welke kerk dan ook.
Shanita130: Ik niet. Ervaring
Mijn ervaring is dat in de evangelische gemeente waar ik zit een grote doorstroom zit. Mensen stromen in vanuit traditionele kerken naar evangelische kerken en stromen uit naar een heel persoonlijke geloofsbeleving zonder kerk. Ik kan toch ook geloven zonder kerk? Dat lees ik tussen de regels van het onderzoek door.
Shanita130 Ja, dat lees jij, en waarom kan je niet geloven zonder kerk, als je prive wel veel met ook kerkverlaters omgaat?
Dat alle traditionele kerken leeglopen omdat de meesten daarvan zich niet aanpassen aan de in een snelheid veranderende cultuur vind ik zelf de spannendste ontwikkeling. Dat is iets wat voor alle kerken even hard geld. laten we ons ajb daar op focussen.
Shanita130Start daar maar een topic over op, het gaat hier over de evangelische kerkverlating die grote vormen aanneemt...
Als christenen hebben we elkaar zo hard nodig. Waarom elkaar de tent uitvechten?
Shanita130: Lees de openigspost, wat en waarom.....nou dát heb ik en vele anderen júist niet nodig, het beschadigt juist.
Shanita, neem je bokshandschoenen nou eens mee naar de sportschool en reageer je frustraties daar af.
Shanita130: Ik schrijf bevindingen over een onderzoek over evangelische kerkverlating, waar ik mezelf helemaal in kan vinden, en wil deze misstanden in het openbaar brengen.
Ik zou hier graag verder over in gesprek gaan, maar heb geen enkele behoefte om mee te doen aan churchbashing. Ik bid dat die geest hier geen grond krijgt. Jezus is Koning. In jouw kerk en in de mijne. En Hij vraagt in Zijn Geest de ander uitnemender te achten dan jezelf. Ben je dan ongehoorzaam aan God als jij doorgaat met bashen? Dat is iets tussen jou en God.
Shanita130: Gebruik eerst maar eens normaal Nederlandse woorden. Ik bash niets, ik kopieer een gedeelte van een onderzoek.
Ik vraag vergeving voor deze lange reactie aan hen die daar aanstoot aan nemen ...
Shanita130: Ja, hij is wel héél lang...pfffft.....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 29 januari 2013, 00:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 00:20
|
|
|
|
Op de terug weg...vanavond met de auto....erg veel wind...eerder storm... Das eng als je een klein licht wagentje hebt....
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op dinsdag 29 januari 2013, 00:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 00:23
|
|
|
|
| MIEK114 schreef: | | Net mensen... Hoe dan ook van welke gemeenschap je ook deel uitmaakt, je zult altijd tegen teleurstellingen oplopen. Ieder heeft daar zijn reden voor. Je maakt je eigen persoonlijke groei door. Soms gaat de schoen knellen en pijn doen..1ding Het warm wat Hij in jou begonnen is houdt stand, ook in de ander. God gaat met een ieder Zijn weg. |
Lieve Miek,
Ik heb geen teleurstelling opgelopen, ik ben zwaar beschadigt door manipulatie, intimidatie, leugens en zo meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 00:23
|
|
|
|
| MIEK114 schreef: | | Net mensen... Hoe dan ook van welke gemeenschap je ook deel uitmaakt, je zult altijd tegen teleurstellingen oplopen. Ieder heeft daar zijn reden voor. Je maakt je eigen persoonlijke groei door. Soms gaat de schoen knellen en pijn doen..1ding Het warm wat Hij in jou begonnen is houdt stand, ook in de ander. God gaat met een ieder Zijn weg. |
Lieve Miek,
Ik heb geen teleurstelling opgelopen, ik ben zwaar beschadigt door manipulatie, intimidatie, leugens en zo meer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 00:26
|
|
|
|
| ROOS575 schreef: | Toch wil ik je betoog een behoorlijk beetje nuanceren Shanita. Ook in 'niet evangelische' kringen is de kerkverlating hoog.
Hoe het komt? Ik denk oa. omdat: - Er een groep is die nog lang op papier lid is maar deze generatie wordt kleiner - mensen zoeken naar ervaringen in geloof en shoppen makkelijker - echtheid in een gemeente wordt gemist - er zijn kerken die zich gaan aanpassen aan de gemeente - een gemeente wordt een socio clubje
En bedenk dat in iedere kerk er wel wat is, er zijn mensen en die maken fouten. Het belangrijkste is: hoe is MIJN persoonlijke relatie met God, weet ik of mijn zonde vergeven zijn. En daarnaast: hoe kan ik dienstbaar zijn richting anderen? |
| Quote: | Het belangrijkste is: hoe is MIJN persoonlijke relatie met God, weet ik of mijn zonde vergeven zijn. En daarnaast: hoe kan ik dienstbaar zijn richting anderen? |
Dat hoort inderdaad het belangrijkste te zijn....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 00:52
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Shanita, hoe dit topic verloopt is ook best voorspelbaar, kritiek op jan zijlstra, trin en wel wanneer vergeef je de mensen eens die jou beschadigt hebben ,zijn mensen die ook op zoek bezig zijn naar de weg met god, groeien in geloof, ook wel es fouten maken. oh en de lappen tekst van goed gelovig vol met kritiek, hele leugens over cristelijke broeders die zodra ze een fout maken worden opgehangen in de media door de cristenen die op de zijlaan staan.
Irriteren doe ik me er niet meer aan, word er wel verdrietig van dat je nog steeds vol zit met negatieviteit en boosheid na bepaalde cristenen toe, jammer dat je ze niet kunt vergeven, denkende aan eht andere topic over vergeven waar je mee bezig bent.
Liefs en gods zegen toegewenst, van iemand die net de kantoren etc. bij ja ja shanita trin heeft schoongemaakt. een groep cristenen kent die heel veel negatief door de media zijn gegaan. zeer kritisch altijd is en het is heel triest sommigge leugens die er ronddwalen over bepaalde cristenen, zelfde als de golden earring waar ik vroeger bij werkte, na 1 optreden schreef de ene krant ze de hemel in en de andere in de hel. Wat is de waarheid? beide journalisten waren bij het concert. en in iedere richting van de kerk heb je de mindere en de betere kerken. succes verder met dit topic, liefs |
Lieve Petra,
Over Trin begin ik niet..
Vergeven is iets tussen God en mij, en niet meer iets wat MOET van de vrije groepen.
Ouweneel een fout gemaakt, ???? Die verkoop dvd's en geeft lezingen vol met leugens.... Dat is iets anders dan 'ook wel es een fout maken'.
En al zou ik wel bezig zijn met vergeven, zou ik deze dingen in de vrije groepen waar ik echt alles in herken niet op het forum mogen zetten dan? Ik hoop dat mensen in zien en er een verandering komt. En dat men na gaat denken.
De leiders in hun grote nieuwe auto's, in hun dure huizen, bedelen bij oa minima's voor hun tienden... Ik heb kerken zien groeien, leiders nieuwe auto's zien rijden zaken openen in de duurste straten van de stad, maar nog geen een keer, van nou we hebben 300.000 euro over we geven mensen met een uitkering die dat kunnen aantonen, ieder 100 of 1000 euro zoiets.
En tuurlijk, de 'voorgangers' die er goed van leven in hun op kavel gebouwde nieuwe huis, ja, die zeggen wel dat er leugens ronddwalen...
Maar als je ze nodig heb laten ze je vallen als een baksteen.
En als ik dan denk aan al dat geld wat ik gaf.... een klein fortuintje aan de H. te D. en toen ik ze nodig had(medicijnen) zei iemand die ik moest bellen na de intake dat ik het toch niet red. Punt.
Maar op dezelfde tijd stond in hun magazine's, 'niemand is hopeloos voor God en dus ook niet voor ons'. Dat magazine wat je toen gratis kreeg elke 2 maanden met een acceptgiro eraan, o, wat schreef ik een bedragen uit. Mijn man vroeg of ik me wel goed voelde, maar ja, 'ze doen zo'n goed werk, zei ik.... Ja, ja....
Voor mensen die het niet begrijpen, ik was een tijdje getrouwd met iemand met een goedlopende zaak. toen ik heel jong was en omdat ik wegging, want ik was teveel in de war, behoorlijk in de war zeg maar, wou ik geen alimentatie.
En ik hang die was uit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 00:58
|
|
|
|
FRANK schreef: De evangelische kerken komen niet mooi uit te verf als ik dit zo lees:
http://www.eo.nl/magazines/visie/artikel-detail/ooit-was-ik-evangelisch/
KEITH722 schreef: a i.p.v. het plaatsen van veel en veel te grote lappen tekst (start-tekst) kan het gelukkig ook zó:
http://www.eo.nl/magazines/visie/artikel-detail/ooit-was-ik-evangelisch/
Lachende smiley
Roos575: Zoek de verschillen Smiley met dichtgeplakte mond Lachende smiley
Daar zit ik al de hele dag over te grinniken, zoek de verschillen, formidabel, hoe kom je erop!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 29 januari 2013, 00:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 07:31
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Is net de vorstperiode voorbij, komt er een nieuwe Vorst. |
Haha, zie ik nu pas dat jij dit geplaatst hebt. Plaats ik bijna hetzelfde een paar uur later bij: het weer. Stond vast een beetje dom!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 07:57
|
|
|
|
Dat ik weet waardoor het enkele weken nog zó goed ging met me, en tijdens en na kerst helemaal ben ingestort, zo zeggen ze dat toch? Ja, kerst-oud en nieuw en ertussen, ja, blijft traumatisch, zeker door die lichtjes, ja word ik aan dingen herinnerd.
Gisteren door een gesprek met me ene behandelaar achter gekomen. Want me andere die bij me thuis komt pikte dat niet op. Die zat gezellig verheugend op de feestdagen te doen waardoor het nog erger werd.
Normaal lees en kijk ik de andere kant op, maar ja ze is te innig bij me betrokken zeg maar vandaar.
Ja, en sommigen zeggen ja, je moet het nou maar es achter je laten hoor.
Als ik niet zo intelligent was hád ik het niet overleefd.
Enfin, daar werd ik dus blij van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 08:03
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | ja ze lopen allemaal zo bij me rond ha ha, maar inderdaad kinderen zijn lief, soms zou je ze wel effe achter het behang willen plakken, maar daar zijn het kinderen voor.  |
Achter het behang plakken??? Nooit doen...laat lelijke bobbels na...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 08:11
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Koningsdag klinkt niet zo. Oranjedag? Zou wel kunnen. Hou het maar op dertig april dan kan hij zijn verjaardag op dezelfde dag vieren als ik. Hoewel, altijd vrij op mijn verjaardag is ook mooi.
Thomas |
Koningendag lijkt mij toch toepasselijker, en klinkt ook beter. Ik heb een trieste mededeling voor je, maar het wordt toch 27 april Ik had ook geen mazzel met Beatrix  Zelfs geen vrij meer op je verjaardag
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 29 januari 2013, 08:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 08:19
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | De tijd vervloeit voor jou. Mensen uit verleden en heden zijn steeds om je heen.
Hoe alleen.. en ik kan niets verhelpen.
Lief mens, de eerste in mijn leven ... blijf in het nu nog even ... voordat onze namen bij jou mee vervagen. |
Lydia: Wauw.... Dit lijkt op de vertaling van de laatste periode van mijn moeders leven... Treffend mooi verwoord! Eigen werk, Jol?
Ik snapte hem eerst niet door Lydia's toelichting wel, jeetje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 08:41
|
|
|
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 14:02 Reageer met quote
WILLEMIJN232 schreef: Een ieder moet weten wat hij geloofd maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaringen hier op CM met een aantal Evangelisch gezinde mensen desastreus was. En waarom? Omdat met de Bijbel in de hand de meest verschrikkelijke dingen werden gezegd. Dus jij kan er wel zo mild over doen omdat je lid bent van zo'n genootschap maar mijn ervaringen hier zijn niet zo mild.....Het lijkt nu net of je het niet bespreekbaar wilt maken.....
Zoeker: Hoi Willemijn. Gaat het hier over de uitspraken van individuele forumleden, waar in andere topics al heel wat over gezegd is? Of gaat het hier om een open bespreking over een bepaalde afdeling/een fileaal/lichaamsdeel van het Lichaam van Christus? Als we hier liefdevol over kunnen spreken, vanuit het oogpunt van de arm heeft het been nodig, en de voet het hoofd, ben ik de eerste die daar constructief over wil praten. Kijken hoe we van elkaar kunnen leren.
En wat ik in mijn vorige punt aangeef, we hebben als Lichaam van Christus een roeping om in de wereld te staan en ons aan te passen aan wat er om ons heen gebeurt (Jood met de Jood, Griek met de Griek). Op dat punt hebben we vanuit alle kerken een gemeenschappelijk belang. Ook daar wil ik graag over praten.
Maar als het een vecht topic wordt: kijk eens wat je mij hebt aangedaan en kijk eens wat je me aandoet. Jij moet veranderen, ik heb gelijk. Dan ben ik niet van de partij en dekt dat ook niet de lading van de eerste tekst. daarom vraag ik ook aan Shanita wat ze ermee bedoeld. haar eerste reactie is niet bemoedigend. Ik geef wel ff antwoord: het gaat hier om ervaringen met wat individuele evangelische forum leden wat desastreus was. Omdat er verschrikkelijke dingen werden gezegd. Dus jij kan er wel zo mild over doen omdat je lid bent van zo'n genootschap maar mijn ervaringen hier zijn niet zo mild.....Het lijkt nu net of je het niet bespreekbaar wilt maken.....
Shanita130: duidelijker kan Willemijn het niet maken. en ik ook niet.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 29 januari 2013, 08:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 08:56
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Dat ik weet waardoor het enkele weken nog zó goed ging met me, en tijdens en na kerst helemaal ben ingestort, zo zeggen ze dat toch? Ja, kerst-oud en nieuw en ertussen, ja, blijft traumatisch, zeker door die lichtjes, ja word ik aan dingen herinnerd.
Gisteren door een gesprek met me ene behandelaar achter gekomen. Want me andere die bij me thuis komt pikte dat niet op. Die zat gezellig verheugend op de feestdagen te doen waardoor het nog erger werd.
Normaal lees en kijk ik de andere kant op, maar ja ze is te innig bij me betrokken zeg maar vandaar.
Ja, en sommigen zeggen ja, je moet het nou maar es achter je laten hoor.
Als ik niet zo intelligent was hád ik het niet overleefd.
Enfin, daar werd ik dus blij van. |
oh oh, sommigge behandelaars, wist je dat therapeuten en spygologen etc het drukst hebben rond de kerstdagen, als de familie dagen er aan komen? pff ik kon pas na 4 kerstfeesten weer normaal de kerstboom versieren , zonder trillende handen, omdat exje lief me een keer probeerde te wurgen bij de kerstboom, eerste jaar had ik gewoon een hekel aan alle kerstversieringen enzo die je overal tegenkwam, had zin om die stomme kerstman poppen die je ook overal zag en die ik nooit mooi had gevonden in elkaar te trappen, gelukkig hield ik me in. ha ha maar kan me voorstellen dat de gezelligge kerstfeestdagen voor jou moeilijk zijn. heel normaal dat je dan effe minder gaat shanita. achter laten, als of je dingen kan vergeten,nee, leren de dingen een plek in je hart te geven. OOk zo,n stomme opmerking van mensen goed bedoeld, niet wetende hoe het is, word het niet es tijd om dingen achter je te laten. En ja je bent intelligent Shanita, petra die voortaan gewoon vrolijk kerstfeest viert, maar de dingen achterlaten, nee , mee leren leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 09:10
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 14:02 Ik geef wel ff antwoord: het gaat hier om ervaringen met wat individuele evangelische forum leden wat desastreus was. Omdat er verschrikkelijke dingen werden gezegd. Dus jij kan er wel zo mild over doen omdat je lid bent van zo'n genootschap maar mijn ervaringen hier zijn niet zo mild.....Het lijkt nu net of je het niet bespreekbaar wilt maken.....
Shanita130: duidelijker kan Willemijn het niet maken. en ik ook niet. |
Ok, dus wat wil je nu bespreekbaar maken? en met wie wil je daar over spreken? Ik weet niet hoe dat voor anderen is, maar ik probeer echt te begrijpen wat je nu wilt en van andere forumleden verwacht.
Bespreekbaar maken betekend voor mij dat verschillende visies worden gedeeld met het doel om elkaar beter te begrijpen. Volgens mij zit er al heel wat waardevols in wat er tot nu toe door deze en gene is gezegd.
Wat verwacht je nu van iemand die in een evangelische gemeente zit? Wat verwacht je van mij?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 09:27
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Lieve Petra,
Over Trin begin ik niet..
Vergeven is iets tussen God en mij, en niet meer iets wat MOET van de vrije groepen.
Ouweneel een fout gemaakt, ???? Die verkoop dvd's en geeft lezingen vol met leugens.... Dat is iets anders dan 'ook wel es een fout maken'.
En al zou ik wel bezig zijn met vergeven, zou ik deze dingen in de vrije groepen waar ik echt alles in herken niet op het forum mogen zetten dan? Ik hoop dat mensen in zien en er een verandering komt. En dat men na gaat denken.
De leiders in hun grote nieuwe auto's, in hun dure huizen, bedelen bij oa minima's voor hun tienden... Ik heb kerken zien groeien, leiders nieuwe auto's zien rijden zaken openen in de duurste straten van de stad, maar nog geen een keer, van nou we hebben 300.000 euro over we geven mensen met een uitkering die dat kunnen aantonen, ieder 100 of 1000 euro zoiets.
En tuurlijk, de 'voorgangers' die er goed van leven in hun op kavel gebouwde nieuwe huis, ja, die zeggen wel dat er leugens ronddwalen...
Maar als je ze nodig heb laten ze je vallen als een baksteen.
En als ik dan denk aan al dat geld wat ik gaf.... een klein fortuintje aan de H. te D. en toen ik ze nodig had(medicijnen) zei iemand die ik moest bellen na de intake dat ik het toch niet red. Punt.
Maar op dezelfde tijd stond in hun magazine's, 'niemand is hopeloos voor God en dus ook niet voor ons'. Dat magazine wat je toen gratis kreeg elke 2 maanden met een acceptgiro eraan, o, wat schreef ik een bedragen uit. Mijn man vroeg of ik me wel goed voelde, maar ja, 'ze doen zo'n goed werk, zei ik.... Ja, ja....
Voor mensen die het niet begrijpen, ik was een tijdje getrouwd met iemand met een goedlopende zaak. toen ik heel jong was en omdat ik wegging, want ik was teveel in de war, behoorlijk in de war zeg maar, wou ik geen alimentatie.
En ik hang die was uit. |
Van mij mag je alles op een forum zetten hoor, ha ha valt me mee dat je niet over trin begint, en ja de dingen die jij hier beschrijft kan ook niet, jammer dat je zulk soort mensen bent tegen gekomen die zich cristenen noemen. Hoop dat in de kerk waar je nu zit, goeie zitten. het is wel een feit dat in alle kerken verkeerde cristenen kunnen zitten. Van mij mag je ook over trin schrijven trouwens hoor,alleen is jammer dat je in mijn ogen bepaalde leugens daarover gelooft.Dus zal er dan wel op reageren van het is niet waar. Ik ben op me 20 ste ook na kerken geweest waar ik waanzinnig op afknapte, maar heb nu een fijne kerk, mensen zijn betrokken en ooit gaf iedereen me zelfs geld, toen ze hoorden ik met 7 kids en een uitkering leefde. terwijl ik zei, ik heb het niet nodig, red het hoor, koop er dan maar een leuk cadootje van voor je zelf zeiden ze, heb je verdiend, god houd van je, je mag zelf ook van je zelf houden. ik ging na huis met overal geld, in me tas en in me handen gepropt........ gewoon van allerlei mensen spontaan gegeven met een lieve knuffel doordat ze zo ontroerd waren door een getuigenis van 1 van me kinderen, dat god ons altijd voorziet. De voorganger zei,zoiets als 1 van onze leden het moeilijk heeft laten we elkaar helpen, en toen tegen iemand wat zit er nog in de kas voor de armen onder ons? dus ik zei hadden he, nu gaat het goed.Ik heb geen geld nodig, toch voelde velen zich geroepen om me geldt te geven. met de mededeling heb je het effe financieel goed, koop er wat leuks van.geef hier maar mee aan , dat ze niet overal hetzelfde zijn. Heb lang daarna ook mensen moeten zien t e overtuigen , ik red het , gaat nu goed dus nee, je hoeft me adres niet te weten om me boodschappen te bezorgen en nee, ik wil niet na je kapperszaak om me kinderen gratis te laten knippen. wat ben ik effe gezegend met zulke lieve cristenen om me heen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 09:35
|
|
|
|
Zoeker,
Je zit in een evangelische gemeente. Dan komt er iemand die daar slechte ervaringen mee heeft. Vervolgens geef je aan dat je daar als lid van een evangelische gemeente moeite mee hebt. Dat kan ik zeker aanvoelen maar is het wel terecht? Het is toch geen kritiek op jou? Shanita geeft redelijk gedocumenteerd aan waar de schoen wringt. In de psychologie is er een begrip dat wanneer mensen geconfonteerd worden met gedachten die niet in overeenstemming zijn met de eigen opvattingen, dat die min of meer worden gefilterd of ontkend. Cognitieve dissonantie, jawel.
Ook is er mijns inziens geen sprake van churchbashing. Ik heb in het verleden ook aangegeven op grond waarvan de kerkverlating zo enorm groot is in Nederland. Dat is geen churchbashing, ik ben gewoon kerklid van een calvinistische kerk, maar doe een poging om tot inzicht in de processen te komen. Er gaat veel mis in de kerk, in de reformatorische met het gecultiveerde angstgeloof en toedekken van incest en in de evangelische gemeenten waar in te veel gevallen een goed kader met voldoende theologisch en pastoraal inzicht ontbeekt. Dan kun je nog zo in de geest zijn, je bent echt onbekwaam tot goede bijbeluitleg dan wel begeleiding bij ingijpende situaties, lees in veel gevallen: echtscheiding. Om over de de cultuur in de vrijgemaakte kerk nog maar niet te spreken. Maar daar kun je toch niet uit afleiden dat alle of het merendeel van de kerken en gemeenten niet deugen? Het lijkt me beter de misstanden te benoemen en er wat aan te doen. Het doodzwijgen en toedekken, lukt met de huidige generatie, die goed is opgeleid, echt niet meer. En dat is wat mij betreft maar goed ook. Veel dingen die gebeuren in kerkelijke instellingen zijn niet te verdedigen en horen niet onder de vlag van het Christendom thuis maar komen voort uit een vorm van uit de hand gelopen kerkcultuur. Het doet het Christendom geen goed.
Christendom moet niet gelijk staan aan achterlijke wetenschappelijke opvattingen en onnodige schuldgevoelens. seksuele frustratie dan wel hersenspoeling en manipulatie. Het georganiseerde Christendom kan wel wat verstand gebruiken.
Thomas, het is een Blijde boodschap, geen dreiging.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 29 januari 2013, 11:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 09:56
|
|
|
|
Moet zo naar de smoelensmit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 09:58
|
|
|
|
Ik lees en er komt ineens een heel oud lied in mij op
DE WARE KERK DES HEEREN Gezang 303 las ik op you tube
En welke kerk je gaat als je de kerk verlaat stap dan maar de kerk van de Heer binnen , en blijf in Hem zoals HIJ in jouw is .
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|